Про захист рослин
N
Редакція, прийнята в попередньому читанні*
Зауваження та пропозиції
Висновки, обгр.
Редакція, запропонована головним комітетом
0.
Про захист рослин Кабінет Міністрів УкраїниКомітет з питань агропромислового комплексу, земельних ресурсів та соціального розвитку селаПроект
ЗАКОН УКРАЇНИ
"Про захист рослин"
Проект
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про захист рослин

Проект
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про захист рослин
1.
Цей Закон регулює правові відносини, пов'язані із захистом рослин сільськогосподарського призначення, багаторічних і лісових насаджень, дерев, чагарників, культурної рослинності відкритого та закритого грунту, продукції рослинного походження від шкідників, хвороб рослин та бур'янів, а також визначає права і обов'язки підприємств, установ, організацій та громадян, повноваження органів державної виконавчої влади і посадових осіб у цій сфері.
Цей Закон регулює правовідносини, пов'язані із захистом рослин сільськогосподарського та іншого призначення, багаторічних і лісових насаджень, дерев, чагарників, рослинності закритого грунту, продукції рослинного походження від шкідників, хвороб та бур'янів, визначає права і обов'язки підприємств, установ, організацій та громадян, повноваження органів виконавчої влади і посадових осіб у цій сфері.

Цей Закон регулює правовідносини, пов'язані із захистом рослин сільськогосподарського та іншого призначення, багаторічних і лісових насаджень, дерев, чагарників, рослинності закритого грунту, продукції рослинного походження від шкідників, хвороб та бур'янів, визначає права і обов'язки підприємств, установ, організацій та громадян, повноваження органів виконавчої влади і посадових осіб у цій сфері.
2.
Розділ 1. Загальні положення
Розділ І. Загальні положення

Розділ І. Загальні положення
3.
Стаття 1. Визначення термінів
Стаття 1. Визначення термінів

Стаття 1. Визначення термінів
4.
У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:
У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:

У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
5.
захист рослин - комплекс заходів, спрямованих на запобігання, зменшенню втрат урожаю та погіршенню стану рослин через шкідників, хвороби і бур'яни;
захист рослин - комплекс заходів, спрямованих на зменшення втрат урожаю та запобігання погіршенню стану рослин сільськогосподарського та іншого призначення, багаторічних і лісових насаджень, дерев, чагарників, рослинності закритого грунту, продукції рослинного походження через шкідників, хвороби і бур'яни;
шкідники - види тварин (комахи, кліщі, мікроорганізми), здатні заподіяти шкоду рослинам, чагарникам, деревам, рослинній продукції, збитки від якої економічно доцільно відвернути;
хвороби - порушення нормального обміну речовин у рослині під впливом фітопатогенів (віруси, бактерії, гриби) або несприятливих умов середовища;
бур'яни - небажана рослинність в угіддях, посівах, насадженнях культурних рослин, яка конкурує з ними за світло, воду, поживні речовини, сприяє поширенню шкідників та хвороб, знижує їх продуктивність і якість;


захист рослин - комплекс заходів, спрямованих на зменшення втрат урожаю та запобігання погіршенню стану рослин сільськогосподарського та іншого призначення, багаторічних і лісових насаджень, дерев, чагарників, рослинності закритого грунту, продукції рослинного походження через шкідників, хвороби і бур'яни;
шкідники - види тварин (комахи, кліщі, мікроорганізми), здатні заподіяти шкоду рослинам, чагарникам, деревам, рослинній продукції, збитки від якої економічно доцільно відвернути;
хвороби - порушення нормального обміну речовин у рослині під впливом фітопатогенів (віруси, бактерії, гриби) або несприятливих умов середовища;
бур'яни - небажана рослинність в угіддях, посівах, насадженнях культурних рослин, яка конкурує з ними за світло, воду, поживні речовини, сприяє поширенню шкідників та хвороб, знижує їх продуктивність і якість;

6.
шкідливі організми - мікроорганізми, комахи, кліщі, нематоди, гризуни і бур'яни, які знижують кількість і погіршують якість урожаю сільськогосподарських та інших культур;
шкідливі організми - шкідники, збудники хвороб і бур'яни;


шкідливі організми - шкідники, збудники хвороб і бур'яни;



особливий режим захисту рослин - особливий правовий режим діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, спрямований на локалізацію і ліквідацію особливо небезпечних шкідників і хвороб у межах населеного пункту, району, області, кількох областей;

особливий режим захисту рослин - особливий правовий режим діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, спрямований на локалізацію і ліквідацію особливо небезпечних шкідників і хвороб у межах населеного пункту, району, області, кількох областей;
7.
фітосанітарний стан - сукупність шкідливих організмів, рівень їх чисельності, інтенсивності розвитку та потенційної загрози;
фітосанітарний стан - сукупність шкідливих організмів, рівень їх чисельності, інтенсивності розвитку та потенційної загрози;

фітосанітарний стан - сукупність шкідливих організмів, рівень їх чисельності, інтенсивності розвитку та потенційної загрози;
8.
фітосанітарна діагностика - принципи, методи, ознаки, технічні засоби, за допомогою яких визначаються види комах, кліщів, нематод, гризунів, бур'янів і хвороб рослин;
фітосанітарна діагностика - принципи, методи, ознаки, технічні засоби, за допомогою яких визначаються хвороби рослин, види комах, кліщів, нематод, гризунів, бур'янів;

фітосанітарна діагностика - принципи, методи, ознаки, технічні засоби, за допомогою яких визначаються хвороби рослин, види комах, кліщів, нематод, гризунів, бур'янів;
9.
прогноз - передбачення рівня поширення і розвитку комах, кліщів, нематод, гризунів, бур'янів і хвороб рослин;
прогноз - передбачення рівня поширення та розвитку комах, кліщів, нематод, гризунів, бур'янів і хвороб рослин;

прогноз - передбачення рівня поширення та розвитку комах, кліщів, нематод, гризунів, бур'янів і хвороб рослин;
10.
методи захисту рослин - способи, з допомогою яких здійснюється захист рослин (організаційно-господарські, селекційні, агротехнічні, фізичні, біологічні, хімічні та інші);
методи захисту рослин - способи, за допомогою яких здійснюється захист рослин (організаційно-господарські, агротехнічні, селекційні, фізичні, біологічні, хімічні та інші);

методи захисту рослин - способи, за допомогою яких здійснюється захист рослин (організаційно-господарські, агротехнічні, селекційні, фізичні, біологічні, хімічні та інші);
11.
інтегрований захист рослин - комплексне застосування методів для довгострокового регулювання розвитку та поширення шкідливих організмів до нечутливого господарського рівня на підставі прогнозу, економічних порогів шкодочинності, дії корисних організмів, енерго та природоохоронних технологій, які забезпечують надійний захист рослин і охорону навколишнього природного середовища;
інтегрований захист рослин - комплексне застосування методів для довгострокового регулювання розвитку та поширення шкідливих організмів до невідчутного господарського рівня на основі прогнозу, економічних порогів шкодочинності, дії корисних організмів, енергозберігаючих та природоохоронних технологій, які забезпечують надійний захист рослин і екологічну рівновагу довкілля;

інтегрований захист рослин - комплексне застосування методів для довгострокового регулювання розвитку та поширення шкідливих організмів до невідчутного господарського рівня на основі прогнозу, економічних порогів шкодочинності, дії корисних організмів, енергозберігаючих та природоохоронних технологій, які забезпечують надійний захист рослин і екологічну рівновагу довкілля;
12.
засоби захисту рослин - хімічні, біологічні та інші препарати, які використовуються для захисту рослин і рослинної продукції від шкідників, хвороб та бур'янів.
засоби захисту рослин - хімічні, біологічні та інші, які використовуються для захисту рослин від шкідників, хвороб і бур'янів;

засоби захисту рослин - хімічні, біологічні та інші, які використовуються для захисту рослин від шкідників, хвороб і бур'янів;


регламенти зберігання, транспортування та застосування засобів захисту рослин - сукупність вимог щодо зберігання, транспортування та застосування засобів захисту рослин.

регламенти зберігання, транспортування та застосування засобів захисту рослин - сукупність вимог щодо зберігання, транспортування та застосування засобів захисту рослин.
13.
Стаття 2. Законодавство України про захист рослин
Стаття 2. Законодавство України про захист рослин

Стаття 2. Законодавство України про захист рослин
14.
Законодавство України про захист рослин складається з цього Закону, Закону України" Про пестициди і агрохімікати" та інших актів законодавства.
Відносини у сфері захисту рослин регулюються цим Законом, законами України "Про пестициди і агрохімікати", "Про карантин рослин", іншими нормативно-правовими актами України.

Відносини у сфері захисту рослин регулюються цим Законом, законами України "Про пестициди і агрохімікати", "Про карантин рослин", іншими нормативно-правовими актами України.
15.
Розділ II. Державне регулювання у сфері захисту рослин
Розділ ІІ. Державне регулювання у сфері захисту рослин

Розділ ІІ. Державне регулювання у сфері захисту рослин
16.
Стаття 3. Основні принципи державної політики у сфері захисту рослин
Стаття 3. Основні принципи державної політики у сфері захисту рослин

Стаття 3. Основні принципи державної політики у сфері захисту рослин
17.
Основними принципами державної політики у сфері захисту рослин є:
Основними принципами державної політики у сфері захисту рослин є:

Основними принципами державної політики у сфері захисту рослин є:
18.
формування єдиної державної політики у сфері захисту рослин;
формування єдиної державної політики у сфері захисту рослин;

формування єдиної державної політики у сфері захисту рослин;
19.
державний контроль за здійсненням заходів захисту рослин;
здійснення державного контролю за захистом рослин;

здійснення державного контролю за захистом рослин;
20.
обгрунтована доцільність здійснення заходів захисту рослин;
визначення доцільності здійснення заходів щодо захисту рослин;

визначення доцільності здійснення заходів щодо захисту рослин;
21.
пріоритетність застосування інтегрованих та інших нехімічних заходів захисту рослин;
пріоритетність застосування інтегрованих та інших екологічно безпечних заходів щодо захисту рослин;

пріоритетність застосування інтегрованих та інших екологічно безпечних заходів щодо захисту рослин;
22.
гарантування безпеки для здоров'я людини та навколишнього природного середовища під час використання засобів захисту рослин за умов дотримання вимог, установлених державними стандартами, санітарними правилами та іншими нормативними документами.
гарантування безпеки здоров'я людини та охорони довкілля при здійсненні заходів щодо захисту рослин.

гарантування безпеки здоров'я людини та охорони довкілля при здійсненні заходів щодо захисту рослин.
23.
Стаття 4. Основні вимоги до захисту рослин
Стаття 4. Основні вимоги щодо захисту рослин

Стаття 4. Основні вимоги щодо захисту рослин
24.
Основними вимогами до захисту рослин є:
Основними вимогами щодо захисту рослин є:

Основними вимогами щодо захисту рослин є:
25.
дотримання технології вирощування рослин сільськогосподарського та іншого призначення;
додержання технології вирощування рослин сільськогосподарського та іншого призначення багаторічних і лісових насаджень, дерев, чагарників, рослинності закритого грунту;

додержання технології вирощування рослин сільськогосподарського та іншого призначення багаторічних і лісових насаджень, дерев, чагарників, рослинності закритого грунту;
26.
створення умов, оптимальних для росту і розвитку сільськогосподарських та інших рослин і екологічно та економічно обгрунтований захист їх від шкідливих організмів;
екологічне та економічне обгрунтування доцільності захисту рослин від шкідливих організмів;

екологічне та економічне обгрунтування доцільності захисту рослин від шкідливих організмів;
27.
обов'язковість здійснення заходів захисту рослин землевласниками, землекористувачами, заготівельними і переробними підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які користуються землею, лісом, вирощують, продають, переробляють, зберігають і використовують рослини та рослинну продукцію;
обов'язковість здійснення заходів щодо захисту рослин землевласниками, землекористувачами, заготівельними і переробними підприємствами, установами, організаціями та громадянами, діяльність яких пов`язана з користуванням землею, лісом, водними об`єктами, вирощуванням рослин сільськогосподарського та іншого призначення, багаторічних і лісових насаджень, дерев, чагарників, рослинності закритого грунту, а також реалізацією, переробкою, зберіганням і використанням рослин та рослинної продукції;

обов'язковість здійснення заходів щодо захисту рослин землевласниками, землекористувачами, заготівельними і переробними підприємствами, установами, організаціями та громадянами, діяльність яких пов`язана з користуванням землею, лісом, водними об`єктами, вирощуванням рослин сільськогосподарського та іншого призначення, багаторічних і лісових насаджень, дерев, чагарників, рослинності закритого грунту, а також реалізацією, переробкою, зберіганням і використанням рослин та рослинної продукції;
28.
суворе дотримання регламентів використання хімічних та біологічних засобів захисту рослин.
суворе додержання регламентів зберігання, транспортування та застосування засобів захисту рослин;


суворе додержання регламентів зберігання, транспортування та застосування засобів захисту рослин;



збереження корисної флори і фауни;
недопущення пошкодження рослин, погіршення їх стану та забруднення рослинної продукції і довкілля засобами захисту рослин.

збереження корисної флори і фауни;
недопущення пошкодження рослин, погіршення їх стану та забруднення рослинної продукції і довкілля засобами захисту рослин.
29.
Підприємства, установи, організації та громадяни, винні у поширенні шкідливих організмів та завданні ними збитків, відшкодовують ці збитки відповідно до чинного законодавства.





Стаття 5. Фітосанітарний нагляд та прогноз розвитку і поширення шкідливих організмів
Фітосанітарна діагностика та нагляд за розвитком, поширенням і шкодочинністю шкідливих організмів здійснюється органами державної служби захисту рослин.

Стаття 5. Фітосанітарний нагляд та прогноз розвитку і поширення шкідливих організмів
Фітосанітарна діагностика та нагляд за розвитком, поширенням і шкодочинністю шкідливих організмів здійснюється органами державної служби захисту рослин.


Нагляд за фітосанітарним станом угідь, посівів, насаджень, рослинності закритого грунту здійснюють підприємства, установи, організації та громадяни, діяльність яких пов'язана з користуванням землею, лісом, водними об'єктами, вирощуванням, реалізацією, переробкою, зберіганням і використанням рослин та рослинної продукції.

Нагляд за фітосанітарним станом угідь, посівів, насаджень, рослинності закритого грунту здійснюють підприємства, установи, організації та громадяни, діяльність яких пов'язана з користуванням землею, лісом, водними об'єктами, вирощуванням, реалізацією, переробкою, зберіганням і використанням рослин та рослинної продукції.


Прогноз розвитку і поширення шкідливих організмів здійснюється органами державної служби захисту рослин разом із науково-дослідними установами.

Прогноз розвитку і поширення шкідливих організмів здійснюється органами державної служби захисту рослин разом із науково-дослідними установами.
30.
Стаття 5. Основні завдання державного контролю за здійсненням захисту рослин
Стаття 6. Основні завдання державного контролю за здійсненням захисту рослин

Стаття 6. Основні завдання державного контролю за здійсненням захисту рослин
31.
Основними завданнями державного контролю за здійсненням захисту рослин є:
Основними завданнями державного контролю за здійсненням захисту рослин є:

Основними завданнями державного контролю за здійсненням захисту рослин є:


організація обстеження сільськогосподарських та інших угідь, посівів, насаджень, рослинності закритого грунту, розробка прогнозів, виявлення і своєчасна сигналізація про появу і розвиток шкідників та хвороб рослин, а також бур'янів;

організація обстеження сільськогосподарських та інших угідь, посівів, насаджень, рослинності закритого грунту, розробка прогнозів, виявлення і своєчасна сигналізація про появу і розвиток шкідників та хвороб рослин, а також бур'янів;


проведення підприємствами, установами, організаціями та громадянами, діяльність яких пов'язана із захистом рослин, систематичних обстежень угідь, посівів, насаджень, рослинності закритого грунту, а також рослинної продукції на заселеність та зараження їх шкідливими організмами;

проведення підприємствами, установами, організаціями та громадянами, діяльність яких пов'язана із захистом рослин, систематичних обстежень угідь, посівів, насаджень, рослинності закритого грунту, а також рослинної продукції на заселеність та зараження їх шкідливими організмами;
32.
запобігання масовому розмноженню та поширенню шкідливих організмів;
запобігання масовому розмноженню та поширенню шкідливих організмів;

запобігання масовому розмноженню та поширенню шкідливих організмів;
33.
перевірка здійснення всіма землевласниками і землекористувачами рекомендованих заходів щодо боротьби з шкідливими організмами, своєчасного та якісного виконання робіт, пов'язаних із здійсненням цих заходів підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та громадянами;
своєчасне здійснення рекомендованих заходів щодо захисту рослин, додержання підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та громадянами установлених регламентів зберігання, транспортування та застосування засобів захисту рослин;

своєчасне здійснення рекомендованих заходів щодо захисту рослин, додержання підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та громадянами установлених регламентів зберігання, транспортування та застосування засобів захисту рослин;
34.
контроль за дотриманням підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та громадянами, які виконують роботи, пов'язані із здійсненням заходів захисту рослин, установлених регламентів використання засобів захисту рослин.



35.
контроль за своєчасним проведенням профілактичних робіт і знищенням запасів продукції рослинного походження та інших матеріальних цінностей, строк зберігання яких минув.
своєчасне проведення профілактичних та винищувальних заходів щодо боротьби з шкідниками у місцях зберігання запасів продукції рослинного походження.

своєчасне проведення профілактичних та винищувальних заходів щодо боротьби з шкідниками у місцях зберігання запасів продукції рослинного походження.
36.
Стаття 6. Органи, що реалізують державну політику у сфері захисту рослин
Стаття 7. Органи, які здійснюють державну політику у сфері захисту рослин

Стаття 7. Органи, які здійснюють державну політику у сфері захисту рослин
37.
Державна політика у сфері захисту рослин реалізується Кабінетом Міністрів України, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування та уповноваженими на це державними органами захисту рослин.
Державна політика у сфері захисту рослин здійснюється Кабінетом Міністрів України, Урядом Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та спеціально уповноваженими на це державними органами служби захисту рослин.

Державна політика у сфері захисту рослин здійснюється Кабінетом Міністрів України, Урядом Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та спеціально уповноваженими на це державними органами служби захисту рослин.


Стаття 8. Повноваження Кабінету Міністрів України у сфері захисту рослин
До повноважень Кабінету Міністрів України у сфері захисту рослин належить:
здійснення державної політики;
здійснення державного контролю;
забезпечення розробки державних, міждержавних, регіональних цільових програм із захисту рослин;
запровадження на території України особливого режиму захисту рослин у разі масового розвитку і поширення особливо небезпечних шкідливих організмів;
керівництво зовнішніми зв'язками України;
виконання інших функцій відповідно до законодавства України.

Стаття 8. Повноваження Кабінету Міністрів України у сфері захисту рослин
До повноважень Кабінету Міністрів України у сфері захисту рослин належить:
здійснення державної політики;
здійснення державного контролю;
забезпечення розробки державних, міждержавних, регіональних цільових програм із захисту рослин;
запровадження на території України особливого режиму захисту рослин у разі масового розвитку і поширення особливо небезпечних шкідливих організмів;
керівництво зовнішніми зв'язками України;
виконання інших функцій відповідно до законодавства України.
38.
Стаття 7. Повноваження органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим та місцевих державних адміністрацій у сфері захисту рослин
Стаття 9. Повноваження місцевих органів виконавчої влади у сфері захисту рослин

Стаття 9. Повноваження місцевих органів виконавчої влади у сфері захисту рослин
39.
Органи виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації здійснюють контроль за проведенням підприємствами, установами, організаціями та громадянами заходів захисту рослин, створюють державним інспекторам із захисту рослин належні умови для виконання ними службових обов'язків.
До повноважень місцевих органів виконавчої влади у сфері захисту рослин належить:
здійснення контролю за проведенням підприємствами, установами, організаціями та громадянами заходів щодо захисту рослин і сприяння державним інспекторам із захисту рослин у виконанні ними службових обов`язків;

До повноважень місцевих органів виконавчої влади у сфері захисту рослин належить:
здійснення контролю за проведенням підприємствами, установами, організаціями та громадянами заходів щодо захисту рослин і сприяння державним інспекторам із захисту рослин у виконанні ними службових обов`язків;



створення надзвичайних комісій із забезпечення боротьби з особливо небезпечними шкідливими організмами у разі масового їх розмноження і поширення;
запровадження у межах компетенції особливого режиму захисту рослин на період масового розвитку і поширення особливо небезпечних шкідливих організмів.

Стаття 10. Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері захисту рослин
Органи місцевого самоврядування у сфері захисту рослин здійснюють повноваження відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".



створення надзвичайних комісій із забезпечення боротьби з особливо небезпечними шкідливими організмами у разі масового їх розмноження і поширення;
запровадження у межах компетенції особливого режиму захисту рослин на період масового розвитку і поширення особливо небезпечних шкідливих організмів.

Стаття 10. Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері захисту рослин
Органи місцевого самоврядування у сфері захисту рослин здійснюють повноваження відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

40.
Стаття 8. Спеціально уповноважені органи у сфері захисту рослин
Стаття 11. Спеціально уповноважені державні органи у сфері захисту рослин

Стаття 11. Спеціально уповноважені державні органи у сфері захисту рослин
41.
Керівництво роботами у сфері захисту рослин здійснює управління державної служби захисту рослин Міністерства сільського господарства і продовольства України, начальник якого одночасно за посадою є головним державним інспектором із захисту рослин України, а його заступники - заступниками головного державного інспектора із захисту рослин України.
Спеціально уповноваженими державними органами у сфері захисту рослин є:
Головне управління державної служби захисту рослин (Головна державна інспекція захисту рослин) Міністерства агропромислового комплексу України, державні станції захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей і районів. Начальник Головного управління (Головної державної інспекції) одночасно за посадою є головним державним інспектором із захисту рослин України, а його заступники - заступниками головного державного інспектора із захисту рослин України.
Начальники державних станцій захисту рослин одночасно за посадою є головними державними інспекторами із захисту рослин Автономної Республіки Крим, області, району, а їх заступники - заступниками головних державних інспекторів із захисту рослин Автономної Республіки Крим, області, району.
Організаційна структура спеціально уповноважених державних органів у сфері захисту рослин встановлюється Міністерством агропромислового комплексу України.

Спеціально уповноваженими державними органами у сфері захисту рослин є:
Головне управління державної служби захисту рослин (Головна державна інспекція захисту рослин) Міністерства агропромислового комплексу України, державні станції захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей і районів. Начальник Головного управління (Головної державної інспекції) одночасно за посадою є головним державним інспектором із захисту рослин України, а його заступники - заступниками головного державного інспектора із захисту рослин України.
Начальники державних станцій захисту рослин одночасно за посадою є головними державними інспекторами із захисту рослин Автономної Республіки Крим, області, району, а їх заступники - заступниками головних державних інспекторів із захисту рослин Автономної Республіки Крим, області, району.
Організаційна структура спеціально уповноважених державних органів у сфері захисту рослин встановлюється Міністерством агропромислового комплексу України.
42.
Керівництво діяльністю у сфері захисту рослин в Автономній Республіці Крим, областях і районах здійснюють державні станції захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей і районів з мережею територіальних спеціалізованих лабораторій. Начальники станцій одночасно за посадою є головними державними інспекторами із захисту рослин Автономної Республіки Крим, області, району, а їх заступники - заступниками головних державних інспекторів із захисту рослин Автономної Республіки Крим, області, району.
У містах та інших населених пунктах, територіях та об'єктах природно-заповідного фонду, лісопаркових частинах, місцях захисних лісових насаджень на смугах відводу залізниць та автомобільних шляхів захист рослин здійснюють підрозділи захисту рослин підприємств, установ та організацій у власності чи користуванні яких вони знаходяться.

У містах та інших населених пунктах, територіях та об'єктах природно-заповідного фонду, лісопаркових частинах, місцях захисних лісових насаджень на смугах відводу залізниць та автомобільних шляхів захист рослин здійснюють підрозділи захисту рослин підприємств, установ та організацій у власності чи користуванні яких вони знаходяться.
43.
Стаття 9. Компетенція управління державної служби захисту рослин Міністерства сільського господарства і продовольства України
Стаття 12. Компетенція Головного управління державної служби захисту рослин (Головної державної інспекції) Міністерства агропромислового комплексу України

Стаття 12. Компетенція Головного управління державної служби захисту рослин (Головної державної інспекції) Міністерства агропромислового комплексу України
44.
До компетенції управління державної служби захисту рослин Міністерства сільського господарства і продовольства України належать:
До компетенції Головного управління державної служби захисту рослин (Головної державної інспекції) Міністерства агропромислового комплексу України належить:

До компетенції Головного управління державної служби захисту рослин (Головної державної інспекції) Міністерства агропромислового комплексу України належить:
45.
керівництво державними станціями захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей і районів, спеціалізованими територіальними лабораторіями;
керівництво державними станціями захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей і районів, спеціалізованими територіальними лабораторіями;

керівництво державними станціями захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей і районів, спеціалізованими територіальними лабораторіями;
46.
розроблення та реалізація державних, міжнародних, регіональних цільових програм щодо запобігання поширенню і ліквідації особливо небезпечних шкідливих організмів, впровадження інтегрованої системи захисту рослин;
розроблення, реалізація та контроль за виконанням державних, міждержавних, регіональних цільових програм із захисту рослин;
впровадження інтегрованої системи із захисту рослин;

розроблення, реалізація та контроль за виконанням державних, міждержавних, регіональних цільових програм із захисту рослин;
впровадження інтегрованої системи із захисту рослин;
47.
вивчення фітосанітарного стану сільськогосподарських та інших угідь, прогнозування розвитку та поширення шкідливих організмів;



48.
визначення асортименту та обсягів виробництва засобів захисту рослин вітчизняною промисловістю, координація закупівлі їх за імпортом;
визначення асортименту та обсягів виробництва засобів захисту рослин вітчизняною промисловістю, координація закупівлі їх за імпортом;

визначення асортименту та обсягів виробництва засобів захисту рослин вітчизняною промисловістю, координація закупівлі їх за імпортом;
49.
здійснення державного контролю за проведенням підприємствами, установами, організаціями та громадянами заходів захисту рослин, дотриманням регламентів використання засобів захисту рослин.
організація та здійснення державного контролю за своєчасним проведенням підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та громадянами заходів щодо захисту рослин, додержанням регламентів зберігання, транспортування та застосування засобів захисту рослин;

організація та здійснення державного контролю за своєчасним проведенням підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та громадянами заходів щодо захисту рослин, додержанням регламентів зберігання, транспортування та застосування засобів захисту рослин;
50.
Управління державної служби захисту рослин провадить свою діяльність разом з іншими службами Міністерства сільського господарства і продовольства України, Державною міжвідомчою комісією України у справах випробувань і реєстрації засобів захисту та регуляторів росту рослин і добрив (Укрдержхімкомісія), органами державного санітарного нагляду, охорони навколишнього природного середовища та місцевими державними адміністраціями.
погодження асортименту засобів захисту рослин, технічних умов їх виробництва і застосування, плану державних випробувань і реєстрації засобів захисту рослин, переліку пестицидів, дозволених до використання, асортименту тих, що завозяться в Україну, а також ліцензування діяльності, пов`язаної з виробництвом, зберіганням, транспортуванням та реалізацією пестицидів;
організація впровадження у практику захисту рослин досягнень науки, техніки та екологічно безпечних для людини і довкілля методів та заходів щодо захисту рослин;

погодження асортименту засобів захисту рослин, технічних умов їх виробництва і застосування, плану державних випробувань і реєстрації засобів захисту рослин, переліку пестицидів, дозволених до використання, асортименту тих, що завозяться в Україну, а також ліцензування діяльності, пов`язаної з виробництвом, зберіганням, транспортуванням та реалізацією пестицидів;
організація впровадження у практику захисту рослин досягнень науки, техніки та екологічно безпечних для людини і довкілля методів та заходів щодо захисту рослин;
51.

забезпечення аналітичних досліджень відповідності вимогам сертифікатів якості засобів захисту рослин, у тому числі пестицидів, які завозяться в Україну, а також додержанням регламентів їх застосування;
виконання інших заходів щодо захисту рослин згідно з законодавством.
Головне управління державної служби захисту рослин (Головна державна інспекція) проводить свою діяльність разом з іншими службами Міністерства агропромислового комплексу України, Державною міжвідомчою комісією України у справах випробувань і реєстрації засобів захисту та регуляторів росту рослин і добрив (Укрдержхімкомісія), державними органами санітарного нагляду, охорони навколишнього природного середовища та місцевими органами виконавчої влади.

забезпечення аналітичних досліджень відповідності вимогам сертифікатів якості засобів захисту рослин, у тому числі пестицидів, які завозяться в Україну, а також додержанням регламентів їх застосування;
виконання інших заходів щодо захисту рослин згідно з законодавством.
Головне управління державної служби захисту рослин (Головна державна інспекція) проводить свою діяльність разом з іншими службами Міністерства агропромислового комплексу України, Державною міжвідомчою комісією України у справах випробувань і реєстрації засобів захисту та регуляторів росту рослин і добрив (Укрдержхімкомісія), державними органами санітарного нагляду, охорони навколишнього природного середовища та місцевими органами виконавчої влади.
52.
Відповідні інструкції, положення, правила проведення фітосанітарного та технологічного контролю у сфері захисту рослин, видані управлінням державної служби захисту рослин у межах його компетенції, є обов'язковими для виконання всіма підприємствами, установами і організаціями, посадовими особами та громадянами.
Нормативно-правові акти із захисту рослин, видані Головним управлінням державної служби захисту рослин (Головною державною інспекцією) у межах його компетенції, є обов'язковими для виконання всіма юридичними та фізичними особами.

Нормативно-правові акти із захисту рослин, видані Головним управлінням державної служби захисту рослин (Головною державною інспекцією) у межах його компетенції, є обов'язковими для виконання всіма юридичними та фізичними особами.
53.
Стаття 10. Компетенція державних станцій захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей і районів
Стаття 13. Компетенція державних станцій захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей, районів

Стаття 13. Компетенція державних станцій захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей, районів
54.
До компетенції державних станцій захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей і районів належать:
До компетенції державних станцій захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей і районів належить:
забезпечення виконання державних, міждержавних, регіональних цільових програм із захисту рослин;
впровадження інтегрованих систем захисту рослин;
визначення потреби у засобах захисту рослин, спеціальних машинах і апаратурі, координація їх закупівлі підприємствами, установами, організаціями та громадянами;
запобігання поширенню та організація ліквідації шкідливих організмів, забезпечення цільового спрямування коштів Державного бюджету України на ці цілі;

До компетенції державних станцій захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей і районів належить:
забезпечення виконання державних, міждержавних, регіональних цільових програм із захисту рослин;
впровадження інтегрованих систем захисту рослин;
визначення потреби у засобах захисту рослин, спеціальних машинах і апаратурі, координація їх закупівлі підприємствами, установами, організаціями та громадянами;
запобігання поширенню та організація ліквідації шкідливих організмів, забезпечення цільового спрямування коштів Державного бюджету України на ці цілі;
55.
здійснення державного контролю за проведенням підприємствами, установами, організаціями та громадянами нагляду за фітосанітарним станом посівів, насаджень на землях, що перебувають у їх користуванні (володінні), захистом їх від шкідливих організмів, дотриманням технологій та регламентів зберігання, транспортування і застосування засобів захисту рослин;
здійснення державного контролю за проведенням підприємствами, установами, організаціями та громадянами нагляду за фітосанітарним станом рослин сільськогосподарського та іншого призначення, багаторічних і лісових насаджень, дерев, чагарників, рослинності закритого грунту, місць зберігання та переробки продукції рослинного походження, а також захистом їх від шкідливих організмів, додержанням технологій та регламентів зберігання, транспортування і застосування засобів захисту рослин;

здійснення державного контролю за проведенням підприємствами, установами, організаціями та громадянами нагляду за фітосанітарним станом рослин сільськогосподарського та іншого призначення, багаторічних і лісових насаджень, дерев, чагарників, рослинності закритого грунту, місць зберігання та переробки продукції рослинного походження, а також захистом їх від шкідливих організмів, додержанням технологій та регламентів зберігання, транспортування і застосування засобів захисту рослин;
56.
проведення фітосанітарної діагностики та нагляду за розвитком і шкодочинністю шкідливих організмів, прогнозування та повідомлення про строки проведення захисних заходів;
проведення фітосанітарної діагностики та нагляду за розвитком і шкодочинністю шкідливих організмів, прогнозування та повідомлення про строки проведення захисних заходів;

проведення фітосанітарної діагностики та нагляду за розвитком і шкодочинністю шкідливих організмів, прогнозування та повідомлення про строки проведення захисних заходів;
57.
запобігання поширенню і ліквідації особливо небезпечних шкідливих організмів;



58.
проведення навчання та надання консультативних послуг із захисту рослин.
проведення навчання та надання консультативних послуг із захисту рослин;
здійснення заходів у разі запровадження особливого режиму захисту рослин.

проведення навчання та надання консультативних послуг із захисту рослин;
здійснення заходів у разі запровадження особливого режиму захисту рослин.


Стаття 14. Порядок запровадження особливого режиму захисту рослин
Особливий режим захисту рослин вводиться на території населеного пункту, району, області, декількох областей у разі масового розвитку і поширення особливо небезпечних шкідливих організмів і потреби в додаткових заходах та ресурсах щодо їх локалізації і ліквідації.
У разі масового розвитку і поширення особливо небезпечних шкідливих організмів Головні державні інспектори (або їх заступники) із захисту рослин України, Автономної Республіки Крим, областей, районів упродовж однієї доби після виявлення масового поширення особливо небезпечних шкідливих організмів вносять подання про запровадження особливого режиму захисту рослин до відповідного органу місцевого чи регіонального самоврядування, місцевого органу виконавчої влади або Кабінету Міністрів України.
Територія особливого режиму захисту рослин встановлюється у межах населеного пункту, району, області відповідним органом місцевого самоврядування чи місцевим органом виконавчої влади, а в межах кількох областей - Кабінетом Міністрів України
Орган, який прийняв рішення про запровадження або зняття особливого режиму захисту рослин негайно повідомляє про це підприємства, установи та організації, розташовані на відповідній території і громадян, які проживають на цій території.

Стаття 14. Порядок запровадження особливого режиму захисту рослин
Особливий режим захисту рослин вводиться на території населеного пункту, району, області, декількох областей у разі масового розвитку і поширення особливо небезпечних шкідливих організмів і потреби в додаткових заходах та ресурсах щодо їх локалізації і ліквідації.
У разі масового розвитку і поширення особливо небезпечних шкідливих організмів Головні державні інспектори (або їх заступники) із захисту рослин України, Автономної Республіки Крим, областей, районів упродовж однієї доби після виявлення масового поширення особливо небезпечних шкідливих організмів вносять подання про запровадження особливого режиму захисту рослин до відповідного органу місцевого чи регіонального самоврядування, місцевого органу виконавчої влади або Кабінету Міністрів України.
Територія особливого режиму захисту рослин встановлюється у межах населеного пункту, району, області відповідним органом місцевого самоврядування чи місцевим органом виконавчої влади, а в межах кількох областей - Кабінетом Міністрів України
Орган, який прийняв рішення про запровадження або зняття особливого режиму захисту рослин негайно повідомляє про це підприємства, установи та організації, розташовані на відповідній території і громадян, які проживають на цій території.


У рішенні про запровадження особливого режиму захисту рослин зазначаються:
обставини, які спричинили запровадження особливого режиму захисту рослин;
межі, території, на яких запроваджується особливий режим захисту рослин;
період, на який запроваджується особливий режим захисту рослин;
перелік особливо небезпечних шкідливих організмів та заходи щодо їх локалізації і ліквідації.

У рішенні про запровадження особливого режиму захисту рослин зазначаються:
обставини, які спричинили запровадження особливого режиму захисту рослин;
межі, території, на яких запроваджується особливий режим захисту рослин;
період, на який запроваджується особливий режим захисту рослин;
перелік особливо небезпечних шкідливих організмів та заходи щодо їх локалізації і ліквідації.


Стаття 15. Заходи, які здійснюються на території з особливим режимом захисту рослин
На території з особливим режимом захисту рослин здійснюються такі заходи:
знешкодження особливо небезпечних шкідливих організмів;
залучення та використання державних ресурсів (наукових, матеріальних тощо), а також ресурсів підприємств, установ, організацій та громадян для локалізації і ліквідації особливо небезпечних шкідливих організмів з наступним відшкодуванням їм понесених ними витрат;
інші заходи.

Стаття 15. Заходи, які здійснюються на території з особливим режимом захисту рослин
На території з особливим режимом захисту рослин здійснюються такі заходи:
знешкодження особливо небезпечних шкідливих організмів;
залучення та використання державних ресурсів (наукових, матеріальних тощо), а також ресурсів підприємств, установ, організацій та громадян для локалізації і ліквідації особливо небезпечних шкідливих організмів з наступним відшкодуванням їм понесених ними витрат;
інші заходи.
59.
Стаття 11. Права посадових осіб уповноважених органів у сфері захисту рослин
Стаття 16. Права посадових осіб спеціально уповноважених державних органів у сфері захисту рослин

Стаття 16. Права посадових осіб спеціально уповноважених державних органів у сфері захисту рослин
60.
Посадові особи, зазначені у статті 8 цього Закону, під час здійснення державного контролю у сфері захисту рослин мають право:
Посадові особи спеціально уповноважених державних органів у сфері захисту рослин мають право:

Посадові особи спеціально уповноважених державних органів у сфері захисту рослин мають право:
61.
вимагати від підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та громадян, діяльність яких пов'язана з вирощуванням рослин, дотримання законодавства про захист рослин;
вимагати від підприємств, установ, організацій усіх форм власності та громадян, діяльність яких пов'язана із захистом рослин, додержання законодавства про захист рослин;

вимагати від підприємств, установ, організацій усіх форм власності та громадян, діяльність яких пов'язана із захистом рослин, додержання законодавства про захист рослин;
62.
безперешкодно відвідувати підприємства, установи і організації незалежно від форм власності, проводити перевірки дотримання законодавства про захист рослин та відбирати зразки насіння, рослин, продукції рослинного походження та інших матеріалів для проведення фітосанітарної діагностики відповідно до законодавства;
відвідувати підприємства, установи, організації, усіх форм власності, діяльність яких пов'язана з користуванням землею, лісом, водними об'єктами, вирощуванням, реалізацією, переробкою, зберіганням і використанням рослин та рослинної продукції, з метою перевірки додержання законодавства про захист рослин та відбирати зразки грунту, води, насіння, рослин, продукції рослинного походження та інших матеріалів для проведення фітосанітарної діагностики;

відвідувати підприємства, установи, організації, усіх форм власності, діяльність яких пов'язана з користуванням землею, лісом, водними об'єктами, вирощуванням, реалізацією, переробкою, зберіганням і використанням рослин та рослинної продукції, з метою перевірки додержання законодавства про захист рослин та відбирати зразки грунту, води, насіння, рослин, продукції рослинного походження та інших матеріалів для проведення фітосанітарної діагностики;
63.
припиняти роботи у разі порушення технологій та вимог нормативних документів із захисту рослин;
обмежувати, тимчасово забороняти або припиняти діяльність підприємств, установ, організацій та громадян у разі порушення ними вимог технології та нормативних документів із захисту рослин, що можуть спричинити загрозу життю і здоров'ю людей та довкіллю;

обмежувати, тимчасово забороняти або припиняти діяльність підприємств, установ, організацій та громадян у разі порушення ними вимог технології та нормативних документів із захисту рослин, що можуть спричинити загрозу життю і здоров'ю людей та довкіллю;
64.
визначати і регулювати обсяги робіт, пов'язаних із захистом рослин, відповідно до фітосанітарного стану угідь, посівів, насаджень тощо;
визначати і регулювати обсяги робіт, пов`язаних із захистом рослин, відповідно до фітосанітарного стану;
забороняти реалізацію засобів захисту рослин, які не відповідають вимогам щодо їх якості;

визначати і регулювати обсяги робіт, пов`язаних із захистом рослин, відповідно до фітосанітарного стану;
забороняти реалізацію засобів захисту рослин, які не відповідають вимогам щодо їх якості;
65.
одержувати від міністерств, відомств, підприємств, установ, організацій та громадян метеорологічні дані та іншу інформацію з питань захисту рослин;
одержувати від міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій та громадян метеорологічні дані, іншу інформацію з питань захисту рослин;

одержувати від міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій та громадян метеорологічні дані, іншу інформацію з питань захисту рослин;


давати обов'язкові для виконання розпорядження (приписи) про проведення підприємствами, установами, організаціями та громадянами профілактичних і винищувальних заходів щодо захисту рослин;

давати обов'язкові для виконання розпорядження (приписи) про проведення підприємствами, установами, організаціями та громадянами профілактичних і винищувальних заходів щодо захисту рослин;
66.
накладати штрафи на осіб, винних у порушенні законодавства про захист рослин, а саме:
накладати штрафи на осіб, винних у порушенні законодавства про захист рослин, а саме:

накладати штрафи на осіб, винних у порушенні законодавства про захист рослин, а саме:
67.
головний державний інспектор із захисту рослин України і його заступник:
головний державний інспектор із захисту рослин України і його заступник:

головний державний інспектор із захисту рослин України і його заступник:
68.
на громадян - у розмірі до половини неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;
на громадян - до половини неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;

на громадян - до половини неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;
69.
на посадових осіб - до одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;
на посадових осіб - до одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;

на посадових осіб - до одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;
70.
головний державний інспектор із захисту рослин Автономної Республіки Крим, області та їх заступники:
головні державні інспектори із захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей та їх заступники:

головні державні інспектори із захисту рослин Автономної Республіки Крим, областей та їх заступники:
71.
на громадян - у розмірі до половини неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;
на громадян - у розмірі до половини неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;

на громадян - у розмірі до половини неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;
72.
на посадових осіб - до одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;
на посадових осіб - до одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;

на посадових осіб - до одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;
73.
головний державний інспектор із захисту рослин району:
головні державні інспектори із захисту рослин районів:

головні державні інспектори із захисту рослин районів:
74.
на громадян - у розмірі до чверті неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;
на громадян - у розмірі до однієї четвертої неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;

на громадян - у розмірі до однієї четвертої неоподатковуваного мінімуму доходів громадян;
75.
на посадових осіб - до половини неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
на посадових осіб - до половини неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

на посадових осіб - до половини неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Сплата штрафу не звільняє винних від відшкодування збитків, завданих у зв'язку з невиконанням заходів захисту рослин.
Сплата штрафу не звільняє винних від відшкодування збитків, завданих у зв`язку з невиконанням заходів щодо захисту рослин.

Сплата штрафу не звільняє винних від відшкодування збитків, завданих у зв`язку з невиконанням заходів щодо захисту рослин.


Стаття 17. Обов'язки посадових осіб спеціально уповноважених державних органів у сфері захисту рослин

Стаття 17. Обов'язки посадових осіб спеціально уповноважених державних органів у сфері захисту рослин


Посадові особи спеціально уповноважених державних органів у сфері захисту рослин зобов'язані:

Посадові особи спеціально уповноважених державних органів у сфері захисту рослин зобов'язані:


розробляти проекти нормативно-правових актів у сфері захисту рослин;
прогнозувати розвиток і поширення шкідливих організмів;
своєчасно інформувати органи виконавчої влади, а також підприємства, установи, організації та громадян, діяльність яких пов'язана з користуванням землею, лісом, водними об'єктами, вирощуванням, продажем, переробкою, зберіганням і використанням рослин та рослинної продукції про фітосанітарний стан, строки та методи проведення захисних заходів;
розробляти, реалізувати та контролювати виконання державних, міждержавних, регіональних цільових програм із захисту рослин;
впроваджувати безпечні для здоров'я людини та охорони довкілля інтегровані та інші системи захисту рослин;
визначати обставини, межі, території, час введення особливого режиму захисту рослин та заходи щодо локалізації і ліквідації особливо небезпечних шкідливих організмів, а також залучати для цих цілей ресурси держави, підприємств, установ та організацій усіх форм власності;
вносити упродовж однієї доби до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування подання про запровадження особливого режиму та правил захисту рослин;
вести баланс потреби засобів захисту рослин за асортиментом і обсягами їх виробництва в країні та закупівлі за імпортом;
проводити аналітичні дослідження засобів захисту рослин на відповідність їх сертифікатам якості, у тому числі тих, що завозяться на митну територію України, а також регламентів їх застосування тощо;
погоджувати асортимент та технічні умови виробництва, регламенти застосування, перелік пестицидів, дозволених до використання, а також їх асортимент, який закуповується за імпортом.

розробляти проекти нормативно-правових актів у сфері захисту рослин;
прогнозувати розвиток і поширення шкідливих організмів;
своєчасно інформувати органи виконавчої влади, а також підприємства, установи, організації та громадян, діяльність яких пов'язана з користуванням землею, лісом, водними об'єктами, вирощуванням, продажем, переробкою, зберіганням і використанням рослин та рослинної продукції про фітосанітарний стан, строки та методи проведення захисних заходів;
розробляти, реалізувати та контролювати виконання державних, міждержавних, регіональних цільових програм із захисту рослин;
впроваджувати безпечні для здоров'я людини та охорони довкілля інтегровані та інші системи захисту рослин;
визначати обставини, межі, території, час введення особливого режиму захисту рослин та заходи щодо локалізації і ліквідації особливо небезпечних шкідливих організмів, а також залучати для цих цілей ресурси держави, підприємств, установ та організацій усіх форм власності;
вносити упродовж однієї доби до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування подання про запровадження особливого режиму та правил захисту рослин;
вести баланс потреби засобів захисту рослин за асортиментом і обсягами їх виробництва в країні та закупівлі за імпортом;
проводити аналітичні дослідження засобів захисту рослин на відповідність їх сертифікатам якості, у тому числі тих, що завозяться на митну територію України, а також регламентів їх застосування тощо;
погоджувати асортимент та технічні умови виробництва, регламенти застосування, перелік пестицидів, дозволених до використання, а також їх асортимент, який закуповується за імпортом.
76.

Стаття 18. Права та обов`язки підприємств, установ, організацій та громадян у сфері захисту рослин
Підприємства, установи, організації та громадяни у сфері захисту рослин мають право:
отримувати від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також відповідних органів державної служби захисту рослин нормативно-правові акти з питань захисту рослин, інформацію про появу, поширення, розвиток шкідливих організмів та їх шкодочинність;
брати участь у розробці, обговоренні проектів, програм захисту рослин, вносити пропозиції з цих питань до відповідних органів;
на навчання та консультації;
на відшкодування збитків, завданих їм внаслідок порушення законодавства про захист рослин.
Підприємства, установи, організації та громадяни у сфері захисту рослин зобов`язані:
проводити систематичні обстеження посівів, насаджень, рослинницької продукції, сховищ тощо і в разі виявлення поширення шкідливих організмів інформувати органи державної служби захисту рослин;
додержувати технології вирощування рослин сільськогосподарського та іншого призначення;
своєчасно проводити комплекс профілактичних і винищувальних заходів щодо боротьби з шкідниками, хворобами і бур`янами;
виконувати регламенти зберігання, транспортування та застосування засобів захисту рослин;
використовувати відповідну техніку, обладнання, апаратуру та засоби громадської і особистої безпеки;
відшкодовувати підприємствам, установам, організаціям та громадянам завдані їм збитки в установленому законодавством порядку;
сприяти державним інспекторам із захисту рослин у виконанні покладених на них обов'язків.

Стаття 18. Права та обов`язки підприємств, установ, організацій та громадян у сфері захисту рослин
Підприємства, установи, організації та громадяни у сфері захисту рослин мають право:
отримувати від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також відповідних органів державної служби захисту рослин нормативно-правові акти з питань захисту рослин, інформацію про появу, поширення, розвиток шкідливих організмів та їх шкодочинність;
брати участь у розробці, обговоренні проектів, програм захисту рослин, вносити пропозиції з цих питань до відповідних органів;
на навчання та консультації;
на відшкодування збитків, завданих їм внаслідок порушення законодавства про захист рослин.
Підприємства, установи, організації та громадяни у сфері захисту рослин зобов`язані:
проводити систематичні обстеження посівів, насаджень, рослинницької продукції, сховищ тощо і в разі виявлення поширення шкідливих організмів інформувати органи державної служби захисту рослин;
додержувати технології вирощування рослин сільськогосподарського та іншого призначення;
своєчасно проводити комплекс профілактичних і винищувальних заходів щодо боротьби з шкідниками, хворобами і бур`янами;
виконувати регламенти зберігання, транспортування та застосування засобів захисту рослин;
використовувати відповідну техніку, обладнання, апаратуру та засоби громадської і особистої безпеки;
відшкодовувати підприємствам, установам, організаціям та громадянам завдані їм збитки в установленому законодавством порядку;
сприяти державним інспекторам із захисту рослин у виконанні покладених на них обов'язків.
77.
Стаття 12. Гарантії діяльності осіб, які здійснюють державний контроль за захистом рослин
Стаття 19. Гарантії діяльності посадових осіб, які здійснюють державний контроль за проведенням заходів щодо захисту рослин

Стаття 19. Гарантії діяльності посадових осіб, які здійснюють державний контроль за проведенням заходів щодо захисту рослин
78.
Головний державний інспектор із захисту рослин України, Автономної Республіки Крим, областей, районів, державні інспектори із захисту рослин, їх заступники у своїй діяльності є незалежними, керуються цим Законом, Законом України "Про пестициди і агрохімікати", Положенням про державну службу захисту рослин, що затверджується Кабінетом Міністрів України та іншими актами законодавства.
Головні державні інспектори із захисту рослин України, Автономної Республіки Крим, областей і районів, їх заступники, а також державні інспектори із захисту рослин у своїй діяльності керуються цим Законом, законами України "Про пестициди і агрохімікати", "Про карантин рослин", Положенням про державну службу захисту рослин, що затверджується Кабінетом Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами України.

Головні державні інспектори із захисту рослин України, Автономної Республіки Крим, областей і районів, їх заступники, а також державні інспектори із захисту рослин у своїй діяльності керуються цим Законом, законами України "Про пестициди і агрохімікати", "Про карантин рослин", Положенням про державну службу захисту рослин, що затверджується Кабінетом Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами України.


Образа особи, яка здійснює державний контроль із захисту рослин, а також опір, погрози, насильство та інші дії, що перешкоджають виконанню покладених на неї обов'язків, тягнуть за собою відповідальність, встановлену законом.
Збитки, завдані майну особи, яка здійснює державний контроль із захисту рослин, у зв'язку з виконанням нею службових обов'язків, компенсуються у повному обсязі за рахунок коштів Державного бюджету України з наступним стягненням цієї суми з винних осіб.
Використання спеціалістів із захисту рослин для виконання робіт, не пов'язаних із захистом рослин, забороняється.
Ніякі вказівки посадових осіб не можуть бути підставою для будь-яких незаконних дій або бездіяльності спеціалістів чи окремих працівників державної служби захисту рослин.

Образа особи, яка здійснює державний контроль із захисту рослин, а також опір, погрози, насильство та інші дії, що перешкоджають виконанню покладених на неї обов'язків, тягнуть за собою відповідальність, встановлену законом.
Збитки, завдані майну особи, яка здійснює державний контроль із захисту рослин, у зв'язку з виконанням нею службових обов'язків, компенсуються у повному обсязі за рахунок коштів Державного бюджету України з наступним стягненням цієї суми з винних осіб.
Використання спеціалістів із захисту рослин для виконання робіт, не пов'язаних із захистом рослин, забороняється.
Ніякі вказівки посадових осіб не можуть бути підставою для будь-яких незаконних дій або бездіяльності спеціалістів чи окремих працівників державної служби захисту рослин.
79.
Рішення державного інспектора із захисту рослин, прийняте у межах його повноважень, є обов'язковими для виконання підприємствами, установами, організаціями та громадянами.
Рішення державного інспектора із захисту рослин, прийняте у межах його повноважень, є обов'язковими до виконання.

Рішення державного інспектора із захисту рослин, прийняте у межах його повноважень, є обов'язковими до виконання.
80.
Стаття 13. Фітосанітарний нагляд та прогнозування розвитку і поширення шкідливих організмів



81.
Нагляд за фітосанітарним станом посівів, насаджень здійснюється на землях сільськогосподарського, лісового, лісопаркового та іншого призначення установами, організаціями, підприємствами, громадянами, у користуванні та власності яких перебувають ці землі. Фітосанітарна діагностика та нагляд за розвитком, поширенням і шкодочинністю шкідливих організмів здійснюється органами державної служби захисту рослин.



82.
Прогнозування розвитку і поширення шкідливих організмів здійснюється за природно-кліматичними зонами органами державної служби захисту рослин та науково-дослідними установами.
Стаття 20. Соціальний і правовий захист спеціалістів із захисту рослин
Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи, організації усіх форм власності забезпечують створення спеціалістам із захисту рослин належних виробничих та житлових умов, їх медичне і транспортне обслуговування.
Спеціалісти із захисту рослин підлягають обов'язковому державному страхуванню на випадок каліцтва або професійного захворювання, одержаних при виконанні службових обов'язків.
У разі такого каліцтва або професійного захворювання спеціалістам із захисту рослин виплачується одноразова грошова допомога у розмірі від трирічної до п'ятирічної заробітної плати залежно від ступеня втрати працездатності.
Спеціалістам із захисту рослин, які проживають і працюють за спеціальністю у сільській місцевості, селищах міського типу, відповідно до законодавства надається право на безплатне користування житлом, опаленням та освітленням, пільгове кредитування на обзаведення господарством, на будівництво індивідуальних жилих будинків, придбання худоби. Ці права зберігаються за спеціалістами із захисту рослин - пенсіонерами, які працювали у сільській місцевості і проживають там.
Спеціалісти із захисту рослин для виконання службових обов'язків забезпечуються службовими транспортними засобами. У разі використання спеціалістами особистого автомобільного транспорту в службових цілях їм виплачується грошова компенсація у встановлених розмірах.
Моральне та матеріальне заохочення, надбавки до заробітної плати за шкідливі умови праці, надурочні роботи спеціалістів із захисту рослин здійснюються відповідно до законодавства.

Стаття 20. Соціальний і правовий захист спеціалістів із захисту рослин
Місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи, організації усіх форм власності забезпечують створення спеціалістам із захисту рослин належних виробничих та житлових умов, їх медичне і транспортне обслуговування.
Спеціалісти із захисту рослин підлягають обов'язковому державному страхуванню на випадок каліцтва або професійного захворювання, одержаних при виконанні службових обов'язків.
У разі такого каліцтва або професійного захворювання спеціалістам із захисту рослин виплачується одноразова грошова допомога у розмірі від трирічної до п'ятирічної заробітної плати залежно від ступеня втрати працездатності.
Спеціалістам із захисту рослин, які проживають і працюють за спеціальністю у сільській місцевості, селищах міського типу, відповідно до законодавства надається право на безплатне користування житлом, опаленням та освітленням, пільгове кредитування на обзаведення господарством, на будівництво індивідуальних жилих будинків, придбання худоби. Ці права зберігаються за спеціалістами із захисту рослин - пенсіонерами, які працювали у сільській місцевості і проживають там.
Спеціалісти із захисту рослин для виконання службових обов'язків забезпечуються службовими транспортними засобами. У разі використання спеціалістами особистого автомобільного транспорту в службових цілях їм виплачується грошова компенсація у встановлених розмірах.
Моральне та матеріальне заохочення, надбавки до заробітної плати за шкідливі умови праці, надурочні роботи спеціалістів із захисту рослин здійснюються відповідно до законодавства.


Розділ ІІІ. Відповідальність за порушення законодавства про захист рослин. Відшкодування збитків, розгляд спорів у сфері захисту рослин

Розділ ІІІ. Відповідальність за порушення законодавства про захист рослин. Відшкодування збитків, розгляд спорів у сфері захисту рослин


Стаття 21. Відповідальність за порушення законодавства про захист рослин
Порушення законодавства про захист рослин тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законами України.
Відповідальність за порушення законодавства про захист рослин несуть особи, винні у:
поширенні шкідливих організмів внаслідок порушення технології вирощування рослин сільськогосподарського та іншого призначення;
екологічно та економічно не обгрунтованому здійсненні захисту рослин;
недодержанні вимог нормативно-правових актів із захисту рослин що призвело до пошкодження, погіршення стану рослин та якості продукції, а також забруднення довкілля;
неповідомленні (приховуванні) або наданні неправдивої інформації про загрозу посівам, деревним насадженням, іншій рослинності відкритого та закритого грунту, а також продукції рослинного походження від шкідливих організмів;
завезенні на територію України та реалізації засобів захисту рослин, а також речовин і сировини для їх виготовлення, що не пройшли державних випробувань і реєстрації;
ухиленні від пред'явлення або непред'явленні засобів захисту рослин для проведення їх огляду, досліджень;
невиконанні законних вимог посадових осіб, які здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист рослин.
Законами України може бути встановлено відповідальність і за інші види порушень у сфері захисту рослин.

Стаття 21. Відповідальність за порушення законодавства про захист рослин
Порушення законодавства про захист рослин тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законами України.
Відповідальність за порушення законодавства про захист рослин несуть особи, винні у:
поширенні шкідливих організмів внаслідок порушення технології вирощування рослин сільськогосподарського та іншого призначення;
екологічно та економічно не обгрунтованому здійсненні захисту рослин;
недодержанні вимог нормативно-правових актів із захисту рослин що призвело до пошкодження, погіршення стану рослин та якості продукції, а також забруднення довкілля;
неповідомленні (приховуванні) або наданні неправдивої інформації про загрозу посівам, деревним насадженням, іншій рослинності відкритого та закритого грунту, а також продукції рослинного походження від шкідливих організмів;
завезенні на територію України та реалізації засобів захисту рослин, а також речовин і сировини для їх виготовлення, що не пройшли державних випробувань і реєстрації;
ухиленні від пред'явлення або непред'явленні засобів захисту рослин для проведення їх огляду, досліджень;
невиконанні законних вимог посадових осіб, які здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист рослин.
Законами України може бути встановлено відповідальність і за інші види порушень у сфері захисту рослин.


Стаття 22. Відшкодування збитків, завданих внаслідок порушення законодавства про захист рослин
Підприємства, установи, організації та громадяни, які своїми діями або бездіяльністю сприяли поширенню шкідливих організмів, відшкодовують завдані збитки відповідно до законодавства України.

Стаття 22. Відшкодування збитків, завданих внаслідок порушення законодавства про захист рослин
Підприємства, установи, організації та громадяни, які своїми діями або бездіяльністю сприяли поширенню шкідливих організмів, відшкодовують завдані збитки відповідно до законодавства України.


Стаття 23. Розгляд спорів з питань захисту рослин
Спори з питань захисту рослин розглядаються судом, арбітражним судом або третейським судом у порядку, встановленому законодавством України.

Стаття 23. Розгляд спорів з питань захисту рослин
Спори з питань захисту рослин розглядаються судом, арбітражним судом або третейським судом у порядку, встановленому законодавством України.
83.
РОЗДІЛ ІІІ. Наукове, фінансове та матеріально-технічне забезпечення заходів захисту рослин
Розділ ІV. Наукове, фінансове та матеріально-технічне забезпечення заходів щодо захисту рослин

Розділ ІV. Наукове, фінансове та матеріально-технічне забезпечення заходів щодо захисту рослин
84.
Стаття 14. Професійні вимоги до спеціалістів захисту рослин
Стаття 24. Професійна діяльність у сфері захисту рослин

Стаття 24. Професійна діяльність у сфері захисту рослин
85.
Професійною діяльністю у сфері захисту рослин можуть займатися громадяни, які мають вищу освіту відповідного рівня і професійного спрямування.
Професійною діяльністю у сфері захисту рослин можуть займатися громадяни, які мають вищу освіту відповідного рівня і професійного спрямування.

Професійною діяльністю у сфері захисту рослин можуть займатися громадяни, які мають вищу освіту відповідного рівня і професійного спрямування.
86.
У державних, колективних сільськогосподарських та інших підприємствах незалежно від форм господарювання і власності роботи, пов'язані із захистом рослин, провадяться працівниками, які пройшли відповідну підготовку з технології захисту рослин під керівництвом спеціалістів.
У державних, колективних сільськогосподарських та інших підприємствах усіх форм власності і господарювання роботи, пов'язані із захистом рослин, проводяться працівниками, які пройшли відповідну підготовку з технології захисту рослин і тільки під безпосереднім керівництвом спеціалістів із захисту рослин.

У державних, колективних сільськогосподарських та інших підприємствах усіх форм власності і господарювання роботи, пов'язані із захистом рослин, проводяться працівниками, які пройшли відповідну підготовку з технології захисту рослин і тільки під безпосереднім керівництвом спеціалістів із захисту рослин.
87.
Громадяни, землевласники, землекористувачі, в тому числі орендарі, які займаються вирощуванням сільськогосподарських та інших рослин у колективних (садівницьких) товариствах, на присадибних та індивідуальних ділянках, мають бути обізнані із засобами захисту рослин і технологією їх застосування.
Громадяни, землевласники, землекористувачі, у тому числі орендарі, які займаються вирощуванням сільськогосподарських та інших рослин і насаджень у колективних (садівницьких) товариствах, на присадибних та індивідуальних ділянках, мають бути обізнані із засобами захисту рослин і технологією їх застосування. Органи державної служби захисту рослин повинні сприяти їм у цьому.

Громадяни, землевласники, землекористувачі, у тому числі орендарі, які займаються вирощуванням сільськогосподарських та інших рослин і насаджень у колективних (садівницьких) товариствах, на присадибних та індивідуальних ділянках, мають бути обізнані із засобами захисту рослин і технологією їх застосування. Органи державної служби захисту рослин повинні сприяти їм у цьому.
89.
Стаття 15. Підвищення кваліфікації, перепідготовка та атестація спеціалістів захисту рослин
Стаття 25. Підготовка кадрів, підвищення кваліфікації, перепідготовка та атестація спеціалістів із захисту рослин

Стаття 25. Підготовка кадрів, підвищення кваліфікації, перепідготовка та атестація спеціалістів із захисту рослин


Підготовка спеціалістів із захисту рослин здійснюється на факультетах захисту рослин у вищих сільськогосподарських навчальних закладах.

Підготовка спеціалістів із захисту рослин здійснюється на факультетах захисту рослин у вищих сільськогосподарських навчальних закладах.
90.
Післядипломне навчання спеціалістів захисту рослин здійснюється на факультетах підвищення кваліфікації вищих навчальних закладів, у навчальних центрах, школах та на спеціалізованих курсах.
Післядипломне навчання спеціалістів із захисту рослин здійснюється на факультетах захисту рослин, курсах підвищення кваліфікації у вищих навчальних закладах, навчальних комбінатах (центрах), школах та на спеціалізованих курсах.

Післядипломне навчання спеціалістів із захисту рослин здійснюється на факультетах захисту рослин, курсах підвищення кваліфікації у вищих навчальних закладах, навчальних комбінатах (центрах), школах та на спеціалізованих курсах.
91.
Періодичність підвищення кваліфікації - не рідше одного разу на 5 років.
Періодичність підвищення кваліфікації - не рідше одного разу на 5 років.

Періодичність підвищення кваліфікації - не рідше одного разу на 5 років.
92.
Підготовка і перепідготовка, підвищення кваліфікації фермерів і кадрів масових професій, які виконують роботи, пов'язані із захистом рослин, провадяться в навчально-курсових комбінатах та на спеціалізованих курсах при державних станціях захисту рослин.
Підготовка і перепідготовка, підвищення кваліфікації кадрів масових професій, колективних сільськогосподарських підприємств, фермерських господарств, установ та організацій, які виконують роботи, пов`язані із захистом рослин, проводяться у навчальних комбінатах (центрах), на спеціалізованих курсах при державних станціях захисту рослин.

Підготовка і перепідготовка, підвищення кваліфікації кадрів масових професій, колективних сільськогосподарських підприємств, фермерських господарств, установ та організацій, які виконують роботи, пов`язані із захистом рослин, проводяться у навчальних комбінатах (центрах), на спеціалізованих курсах при державних станціях захисту рослин.
93.
Плата за навчання спеціалістів державної служби захисту рослин здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, а спеціалістів, які працюють на підприємницьких засадах, за рахунок власних коштів.
Плата за навчання спеціалістів із державної служби захисту рослин здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, а спеціалістів, які працюють на підприємницьких засадах, за рахунок власних коштів.

Плата за навчання спеціалістів із державної служби захисту рослин здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, а спеціалістів, які працюють на підприємницьких засадах, за рахунок власних коштів.
94.
Спеціалісти державної служби захисту рослин підлягають атестації у встановленому порядку. За результатами атестації визначаються відповідність працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, категорія, а також встановлюється посадовий оклад згідно з чинним законодавством.
Спеціалісти державної служби захисту рослин підлягають атестації у встановленому законодавством порядку. За результатами атестації визначаються відповідність працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, категорія, а також встановлюється посадовий оклад згідно з законодавством України.

Спеціалісти державної служби захисту рослин підлягають атестації у встановленому законодавством порядку. За результатами атестації визначаються відповідність працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, категорія, а також встановлюється посадовий оклад згідно з законодавством України.
95.
Стаття 16. Наукове забезпечення захисту рослин
Стаття 26. Наукове забезпечення захисту рослин

Стаття 26. Наукове забезпечення захисту рослин
96.
Наукове забезпечення захисту рослин здійснюється Українською академією аграрних наук, Міністерством сільського господарства і продовольства України, Національною академією наук України через мережу наукових та науково-дослідних установ і організацій.
Наукове забезпечення захисту рослин здійснюється Національною академією наук України, Українською академією аграрних наук, Міністерством агропромислового комплексу України через мережу наукових і науково-дослідних установ та організацій.

Наукове забезпечення захисту рослин здійснюється Національною академією наук України, Українською академією аграрних наук, Міністерством агропромислового комплексу України через мережу наукових і науково-дослідних установ та організацій.
97.
Стаття 17. Фінансування заходів захисту рослин
Стаття 27. Фінансування заходів щодо захисту рослин

Стаття 27. Фінансування заходів щодо захисту рослин
98.
Заходи щодо запобігання поширенню, локалізації та ліквідації карантинних та екологічно небезпечних шкідливих організмів та ліквідація їх, а також контрольні обстеження сільськогосподарських угідь здійснюються за рахунок коштів підприємств, установ і організацій та коштів державного бюджету. Перелік шкідливих організмів і заходів щодо боротьби з ними, які здійснюються за рахунок коштів державного бюджету, затверджується Кабінетом Міністрів України.
Фінансування заходів щодо захисту рослин здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, коштів підприємств, установ, організацій, громадян та інших, не заборонених законами України, джерел.
Розробка та реалізація державних, міждержавних, регіональних цільових програм захисту рослин, запобіжні заходи щодо поширення, локалізації та ліквідації карантинних і особливо небезпечних шкідливих організмів, а також контрольні обстеження сільськогосподарських угідь здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України за переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України, а також коштів підприємств, установ, організацій та громадян.

Фінансування заходів щодо захисту рослин здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, коштів підприємств, установ, організацій, громадян та інших, не заборонених законами України, джерел.
Розробка та реалізація державних, міждержавних, регіональних цільових програм захисту рослин, запобіжні заходи щодо поширення, локалізації та ліквідації карантинних і особливо небезпечних шкідливих організмів, а також контрольні обстеження сільськогосподарських угідь здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України за переліком, що затверджується Кабінетом Міністрів України, а також коштів підприємств, установ, організацій та громадян.
99.
Стаття 18. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення органів державної служби захисту рослин
Стаття 28. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення спеціально уповноважених державних органів захисту рослин

Стаття 28. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення спеціально уповноважених державних органів захисту рослин
100.
Фінансування та матеріально-технічне забезпечення органів державної служби захисту рослин здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, а також позабюджетних коштів.
Фінансування та матеріально-технічне забезпечення спеціально уповноважених державних органів захисту рослин здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, а також надходження за виконання робіт, пов`язаних із захистом рослин (навчання працівників, які безпосередньо виконують роботи із захисту рослин, надання консультативних, інших послуг, виготовлення і реалізація біологічних засобів захисту рослин, аналітичні дослідження пестицидів відповідності сертифікату якості тощо), за договорами з підприємствами, установами, організаціями та громадянами;

Фінансування та матеріально-технічне забезпечення спеціально уповноважених державних органів захисту рослин здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, а також надходження за виконання робіт, пов`язаних із захистом рослин (навчання працівників, які безпосередньо виконують роботи із захисту рослин, надання консультативних, інших послуг, виготовлення і реалізація біологічних засобів захисту рослин, аналітичні дослідження пестицидів відповідності сертифікату якості тощо), за договорами з підприємствами, установами, організаціями та громадянами;
101.
Позабюджетними джерелами фінансування державної служби захисту рослин є:



102.
надходження за виконання робіт, пов'язаних із захистом рослин, за договорами з підприємствами, установами, організаціями та громадянами;



103.
30 відсотків суми штрафів за порушення законодавства про захист рослин;



104.
інші не заборонені законодавством джерела.
інших, не заборонених законодавством України, надходжень.

інших, не заборонених законодавством України, надходжень.
105.
Стаття 19. Міжнародне співробітництво у сфері захисту рослин
Стаття 29. Міжнародне співробітництво у сфері захисту рослин

Стаття 29. Міжнародне співробітництво у сфері захисту рослин
106.
Україна бере участь у міжнародному співробітництві у сфері захисту рослин на основі багатосторонніх та двосторонніх угод.
Україна бере участь у міжнародному співробітництві у сфері захисту рослин на основі багатосторонніх та двосторонніх угод.

Україна бере участь у міжнародному співробітництві у сфері захисту рослин на основі багатосторонніх та двосторонніх угод.
107.
Участь України у міжнародному співробітництві у сфері захисту рослин здійснюється у встановленому порядку шляхом:
Участь України у міжнародному співробітництві у сфері захисту рослин здійснюється в порядку, встановленому законодавством України шляхом:

Участь України у міжнародному співробітництві у сфері захисту рослин здійснюється в порядку, встановленому законодавством України шляхом:
108.
проведення спільних наукових досліджень на підставі розроблення і реалізації міжнародних наукових програм;
проведення спільних наукових досліджень;
розроблення і реалізації міжнародних програм із захисту рослин;

проведення спільних наукових досліджень;
розроблення і реалізації міжнародних програм із захисту рослин;
109.
взаємного обміну інформацією у сфері захисту рослин, вивчення міжнародного досвіду;
здійснення взаємного обміну інформацією у сфері захисту рослин, вивчення міжнародного досвіду;

здійснення взаємного обміну інформацією у сфері захисту рослин, вивчення міжнародного досвіду;
110.
проведення і участі в міжнародних конференціях, конгресах, симпозіумах, виставках тощо.
проведення та участі у міжнародних конференціях, конгресах, симпозіумах, виставках тощо.

проведення та участі у міжнародних конференціях, конгресах, симпозіумах, виставках тощо.


Якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші норми, ніж ті, що передбачені законодавством про захист рослин, то застосовують норми міжнародного договору.

Якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші норми, ніж ті, що передбачені законодавством про захист рослин, то застосовують норми міжнародного договору.


Розділ V. Прикінцеві положення

Розділ V. Прикінцеві положення


1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.


2. Кабінету Міністрів України до 1 лютого 1999 року:
подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції про приведення законів України у відповідність із Законом України "Про захист рослин";
привести у відповідність з цим Законом свої нормативно-правові акти;
забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади України їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.

2. Кабінету Міністрів України до 1 лютого 1999 року:
подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції про приведення законів України у відповідність із Законом України "Про захист рослин";
привести у відповідність з цим Законом свої нормативно-правові акти;
забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади України їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.

* - Назви колонок таблиці подані в загальному значенні