Назва: Про внесення змін та доповнень до Закону України "Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"
Автор: Комітет з питань фінансів і банківської діяльності
Відповідальний комітет: Народні депутати - члениКомітету з питань фінансів ібанківської діяльності

N
Редакція, прийнята в попередньому читанні*
Зауваження та пропозиції
Висновки, обгр.
Редакція, запропонована головним комітетом

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
І. Внести зміни і доповнення до Закону України "Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 33, ст. 155), виклавши його у такій редакції:





З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг
-1-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
в назві Закону слова "комп'ютерних систем" замінити словами "комп'ютерно-касових систем"
враховано
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг


-2-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Закон доповнити Преамбулою такого змісту:
"Цей Закон регулює застосування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, а також фізичними особами (громадянами, іноземними громадянами, особами без громадянства) - суб'єктами підприємницької діяльності, які здійснюють розрахунки в готівковій формі (в тому числі з вико-ристанням платіжних карток, жетонів, дорожних чеків тощо) з проданих товарів, наданих послуг.

враховано
Цей Закон регулює застосування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, а також фізичними особами (громадянами, іноземними громадянами, особами без громадянства) - суб'єктами підприємницької діяльності, які здійснюють розрахунки в готівковій формі (в тому числі з використанням платіжних карток, жетонів, дорожних чеків тощо) з проданих товарів, наданих послуг.
4.
РОЗДІЛ 1.
ВИЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНІВ
Стаття 1. У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:



РОЗДІЛ 1.
ВИЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНІВ
Стаття 1. У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:

5.

Електронний контрольно-касовий апарат - захищений від зміни алгоритмів роботи електронний засіб контролю, призначений для реєстрації розрахункових операцій із споживачами при продажу товарів (наданні послуг), який забезпечує збереження у фіскальній пам'яті данних про щоденний грошовий обіг, друк касових чеків та фінансової звітної інформації
-3-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Слова "захищений від зміни алгоритмів роботи електронний засіб контролю" замінити словом "пристрій,".
Абзац доповнити реченням такого змісту:
"Технічні засоби, які відносяться до електронних контрольно-касових апаратів, визначаються рішенням Державної міжвідомчої експертної комісії з електронних контрольно-касових апаратів."
враховано
Електронний контрольно-касовий апарат - пристрій, призначений для реєстрації розрахункових операцій із споживачами при продажу товарів (наданні послуг), який забезпечує збереження у фіскальній пам'яті данних про щоденний грошовий обіг, друк касових чеків та фінансової звітної інформації.

6.
Комп'ютерна система - програмно-технічний комплекс на основі комп'ютерної техніки, що включає електронні технічні засоби, які забезпечують виконання встановлених фіскальних функцій.

-4-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац другий статті 1 викласти у такій редакцій:
"Комп'ютерно-касова система - автономний програмно-технічний комплекс, який, крім основних технологічних операцій, визначених сферою його застосування, виконує реєстрацію розрахункових операцій із споживачами при продажу товарів (наданні послуг) та забезпечує друк чеків, інших звітних документів та збереження інформації про грошову виручку у фіскальній пам'яті.
Технічні засоби, які відносяться до електронних контрольно-касових апаратів та комп'ютерно-касови систем, визначаються рішенням Державної міжвідомчої експертної комісії з електронних контрольно-касових апаратів".
Далі по тексту використовується цей термін.


враховано
Комп'ютерно-касова система - автономний програмно-технічний комплекс, який, крім основних технологічних операцій, визначених сферою його застосування, виконує реєстрацію розрахункових операцій із споживачами при продажу товарів (наданні послуг) та забезпечує друк чеків, інших звітних документів та збереження інформації про грошову виручку у фіскальній пам'яті.
Технічні засоби, які відносяться до електронних контрольно-касових апаратів та комп'ютерно-касови систем, визначаються рішенням Державної міжвідомчої експертної комісії з електронних контрольно-касових апаратів.


7.
Державний реєстр електронних контрольно-касових апаратів і комп`ютерних систем - перелік дозволених для використання на території України електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних систем, інших електронних засобів контролю готівкових і безготівкових розрахунків із споживачами.

-5-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац третій статті 1 викласти у такій редакцій:
Реєстр електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем - складова частина "Реєстру Системи" системи сертифікації, яка визначає перелік сертифікованих контрольно-касових апаратів та комп'ютерно-касових систем дозволених для застосування у сфері, визначеній цим Законом.


враховано
Реєстр електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем - складова частина "Реєстру Системи" системи сертифікації, яка визначає перелік сертифікованих контрольно-касових апаратів та комп'ютерно-касових систем дозволених для застосування у сфері, визначеній цим Законом.

8.
Фіскальна пам'ять - запам`ятовуючий пристрій у складі електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи), призначений для одноразового занесення, довготерміного збереження і багаторазового зчитування підсумкової інформації про грошовий обіг та податки, яку неможливо змінити або знищити без пошкодження самого пристрою, і який має унікальний номер, що надається Державною податковою адміністрацією України.

-6-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац четвертий статті 1 викласти у такій редакцій:
"Фіскальна пам'ять - носій інформації, який, для реалізації контролю правильності сплати податків, забезпечує занесення, довготермінове збереження і багаторазове зчитування підсумкової інформації про грошову виручку та податки."
враховано
Фіскальна пам'ять - носій інформації, який, для реалізації контролю правильності сплати податків, забезпечує занесення, довготермінове збереження і багаторазове зчитування підсумкової інформації про грошову виручку та податки.

9.
Фіскальні функції електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) - спроможність електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) забезпечувати реєстрацію, накопичування, довготермінове збереження, відображення на індикаторах і чіткий друк на чековій та контрольній стрічці необхідної інформації про всі розрахунки за продані товари (надані послуги).

-7-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац п'ятий статті 1 викласти у такій редакцій:
Фіскальні функції - спроможність електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерно-касових систем) забезпечувати накопичування, довготермінове збереження інформації про грошову виручку та можливість зчитування цієї інформації уповноваженими особами для виконання контролю повноти сплати податків.
враховано
Фіскальні функції - спроможність електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерно-касових систем) забезпечувати накопичування, довготермінове збереження інформації про грошову виручку та можливість зчитування цієї інформації уповноваженими особами для виконання контролю повноти сплати податків.


10.
Загальні технічні вимоги - вимоги, відповідність яким забезпечує виконання електронним контрольно-касовим апаратом (комп'ютерною системою) фіскальних функцій.

-8-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац шостий статті 1 викласти у такій редакцій:
"Загальні технічні вимоги - обов'язкові вимоги щодо реалізації функцій електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерно-касових систем) для сфери застосування, визначеної цим Законом, викладені у відповідних державних стандартах або інших нормативних документах, зареєстрованих належним чином в Державному Комітеті України по стандартизації, метрології і сертифікації."
враховано
Загальні технічні вимоги - обов'язкові вимоги щодо реалізації функцій електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерно-касових систем) для сфери застосування, визначеної цим Законом, викладені у відповідних державних стандартах або інших нормативних документах, зареєстрованих належним чином в Державному Комітеті України по стандартизації, метрології і сертифікації.


11.
Спеціальні технічні вимоги - вимоги, відповідність яким забезпечує виконання електронним контрольно-касовим апаратом (комп'ютерною системою) належних технологічних операцій при проведенні готівкових або безготівкових розрахунків із споживачами за продані товари (надані послуги).

-9-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац сьомий статті 1 викласти у такій редакцій:
"Спеціальні технічні вимоги - вимоги щодо реалізації функцій, визначених сферою застосування електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерно-касових систем), викладені в галузевих стандартах, технічних вимогах, інших нормативних документах, зареєстрованих належним чином у Державному комітеті України по стандартизації, метрології та сертифікації."
враховано
Спеціальні технічні вимоги - вимоги щодо реалізації функцій, визначених сферою застосування електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерно-касових систем), викладені в галузевих стандартах, технічних вимогах, інших нормативних документах, зареєстрованих належним чином у Державному комітеті України по стандартизації, метрології та сертифікації.

12.
Виробник - суб'єкт, що здійснює підприємницьку діяльність по виробництву електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем), що включені до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем, є власником конструкторсько-технологічної документації та програмного забезпечення (або є власником ліцензії на їх виготовлення) і несе згідно з чиннним законодавством відповідальність за їх якість і відповідність технічним вимогам.

-10-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац восьмий статті 1 викласти у такій редакцій:
"Виробник - суб'єкт, що здійснює підприємницьку діяльність по виробництву електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерно-касових систем, їх програмного забезпечення і є власником конструкторсько-технологічної (програмної) документації або власником ліцензії на їх виробництво."
враховано
Виробник - суб'єкт, що здійснює підприємницьку діяльність по виробництву електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерно-касових систем, їх програмного забезпечення і є власником конструкторсько-технологічної (програмної) документації або власником ліцензії на їх виробництво.

13.
Постачальник - суб'єкт підприємницької діяльності, що організовує продаж, сервісне обслуговування і ремонт електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем).

-11-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац дев'ятий статті 1 викласти у такій редакцій:
"Постачальник - виробник або суб'єкт підприємницької діяльності, який виконує продажу електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерно-касових систем, їх програмного забезпечення."
враховано
Постачальник - виробник або суб'єкт підприємницької діяльності, який виконує продажу електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерно-касових систем, їх програмного забезпечення.



-12-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Після абзацу дев'ятого статтю доповнити абзацом десятим такого змісту:
"Користувач - суб'єкт підприємницької діяльності, який здійснює розрахунок в готівковій формі (в тому числі з використанням платіжних карток, жетонів, дорожних чеків тощо) і застосовує електронний контрольно-касовий апарат (комп'ютерно-касову систему) для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні поослуг)."
Абзаци 10-13 стануть відповідно абзацами 11-14.
враховано
Користувач - суб'єкт підприємницької діяльності, який здійснює розрахунок в готівковій формі (в тому числі з використанням платіжних карток, жетонів, дорожних чеків тощо) і застосовує електронний контрольно-касовий апарат (комп'ютерно-касову систему) для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні поослуг).

14.
Центр сервісного обслуговування - суб'єкт підприємницької діяльності, який за договором з постачальником надає послуги по введенню в експлуатацію, сервісному обслуговуванню та ремонту електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних системи та інших електронних технічних засобів контролю.
-13-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац десятий статті 1 викласти у такій редакцій:
"Центр сервісного обслуговування - суб'єкт підприємницької діяльності, який на договірних засадах надає послуги користувачам по введенню в експлуатацію, сервісному обслуговуванню, гарантійному та після гарантійному ремонту електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерно-касових систем)."
враховано
Центр сервісного обслуговування - суб'єкт підприємницької діяльності, який на договірних засадах надає послуги користувачам по введенню в експлуатацію, сервісному обслуговуванню, гарантійному та після гарантійному ремонту електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерно-касових систем).



15.
Касовий чек - розрахунковий документ встановленої форми та змісту, що підтверджує факт продажу товарів (надання послуг) та прийняття (видачу) платежу із зазначенням суми податку, надрукований в присутності споживача на зареєстрованому належним чином електронному контрольно-касовому апараті (комп'ютерній системі).

-14-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац одинадцятий статті 1 викласти у такій редакцій:
"Чек - звітний документ встановленої форми та змісту, що підтверджує факт продажу товарів, надання послуг (касовий чек, квитанція або інший документ), який надрукований на зареєстрованому належним чином електронному контрольно-касовому апараті (комп'ютерно-касової системі) або чек, виданий при продажу товарів, наданні послуг без використання контрольно-касового апарата (комп'ютерно-касової системі).

враховано
Чек - звітний документ встановленої форми та змісту, що підтверджує факт продажу товарів, надання послуг (касовий чек, квитанція або інший документ), який надрукований на зареєстрованому належним чином електронному контрольно-касовому апараті (комп'ютерно-касової системі) або чек, виданий при продажу товарів, наданні послуг без використання контрольно-касового апарата (комп'ютерно-касової системі).

16.
Фінансова санкція - сума грошових нарахувань за порушення вимог цього Закону, яка стягується до місцевого бюджету з суб'єктів підприємницької діяльності - юридичних осіб за місцем їх реєстрації у безспірному порядку, а з фізичних осіб - за рішенням суду, або за виконавчими написами нотаріусів.

-15-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац дванадцятий викласти у такій редакції:
"Фінансова санкція - сума грошових нарахувань за порушення вимог цього Закону, яка стягується до місцевого бюджету з суб'єктів підприємницької діяльності - юридичних та фізичних осіб за місцем їх реєстрації за рішенням суду або за виконавчими написами нотаріусів".

Фінансова санкція - сума грошових нарахувань за порушення вимог цього Закону, яка стягується до місцевого бюджету з суб'єктів підприємницької діяльності - юридичних та фізичних осіб за місцем їх реєстрації за рішенням суду або за виконавчими написами нотаріусів.
17.
Документи суворого обліку - документи, що обслуговують грошовий обіг (товарні чеки, квитки, прибуткові і видаткові касові ордери, квитанції, проїзні білети тощо), надруковані на державних спеціалізованих підприємствах з дотриманням встановлених Кабінетом Міністрів України вимог та порядку обліку.
-16-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац тринадцятий вилучити.

враховано

18.
РОЗДІЛ 2.
ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ ІЗ СПОЖИВАЧАМИ
-17-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Назву розділу ІІ викласти у такій редакції:
РОЗДІЛ 2.
ПОРЯДОК ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ КОНТРОЛЬНО-КАСОВИХ АПАРАТІВ І КОМПЬТЕРНО-КАСОВИХ СИСТЕМ ПРИ РОЗРАХУНКАХ І3 СПОЖИВАЧАМИ
враховано

РОЗДІЛ 2.
ПОРЯДОК ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ КОНТРОЛЬНО-КАСОВИХ АПАРАТІВ І КОМПЬТЕРНО-КАСОВИХ СИСТЕМ ПРИ РОЗРАХУНКАХ І3 СПОЖИВАЧАМИ
19.

Стаття 2. Підприємства, установи, організації всіх форм власності, фізичні особи (громадяни, іноземні громадяни, особи без громадянства) - суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахунки із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг в готівковій та безготівковій* формі, а також особи, які за дорученнями суб'єктів підприємницької діяльності здійснюють вищезазначену діяльність, зобов'язані:

-18-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац перший статті 2 викласти у такій редакцій:
"Стаття 2. Підприємства, установи, організації всіх форм власності, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахунки в готівковій формі із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також особи, які за дорученнями суб'єктів підприємницької діяльності здійснюють вищезазначену діяльність, зобов'язані:"

-19-Н.д.Суслов (Округ №383)
В першому абзаці після слів "...в готівковій та безготівковій ..." записати в дужках "...(з використанням платіжних карток, жетонів, дорожніх чеків тощо)..." і далі за текстом.
враховано


















враховано

Стаття 2. Підприємства, установи, організації всіх форм власності, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахунки в готівковій формі (в тому числі з використанням платіжних карток, жетонів, дорожних чеків тощо) із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також особи, які за дорученнями суб'єктів підприємницької діяльності здійснюють вищезазначену діяльність, зобов'язані:

20.
1) проводити розрахунки із споживачами через належним чином зареєстровані електронні контрольно-касові апарати, комп'ютерні системи, інші електронні технічні засоби контролю, які включені до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем і знаходяться на обслуговуванні у центрах сервісного обслуговування;

-20-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац пункт статті 2 викласти у такій редакцій:
"1) проводити розрахунки із споживачами через належним чином зареєстровані електронні контрольно-касові апарати або комп'ютерно-касові системи, які включені до Реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем."
враховано
1) проводити розрахунки із споживачами через належним чином зареєстровані електронні контрольно-касові апарати або комп'ютерно-касові системи, які включені до Реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем.

21.

2) видавати споживачеві касовий чек або, при неможливості застосування електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи), інший розрахунковий (платіжний) документ суворого обліку, що підтверджує продаж товарів (надання послуги) та прийняття (видачу) платежу;
-21-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац пункт друий статті 2 викласти у такій редакцій:
2) видавати споживачеві чек чи інший звітний документ встановленої форми та змісту, що підтверджує факт продажу товарів (надання послуги);


враховано
2) видавати споживачеві чек чи інший звітний документ встановленої форми та змісту, що підтверджує факт продажу товарів (надання послуги);
22.
3) вести журнал використання електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) і складати звіт з операцій, здійснюваних на електронному контрольно-касовому апараті (комп'ютерній системі);

-22-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац пункт третій статті 2 викласти у такій редакцій:
"3) вести журнал обліку роботи електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерно-касової системи) і складати звіт щодо їх роботи по формі, встановленій чинним законодавством;"


враховано
3) вести журнал обліку роботи електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерно-касової системи) і складати звіт щодо їх роботи по формі, встановленій чинним законодавством
23.
4) забезпечувати зберігання журналу використання електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) протягом строку, встановленого Державною податковою адміністрацією України;

-23-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац пункт четвертий статті 2 викласти у такій редакцій:
"4) забезпечувати зберігання журналу обліку роботи електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерно-касової системи) протягом всього строку їх використання;"

враховано
4) забезпечувати зберігання журналу обліку роботи електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерно-касової системи) протягом всього строку їх використання;
24.
5) подавати до органів Державної податкової адміністрації України звітність, пов'язану із застосуванням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем), не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця;



5) подавати до органів Державної податкової адміністрації України звітність, пов'язану із застосуванням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерно-касових систем), не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця;

25.

6) реалізовувати товари (надавати послуги) за наявності цінника на товар (прейскуранта або тарифа на послугу, що надається).




6) реалізовувати товари (надавати послуги) за наявності цінника на товар (прейскуранта або тарифа на послугу, що надається).

26.
Стаття 3. У разі виходу з ладу електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) центри сервісного обслуговування зобов'язані забезпечити відновлення їх роботи протягом двох діб у містах і трьох діб - в інших населених пунктах.

-24-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Слова "(комп'ютерних систем) центри сервісного обслуговування" замінити словами "(комп'ютерно-касових систем), користувачі".
Слова "двох діб у містах і трьох діб - в інших населених пунктах." замінити словами "72 годин".
враховано
Стаття 3. У разі виходу з ладу електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерно-касових систем), користувачі зобов'язані забезпечити
відно




27.
Стаття 4. При виході з ладу електронного контрольно-касового апарату (комп'ютерної системи) на протязі двох діб у містах і трьох діб - в інших населених пунктах, а також на час відсутності електроживлення розрахунки із споживачами дозволяється здійснювати з використанням товарно-касової книги і з обов'язковою видачею споживачам товарних чеків.

-25-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Статтю 4 викласти в такій редакції:
"На період виходу з ладу електронних контрольно-касових апаратів не більше ніж на 72 години або у разі тимчасового відключення електроенергії облік руху товарів і готівки та надання послуг здійснюється з використанням товарно-касової книги і з обов'язковою видачею споживачам чеків."


враховано
Стаття 4. На період виходу з ладу електронних контрольно-касових апаратів не більше ніж на 72 години або у разі тимчасового відключення електроенергії облік руху товарів і готівки та надання послуг здійснюється з використанням товарно-касової книги і з обов'язковою видачею споживачам чеків.

28.
Стаття 5. Форма товарно-касової книги і Порядок реєстрації та ведення товарно-касової книги при розрахунках готівкою у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг затверджуються Міністерством фінансів України та Державним комітетом статистики України за погодженням з Державною податковою адміністрацією України.

-26-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Слово "готівкою" замінити словами "в готівковій формі (в тому числі з використанням платіжних карток, жетонів, дорожних чеків тощо)"
враховано

Стаття 5. Форма товарно-касової книги і Порядок реєстрації та ведення товарно-касової книги при розрахунках в готівковій формі (в тому числі з використанням платіжних карток, жетонів, дорожних чеків тощо) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг затверджуються Міністерством фінансів України та Державним комітетом статистики України за погодженням з Державною податковою адміністрацією України.

29.
Стаття 6. Порядок реєстрації і застосування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем, форма та зміст звітності, пов'язаної із застосуванням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем), форма касового чека, форма та порядок застосування товарного чека, форма та порядок ведення журналу використання електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) встановлюються Положенням про порядок реєстрації і застосування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем, яке затверджується Державною податковою адміністрацією України.

-27-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Статтю 6 викласти у такій редакцій:
"Стаття 6. Порядок реєстрації електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерно-касових системи), форма та порядок ведення журналу обліку роботи електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерно-касових системи) встановлюються Положенням про порядок реєстрації електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем, яке розробляється та затверджується Державною податковою адміністрацією України за погодженням з Міністерством економіки України.
Реєстрація електронних контрольно-касових апаратів та комп'ютерно-касових систем проводиться у термін не пізніше трьох робочих днів з дня подання заяви."
враховано
Стаття 6. Порядок реєстрації електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерно-касових системи), форма та порядок ведення журналу обліку роботи електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерно-касових системи) встановлюються Положенням про порядок реєстрації електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем, яке розробляється та затверджується Державною податковою адміністрацією України за погодженням з Міністерством економіки України.
Реєстрація електронних контрольно-касових апаратів та комп'ютерно-касових систем проводиться у термін не пізніше трьох робочих днів з дня подання заяви.


30.
Стаття 7. Електронні контрольно-касові апарати (комп'ютерні системи) та товарно-касові книги не застосовуються при розрахунках через каси підприємств, установ і організацій всіх форм власності, які проводять ці операції з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів з видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку.
-28-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Слова "підписаних і завірених печаткою" замінити словами "оформлених"
-29-Н.д. Стретович В.М. (Округ №58)
Статтю 7 викласти в такій редакції:
"Електронні контрольно-касові апарати та товарно-касові книги
не застосовуються:
1) При проведенні розрахунків у касах, на підприємствах, в установах і організаціях всіх форм власності, де проводяться ці операції з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів з видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку.
2) При проведенні розрахунків громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності, які особисто здійснюють торгівлю на ринках або у спеціально відведених місцях, а також громадянами, які здійснюють торгівлю на ринках або у спеціально відведених місцях на умовах договору з громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності за умови сплати ринкового збору згідно з Переліком окремих форм діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

-30-Н.д.Мусіяка В.Л. (Округ №378)
Статтю 7 доповнити абзацом 2 в такій редакції:
"Електронні контрольно-касові апарати не застосовуються громадянами, які особисто здійснюють торгівлю в спеціально відведених місцях, а також приватними підприємцями та юридичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які займаються торгівельною діяльністю (виїзна, виносна, лоточна), товарообіг яких на одній торгівельній точці не перевищує 100 мінімальних заробітних плат в місяць, що повинно підтверджуватися відповідними документами."
відхилено




враховано
частково






























враховано частково
Стаття 7. Електронні контрольно-касові апарати та товарно-касові книги не застосовуються:
1) При проведенні розрахунків у касах, на підприємствах, в установах і організаціях всіх форм власності, де проводяться ці операції з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів з видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку.
2) При проведенні розрахунків громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності, які особисто здійснюють торгівлю на ринках або у спеціально відведених місцях, а також громадянами, які здійснюють торгівлю на ринках або у спеціально відведених місцях на умовах договору з громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності за умови сплати ринкового збору. Перелік окремих форм діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, специфіка яких дозволяє здійснювати розрахунки із споживачами без застосування електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерно-касових систем) з використанням товарно-касових книг встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням Міністерства економіки України і Державної податкової адміністрації.
31.
Стаття 8. Терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на розрахунки із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) і Перелік окремих форм діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, специфіка яких дозволяє здійснювати розрахунки із споживачами без застосування електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) з використанням товарно-касових книг встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням Міністерства економіки України і Державної податкової адміністрації України.
-31-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Слова "і Перелік окремих форм діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, специфіка яких дозволяє здійснювати розрахунки із споживачами без застосування електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) з" вилучити.
враховано
Стаття 8. Терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на розрахунки із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерно-касових систем) встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням Міністерства економіки України і Державної податкової адміністрації.

32.
Стаття 9. Перелік, типові форми документів суворого обліку, які застосовуються при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, та положення щодо їх використання встановлюються Міністерством фінансів України і Державним комітетом статистики України за поданням відповідних центральних органів державної виконавчої влади і погодженням з Державною податковою адміністрацією України.



-32-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Статтю 9 вилучити
враховано

33.
РОЗДІЛ 3.
ОБОВ'ЯЗКОВІ ВИМОГИ ДО ЕЛЕКТРОННИХ КОНТРОЛЬНО-КАСОВИХ АПАРАТІВ І КОМП'ЮТЕРНИХ СИСТЕМ, ЇХ ПРОДАЖУ, РЕМОНТУ ТА СЕРВІСНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ




РОЗДІЛ 3.
ОБОВ'ЯЗКОВІ ВИМОГИ ДО ЕЛЕКТРОННИХ КОНТРОЛЬНО-КАСОВИХ АПАРАТІВ І КОМП'ЮТЕРНИХ СИСТЕМ, ЇХ ПРОДАЖУ, РЕМОНТУ ТА СЕРВІСНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ

34.
Стаття 10. На території України дозволяється продаж і застосування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем, інших електронних засобів контролю, які включені до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем.
Ведення Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем здійснює Державна податкова адміністрація України.
-33-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Статтю 10 викласти в такій редакції:
"Стаття 10. На території України, в сфері застосування, визначеній цим Законом, дозволяється використання електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем, які включені до Реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем.
Ведення Реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем здійснюється відповідно з діючими положеннями державної системи сертифікації."
враховано
Стаття 9. На території України, в сфері застосування, визначеній цим Законом, дозволяється використання електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем, які включені до Реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем.
Ведення Реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем здійснюється відповідно з діючими положеннями державної системи сертифікації.


35.
Стаття 11. До Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем включаються електронні контрольно-касові апарати, комп'ютерні системи, інші електронні засоби контролю готівкових і безготівкових розрахунків із споживачами як вітчизняного, так і іноземного виробництва, що відповідають загальним і спеціальним технічним вимогам, діючим державним стандартам і вимогам Положення про Державний реєстр електронних контрольно-касових апаратів і компютерних систем.



Стаття 10. До Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем включаються електронні контрольно-касові апарати та комп'ютерно-касові системи як вітчизняного, так і іноземного виробництва, що відповідають загальним і спеціальним технічним вимогам, діючим державним стандартам і вимогам Положення про Державний реєстр електронних контрольно-касових апаратів і компютерних систем.

36.
Стаття 12. Сертифікація електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем на відповідність встановленим загальним і спеціальним технічним вимогам та діючим державним стандартам здійснюється у державній системі сертифікації.
-34-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Вилучити слова "та діючим державним стандартам" та "УкрСЕПРО".
враховано

Стаття 11. Сертифікація електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем на відповідність встановленим загальним і спеціальним технічним вимогам здійснюється у державній системі сертифікації.




37.

Стаття 13. Положення про Державний реєстр електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем затверджується спільним рішенням Кабінету Міністрів України та Національного банку України за поданням Міністерства економіки України і Державної податкової адміністрації України.
-35-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Статтю 13 Закону вилучити.
враховано

38.


Стаття 14. Положення про порядок продажу, сервісного обслуговування, ремонту та модернізації електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем, загальні технічні вимоги до електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних систем та інших електронних технічних засобів контролю розрахунків із споживачами затверджуються Державною податковою адміністрацією України.
Спеціальні технічні вимоги до електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних систем, інших електронних технічних засобів контролю розрахунків із споживачами встановлюються за погодженням з Державною адміністрацією України: в сфері банківських послуг - Національним банком України, для інших сфер застосування - відповідними центральними органами виконавчої влади.

-36-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Статтю 14 викласти в такій редакції:
"Стаття 14. Порядок сервісного обслуговування, ремонту та модернізації електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем визначається договорами між користувачами електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем і центрами сервісного обслуговування."

враховано
Стаття 12. Порядок сервісного обслуговування, ремонту та модернізації електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем визначається договорами між користувачами електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем і центрами сервісного обслуговування.
40.
Стаття 15. Діяльність, пов'язана з продажем і сервісним обслуговуванням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем), підлягає ліцензуванню.
Порядок ліцензування продажу і сервісного обслуговування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем встановлюється Державною податковою адміністрацією України.
-37-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Слова "продажем і" та "продажу і" вилучити.
враховано
Стаття 13. Діяльність, пов'язана з сервісним обслуговуванням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем), підлягає ліцензуванню.
Порядок ліцензування сервісного обслуговування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем встановлюється Державною податковою адміністрацією України.
41.
Стаття 16. Діяльність, пов'язана з завезенням на територію України імпортних електронних контрольно-касових апаратів і електронних технічних засобів, що забезпечують виконання встановлених фіскальних функцій у складі комп'ютерних систем, підлягає ліцензуванню.
Порядок ліцензування імпорту електронних контрольно-касових апаратів і фіскальних пристроїв комп'ютерних систем встановлюється Міністерством зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України.
-38-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Статтю 16 Закону вилучити.
враховано

42.
РОЗДІЛ 4.
КОНТРОЛЬ ЗА ДОДЕРЖАННЯМ ПОРЯДКУ ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ КОНТРОЛЬНО-КАСОВИХ АПАРАТІВ І КОМП'ЮТЕРНИХ СИСТЕМ


РОЗДІЛ 4.
КОНТРОЛЬ ЗА ДОДЕРЖАННЯМ ПОРЯДКУ ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ КОНТРОЛЬНО-КАСОВИХ АПАРАТІВ І КОМП'ЮТЕРНИХ СИСТЕМ
43.


Стаття 17. Контроль за проведенням суб'єктами підприємницької діяльності розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних систем, інших електронних технічних засобів контролю розрахунків із споживачами і товарно-касових книг (за виключенням банківських установ) здійснюють Державна податкова адміністрація України, Державний комітет України у справах захисту прав споживачів, Державна інспекція з контролю за цінами Міністерства економіки України, Міністерство внутрішніх справ України та їх органи на місцях.
Порядок контролю за проведенням суб'єктами підприємницької діяльності розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів , комп'ютерних систем, інших електронних технічних засобів контролю розрахунків із споживачами і товарно-касових книг , погоджується з Державною податковою адміністрацією України.
-39-Н.д.Мусіяка В.Л. (Округ №378)
В статті 5 у частині 1 вилучити слова: "...Міністерство внутрішніх справ України."


-40-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Статтю 17 викласти в такій редакції:
"Контроль за проведенням суб'єктами підприємницької діяльності розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерно-касових систем, товарно-касових книг здійснюють Державна податкова адміністрація України, Державний комітет України у справах захисту прав споживачів, Державна інспекція з контролю за цінами Міністерства економіки України, спільно з Міністерством внутрішніх справ України та їх органи на місцях.
Порядок контролю за проведенням суб'єктами підприємницької діяльності розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерно-касових систем і товарно-касових книг розробляється в установленому порядку Міністерством економіки України, погоджується з Державною податковою адміністрацією України та затверджується Кабінетом Міністрів України."

-41-Н.д.Мусіяка В.Л. (Округ №378)
Доповнити статтю 5 частиною 4 такого змісту:
"5.4. Перевірці стану дотримання порядку застосування електронних контрольно-касових апаратів, товарно-касових книг, комп'ютерних систем передує обов'язкова реєстрація осіб, що здійснюють перевірку в журналі реєстрації перевірок."

враховано






враховано частково
































відхилено
Стаття 14. Контроль за проведенням суб'єктами підприємницької діяльності розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерно-касових систем, товарно-касових книг здійснюють Державна податкова адміністрація України, Державний комітет України у справах захисту прав споживачів, Державна інспекція з контролю за цінами Міністерства економіки України та їх органи на місцях.
Порядок контролю за проведенням суб'єктами підприємницької діяльності розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерно-касових систем і товарно-касових книг розробляється в установленому порядку Міністерством економіки України, погоджується з Державною податковою адміністрацією України та затверджується Кабінетом Міністрів України.


45.

Стаття 18. Контроль банківських установ за проведенням розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) здійснюють Національний банк України, Державна податкова адміністрація України та їх органи на місцях.
Порядок контролю за проведенням банківськими установами розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів (комп'ютерних систем) встановлюється Національним банком України за погодженням з Державною податковою адміністрацією України
-42-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Статтю 18 Закону вилучити.
враховано

46.
РОЗДІЛ 5.
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ВИМОГ ЦЬОГО ЗАКОНУ



РОЗДІЛ 5.
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ВИМОГ ЦЬОГО ЗАКОНУ

47.
Стаття 19. На суб'єктів підприємницької діяльності за порушення порядку проведення розрахунків із споживачами, встановленого розділом 2 цього Закону, за рішенням органів Державної податкової адміністрації України накладаються фінансові санкції в розмірі:
-43-Н.д. Стретович В.М. (Округ №58)
Абзац перший статті 6 викласти в такій редакції:
"За порушення суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків із споживачами, встановленого статтею 2 цього Закону, за рішенням Головної державної податкової інспекції України, державних податкових інспекцій в Автономній Республіці Крим, областях, районах, містах і районах у містах стягуються до місцевого бюджету за місцем реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності фінансові санкції в розмірі:"

-44-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Абзац перший статті 6 викласти в такій редакції:
"На суб'єктів підприємницької діяльності за порушення порядку проведення розрахунків із споживачами, встановленого розділом 2 цього Закону згідно з статтею 25 цього Закону за поданням Державного комітету України у справах захисту прав споживачів, Державної інспекції з контролю за цінами Міністерства економіки України та їх органів на місцях, Державна податкова адміністрація України накладає фінансові санкції в розмірі:"

відхилено











враховано
Стаття 15. На суб'єктів підприємницької діяльності за порушення порядку проведення розрахунків із споживачами, встановленого розділом 2 цього Закону згідно з статтею 22 цього Закону за поданням Державного комітету України у справах захисту прав споживачів, Державної інспекції з контролю за цінами Міністерства економіки України та їх органів на місцях, Державна податкова адміністрація України накладає фінансові санкції в розмірі:
48.

п'ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахунків із споживачами без застосування електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) чи товарно-касової книги;

-45-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Пропозиція:
-штраф визначити в грошовій формі.
Пункт 1 статті 19 доповнити такими словами: "чи застосування зіпсованого електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерно-касової системи), який не забезпечує виконання фіскальних функцій;"

враховано
1) вісімсот п'ятдесят гривень - у разі проведення розрахунків із споживачами без застосування електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерно-касової системи) і товарно-касової книги чи застосування зіпсованого електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерно-касової системи), який не забезпечує виконання фіскальних функцій;


49.
2) п'ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі застосування зіпсованого електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи), який не забезпечує виконання фіскальних функцій;

-46-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Пункт 2 вилучити.
враховано

50.
3) п'ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі використання не зареєстрованого належним чином електронного контрольно-кассового апарата (комп'ютерної системи), іншого електронного технічного засібу контролю за розрахунками із споживачами або товарно-касової книги;




2) вісімсот п'ятдесят гривень - у разі використання не зареєстрованого належним чином електронного контрольно-касового апарата та комп'ютерно-касової системи за розрахунками із споживачами або товарно-касової книги;

51.
4) п'ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невидачі споживачеві касового (товарного) чека або іншого розрахункового (платіжного) документа суворої звітності, що підтверджує продаж товарів (надання послуги) та прийняття (видачу) платежу або видачі касового чи товарного чека невстановленої форми;

-47-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Пункт 4 статті 17 викласти в такій редакції:
"3) п'ятдесяти неоподатко-вуваних мінімумів доходів громадян - у разі невидачі споживачеві чека або іншого звітного документа встановленої форми та змісту, що підтверджує продаж товарів (надання послуги), або видачі документу, який не відповідає встановленій формі і змісту;"

враховано
3) вісімсот п'ятдесят гривень - у разі невидачі споживачеві чека або іншого звітного документа встановленої форми та змісту, що підтверджує продаж товарів (надання послуги), або видачі документу, який не відповідає встановленій формі і змісту;



52.
5) двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі порушення вимог Положення про порядок реєстрації і застосування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем при розрахунках за готівку у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг або вимог Порядку реєстрації та ведення товарно-касової книги при розрахунках готівкою у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг;

-48-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Слово "готівкою" замінити словами "в готівковій формі (в тому числі з використанням платіжних карток, жетонів, дорожних чеків тощо)"
враховано
4) триста сорок гривень - у разі порушення вимог Положення про порядок реєстрації і застосування електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерно-касових систем при розрахунках за готівку (в тому числі з використанням платіжних карток, жетонів, дорожних чеків тощо) у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг або вимог Порядку реєстрації та ведення товарно-касової книги при розрахунках у готівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг;
53.
6) тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі неведення або ведення з порушенням встановленого порядку журналу використання електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи);

-49-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Пункт 6 статті 17 викласти в такій редакції:
"5) тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі неведення журналу обліку роботи електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерно-касової системи) або ведення його з порушенням встановленого порядку;"
враховано
5) п'ятсот десять гривень - у разі неведення журналу обліку роботи електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерно-касової системи) або ведення його з порушенням встановленого порядку;
54.
7) двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі неподання звітності, пов'язаної із застосуванням електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) чи подання її несвоєчасно або за невстановленою формою;

-50-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
У пункті сьомому статті 17 вилучити слова:
"чи подання її несвоєчасно або за невстановленою формою"
враховано
6) триста сорок гривень - у разі неподання звітності, пов'язаної із застосуванням електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерно-касової системи);
55.
8) п'ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі порушення встановленого порядку проведення розрахунків через каси підприємств, установ і організацій, де ці операції проводяться з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів з видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку;



7) вісімсот п'ятдесят гривень - у разі порушення встановленого порядку проведення розрахунків через каси підприємств, установ і організацій, де ці операції проводяться з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів з видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку;
56.
9) п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі застосування електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерних систем, інших електронних засобів контролю за розрахунками із споживачами, в яких змінено алгоритм роботи (програмне забезпечення).

-51-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Пункт 6 статті 17 викласти в такій редакції:
"9) п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі застосування електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерно-касових систем, в яких користувачем змінено алгоритм роботи (програмне забезпечення)."

-52-Н.д.Суслов (Округ №383)
До слів "...змінено алгоритм роботи..." передбачити уточнення "...змінено з порушенням діючого порядку..." або "...несанкційно змінено..."
враховано







враховано
8) вісім тисяч п'ятсот гривень - у разі застосування електронних контрольно-касових апаратів, комп'ютерно-касових систем, в яких користувачем змінено з порушенням діючого порядку алгоритм роботи (програмне забезпечення).
57.
Встановлені цією статтею розміри фінансових санкцій подвоюються у випадку будь якого з перелічених повторного порушення* суб'єктом підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків з споживачами.

*/ Повторним для суб'єкта підприємницької діяльності, який має декілька торговельних місць, є порушення, зафіксоване вдруге протягом року після попередньої перевірки на одному і тому ж торгівельному місці. Повторним не вважається порушення, що стосується порядку проведення розрахунків із споживачами, і яке виявлено протягом одного дня в різних торговельних місцях одного й того ж суб'єкта підприємницької діяльності.

-53-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Останній абзац статті 17 Закону вилучити.
враховано



-54-Н.д. Стретович В.М. (Округ №58)
Абзаци 1.2.3 ч.1 ст.6 викласти в такій редакції:
1) до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у разі проведення розрахунків із споживачами за готівку без застосування електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) чи товарно-касової книги, з використанням не зареєстрованого належним чином електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) або у разі
порушення встановленого поряд-ку застосування електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) чи товарно-касової книги та пору-шення встановленого порядку проведення розрахунків в касах на підприємствах, в установах і організаціях всіх форм власності, де ці операції проводяться з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів з видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою в установленому порядку;
2) від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у разі повторного порушення встанов-леного порядку застосування електронного контрольно-касо-вого апарата (комп'ютерної системи) чи товарно-касової книги, виявленого протягом календарного року після попередньої перевірки;
відхилено



3) від одного до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у разі застосування зіпсованого електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи)."

ч.3 ст.6 викласти у такій редакції:
"У разі невиставлення суб'єктами підприємницької діяльності цінників на товар, що продається (прейскурантів на послуги, що надаються), або використання цінників та прейскурантів, що містять ціни і тарифи в іноземній валюті або в інших одиницях, які не є валютою України, а також, якщо ці суб'єкти підприємницької діяльності не мають ліцензій, які видаються Національним банком України на здійснення операцій з іноземною валютою, до них застосовується фінансова санкція у розмірі двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожний невиставлений цінник на товар (прейскурант на послугу) або виставлений цінник на товар (прейскурант на послугу) в іноземній
валюті або в інших одиницях, але не більше п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Не вважається
порушенням невиставлення цінників на товар, що продається, якщо цінник на аналогічний товар виставлено в тому ж приміщенні (магазині, секції) суб'єкта підприємницької діяльності."




-55-Н.д.Мусіяка В.Л. (Округ №378)
Статтю 6 частину 1 аб.2,3,4 викласти в такій редакції:
"6.1.2. 10 мінімальних заробітних плат громадян у разі проведення розрахунків із споживачами за готівку без застосування електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) чи товарно-касової книги, з використанням незареєстрованого належним чином електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) або у разі порушення встановленого порядку застосування електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) чи товарно-касової книги та порушення встановленого порядку проведення розрахунків в касах на підприємствах, в установах і організаціях всіх форм власності, де
ці операції проводяться з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів з видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку;
6.1.3. 20 мінімальних заробітних плат громадян у разі повторного порушення встановленого по-рядку застосування електронного контрольно-касового апарата (комп'ютерної системи) чи товарно-касової книги виявленого протягом місяця після попередньої перевірки;
6.1.4. 50 мінімальних заробітних плат громадян у разі
застосування навмисно зіпсованого електронного контрольно-касового апарата, що повинно бути підтверджено відповідною експертизою."

Частину 2 статті 6 викласти в такій редакції:
"6.2. У разі здійснення суб'єктами підприємницької діяльності торгівлі товарами або іншими товарно-матеріальними цінностями, які не оприбутковані по обліку, вартість цих товарів з підприємств, установ і організацій стягується з суб'єктів права власності до місцевого бюджету виключно за рішенням суду.

Частину 3 статті 6 викласти в такій редакції:
"6.3. У разі невиставлення суб'єктами підприємницької діяльності цінників або прейскурантів цін на товар, що продається (прейскурантів на послуги, що надаються), або використання цінників для прейскурантів, що містять ціни і тарифи в іноземній валюті або інших одиницях, які не є валютою України, а також, якщо ці суб'єкти підприємницької діяльності не мають ліцензій, які видаються Національним банком України на здійснення операцій з іноземною валютою, до них застосовується фінансова санкція у розмірі вартості одиниці товару за кожен невиставлений цінник, але не більше 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За рішенням органів державних податкових інспекцій ці кошти стягуються до місцевого бюджету відповідного рівня у безспірному порядку."
відхилено



Частину 4 статті 6 викласти у такій редакції:
"6.4. З громадян - суб'єктів підприємницької діяльності фінансові санкції за порушення встановлених цим Законом правил стягуються до місцевого бюджету відповідного рівня за рішенням суду."

Частину 5 статті 6 викласти в такій редакції:
"6.5. Посадові особи та працівники торгівлі громадського харчування та сфери надання послуг підприємств і організацій за порушення порядку проведення розрахунків із споживачами, передбаченого цим Законом, притягуються Головною державною податковою інспекцією України та її органами на місцях до адміністративної відповідаль-ності згідно з чинним законодавством в межах одного з видів фінансових санкцій.



























58.
Стаття 20. Суми нарахованих фінансових санкцій підлягають перерахуванню до місцевого бюджету підприємствами, установами і організаціями - суб'єк-тами підприємницької діяльності в триденний термін, а фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності в п'ятнадцятиденний термін з дня прийняття органами Державної податкової адміністрації відповідного рішення.



Стаття 16. Суми нарахованих фінансових санкцій підлягають перерахуванню до місцевого бюджету підприємствами, установами і організаціями - суб'єк-тами підприємницької діяльності в триденний термін, а фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності в п'ятнадцятиденний термін з дня прийняття органами Державної податкової адміністрації відповідного рішення.

59.
Стаття 21. На суб'єктів підприємницької діяльності, що реалізують електронні контрольно-касові апарати (комп'ютерні системи), які не включені до Державного реєстру, або в конструкцію чи програмне забезпечення яких внесені зміни з порушенням встановленого порядку, за рішенням органів Державної податкової адміністрації України накладається фінансова санкція у розмірі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а вартість реалізованої продукції повертається покупцю, на якого розповсюджується механізм державного захисту прав споживачів, визначений чинним законодавством України.
-56-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Після слова "системи)" речення доповнити словами "для визначених цим Законом сфер застосування,".
Слова "на якого розповсюджується механізм державного захисту прав споживачів, визначений чинним законодавством України." вилучити.
враховано
Стаття 17. За поданням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом на суб'єктів підприємницької діяльності, що реалізують електронні контрольно-касові апарати (комп'ютерно-касові системи), для визначених цим Законом сфер застосування, які не включені до Реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем або в конструкцію чи програмне забезпечення яких внесені зміни з порушенням встановленого порядку, за рішенням органів Державної податкової адміністрації України накладається фінансова санкція у розмірі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а вартість реалізованої продукції повертається покупцю.


60.
Стаття 22. На підприємства, установи, організації всіх форм власності - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють торгівлю товарами, які не оприбутковані по обліку, накладається фінансова санкція у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

-57-Н.д.Суслов (Округ №383)
Слова "двохсот" замінити словами "п'ятсот".

-58-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Після слова "обліку" речення доповнити словами "та за місцем здійснення торгівлі відсутні документи, що підтверджують їх походження,"
Відхилено



Враховано

Стаття 18. На підприємства, установи, організації всіх форм власності - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють торгівлю товарами, які не оприбутковані по обліку та за місцем здійснення торгівлі відсутні документи, що підтверджують їх походження, накладається фінансова санкція у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

61.
Стаття 23. На підприємства, установи, організації всіх форм власності - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють торгівлю товарами, на які за місцем торгівлі відсутні документи, що підтверджують їх походження, накладається фінансова санкція у розмірі вартості цих товарів у роздрібних цінах.
-59-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Статтю 23 Закону вилучити.
Враховано


62.
Стаття 24. На фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють торгівлю товарами, які не внесені до відповідних форм обліку, передбачених чинним законодавством, накладається фінансова санкція у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.


Стаття 19. На фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють торгівлю товарами, які не внесені до відповідних форм обліку, передбачених чинним законодавством, накладається фінансова санкція у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
63.
Стаття 25. На суб'єктів підприємницької діяльності, які не виставили цінники на товар, що продається (прейскуранти або тарифи на послуги, що надаються), або при відсутності ліцензій Національного банку України на здійснення операцій з іноземною валютою використовують цінники та прейскуранти, що містять ціни і тарифи в іноземній валюті або в інших одиницях які не є валютою України, накладається, фінансова санкція у розмірі п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожний невиставлений цінник на товар (прейскурант або тариф на послугу) або виставлений цінник на товар (прейскурант або тариф на послугу) в іноземній валюті чи в інших одиницях.


Стаття 20. На суб'єктів підприємницької діяльності, які не виставили цінники на товар, що продається (прейскуранти або тарифи на послуги, що надаються), або при відсутності ліцензій Національного банку України на здійснення операцій з іноземною валютою використовують цінники та прейскуранти, що містять ціни і тарифи в іноземній валюті або в інших одиницях які не є грошовою одиницею України, накладається, фінансова санкція у розмірі п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожний невиставлений цінник на товар (прейскурант або тариф на послугу) або виставлений цінник на товар (прейскурант або тариф на послугу) в іноземній валюті чи в інших одиницях.
64.
Стаття 26. Посадові особи та інші працівники підприємств торгівлі, громадського харчування та сфери послуг за порушення порядку проведення розрахунків із споживачами, передбаченого цим Законом, притягуються органами Державної податкової адміністрації України до адміністративної відповідальності згідно з чинним законодавством.
-60-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Статтю 26 вилучити, оскільки вона врерульована Законом України "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо порушень порядку проведення розрахунків із споживачами".
враховано



-61-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Закон доповнити статтею 21 такого змісту:
"Cтаття 21. У разі незгоди підприємства, установи, організації з рішенням податкових органів, воно може бути оскаржено до арбітражного суду.
У разі незгоди громадян з прийнятим рішенням, дії службових осіб податкових органів можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Скарги розглядаються і рішення приймаються у місячний термін з дня їх надходження.
Оскарження дій службових осіб податкових органів, пов'язаних з накладенням адміністративного стягнення, провадиться відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення."

Cтаття 21. У разі незгоди підприємства, установи, організації з рішенням податкових органів, воно може бути оскаржено до арбітражного суду.
У разі незгоди громадян з прийнятим рішенням, дії службових осіб податкових органів можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Скарги розглядаються і рішення приймаються у місячний термін з дня їх надходження.
Оскарження дій службових осіб податкових органів, пов'язаних з накладенням адміністративного стягнення, провадиться відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
65.
Стаття 27. За доопрацювання конструкції або програмного забезпечення електронного контрольно-касового апарату (комп`ютерної системи), що сприяло приховуванню прибутків при проведенні розрахунків із споживачами, фізичні особи несуть відповідальність згідно з Кримінальним кодексом України.
-62-Н.д.Суслов (Округ №383)
Змінити початок статті, виклавши його в такій редакції: "За вненсення змін в конструкцію або програмне забезпечення електронного..." і далі за текстом.

-63-Комітет з питань фінансів та банківської діяльності:
Статтю 27 Закону вилучити.

відхилено






враховано

66.
Стаття 28. Державний комітет України у справах захисту прав споживачів, Державна інспекція з контролю за цінами Міністерства економіки України, Міністерство внутрішніх справ України та їх органи на місцях складають адміністративні протоколи і передають їх на розгляд Державної податкової адміністрації України та її органів на місцях для застосування адміністративної відповідальності згідно з чинним законодавством.
-64-Н.д.Мусіяка В.Л. (Округ №378)
В статті 6 у частині 6 вилучити такі слова:
"...Міністерство внутрішніх справ України".


враховано




Стаття 22. Державний комітет України у справах захисту прав споживачів, Державна інспекція з контролю за цінами Міністерства економіки України та їх органи на місцях складають адміністративні протоколи і передають їх на розгляд Державної податкової адміністрації України та її органів на місцях для застосування адміністративної відповідальності згідно з чинним законодавством.
67.
ІІ. Цей Закон України набуває чинності з дня його опублікування.



ІІ. Цей Закон України набуває чинності з дня його опублікування.

68.
ІІІ. Кабінету Міністрів України та Національному банку України у місячний термін привести свої нормативні акти у відповідність з цим Законом.


ІІІ. Кабінету Міністрів України та Національному банку України у місячний термін привести свої нормативні акти у відповідність з цим Законом.

* - Назви колонок таблиці подані в загальному значенні