Назва: Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання ринку автомобілів в Україні
Автор: Верховна Рада України
Головний комітет: Народні депутати України - члени Комітету з питань фінансів і банківської діяльності

N
Редакція, прийнята в попередньому читанні*
Зауваження та пропозиції
Висновки, обгр.
Редакція, запропонована головним комітетом





0.
Проект
(29.09.2000)
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання ринку автомобілів в Україні
Президент України
Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання ринку автомобілів в Україні", прийнятий 21 вересня 2000 року, спрямований, як зазначено в його преамбулі, на стимулювання виробництва автомобілів в Україні, недопущення випадків ухилення від оподаткування при ввезенні в Україну транспортних засобів, їх продажу.


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання ринку автомобілів в Україні
1.
З метою стимулювання виробництва автомобілів в Україні та недопущення випадків ухилення від оподаткування при їх ввезенні чи продажу Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
Необхідність розв'язання цих проблем не викликає жодних заперечень. У той же час запропонований Законом механізм їх розв'язання викликає низку зауважень через його невідповідність Конституції України, міжнародним зобов'язанням України. Не можна з ним погодитись і через те, що виконання заходів, передбачених Законом, призведе до виникнення соціальної напруги в суспільстві, ускладнень у відносинах з Європейським Союзом і, як наслідок, - до погіршення іміджу України.

З метою стимулювання виробництва автомобілів в Україні та недопущення випадків ухилення від оподаткування при їх ввезенні чи продажу Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
2.
І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:


І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
3.
1. У статті 71 Митного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., №16, ст.203):
Президент України
1. Статтею 1 розділу І Закону вносяться зміни до статті 71 Митного кодексу України.
Зокрема, фізичним і юридичним особам - резидентам забороняється тимчасове ввезення транспортних засобів на митну територію України (пропонована редакція частини шостої статті 71 Митного кодексу України).
Запровадження такої заборони суперечить частині третій статті 22 Конституції України, за якою при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав. Крім того це унеможливлює ввезення до України транспортних засобів, які не виробляються в Україні (наприклад, автотягачів), на умовах лізингу, що матиме наслідком зупинення діяльності окремих підприємств, які здійснюють міжнародні перевезення вантажів та пасажирів.
Установлюючи заборону тимчасового ввезення транспортних засобів для резидентів, Закон передбачає дозвіл на тимчасове ввезення транспортних засобів з додержанням передбачених Законом обмежень для нерезидентів - суб'єктів господарської діяльності та фізичних осіб (пропонована редакція частини сьомої статті 71 Митного кодексу України).
Такий диференційований підхід у Законі стосовно резидентів і нерезидентів не відповідає статті 13 Конституції України, частиною четвертою якої встановлено рівність усіх суб'єктів права власності перед законом та забезпечення державою захисту прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, і може бути негативно сприйнято широкими колами населення.

Враховано частково

1. У статті 71 Митного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., №16, ст.203):
4.
1) частину першу після слів "товари та інші предмети" доповнити словами "крім транспортних засобів, порядок тимчасового ввезення яких регулюється частинами шостою - тринадцятою цієї статті";
Комітет з питань фінансів і банківської діяльності
Пропонується статтю 1 викласти у такій редакції:
1. У статті 71 Митного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., №16, ст.203):
1) частину першу після слів "товари та інші предмети" доповнити словами "крім легкових транспортних засобів (код 87.03), порядок тимчасового ввезення яких регулюється частинами шостою - одинадцятою цієї статті";

1) частину першу після слів "товари та інші предмети" доповнити словами "крім легкових транспортних засобів (код 87.03), порядок тимчасового ввезення яких регулюється частинами шостою - одинадцятою цієї статті";
5.
2) доповнити статтю частинами шостою - тринадцятою такого змісту:
2) доповнити статтю частинами шостою - одинадцятою такого змісту:

2) доповнити статтю частинами шостою - одинадцятою такого змісту:
6.
"Не допускається тимчасове ввезення транспортних засобів на митну територію України фізичними та юридичними особами-резидентами.
"Тимчасове ввезення легкових транспортних засобів (код 87.03) на митну територію України фізичними та юридичними особами-резидентами без сплати мита та інших податків (зборів), передбачених законодавством при імпорті автомобілів не допускається.

"Тимчасове ввезення легкових транспортних засобів (код 87.03) на митну територію України фізичними та юридичними особами-резидентами без сплати мита та інших податків (зборів), передбачених законодавством при імпорті автомобілів не допускається.
7.
Тимчасове ввезення транспортного засобу за одним з кодів виробів за Гармонізованою системою опису та кодування товарів 87.02, 87.03, 87.04 або 87.05 дозволяється нерезидентам - суб'єктам господарської діяльності (включаючи представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності незалежно від кількості філій) та нерезидентам - фізичним особам, визначеним у момент перетину митного кордону України власниками таких транспортних засобів, або членам їх сімей (дружина, чоловік, діти, батьки) для власних потреб один раз на три роки на період, що не перевищує одного року.
Тимчасове ввезення легкового транспортного засобу (код 87.03 за Гармонізованою системою опису та кодування товарів) дозволяється нерезидентам - суб'єктам господарської діяльності (включаючи представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності незалежно від кількості філій) та нерезидентам - фізичним особам, визначеним у момент перетину митного кордону України власниками таких транспортних засобів, або членам їх сімей (дружина, чоловік, діти, батьки) для власних потреб.

Тимчасове ввезення легкового транспортного засобу (код 87.03 за Гармонізованою системою опису та кодування товарів) дозволяється нерезидентам - суб'єктам господарської діяльності (включаючи представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності незалежно від кількості філій) та нерезидентам - фізичним особам, визначеним у момент перетину митного кордону України власниками таких транспортних засобів, або членам їх сімей (дружина, чоловік, діти, батьки) для власних потреб.
8.
Термін тимчасового ввезення транспортного засобу на митну територію України визначається митним органом з дня першого перетинання цим засобом пункту пропуску.



9.
Транспортні засоби, тимчасово ввезені під письмове зобов'язання про зворотне вивезення, не можуть бути передані у володіння або користування іншим особам.
Транспортні засоби, тимчасово ввезені під письмове зобов'язання про зворотне вивезення, не можуть бути передані у володіння або користування іншим особам.

Транспортні засоби, тимчасово ввезені під письмове зобов'язання про зворотне вивезення, не можуть бути передані у володіння або користування іншим особам.
10.
Тимчасове ввезення транспортних засобів за кодами виробів за Гармонізованою системою опису та кодування товарів 87.02, 87.03, 87.04 або 87.05 дозволяється за наявності документа, що підтверджує їх реєстрацію за межами України. У разі невиконання цієї умови зазначені транспортні засоби підлягають митному оформленню в порядку, визначеному законодавством України.
Тимчасове ввезення транспортних засобів за кодами виробів за Гармонізованою системою опису та кодування товарів 87.02, 87.03 або 87.05 дозволяється за наявності документа, що підтверджує їх реєстрацію за межами України. У разі невиконання цієї умови зазначені транспортні засоби підлягають митному оформленню в порядку, визначеному законодавством України.

Тимчасове ввезення транспортних засобів за кодами виробів за Гармонізованою системою опису та кодування товарів 87.02, 87.03 або 87.05 дозволяється за наявності документа, що підтверджує їх реєстрацію за межами України. У разі невиконання цієї умови зазначені транспортні засоби підлягають митному оформленню в порядку, визначеному законодавством України.
11.
Підставою для надання митним органом дозволу на право реєстрації транспортного засобу в органі Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України є видана цим органом довідка про відсутність у особи-нерезидента транспортного засобу, який було тимчасово ввезено протягом останніх трьох років.



12.
Транспортні засоби, тимчасово ввезені нерезидентами на митну територію України для власного користування на термін, що перевищує два місяці, підлягають реєстрації в органах Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України.
Транспортні засоби, тимчасово ввезені нерезидентами на митну територію України для власного користування на термін, що перевищує два місяці, підлягають реєстрації в органах Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України.

Транспортні засоби, тимчасово ввезені нерезидентами на митну територію України для власного користування на термін, що перевищує два місяці, підлягають реєстрації в органах Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України.
13.
Дія частин шостої - восьмої, десятої - дванадцятої цієї статті не поширюється на транспортні засоби, що належать дипломатичним представництвам України та іноземних держав, міжнародним, міжурядовим організаціям і представництвам іноземних держав при них, а також їх персоналу - нерезидентам України".
Дія частин шостої - сьомої, дев'ятої - десятої цієї статті не поширюється на транспортні засоби, що належать дипломатичним представництвам України та іноземних держав, міжнародним, міжурядовим організаціям і представництвам іноземних держав при них, а також їх персоналу - нерезидентам України".

Дія частин шостої - сьомої, дев'ятої - десятої цієї статті не поширюється на транспортні засоби, що належать дипломатичним представництвам України та іноземних держав, міжнародним, міжурядовим організаціям і представництвам іноземних держав при них, а також їх персоналу - нерезидентам України".
14.
2. У Декреті Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року №46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., №27. ст. 289; 2000 р., №5, ст. 34):
1) у статті 1:
у частині першій слова "суб'єктів підприємницької діяльності" виключити;
доповнити статтю частиною другою такого змісту:
"Вимога щодо обов'язкової сертифікації товарів, що імпортуються, не поширюється на фізичних осіб (громадян) при ввезенні товарів для власного споживання в обсягах, звільнених від оподаткування відповідно до чинного законодавства";
Президент України
Останній абзац пункту 4 пропозицій Президента (повторно)
У зв'язку з цим слід зазначити, що пункти "а", "б" та "г" статті 2 Декрету Кабінету Міністрів України, які визнаються такими, що втратили чинність, взагалі не регулюють питання ввезення транспортних засобів та запасних частин до них, а отже у даному випадку зміст запропонованих змін не відповідає назві Закону та не є темою Закону, який розглядається. Це стосується і статті 2 розділу І Закону, якою вносяться зміни до Декрету Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року N 46 "Про стандартизацію і сертифікацію".
Враховано редакційно

2. У Декреті Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року №46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., №27. ст. 289; 2000 р., №5, ст. 34) розділ VII "Заключні положення" доповнити абзацом такого змісту:
"Нові транспортні засоби, які ввозяться на митну територію України суб'єктами підприємницької діяльності або фізичними особами підлягають обов'язковій сертифікації відповідно до чинного законодавства".




-1- Комітет з питань фінансів і банківської діяльності
2. У Декреті Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року №46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., №27. ст. 289; 2000 р., №5, ст. 34) розділ VII "Заключні положення" доповнити абзацом такого змісту:
"Нові транспортні засоби, які ввозяться на митну територію України суб'єктами підприємницької діяльності або фізичними особами підлягають обов'язковій сертифікації відповідно до чинного законодавства".
Враховано


19.
2) у абзаці першому частини третьої статті 5 та у статті 8 відповідно слова "суб'єктами підприємницької діяльності" та "суб'єкти підприємницької діяльності" виключити.



20.
3. Статтю 11 Закону України "Про податок на додану вартість" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., №21, ст. 156, №37, ст. 239, №38, ст.250, №47, ст.294, №51, ст.305, ст.307; 1998 р., №10, ст.37, №17, ст.83, №18, ст.95, №20, ст.100, №33, ст.224; 1999 р., №4, ст.33, №7, ст.53, ст.54, №15, ст.83, ст.88, №18, ст.140, ст.142, №26, ст.214, ст.216, №31, ст.250, №32, ст.264, №35, ст.302, №38, ст.338, ст.341, ст.343, ст.352, №39, ст.356, ст.357, №51, ст.446; 2000 р., №2, ст.16, №3, ст.20, №10, ст.78, №22, ст.172, із змінами, внесеними законами України від 13 липня 2000 року №1874-ІІІ та від 21 вересня 2000 року №1991- ІІІ) доповнити пунктом 11.31 такого змісту:
Президент України
2. Стаття 3 розділу І Закону доповнює Закон України "Про податок на додану вартість" нормою, за якою база оподаткування податком на додану вартість на легкові автомобілі, що ввозяться (імпортуються) в Україну, визначається відповідно до норм Закону України "Про податок на додану вартість", але не може бути меншою звичайної ціни, яка визначається (встановлюється) відповідно до порядку, визначеного Кабінетом Міністрів України або уповноваженим ним органом, виходячи з ринкових цін на аналогічні товари у країнах їх походження, збільшених на суму акцизу і ввізного мита. Таким чином Закон фактично зобов'язує Кабінет Міністрів України або уповноважений ним орган визначити порядок встановлення звичайної ціни на легкові автомобілі, що ввозяться (імпортуються) в Україну.
Враховано


21.
"11.31. Установити, що база оподаткування податком на додану вартість на легкові автомобілі (код 87.03), що ввозяться (імпортуються) в Україну, визначається відповідно до норм цього Закону, але не може бути меншою звичайної ціни, яка визначається (встановлюється) відповідно до порядку, визначеного Кабінетом Міністрів України або уповноваженим ним органом, виходячи з ринкових цін на аналогічні товари у країнах їх походження, збільшених на суму акцизу і ввізного мита".
По суті це означає повернення до раніше діючого порядку визначення вартості автотранспортного засобу, виходячи з його мінімальної митної вартості. У поточному році цей порядок було скасовано постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2000 року N 575 відповідно до Угоди про партнерство і співробітництво між Україною і Європейськими Співтовариствами та їх державами-членами, ратифікованої Верховною Радою України 10 листопада 1994 року, яка відповідно до статті 9 Конституції України є частиною національного законодавства України.
Стаття 16 зазначеної Угоди передбачає застосування між Україною та ЄС, його державами-членами статті VІІ ГАТТ. Угодою про застосування статті VІІ Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року передбачено, що митна вартість товарів не визначається, зокрема, на підставі ціни товарів на внутрішньому ринку країни експорту, мінімальних митних вартостей тощо.


22.
4. Статтю 1 Закону України "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі транспортні засоби" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., №32, ст.151; 1999 р., №52, ст.464) викласти в такій редакції:


4. Статтю 1 Закону України "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі транспортні засоби" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., №32, ст.151; 1999 р., №52, ст.464) викласти в такій редакції:
23.
"1. Затвердити ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі транспортні засоби:


"1. Затвердити ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі транспортні засоби:
24.
Код виробів за Гармонізованою системою опису та кодування товарів
Опис товару згідно з Гармонізованою системою опису та кодування товарів
Ставки акцизного збору у твердих сумах з одиниці товару (продукції)
Ставки специфічного ввізного мита (пільгові, повні)
25.

Транспортні засоби з поршневим двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від іскри та з кривошипно-шатунним механізмом:


26.
87.03 21 100
з робочим об'ємом циліндрів двигуна не більш як 1000 куб.см, нові
0,2 євро за 1 куб.см
0,05 євро за 1 куб.см
27.
87.03 21 90
з робочим об'ємом циліндрів двигуна не більш як 1000 куб.см, що були у користуванні:


28.
87.03 21 901
до 5 років включно
0,4 євро за 1 куб.см
0,1 євро за 1 куб.см
29.
87.03 21 903
понад 5 років
0,6 євро за 1 куб.см
0,15 євро за 1 куб.см
30.
87.03 22 110,
87.03 22 190
з робочим об'ємом циліндрів двигуна більш як 1000 куб.см, але не більш як 1500 куб.см, нові: автомобілі, обладнані для проживання; інші
0,2 євро за 1 куб.см
0,1 євро за 1 куб.см
31.
87.03 22 90
з робочим об'ємом циліндрів двигуна більш як 1000 куб.см, але не більш як 1500 куб.см, що були у користуванні:


32.
87.03 22 901
до 5 років включно
0,4 євро за 1 куб.см
0,2 євро за 1 куб.см
33.
87.03 22 903
понад 5 років
0,6 євро за 1 куб.см
0,3 євро за 1 куб.см
34.
87.03 23 110,
87.03 23 190
з робочим об'ємом циліндрів двигуна більш як 1500 куб.см, але не більш як 2200 куб.см, нові: автомобілі, обладнані для проживання; інші
0,3 євро за 1 куб.см
0,1 євро за 1 куб.см
35.
87.03 23 110,
87.03 23 190
з робочим об'ємом циліндрів двигуна більш як 2200 куб.см, але не більш як 3000 куб.см, нові: автомобілі, обладнані для проживання; інші
0,6 євро за 1 куб.см
0,4 євро за 1 куб.см
36.
87.03 23 90
з робочим об'ємом циліндрів двигуна більш як 1500 куб.см, але не більш як 2200 куб.см, що були у користуванні:


37.
87.03 23 901
до 5 років включно
0,6 євро за 1 куб.см
0,2 євро за 1 куб.см
38.
87.03 23 903
понад 5 років
0,9 євро за 1 куб.см
0,3 євро за 1 куб.см
39.
87.03 23 90
з робочим об'ємом циліндрів двигуна більш як 2200 куб.см, але не більш як 3000 куб.см, що були в користуванні:


40.
87.03 23 901
до 5 років включно
1,2 євро за 1 куб.см
0,8 євро за 1 куб.см
41.
87.03 23 903
понад 5 років
1,8 євро за 1 куб.см
1,2 євро за 1 куб.см
42.
87.03 24 100
з робочим об'ємом циліндрів двигуна більш як 3000 куб.см, нові
1,0 євро за 1 куб.см
0,8 євро за 1 куб.см
43.
87.03 24 90
з робочим об'ємом циліндрів двигуна більш як 3000 куб.см, що були у користуванні:


44.
87.03 24 901
до 5 років включно
2,0 євро за 1 куб.см
1,6 євро за 1 куб.см
45.
87.03 24 903
понад 5 років
3,0 євро за 1 куб.см
2,4 євро за 1 куб.см
46.

Інші автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння (дизельні та напівдизельні двигуни, що працюють на пальному з низьким цетановим числом):


47.
87.03 31 100
з робочим об'ємом циліндрів двигуна не більш як 1500 куб.см, нові
0,2 євро за 1 куб.см
0,1 євро за 1 куб.см
48.
87.03 31 90
з робочим об'ємом циліндрів двигуна не більш як 1500 куб.см, що були у користуванні:


49.
87.03 31 901
до 5 років включно
0,4 євро за 1 куб.см
0,2 євро за 1 куб.см
50.
87.03 31 903
понад 5 років
0,6 євро за 1 куб.см
0,3 євро за 1 куб.см
51.
87.03 32 110,
87.03 32 190
з робочим об'ємом циліндрів двигуна більш як 1500 куб.см, але не більш як 2500 куб.см, нові: автомобілі, обладнані для проживання; інші
0,3 євро за 1 куб.см
0,15 євро за 1 куб.см
52.
87.03 32 90
з робочим об'ємом циліндрів двигуна більш як 1500 куб.см, але не більш як 2500 куб.см, що були у користуванні:


53.
87.03 32 901
до 5 років включно
0,6 євро за 1 куб.см
0,3 євро за 1 куб.см
54.
87.03 32 903

понад 5 років
0,9 євро за 1 куб.см
0,45 євро за 1 куб.см
55.
87.03 33 110,
87.03 33 190
з робочим об'ємом циліндрів двигуна більш як 2500 куб.см, нові: автомобілі, обладнані для проживання; інші
0,8 євро за 1 куб.см
0,8 євро за 1 куб.см
56.
87.03 33 90
з робочим об'ємом циліндрів двигуна більш як 2500 куб.см, що були у користуванні:


57.
87.03 33 901
до 5 років включно
1,6 євро за 1 куб.см
1,6 євро за 1 куб.см
58.
87.03 33 903
понад 5 років
2,4 євро за 1 куб.см
2,4 євро за 1 куб.см
59.
87.03 90
Інші (з електродвигуном, інші)
100 євро за 1 шт.
300 євро за 1 шт.
60.
87.03 10
Автомобілі, спеціально призначені для руху по снігу; спеціальні автомобілі для перевезення гравців у гольф та інші подібні транспортні засоби
0,6 євро за 1 куб.см
0,4 євро за 1 куб.см
61.
87.11 40 000,
87.11 50 000,
87.11 90 000
Мотоцикли (включаючи мопеди) і велосипеди з встановленим допоміжним двигуном, з колясками або без них, з об'ємом циліндрів двигуна більш як 500 куб.см, але не більш як 800 куб.см; більш як 800 куб.см; інші
0,2 євро за 1 куб.см
0,4 євро за 1 куб.см
62.
87.16 10 990
Причепи і напівпричепи житлові, масою більш як 3500 кг
100 євро за 1 шт.
100 євро за 1 шт.
63.
Транспортними засобами, що були в користуванні, слід вважати такі, на які були або є акти державної реєстрації, видані уповноваженими органами іноземної країни, що дає право експлуатувати ці транспортні засоби".


Транспортними засобами, що були в користуванні, слід вважати такі, на які були або є акти державної реєстрації, видані уповноваженими органами іноземної країни, що дає право експлуатувати ці транспортні засоби".
64.
5. Пункт 2 розділу ІІ "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо фінансування дорожнього господарства" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., №40, ст.361) викласти в такій редакції:
"2. Управління та експлуатація транспортних засобів, ввезених на митну територію України під зобов'язання щодо їх зворотного вивезення до набрання чинності цим Законом, дозволяється виключно нерезидентам - суб'єктам господарської діяльності (включаючи представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності незалежно від кількості філіалів) та нерезидентам - фізичним особам, визначеним у момент перетину митного кордону України власниками таких транспортних засобів, або членам їх сімей (дружина, чоловік, діти, батьки)".
Президент України
3. Статтею 5 розділу І Закону вносяться зміни до розділу "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо фінансування дорожнього господарства". При цьому запроваджується правило щодо управління та експлуатації транспортних засобів, ввезених на митну територію України під зобов'язання щодо їх зворотного вивезення до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо фінансування дорожнього господарства", а отже - до 1 січня 2000 року. За цих обставин залишається невирішеним питання порядку управління та експлуатації транспортних засобів, ввезених на митну територію України під зобов'язання щодо їх зворотного вивезення після 1 січня 2000 року (адже зміни до статті 71 Митного кодексу України, які регулюють аналогічні питання, за загальним конституційним принципом не мають зворотної дії в часі, а отже не повинні застосовуватися до відносин, які виникли до набрання цими змінами чинності).
Враховано


66.
6. Визнати такими, що втратили чинність, статті 2 та 3 Декрету Кабінету Міністрів України від 11 січня 1993 року №2-93 "Про порядок обкладення митом предметів, які ввозяться (пересилаються) громадянами в Україну" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., №12, ст.105, №49, ст.460) та додаток до нього.
Президент України
4. Статтею 6 розділу І Закону визнаються такими, що втратили чинність, статті 2 та 3 Декрету Кабінету Міністрів України від 11 січня 1993 року №2 "Про порядок обкладення митом предметів, які ввозяться (пересилаються) громадянами в Україну".
Таким чином Законом запроваджується обкладення ввізним митом будь-якої кількості товарів та предметів, які ввозяться (пересилаються) в Україну фізичними особами, що навряд чи виправдано, а з точки зору вже згадуваної частини третьої статті 22 Конституції України, - неприпустимо.
У зв'язку з цим слід зазначити, що пункти "а", "б" та "г" статті 2 Декрету Кабінету Міністрів України, які визнаються такими, що втратили чинність, взагалі не регулюють питання ввезення транспортних засобів та запасних частин до них, а отже у даному випадку зміст запропонованих змін не відповідає назві Закону та не є темою Закону, який розглядається. Це стосується і статті 2 розділу І Закону, якою вносяться зміни до Декрету Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року N 46 "Про стандартизацію і сертифікацію".
Враховано

6. Визнати такою, що втратила чинність статтю 3 Декрету Кабінету Міністрів України від 11 січня 1993 року №2-93 "Про порядок обкладення митом предметів, які ввозяться (пересилаються) громадянами в Україну" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., №12, ст.105, №49, ст.460) та додаток до цього Декрету.


-2- Комітет з питань фінансів і банківської діяльності
Пропонується статтю 6 викласти у такій редакції:
6. Визнати такою, що втратила чинність, статтю 3 Декрету Кабінету Міністрів України від 11 січня 1993 року №2-93 "Про порядок обкладення митом предметів, які ввозяться (пересилаються) громадянами в Україну" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., №12, ст.105, №49, ст.460) та додаток до цього Декрету.
Враховано


67.
ІІ. Прикінцеві положення



ІІ. Прикінцеві положення
68.
1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України
5. Викликає заперечення передбачений статтею 1 розділу ІІ Закону строк набрання ним чинності (з дня його опублікування), оскільки це може викликати негативну реакцію як з боку громадян України, так і іноземних держав, спричинити непередбачувані фінансові витрати, непорозуміння в роботі органів державної митної служби.
Враховано
1. Цей Закон набирає чинності через 45 днів з дня його опублікування.
Транспортні засоби, які тимчасово ввезені на митну територію України фізичними та юридичними особами-резидентами без сплати мита та податків (зборів) до набрання чинності цим Законом можуть знаходитись на території України до закінчення терміну, на який їх тимчасово ввезено.


-3- Комітет з питань фінансів і банківської діяльності
1. Цей Закон набирає чинності через 45 днів з дня його опублікування.
Транспортні засоби, які тимчасово ввезені на митну територію України фізичними та юридичними особами-резидентами без сплати мита та податків (зборів) до набрання чинності цим Законом можуть знаходитись на території України до закінчення терміну, на який їх тимчасово ввезено.
Враховано


69.
2. Продаж автомобілів, ввезених в Україну і конфіскованих (примусово вилучених), в тому числі в рахунок погашення боргу або інших зобов'язань за цивільно-правовими угодами, договорами, у випадках, передбачених законодавством, здійснюється з нарахуванням податків та зборів, що справляються при імпорті автомобілів відповідно до закону, у разі якщо такі податки та збори не були попередньо сплачені.


2. Продаж автомобілів, ввезених в Україну і конфіскованих (примусово вилучених), в тому числі в рахунок погашення боргу або інших зобов'язань за цивільно-правовими угодами, договорами, у випадках, передбачених законодавством, здійснюється з нарахуванням податків та зборів, що справляються при імпорті автомобілів відповідно до закону, у разі якщо такі податки та збори не були попередньо сплачені.
70.
Зазначені податки і збори підлягають стягненню до або в момент продажу таких автомобілів.


Зазначені податки і збори підлягають стягненню до або в момент продажу таких автомобілів.
71.
3. З метою недопущення забруднення навколишнього середовища, поліпшення екологічної ситуації України заборонити з 1 січня 2003 року ввезення на митну територію України, а з 1 січня 2005 року - експлуатацію легкових автомобілів, не обладнаних пристроєм для нейтралізації ядучих фракцій вихлопних газів (каталізатором).
Президент України
6. Статтею 3 розділу ІІ Закону встановлено, що з 1 січня 2003 року забороняється ввезення на митну територію України легкових автомобілів, з 1 січня 2005 року - експлуатація легкових автомобілів, не обладнаних пристроєм для нейтралізації ядучих фракцій вихлопних газів (каталізатором). Таким чином, вимога про обладнання каталізатором застосовуватиметься щодо легкових автомобілів імпортного виробництва (а саме вони ввозяться в Україну) з 1 січня 2003 року, а щодо автомобілів, які не ввозяться в Україну (інакше кажучи, вітчизняного виробництва), - з 1 січня 2005 року.
Це не відповідає вже згадуваній Угоді про партнерство і співробітництво, стаття 15 якої передбачає, що товарам, які походять з території ЄС та його держав-членів і імпортуються в Україну, надається не менш сприятливий режим, ніж той, який надано подібним товарам національного походження щодо всіх законів, правил і вимог, які впливають на їх внутрішній продаж, пропонування для продажу, купівлю, транспортування, розподіл або використання.
Враховано

3. З метою недопущення забруднення навколишнього середовища, поліпшення екологічної ситуації України заборонити з 1 січня 2003 року - реалізацію на внутрішньому ринку України та ввезення на митну територію України легкових автомобілів, не обладнаних пристроєм для нейтралізації ядучих фракцій вихлопних газів (каталізатором).


-4- Комітет з питань фінансів і банківської діяльності
Пункти 3 і 4 "Прикінцевих положень" викласти в редакції:
"3. З метою недопущення забруднення навколишнього середовища, поліпшення екологічної ситуації України заборонити з 1 січня 2003 року - реалізацію на внутрішньому ринку України та ввезення на митну територію України легкових автомобілів, не обладнаних пристроєм для нейтралізації ядучих фракцій вихлопних газів (каталізатором).
Враховано


72.
4. Кабінету Міністрів України у місячний термін з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність до норм цього Закону.


4. Кабінету Міністрів України у місячний термін з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність до норм цього Закону.


Президент України
Враховуючи викладене, Закон не може бути підписано Президентом України. Пропонується скасувати Закон і після всебічного вивчення з урахуванням висловлених зауважень порушених у ньому проблем, належного обґрунтування пропонованих рішень, опрацювання альтернативних виважених варіантів механізму регулювання ринку автомобілів, попереднього інформування широких верств населення, а у разі потреби - й проведення відповідних консультацій з Європейською Комісією підготувати новий законопроект з порушеної проблеми.



* - Назви колонок таблиці подані в загальному значенні