Назва: Про народні художні промисли
Автор: народний депутат України А.Деркач
Головний комітет: Комітет з питань культури і духовності

N
Редакція, прийнята в попередньому читанні*
Зауваження та пропозиції
Висновки, обгр.
Редакція, запропонована головним комітетом
0.
ЗАКОН УКРАЇНИ


ЗАКОН УКРАЇНИ
1.
ПРО НАРОДНІ ХУДОЖНІ ПРОМИСЛИ
-1- Н.д.Мовчан П.М. (Округ №152)
Доцільно розширити назву і зміст даного законопроекту, виклавши його назву в такій редакції: "Про народні промисли та ремесла і художні вироби".

Відхилено

ПРО НАРОДНІ ХУДОЖНІ ПРОМИСЛИ
2.
Народні художні промисли являють собою невід'ємне надбання й одну з форм народної творчості народу України
-2- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Преамбулу пропоную викласти в такій редакції:
"Народні художні промисли - невід'ємне надбання і важлива складова духовної культури народу України. Народне мистецтво, як і мова, є носієм особливої виховної ролі, виконуючи національно-охоронну функцію через механізм глибоких народних традицій.
Відродження, збереження і розвиток народних художніх промислів є загальнодержавною справою".

Враховано редакційно




-3- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Преамбулу викласти в такій редакції:
"Цей Закон регулює правові, організаційні та економічні відносини у галузі народних художніх промислів, визначає статус суб`єктів народних художніх промислів, засади їх діяльності і спрямований на охорону, відродження, збереження та розвиток народних художніх промислів як важливої складової духовної культури українського народу.
Охорона, відродження, збереження і розвиток народних художніх промислів є обов`язком держави."

Враховано

Цей Закон регулює правові, організаційні та економічні відносини у галузі народних художніх промислів, визначає статус суб`єктів народних художніх промислів, засади їх діяльності і спрямований на охорону, відродження, збереження та розвиток народних художніх промислів як важливої складової духовної культури українського народу.

Охорона, відродження, збереження і розвиток народних художніх промислів є обов`язком держави.
3.
Відродження, збереження і розвиток народних художніх промислів є важливим державним завданням.



4.
Стаття 1. Предмет регулювання цього Закону
-4- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Статтю 1 вилучити. ЇЇ зміст викласти у преамбулі.

Враховано

Стаття 1. Визначення термінів
5.
Цей Закон регулює відносини в області народних художніх промислів на території України. Учасниками цих відносин є громадяни і юридичні особи будь-яких організаційно-правових форм власності.
-5- Н.д.Андресюк Б.П. (Реєстр.картка №445)
В другому реченні статті 1 коло учасників правовідносин в області народних художніх промислів пропонуємо доповнити таким суб'єктом, як держава. Це випливає із самого змісту законопроекту.

Враховано
в тексті законопроекту
У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
народний художній промисел - творча та виробнича діяльність, метою якої є створення художніх виробів декоративно-вжиткового призначення, що здійснюється на основі колективного освоєння і спадкоємного розвитку традицій народного мистецтва у визначеній місцевості в процесі творчої праці майстрів народних художніх промислів;



-6- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
У статті 1 слово "громадяни" замінити словами "фізичні особи".

Враховано
в тексті законопроекту
осередок народного художнього промислу - територія, у межах якої історично склався і розвивається відповідно до самобутніх традицій народний художній промисел;


-7- Н.д.Карпов О.М. (Реєстр.картка №400)
В статті 1 слово "громадяни" замінити на "фізичні особи".

Враховано
в тексті законопроекту
виріб народного художнього промислу - художній виріб декоративно-вжиткового призначення, виготовлений відповідно до традицій даного промислу ручною працею або з використанням механізованої праці у підготовчих і допоміжних операціях;



-8- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Статтю 1 викласти в такій редакції:
"Цей Закон визначає правові, організаційні, фінансові та інші засади в галузі народних художніх промислів на території України".

Враховано у преамбулі
унікальний виріб народного художнього промислу - єдиний у своєму роді виріб народного художнього промислу, який має художнє, історичне, етнографічне та наукове значення;




майстер народного художнього промислу - фізична особа, носій традицій народного мистецтва, яка створює і виготовляє вироби народного художнього промислу відповідно до його традицій;





типовий зразок виробу народних художніх промислів - виріб, який за рішенням Державної художньо-експертної Ради віднесений до виробів народних художніх промислів і рекомендований до виробництва;

серійний виріб народних художніх промислів - виріб народних художніх промислів, виконаний за типовим зразком у варіантному виконанні;

творче варіювання - одна з форм прояву творчості майстра народних художніх промислів, метод відтворення типового зразка виробу народного художнього промислу, який передбачає внесення змін у композиційне, колірне, пластичне та інше художнє рішення виробу, що не спричиняють зниження художнього рівня і якості виготовлення виробу народного художнього промислу в порівнянні з його типовим зразком.



-9- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Після статті 1 додати нову статтю з такою назвою та змістом:
"Мета і завдання Закону
Метою цього Закону є створення правових засад, необхідних для збереження традицій народного мистецтва України, відродження і розвитку народних художніх промислів на основі спадкоємності художньо-стильових і техніко-виробничих особливостей народного декоративно-прикладного мистецтва, збагачених сучасним художнім досвідом.
Закон визначає основоположні принципи діяльності підприємств народних художніх промислів, індивідуально працюючих майстрів (художників) народного мистецтва, закладів культури і освіти, в плани діяльності яких включені програми з тематики народних художніх промислів.
Ці принципи гарантують права громадян і організацій на вільне заняття художнім промислом, освітньою чи дослідницькою діяльністю в цій сфері, вільний доступ до інформації про народні художні промисли.
Основними завданнями цього Закону є:
- визначення цілей, напрямів та принципів державної політики в галузі народних художніх промислів;
- встановлення повноважень органів державної влади та місцевого самоврядування щодо здійснення державного регулювання в галузі народних художніх промислів;
- визначення правового статусу суб'єктів народних художніх промислів;
- забезпечення правових та соціальних гарантій учасників творчого та виробничого процесів в галузі народних художніх промислів;
- встановлення матеріальних та моральних стимулів для працівників в галузі народних художніх промислів".

Враховано
в тексті законопроекту

6.
Стаття 2. Правове регулювання відносин в області народних художніх промислів
-10- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Назву та зміст статті 2 викласти в такій редакції:
"Законодавство України про народні художні промисли
Законодавство України про народні художні промисли базується на Конституції України і складається з Основ законодавства України про культуру, цього Закону, інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність суб`єктів у галузі народних художніх промислів."

Враховано

Стаття 2. Законодавство України про народні художні промисли

Законодавство України про народні художні промисли базується на Конституції України і складається з Основ законодавства України про культуру, цього Закону, інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність суб`єктів у галузі народних художніх промислів.
7.
Правове регулювання відносин в області народних художніх промислів грунтується на відповідних положеннях Конституції України, Закону України Основи законодавства України про культуру, інших Законів України і здійснюється цим Законом та прийнятими відповідно до нього нормативними правовими актами.
-11- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Назву і зміст статті 2 викласти в такій редакції:
"Законодавство в галузі народних художніх промислів
Правове регулювання відносин у галузі народних художніх промислів здійснюється у відповідності з Конституцією України, Основами законодавства України про культуру, Законами України "Про підприємства в Україні", "Про власність", цим Законом, іншими чинними законодавчими та нормативними актами".

Враховано
редакційно

8.
Відносини в області народних художніх промислів, які стосуються правової охорони і використання об'єктів інтелектуальної власності, регулюються законодавством України про інтелектуальну власність.
-12- Н.д.Андресюк Б.П. (Реєстр.картка №445)
В частині другій статті 2 доцільно зазначити законодавчий акт, що регулює цивільні правовідносини у сфері охорони інтелектуальної власності, - Цивільний кодекс України.

Відхилено




-13- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Частину другу статті 2 вилучити.

Враховано


9.
Стаття 3. Основні терміни, які використовуються в цьому Законі
-14- Н.д.Андресюк Б.П. (Реєстр.картка №445)
Нумерацію статті 3 змінити на 1, що відповідатиме законодавчій техніці.

Враховано




-15- Н.д.Акопян В.Г. (Округ №131)
Назву статті З викласти в такій редакції: "Визначення термінів".

Враховано




-16- Н.д.Шаров І.Ф. (Реєстр.картка №399)
Назву статті З викласти в такій редакції: "Визначення термінів".

Враховано




-17- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Нумерацію статті 3 змінити на 1, перенести її після преамбули, а її назву викласти в редакції:
"Визначення термінів"

Враховано


10.
У цьому Законі використовуються такі основні терміни:
-18- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Перший абзац статті 3 викласти в такій редакції:
"У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:"

Враховано




19- Н.д.Мовчан П.М. (Округ №152)
Всі статті закону відповідно розширити термінами "народні промисли і ремесла".
У статті 3 поняття "художній виріб" доповнити словами " вироби народних промислів і ремесел".

Відхилено


11.
народний художній промисел - діяльність по створенню художніх виробів утилітарного і (або) декоративного призначення, здійснювана на основі колективного освоєння і спадкоємного розвитку традицій народного мистецтва у визначеній місцевості в процесі творчої ручної і (або) механізованої праці майстрів народних художніх промислів;
-20- Н.д.Франчук А.Р. (Округ №10)
Пункт перший статті 3 після слова "промисел" доповнити словом "творча" і далі за текстом.

Враховано




-21- Н.д.Акопян В.Г. (Округ №131)
У пункті першому частини першої статті З слова "по створенню" замінити на слова "щодо створення".

Враховано
в редакції Комітету



-22- Н.д.Шаров І.Ф. (Реєстр.картка №399)
У пункті першому частини першої статті З слова "по створенню" замінити на "щодо створення".

Враховано
в редакції Комітету



-23- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Абзац перший статті 3 викласти в такій редакції:
"народний художній промисел - основна форма сучасного виробництва художніх виробів, здійснюваного на основі освоєння і спадкоємного розвитку традицій народного мистецтва, що історично склались у певній місцевості;"

Враховано
в редакції Комітету



-24- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Пункт перший частини першої статті 3 викласти в редакції:
"народний художній промисел - творча та виробнича діяльність, метою якої є створення художніх виробів декоративно-вжиткового призначення, що здійснюється на основі колективного освоєння і спадкоємного розвитку традицій народного мистецтва у визначеній місцевості в процесі творчої праці майстрів народних художніх промислів;"

Враховано


12.
місце традиційного розташування народного художнього промислу - територія, у межах якої історично склався і розвивається відповідно до самобутніх традицій народний художній промисел, існує його соціально-побутова інфраструктура і можуть знаходитись необхідні сировинні ресурси;
-25- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Абзац другий статті 3 викласти в такій редакції:
"осередок народного художнього промислу - територія, у межах якої історично склався і розвивається відповідно до самобутніх традицій народний художній промисел;"

Враховано


13.
виріб народного художнього промислу - художній виріб утилітарного і (або) декоративного призначення, виготовлений відповідно до традицій даного промислу;
-26- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Абзац третій статті 3 викласти в такій редакції:
"виріб народного художнього промислу - художній виріб утилітарного чи декоративного призначення, в якому в художньо досконалій формі передана місцева, що історично склалась, традиція народного мистецтва, втілені художньо-стильові особливості відповідного осередку народних художніх промислів, виконаний майстром вручну чи з використанням механізмів;"

Враховано
в редакції Комітету



-27- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Абзац третій викласти в такій редакції:
"виріб народного художнього промислу - художній виріб декоративно-вжиткового призначення, виготовлений відповідно до традицій даного промислу ручною працею або з використанням механізованої праці у підготовчих і допоміжних операціях;"

Враховано


14.
унікальний виріб народного художнього промислу - єдиний у своєму роді виріб народного художнього промислу, який має високу художню цінність;
-28- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Абзац четвертий статті 3 викласти в такій редакції:
"унікальний виріб народних художніх промислів - авторський твір народного мистецтва, виконаний майстром (художником) народного художнього промислу в єдиному примірнику і має високу художню цінність;"

Враховано
в редакції Комітету



-29- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Абзац четвертий викласти в такій редакції:
"унікальний виріб народного художнього промислу - єдиний у своєму роді виріб народного художнього промислу, який має художнє, історичне, етнографічне та наукове значення;"

Враховано


15.
типовий зразок виробу народного художнього промислу - зразок, який виконаний у вигляді готового виробу, малюнка (схеми, типової композиції), макета (моделі) і призначений для відтворення у встановленому порядку, в тому числі з застосуванням творчого варіювання;
-30- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
У пункті 5 частини першої статті 3 слова "і призначений для відтворення у встановленому порядку" замінити словами "призначений для відтворення".

Враховано
в редакції Комітету



-31- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Абзац п`ятий статті 3 викласти в такій редакції:
" типовий зразок виробу народних художніх промислів - виріб, який за рішенням Державної художньо-експертної Ради віднесений до виробів народних художніх промислів і рекомендований до виробництва;"

Враховано




-32- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Після абзацу п`ятого статті 3 додати новий абзац, який викласти в такій редакції:
"серійний виріб народних художніх промислів - виріб народних художніх промислів, виконаний за типовим зразком у варіантному виконанні;"

Враховано


16.
майстер народного художнього промислу - фізична особа, яка виготовляє вироби визначеного народного художнього промислу відповідно до його традицій;
-33- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
У пункті 6 частини першої статті 3 виключити слово "визначеного".

Враховано




-34- Н.д.Франчук А.Р. (Округ №10)
Пункт шостий статті 3 після слів "художнього промислу" доповнити словами "на високому творчому рівні" і далі за текстом.

Відхилено




-35- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Абзац шостий перенести після абзацу четвертого і викласти в такій редакції:
"майстер народного художнього промислу - фізична особа, носій традицій народного мистецтва, яка створює і виготовляє вироби народного художнього промислу відповідно до його традицій;"

Враховано


17.
творче варіювання - одна з форм прояву народної творчості, основний метод відтворення типового зразка виробу народного художнього промислу, який передбачає внесення змін і доповнень у композиційне, колірне, пластичне й інше художнє рішення виробу, які не приводять до зниження художнього рівня і якості виготовлення виробу народного художнього промислу в порівнянні з його типовим зразком.
-36- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Абзац сьомий статті 3 викласти в такій редакції:
"творче варіювання - одна з форм прояву творчості майстра народних художніх промислів, яка передбачає внесення змін і доповнень у композиційне, кольорове, пластичне та інше художнє рішення виробу, які не спричиняють зниження художнього рівня і якості художнього виробу в порівнянні з оригіналом".

Враховано
в редакції Комітету



-37- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Абзац сьомий викласти в такій редакції:
"творче варіювання - одна з форм прояву творчості майстра народних художніх промислів, метод відтворення типового зразка виробу народного художнього промислу, який передбачає внесення змін у композиційне, колірне, пластичне та інше художнє рішення виробу, що не спричиняють зниження художнього рівня і якості виготовлення виробу народного художнього промислу в порівнянні з його типовим зразком."

Враховано




-38- Н.д.Акопян В.Г. (Округ №131)
Статтю З доповнити термінами "осередок традиційної народної творчості", "ремесло" тощо.

Враховано
частково



-39- Н.д.Ключковський Ю.Б. (Реєстр.картка №339)
Статтю З доповнити термінами "осередок традиційної народної творчості", "ремесло" тощо.

Враховано
частково



-40- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Після статті 3 додати нову статтю 4 в редакції:
"Стаття 4. Суб`єкти народних художніх промислів
Суб`єктами народних художніх промислів є фізичні та юридичні (усіх форм власності) особи, які здійснюють свою діяльність у галузі народних художніх промислів."

Враховано

Стаття 3. Суб`єкти народних художніх промислів

Суб`єктами народних художніх промислів є фізичні та юридичні (усіх форм власності) особи, які здійснюють свою діяльність у галузі народних художніх промислів.



18.
Стаття 4. Основи державної політики в області народних художніх промислів
-41- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Назву статті 4 викласти в редакції:
"Державна політика в галузі народних художніх промислів"

Враховано

Стаття 4. Державна політика в галузі народних художніх промислів
19.
Органи державної влади України забезпечують економічні, соціальні й інші умови для збереження, відродження і розвитку народних художніх промислів, у тому числі:
-42- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Зміст статті 4 викласти в редакції:
"Основою державної політики в галузі народних художніх промислів є забезпечення правових, організаційних та економічних умов для охорони, відродження, збереження і розвитку народних художніх промислів як важливої складової духовної культури українського народу.

Держава:
розробляє програми охорони, відродження, збереження і розвитку народних художніх промислів та забезпечує їх цільове фінансування;
сприяє здійсненню інвестиційних проектів в галузі народних художніх промислів;
підтримує діяльність суб`єктів народних художніх промислів шляхом пільгового оподаткування і кредитування;
сприяє пропаганді мистецтва народних художніх промислів в Україні і за її межами за допомогою організації виставок, конкурсів, аукціонів, галерей народного мистецтва, салонів-магазинів, спеціалізованої торгівлі виробами народних художніх промислів та у засобах масової інформації;
створює умови для міжнародного співробітництва та зовнішньоекономічної діяльності суб`єктів народних художніх промислів;
сприяє навчанню та підготовці фахівців для народних художніх промислів у навчальних закладах усіх рівнів акредитації за рахунок коштів державного бюджету;
підтримує періодичні видання, видання спеціалізованої наукової літератури, альбомів, каталогів з питань народних художніх промислів;
вживає заходів для збереження народних художніх промислів і робочих місць майстрів народних художніх промислів у випадках реорганізації підприємств народних художніх промислів, у тому числі при зміні форми власності, відповідно до закону;
здійснює інші заходи підтримки народних художніх промислів відповідно до законодавства."

Враховано

Основою державної політики в галузі народних художніх промислів є забезпечення правових, організаційних та економічних умов для охорони, відродження, збереження і розвитку народних художніх промислів як важливої складової духовної культури українського народу.

Держава:

розробляє програми охорони, відродження, збереження і розвитку народних художніх промислів та забезпечує їх цільове фінансування;

сприяє здійсненню інвестиційних проектів в галузі народних художніх промислів;

підтримує діяльність суб`єктів народних художніх промислів шляхом пільгового оподаткування і кредитування;

сприяє пропаганді мистецтва народних художніх промислів в Україні і за її межами за допомогою організації виставок, конкурсів, аукціонів, галерей народного мистецтва, салонів-магазинів, спеціалізованої торгівлі виробами народних художніх промислів та у засобах масової інформації;

створює умови для міжнародного співробітництва та зовнішньоекономічної діяльності суб`єктів народних художніх промислів;

сприяє навчанню та підготовці фахівців для народних художніх промислів у навчальних закладах усіх рівнів акредитації за рахунок коштів державного бюджету;

підтримує періодичні видання, видання спеціалізованої наукової літератури, альбомів, каталогів з питань народних художніх промислів;

вживає заходів для збереження народних художніх промислів і робочих місць майстрів народних художніх промислів у випадках реорганізації підприємств народних художніх промислів, у тому числі при зміні форми власності, відповідно до закону;

здійснює інші заходи підтримки народних художніх промислів відповідно до законодавства.



-43- Н.д.Донець Н.Г. (Реєстр.картка №420)
Абзац перший статті 4 викласти у такій редакції:
"Органи державної влади та місцевого самоврядування України забезпечують економічні, соціальні й інші умови для збереження, відродження і розвитку народних художніх промислів, у тому числі:...".

Враховано
редакційно



-44- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
У абзаці першому частини першої статті 4 слова "економічні, соціальні й інші" замінити словом "сприятливі" , а після слів "у тому числі" додати слова "відповідно до законодавства".

Відхилено




-45- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Назву та зміст статті 4 викласти в такій редакції:
"Основи державної політики в галузі народних художніх промислів
Органи державної влади і управління України забезпечують творчі, економічні, соціальні та інші умови для відродження, збереженняі розвитку народних художніх промислів, у тому числі:
- приймають відповідно до законодавства України цільові програми відродження, збереження і розвитку народних художніх промислів;
- сприяють здійсненню інвестиційних процесів в галузі народних художніх промислів;
- установлюють відповідно до чинного законодавства України для організацій і індивідуальних виробників, які здійснюють свою діяльність в галузі народних художніх промислів, пільги по податках, тарифах та інших обов'язкових зборах платежах на виготовлення і реалізацію продукції та послуги;
- здійснюють заходи по підтримці народних художніх промислів шляхом надання підприємствам та майстрам народних художніх промислів пільгових кредитів, а також субсидій з державного бюджету;
- здійснюють підготовку фахівців для народних художніх промислів за рахунок коштів державного бюджету;
- сприяють пропаганді народного мистецтва в Україні і за її межами шляхом організації виставок, конкурсів, симпозіумів, в засобах масової інформації;
- сприяють організації фірмової торгівлі виробами народних художніх промислів міжнародному обміну і зовнішньоекономічній діяльності;
- підтримують видання спеціалізованої наукової літератури, альбомів, каталогів і т.ін. з питань народного мистецтва;
- вживають заходи для збереження народних художніх промислів і творчих працівників у випадках реорганізації організацій народних художніх промислів, в тому числі при зміні форм власності;
- здійснюють інші заходи державної підтримки народних художніх промислів.
Органи місцевого самоврядування можуть здійснювати додаткові заходи по підтримці підприємств і майстрів народних художніх промислів, в тому числі встановлювати пільги по місцевих податках і зборах".

Враховано в редакції Комітету




20.
приймають відповідно до законодавства України цільові програми збереження, відродження і розвитку народних художніх промислів;
-46- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
У пункті першому частини першої статті 4 вилучити слова "відповідно до законодавства України".

Враховано


21.
сприяють здійсненню інвестиційних проектів із метою збереження, відродження і розвитку народних художніх промислів;
-47- Н.д.Мовчан П.М. (Округ №152)
У пункті другому частини першої статті 4 після слів "народних промислів" додати "розробки навчальних програм і відкриття приватних навчальних закладів з розвитку традиційних народних промислів і ремесел".

Враховано
в редакції Комітету

22.
установлюють відповідно до законодавства України для організацій і індивідуальних підприємців, які здійснюють свою діяльність в області народних художніх промислів, пільги по податках і тарифам на продукцію і послуги, а також порядок заготівлі і придбання сировини і матеріалів;
-48- Н.д.Акопян В.Г. (Округ №131)
У пункті третьому частини першої статті 4 замість слів "по податках і тарифам" записати "з податків і тарифів".


Враховано
в редакції Комітету



-49- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Пункт 3 частини першої статті 4 вилучити.

Враховано
в редакції Комітету



-50- Н.д.Ключковський Ю.Б. (Реєстр.картка №339)
У пункті третьому частини першої статті 4 замість слів "по податках і тарифам" записати слова "з податків і тарифів".

Враховано
в редакції Комітету



-51- Н.д.Ключковський Ю.Б. (Реєстр.картка №339)
У пункті третьому частини першої статті 4 замість слів "по податках" записати слова "з податків".

Враховано
в редакції Комітету



-52- Н.д.Карпов О.М. (Реєстр.картка №400)
У пункті третьому частини першої статті 4 слова "організацій і індивідуальних підприємців" змінити на "суб'єктів народних художніх промислів".

Враховано
в редакції Комітету



-53- Н.д.Мовчан П.М. (Округ №152)
Після пункту третього частини першої статті 4 додати абзац: "кошти підприємців, що спрямовуються на розвиток матеріально-технічної і навчальної бази по розвитку народних промислів і ремесел звільняти від оподаткування; вклади спонсорів у розвиток народних промислів і ремесел; навчальних ремісничих програм звільняти від оподаткування".

Відхилено
Норми іншого Закону

23.
здійснюють заходи по підтримці народних художніх промислів за допомогою надання організаціям народних художніх промислів кредитів, а також субсидій з державного бюджету, в тому числі на фінансування витрат на електричну енергію і перевезення виготовленої продукції;
-54- Н.д.Донець Н.Г. (Реєстр.картка №420)
абзац п'ятий статті 4 викласти у такій редакції:
"здійснюють заходи по підтримці народних художніх промислів за допомогою надання організаціям народних художніх промислів кредитів, а також субсидій з державного бюджету та позабюджетних рахунків органів місцевого самоврядування, в тому числі на фінансування витрат на електричну енергію, перевезення виготовленої продукції та інше".

Враховано
в редакції Комітету



-55- Н.д.Андресюк Б.П. (Реєстр.картка №445)
З метою запобігання зловживань при отриманні пільг і кредитів від держави буде доцільним, якщо вони будуть надаватися організаціям, у яких вироби художніх промислів складатимуть 100 відсотків.

Відхилено




-56- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Пункт 4 частини першої статті 4 вилучити.

Враховано




-57- Н.д.Карпов О.М. (Реєстр.картка №400)
Пункт четвертий частини першої статті 4 відхилити.

Враховано


24.
сприяють навчанню і підготовці працівників для народних художніх промислів;



25.
сприяють пропаганді мистецтва народних художніх промислів в Україні і за її межами за допомогою організації виставок, конкурсів, аукціонів, спеціалізованої торгівлі виробами народних художніх промислів, підтримання розвитку міжнародного обміну і зовнішньоекономічної діяльності в даній області;
-58- Н.д.Франчук А.Р. (Округ №10)
Пункт шостий частини першої статті 4 після слова "виставок" доповнити словами "салонів народної творчості" і далі за текстом.

Враховано
в редакції Комітету

26.
підтримують діяльність некомерційних організацій, в тому числі громадських організацій (об'єднань), в області народних художніх промислів;
-59- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
У пункті 7 частини першої статті 4 слова "підтримують діяльність" замінити словами "сприяють діяльності", слово "(об"єднань)" вилучити.

Враховано
в редакції Комітету

27.
застосовують заходи по збереженню народних художніх промислів і творчих працівників при реорганізації організацій народних художніх промислів;
-60- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
У пункті 8 частини першої статті 4 після слів "художніх промислів і" додати слово "працевлаштуванню".

Враховано
в редакції Комітету



-61- Н.д.Акопян В.Г. (Округ №131)
У пункті восьмому частини першої статті 4 замість слів "по збереженню" записати "щодо збереження".

Враховано
в редакції Комітету



-62- Н.д.Ключковський Ю.Б. (Реєстр.картка №339)
У пункті восьмому частини першої статті 4 замість слів "по збереженню" записати "щодо збереження".

Враховано
в редакції Комітету



-63- Н.д.Карпов О.М. (Реєстр.картка №400)
У пункті восьмому частини першої статті 4 з метою дотримання логічного викладу перед словами "творчих працівників" пропонуємо вставити "робочих місць".

Враховано


28.
встановлюють інші форми державної підтримки народних художніх промислів.
-64- Н.д.Донець Н.Г. (Реєстр.картка №420)
У десятому абзаці статті 4 вилучити слово "державної".

Враховано
в редакції Комітету



-65- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Пункт 9 частини першої статті 4 вилучити.

Відхилено


29.
Органи місцевого самоврядування можуть здійснювати додаткові заходи по підтримці народних художніх промислів, їх збереженню, відродженню і розвитку, в тому числі за допомогою встановлення податкових пільг по місцевих податках.
-66- Н.д.Донець Н.Г. (Реєстр.картка №420)
Абзац одинадцятий статті 4 вилучити.

Враховано




-67- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Частину 2 статті 4 на початку доповнити словами: "Органи влади Автономної Республіки Крим".

Враховано
у тексті законопроекту



-68- Н.д.Акопян В.Г. (Округ №131)
В частині третій статті 4 замість слів "по податках" записати "з податків".

Враховано
в редакції Комітету

30.
Органи місцевого самоврядування можуть приймати рішення про відмову в наданні організаціям, продукція яких віднесена до виробів народних художніх промислів, субсидій з державного бюджету, а також пільг по податках у випадках установлення невідповідності цієї продукції положенням статі 9 цього Закону.
-69- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Частину третю статті 4 на початку доповнити словами "Органи влади Автономної Респуоліки Крим" , слова "державного бюджету, а також пільг" замінити словами "бюджетів усіх рівнів, а також усіх видів пільг".

Враховано




-70- Н.д.Карпов О.М. (Реєстр.картка №400)
В частині третій статті 4 фразу "субсидій з державного бюджету" пропонуємо відхилити.

Враховано




-71- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Після статті 4 додати нову статтю в редакції:
"Стаття . Повноваження центрального органу виконавчої влади у сфері культури щодо народних художніх промислів
Центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у галузі народних художніх промислів, є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері культури, до повноважень якого належить:
контроль за виконанням цього Закону, інших нормативно-правових актів про народні художні промисли;
розроблення та забезпечення реалізації загальнодержавних програм охорони, відродження, збереження і розвитку народних художніх промислів;
здійснення заходів щодо виявлення, обстеження, обліку і охорони осередків народних художніх промислів та заповідних територій народних художніх промислів;
подання Кабінетові Міністрів України пропозицій про затвердження Переліку видів виробництв і груп виробів народних художніх промислів, а також пропозицій про внесення змін до цього Переліку;
встановлення Порядку обліку, зберігання та використання типових зразків виробів народних художніх промислів та унікальних виробів народних художніх промислів;
сприяння організації і проведенню культурно-мистецьких заходів у галузі народних художніх промислів, а також аукціонів, конкурсів, виставок-продажів тощо;
сприяння в межах своїх повноважень міжнародному співробітництву у галузі народних художніх промислів;
визначення перспектив та напрямів розвитку освіти у галузі народних художніх промислів, участь в організаційному та методичному забезпеченні підготовки фахівців для галузі народних художніх промислів;
здійснення інших повноважень відповідно до закону."

Враховано

Стаття 5. Повноваження центрального органу виконавчої влади у сфері культури щодо народних художніх промислів


Центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у галузі народних художніх промислів, є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері культури, до повноважень якого належить:

контроль за виконанням цього Закону, інших нормативно-правових актів про народні художні промисли;

розроблення та забезпечення реалізації загальнодержавних програм охорони, відродження, збереження і розвитку народних художніх промислів;

здійснення заходів щодо виявлення, обстеження, обліку і охорони осередків народних художніх промислів та заповідних територій народних художніх промислів;

подання Кабінетові Міністрів України пропозицій про затвердження Переліку видів виробництв і груп виробів народних художніх промислів, а також пропозицій про внесення змін до цього Переліку;

встановлення Порядку обліку, зберігання та використання типових зразків виробів народних художніх промислів та унікальних виробів народних художніх промислів;

сприяння організації і проведенню культурно-мистецьких заходів у галузі народних художніх промислів, а також аукціонів, конкурсів, виставок-продажів тощо;

сприяння в межах своїх повноважень міжнародному співробітництву у галузі народних художніх промислів;

визначення перспектив та напрямів розвитку освіти у галузі народних художніх промислів, участь в організаційному та методичному забезпеченні підготовки фахівців для галузі народних художніх промислів;

здійснення інших повноважень відповідно до закону.



-72- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Додати нову статтю в редакції:
"Стаття . Повноваження Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у галузі народних художніх промислів
Органи влади Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень охороняють права та законні інтереси суб`єктів народних художніх промислів, сприяють створенню умов для виконання ними своєї діяльності, а саме:
розробляють та затверджують регіональні програми охорони, відродження, збереження та розвитку народних художніх промислів і осередків народних художніх промислів на відповідній території, а також подають відповідні пропозиції до загальнодержавних програм охорони, відродження, збереження та розвитку народних художніх промислів;
проводять на відповідній території виявлення, обстеження, облік та охорону осередків народних художніх промислів, вносять до центрального органу виконавчої влади у сфері культури пропозиції про визнання осередків народних художніх промислів, що потребують особливої охорони, заповідними територіями народних художніх промислів;
сприяють здійсненню інвестиційної діяльності в галузі народних художніх промислів на відповідній території згідно із законом;
приймають рішення про запровадження відповідно до закону пільгових податкових ставок з місцевих податків і зборів, а також звільняють від їх сплати суб`єктів народних промислів;
сприяють організації торгівлі виробами народних художніх промислів;
здійснюють контроль щодо заборони використання для виготовлення виробів народних художніх промислів природних рослинних ресурсів, занесених до Червоної книги України та до Переліку видів рослин, що підлягають особливій охороні на відповідній території;
здійснюють інші заходи підтримки народних художніх промислів відповідно до їх компетенції."

Враховано

Стаття 6. Повноваження Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у галузі народних художніх промислів

Органи влади Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень охороняють права та законні інтереси суб`єктів народних художніх промислів, сприяють створенню умов для виконання ними своєї діяльності, а саме:

розробляють та затверджують регіональні програми охорони, відродження, збереження та розвитку народних художніх промислів і осередків народних художніх промислів на відповідній території, а також подають відповідні пропозиції до загальнодержавних програм охорони, відродження, збереження та розвитку народних художніх промислів;

проводять на відповідній території виявлення, обстеження, облік та охорону осередків народних художніх промислів, вносять до центрального органу виконавчої влади у сфері культури пропозиції про визнання осередків народних художніх промислів, що потребують особливої охорони, заповідними територіями народних художніх промислів;

сприяють здійсненню інвестиційної діяльності в галузі народних художніх промислів на відповідній території згідно із законом;

приймають рішення про запровадження відповідно до закону пільгових податкових ставок з місцевих податків і зборів, а також звільняють від їх сплати суб`єктів народних промислів;

сприяють організації торгівлі виробами народних художніх промислів;

здійснюють контроль щодо заборони використання для виготовлення виробів народних художніх промислів природних рослинних ресурсів, занесених до Червоної книги України та до Переліку видів рослин, що підлягають особливій охороні на відповідній території;

здійснюють інші заходи підтримки народних художніх промислів відповідно до їх компетенції.


-73- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Після статті 4 додати нову статтю в такій редакції:
"Стаття. Охорона народних художніх промислів.
1. Охорона народних художніх промислів полягає в державній підтримці і державному захисті традиційних народних художніх промислів.
2. Державна підтримка здійснюється шляхом правового регулювання відносин у галузі народних художніх промислів, пільгового оподаткування і кредитування, бюджетного фінансуваня державних цільових програм відродження, збереження і розвитку народних художніх промислів, іншої допомоги підприємствам і окремим майстрам (художникам) народних художніх промислів.
3. Державний захист народних художніх промислів здійснює Міністерство культури і мистецтв України, органи місцевої державної влади і місцевого самоврядування".
Враховано в тексті законопроекту

31.
Стаття 5. Місця традиційного розташування народних художніх промислів


Стаття 7. Осередки народних художніх промислів

32.
Місця традиційного розташування народних художніх промислів установлюються органами місцевого самоврядування.
-74- Н.д.Ключковський Ю.Б. (Реєстр.картка №339)
Частину першу статті 5 після слова "установлюються" доповнити словами "органами місцевої державної влади та".

Враховано




-75- Н.д.Акопян В.Г. (Округ №131)
Частину першу статті 5 після слова "установлюються" доповнити словами "органами місцевої державної влади та".

Враховано



-76- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Назву та зміст статті 5 викласти в такій редакції:
" Стаття . Осередки народних художніх промислів
Осередки народних художніх промислів визначаються рішенням центрального органу виконавчої влади у сфері культури за поданням місцевих органів виконавчої влади та за погодженням з Національною академією наук України і відповідними творчими спілками.
Виявлення, обстеження, облік і охорона осередків народних художніх промислів та майстрів народних художніх промислів, здійснюється центральним органом виконавчої влади у сфері культури, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Осередки народних художніх промислів, що потребують особливої охорони, Кабінетом Міністрів України можуть бути визнані заповідними територіями народних художніх промислів, охорона і державна підтримка яких здійснюється відповідно до закону.
Типові положення про заповідні території народних художніх промислів затверджуються Кабінетом Міністрів України".

Враховано
Осередки народних художніх промислів визначаються рішенням центрального органу виконавчої влади у сфері культури за поданням місцевих органів виконавчої влади та за погодженням з Національною академією наук України і відповідними творчими спілками.

Виявлення, обстеження, облік і охорона осередків народних художніх промислів та майстрів народних художніх промислів, здійснюється центральним органом виконавчої влади у сфері культури, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Осередки народних художніх промислів, що потребують особливої охорони, Кабінетом Міністрів України можуть бути визнані заповідними територіями народних художніх промислів, охорона і державна підтримка яких здійснюється відповідно до закону.

Типові положення про заповідні території народних художніх промислів затверджуються Кабінетом Міністрів України.



33.
Землі, на яких розташовані місця традиційного розташування народних художніх промислів, можуть бути віднесені до земель історико-культурного призначення в порядку, який встановлюється земельним законодавством України.







Стаття 8. Статус майстра народних художніх промислів

Майстер народних художніх промислів здійснює свою діяльність на умовах трудового договору (контракту) чи цивільно-правового договору з підприємством народних художніх промислів або працює індивідуально без утворення юридичної особи.
Творча атестація майстрів народних художніх промислів здійснюється відповідною професійною творчою спілкою згідно із законодавством.

34.
Стаття 6. Організації народних художніх промислів
-77- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Назву статті 6 подати в редакції:
"Статус підприємств народних художніх промислів".

Враховано


Стаття 9. Статус підприємств народних художніх промислів
35.
До організацій народних художніх промислів відносяться організації (юридичні особи) будь-яких організаційно-правових форм і форм власності, у випуску товарів і послуг яких вироби народних художніх промислів складають не менше, як 60 відсотків.
-78- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
У частині першій статті 6 слова "організації (юридичні особи)" замінити словами "юридичні особи", а наприкінці додати слова "загальної вартості товарів і послуг".

Враховано




-79- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Зміст статті 6 подати в редакції:
"Підприємства народних художніх промислів - це підприємства, у випуску товарів і послуг яких вироби народних художніх промислів складають не менш як 60 відсотків загальної вартості товарів і послуг за відповідний звітний період.
Підприємство набуває статусу підприємства народних художніх промислів у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, на підставі відповідної звітної документації підприємства.

Метою діяльності підприємства народних художніх промислів є:
збереження і розвиток особливостей певних народних художніх промислів;
забезпечення випуску виробів народних художніх промислів відповідно до національної самобутності місцевих традицій народного мистецтва;
дотримання і вдосконалення традиційних технологій виготовлення виробів народних художніх промислів;
створення умов для підвищення кваліфікації та творчої активності майстрів народних художніх промислів шляхом сприяння творчому варіюванню при виготовленні виробів народних художніх промислів тощо.

Підприємства народних художніх промислів можуть вступати в об`єднання за галузевим, територіальним чи іншим принципом відповідно до закону.
Приватизація підприємств народних художніх промислів здійснюється відповідно до закону. Обов`язковою умовою приватизації підприємств народних художніх промислів є збереження їх профілю."

Враховано

Підприємства народних художніх промислів - це підприємства, у випуску товарів і послуг яких вироби народних художніх промислів складають не менш як 60 відсотків загальної вартості товарів і послуг за відповідний звітний період.

Підприємство набуває статусу підприємства народних художніх промислів у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, на підставі відповідної звітної документації підприємства.

Метою діяльності підприємства народних художніх промислів є:
збереження і розвиток особливостей певних народних художніх промислів;
забезпечення випуску виробів народних художніх промислів відповідно до національної самобутності місцевих традицій народного мистецтва;
дотримання і вдосконалення традиційних технологій виготовлення виробів народних художніх промислів;
створення умов для підвищення кваліфікації та творчої активності майстрів народних художніх промислів шляхом сприяння творчому варіюванню при виготовленні виробів народних художніх промислів тощо.

Підприємства народних художніх промислів можуть вступати в об`єднання за галузевим, територіальним чи іншим принципом відповідно до закону.

Приватизація підприємств народних художніх промислів здійснюється відповідно до закону. Обов`язковою умовою приватизації підприємств народних художніх промислів є збереження їх профілю.




-80- Н.д.Ключковський Ю.Б. (Реєстр.картка №339)
В частині першій статті 6 слово "відносяться" замінити на "належать".

Враховано




-81- Н.д.Карпов О.М. (Реєстр.картка №400)
Статтю 6 пропонуємо викласти в наступній редакції:
"Стаття 6. Суб'єкти народних художніх промислів
До суб'єктів народних художніх промислів відносяться фізичні та юридичні особи будь-яких організаційно-правових форм і форм власності, у вартості виготовлених товарів і послуг яких вироби народних художніх промислів складають не менше, як 60 відсотків на відповідний податковий період.
Основним завданням діяльності суб'єктів народних художніх промислів є відродження, збереження і розвиток традицій народних художніх промислів."

Враховано
в тексті законопроекту



-82- Н.д.Мовчан П.М. (Округ №152)
У першому абзаці статті 6 після слів "форм власності" додати слова "та фізичні особи (підприємці)".

Враховано
в редакції Комітету



-83- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Статтю 6 вилучити, а замість неї ввести три статті в такій редакції:
"Стаття. Статус підприємства народних художніх промислів
1. Підприємство народних художніх промислів - організація будь-якої організаційно-правової форми, в загальному обсязі виробництва, робіт і послуг якої вироби народних художніх промислів складають не менше як 60 відсотків за звітом за попередній рік, а для заново створених підприємств - за звітом за попередній квартал.
2. Віднесення організацій до підприємств народних художніх промислів і виключення з їх числа здійснюється рішеннями Міністерства економіки України.
Стаття. Мета і завдання підприємств народних художніх промислів.
1. Підприємство народних художніх промислів має забезпечувати збереження і розвиток художньо-стильових особливостей певного (певних) художнього промислу, що історично склався; забезпечувати випуск продукції відповідно до національної самобутності місцевих традицій народного мистецтва; дотримання і удосконалення традиційних технологій виготовлення виробів народних художніх промислів.
2. Підприємство народних художніх промислів має створювати умови для підготовки працівників художніх професій, постійного підвищення їх кваліфікації, стимулювати творчу активність майстрів (художників) народних художніх промислів.
Стаття. Об'єднання підприємств народних художніх промислів
З метою вирішення загальних економічних, творчо-виробничих завдань, координації діяльності, представництва і захисту загальних інтересів підприємства народних художніх промислів у відповідності з чинним законодавством України можуть створювати чи вступати в об'єднання (асоціації і т.ін.)".

Враховано
в редакції Комітету

36.
Основним завданням діяльності організацій народних художніх промислів є відродження, збереження і розвиток традицій народних художніх промислів.





-84- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Після статті 6 додати нову статтю в редакції:
"Стаття . Фінансування діяльності суб`єктів народних художніх промислів
Фінансування діяльності суб`єктів народних художніх промислів здійснюється за рахунок власних, благодійних коштів та інших джерел фінансування, не заборонених законодавством.
Фінансування цільових програм охорони, відродження, збереження та розвитку народних художніх промислів та інших окремих важливих заходів у цій сфері може здійснюватися за рахунок коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів."

Враховано


Стаття 10. Фінансування діяльності суб`єктів народних художніх промислів

Фінансування діяльності суб`єктів народних художніх промислів здійснюється за рахунок власних, благодійних коштів та інших джерел фінансування, не заборонених законодавством.

Фінансування цільових програм охорони, відродження, збереження та розвитку народних художніх промислів та інших окремих важливих заходів у цій сфері може здійснюватися за рахунок коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів.

37.
Стаття 7. Майстер народного художнього промислу



38.
Майстер народного художнього промислу вправі здійснювати свою діяльність на умовах трудового договору (контракту) або цивільно-правового договору з юридичною особою або в якості індивідуального підприємця без утворення юридичної особи.
-85- Н.д.Карпов О.М. (Реєстр.картка №400)
В статті 7 слова "юридичною особою" замінити на "суб'єктом народних художніх промислів".

Враховано
в редакції Комітету



-86- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Статтю 7 перенести після статті 5, її назву і зміст викласти в такій редакції:
"Стаття . Статус майстра народних художніх промислів
Майстер народних художніх промислів здійснює свою діяльність на умовах трудового договору (контракту) чи цивільно-правового договору з підприємством народних художніх промислів або працює індивідуально без утворення юридичної особи.
Творча атестація майстрів народних художніх промислів здійснюється відповідною професійною творчою спілкою згідно із законодавством."

Враховано



39.
Стаття 8. Художньо - експертні ради по народним художнім промислам
-87- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
У назві статті 8 слова "по народним художнім промислам" замінити словами "з народних художніх промислів". Аналогічно у тексті цієї та інших статей.

Враховано

Стаття 11. Державна художньо-експертна Рада з народних художніх промислів




-88- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Назву і зміст статті 8 викласти в редакції:
"Стаття . Державна художньо-експертна Рада з народних художніх промислів
Для здійснення діяльності з віднесення виготовлених виробів до виробів народних художніх промислів, визначення художнього рівня виробів народних художніх промислів, їх відповідності традиціям художнього вирішення і технології виготовлення при центральному органові виконавчої влади у сфері культури діє Державна художньо-експертна Рада з народних художніх промислів.
Положення про Державну художньо-експертну Раду з народних художніх промислів затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади у сфері культури.
Персональний склад Державної художньо-експертної Ради з народних художніх промислів формується з висококваліфікованих фахівців у галузі народних художніх промислів та затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері культури.
Організаційно-технічне забезпечення діяльності Державної художньо-експертної Ради з народних художніх промислів здійснюється центральним органом виконавчої влади у сфері культури.
Члени Державної художньо-експертної Ради з народних художніх промислів здійснюють свої функції на громадських засадах."

Враховано

Для здійснення діяльності з віднесення виготовлених виробів до виробів народних художніх промислів, визначення художнього рівня виробів народних художніх промислів, їх відповідності традиціям художнього вирішення і технології виготовлення при центральному органові виконавчої влади у сфері культури діє Державна художньо-експертна Рада з народних художніх промислів.

Положення про Державну художньо-експертну Раду з народних художніх промислів затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади у сфері культури.

Персональний склад Державної художньо-експертної Ради з народних художніх промислів формується з висококваліфікованих фахівців у галузі народних художніх промислів та затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері культури.

Організаційно-технічне забезпечення діяльності Державної художньо-експертної Ради з народних художніх промислів здійснюється центральним органом виконавчої влади у сфері культури.

Члени Державної художньо-експертної Ради з народних художніх промислів здійснюють свої функції на громадських засадах.



-89- Н.д.Ключковський Ю.Б. (Реєстр.картка №339)
В статті 8 і по всьому тексту законопроекту слова "по народним художнім промислам" замінити на слова "з народних художніх промислів".

Враховано


40.
Для здійснення діяльності по віднесенню виготовлених виробів до виробів народних художніх промислів при органах місцевого самоврядування створюються художньо-експертні ради по народних художніх промислах.
-90- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
У частині першій статті 8 слова "по віднесенню" замінити словами "з віднесення".

Враховано




-91- Н.д.Мовчан П.М. (Округ №152)
В законопроекті необхідно передбачити створення на рівні держави Палати або комітету народних промислів і ремесел, на яку покласти відповідальність за:
- координацію діяльності народних промислів і ремесел в регіонах;
- підготовку фахівців та закладів цього профілю;
- організацію міжнародних і регіональних ярмарків-виставок народних ремесел та рекламно-інформаційної діяльності;
- спеціальну туристично-етнографічну діяльність та ряд інших питань з розвитку народних промислів та ремесел.

Враховано
в тексті законопроекту



-92- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Статтю 8 викласти в такій редакції:
"Стаття 8. Державна художньо-експертна рада з народних художніх промислів.
1.Віднесення продукції до виробів народних художніх промислів здійснюється за рішеннями Державної художньо-експертної ради з народних художніх промислів при Міністерстві культури і мистецтв України по затвердженню типових зразків виробів народних художніх промислів для виробництва та унікальних творів майстрів (художників) народних художніх промислів.
Унікальні твори майстрів (художників) народних художніх промислів окремим рішенням Ради можуть бути віднесені до музейних предметів і музейних колекцій.
2. Положення про Раду і порядок віднесення продукції до виробів народних художніх промислів затверджує Уряд України.
3. Персональний склад Ради затверджує Міністр культури і мистецтв України.
4. Рішення Державної художньо-експертної ради з народних художніх промислів при Міністерстві культури мистецтв України є підставою для здійснення повноважень в галузі народних художніх промислів органами Держкомстату, Державної податкової адміністрації, суду і прокуратури, Арбітражного суду, іншими органами державної влади і управління, місцевого самоврядування."

Враховано
в редакції Комітету

41.
Художньо-експертні ради по народних художніх промислах здійснюють свою діяльність на основі типового положення про художньо-експертну раду по народних художніх промислах, яке затверджується Урядом України.
-93- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
У частині другій статті 8 слово "Урядом" замінити словами "Кабінетом Міністрів".

Враховано




-94- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Статтю 8 наприкінці доповнити новою частиною:
"Члени художньо-експертної ради працюють на громадських засадах, якщо відповідним органом місцевого самоврядування не встановлено інше".

Враховано


42.
Стаття 9. Віднесення виробів до виробів народних художніх промислів


Стаття 12. Віднесення виробів до виробів народних художніх промислів

43.
Віднесення виробів до виробів народних художніх промислів здійснюється на основі рішень художньо-експертних рад по народних художніх промислах при органах місцевого самоврядування, прийнятих за результатами розгляду поданих типових зразків і унікальних виробів народних художніх промислів. Ці рішення приймаються відповідно до переліку видів виробництв і груп виробів народних художніх промислів.
-95- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Статтю 9 викласти в такій редакції:
"Віднесення виробів до виробів народних художніх промислів здійснюється рішеннями Державної художньо-експертної Ради з народних художніх промислів на основі типових зразків виробів народних художніх промислів та унікальних виробів народних художніх промислів. Зазначені рішення приймаються відповідно до Переліку видів виробництв і груп виробів народних художніх промислів, затвердженого Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади у сфері культури.
При виготовленні виробів народних художніх промислів забороняється використання природних рослинних ресурсів, занесених до Червоної книги України і до Переліку видів рослин, що підлягають особливій охороні на відповідній території."

Враховано


Віднесення виробів до виробів народних художніх промислів здійснюється рішеннями Державної художньо-експертної Ради з народних художніх промислів на основі типових зразків виробів народних художніх промислів та унікальних виробів народних художніх промислів. Зазначені рішення приймаються відповідно до Переліку видів виробництв і груп виробів народних художніх промислів, затвердженого Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади у сфері культури.

При виготовленні виробів народних художніх промислів забороняється використання природних рослинних ресурсів, занесених до Червоної книги України і до Переліку видів рослин, що підлягають особливій охороні на відповідній території.

44.
Переліки видів виробництв і груп виробів народних художніх промислів розробляються під керівництвом художньо-експертних рад по народних художніх промислах при органах місцевого самоврядування.
-96- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Частину другу статті 9 доповнити словами "і затверджується відповідними органами місцевого самоврядування".
Відхилено


45.
До виробів народних художніх промислів не можуть бути віднесені вироби, у технології виготовлення котрих неможливо застосування творчого варіювання типових зразків даних виробів, в тому числі:



46.
вишиті вироби, виготовлені на вишивальних машинах - автоматах або напівавтоматах - без використання ручної вишивки або вишивки, виконаної на вишивальних машинах, які дозволяють творчо виконувати і варіювати вишивку;



47.
вироби з тканин, декоровані за допомогою фотодруку без використання ручних засобів декорування виробів;



48.
вироби з тканин, килими і килимові вироби, виготовлені на машинах без використання ручної праці;
-97- Н.д.Франчук А.Р. (Округ №10)
Пункт третій частини третьої статті 9 після слова "тканин" доповнити словом ''шкіри" і далі за текстом.

Відхилено


49.
вироби з металу і ювелірні вироби, виготовлені за допомогою штампування і лиття, за винятком лиття по воскових моделях, без наступного карбування, гравірування, розпису, травлення або без застосування інших засобів ручної декоративної обробки металу;
-98- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
У пункті 4 частини третьої статті 9 слово "гравірування" замінити словом "гравіювання".

Відхилено


50.
керамічні вироби, виготовлені за допомогою лиття без наступного розпису, ліплення або без застосування інших засобів ручного декорування виробів;



51.
вироби, виготовлені на в'язальних машинах-автоматах без використання декоративного ручного в`язання вишивки, або інших засобів ручного декорування виробів;






-99- Н.д.Карпов О.М. (Реєстр.картка №400)
Доповнити статтю 9 передостаннім абзацом наступного змісту:
"вироби з дерева, виготовлені за допомогою деревообробного обладнання без використання ручної різки, гравіювання, розпису та інших засобів ручного декорування дерева".

Відхилено


52.
інші вироби, виготовлені механічним засобом із використання мотивів народного мистецтва.
-100- Н.д.Ключковський Ю.Б. (Реєстр.картка №339)
Законопроект доповнити таким положенням: "Майстри народної творчості можуть застосовувати технологічні вдосконалення й механізми під час виготовлення художніх виробів лише в підготовчих і допоміжних операціях".

Враховано у статті "Визначення термінів"



-101- Н.д.Карпов О.М. (Реєстр.картка №400)
Доповнити законопроект статтею 10 такого змісту:
"Стаття 10. Відмова у віднесенні виробів до виробів народних художніх промислів.
Художньо-експертні ради по народних художніх промислах відмовляють у віднесенні виробів до виробів народних художніх промислів, якщо в процесі виготовлення продукції народного художнього промислу використовується матеріали з рослин, занесених до Червоної книги України, або є рідкісними в даному регіоні.
Рішення художньо-експертної ради може бути оскаржене в судовому порядку."
В зв'язку з цим статтю 10 законопроекту вважати статтею 11.

Враховано у статті 12
законопроекту




-102- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Додати нову статтю такого змісту:
"Стаття . Віднесення виробів народних художніх промислів до Музейного фонду України
Вироби народних художніх промислів незалежно від їх виду, місця створення і власника, що мають художнє, історичне, етнографічне та наукове значення, підлягають віднесенню до Музейного фонду України відповідно до законодавства.
Унікальні вироби народних художніх промислів, які мають виняткове художнє, історичне, етнографічне та наукове значення, незалежно від власника і місця зберігання вносяться до Державного реєстру національного культурного надбання відповідно до законодавства."

Враховано

Стаття 13. Віднесення виробів народних художніх промислів до Музейного фонду України

Вироби народних художніх промислів незалежно від їх виду, місця створення і власника, що мають художнє, історичне, етнографічне та наукове значення, підлягають віднесенню до Музейного фонду України відповідно до законодавства.

Унікальні вироби народних художніх промислів, які мають виняткове художнє, історичне, етнографічне та наукове значення, незалежно від їх власника і місця зберігання вносяться до Державного реєстру національного культурного надбання відповідно до законодавства.



-103- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Додати нову статтю в такій редакції:
"Стаття. Облік і зберігання типових зразків виробів народних художніх промислів, музейних предметів музейних колекцій на підприємствах і в організаціях народних художніх промислів
1. Облік і зберігання типових зразків виробів народних художніх промислів, музейних предметів і музейних колекцій здійснюють підприємства і організації народних художніх промислів незалежно від форм власності. Музейні предмети і музейні колекції реалізації не підлягають.
2. Методичне керівництво обліком і зберіганням вказаних в п.1 цієї статті предметів здійснюють органи культури місцевих органів державної влади.
3. Державний контроль за обліком і зберіганням музейних предметів і музейних колекцій здійснює Міністерство культури і мистецтв України.
4. Унікальні вироби народних художніх промислів, віднесені рішенням Державної художньо-експертної ради з народних художніх промислів до музейних предметів і музейних колекцій і які є власністю індивідуально працюючих майстрів (художників) народних художніх промислів, мають бути придбані музеями, органами культури місцевих органів державної влади чи Міністерством культури і мистецтв України.
Якщо в 3-х місячний термін з часу прийняття рішення органи державної влади і управління не придбали музейний предмет чи музейну колекцію, майстер (художник) набуває право вільно реалізувати свій твір в межах України".

Враховано
редакційно



-104- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Додати нову статтю такого змісту:
"Стаття . Особливості обліку, зберігання та використання виробів народних художніх промислів
Типові зразки виробів народних художніх промислів та унікальні вироби народних художніх промислів підлягають обліку. Порядок їх обліку, зберігання та використання визначається центральним органом виконавчої влади у сфері культури.
Облік, зберігання та використання виробів народних художніх промислів, віднесених до Музейного фонду України та Державного реєстру національного культурного надбання, здійснюються відповідно до законодавства."

Враховано

Стаття 14. Особливості обліку, зберігання та використання виробів народних художніх промислів

Типові зразки виробів народних художніх промислів та унікальні вироби народних художніх промислів підлягають обліку. Порядок їх обліку, зберігання та використання визначається центральним органом виконавчої влади у сфері культури.

Облік, зберігання та використання виробів народних художніх промислів, віднесених до Музейного фонду України та Державного реєстру національного культурного надбання, здійснюються відповідно до законодавства.


-105- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Доповнити законопроект статтею такого змісту:
"Стаття. Фінансування діяльності підприємств народних художніх промислів
1. Фінансування діяльності підприємств народних художніх промислів здійснюється за рахунок власних, позичкових та благодійних коштів.
2. Фінансування державних цільових програм відновлення, збереження і розвитку народних художніх промислів, окремих важливих заходів по їх підтримці здійснюється за рахунок коштів державного бюджету у відповідності з рішеннями органів державної влади."

Враховано




-106- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Доповнити законопроект статтею такого змісту:
"Стаття. Податкові та інші фінансові пільги, які надаються народним художнім промислам
1. Для підприємств народних художніх промислів встановлюються:
- податок на прибуток при виробництві і реалізації продукції, віднесеної до виробів народних художніх промислів в розмірі 20 відсотків;
- податок на додану вартість на вироби, віднесені до виробів народних художніх промислів в розмірі 1- відсотків;
- унікальні вироби майстрів (художників) підприємств народних художніх промислів, віднесені до музейних предметів і музейних колекцій і є власністю підприємств, звільняються від усіх без винятку податків, платежів і зборів, в тому числі від місцевих податків.
2. Органи місцевої державної влади та місцевого самоврядування можуть надавати майстрам і підприємствам народних художніх промислів додаткові пільги по податках, платежах та зборах до місцевого бюджету.
3. Прибутковий податок з доходу майстрів (художників) народних художніх промислів, отриманого від реалізації унікальних виробів, віднесених до музейних предметів і музейних колекцій, стягується у порядку, встановленому для оподаткування гонорарів (доходів) творчих працівників."


Відхилено
Норми податкових законів



-107- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Доповнити законопроект статтею такого змісту:
"Стаття. Особливості приватизації підприємств народних художніх промислів
1. Обов'язковою умовою приватизації підприємств народних художніх промислів є збереження їх профілю.
2. Приватизація підприємств народних художніх промислів здійснюється за погодженням з Міністерством культури і мистецтв України."

Враховано у статті 9 законопроекту



-108- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Додати статтю "Міжнародне співробітництво у галузі народних художніх промислів" в редакції:
"Суб`єкти народних художніх промислів можуть встановлювати міжнародні зв'язки та здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до законодавства."

Враховано

Стаття 15. Міжнародне співробітництво у галузі народних художніх промислів

Суб`єкти народних художніх промислів можуть встановлювати міжнародні зв'язки та здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до законодавства.


-109- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Додати статтю "Відповідальність за порушення законодавства України про народні художні промисли" в редакції:
"Особи, винні в порушенні законодавства України про народні художні промисли, несуть відповідальність згідно з законом."

Враховано

Стаття 16. Відповідальність за порушення законодавства України про народні художні промисли

Особи, винні в порушенні законодавства України про народні художні промисли, несуть відповідальність згідно з законом.
53.
Стаття 10. Прикінцеві положення


Стаття 17. Прикінцеві положення
54.
Цей Закон набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
-110- Н.д.Танюк Л.С. (Округ №166)
Статтю "Прикінцеві положення" подати в такій редакції:
"1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
2. До приведення законів України, інших нормативно-правових актів у відповідність з цим Законом вони діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

3. Кабінету Міністрів України протягом шести місяців після набрання чинності цим Законом:
підготувати та подати до Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законів України, що випливають із цього Закону;
розробити та привести у відповідність із цим Законом свої нормативно-правові акти;
забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їхніх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону."
4. Частину першу статті 9 Закону України "Про професійних творчих працівників та творчі спілки" (Відомості Верховної Ради України, 1997, №52, ст.312) доповнити абзацом 11 такого змісту:
"проводити атестацію творчих працівників відповідно до свого статуту".

Враховано


1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

2. До приведення законів України, інших нормативно-правових актів у відповідність з цим Законом вони діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

3. Кабінету Міністрів України протягом шести місяців після набрання чинності цим Законом:
підготувати та подати до Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законів України, що випливають із цього Закону;
розробити та привести у відповідність із цим Законом свої нормативно-правові акти;
забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їхніх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.

4. Частину першу статті 9 Закону України "Про професійних творчих працівників та творчі спілки" (Відомості Верховної Ради України, 1997, №52, ст.312) доповнити абзацом 11 такого змісту:
"проводити атестацію творчих працівників відповідно до свого статуту".

55.
подати Верховній Раді України пропозиції щодо внесення змін до Законів України, що випливають з цього Закону;
-111- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Статтю 10 викласти в такій редакції:

"Цей Закон набирає чинності від дня його опублікування.
Закони чи інші правові акти, прийняті до набрання чинності цього Закону, діють у частинах, що йому не суперечать.
2. Кабінету Міністрів України необхідно:
- у тримісячний термін прийняти нормативно-правові акти, передбачені цим Законом, та привести у відповідність з цим Законом раніше прийняті нормативно-правові акти;
- у місячний термін подати Верховній Раді України проект Закону "Про зміни і доповнення до Законів України" у зв'язку з прийняттям Закону України "Про народні художні промисли".
3. Разом з національними творчими спілками, іншими зацікавленими громадськими організаціями задіяти надійні механізми творчих контактів та сприяння майстрам традиційного українського народного мистецтва в українській діаспорі."

Враховано
редакційно

56.
прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону.
-112- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Статтю 10 наприкінці доповнити такими двома пунктами:
"привести свої нормативно-правові акти у відповідність до цього Закону;
забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність до цього Закону".

Враховано



* - Назви колонок таблиці подані в загальному значенні