Цей файл треба перекласти Довідник українських мас-медіа -
від книжки до Інтернету
.

         Загальновизнано, що кращим показником рівня розвитку певної галузі суспільного життя та водночас необхідною умовою її подальшого розвитку є високий ступінь і постійний розвиток зв’язків - як між окремими суб’єктами галузі, так і їхня гармонійна інтеграція в загальносуспільне життя. Наочним втіленням цих зв’язків до певної міри є галузеві довідники. Вони дозволяють побачити ситуацію в цілому - хто саме працює в галузі, основні характеристики, тенденції тощо. Крім того, подібні видання спрощують встановлення контактів, сприяють обміну інформацією - “кров’ю” сучасного інформаційного суспільства. Звичайно, все сказане справедливе і для галузі засобів масової інформації. Для України створення подібного довідника стало актуальним на початку 90-х, коли кількість ЗМІ зросла порівняно з радянськими часами на кілька порядків. Згадайте, тоді хіба що лінивий не починав випускати газету або журнал. (На відміну від багатьох, наше видавництво, створене саме тоді, почало випускати не газету, а довідкову літературу. Численні з того часу відгуки наших користувачів дозволяють сподіватися, що зараз марка “К.І.С.-Київ.Інформація.Сервіс” здобула визнання в секторі інформаційних видань та послуг).
       Першим нашим досвідом довідника ЗМІ був двомовний каталог “Мас-медіа України”, виданий 1995 року спільно з українським бюро Европейського інституту мас-медіа. В книжці крім відомостей про власне редакції друкованих та електронних ЗМІ, був наявний більш широкий погляд на галузь - вміщені відомості про прес-служби центральних та регіональних владних структур, донорські та дослідницькі організації, асоціації та об’єднання журналістів. Справжньою родзинкою стали покажчики - тематичний, персональний, власних назв. Така грунтовність була збережена і в наступних виданнях.
       Черговим кроком стали довідники “Хто є хто в українських мас-медіа”, видані в 1997 та 1999 роках за сприяння Міжнародного фонду “Відродження”. Найголовнішою відзнакою нових видань стало суттєве збільшення обсягу. Відтепер крім установ книжки знайомлять з головними діючими особами галузі - журналістами, редакторами, організаторами ЗМІ, керівниками відповідних владних структур, дослідниками та викладачами, прес-секретарями - з усіма тими, хто, власне, і творить сучасне інформаційне поле українського суспільства.
        В процесі роботи над виданнями очевидними стали системні вади книжки як інформаційного носія - обмеженість обсягу вміщених даних, застарівання інформації ще в ході укладання та друку довідника, одвічна нестача накладу, недосконалість пошукового апарату. Цих недоліків позбавлені комп’ютерні довідники. Адже вони мають можливість зберігати практично необмежений обсяг інформації, дозволяють швидко вносити зміни, застосовувати зручні та потужні засоби пошуку, швидко та недорого тиражуються. Ці переваги стають ще наочнішими при застосуванні технологій Інтернет. Крім того, використання Мережі дозволяє розвивати проект в принципово нових напрямках.
       Links. (Сталого українського відповідника поки що немає. Найчастіше використовувані варіанти - посилання, зв’язки, лінки, референції). Це - можливість використання різноманітних додаткових джерел про згадуваний об’єкт. Так, крім загальної довідки про редакцію або журналіста (таку складають та відповідають за неї укладачі) користувач Мережі впродовж секунд зможе дістатися власних ресурсів згадуваних ЗМІ і докладно ознайомитися з їхнім доробком.
       Актуальність. Відтепер зміни або доповнення, які хочуть зробити керівники видань та журналісти в свої довідках стануть загальновідомими впродовж годин. Техніка дозволяє робити це навіть за лічені хвилини, але відповідальність за оприлюднені відомості вимагає підтвердження цих змін документально (лист або факс). З розвитком системи “електронних підписів” процедура буде спрощена.
      Інтерактивність. Кожен з користувачів ресурсу зможе реально покращити його, додавши цікаві на його погляд посилання. Широке використання електронних адрес спростить спілкування та обмін матеріалами в мас-медійному середовищі.
       Планований термін першої черги проекту - жовтень 1999 року. Ресурс буде розміщено на сервері Міжнародного фонду “Відродження” (www.irf.kiev.ua).

P.S. А друкована версія, напевне не буде продовжена...

Керівник проекту

Юрій Марченко

Упорядники

Григорій Андрущак
Діана Базиляк
Олег Крук

Інтернет-версія

Павло Долгошеєв
Дмитро Тодоров
Андрій Чернявський

Ukrainian version


Home   | Press   | TV and Radio   | Personnel   | Education   | Regulation   | Foreign Mass Media   | Agencies  
Mass Media in Internet   | Unions   | Renewal   | DevelopersBirthdaysSite searchForumChat