Назва: Про гірничу справу
Автор: Закон прийнято 30.06.99
Головний комітет: Народні депутати України - члени Комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки

N
Редакція, прийнята в попередньому читанні*
Зауваження та пропозиції
Висновки, обгр.
Редакція, запропонована головним комітетом
0.
ГІРНИЧИЙ ЗАКОН УКРАЇНИ
Аналiз тексту Закону свiдчить про невiдповiднiсть його назви та змiсту. Закон фактично визначає особливостi дiяльностi пiдприємств гiрничодобувної промисловостi, регулювання вiдносин, що виникають у зв'язку iз охороною працi на цих пiдприємствах, забезпеченням екологiчної безпеки, а також встановлює порядок припинення дiяльностi пiдприємств галузi.
Для уникнення цiєї невiдповiдностi пропоную таку назву Закону - "Про гiрничу справу".
Відхилено.
Зважаючи на те, що даний документ відображає не тільки гірничі відносини, а й інші питання технічного і економічного характеру, пропозиція назвати його Закон України "Про гiрничу справу" є недоцільною.
ГІРНИЧИЙ ЗАКОН УКРАЇНИ
1.
Стаття 19. Порядок проведення гiрничих робiт


Стаття 19. Порядок проведення гiрничих робiт
2.
Гiрничi роботи проводяться за спецiальним дозволом (лiцензiєю) на користування надрами, який видається органом гiрничого нагляду в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Статтею 19 Закону функцiї з видачi спецiальних дозволiв (лiцензiй) на користування надрами покладаються на Комiтет по нагляду за охороною працi України.
Враховано

Гiрничi роботи проводяться за спецiальним дозволом (лiцензiєю) на користування надрами, який видається згідно з чинним законодавством.
3.
Проведення гiрничих робiт здiйснюється вiдповiдно до проектiв i паспортiв, розроблених i затверджених згiдно з правилами безпеки, правилами технiчної експлуатацiї, єдиними правилами безпеки при пiдривних роботах. Проекти та паспорти повиннi мати роздiл "Протиаварiйний захист".
Мiж тим базовим законодавчим актом у сферi використання та охорони надр є Кодекс України про надра, стаття 3 якого визначає, що акти законодавства мають прийматися вiдповiдно до цього Кодексу.

Проведення гiрничих робiт здiйснюється вiдповiдно до проектiв i паспортiв, розроблених i затверджених згiдно з правилами безпеки, правилами технiчної експлуатацiї, єдиними правилами безпеки при пiдривних роботах. Проекти та паспорти повиннi мати роздiл "Протиаварiйний захист".
4.
У разi фактичних чи прогнозованих змiн гiрничо-геологiчних (виробничих) умов гiрничi роботи припиняються до коригування та перезатвердження в установленому порядку проектiв i паспортiв.
За встановленим цим Кодексом порядком спецiальнi дозволи (лiцензiї) на користування надрами видаються Комiтетом України з питань геологiї та використання надр за погодженням з Мiнiстерством охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та вiдповiдними органами мiсцевого самоврядування.

У разi фактичних чи прогнозованих змiн гiрничо-геологiчних (виробничих) умов гiрничi роботи припиняються до коригування та перезатвердження в установленому порядку проектiв i паспортiв.
5.
Проекти та паспорти доводяться до вiдома працiвникiв гiрничих пiдприємств у порядку, передбаченому правилами безпеки.
У зв'язку з наведеним пропоную зберегти iснуючий порядок надання спецiальних дозволiв (лiцензiй) на користування надрами, передбачений статтею 16 Кодексу України про надра, та внести вiдповiднi корективи до статтi 19 Закону, що розглядається.

Проекти та паспорти доводяться до вiдома працiвникiв гiрничих пiдприємств у порядку, передбаченому правилами безпеки.
6.
План розвитку гiрничих робiт пiдприємства щорiчно розглядається та погоджується з органами гiрничого нагляду.


План розвитку гiрничих робiт пiдприємства щорiчно розглядається та погоджується з органами гiрничого нагляду.
7.
Стаття 44. Форми припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств


Стаття 44. Форми припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств
8.
Припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств здiйснюється у формi лiквiдацiї або консервацiї гiрничих пiдприємств.
За статтею 44 Закону, що надiйшов на пiдпис, припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств здiйснюється у формi лiквiдацiї або консервацiї. В той же час не можна виключати можливiсть припинення дiяльностi конкретного пiдприємства внаслiдок його реорганiзацiї, наприклад, у разi примусового подiлу, як це передбачено Законом України "Про обмеження монополiзму та недопущення недобросовiсної конкуренцiї у пiдприємницькiй дiяльностi".
Враховано

Припинення дiяльностi гiрничих пiдприємств здiйснюється у формi лiквiдацiї, реорганізації або консервацiї гiрничих пiдприємств.
9.
Гiрниче пiдприємство пiдлягає лiквiдацiї або консервацiї у випадках, передбачених Кодексом України "Про надра", в порядку, встановленому Законом України "Про пiдприємства в Українi" та цим Законом.
Тому пропоную доповнити Закон вiдповiдними нормами щодо припинення дiяльностi гiрничого пiдприємства шляхом реорганiзацiї.

Гiрниче пiдприємство пiдлягає лiквiдацiї, реорганізації або консервацiї у випадках, передбачених Кодексом України "Про надра", в порядку, встановленому Законом України "Про пiдприємства в Українi" та цим Законом.







* - Назви колонок таблиці подані в загальному значенні