Назва: Про міжнародну технічну допомогу
Автор: Кабінет Міністрів України
Головний комітет: Комітет з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій

Файл у форматі MS WORD7

N
Редакція, прийнята в попередньому читанні*
Зауваження та пропозиції
Висновки, обгр.
Редакція, запропонована головним комітетом

Закон України


Закон України

Про міжнародну технічну допомогу


Про міжнародну технічну допомогу

Цей Закон встановлює порядок залучення та використання міжнародної технічної допомоги, що надається Україні.


Цей Закон встановлює порядок залучення та використання міжнародної технічної допомоги, що надається Україні.

Стаття 1. Визначення термінів


Стаття 1. Визначення термінів

У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:


У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:


-1- Президент України
Враховано


міжнародна технічна допомога - ресурси, послуги, що відповідно до міжнародних договорів України надаються донорами міжнародної технічної допомоги на безоплатній основі з метою підтримки України у здійсненні соціально-економічних реформ, програм соціального розвитку та демократичних перетворень у різних сферах суспільного життя, у формах та видах, передбачених цим Законом;
В абзаці другому статті 1 Закону слова "на безоплатній основі" замінити словами "на безоплатній та безповоротній основі";
слова "у здійсненні соціально-економічних реформ, програм соціального розвитку та демократичних перетворень" виключити.

міжнародна технічна допомога - ресурси, послуги, що відповідно до міжнародних договорів України надаються донорами міжнародної технічної допомоги на безоплатній та безповоротній основі з метою підтримки України у різних сферах суспільного життя, у формах та видах, передбачених цим Законом;

донор міжнародної технічної допомоги (далі - донор) - іноземна держава, уряд та уповноважені урядом іноземної держави урядові органи, іноземний муніципальний орган або міжнародна організація, що надають міжнародну технічну допомогу відповідно до міжнародних договорів України;


донор міжнародної технічної допомоги (далі - донор) - іноземна держава, уряд та уповноважені урядом іноземної держави урядові органи, іноземний муніципальний орган або міжнародна організація, що надають міжнародну технічну допомогу відповідно до міжнародних договорів України;

реципієнт міжнародної технічної допомоги (далі - реципієнт) - резидент України (фізична або юридична особа), який одержує міжнародну технічну допомогу згідно з програмою або проектом міжнародної технічної допомоги;


реципієнт міжнародної технічної допомоги (далі - реципієнт) - резидент України (фізична або юридична особа), який одержує міжнародну технічну допомогу згідно з програмою або проектом міжнародної технічної допомоги;


-2- Президент України
Абзац п'ятий статті 1 Закону викласти в такій редакції:
Враховано частково




проект міжнародної технічної допомоги - документ (проектна угода), яким визначена діяльність, спрямована на досягнення цілей надання міжнародної технічної допомоги;
"проект міжнародної технічної допомоги - документ (проект чи проектна угода), яким визначено систему послідовно пов'язаних дій, заходів, а також ресурси, спрямовані на досягнення цілей надання міжнародної технічної допомоги протягом установлених строків".

проект міжнародної технічної допомоги - документ (проектна угода), яким визначено систему послідовно пов'язаних дій, заходів, а також ресурси, спрямовані на досягнення цілей надання міжнародної технічної допомоги протягом установлених строків;

програма міжнародної технічної допомоги - сукупність проектів міжнародної технічної допомоги, об'єднаних для досягнення спільної мети;


програма міжнародної технічної допомоги - сукупність проектів міжнародної технічної допомоги, об'єднаних для досягнення спільної мети;


-3- Президент України
Враховано


виконавець міжнародної технічної допомоги (далі - виконавець) - будь-яка особа (резидент або нерезидент України), що має письмову угоду з донором або уповноваженою донором особою та забезпечує реалізацію програми або проекту міжнародної технічної допомоги у формах, передбачених цим Законом;
Доповнити абзац сьомий статті 1 словами: "якщо інше не передбачено міжнародним договором України".


виконавець міжнародної технічної допомоги (далі - виконавець) - будь-яка особа (резидент або нерезидент України), що має письмову угоду з донором або уповноваженою донором особою та забезпечує реалізацію програми або проекту міжнародної технічної допомоги у формах, передбачених цим Законом, якщо інше не передбачено міжнародним договором України;


-4- Президент України
Враховано


спеціально уповноважений орган - Міністерство закордонних справ України, яке реалізовує державну політику України щодо міжнародної технічної допомоги.
Абзац восьмий статті 1 Закону викласти в такій редакції:
"спеціально уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, який реалізовує державну політику щодо міжнародної технічної допомоги".

спеціально уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, який реалізовує державну політику щодо міжнародної технічної допомоги.

Стаття 2. Види міжнародної технічної допомоги


Стаття 2. Види міжнародної технічної допомоги

Міжнародна технічна допомога може надаватися у вигляді:


Міжнародна технічна допомога може надаватися у вигляді:

прав інтелектуальної власності, включаючи авторські права, права на відкриття, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, ноу-хау, технології тощо;


прав інтелектуальної власності, включаючи авторські права, права на відкриття, винаходи, корисні моделі, промислові зразки, ноу-хау, технології тощо;


-5- Президент України
Враховано частково редакційно


товарів, матеріалів, обладнання (устаткування) та іншого майна (предметів), які ввозяться або набуваються в Україні;
Абзац третій статті 2 Закону викласти в такій редакції: "будь-якого майна, необхідного для забезпечення виконання завдань проектів міжнародної технічної допомоги, яке ввозиться або набувається в Україні".

товарів, матеріалів, обладнання (устаткування) та іншого майна (предметів), необхідного для забезпечення виконання завдань проектів міжнародної технічної допомоги, яке ввозиться або набувається в Україні;


-6- Президент України
Враховано


фінансових ресурсів (грантів) в іноземній чи національній валюті України;
В абзаці четвертому статті 2 Закону слово "(грантів)" виключити.


фінансових ресурсів в іноземній чи національній валюті України;

інших ресурсів, передбачених програмами та проектами міжнародної технічної допомоги та не заборонених законами України.


інших ресурсів, передбачених програмами та проектами міжнародної технічної допомоги та не заборонених законами України.

Стаття 3. Форми надання міжнародної технічної допомоги


Стаття 3. Форми надання міжнародної технічної допомоги

Міжнародна технічна допомога може надаватися в таких формах:


Міжнародна технічна допомога може надаватися в таких формах:

консультацій експертів, у тому числі іноземних;


консультацій експертів, у тому числі іноземних;

фінансування витрат на навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів реципієнта, навчання студентів, обміну спеціалістами;


фінансування витрат на навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів реципієнта, навчання студентів, обміну спеціалістами;

грантів (безповоротної фінансової допомоги);


грантів (безповоротної фінансової допомоги);

проведення досліджень;


проведення досліджень;

передачі прав користування та технологій;


передачі прав користування та технологій;


-7- Президент України
Враховано


постачання обладнання (устаткування), інших товарів та предметів;
Абзац сьомий статті 3 Закону, викласти в такій редакції:
"передачі обладнання (устаткування), іншого майна".

передачі обладнання (устаткування) та іншого майна;

інших робіт та послуг з метою виконання програм та проектів міжнародної технічної допомоги.


інших робіт та послуг з метою виконання програм та проектів міжнародної технічної допомоги.

Стаття 4. Законодавство про міжнародну технічну допомогу


Стаття 4. Законодавство про міжнародну технічну допомогу


-8- Президент України
Враховано


Відносини, що виникають у зв'язку із залученням та використанням міжнародної технічної допомоги, регулюються Конституцією України, цим Законом, іншими законами України, міжнародними договорами України та нормативно-правовими актами, виданими відповідно до цього Закону. Якщо міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені законодавством України, то застосовуються правила міжнародного договору.
В Законі посилання на міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, замінити посиланнями на міжнародні договори України, які набули чинності у встановленому порядку.


Відносини, що виникають у зв'язку із залученням та використанням міжнародної технічної допомоги, регулюються Конституцією України, цим Законом, іншими законами України, міжнародними договорами України та нормативно-правовими актами, виданими відповідно до цього Закону. Якщо міжнародним договором України, який набув чинності у встановленому порядку, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені законодавством України, то застосовуються правила міжнародного договору.

Стаття 5. Порядок звернення щодо отримання міжнародної технічної допомоги


Стаття 5. Порядок звернення щодо отримання міжнародної технічної допомоги

Запити щодо отримання міжнародної технічної допомоги подаються резидентами України спеціально уповноваженому органу в порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.


Запити щодо отримання міжнародної технічної допомоги подаються резидентами України спеціально уповноваженому органу в порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Запити розглядаються протягом 30 днів. На підставі цих запитів спільно з донором формуються щорічні програми відповідно до пріоритетних напрямів залучення міжнародної технічної допомоги. У разі, коли запит залишається без задоволення, заявнику надсилається обгрунтована відмова.


Запити розглядаються протягом 30 днів. На підставі цих запитів спільно з донором формуються щорічні програми відповідно до пріоритетних напрямів залучення міжнародної технічної допомоги. У разі, коли запит залишається без задоволення, заявнику надсилається обгрунтована відмова.


-9- Президент України
Доповнити статтю 5 Закону частиною третьою такого змісту:
Враховано



"Пріоритетні напрями залучення міжнародної технічної допомоги визначаються у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України".


Пріоритетні напрями залучення міжнародної технічної допомоги визначаються у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Стаття 6. Державна реєстрація програм та проектів міжнародної технічної допомоги


Стаття 6. Державна реєстрація програм та проектів міжнародної технічної допомоги

Програми та проекти міжнародної технічної допомоги підлягають обов'язковій державній реєстрації спеціальним уповноваженим органом за зверненням реципієнта та донора або уповноважених ними осіб протягом 30 днів з моменту подання такого звернення із включенням цих програм та проектів до Державного реєстру програм і проектів міжнародної технічної допомоги. Реєстрацію провадить спеціально уповноважений орган у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.


Програми та проекти міжнародної технічної допомоги підлягають обов'язковій державній реєстрації спеціальним уповноваженим органом за зверненням реципієнта та донора чи уповноважених ними осіб протягом 30 днів з моменту подання такого звернення із включенням цих програм та проектів до Державного реєстру програм і проектів міжнародної технічної допомоги. Реєстрацію провадить спеціально уповноважений орган у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У державній реєстрації програм та проектів міжнародної технічної допомоги може бути відмовлено виключно у випадках, коли зміст цих програм, проектів суперечить Конституції, законам та іншим нормативно-правовим актам України, посягає на державний суверенітет та територіальну цілісність України, загрожує національній безпеці та інтересам або навколишньому природному середовищу України, не відповідає пріоритетним напрямам залучення міжнародної технічної допомоги. Мотивована відмова надається заявникові у письмовій формі в десятиденний термін з моменту прийняття відповідного рішення.


У державній реєстрації програм та проектів міжнародної технічної допомоги може бути відмовлено виключно у випадках, коли зміст цих програм, проектів суперечить Конституції, законам та іншим нормативно-правовим актам України, посягає на державний суверенітет та територіальну цілісність України, загрожує національній безпеці та інтересам або навколишньому природному середовищу України, не відповідає пріоритетним напрямам залучення міжнародної технічної допомоги. Мотивована відмова надається заявникові у письмовій формі в десятиденний термін з моменту прийняття відповідного рішення.

Стаття 7. Акредитація виконавців та їх спеціальний статус


Стаття 7. Акредитація виконавців та їх спеціальний статус

Виконавці акредитуються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.


Виконавці акредитуються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Підставою для акредитації виконавців є державна реєстрація програм та проектів міжнародної технічної допомоги відповідно до статті 6 цього Закону.


Підставою для акредитації виконавців є державна реєстрація програм та проектів міжнародної технічної допомоги відповідно до статті 6 цього Закону.

Виконавець вважається акредитованим з дати внесення інформації про нього до Державного реєстру виконавців програм та проектів міжнародної технічної допомоги, який ведеться спеціально уповноваженим органом.


Виконавець вважається акредитованим з дати внесення інформації про нього до Державного реєстру виконавців програм та проектів міжнародної технічної допомоги, який ведеться спеціально уповноваженим органом.

Акредитація надає виконавцям у межах, визначених законом, спеціальний статус у частині здійснення програм та проектів міжнародної технічної допомоги, зокрема для цілей оподаткування, митного оформлення міжнародної технічної допомоги та наймання працівників виконавців.


Акредитація надає виконавцям у межах, визначених законом, спеціальний статус у частині здійснення програм та проектів міжнародної технічної допомоги, зокрема для цілей оподаткування, митного оформлення міжнародної технічної допомоги та наймання працівників виконавців.


-10- Президент України
Враховано


Акредитація надає виконавцям право на відкриття в Україні банківських рахунків у національній та іноземній валютах для виконання програм та проектів міжнародної технічної допомоги.
Частину п'яту статті 7 Закону доповнити словами "у порядку, що встановлюється Національним банком України, а також право на виготовлення спеціальних печаток і штампів у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України".

Акредитація надає виконавцям право на відкриття в Україні банківських рахунків у національній та іноземній валютах для виконання програм та проектів міжнародної технічної допомоги у порядку, що встановлюється Національним банком України, а також право на виготовлення спеціальних печаток і штампів у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.


-11- Президент України
Враховано


Діяльність виконавця по здійсненню програм та проектів міжнародної технічної допомоги не вважається підприємницькою або іншою прибутковою діяльністю.
Частину шосту статті 7 Закону виключити.




Стаття 8. Особливості оподаткування міжнародної технічної допомоги


Стаття 8. Особливості оподаткування міжнародної технічної допомоги


-12- Президент України
Текст статті 8 Закону викласти в такій редакції:
Враховано




Міжнародна технічна допомога, здійснення її програм та проектів підлягають особливому режиму оподаткування відповідно до законів та міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
"Міжнародна технічна допомога, здійснення її програм та проектів підлягають особливому режиму оподаткування, а саме: звільненню від податку на додану вартість, мита, інших податків та зборів (обов'язкових платежів), крім акцизного збору, від митних зборів відповідно до законів та міжнародних договорів України, які набрали чинності в установленому порядку.
Особливий режим оподаткування міжнародної технічної допомоги, здійснення її програм та проектів застосовується за наявності відповідного підтвердження, яке надається спеціально уповноваженим органом на підставі державної реєстрації проекту, програми міжнародної технічної допомоги. Порядок надання таких підтверджень встановлюється Кабінетом Міністрів України".

Міжнародна технічна допомога, здійснення її програм та проектів підлягають особливому режиму оподаткування, а саме: звільненню від податку на додану вартість, мита, інших податків та зборів (обов'язкових платежів), крім акцизного збору, від митних зборів відповідно до законів та міжнародних договорів України, які набрали чинності в установленому порядку.
Особливий режим оподаткування міжнародної технічної допомоги, здійснення її програм та проектів застосовується за наявності відповідного підтвердження, яке надається спеціально уповноваженим органом на підставі державної реєстрації проекту, програми міжнародної технічної допомоги. Порядок надання таких підтверджень встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Стаття 9. Митне оформлення міжнародної технічної допомоги


Стаття 9. Митне оформлення міжнародної технічної допомоги

Митне оформлення товарів (предметів), робіт, послуг, які ввозяться (пересилаються) на митну територію України як міжнародна технічна допомога, здійснюється митними органами України за наявності документа, який засвідчує державну реєстрацію програми або проекту міжнародної технічної допомоги відповідно до законодавства.


Митне оформлення товарів (предметів), які ввозяться (пересилаються) на митну територію України як міжнародна технічна допомога, здійснюється митними органами України за наявності документа, який засвідчує державну реєстрацію програми або проекту міжнародної технічної допомоги відповідно до законодавства.


-13- Президент України
Враховано частково,
редакційно


Товари (предмети), роботи, послуги, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України як міжнародна технічна допомога, підлягають першочерговому безкоштовному спрощеному митному оформленню з обов'язковим проставленням у товаросупровідних документах, вантажних митних деклараціях клейма "Міжнародна технічна допомога", завіреного печаткою митника. Порядок першочергового безкоштовного спрощеного митного оформлення міжнародної технічної допомоги затверджується Державною митною службою України.
У статті 9 Закону слова "товари (предмети), роботи, послуги" в усіх відмінках замінити словами "майно" у відповідному відмінку.


Товари (предмети), що ввозяться (пересилаються) на митну територію України як міжнародна технічна допомога, підлягають першочерговому безкоштовному спрощеному митному оформленню з обов'язковим проставленням у товаросупровідних документах, вантажних митних деклараціях клейма "Міжнародна технічна допомога", завіреного печаткою митника. Порядок першочергового безкоштовного спрощеного митного оформлення міжнародної технічної допомоги затверджується Державною митною службою України.

Товари (предмети), роботи, послуги, які ввозяться (пересилаються) на митну територію України відповідно до закону як міжнародна технічна допомога, звільняються від сплати мита, митних зборів та будь-яких інших митних платежів, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України.


Товари (предмети), які ввозяться (пересилаються) на митну територію України відповідно до закону як міжнародна технічна допомога, звільняються від сплати мита, митних зборів та будь-яких інших митних платежів, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, який набув чинності у встановленому порядку.

Митне оформлення міжнародної технічної допомоги здійснюється у митному органі за місцезнаходженням її одержувача.


Митне оформлення міжнародної технічної допомоги здійснюється у митному органі за місцезнаходженням її одержувача.

Товари (предмети), роботи, послуги, які ввозяться (пересилаються) на митну територію України у зв'язку з міжнародною технічною допомогою, оформляються митницею для вільного використання (обігу) відповідно до законодавства.


Товари (предмети), які ввозяться (пересилаються) на митну територію України у зв'язку з міжнародною технічною допомогою, оформляються митницею для вільного використання (обігу) відповідно до законодавства.

Особисте майно іноземного персоналу виконавців програм, проектів міжнародної технічної допомоги, яке ввозиться в Україну для особистого використання таких осіб чи членів їх сімей, пропускається на митну територію України на період дії програми та проекту міжнародної технічної допомоги відповідно до законодавства України.


Особисте майно іноземного персоналу виконавців програм, проектів міжнародної технічної допомоги, яке ввозиться в Україну для особистого використання таких осіб чи членів їх сімей, пропускається на митну територію України на період дії програми та проекту міжнародної технічної допомоги відповідно до законодавства України.

Стаття 10. Особливості регулювання трудових відносин під час виконання програм та проектів міжнародної технічної допомоги


Стаття 10. Особливості регулювання трудових відносин під час виконання програм та проектів міжнародної технічної допомоги

Право виконавців щодо прийняття на роботу працівників, які є громадянами України та постійно проживають в Україні, виникає з дня включення виконавця до Державного реєстру виконавців програм та проектів міжнародної технічної допомоги, який ведеться спеціально уповноваженим органом.


Право виконавців щодо прийняття на роботу працівників, які є громадянами України та постійно проживають в Україні, виникає з дня включення виконавця до Державного реєстру виконавців програм та проектів міжнародної технічної допомоги, який ведеться спеціально уповноваженим органом.


-14- Президент України
Враховано


Прийняття (наймання) працівників виконавцем (у тому числі іноземним) на території України для потреб реалізації програм та проектів міжнародної технічної допомоги здійснюється шляхом укладення з ними трудового контракту.
В частині другій статті 10 Закону:
слова "шляхом укладення з ними трудового контракту" замінити словами "шляхом укладення з ними трудового договору згідно із законодавством України";

Прийняття (наймання) працівників виконавцем на території України для потреб реалізації програм та проектів міжнародної технічної допомоги здійснюється шляхом укладення з ними трудового договору згідно із законодавством України. Особливості порядку ведення трудових книжок працівників, які приймаються (наймаються) виконавцем на території України для зазначених потреб, визначаються Кабінетом Міністрів України

Працевлаштування в Україні іноземців, найнятих виконавцем у межах і за посадами (спеціальністю), визначеними програмами та проектами міжнародної технічної допомоги, здійснюється без отримання дозволу на працевлаштування.
доповнити частину реченням такого змісту: "Особливості порядку ведення трудових книжок працівників, які приймаються (наймаються) виконавцем на території України для зазначених потреб, визначаються Кабінетом Міністрів України".

Працевлаштування в Україні іноземців, найнятих виконавцем у межах і за посадами (спеціальністю), визначеними програмами та проектами міжнародної технічної допомоги, здійснюється без отримання дозволу на працевлаштування.

Стаття 11. Режим використання міжнародної технічної допомоги


Стаття 11. Режим використання міжнародної технічної допомоги


-15- Президент України
Враховано редакційно


Міжнародна технічна допомога використовується тільки для цілей, визначених у програмах та проектах міжнародної технічної допомоги.
Доповнити частину першу статті 11 словами: "і її не може бути відчужено, в тому числі шляхом продажу, обміну, передано в заставу (за винятком фінансових ресурсів) або оренду протягом строків реалізації відповідних проектів, програм міжнародної технічної допомоги. В разі використання міжнародної технічної допомоги не для цілей, передбачених у відповідному проекті, програмі міжнародної технічної допомоги, міжнародна технічна допомога підлягає оподаткуванню на загальних підставах"

Міжнародна технічна допомога використовується тільки для цілей, визначених у програмах та проектах міжнародної технічної допомоги. Якщо це не передбачено цілями проекту, її не може бути відчужено, в тому числі шляхом продажу, обміну, передано в заставу (за винятком фінансових ресурсів) або в оренду протягом строків реалізації відповідних проектів, програм міжнародної технічної допомоги. В разі використання міжнародної технічної допомоги не для цілей, передбачених у відповідному проекті, програмі міжнародної технічної допомоги, міжнародна технічна допомога підлягає оподаткуванню на загальних підставах.


-16- Президент України
Враховано частково


У разі коли міжнародна технічна допомога передається у власність (оперативне управління, повне господарське відання) реципієнта, відповідальність за дотримання обов'язкових вимог, правил, норм та стандартів, чинних в Україні, під час перевезення, зберігання та використання майна, що ввозиться в Україну за проектами міжнародної технічної допомоги, покладається на реципієнта.
Доповнити частину другу статті 11 після слів "відповідальність за" словами "цільове і ефективне використання міжнародної технічної допомоги", а після слів "що ввозиться в Україну" - словами "або набувається в Україні"

У разі коли міжнародна технічна допомога передається у власність (оперативне управління, повне господарське відання) реципієнта, відповідальність за цільове використання міжнародної технічної допомоги, дотримання обов'язкових вимог, правил, норм та стандартів, чинних в Україні, під час перевезення, зберігання та використання майна, що ввозиться в Україну або набувається в Україні за проектами міжнародної технічної допомоги, покладається на реципієнта.


-17- Президент України
Доповнити статтю 11 частиною такого змісту:
"Особливості організації та ведення реципієнтом бухгалтерського обліку, а також подання фінансової та статистичної звітності стосовно міжнародної технічної допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України".
Враховано


Особливості організації та ведення реципієнтом бухгалтерського обліку, а також подання фінансової та статистичної звітності стосовно міжнародної технічної допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України

Стаття 12. Гарантії від вилучення міжнародної технічної допомоги


Стаття 12. Гарантії від вилучення міжнародної технічної допомоги

Міжнародна технічна допомога, що безоплатно передається у користування протягом виконання проекту міжнародної технічної допомоги або у власність реципієнта, не може бути вилучена, за винятком випадків здійснення рятівних заходів у разі стихійного лиха, аварій, епізоотій, епідемій на підставі рішень органів, уповноважених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.


Міжнародна технічна допомога, що безоплатно передається у користування протягом виконання проекту міжнародної технічної допомоги або у власність реципієнта, не може бути вилучена, за винятком випадків здійснення рятівних заходів у разі стихійного лиха, аварій, епізоотій, епідемій на підставі рішень органів, уповноважених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.

Стаття 13. Державний нагляд за здійсненням програм та проектів міжнародної технічної допомоги


Стаття 13. Державний нагляд за здійсненням програм та проектів міжнародної технічної допомоги


-18- Президент України
Текст статті 13 викласти в такій редакції:
Враховано частково, редакційно



Державний нагляд за реалізацією програм та проектів міжнародної технічної допомоги здійснюється спеціально уповноваженим органом у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України.
"Державний нагляд за реалізацією програм та проектів міжнародної технічної допомоги, а також контроль за ефективністю та цільовим її використанням здійснюється спеціально уповноваженим органом, відповідно до компетенції іншими органами виконавчої влади, які в межах своїх повноважень мають право вимагати від реципієнтів та виконавців надання їм необхідної інформації, документів та пояснень.
У разі виявлення порушень законодавства України, міжнародних договорів України та/або невідповідності реалізації програм та проектів міжнародної технічної допомоги завданням і цілям, визначеним у відповідних програмах та проектах міжнародної технічної допомоги, спеціально уповноважений орган має право тимчасово зупинити виконання програм та проектів у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, повідомивши про це та про виявлені порушення у 10-денний термін у письмовій формі донора, та вжити заходів щодо усунення порушень
За порушення законодавства України, міжнародних договорів України, які набрали чинності в установленому порядку, нецільове та неефективне використання міжнародної технічної допомоги юридичні та фізичні особи несуть відповідальність згідно з законом".

Державний нагляд за здійсненням програм та проектів міжнародної технічної допомоги, а також контроль за цільовим використанням здійснюється спеціально уповноваженим органом, іншими органами виконавчої влади відповідно до їх компетенції.
У разі виявлення порушень законодавства України, міжнародних договорів України та/або невідповідності реалізації програм та проектів міжнародної технічної допомоги цілям, визначеним у відповідних програмах та проектах міжнародної технічної допомоги, спеціально уповноважений орган зобов'язаний повідомити про це та про виявлені порушення у 10-денний термін у письмовій формі донора.
За порушення законодавства України, міжнародних договорів України, які набрали чинності в установленому порядку, нецільове використання міжнародної технічної допомоги юридичні та фізичні особи несуть відповідальність згідно з законом.

У разі виявлення порушень законодавства України або міжнародних договорів України та/або невідповідності визначеним у програмі, проекті міжнародної технічної допомоги цілям спеціально уповноважений орган повинен терміново у письмовій формі повідомити донора про виявлені порушення та вжити заходів щодо спільного вирішення питань усунення зазначених порушень.




За порушення законодавства та інших нормативно-правових актів України про міжнародну технічну допомогу юридичні та фізичні особи несуть відповідальність згідно з законом.




Стаття 14. Гарантії у разі зміни законодавства


Стаття 14. Гарантії у разі зміни законодавства

У разі зміни законодавства України протягом дії програми чи проекту міжнародної технічної допомоги на вимогу відповідного донора застосовується законодавство, яке діяло на момент державної реєстрації програми або проекту міжнародної технічної допомоги.


У разі зміни законодавства України протягом дії програми чи проекту міжнародної технічної допомоги на вимогу відповідного донора застосовується законодавство, яке діяло на момент державної реєстрації програми або проекту міжнародної технічної допомоги.

Стаття 15. Прикінцеві положення


Стаття 15. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.


1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

2. Дія цього Закону поширюється також на міжнародні договори України, що були укладені і набрали чинності в установленому порядку до набрання чинності Конституцією України.


2. Дія цього Закону поширюється також на міжнародні договори України, що були укладені і набрали чинності в установленому порядку до набрання чинності Конституцією України.

3. Запропонувати Президенту України привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом.


3. Запропонувати Президенту України привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом.

4. Кабінету Міністрів України:


4. Кабінету Міністрів України:

у місячний строк внести пропозиції щодо приведення законодавчих актів України у відповідність з цим Законом;


у місячний строк внести пропозиції щодо приведення законодавчих актів України у відповідність з цим Законом;

привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом;


привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом;

забезпечити в межах своїх повноважень видання нормативно-правових актів, передбачених цим Законом.


забезпечити в межах своїх повноважень видання нормативно-правових актів, передбачених цим Законом.

* - Назви колонок таблиці подані в загальному значенні