Назва: Про відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності за несвоєчасне внесення плати за спожиті комунальні послуги та утримання прибудинкових територій
Автор: Кабінет Міністрів України
Головний комітет: Комітет з питань будівництва, транспорту і зв'язку

N
Редакція, прийнята в попередньому читанні*
Зауваження та пропозиції
Висновки, обгр.
Редакція, запропонована головним комітетом
0.
Про відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності за несвоєчасне внесення плати за спожиті комунальні послуги та утримання прибудинкових територій Кабінет Міністрів УкраїниКомітет з питань будівництва, транспорту і зв'язкуДруге читанняПроект
Закон України
Про відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності за несвоєчасне внесення плати за спожиті комунальні послуги та утримання прибудинкових територій
-1 - Н.д.Шаров І.Ф. (Реєстр.картка №399)
Назву проекту Закону викласти в такій ре-дакції: "Про цивільно-правову відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності та інших юридичних осіб за несвоєчасне внесення пла-ти за спожиті комунальні послуги та утриман-ня прибудинкових територій".
Враховано частково
Термін "суб'єкти підприєм-ницької діяльності" включає і юридичних осіб (ст.2 ЗУ "Про підприємництво"). Термін "цивільно-правова" обмежує відповідальність, оскільки за-конодавством встановлені й інші її види.
Про відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності за несвоєчасне внесення плати за спожиті комунальні послуги та утримання прибудинкових територій Кабінет Міністрів УкраїниКомітет з питань будівництва, транспорту і зв'язкуПроект
Закон України
Про відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності за несвоєчасне внесення плати за спожиті комунальні послуги та утримання прибудинкових територій


-2 - Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Назву закону викласти у такій редакції:
"Про принципи встановлення тарифів для юридичних осіб за спожиті комунальні послу-ги та про відповідальність за несвоєчасне вне-сення плати за них".


Враховано в редакції преамбули




-3- Комітет з питань соціальної політики та праці
Назву законопроекту пропонується виклас-ти у такій редакції:
"Про відповідальність суб'єктів підприєм-ницької дiяльностi за використання житлових будинків, квартир (їх частин) у житлових бу-динках за непризначенням i несвоєчасне вне-сення плати за спожиті комунальні послуги та утримання прибудинкових територій".


Відхилено
Запропонована норма проти-річить діючому Житловому кодексу України, яким вико-ристання житлових примі-щень не за призначенням за-боронено.



-44 - Комітет з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки
Назву, преамбулу та пункт перший закону після слова " послуги" доповнити словами "користування зв'язком" i далі за текстом.

Відхилено
Порядок сплати послуг зв'яз-ку врегульовано Законом України "Про зв'язок" (ст.14)

1.
З метою посилення відповідальності суб'єктів підприємницької діяльності за несвоєчасне внесення плати за спожиті комунальні послуги та утримання прибудинкових територій Верховна Рада України постановляє:
-55- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Преамбулу викласти у такій редакції:
"Цей закон визначає принципи встановлен-ня тарифів для юридичних осіб за спожиті комунальні послуги, а також майнову відпові-дальність за несвоєчасне внесення плати за спожиті комунальні послуги".

Враховано частково.
Визначення принципів вста-новлення тарифів є предме-том ЗУ "Про ціни і ціноутворення"

Цей Закон встановлює відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності за несвоєчасне внесення плати за спожиті комунальні послуги та утримання прибудин-кових територій.
2.

-6- Н.д. Шеховцов О.Д. (В.о. №52)
Доповнити законопроект статтею 1 такого змісту:
"Стаття 1.
Суб'єкти підприємницької діяльності мо-жуть використовувати житлові будинки і при-міщення для цієї діяльності без переведення їх у нежитлові і з оплатою комунальних по-слуг за тарифами і правилами, встановленими для житлових приміщень, якщо відповідно до цього Закону житлове приміщення не підлягає обов'язковому переведенню в нежитлове.
Питання про обов'язкове переведення жит--лового будинку або приміщення в нежитлове порушується відповідними органами держав-ної влади або органами місцевого самовря-дування тільки за письмовою заявою грома-дянина, в якій обгрунтовується необхідність такого переведення в зв'язку з тим, що вико-ристання поруч з його житлом приміщення (будинку) для підприємницької діяльності по-збавляє заявника можливості використовува-ти своє житлове приміщення за призначен-ням.
Факт використання житлового приміщення (будинку) для підприємницької діяльності в спосіб, який погіршує умови використання в якості житлових приміщень (будинків), які знаходяться поблизу, встановлюється спеціа-льною комісією, склад якої затверджується сільською (селищною, міською, районною) радою. До складу комісії обов'язково вклю-чаються депутати відповідної ради, спеціа-лісти органу санітарно-епідеміологічного на-гляду та інші особи. Про перевірку вико-ристання житлового приміщення (будинку) для підприємницької діяльності складається акт, який підписують всі члени комісії.
Якщо суб'єкт підприємницької діяльності протягом місяця з дня отримання копії акту не усунув причин, які погіршують умови вико-ристання в якості житлових приміщень (бу-динків), які знаходяться поблизу, на підставі заяви громадянина і акту рішення про обо-в'язкове переведення житлового приміщення (будинку) в нежитлове приймається виконав-чим комітетом сільської (селищної, міської, районної ради, районною державною адміні-страцією). В разі неможливості переведення житлового приміщення (будинку) в нежитло-ве через істотне погіршання умов викорис-тання в якості житлових приміщень (будин-ків), які знаходяться поблизу, відповідний ор-ган виконавчої влади вшиває передбачені законодавством заходи для припинення під-приємницької діяльності.
Рішення про обов'язкове переведення жит-лового приміщення (будинку) в нежитлове може бути оскаржено в суді."

Відхилено.
Запропонована норма не відноситься до предмету цього Закону (з автором пропозиції погоджено)

2.
1. Установити, що суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують житлові та нежитлові будинки і приміщення для провадження цієї діяльності:
-7- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Абзац 1 пункту 1 викласти у такій редакції:
"Юридичні особи, які займають житлові чи нежитлові будинки або приміщення на основі права власності чи орендують їх:"

Враховано частково

Стаття 1.
Установити, що суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують нежитлові бу-динки і приміщення належні їм на праві влас-ності або орендують їх на підставі договору для провадження цієї діяльності:


-8- Комітет з питань соціальної політики та праці
Виключити з абзацу першого частини пер-шої законопроекту слово "житлові" виходячи з того, що запропоноване автором положення частини першої вступає в протиріччя з Житло-вим кодексом, який забороняє суб'єктам під-приємницької діяльності використовувати жит-лові будинки i приміщення для провадження підприємницької діяльності.


Враховано


3.
сплачують комунальні послуги за тарифами, які відшкодовують повну вартість їх надання, з урахуванням пропорційної частки витрат на утримання прибудинкової території;
-9- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
В абзаці 2 пункту 1 вилучити слова "з ура-хуванням пропорційної частки витрат на утри-мання прибудинкової території".



Відхилено.
Запропонована пропозиція протирічить діючому Земельному кодексу України
сплачують комунальні послуги за тарифами, які у встановленому законодавством порядку відшкодовують повну вартість їх надання та пропорційну частку витрат на утримання прибудинкової території;
4.

-10- Н.д.Ткаленко І.І. (В.о.№90)
Абзац 2 п.1 після слова "які" доповнити словами: "у встановленому законодавством порядку".

Враховано

5.
за несвоєчасні розрахунки за спожиті комунальні послуги сплачують пеню в розмірі, визначеному в договорах, але не менш як один відсоток суми заборгованості за кожний день прострочки.
-11- Н.д.Шаров І.Ф. (Реєстр.картка №399)
Абзац 3 пункту 1 після слова "сплачують" викласти у такій редакції: "розмір пені визна-чається залежно від розміру несплаченого платежу".

Враховано

за несвоєчасні розрахунки за спожиті кому-нальні послуги сплачують пеню в розмірі одно-го відсотку від суми простроченого платежу за кожний день прострочення, якщо інший розмір пені не встановлено угодою сторін, але не більше 100 відсотків загальної суми боргу.


-12- Н.д.Самойленко Ю.І. (Реєстр.картка №375)
Абзац 3 пункту 1 викласти в редакції:
"за несвоєчасні розрахунки за спожиті ко-мунальні послуги сплачують пеню в розмірі, визначеному в договорах, або 1 відсоток су-ми заборгованості за кожний день простро-чення, якщо більший розмір пені не передба-чено угодою сторін.

Враховано




-13 - Н.д.Зубов В.С. (Реєстр.картка №348)
Третій абзац пункту 1 викласти в такій ре-дакцiї:
"за несвоєчасні розрахунки за спожиті комунальні послуги сплачують пеню в розмірі одного відсотку суми заборгованості за кож-ний день прострочки".

Враховано



-14- Комітет з питань соціальної політики та праці
Доповнити п.1 пунктом такої редакції:
"У разі коли житлові приміщення, які нале-жать громадянам або юридичним особам на праві власності, використовуються суб'єктами підприємницької діяльності не за призначен-ням (для підприємницької діяльності) вони не-суть відповідальність у десятикратному розмі-рі житлово-комунальних платежів або оренд-ної плати за останні три місяці".


Відхилено.
Запропонована норма проти-річить діючому Житловому кодексу України, яким вико-ристання житлових примі-щень не за призначенням за-боронено.




- 15 - Н.д. Ткаленко І.І. (В.о. № 90)
В зв'язку з тим, що вартість спожитих пос-луг може значно перевищувати суму, за якою споживач несе відповідальність (фізичні осо-бисуб'єкти підприємницької діяльності, това-риства з обмеженою відповідальністю та ін.) пункт 1 законопроекту доповнити частиною такого змісту: "Обов'язковою умовою дого-ворів про надання комунальних послуг та утримання прибудинкових територій є забез-печення виконання забов'язань відповідно до чинного законодавства України.",

Враховано

Обов'язковою умовою договорів про на-дання комунальних послуг та утримання прибудинкових територій є забезпечення виконання забов'язань відповідно до чинного законодавства України.
6.
3. Нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Законові.

Редакційна правка
Стаття 2.
До приведення нормативно-правових актів у відповідність з нормами цього Закону вони ді-ють у частині, що не суперечить цьому Закону.


-16- Комітет з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки
Пункт 3 доповнити абзацом такого змісту:
"Кабінету Міністрів України привести свої рішення у відповідності з цим Законом".


Враховано



Кабінету Міністрів України у двомісячний строк привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом.
7.
4. Цей Закон набирає чинності через десять днів з дня його опублікування.
-17- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Пункт 4 викласти у такій редакції:
"Цей закон набирає чинності з 1 липня 1999 року.
Для юридичних осіб, які повністю або част-ково фінансуються з Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим чи місцевих бюджетів, норми закону набирають чинності з 1 січня 2000 року.

Враховано частково

Стаття 3.
Цей Закон набирає чинності з 1 липня 1999 року.



-18- Комітет з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки
Відповідно до статті 94 Конституції України закон набирає чинності через десять днів з дня його офіційного оприлюднення, якщо ін-ше не передбачено самим законом, але не ра-ніше його опублікування.
У зв'язку з цим, якщо це необхідно, то у пункті 4 проекту закону встановити інший строк набрання чинності, ніж це передбачено Конституцією України.


Враховано








5














стор.




o 22














плм















* - Назви колонок таблиці подані в загальному значенні