Назва: Про трансплантацію (пересадку) органів і тканин людині
Автор: Кабінет Міністрів України
Головний комітет: Комітет з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства

N
Редакція, прийнята в попередньому читанні*
Зауваження та пропозиції
Висновки, обгр.
Редакція, запропонована головним комітетом
0.
Про трансплантацію (пересадку) органів і тканин людині Кабінет Міністрів УкраїниКомітет з питань охорони здоров'я, материнства та дитинстваПроект


Проект
1.
Закон України


Закон України
2.
Про трансплантацію (пересадку) органів і тканин людині
-1- Н.д.Шевчук С.В. (Округ №23)
Назву законопроекту змінити на таку: "Про трансплантацію органів та інших анатомічних матеріалів людині ".
У тексті проекту слово "(пересадка)" у відповідних відмінках у випадках, коли воно дублює слово "трансплантація", виключити.


Враховано
Про трансплантацію органів та інших анатомічних матеріалів людині
3.
Цей Закон визначає правові, організаційні, економічні та соціальні засади трансплантації (пересадки) органів і тканин людині відповідно до Основ законодавства України про охорону здоров'я, Міжнародної конвенції прав людини, Декларації ООН про використання науковотехнічного прогресу в інтересах світу і на користь людини (Резолюція 3384 /ХХХ/ Генеральної Асамблеї) та встановлює порядок здійснення трансплатації (пересадки) людині органів, тканин, клітин, інших анатомічних матеріалів, гарантує охорону прав і законних інтересів донорів і реципієнтів, визначає статус закладів охорони здоров'я та працівників, які забезпечують і здійснюють трансплантацію (пересадку) органів і тканин людині.
-2- Н.д.Шевчук С.В. (Округ №23)
Преамбулу викласти в такій редакції: " Цей Закон з урахуванням сучасного стану науки і рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров'я визначає умови і порядок застосування трансплантації як спеціального методу лікування, взяття і використання в медичній практиці органів та інших анатомічних матеріалів людини і тварин, встановлює види діяльності у сфері трансплантації, що підлягають державному регулюванню, забезпечує додержання в Україні прав людини та захист людської гідності при запровадженні досягнень біології та медицини".

Враховано
Цей Закон з урахуванням сучасного стану науки і рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров'я визначає умови і порядок застосування трансплантації як спеціального методу лікування, взяття і використання в медичній практиці органів та інших анатомічних матеріалів людини і тварин, встановлює види діяльності у сфері трансплантації, що підлягають державному регулюванню, забезпечує додержання в Україні прав людини та захист людської гідності при запровадженні досягнень біології та медицини.
4.
Розділ I ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ


РОЗДІЛ I ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
5.
Стаття 1. Визначення основних термінів


Стаття 1. Визначення термінів
6.
У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:


У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
7.
трансплантація (пересадка) органів і тканин людині - комплекс організаційних, правових і медичних заходів, які здійснюються з метою збереження життя людини і відновлення втрачених функцій відповідних органів чи тканин людини шляхом проведення хірургічних операцій та заміни аналогічним здоровим органом або тканиною та включають дії, спрямовані на досягнення цієї мети (від пошуку трансплантата до виписки реципієнта з лікувального закладу);
-3- Н.д.Григорович Л.С. (Реєстр.картка №320)
визначення терміну "трансплантація" дати в такій редакції: " трансплантація - спеціальний метод лікування‚ що полягає в пересадці реципієнтам органів та інших анатомічних матеріалів, взятих у донорів (гомотрансплантація) або у тварин (ксенотрансплантація);"
Доповнити статтю визначеннями термінів "анатомічні матеріали" та "гомотрансплантати" в такій редакції: "анатомічні матеріали - органи, тканини, анатомічні утворення, клітини, взяті з тіла людини або з тіла тварини для використання в медичній практиці;
гомотрансплантати - анатомічні матеріали людини, призначені для пересадки іншій людині;"

Враховано
трансплантація - спеціальний метод лікування‚ що полягає в пересадці реципієнтам органів та інших анатомічних матеріалів, взятих у донорів (гомотрансплантація) або у тварин (ксенотрансплантація);
анатомічні матеріали - органи, тканини, анатомічні утворення, клітини, взяті з тіла людини або з тіла тварини для використання в медичній практиці;
гомотрансплантати - анатомічні матеріали людини, призначені для пересадки іншій людині;
8.
ксенотрансплантація - трансплантація (пересадка) людині органів чи тканин інших живих істот;
-4- Н.д.Савенко М.М. (Реєстр.картка №425)
Замість терміну "ксенотрансплантація" дати визначення поняттю "ксенотрансплантати". Доповнити проект визначенням термінів "фетальні матеріали" та "біоімплантати" в такій редакції:
"ксенотрансплантати - анатомічні матеріали тварини, призначені для пересадки людині;
фетальні матеріали - анатомічні матеріали, взяті з мертвого ембріона (плода) людини;
біоімплантати - засоби медичного призначення, виготовлені з анатомічних матеріалів, узятих з тіл померлих людей;"

Враховано
ксенотрансплантати - анатомічні матеріали тварини, призначені для пересадки людині;
фетальні матеріали - анатомічні матеріали, взяті з мертвого ембріона (плода) людини;
біоімплантати - засоби медичного призначення, виготовлені з анатомічних матеріалів, узятих з тіл померлих людей;


-5- Н.д.Гавриш С.Б. (Округ №176)
Необхідно узгодити положення статей 1 та 20 стосовно ксенотрансплантації.

Враховано у ст.20



-6- Н.д.Ромовська З.В. (Округ №122)
У визначенні терміну слова "інших живих істот" замінити словом "тварин"


Враховано

9.
донор - людина (живий донор чи померлий), в якої береться трансплантат;
-7- Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
Абзац викласти у наступній редакції: " донор - особа (жива чи померла), у якої взято трансплантат з дотриманням вимог цього Закону;"

Враховано редакційно
донор - особа, у якої за життя або після її смерті взято анатомічні матеріали для використання в медичній практиці;
10.
реципієнт - людина, якій здійснюється трансплантація (пересадка);
-8- Н.д.Черненко В.Г. (Округ №48)
Визначення терміну "реципієнт" дати в такій редакції:" реципієнт - особа, для лікування якої застосовано трансплантацію."

Враховано
реципієнт - особа, для лікування якої застосовано трансплантацію.
11.
трансплантат - орган (органи), тканини, клітини, інший анатомічний матеріал, які використовуються для трансплантації (пересадки);
-9- Н.д.Черненко В.Г. (Округ №48)
Визначення терміну "Трансплантат" вилучити.


Враховано

12.
тканинні компоненти - тканини, тканинні рідини, клітини та клітинні секрети, інший анатомічний матеріал, які використовуються для виготовлення препаратів і матеріалів медичного призначення.
-10- Н.д.Савенко М.М. (Реєстр.картка №425)
Визначення терміну "тканинні компоненти" виключити. Доповнити законопроект окремою статтею про біоімплантати.

Враховано у статті 19

13.
Стаття 2. Законодавство України про трансплантацію (пересадку)


Стаття 2. Законодавство України про трансплантацію
14.
Законодавство України про трансплантацію (пересадку) органів і тканин людині складається з Основ законодавства України про охорону здоров'я, цього Закону та інших прийнятих відповідно до них актів законодавства України.
-11- Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
Викласти частину другу статті 2 у наступній редакції: "Дія даного Закону не поширюється на застосування донорської крові та її компонентів, застосування репродуктивних органів та В-клітин".

Враховано у статті 3
Законодавство України про трансплантацію складається з Основ законодавства України про охорону здоров'я, цього Закону та інших нормативно-правових актів України, що регулюють відносини у сфері трансплантації.



-12- Н.д.Новик А.М. (Реєстр.картка №353)
Доповнити законопроект статтею 3 у такій редакції: " Стаття 3. Сфера дії Закону
Цей Закон регулює відносини, пов'язані з взяттям, зберіганням, перевезенням органів, інших анатомічних матеріалів людини та їх трансплантацією, виготовленням біоімплантатів, отриманням і використанням ксенотрансплантатів.
Дія цього Закону не поширюється на:
донорство та використання крові та (або) її компонентів;
трансплантацію статевих залоз, репродуктивних клітин та ембріонів;
аутотрансплантацію - пересадку особі взятого у неї анатомічного матеріалу;
імплантацію - вживлення людині біоімплантатів та штучно виготовлених замінників органів;
взяття анатомічних матеріалів для діагностичних досліджень".

Враховано
Стаття 3. Сфера дії Закону
Цей Закон регулює відносини, пов'язані з взяттям, зберіганням, перевезенням органів, інших анатомічних матеріалів людини та їх трансплантацією, виготовленням біоімплантатів, отриманням і використанням ксенотрансплантатів.
Дія цього Закону не поширюється на:
донорство та використання крові та (або) її компонентів;
трансплантацію статевих залоз, репродуктивних клітин та ембріонів;
аутотрансплантацію - пересадку особі взятого у неї анатомічного матеріалу;
імплантацію - вживлення людині біоімплантатів та штучно виготовлених замінників органів;
взяття анатомічних матеріалів для діагностичних досліджень.
15.
Застосування донорської крові та її компонентів визначається Законом України "Про донорство крові та її компонентів".



16.
Стаття 3. Підстави та умови застосування трансплантації (пересадки)



17.
Трансплантація (пересадка) може здійснюватися тільки за наявності медичних показань та відповідно до загальних правил проведення хірургічних операцій, встановлених законодавством України.
-13- Н.д.Черненко В.Г. (Округ №48)
Зміст статті перенести у статтю 6.


Враховано редакційно у ст.6

18.
Медичні показання потенційного реципієнта для здійснення трансплантації (пересадки) встановлюються консиліумом лікарів відповідного закладу охорони здоров'я, якому надано право на трансплантацію (пересадку), у складі лікуючого лікаря, хірурга, анестезіолога, а у разі потреби і лікарів інших спеціальностей.



19.
Стаття 4. Компетенція центрального органу виконавчої влади в галузі охорони здоров'я у сфері трансплантації (пересадки)
-14- Н.д.Черненко В.Г. (Округ №48)
Назву статті та її зміст викласти в такій редакції: "Стаття 4. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері трансплантації"
Враховано
Стаття 4. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері трансплантації
20.
Центральний орган виконавчої влади в галузі охорони здоров'я визначає державні та комунальні заклади охорони здоров'я, яким надається право на трансплантацію (пересадку), забезпечує методичне керівництво її здійсненням.
-15- Н.д.Черненко В.Г. (Округ №48)
"Спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади, до компетенції якого належить державне управління у сфері трансплантації, є Міністерство охорони здоров'я України."
-16- Н.д.Ромовська З.В. (Округ №122)
У назві та частині першій статті 4 слова "центральний орган виконавчої влади" замініти словами: "Міністерство охорони здоров'я України" у відповідних відмінках.


Враховано



Враховано редакційно
Спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади, до компетенції якого належить державне управління у сфері трансплантації, є Міністерство охорони здоров'я України.
Стаття 5. Міжнародне співробітництво у сфері трансплантації
Міжнародне співробітництво України у сфері трансплантації здійснюється на підставі двосторонніх та багатосторонніх міжнародних договорів.
Якщо міжнародним договором України‚ згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України‚ встановлені інші норми, ніж ті, що передбачені цим Законом, то застосовуються норми міжнародного договору.
21.
Центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров'я затверджуються:



22.
умови та порядок медичного обстеження потенційних реципієнтів і донорів перед проведенням трансплантації (пересадки);



23.
медичні засоби та методи здійснення трансплантації (пересадки);



24.
перелік донорських матеріалів, які можуть використовуватися для трансплантації (пересадки) та ксенотрансплантації;



25.
перелік препаратів та матеріалів, для виготовлення яких використовуються тканинні компоненти;



26.
процедура, критерії та вимоги констатації моменту настання смерті людини;



27.
форма акта про настання смерті людини;



28.
форма акта про вилучення трансплантата у живого донора;



29.
форма акта про вилучення трансплантата у померлого;



30.
умови компенсації матеріальних витрат у зв'язку з обміном трансплантатів, який здійснюється державними та комунальними закладами охорони здоров'я.



31.
Центральний орган виконавчої влади в галузі охорони здоров'я за участю Академії медичних наук України готує проект Національної програми розвитку трансплантації.
-17- Н.д.Черненко В.Г. (Округ №48)
Виділити в законопроекті новий розділ: "РОЗДІЛ ІІ. УМОВИ ТА ПОРЯДОК ЗАСТОСУВАННЯ ТРАНСПЛАНТАЦІЇ, ДІЯЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ТРАНСПЛАНТАЦІЇ І КОНТРОЛЬ ЗА ДОДЕРЖАННЯМ ЗАКОНОДАВСТВА У ЦІЙ СФЕРІ.

Враховано
РОЗДІЛ ІІ УМОВИ ТА ПОРЯДОК ЗАСТОСУВАННЯ ТРАНСПЛАНТАЦІЇ, ДІЯЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ТРАНСПЛАНТАЦІЇ І КОНТРОЛЬ ЗА ДОДЕРЖАННЯМ ЗАКОНОДАВСТВА У ЦІЙ СФЕРІ
32.
Стаття 5. Принципи здійснення

трансплантації (пересадки)
-18- Н.д.Марковська Н.С. (Реєстр.картка №347)
Назву статті 6 викласти в такій редакції:

"Стаття 6. Умови та порядок застосування трансплантації"

Враховано


Стаття 6. Умови та порядок застосування трансплантації
33.
1. Трансплантація (пересадка) здійснюється з дотриманням законності, принципів гуманності, добровільності та свідомої згоди донора відповідно до законодавства України, мiжнародноправових норм у галузi прав людини.
-19- Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
Викласти абзац перший статті 5 у наступній редакції: "Трансплантація (пересадка) здійснюється з дотриманням законності‚ принципів гуманності‚ добровільності‚ відсутності офіційно оформленої за життя донора відмови про використання його органів і тканин для трансплантації (пересадки) після смерті відповідно до чинного законодавства України‚ міжнародно-правових норм у галузі прав людини".


Враховано редакційно у ст. 6



-20- Н.д.Гавриш С.Б. (Округ №176)
У частині першій статті 5 вказати про письмову згоду донора.

Враховано у ст.13



-21- Н.д.Марковська Н.С. (Реєстр.картка №347)
Частину першу статті 5 виключити, оскільки її зміст відображений редакційно в інших частинах цієї статті.

Враховано

34.
Трансплантація (пересадка) застосовується, якщо використання інших засобів і методів для підтримання життя, відновлення або поліпшення здоров'я не дає бажаних результатів. Трансплантація (пересадка), що призводить до незворотного розладу здоров'я донора, настання у нього інвалідності, забороняється.
-22- Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
У першому реченні частини другої статті 5 після слів "відновлення або поліпшення здоров'я" додати "хворого". Друге речення вилучити.

-23- Н.д.Марковська Н.С. (Реєстр.картка №347)
Зміст статті викласти в такій редакції: "Трансплантація як метод лікування застосовується виключно за наявності медичних показань та згоди об'єктивно інформованого дієздатного реципієнта за умови, якщо усунення небезпеки для життя та здоров'я реципієнта іншими методами неможливе.
Наявність у реципієнта медичних показань для застосування трансплантації встановлює консиліум лікарів.
У випадках, коли реципієнт не досяг п'ятнадцятирічного віку чи визнаний судом недієздатним або за фізичним станом не може повідомити про своє рішення, трансплантація застосовується за згодою об'ктивно інформованих його батьків або інших законних представників. Щодо осіб віком від п'ятнадцяти до вісімнадцяти років чи визнаних судом обмежено дієздатними трансплантація застосовується за їх згодою та згодою об'єктивно інформованих їхніх батьків або інших законних представників.
У невідкладних випадках, коли є реальна загроза життю реципієнта, його згода або згода його законних представників на трансплантацію не потрібна.
Якщо відсутність згоди може призвести до тяжких для реципієнта наслідків, лікуючий лікар зобов'язаний йому це пояснити. Якщо і після цього реципієнт відмовляється від трансплантації, лікар має право взяти від нього письмове підтвердження, а при неможливості його одержання - засвідчити відмову відповідним актом у присутності свідків.
Якщо відмову дає законний представник реципієнта і вона може мати для реципієнта тяжкі наслідки, лікуючий лікар повинен повідомити про це органи опіки і піклування".

Враховано у ст.12



Враховано
Трансплантація як метод лікування застосовується виключно за наявності медичних показань та згоди об'єктивно інформованого дієздатного реципієнта за умови, якщо усунення небезпеки для життя та здоров'я реципієнта іншими методами неможливе.
Наявність у реципієнта медичних показань для застосування трансплантації встановлює консиліум лікарів.
У випадках, коли реципієнт не досяг п'ятнадцятирічного віку чи визнаний судом недієздатним або за фізичним станом не може повідомити про своє рішення, трансплантація застосовується за згодою об'єктивно інформованих його батьків або інших законних представників. Щодо осіб віком від п'ятнадцяти до вісімнадцяти років чи визнаних судом обмежено дієздатними трансплантація застосовується за їх згодою та згодою об'єктивно інформованих їхніх батьків або інших законних представників.
У невідкладних випадках, коли є реальна загроза життю реципієнта, його згода або згода його законних представників на трансплантацію не потрібна.
Якщо відсутність згоди може призвести до тяжких для реципієнта наслідків, лікуючий лікар зобов'язаний йому це пояснити. Якщо і після цього реципієнт відмовляється від трансплантації, лікар має право взяти від нього письмове підтвердження, а при неможливості його одержання - засвідчити відмову відповідним актом у присутності свідків.
Якщо відмову дає законний представник реципієнта і вона може мати для реципієнта тяжкі наслідки, лікуючий лікар повинен повідомити про це органи опіки і піклування.


-24- Н.д.Семенюк В.П. (Реєстр.картка №370)
Статтю 5 доповнити абзацем: "Трансплантація органів або тканин допускається виключно за згодою живого донора‚ і як правило за згодою реципієнта", а також абзацем про заборону купівлі-продажу органів і тканин людини.

Враховано редакційно у статтях 6, 12 та 13

35.
2. Ксенотрансплантація здійснюється виключно за наявності медико-біологічного обгрунтування та письмової згоди реципієнта. Вилучення трансплантатів у живих істот дозволяється лише за принципами гуманності.
-25- Н.д.Ромовська З.В. (Округ №122)
Особливості ксенотрансплантації викласти окремою статтею.


Враховано у ст.20



-26- Н.д.Чобіт Д.В. (Реєстр.картка №340)
Н.д.Григорович Л.С. (Реєстр.картка №320)
Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
Продовжити частину другу статті 5 такими словами: "згідно з Конвенцією з біоетики, а також іншими загальноприйнятими міжнародними нормативними актами, документами, які визначають термін "принцип гуманності".

Враховано редакційно у ст.20

36.
3. Інформація про реципієнта та донора щодо виконання ним донорської функції є конфіденційною і не підлягає розголошенню без згоди донора чи реципієнта або їх законних представників.
-27- Н.д.Григорович Л.С. (Реєстр.картка №320)
Частину третю статті 5 виключити.


Враховано

37.
Стаття 6. Обмін трансплантатами. Порядок перевезення трансплантатів
-28- Н.д.Марковська Н.С. (Реєстр.картка №347)
Назву статті 6 викласти в такій редакції: "Стаття 7. Міждержавний обмін траснплантатами. Порядок перевезення анатомічних матеріалів

Враховано
Стаття 7. Міждержавний обмін трансплантатами. Порядок перевезення анатомічних матеріалів

38.
1. Обмін трансплантатами, вилученими у померлих, може здійснюватися як між державними закладами охорони здоров'я України, яким надано право на трансплантацію (пересадку), так і відповідними закладами охорони здоров'я інших держав. Зазначений обмін здійснюється як у формі прямого рівноцінного обміну, так і на умовах компенсації матеріальних витрат для отримання трансплантатів лише за наявності спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади в галузі охорони здоров'я.
-29- Н.д.Григорович Л.С. (Реєстр.картка №320)
Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
Останнє речення частини першої статті 6 викласти в редакції: "Зазначений обмін здійснюється як у формі прямого обміну, так і на умовах компенсації матеріальних витрат, пов'язаних із зберіганням та доставкою трансплантатів лише за наявності спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади в галузі охорони здоров'я"
-30- Н.д.Синенко С.І. (Реєстр.картка №272)
У пункті 1 слова "так і на умовах компенсації матеріальних витрат для отримання трансплантатів" виключити.
Кінець фрази продовжити словами: "в порядку, визначеному відповідними міжнародними договорами України".
Враховано
частково







Враховано
Міждержавний обмін трансплантатами, взятими у померлих громадян України, може здійснюватися у формі рівноцінного обміну в порядку, визначеному відповідними міжнародними договорами України.


-31- Н.д.Чобіт Д.В. (Реєстр.картка №340)
У частині першій статті 6 слова "для отримання" замінити словами "пов'язаних із зберіганням, доставкою".

-32- Н.д.Суслов В.І. (Реєстр.картка №343)
Вивезення анатомічних матеріалів (крім фетальних) за межі митної території України заборонити.
Враховано редакційно у ст.10


Відхилено



-33- Н.д.Шмідт Р.М. (Округ №115)
Н.д.Шепа В.В. (Реєстр.картка №325)
Дозвіл на обмін трансплантатами з іншими державами повинен видаватися МОЗ на 3 - 6 місяців.

Враховано редакційно у ст.7

39.
2. Переміщення трансплантатів через державний кордон України здійснюється позачергово за наявності належним чином оформлених документів.
-34- Н.д. Марковська Н.С. (Реєстр.картка №347)
Частини другу і третю викласти в редакції: "Перевезення анатомічних матеріалів здійснюється уповноваженими на те працівниками відповідних закладів охорони здоров'я за наявності оригіналів відповідних документів та умов, що забезпечують збереження зазначених матеріалів."
Враховано
Перевезення анатомічних матеріалів здійснюється уповноваженими на те працівниками відповідних закладів охорони здоров'я за наявності оригіналів відповідних документів та умов, що забезпечують збереження зазначених матеріалів.
40.
Трансплантати перевозяться в спеціальних контейнерах, які забезпечують їх повне збереження та придатність до використання.
Порядок перевезення анатомічних матеріалів людини в межах України, ввезення таких матеріалів на митну територію України, а так само вивезення їх за межі цієї території встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок перевезення анатомічних матеріалів людини в межах України, ввезення таких матеріалів на митну територію України, а так само вивезення їх за межі цієї території встановлюються Кабінетом Міністрів України.
41.
Стаття 7. Служба трансплантації (пересадки)
-35- Н.д.Савенко М.М. (Реєстр.картка №425)
Назву статті викласти в редакції: "Суб'єкти діяльності у сфері трансплантації"

Враховано
Стаття 8. Суб'єкти діяльності у сфері трансплантації
42.
Служба трансплантації (пересадки) складається виключно з державних спеціалізованих установ та відповідних підрозділів закладів охорони здоров'я, підпорядкованих центральному органу виконавчої влади в галузі охорони здоров'я, іншим центральним органам виконавчої влади, республіканському органу охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, діяльність яких пов'язана з трансплантацією (пересадкою) органів і тканин людині.
-36- Н.д.Гавриш С.Б. (Округ №176)
Частину першу статті 8 продовжити такою фразою: "а також недержавні медичні заклади, які мають відповідну ліцензію, отриману у встановленому порядку."

-37- Н.д.Савенко М.М. (Реєстр.картка №425)
Статтю 8 викласти в такій редакції: "Суб'єктами діяльності у сфері трансплантації є підприємства, установи, організації незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування, що в установленому порядку отримали спеціальний дозвіл на відповідний вид діяльності у цій сфері.
Підставою для видачі спеціального дозволу на відповідний вид діяльності у сфері трансплантації є наявність необхідної матеріально-технічної бази, кваліфікованих працівників і можливість додержання суб'єктом діяльності відповідних медико-біологічних стандартів. Вимоги до матеріально-технічної бази, кваліфікації працівників і медико-біологічні стандарти щодо трансплантації затверджує Міністерство охорони здоров'я України.
Кожний суб'єкт діяльності у сфері трансплантації здійснює виключно той (ті) вид(и) діяльності, на який (які) йому видано спеціальний дозвіл.

Враховано редакційно у ст.8


Враховано
Суб'єктами діяльності у сфері трансплантації є підприємства, установи, організації незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування, що в установленому порядку отримали спеціальний дозвіл на відповідний вид діяльності у цій сфері.
Підставою для видачі спеціального дозволу на відповідний вид діяльності у сфері трансплантації є наявність необхідної матеріально-технічної бази, кваліфікованих працівників і можливість додержання суб'єктом діяльності відповідних медико-біологічних стандартів. Вимоги до матеріально-технічної бази, кваліфікації працівників і медико-біологічні стандарти щодо трансплантації затверджує Міністерство охорони здоров'я України.
Кожний суб'єкт діяльності у сфері трансплантації здійснює виключно той (ті) вид(и) діяльності, на який (які) йому видано спеціальний дозвіл.


-38- Н.д.Григорович Л.С. (Реєстр.картка №320)
Доповнити статтю частиною другою такого змісту: "Трансплантація тканин і клітин‚ отриманих від тварин та культивованих у лабораторних умовах‚ може проводитися в комерційних медичних установах".


Враховано редакційно у ст.10



-39- Н.д.Семенюк В.П. (Реєстр.картка №370)
Доповнити статтю частиною такого змісту: "Установам та підрозділам закладів охорони здоров'я‚ які мають ліцензію на вилучення трансплантата у померлих‚ заборонено здійснювати їх продаж".

Враховано редакційно у стст. 10, 17, 19

43.
Керує діяльністю служби трансплантації (пересадки) Координаційний центр трансплантації, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади в галузі охорони здоров'я. Координаційний центр трансплантації провадить систематичне інспектування закладів, яким надано право на трансплантацію (пересадку).
-40- Н.д.Синенко С.І. (Реєстр.картка №272)
Частину другу викласти в такій редакції: "Організаційно-методичне керівництво, взаємодію, інформаційне забезпечення і контроль за всіма суб'єктами діяльності у сфері трансплантації здійснює Координаційний центр трансплантації органів, тканин і клітин Міністерства охорони здоров'я України (далі - Координаційний центр трансплантації). Положення про Координаційний центр трансплантації затверджується Міністерством охорони здоров'я України."

Враховано
Організаційно-методичне керівництво, взаємодію, інформаційне забезпечення і контроль за всіма суб'єктами діяльності у сфері трансплантації здійснює Координаційний центр трансплантації органів, тканин і клітин Міністерства охорони здоров'я України (далі - Координаційний центр трансплантації). Положення про Координаційний центр трансплантації затверджується Міністерством охорони здоров'я України.



-41- Н.д.Савенко М.М. (Реєстр.картка №425)
Доповнити законопроект статтею 9 у такій редакції: "Стаття 9. Види діяльності у сфері трансплантації, що підлягають державному регулюванню
За спеціальним дозволом у сфері трансплантації здійснюються такі види діяльності:
а) взяття анатомічних матеріалів людини (крім фетальних) та міждержавний обмін цими матеріалами;
б) зберігання і перевезення анатомічних матеріалів людини;
в) виготовлення біоімплантатів;
г) отримання ксенотрансплантатів.
д) гомотрансплантація та ксенотрансплантація;
Діяльність, пов'язану з взяттям у людини анатомічних матеріалів (крім фетальних) для використання в медичній практиці, а також міждержавний обмін цими матеріалами можуть здійснювати виключно державні та комунальні заклади охорони здоров'я і державні наукові установи незалежно від відомчого підпорядкування.
Діяльність, зазначену в пунктах "б", "в", "г", "д" частини першої цієї статті, та взяття фетальних матеріалів можуть здійснювати заклади охорони здоров'я та наукові установи незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування.

Діяльність, зазначену в пунктах "б", "в", "г" частини першої цієї статті, можуть здійснювати також підприємства, установи, організації незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування, для яких діяльність у сфері трансплантації не є основною.
Порядок видачі спеціальних дозволів на здійснення зазначених у частині першій цієї статті видів діяльності встановлює Кабінет Міністрів України."

Враховано
Стаття 9. Види діяльності у сфері трансплантації, що підлягають державному регулюванню
За спеціальним дозволом у сфері трансплантації здійснюються такі види діяльності:
а) взяття анатомічних матеріалів людини (крім фетальних) та міждержавний обмін цими матеріалами;
б) зберігання і перевезення анатомічних матеріалів людини;
в) виготовлення біоімплантатів;
г) отримання ксенотрансплантатів;
д) гомотрансплантація та ксенотрансплантація.
Діяльність, пов'язану з взяттям у людини анатомічних матеріалів (крім фетальних) для використання в медичній практиці, а також міждержавний обмін цими матеріалами можуть здійснювати виключно державні та комунальні заклади охорони здоров'я і державні наукові установи незалежно від відомчого підпорядкування.

Діяльність, зазначену в пунктах "б", "в", "г", "д" частини першої цієї статті, та взяття фетальних матеріалів можуть здійснювати заклади охорони здоров'я та наукові установи незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування.
Діяльність, зазначену в пунктах "б", "в", "г" частини першої цієї статті, можуть здійснювати також підприємства, установи, організації незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування, для яких діяльність у сфері трансплантації не є основною.
Порядок видачі спеціальних дозволів на здійснення зазначених у частині першій цієї статті видів діяльності встановлює Кабінет Міністрів України.
44.
Стаття 8. Фінансування служби трансплантації (пересадки)
-42- Н.д.Черненко В.Г. (Округ №48)
Назву статті викласти в такій редакції: "Фiнансування діяльності у сфері трансплантацiї"

Враховано
Стаття 10. Фiнансування діяльності у сфері трансплантацiї
45.
Держава забезпечує цільове бюджетне фінансування служби трансплантації (пересадки). Додаткове фінансування може здійснюватися за рахунок коштів, одержаних від реалізації наукової продукції, нових технологій, методів, засобів, матеріалів, що використовуються для трансплантації (пересадки), надання платних послуг закладами, яким надано право на трансплантацію (пересадку), виконання цільових програм (у тому числі міждержавних) на пiдставi мiжнародних договорiв України, а також від добровільних внесків юридичних і фізичних осіб та інших не заборонених законодавством надходжень.
-43- Н.д.Новик А.М. (Реєстр.картка №353)
Текст статті викласти в такій редакції:
"Суб'єкти діяльності у сфері трансплантації, засновані на державній та комунальній формах власності надають медичну допомогу громадянам України безоплатно.
Цільове фiнансування суб'єктів діяльності у сфері трансплантації, заснованих на державній та комунальній формах власності, здiйснюється за рахунок коштів відповідно Державного бюджету України та місцевих бюджетів.
Додаткове фiнансування зазначених у частині другій цієї статті суб'єктів діяльності у сфері трансплантації може здiйснюватися за рахунок коштiв, одержаних ними вiд реалiзацiї наукової продукцiї, нових технологiй та методiв, виготовлених ними біоімплантатів, реактивів, апаратiв та обладнання, участi у виконаннi наукових i практичних програм, у тому числi мiждержавних, а також за рахунок добровiльних внескiв юридичних i фiзичних осiб та інших не заборонених законодавством надходжень.
Суб'єкти діяльності у сферi трансплантацiї, засновані на приватній формі власності, за здійснення визначених цим Законом видів діяльності можуть отримувати плату, що не перевищує обгрунтованих витрат на їх здійснення, у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.

Враховано
Суб'єкти діяльності у сфері трансплантації, засновані на державній та комунальній формах власності, надають медичну допомогу громадянам України безоплатно.
Цільове фiнансування суб'єктів діяльності у сфері трансплантації, заснованих на державній та комунальній формах власності, здiйснюється за рахунок коштів відповідно Державного бюджету України та місцевих бюджетів.
Додаткове фiнансування зазначених у частині другій цієї статті суб'єктів діяльності у сфері трансплантації може здiйснюватися за рахунок коштiв, одержаних ними вiд реалiзацiї наукової продукцiї, нових технологiй та методiв, виготовлених ними біоімплантатів, реактивів, апаратiв та обладнання, участi у виконаннi наукових i практичних програм, у тому числi мiждержавних, а також за рахунок добровiльних внескiв юридичних i фiзичних осiб та інших не заборонених законодавством надходжень.
Суб'єкти діяльності у сферi трансплантацiї, засновані на приватній формі власності, за здійснення визначених цим Законом видів діяльності можуть отримувати плату, що не перевищує обгрунтованих витрат на їх здійснення, у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.



-44- Н.д.Гавриш С.Б. (Округ №176)
Частину першу статті 12 викласти в такій редакції: "Цільове бюджетне фінансування служби трансплантації здійснюється за рахунок бюджетів відповідного рівня."

Враховано



-45- Н.д.Шевчук С.В. (Округ №23)
Доповнити законопроект статтею 11 такого змісту: "Стаття 11. Контроль у сфері трансплантації
Державний контроль і нагляд за додержанням вимог, встановлених законодавством у сфері трансплантації, здійснюється органами виконавчої влади в межах повноважень, визначених законами України.
Громадський контроль у сфері трансплантації можуть здійснювати об'єднання громадян у межах повноважень, встановлених їх статутами (положеннями)".

Враховано
Стаття 11. Контроль у сфері трансплантації
Державний контроль і нагляд за додержанням вимог, встановлених законодавством у сфері трансплантації, здійснюється органами виконавчої влади в межах повноважень, визначених законами України.
Громадський контроль у сфері трансплантації можуть здійснювати об'єднання громадян у межах повноважень, встановлених їх статутами (положеннями).
46.
Розділ II. УМОВИ ТА ПОРЯДОК ОТРИМАННЯ ТРАНСПЛАНТАТІВ ВІД ДОНОРІВ ТА ВИЛУЧЕННЯ ЇХ У ПОМЕРЛИХ
-46- Н.д.Григорович Л.С. (Реєстр.картка №320)
Особливості отримання трансплантатів від живих донорів відобразити окремим розділом та статтями про донорство живих осіб і про згоду живого донора на взяття гомотрансплантата.
РОЗДІЛ ІІІ УМОВИ ТА ПОРЯДОК ВЗЯТТЯ ГОМОТРАНСПЛАНТАТІВ У ЖИВИХ ДОНОРІВ

Враховано
РОЗДІЛ ІІІ УМОВИ ТА ПОРЯДОК ВЗЯТТЯ ГОМОТРАНСПЛАНТАТІВ У ЖИВИХ ДОНОРІВ
47.
Стаття 9. Умови одержання і використання трансплантатів від донора
-47- Н.д.Шевчук С.В. (Округ №23)
Викласти статтю 12 у такій редакції:
"Стаття 12. Взяття гомотрансплантатів у живих донорів
Живим донором може бути лише повнолітня дієздатна особа.
У живого донора може бути взятий як гомотрансплантат лише один із парних органів, частина органа, частина іншого анатомічного матеріалу.
Взяття гомотрансплантата у живого донора дозволяється на підставі висновку консиліуму лікарів після його всебічного медичного обстеження і за умови, що завдана донору шкода буде меншою, ніж та, що загрожує реципієнту."

Враховано
Стаття 12. Взяття гомотрансплантатів у живих донорів
Живим донором може бути лише повнолітня дієздатна особа.
У живого донора може бути взятий як гомотрансплантат лише один із парних органів, частина органа, частина іншого анатомічного матеріалу.
Взяття гомотрансплантата у живого донора дозволяється на підставі висновку консиліуму лікарів після його всебічного медичного обстеження і за умови, що завдана донору шкода буде меншою, ніж та, що загрожує реципієнту.
48.
1. Донором може бути близький генетичний родич реципієнта (батько, мати, брат, сестра, дядько, тітка, дитина, внук, дід, баба) або його дружина (чоловік).
-48- Н.д.Шевчук С.В. (Округ №23)
Н.д.Ромовська З.В. (Округ №122)
Чітко визначити коло осіб, які можуть бути живими донорами за певних обставин.
"Взяття гомотрансплантата (за винятком анатомічних матеріалів, здатних до регенерації) у живого донора допускається у випадках, коли реципієнт і донор перебувають у шлюбі або є близькими родичами (батько, мати, син, дочка, дід, баба, онук, онука, брат, сестра, , дядько, тітка, племінник, племінниця). У невідкладних випадках, коли є реальна загроза життю хворого, яка не може бути усунена ніяким іншим, крім трансплантації, методом, гомотрансплантат для пересадки такому хворому може бути взято й в іншого живого донора.
Не допускається взяття трансплантатів у живих осіб, які:
а) утримуються у місцях відбування покарань;
б) страждають на психічні розлади;
в) мають захворювання, що можуть передатися реципієнту або зашкодити його здоров'ю;
г) надали раніше орган або частину органа для трансплантації."

Враховано
Взяття гомотрансплантата (за винятком анатомічних матеріалів, здатних до регенерації) у живого донора допускається у випадках, коли реципієнт і донор перебувають у шлюбі або є близькими родичами (батько, мати, син, дочка, дід, баба, онук, онука, брат, сестра, дядько, тітка, племінник, племінниця). У невідкладних випадках, коли є реальна загроза життю хворого, яка не може бути усунена ніяким іншим, крім трансплантації, методом, гомотрансплантат для пересадки такому хворому може бути взято й в іншого живого донора.
Не допускається взяття трансплантатів у живих осіб, які:
а) утримуються у місцях відбування покарань;
б) страждають на психічні розлади;
в) мають захворювання, що можуть передатися реципієнту або зашкодити його здоров'ю;
г) надали раніше орган або частину органа для трансплантації.


-49- Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
Частину четверту статті 12 доповнити фразою щодо винятків стосовно пересадки кісткового мозку та регенеруючих тканин.

Враховано



-50- Н.д.Гавриш С.Б. (Округ №176)
У частині четвертій статті 12 виключити друге речення.

Відхилено



-51- Н.д.Шмідт Р.М. (Округ №115)
Н.д.Шепа В.В. (Реєстр.картка №325)
У частині четвертій статті 12 виключити подружжя.

Відхилено

49.
2. У донора може бути взятий для трансплантації (пересадки) лише один із парних органів, частина органу або тканини, відсутність яких не призводить до незворотного розладу здоров'я.
-52- Н.д.Ромовська З.В. (Округ №122)
У частині другій статті 9 закінчення фрази починаючи зі слів "або тканини" виключити.

Враховано редакційно у ст.12



-53- Н.д.Чобіт Д.В. (Реєстр.картка №340)
Н.д.Григорович Л.С. (Реєстр.картка №320)
Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
У частині другій статті 9 після слів "відсутність яких" доповнити словами: "не несе смертельної небезпеки для донора, а також" - далі за текстом.
Враховано редакційно у ст. 12

50.
3. Одержання трансплантата від донора дозволяється за:



51.
наявності висновку лікарів, які мають право на трансплантацію (пересадку), на підставі результатів медичного обстеження донора про можливість взяття у нього органу або тканини для трансплантації (пересадки);



52.
поінформованості донора про можливі негативні наслідки для його здоров'я у разі взяття трансплантата;
-54- Н.д.Ромовська З.В. (Округ №122)
Згоду живого донора та його поінформованість необхідно виписати окремою статтею.

Враховано

53.
наявності свідомої письмової згоди донора на отримання від нього трансплантата.



54.
Згода донора на отримання від нього трансплантата і підтвердження його поінформованості оформлюються актом, який підписується донором особисто, лікарем, що готує донора до операції для взяття трансплантата, лікарем трансплантологом і затверджується керівником закладу охорони здоров'я.
-55- Н.д.Синенко С.І. (Реєстр.картка №272)
Викласти статтю 13 у такій редакції:
"Стаття 13. Згода живого донора на взяття у нього гомотрансплантата
У живого донора може бути взятий гомотрансплантат лише за наявності його особистої письмової згоди, даної ним свідомо і без примушування після надання йому лікуючим лікарем об'єктивної інформації про можливі ускладнення для його здоров'я, а також про його права у зв'язку з виконанням донорської функції.
Згода об'єктивно інформованого живого донора на взяття у нього гомотрансплантата посвідчується у медичній картці донора і підписується ним особисто та лікарями, які брали участь у консиліумі щодо можливості взяття у нього гомотрансплантата. Форму медичної картки донора встановлює Міністерство охорони здоров'я України."

Враховано
Стаття 13. Згода живого донора на взяття у нього
гомотрансплантата
У живого донора може бути взятий гомотрансплантат лише за наявності його особистої письмової згоди, даної ним свідомо і без примушування після надання йому лікуючим лікарем об'єктивної інформації про можливі ускладнення для його здоров'я, а також про його права у зв'язку з виконанням донорської функції.
Згода об'єктивно інформованого живого донора на взяття у нього гомотрансплантата посвідчується у медичній картці донора і підписується ним особисто та лікарями, які брали участь у консиліумі щодо можливості взяття у нього гомотрансплантата. Форму медичної картки донора встановлює Міністерство охорони здоров'я України.

55.
4. Якщо після взяття трансплантата від донора пересадка передбаченому реципієнту стала неможливою або донор виявив небажання реплантувати свій орган передбачуваній раніше особі, цей орган може бути трансплантований іншій особі.
-56- Н.д.Чобіт Д.В. (Реєстр.картка №340)
Частину четтверту статті 9 виключити.

Враховано

56.
5. Трансплантати, отримані від донора, дозволяється використовувати за наявності свідомої письмової згоди на трансплантацію (пересадку) реципієнта або його законних представників.
-57- Н.д.Черненко В.Г. (Округ №48)
Доповнити проект статтею про донорство кісткового мозку та інших регенеруючих тканин у такій редакції: "Стаття 14. Особливості донорства і трансплантації кісткового мозку та інших здатних до регенерації анатомічних матеріалів
Взяття у живої особи кісткового мозку та інших здатних до регенерації анатомічних матеріалів проводиться з додержанням вимог, передбачених статттями 12 і 13 цього Закону.
За згодою донора та при відсутності у нього медичних протипоказань кістковий мозок, інші здатні до регенерації анатомічні матеріали можуть братися повторно, а дані про такого донора вносяться до єдиної державної інформаційної системи трансплантації.
За бажанням повнолітньої дієздатної особи у неї може бути взято кістковий мозок на зберігання за її рахунок з метою використання у разі потреби для аутотрансплантації, або за її згодою - для трансплантації вказаній нею особі. Для працівників, які зайняті на роботах із підвищеним ризиком ураження кровотворної системи, заготівля кісткового мозку для аутотрансплантації та його зберігання може здійснюватися за рахунок роботодавця. Порядок взяття та зберігання кісткового мозку для аутотрансплантації встановлює Кабінет Міністрів України."

Враховано
Стаття 14. Особливості донорства і трансплантації кісткового мозку та інших здатних до регенерації анатомічних матеріалів
Взяття у живої особи кісткового мозку та інших здатних до регенерації анатомічних матеріалів проводиться з додержанням вимог, передбачених статттями 12 і 13 цього Закону.
За згодою донора та при відсутності у нього медичних протипоказань кістковий мозок, інші здатні до регенерації анатомічні матеріали можуть братися повторно, а дані про такого донора вносяться до єдиної державної інформаційної системи трансплантації.
За бажанням повнолітньої дієздатної особи у неї може бути взято кістковий мозок на зберігання за її рахунок з метою використання у разі потреби для аутотрансплантації, або за її згодою - для трансплантації вказаній нею особі. Для працівників, які зайняті на роботах із підвищеним ризиком ураження кровотворної системи, заготівля кісткового мозку для аутотрансплантації та його зберігання може здійснюватися за рахунок роботодавця. Порядок взяття та зберігання кісткового мозку для аутотрансплантації встановлює Кабінет Міністрів України.


-58- Н.д.Григорович Л.С. (Реєстр.картка №320)
Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
Н.д.Чобіт Д.В. (Реєстр.картка №340)

У частині третій статті 14 вказати про можливість безкоштовного зберігання кісткового мозку у випадку, коли особа виявила бажання бути донором для інших.

Враховано



-59- Н.д.Гавриш С.Б. (Округ №176)
Статтю 14 про трансплантацію кісткового мозку виключити.

Відхилено

57.
Стаття 10. Обмеження приймання трансплантатів від донора
-60- Н.д.Шевчук С.В. (Округ №23)
Н.д.Синенко С.І. (Реєстр.картка №272)
Статтю 10 доцільно об'єднати зі статтею 9 про донорство живих осіб, відредагувати.

Враховано у ст.12



-61- Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
У назві та частині першій статті 10 вказати, що йдеться про живого донора.
Враховано у ст.12 і 13

58.
Отримання трансплантата від донора не допускається у разі, коли:



59.
донором є особа визнана в установленому законодавством України порядку недієздатною;
-62- Н.д.Шевчук С.В. (Округ №23)
Н.д.Синенко С.І. (Реєстр.картка №272)
Вказати про заборону взяття трансплантатів не лише у недієздатних, а й у осіб, які страждають на психічні розлади.
Враховано у ст.12

60.
донором є особа, яка не досягла вісімнадцятирічного віку;



61.
донор перебуває у службовій чи іншій залежності від реципієнта;
-63- Н.д.Синенко С.І. (Реєстр.картка №272)
Пункт замінити: "утримуються у місцях відбування покарань;"
Враховано у ст.12

62.
встановлено, що донор має захворювання, яке становить небезпеку для життя і здоров'я реципієнта;



63.
у донора раніше було взято для трансплантації (пересадки) орган або частину органу.
-64- Н.д.Чобіт Д.В. (Реєстр.картка №340)
Доповнити статтю абзацем про безпечність операції взяття трансплантата для донора.

Враховано у ст.12

64.
Стаття 11. Визнання людини померлою
-65- Н.д.Шевчук С.В. (Округ №23)
Окремим розділом відобразити взяття трансплантатів у померлих. Назву розділу та статтю 15 викласти в такій редакції:
"РОЗДІЛ ІV ВЗЯТТЯ АНАТОМІЧНИХ МАТЕРІАЛІВ У ПОМЕРЛИХ ОСІБ
Стаття 15. Визнання людини померлою

Враховано
РОЗДІЛ ІV ВЗЯТТЯ АНАТОМІЧНИХ МАТЕРІАЛІВ У ПОМЕРЛИХ ОСІБ
Стаття 15. Визнання людини померлою
65.
Людина вважається померлою з моменту, коли констатована смерть її мозку, тобто настала незворотна втрата всіх його функцій.
-66- Н.д.Шевчук С.В. (Округ №23)
Людина вважається померлою з моменту, коли констатована смерть її мозку. Смерть мозку означає повну і незворотну втрату всіх його функцій. Момент смерті мозку встановлюється, коли всі інші можливі за даних обставин причини втрати свідомості та реакцій організму виключені.
Діагностичні критерії смерті мозку та процедуру констатації моменту смерті людини встановлює Міністерство охорони здоров'я України.

Враховано
Людина вважається померлою з моменту, коли констатована смерть її мозку. Смерть мозку означає повну і незворотну втрату всіх його функцій. Момент смерті мозку встановлюється, коли всі інші можливі за даних обставин причини втрати свідомості та реакцій організму виключені.
Діагностичні критерії смерті мозку та процедуру констатації моменту смерті людини встановлює Міністерство охорони здоров'я України.
66.
Констатація моменту настання смерті людини проводиться консиліумом лікарів (крім тих лікарів, які проводять вилучення трансплантатів у померлих) відповідно до загальної процедури, критеріїв і вимог, затверджених центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров'я.
-67- Н.д.Шевчук С.В. (Округ №23)
Факт смерті особи, у якої мають намір взяти анатомічні матеріали для використання в медичній практиці, повинен бути встановлений консиліумом лікарів.
Лікарі, які встановлюють факт смерті, не можуть брати участі у взятті у цієї особи анатомічних матеріалів, а так само у їх трансплантації."

Враховано
Факт смерті особи, у якої мають намір взяти анатомічні матеріали для використання в медичній практиці, повинен бути встановлений консиліумом лікарів.
Лікарі, які встановлюють факт смерті, не можуть брати участі у взятті у цієї особи анатомічних матеріалів, а так само у їх трансплантації.


-68- Н.д.Семенюк В.П. (Реєстр.картка №370)
Доповнити статтю 11 частиною першою такого змісту: "Органи і тканини можуть бути вилучені у трупа для трансплантації‚ якщо є безспірні докази факту смерті‚ зафіксовані консиліумом лікарів-спеціалістів".

Враховано редакційно у ст.15

67.
Стаття 12. Умови та порядок вилучення трансплантатів у померлих
-69- Н.д.Шмідт Р.М. (Округ №115)
Н.д.Шепа В.В. (Реєстр.картка №325)
Статтю 12 доповнити нормою про письмову згоду кожної здорової особи на вилучення після смерті органів для трансплантації.

Враховано у ст.16



-70- Н.д.Шевчук С.В. (Округ №23)
Викласти статтю в такій редакції:
"Стаття 16. Умови та порядок взяття анатомічних матеріалів у померлих осіб для використання в медичній практиці

Враховано
Стаття 16. Умови та порядок взяття анатомічних матеріалів у померлих осіб для використання в медичній практиці
68.
Вилучення органу або тканини з метою трансплантації (пересадки) може бути проведено у померлого, якщо за його життя не було заперечення проти використання її органів і тканин для трансплантації (пересадки) після смерті.
Кожна повнолітня дієздатна особа може дати згоду на взяття у разі смерті її органів та (або) інших анатомічних матеріалів для використання в медичній практиці чи заперечити таку можливість.


Кожна повнолітня дієздатна особа може дати згоду на взяття у разі смерті її органів та (або) інших анатомічних матеріалів для використання в медичній практиці чи заперечити таку можливість.



71 Н.д.Марковська Н.С. (Реєстр.картка №347)
Доповнити статтю частиною другою такого змісту:
"Лікарі, які встановлюють факт смерті потенційного донора, повинні негайно вжити всіх можливих заходів для повідомлення про його смерть подружжя, або батьків, або інших близьких родичів, або законних представників чи інших осіб, які проживали з ним. Одночасно ці лікарі з'ясовують у зазначених осіб волевиявлення потенційного донора та їх ставлення до можливості взяття у нього анатомічних матеріалів".

Враховано
Лікарі, які встановлюють факт смерті потенційного донора, повинні негайно вжити всіх можливих заходів для повідомлення про його смерть подружжя, або батьків, або інших близьких родичів, або законних представників чи інших осіб, які проживали з ним. Одночасно ці лікарі з'ясовують у зазначених осіб волевиявлення потенційного донора та їх ставлення до можливості взяття у нього анатомічних матеріалів.

69.
Вилучення трансплантата у померлих проводиться виключно в державних спеціалізованих установах та підрозділах закладів охорони здоров'я, визначених центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров'я. При цьому спотворення тіла померлого не допускається.
-72- Н.д.Гавриш С.Б. (Округ №176)
Частину другу статті 12 доповнити реченням у такій редакції: "Після взяття трансплантатів у померлого, його поховання повинно здійснюватися без кремації або іншого спотворення тіла"


Враховано частково у ст.16

70.
Дозвіл на вилучення трансплантата у померлих дає керівник державної спеціалізованої установи, відповідного підрозділу закладу охорони здоров'я, якому надано право забору органів для трансплантації (пересадки), або його заступник з медичної частини.
-73- Н.д.Черненко В.Г. (Округ №48)
Частину третю статті 12 виключити.


Враховано

71.
У разі потреби проведення судово-медичної експертизи вилучення трансплантата у померлого проводиться також з дозволу і в присутності судово-медичного експерта, який зобов'язаний повідомити про цю операцію районного (міського) прокурора протягом двадцяти чотирьох годин.
У разі необхідності проведення судово-медичної експертизи анатомічні матеріали у померлої особи беруться з дозволу і в присутності судово-медичного експерта. У зазначених випадках взяття анатомічних матеріалів не повинне зашкодити веденню слідства, а судово-медичний експерт протягом двадцяти чотирьох годин зобов'язаний повідомити про це районного (міського) прокурора.
Взяття анатомічних матеріалів у померлої особи не повинне призвести до спотворення її тіла.

-74- Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
Частину четверту статті 12 доповнити реченням: "Вилучення органів або тканин у разі потреби проведення судово-медичної експертизи можливе лише за умови‚ що дана процедура не зашкодить веденню слідства".











Враховано
У разі необхідності проведення судово-медичної експертизи анатомічні матеріали у померлої особи беруться з дозволу і в присутності судово-медичного експерта. У зазначених випадках взяття анатомічних матеріалів не повинне зашкодити веденню слідства, а судово-медичний експерт протягом двадцяти чотирьох годин зобов'язаний повідомити про це районного (міського) прокурора.
Взяття анатомічних матеріалів у померлої особи не повинне призвести до спотворення її тіла.


-75- Н.д.Савенко М.М. (Реєстр.картка №425)
Н.д.Марковська Н.С. (Реєстр.картка №347)
У частині четвертій статті 12 після слова "експерта" поставити крапку. Слово "який" замінити словами: "У випадку вилучення органів судово-медичний експерт".

Враховано

72.
Вилучення трансплантата у померлого оформлюється актом, який підписується лікарями, що проводили вилучення, а у випадках, передбачених у частині четвертій цієї статті, - і судово-медичним експертом. Акт про вилучення трансплантата додається до історії хвороби померлого.
Взяття анатомічних матеріалів у померлої особи оформляється актом, який підписується усіма лікарями, що його проводили, а у випадку проведення судово-медичної експертизи - і судово-медичним експертом. Акт про взяття анатомічних матеріалів додається до медичних документів померлої особи.

Взяття анатомічних матеріалів у померлої особи оформляється актом, який підписується усіма лікарями, що його проводили, а у випадку проведення судово-медичної експертизи - і судово-медичним експертом. Акт про взяття анатомічних матеріалів додається до медичних документів померлої особи.
73.
Вилучення трансплантата у померлого не допускається, якщо заклад охорони здоров'я має відомості, що померлий за життя мав захворювання, яке може становити небезпеку для життя і здоров'я реципієнта.
-76- Н.д.Синенко С.І. (Реєстр.картка №272)
Доповнити статтю 12 нормою про заборону вилучення органів у раазі заперечень близьких родичів та в одиноких померлих осіб.
Взяття у померлої особи анатомічних матеріалів для
-77- Н.д.Гавриш С.Б. (Округ №176)
Частину шосту статті 12 виключити.

-78- Н.д.Шмідт Р.М. (Округ №115)
Н.д.Шепа В.В. (Реєстр.картка №325)
У частині шостій статті 12 необхідно уточнити щодо згоди родичів на взяття органів у померлої особи.

Враховано



Відхилено



Враховано редакційно
Взяття у померлої особи анатомічних матеріалів для використання в медичній практиці не допускається за наявності негативного волевиявлення потенційного донора щодо цього або відповідної заяви близьких родичів, а також у разі, коли особу померлого не встановлено і немає відомостей про наявність у нього близьких родичів чи законних представників.



-79- Н.д.Шевчук С.В. (Округ №23)
Доповнити проект окремим розділом і статтями про особливості отримання і використання деяких видів анатомічних матеріалів у такій редакції:
"РОЗДІЛ V ОСОБЛИВОСТІ ОТРИМАННЯ І ВИКОРИСТАННЯ ДЕЯКИХ ВИДІВ АНАТОМІЧНИХ МАТЕРІАЛІВ
Стаття 17. Порядок використання для трансплантації органів померлих осіб
В Україні діє єдина державна інформаційна система трансплантації, до якої вносяться дані про реципієнтів, які потребують трансплантації певного анатомічного матеріалу та дані про потенційних донорів. Діяльність єдиної державної інформаційної системи трансплантації забезпечує Координаційний центр трансплантації згідно з положенням про зазначену інформаційну систему, затвердженим Міністерством охорони здоров'я України.
Державний чи комунальний заклад охорони здоров'я або державна наукова установа, у якій взятий у померлої особи орган не може бути використаний для трансплантації через відсутність біологічно сумісного реципієнта відразу, негайно надає інформацію про цей орган до Координаційного центру трансплантації, який оперативно здійснює пошук реципієнта в межах України.
У разі, коли біологічно сумісного реципієнта в межах України не знайдено, Координаційний центр трансплантації надає інформацію про отриманий орган компетентним у сфері трансплантації організаціям інших країн для можливого його використання в порядку, визначеному відповідним міжнародним договором України.

Стаття 18. Порядок використання для трансплантації фетальних
матеріалів
Фетальні матеріали для потреб трансплантації надають виключно акредитовані заклади охорони здоров'я, що проводять операції штучного переривання вагітності (аборти).
Згода вагітної жінки на використання фетальних матеріалів її плода для трансплантації є обов'язковою.
Державним і комунальним закладам охорони здоров'я та державним науковим установам фетальні матеріали для потреб трансплантації надаються безкоштовно, а приватним - на умовах компенсації витрат, пов'язаних безпосередньо з обробкою, зберіганням і транспортуванням цих матеріалів.

Враховано
РОЗДІЛ V ОСОБЛИВОСТІ ОТРИМАННЯ І ВИКОРИСТАННЯ ДЕЯКИХ ВИДІВ АНАТОМІЧНИХ МАТЕРІАЛІВ
Стаття 17. Порядок використання для трансплантації органів померлих осіб
В Україні діє єдина державна інформаційна система трансплантації, до якої вносяться дані про реципієнтів, які потребують трансплантації певного анатомічного матеріалу та дані про потенційних донорів. Діяльність єдиної державної інформаційної системи трансплантації забезпечує Координаційний центр трансплантації згідно з положенням про зазначену інформаційну систему, затвердженим Міністерством охорони здоров'я України.
Державний чи комунальний заклад охорони здоров'я або державна наукова установа, у якій взятий у померлої особи орган не може бути використаний для трансплантації через відсутність біологічно сумісного реципієнта відразу, негайно надає інформацію про цей орган до Координаційного центру трансплантації, який оперативно здійснює пошук реципієнта в межах України.
У разі, коли біологічно сумісного реципієнта в межах України не знайдено, Координаційний центр трансплантації надає інформацію про отриманий орган компетентним у сфері трансплантації організаціям інших країн для можливого його використання в порядку, визначеному відповідним міжнародним договором України.
Стаття 18. Порядок використання для трансплантації фетальних матеріалів
Фетальні матеріали для потреб трансплантації надають виключно акредитовані заклади охорони здоров'я, що проводять операції штучного переривання вагітності (аборти).
Згода вагітної жінки на використання фетальних матеріалів її плода для трансплантації є обов'язковою.
Державним і комунальним закладам охорони здоров'я та державним науковим установам фетальні матеріали для потреб трансплантації надаються безкоштовно, а приватним - на умовах компенсації витрат, пов'язаних безпосередньо з обробкою, зберіганням і транспортуванням цих матеріалів.



-80- Н.д.Савенко М.М. (Реєстр.картка №425)
Статтю про біоімплантацію викласти в такій редакції: "Стаття 19. Порядок виготовлення і використання біоімплантатів
Виготовлення біоімплантатів, їх використання та контроль якості, державна реєстрація та реалізація, ввезення в Україну та вивезення за її межі здійснюються з дотриманням умов та в порядку, встановленому законодавством України щодо виробів медичного призначення.
Для виготовлення біоімплантатів використовуються взяті у померлих осіб анатомічні матеріали, які отримані виключно тими суб'єктами діяльності у сфері трансплантації, що мають спеціальний дозвіл на взяття анатомічних матеріалів у померлих.
Державним і комунальним закладам охорони здоров'я та науковим установам, іншим юридичним особам державної форми власності, яким надані дозволи на виготовлення біоімплантатів, анатомічні матеріали для їх виготовлення надаються безкоштовно, а приватним - на умовах компенсації витрат, пов'язаних безпосередньо з їх отриманням, обробкою, зберіганням і транспортуванням."

Враховано
Стаття 19. Порядок виготовлення і використання біоімплантатів
Виготовлення біоімплантатів, їх використання та контроль якості, державна реєстрація та реалізація, ввезення в Україну та вивезення за її межі здійснюються з дотриманням умов та в порядку, встановленому законодавством України щодо виробів медичного призначення.
Для виготовлення біоімплантатів використовуються взяті у померлих осіб анатомічні матеріали, які отримані виключно тими суб'єктами діяльності у сфері трансплантації, що мають спеціальний дозвіл на взяття анатомічних матеріалів у померлих.
Державним і комунальним закладам охорони здоров'я та науковим установам, іншим юридичним особам державної форми власності, яким надані дозволи на виготовлення біоімплантатів, анатомічні матеріали для їх виготовлення надаються безкоштовно, а приватним - на умовах компенсації витрат, пов'язаних безпосередньо з їх отриманням, обробкою, зберіганням і транспортуванням.



-81- Н.д.Ромовська З.В. (Округ №122)
Н.д.Савенко М.М. (Реєстр.картка №425)
Статтю про ксенотрансплантацію викласти в такій редакції: "Стаття 20. Порядок отримання і використання ксенотрансплантатів
Суб'єкти діяльності у сфері трансплантації, яким надано спеціальний дозвіл на застосування ксенотрансплантації як методу лікування, отримують необхідні для цього анатомічні матеріали на підставі угод із господарюючими суб'єктами, що вирощують відповідних тварин.
Медико-біологічні вимоги до тварин, умови їх вирощування, порядок отримання анатомічних матеріалів для ксенотрансплантації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Анатомічні матеріали для потреб ксенотрансплантації беруться у тварин з додержанням принципів гуманності.
Порядок застосування ксенотрансплантації як методу лікування людини встановлює Міністерство охорони здоров'я України."

Враховано
Стаття 20. Порядок отримання і використання ксенотрансплантатів
Суб'єкти діяльності у сфері трансплантації, яким надано спеціальний дозвіл на застосування ксенотрансплантації як методу лікування, отримують необхідні для цього анатомічні матеріали на підставі угод із господарюючими суб'єктами, що вирощують відповідних тварин.
Медико-біологічні вимоги до тварин, умови їх вирощування, порядок отримання анатомічних матеріалів для ксенотрансплантації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Анатомічні матеріали для потреб ксенотрансплантації беруться у тварин з додержанням принципів гуманності.
Порядок застосування ксенотрансплантації як методу лікування людини встановлює Міністерство охорони здоров'я України.
74.
Розділ III ПРАВА ТА СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ДОНОРА
-82- Н.д.Черненко В.Г. (Округ №48)
Н.д.Синенко С.І. (Реєстр.картка №272)
Назву розділу викласти в такій редакції: "РОЗДІЛ VI ПРАВА, СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ЖИВОГО ДОНОРА ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ТРАНСПЛАНТАЦІЇ"
Враховано
РОЗДІЛ VI ПРАВА, СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ЖИВОГО ДОНОРА ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ТРАНСПЛАНТАЦІЇ
75.
Стаття 13. Права та гарантії донора


Стаття 21. Права та гарантії живого донора
76.
Держава гарантує донору захист його прав та охорону його здоров'я у зв'язку з виконанням ним донорської функції, а також надає йому пільги відповідно до цього Закону та інших актів законодавства.
-83- Н.д.Черненко В.Г. (Округ №48)
Кінець фрази після слова "функції" виключити.


Враховано
Держава гарантує захист прав та охорону здоров'я живого донора у зв'язку з виконанням ним донорської функції.


-84- Н.д.Алексєєв В.Г. (Округ №172)
Першу частину статті продовжити словами: "в обсязі, не меншому, ніж передбачено для осіб, що мають особливі заслуги перед Батьківщиною."

Відхилено

77.
Посадові особи закладів охорони здоров'я, яким надано право на трансплантацію (пересадку), зобов'язані поінформувати донора, його близьких родичів чи законних представників про права і обов'язки донора та порядок і особливості виконання ним донорської функції.

-85- Н.д.Синенко С.І. (Реєстр.картка №272)
Частину другу виключити.


Враховано

78.
На випадок зараження донора інфекційними хворобами або виникнення у нього інших хвороб чи розладу здоров'я у зв'язку з виконанням донорської функції він підлягає обов'язковому державному страхуванню в порядку, встановленому законодавством України.

-86- Н.д.Савенко М.М. (Реєстр.картка №425)
Поширити дію статті 13 щодо обов'язкового державного страхування донорів і на реципієнтів.


Враховано іншими актами законодавст.
На випадок зараження живого донора інфекційною хворобою або виникнення у нього інших хвороб чи розладів здоров'я у зв'язку з виконанням донорської функції він підлягає обов'язковому державному страхуванню в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
79.
Донору в порядку, встановленому законодавством України, компенсується шкода, заподіяна йому ушкодженням здоров'я у зв'язку з виконанням ним донорської функції, за рахунок служби трансплантації (пересадки). При цьому враховуються додаткові витрати на лікування, посилене харчування та інші заходи, спрямовані на соціально-трудову та професійну реабілітацію донора.
-87- Н.д.Ромовська З.В. (Округ №122)
Уточнити порядок відшкодування завданої донору шкоди згідно з законодавством.
Доповнити статтю частиною про право живого донора на відмову від даної раніше згоди на взяття органа.


Враховано
Живому донору в порядку, встановленому законом України, відшкодовується шкода, заподіяна ушкодженням здоров'я у зв'язку з виконанням ним донорської функції з урахуванням додаткових витрат на лікування, харчування та інші заходи, спрямовані на соціально-трудову та професійну реабілітацію.
У будь-який момент до взяття гомотрансплантата живий донор має право відмовитися від даної ним раніше на це згоди.


-88- Н.д.Алексєєв В.Г. (Округ №172)
Доповнити статтю частиною такого змісту: "Донори отримують посвідчення, форму та порядок вручення якого затверджується Кабінетом Міністрів України"

Відхилено



-89- Н.д.Алексєєв В.Г. (Округ №172)
Доповнити статтю частиною такого змісту: "Донори можуть об'єднуватися в громадські організації, які в межах своїх повноважень представляють та захищають інтереси своїх членів у державних органах, органах місцевого самоврядування і громадських організаціях, здійснюють інші повноваження, передбачені Законом України "Про об'єднання громадян" і користуються правами, передбаченими для громадських організацій ветеранів війни".

Враховано частково у ст.11



-90- Н.д.Григорович Л.С. (Реєстр.картка №320)
Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
Н.д.Чобіт Д.В. (Реєстр.картка №340)
Частину другу статті 14 після слів "донорської функції" доповнити словами: "у вигляді лікування під час реабілітаційного періоду тощо."

Враховано у ст.21

80.
Стаття 14. Соціальний захист донора
-91- Н.д.Синенко С.І. (Реєстр.картка №272)
Назву статті доповнити словами "та членів його сім'ї"


Враховано
Стаття 22. Соціальний захист донора та членів його сім'ї
81.
Інвалідність донора, що настала у зв'язку з виконанням ним донорської функції, прирівнюється до інвалідності внаслідок трудового каліцтва чи професійного захворювання.
-92- Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
Доповнити частину першу статті 14 реченням: "Пенсія по інвалідності внаслідок трудового каліцтва чи професійного захворювання в даному випадку призначається згідно з діючим законодавством‚ але без обмеження верхнього граничного рівня".

Враховано частково
Інвалідність живого донора, що настала у зв'язку з виконанням ним донорської функції, прирівнюється до інвалідності внаслідок трудового каліцтва чи професійного захворювання.
82.
У разі смерті донора, якщо вона настала внаслідок виконання ним донорської функції, членам сім'ї померлого, які перебували на його утриманні, призначається пенсія у зв'язку з втратою годувальника. Призначення такої пенсії здійснюється у порядку та на умовах, встановлених законодавством України для призначення пенсії сім'ї годувальника, який помер внаслідок трудового каліцтва чи професійного захворювання.
-93- Н.д.Савенко М.М. (Реєстр.картка №425)
Поширити дію норм статті 14 щодо соціального захисту донорів і на реципієнтів.


Враховано в інших актах законодавст.
У разі смерті донора, що настала внаслідок виконання донорської функції, членам сім'ї померлого, які перебували на його утриманні, призначається пенсія у зв'язку з втратою годувальника. Призначення такої пенсії здійснюється у порядку та на умовах, встановлених законодавством України для призначення пенсії сім'ї годувальника, який помер внаслідок трудового каліцтва чи професійного захворювання.
83.
Розділ IV ЗАБОРОНА ТОРГІВЛІ ОРГАНАМИ ЛЮДИНИ. ОСОБЛИВОСТІ ПРИДБАННЯ ПРЕПАРАТІВ ТА МАТЕРІАЛІВ
-94- Н.д.Шевчук С.В. (Округ №23)
Розділ і статті 15 і 16 виключити, оскільки норми, встановлені ними відображені в інших законах і статтях цього Закону.

Враховано

84.
Стаття 15. Заборона торгівлі органами людини



85.
Органи людини не можуть бути предметом купівлі-продажу. Угоди про купівлю-продаж органів людини є незаконними і недійсними.
-95- Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
Статтю 15 викласти в наступній редакції: "Органи людини‚ як живої так і померлої‚ не можуть бути предметом купівлі-продажу. Угоди про купівлю-продаж органів людини‚ як живої так і померлої‚ є незаконними і недійсними. Порушення законодавства про трансплантацію (пересадку) тягне за собою кримінальну відповідальність згідно із законодавством".


Враховано в Кримінальн. кодексі України

86.
Стаття 16. Особливості придбання препаратів та матеріалів
-96- Н.д.Савенко М.М. (Реєстр.картка №425)
Необхідно виписати окрему статтю щодо виробництва та використання біоімплантатів з анатомічних матеріалів.

Враховано у ст.19

87.
Препарати та матеріали медичного призначення, для виготовлення яких використовуються тканинні компоненти, можуть бути придбані на умовах компенсації матеріальних витрат у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров'я.



88.
Розділ V ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ТРАНСПЛАНТАЦІЇ (ПЕРЕСАДКИ)
-97- Н.д.Новик А.М. (Реєстр.картка №353)
Розділ V, статті 17 і 18 виключити. Необхідно встановити відповідальність усіх юридичних осіб, що займаються діяльністю у сфері трансплантації.

Враховано у ст.23

89.
Стаття 17. Відповідальність за порушення законодавства про трансплантацію (пересадку)


Стаття 23. Відповідальність за порушення законодавства про трансплантацію
90.
Особи, винні в порушенні законодавства про трансплантацію (пересадку), несуть відповідальність згідно із законодавством України.
-98- Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
Н.д.Григорович Л.С. (Реєстр.картка №320)
Узгодити редакцію статті зі ст.124-1 Кримінального кодексу України.

Враховано
Юридичні та фізичні особи, винні в порушенні законодавства про трансплантацію, несуть відповідальність згідно із законами України.
91.
Стаття 18. Відповідальність закладів охорони здоров'я




92.
Порушення закладами охорони здоров'я законодавства про трансплантацію (пересадку) тягне за собою цивільно-правову відповідальність у порядку, встановленому законодавством України.



93.
Заклади охорони здоров'я, які порушили умови чи правила здійснення трансплантації (пересадки), що призвело до заподіяння шкоди донору або реципієнту, позбавляються центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров'я права на трансплантацію (пересадку).




94.
Розділ VI МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
-99- Н.д.Шевчук С.В. (Округ №23)
Розділ VI виключити. Статтю про міжнародне співробітництво перенести в розділ І, відредагувати.

Враховано у ст.5

95.
Стаття 19. Міжнародне співробітництво в сфері трансплантології



96.
Україна бере участь у міжнародному співробітництві у сфері трансплантології на основі міжнародних договорiв.



97.
Якщо міжнародним договором України встановлені інші правила, ніж ті, що встановлені законодавством України, застосовуються правила міжнародного договору.



98.
Розділ VII ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ



РОЗДІЛ VІІ ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

99.
Стаття 20. Введення в дію Закону



100.
Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
-100- Н.д.Кожин Б.Б. (Реєстр.картка №317)
Доповнити прикінцеві положення частинами наступного змісту:
"Кабінету Міністрів України‚ іншим центральним органам виконавчої влади у місячний термін привести свої нормативно-правові акти у відповідність до цього Закону.
Кабінету Міністрів України у тримісячний термін подати на розгляд Верховної Ради України проект Закону України "Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про трансплантацію (пересадку) органів і тканин людині".


Враховано редакційно
1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
2. До приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
3. Кабінету Міністрів України у тримісячний термін після набрання чинності цим Законом:
подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законів України у відповідність з цим Законом;
привести у відповідність з цим Законом свої нормативно-правові акти;
забезпечити прийняття відповідно до компетенції нормативно-правових актів‚ що випливають з цього Закону;
забезпечити перегляд і скасування міністерствами‚ іншими центральними органам виконавчої влади України їхніх нормативно-правових актів‚ що суперечать цьому Закону.






7
























NP 0















* - Назви колонок таблиці подані в загальному значенні