Назва: Про внесення змін до Закону України "Про рекламу"
Автор: Президент України
Головний комітет: Президент України

Файл у форматі MS WORD7

N
Редакція, прийнята в попередньому читанні*
Зауваження та пропозиції
Висновки, обгр.
Редакція, запропонована головним комітетом


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Закону України
"ПРО РЕКЛАМУ"


ПРОЕКТ
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Закону України
"ПРО РЕКЛАМУ"
з пропозиціями Президента України


Стаття 6. Мова реклами


Стаття 6. Мова реклами

1. Мовами реклами відповідно до статті 10 Конституції України є українська мова, російська та інші мови національних меншин України. Мову реклами рекламодавець визначає самостійно.
2. Знаки для товарів і послуг, у тому числі ті, об'єктами яких є логотипи (словесні позначення), промислові знаки, зареєстровані у встановленому порядку, або на які встановлено дату пріоритету, або ті, що охороняються на території України згідно з її міжнародними договорами, можуть розповсюджуватися та подаватися в рекламі мовою оригіналу.
-1- Президент України:
Частину 1 статті 6 викласти у такій редакції:
"1. Застосування мов у рекламній діяльності здійснюється відповідно до закону про мови в Україні."
Враховано
1. Застосування мов у рекламній діяльності здійснюється відповідно до закону про мови в Україні.

2. Знаки для товарів і послуг, у тому числі ті, об'єктами яких є логотипи (словесні позначення), промислові знаки, зареєстровані у встановленому порядку, або на які встановлено дату пріоритету, або ті, що охороняються на території України згідно з її міжнародними договорами, можуть розповсюджуватися та подаватися в рекламі мовою оригіналу.

Стаття 29. Контроль за дотриманням законодавства про рекламу


Стаття 29. Контроль за дотриманням законодавства про рекламу

1. Контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах визначеної законами України компетенції:
Державний комітет по стандартизації, метрології і сертифікації України - щодо рекламодавців та розповсюджувачів реклами у сфері захисту прав споживачів реклами від порушень законодавства про рекламу;
Антимонопольний комітет України - щодо порушень антимонопольного законодавства;
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення - щодо телерадіоорганізацій усіх форм власності;
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку - щодо реклами цінних паперів.





2. На вимогу органів виконавчої влади, на які покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу, рекламодавці та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень, передбачених цим Законом.
3. З метою координації діяльності суб'єктів рекламного ринку Кабінет Міністрів України створює Раду з питань реклами, до складу якої входять представники об'єднань громадян, підприємств у галузі реклами.
-2- Президент України:
До абзацу 2 частини 1 статті 29:
Посилання у Законі на Державний комітет стандартизації, метрології та сертифікації замінити посиланням на "Центральний орган виконавчої влади з реалізації державної політики у сфері стандартизації, метрології та сертифікації."
-3- Президент України:
Частину 1 статті 29 доповнити новим абзацом такого змісту:
" Центральний орган виконавчої влади з реалізації державної політики в інформаційній сфері - щодо друкованих засобів масової інформації."
Враховано у редакції






Враховано

1. Контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах визначеної законами України компетенції:
Центральний орган виконавчої влади з реалізації державної політики у справах захисту прав споживачів - щодо рекламодавців та розповсюджувачів реклами у сфері захисту прав споживачів реклами від порушень законодавства про рекламу;
Антимонопольний комітет України - щодо порушень антимонопольного законодавства;
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення - щодо телерадіоорганізацій усіх форм власності;
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку - щодо реклами цінних паперів.
Центральний орган виконавчої влади з реалізації державної інформаційної політики - щодо друкованих засобів масової інформації.
2. На вимогу органів виконавчої влади, на які покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу, рекламодавці та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень, передбачених цим Законом.
3. З метою координації діяльності суб'єктів рекламного ринку Кабінет Міністрів України створює Раду з питань реклами, до складу якої входять представники об'єднань громадян, підприємств у галузі реклами.

РОЗДІЛ V. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ


РОЗДІЛ V. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

1 Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

2. Статтю 4 Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 року №7-93 "Про державне мито" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., №13, ст. 113, №26, ст. 281, №49, ст. 459; 1994 р., №28, ст. 241, №29, ст. 257, №33, ст. 300; 1995 р., №13, ст. 85, №14, ст. 90; 1996 р., №9, ст. 43, №41, ст. 192, №52, ст. 306; 1997 р., №6, ст. 46, №9, ст. 70, №18, ст. 131; 2000 р., №19, ст. 143, №29, ст. 232, №46, ст. 398, №50, ст. 436; 2001 р., №24, ст.124) доповнити пунктом 45 такого змісту:
"45) органи Державного комітету по стандартизації, метрології і сертифікації України Ьb_dШbозовами, з якими вони звертаються до суду або до господарського суду у зв'язку з порушенням Закону України "Про рекламу".
-4- Президент України:
Пункт 1 розділу V " ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ" доповнити словами:
"крім абзацу другого частини першої статті 8 цього Закону, який набирає чинності з 1 січня 2003 року."
-5- Президент України:
Доповнити розділу V " ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ" після пункту першого новим пунктом другим такого змісту:
"2. До 1 січня 2003 року:
1. Реклама тютюнових виробів та алкогольних напоїв:
забороняється на продукції та у друкованих виданнях, призначених переважно для осіб віком до 18 років, або у розрахованих на зазначених осіб частинах інших друкованих видань;
забороняється на перших і останніх сторінках газет, обкладинках журналів та інших періодичних видань;
не повинна містити зображення популярних осіб;
забороняється з використанням як фотомоделей осіб, віком до 25 років;
не повинна містити зображення процесу паління або іншого вживання тютюнових виробів чи алкогольних напоїв;
не може розташовуватися ближче ніж 200 метрів від території дитячих дошкільних закладів, середніх загальноосвітніх шкіл та інших навчальних закладів, в яких навчаються діти віком до 18 років;
не може містити тверджень, що паління або вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя, та які створюють враження, що вживання алкогольних напоїв чи тютюнопаління справляють стимулюючий, заспокійливий вплив або можуть сприяти розв'язанню особистих проблем;
не повинна заохочувати до вживання алкогольних напоїв чи тютюнопаління або негативно розцінювати факт утримування від вживання тютюнових виробів та алкогольних напоїв;
не повинна містити зображення медичних працівників або людей, які мають вигляд медичних працівників;
2) реклама тютюнових виробів та алкогольних напоїв на телебаченні і радіо забороняється;
3) у рекламі тютюнових виробів повинна подаватись інформація про вміст у них шкідливих для здоров'я людини речовин та їх кількість;
4) забороняється реклама тютюнових виробів та алкогольних напоїв у закладах соціально-культурного призначення, де відбуваються масові видовищні заходи (крім спеціальних виставково-презентаційних рекламних заходів);
5) забороняються такі види діяльності з реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв:
будь-яке безкоштовне розповсюдження зразків тютюнових виробів;
будь-яке безкоштовне розповсюдження зразків алкогольних напоїв (крім спеціальних виставково-презентаційних заходів);
спонсорування заходів, призначених переважно для осіб віком до 18 років, якщо при цьому використовуються назва або зображення тютюнових виробів чи алкогольних напоїв;
розповсюдження та продаж товарів (футболок, головних уборів, ігор тощо) з використанням назви та товарного знака тютюнових виробів та алкогольних напоїв особам віком до 18 років;
спонсорування на радіо і телебаченні з використанням знаків для товарів та послуг, що належать виключно тютюновим виробам;
6) у всіх випадках реклама тютюнових виробів та алкогольних напоїв повинна супроводжуватись текстами попередження такого змісту:
"Міністерство охорони здоров'я попереджує: паління шкідливе для вашого здоров'я",
"Міністерство охорони здоров'я попереджує: зловживання алкоголем шкідливе для вашого здоров'я".
Кожному попередженню має бути відведено не менше 5 відсотків площі (обсягу) всієї реклами.
Інформація рекламного характеру про продукцію у місцях її продажу може не супроводжуватися текстами попереджень."
У зв'язку з цим пункт 2 вважати пунктом 3.
Враховано





Враховано

1 Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування, крім абзацу другого частини першої статті 8 цього Закону, який набирає чинності з 1 січня 2003 року.
2. До 1 січня 2003 року:
1) реклама тютюнових виробів та алкогольних напоїв:
забороняється на продукції та у друкованих виданнях, призначених переважно для осіб віком до 18 років, або у розрахованих на зазначених осіб частинах інших друкованих видань;
забороняється на перших і останніх сторінках газет, обкладинках журналів та інших періодичних видань;
не повинна містити зображення популярних осіб;
забороняється з використанням як фотомоделей осіб, віком до 25 років;
не повинна містити зображення процесу паління або іншого вживання тютюнових виробів чи алкогольних напоїв;
не може розташовуватися ближче ніж 200 метрів від території дитячих дошкільних закладів, середніх загальноосвітніх шкіл та інших навчальних закладів, в яких навчаються діти віком до 18 років;
не може містити тверджень, що паління або вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя, та які створюють враження, що вживання алкогольних напоїв чи тютюнопаління справляють стимулюючий, заспокійливий вплив або можуть сприяти розв'язанню особистих проблем;
не повинна заохочувати до вживання алкогольних напоїв чи тютюнопаління або негативно розцінювати факт утримування від вживання тютюнових виробів та алкогольних напоїв;
не повинна містити зображення медичних працівників або людей, які мають вигляд медичних працівників;
2) реклама тютюнових виробів та алкогольних напоїв на телебаченні і радіо забороняється;
3) у рекламі тютюнових виробів повинна подаватись інформація про вміст у них шкідливих для здоров'я людини речовин та їх кількість;
4) забороняється реклама тютюнових виробів та алкогольних напоїв у закладах соціально-культурного призначення, де відбуваються масові видовищні заходи (крім спеціальних виставково-презентаційних рекламних заходів);
5) забороняються такі види діяльності з реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв:
будь-яке безкоштовне розповсюдження зразків тютюнових виробів;
будь-яке безкоштовне розповсюдження зразків алкогольних напоїв (крім спеціальних виставково-презентаційних заходів);
спонсорування заходів, призначених переважно для осіб віком до 18 років, якщо при цьому використовуються назва або зображення тютюнових виробів чи алкогольних напоїв;
розповсюдження та продаж товарів (футболок, головних уборів, ігор тощо) з використанням назви та товарного знака тютюнових виробів та алкогольних напоїв особам віком до18 років;
спонсорування на радіо і телебаченні з використанням знаків для товарів та послуг, що належать виключно тютюновим виробам;
6) у всіх випадках реклама тютюнових виробів та алкогольних напоїв повинна супроводжуватись текстами попередження такого змісту:
"Міністерство охорони здоров'я попереджує: паління шкідливе для вашого здоров'я",
"Міністерство охорони здоров'я попереджує: зловживання алкоголем шкідливе для вашого здоров'я".
Кожному попередженню має бути відведено не менше 5 відсотків площі (обсягу) всієї реклами.
Інформація рекламного характеру про продукцію у місцях її продажу може не супроводжуватися текстами попереджень.
3. Статтю 4 Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 року №7-93 "Про державне мито" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., №13, ст. 113, №26, ст. 281, №49, ст. 459; 1994 р., №28, ст. 241, №29, ст. 257, №33, ст. 300; 1995 р., №13, ст. 85, №14, ст. 90; 1996 р., №9, ст. 43, №41, ст. 192, №52, ст. 306; 1997 р., №6, ст. 46, №9, ст. 70, №18, ст. 131; 2000 р., №19, ст. 143, №29, ст. 232, №46, ст. 398, №50, ст. 436; 2001 р., №24, ст.124) доповнити пунктом 45 такого змісту:
"45) органи Центрального органу виконавчої влади у справах захисту прав споживачів - за позованми, з якими вони звертаються до суду або до господарського суду у зв'язку з порушенням Закону України "Про рекламу".

* - Назви колонок таблиці подані в загальному значенні