Про функціонування єдиної транспортної системи України в особливий період
N
Редакція, прийнята в попередньому читанні*
Зауваження та пропозиції
Висновки, обгр.
0.
Про функціонування єдиної транспортної системи України в особливий період Кабінет Міністрів України Народні депутати України - члени Комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, транспорту і зв'язкуПроект
Закон України
Про функціонування єдиної транспортної системи України в особливий період

-1- Н.д.Яценко В.М. (Округ N 66)
По всьому тексту законопроекту після слів "в особливий період" додати в дужках слова "надзвичайний стан".

Відхилено
тому що особливий період відрізняється від надзвичайного стану.
1.
Цей Закон виходячи з положень Законів України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", "Про транспорт", "Про оборону України" та інших нормативних актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації встановлює правові та організаційні основи функціонування єдиної транспортної системи України в особливий період.
-2- Н.д.Яценко В.М. (Округ N 66)
Преамбулу викласти в редакції:
"Цей Закон виходячи з положень Законів України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", "Про транспорт", "Про оборону України", "Про надзвичайний стан" та інших нормативних актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації встановлює правові та організаційні основи функціонування єдиної транспортної системи України в особливий період".

Відхилено
див. попереднє обгрунтування.
2.
РОЗДІЛ 1
Функціонування єдиної транспортної системи України в особливий період


3.
Стаття 1. Склад єдиної транспортної системи України в особливий період


4.
Єдину транспортну систему України в особливий період становлять транспорт та транспортні інфраструктури, які залишаються після завершення їх передачі Збройним Силам України та іншим військовим формуванням відповідно до мобілізаційних завдань.
-3- Н.д.Кожин Б.Б.
Наведений склад єдиної транспортної системи України суперечить поняттю "єдина система".

Враховано частково

5.
Для забезпечення потреб держави в перевезеннях в особливий період використовується весь транспорт та транспортні інфраструктури незалежно від форм власності, за винятком транспорту, що належить чи переданий Збройним Силам України та іншим військовим формуванням.
-4- Н.д.Кожин Б.Б.
Повторюється зміст першої частини цієї статті і помилковим є відокремлення потреб ЗС України та інших військових формувань від загальних потреб держави в перевезеннях.

Враховано частково

6.
Стаття 2. Основні завдання єдиної транспортної системи України в особливий період


7.
Основними завданнями єдиної транспортної системи України в особливий період є:


8.
повне забезпечення потреб Збройних Сил України та інших військових формувань, народного господарства і цивільної оборони в перевезеннях;
-5- Н.д.Кожин Б.Б.
Зміст суперечить змісту ст.1.

Враховано

9.
своєчасна поставка в повному обсязі відповідно до мобілізаційних завдань технічно справних, у тому числі й переобладнаних транспортних засобів Збройним Силам України та іншим військовим формуванням під час мобілізації;


10.
проведення ремонту транспортних засобів для Збройних Сил України та інших військових формувань, а також тих, що залишаються після передачі Збройним Силам України та іншим військовим формуванням;


11.
технічне прикриття та відбудова найважливіших об'єктів і споруд оборонного значення;


12.
виробництво промислової продукції військового та загального призначення, необхідної для функціонування транспорту.


13.
Стаття 3. Керівництво єдиною транспортною системою України в особливий період


14.
Із запровадженням в державі особливого періоду працівники усіх ланок єдиної транспортної системи України вважаються мобілізованими відповідно до законодавства про мобілізацію.


15.
Загальне керівництво транспортною системою в частині забезпечення функціонування усіх видів транспорту, технічного прикриття та відбудови шляхів сполучення в особливий період покладається на Міністерство транспорту України, якому надається право залучати для виконання цих завдань структурні підрозділи та транспортні засоби підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності.
-6- Н.д.Яценко В.М. (Округ N 66)
Ч.2 ст. 3 викласти в такій редакції:
"Загальне керівництво транспортною системою в частині забезпечення функціонування усіх видів транспорту, технічного прикриття та відбудови шляхів сполучення в особливий період (надзвичайний стан) покладається на Міністерство транспорту України, яке керується потребами Збройних Сил України в особливий період або потребами державних органів, які визначені для подолання надзвичайного стану Постановою Верховної Ради України або Указом Президента України. Міністерству транспорту України надається право залучати для виконання цих завдань структурні підрозділи та транспортні засоби підприємств (об`єднань), установ і організацій незалежно від форм власності".

Відхилено
тому що законопроектом не охоплюється питання роботи транспорту в умовах надзвичайного стану.


-7- Н.д.Кожин Б.Б.
Визначити загальне керівництво у повному обсязі.

Враховано

16.
Керівництво трубопровідним транспортом в особливий період здійснюється відповідно до законодавства про трубопровідний транспорт.


17.
Керівництво міським електротранспортом, в тому числі метрополітенами, в частині перевезень в особливий період покладається на відповідні місцеві органи виконавчої влади та виконавчі органи рад.


18.
Міністерство транспорту України, підприємства (об'єднання), установи та організації, що входять до сфери його управління, а також підприємства (об'єднання), установи і організації як транспорту, так і ті, діяльність яких пов'язана з будівництвом та експлуатацією транспортних комунікацій, незалежно від форм власності планують і забезпечують переведення своїх підрозділів на режим роботи в умовах особливого періоду, а їх керівники несуть персональну відповідальність за виконання мобілізаційних завдань і функціонування транспортної системи України в особливий період.
-8- Н.д.Кожин Б.Б.
Визначити єдине керівництво.

Враховано

19.
Стаття 4. Планування роботи транспорту в особливий період


20.
Планування роботи транспорту в особливий період здійснюється Міністерством транспорту України на підставі завдань, які встановлюють Кабінет Міністрів України, місцеві органи виконавчої влади та виконавчі органи рад виходячи з можливостей підприємств (об'єднань), установ і організацій транспорту.
-9- Н.д.Кожин Б.Б.
Визначити планування в певний час і виходячи з потреб держави та враховуючи роль Ставки Верховного Головнокомандувача ЗС України та ГШ ЗС України.

Враховано частково

21.
При плануванні та забезпеченні в особливий період транспортних перевезень установлюється їх черговість:
-10- Н.д.Кожин Б.Б.
Зміст суперечить назві статті та ст.1.

Враховано

22.
військові перевезення всіх видів;


23.
перевезення, пов'язані з евакуацією населення;


24.
перевезення, пов'язані з евакуацією вантажів;


25.
народногосподарські перевезення.


26.
РОЗДІЛ 2
Підготовка єдиної транспортної системи України до функціонування в особливий період
-11- Н.д.Кожин Б.Б.
Зміст розділу ІІ має передувати змісту розділу І. Слід передбачити загальні положення, де мають бути викладені основні терміни (поняття) та їх визначення.

Відхилено.
Основні терміни викладено в попередніх статтях та в інших законодавчих актах.
27.
Стаття 5. Порядок підготовки єдиної транспортної системи України до функціонування в особливий період
-12- Н.д.Кожин Б.Б.
Не відображено планування роботи транспорту яке необхідно здійснювати в мирний час.

Відхилено
тому що статтею передбачені заходи підготовки транспорту в мирний час (програми мобілізаційної підготовки).

28.
Підготовка єдиної транспортної системи України до функціонування в особливий період здійснюється в мирний час у рамках народногосподарських програм, у тому числі довгострокових і річних програм мобілізаційної підготовки галузей народного господарства, безпосередньо пов'язаних з розвитком вантажних і пасажирських перевезень, підвищенням ефективності роботи транспортних засобів, впровадженням раціональних схем вантажопотоків, розвитком комунікацій, посиленням координації функціонування транспорту.


29.
Загальне керівництво і відповідальність за стан підготовки підприємств (об'єднань), установ і організацій єдиної транспортної системи України незалежно від форм власності покладається на їх керівників, а також на місцеві органи виконавчої влади та виконавчі органи рад.
-13- Н.д.Кожин Б.Б.
Визначити загальне керівництво.

Враховано

30.
Відповідальність за координацію та методичне забезпечення заходів підготовки єдиної транспортної системи України до стійкого її функціонування в особливий період несе Міністерство транспорту України.


31.
Стаття 6. Основні заходи щодо підготовки єдиної транспортної системи України до функціонування в особливий період
-14- Н.д.Кожин Б.Б.
Не відображено планування роботи транспорту яке необхідно здійснювати в мирний час.

Відхилено.
Заходи щодо підготовки транспорту в мирний час відображено у статті 5 проекту.

32.
Основними організаційними заходами для забезпечення стійкого функціонування транспорту в особливий період є:
-15- Н.д.Яценко В.М. (Округ N 66)
Доповнити реченням такого змісту:
"створення автоматизованої (комп'ютерної) системи управління транспортом в особливий період".

Враховано


33.
створення системи наукового забезпечення функціонування транспорту;
-16- Н.д.Кожин Б.Б.
Абзац 2 вилучити.

Враховано

34.
створення системи підготовки та перепідготовки кадрів з питань управління транспортом;
-17- Н.д.Кожин Б.Б.
Абзац 3 вилучити.

Враховано

35.
раціональне розміщення транспорту та транспортної інфраструктури на території країни;


36.
розроблення комплексних програм розвитку вантажних і пасажирських перевезень з урахуванням його функціонування в особливий період;


37.
готовність до функціонування транспорту в особливий період;
-18- Комітет з питань будівництва, транспорту і зв'язку
Абзац 6 виключити

Враховано

38.
оновлення матеріально-технічної бази державного і мобілізаційного резерву для функціонування транспорту в особливий період;


39.
створення, розвиток та збереження мобілізаційних потужностей.


40.
Стаття 7. Основні інженерно-технічні заходи підготовки транспорту для його роботи в особливий період
-19- Н.д.Кожин Б.Б.
Стаття 7 повинна увійти до складу ст.6 її другою частиною.

Враховано

41.
Основними інженерно-технічними заходами забезпечення готовності усіх видів транспорту для його роботи в особливий період є:


42.
збільшення пропускної спроможності найважливіших транспортних комунікацій і провізної спроможності всіх видів транспорту, забезпечення широкого маневру і дублювання перевезень;


43.
створення дублюючих мостових переходів і організація переправ через важливі водні перешкоди, тимчасових перевантажувальних районів поблизу найбільш можливих ділянок руйнування комунікацій;


44.
будівництво обхідних доріг міст, віднесених до категорованих об'єктів і відповідних груп цивільної оборони;


45.
підвищення надійності забезпечення транспорту електроенергією, пальним, водою, запасними частинами, мастильними та іншими матеріалами, підготовка сил і засобів до технічного прикриття, створення мобільного резерву пересувних ремонтних засобів для підтримання в працездатному стані транспортних засобів і споруд;


46.
пристосування всіх видів транспортних засобів для евакуації населення, поранених, уражених і хворих, розвиток пакетних і контейнерних перевезень вантажів, уніфікація засобів, які при цьому використовуються, для всіх видів транспорту;


47.
підготовка транспортних засобів для виконання перевезень в умовах радіоактивного, хімічного і бактеріологічного зараження, а також для роботи в умовах світломаскування.


48.
Стаття 8. Створення і підготовка спеціальних формувань транспорту для його роботи в особливий період


49.
На підприємствах (об'єднаннях), в організаціях і установах транспорту, незалежно від форм власності, у мирний час створюються спеціальні формування, призначені для передачі до складу Збройних Сил України та інших військових формувань під час мобілізації, і спеціальні формування для забезпечення власних потреб транспорту.
-20- Н.д.Кожин Б.Б.
Визначити повну структурну перебудову підприємств та "власні потреби транспорту".

Враховано частково

50.
Порядок створення, підготовки та підтримання в готовності до передачі Збройним Силам України та іншим військовим формуванням спеціальних формувань визначається Положенням про спеціальні формування, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
-21- Н.д.Кожин Б.Б.
Уточнити визначення "Положення про спеціальні формування".

Враховано частково

51.
Порядок створення, підготовки та підтримання в готовності інших спеціальних формувань визначається Міністерством транспорту України за узгодженням з іншими центральними органами виконавчої влади, що мають відношення до функціонування єдиної транспортної системи України в особливий період.
-22- Н.д.Кожин Б.Б.
Уточнити інші спеціальні формування.

Враховано частково

52.
Стаття 9. Фінансове і матеріально-технічне забезпечення


53.
Фінансування заходів щодо підготовки функціонування транспорту в особливий період здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів.


54.
Матеріально-технічне забезпечення єдиної транспортної системи України в особливий період здійснюється за рахунок державних і мобілізаційних резервів, які створюються на підприємствах (об'єднаннях), в установах та організаціях, що входять до сфери управління Міністерства транспорту України, а також підприємств (об'єднань), установ і організацій як транспорту, так і тих, діяльність яких пов'язана з будівництвом та експлуатацією транспортних комунікацій, незалежно від форм власності.
-23- Н.д.Кожин Б.Б.
Визначити джерела фінансування створення мобілізаційних резервів.

Відхилено.
Джерела фінансування заходів визначено у статті 9 проекту.

55.
Стаття 10. Контроль готовності до виконання завдань в особливий період


56.
Порядок організації контролю за станом готовності до виконання завдань в особливий період на підприємствах (об'єднаннях), в установах і організаціях транспорту та транспортної інфраструктури визначається Кабінетом Міністрів України.


57.
РОЗДІЛ 3
Управління єдиною транспортною системою України в особливий період
-24- Н.д.Кожин Б.Б.
Визначити органи управління, пункти управління, засоби зв'язку і АСУ.

Враховано частково

58.
Стаття 11. Порядок організації та здійснення управління єдиною транспортною системою України в особливий період






















59.
Управління єдиною транспортною системою України в особливий період здійснює Міністерство транспорту України.



60.
Для здійснення управління використовуються пункти управління, автоматизовані системи управління Міністерства транспорту України та державні канали зв'язку.
-25-Н.д.Мухін В.В.
Замість слів "державні канали зв'язку" записати "канали зв'язку усіх форм власності".

Враховано

61.
Безпосереднє управління ланками транспортної системи здійснюють їх керівники, місцеві органи виконавчої влади та виконавчі органи рад. Оповіщення Міністерства транспорту України та інших ланок транспортної системи здійснюється через загальну систему оповіщення держави відповідно до порядку, який затверджується Кабінетом Міністрів України.


62.
Стаття 12. Взаємодія єдиної транспортної системи України з іншими центральними органами виконавчої влади та установами і організаціями в особливий період


63.
В ході підготовки та функціонування в особливий період Міністерство транспорту України, підприємства (об'єднання), установи і організації, що входять до сфери його управління, взаємодіють з Міністерством оборони України, іншими центральними органами виконавчої влади, штабами військових округів, військовими комісаріатами і штабами Цивільної оборони України.
-26- Н.д.Кожин Б.Б.
Після слів "штатами військових округів" доповнити текст словами "(оперативних командувань)".

Враховано



-27- Н.д.Яценко В.М. (Округ N 66)
Замість слів "штабами Цивільної оборони України" замінити словами "Міністерством України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи".

Враховано частково

64.
Взаємодія здійснюється шляхом спільного розроблення планових і організаційно-методичних документів, штатів і табелів спеціальних формувань, попереднього узгодження заходів щодо забезпечення стійкого функціонування єдиної транспортної системи України в особливий період, мобілізаційних та інших заходів, матеріально-технічного забезпечення, а також відповідних нормативних документів, передбачених законодавством.


65.
Взаємодія з відповідними структурами транспорту інших держав з питань функціонування єдиної транспортної системи України в особливий період здійснюється відповідно до міжнародних договорів України.


66.
Стаття 13. Дотримання режиму таємності


67.
Усі роботи, пов'язані з підготовкою та виконанням заходів щодо функціонування єдиної транспортної системи України в особливий період, проводяться з дотриманням Закону України "Про державну таємницю".




-28- Комітет з питань будівництва, транспорту і зв'язку
Доповнити законопроект новим розділом ІV такого змісту:
"Розділ ІV. Прикінцеві положення
Стаття 12. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України:
забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом;
привести у відповідність з цим Законом свої нормативно-правові акти;
забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону".
Враховано


* - Назви колонок таблиці подані в загальному значенні