Назва: Про внесення змін до деяких законів України щодо створення та функціонування спеціальних (вільних) економічних зон і запровадження спеціальних режимів інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку
Автор: Кабінет Міністрів України
Головний комітет: Комітет з питань економічної політики, управління народним господарством,власності та інвестицій

Файл у форматі MS WORD7

N
Редакція, прийнята в попередньому читанні*
Зауваження та пропозиції
Висновки, обгр.
Редакція, запропонована головним комітетом
0.

Проект


1.

Закон України


2.

Про внесення змін до деяких законів України щодо створення та функціонування спеціальних (вільних) зон і запровадження спеціальних режимів інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку







3.

Верховна Рада України
п о с т а н о в л я є:







4.

І. Внести зміни до таких законів України:
-1- Н.д.Петренко В.О. (Реєстр.картка №279)
У зв'язку з зауваженнями Головного юридичного управління внести термінологічні правки в остаточну редакцію.
Враховано


ЗАКОН УКРАЇНИ

Про спеціальні економічні зони та спеціальний режим
інвестиційної діяльності в
Донецькій області

-2 Н.д.Кулик О.В. (Округ №145)
По всьому тексту проекту Закону слова
"устаткування та обладнання" замінити на слова "устаткування (обладнання)"
Враховано
редакційно


Стаття 3. Створення спеціальних економічних зон та запровадження на територіях пріоритетного розвитку спеціального режиму інвестиційної діяльності

-3 Н.д.Кушнир О.Д. (Реєстр.картка №280)
Н.д.Петренко В.О. (Реєстр.картка №279)
Н.д.Черненко В.Г. (Округ №48)
До пункту 1 додати підпункт такого змісту:
Враховано


(частина четверта)

До територій пріоритетного розвитку належать у своїх адміністративно-територіальних межах міста Артемівськ, Вугледар, Горлівка, Дзержинськ, Димитров, Добропілля, Донецьк, Єнакієве, Жданівка, Кіровське, Костянтинівка, Краматорськ, Красноармійськ, Красний Лиман, Макіївка, Маріуполь, Новогродівка, Селидове, Слов'янськ, Сніжне, Торез, Шахтарськ, а також Амвросіївський, Волноваський, Костянтинівський, Мар'їнський та Слов'янський райони. ( Частина четверта статті 3 в редакції Законів N 984-XIV ( 984-14 ) від 15.07.99, N 1097-XIV ( 1097-14 ) від 22.09.99 )

"Частину 4 статті 3 Закону України "Про спеціальні економічні зони та спеціальний режим інвестиційної діяльності в Донецькій області (Відомості Верховної Ради, 1999, N 7, ст.50 ) викласти у такій редакції:
"До територій пріоритетного розвитку належать у своїх адміністративно-територіальних межах міста Артемівськ, Вугледар, Горлівка, Дзержинськ, Димитров, Добропілля, Донецьк, Дружківка, Єнакієве, Жданівка, Зугрес, Іловайськ, Кіровське, Костянтинівка, Краматорськ, Красноармійськ, Красний Лиман, Макіївка, Маріуполь, Новогродівка, Селидове, Слов'янськ, Сніжне, Торез, Харцизьк, Шахтарськ, а також Амвросіївський, Волноваський, Костянтинівський, Мар'їнський, Слов'янський Старобешівський та Шахтарський райони."

5.

Стаття 14. Спеціальний режим інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку

(частина друга)
1. Підпункт "а" частини другої статті 14 Закону України "Про спеціальні економічні зони та спеціальний режим інвестиційної діяльності в Донецькій області" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 7, ст. 50) доповнити абзацами такого змісту:
--4- Н.д.Гуренко С.І. (Реєстр.картка №248)
Н.д.Петренко В.О. (Реєстр.картка №279)
Пункт "а" та перший абзац пункту "б" частини другої статті 14 викласти у такій редакції:
Враховано


Відповідно до цього режиму:
а) звільняються на період реалізації інвестиційного проекту, але не більше ніж на п'ять років, від обкладення ввізним митом сировина, матеріали, предмети, устаткування та обладнання (крім підакцизних товарів) і податком на додану вартість - устаткування та обладнання під час їх ввезення в Україну;

"а) звільняються на період реалізації інвестиційного проекту, але не більше ніж на п'ять років, від обкладення ввізним митом сировина, матеріали, предмети, устаткування (обладнання), крім підакцизних товарів, і податком на додану вартість - устаткування (обладнання) під час їх ввезення в Україну.




Перелік та обсяги ввезення на митну територію України зазначених сировини, матеріалів, предметів, устаткування (обладнання), є невід'ємною частиною інвестиційного проекту.

6.

"До устаткування та обладнання, зазначених у цьому підпункті, належать машини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, передбаченому в інвестиційному проекті.
Під терміном устаткування (обладнання), слід розуміти машини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, що здійснюється під час реалізації інвестиційного проекту;

7.

Перелік та обсяги ввезення сировини, матеріалів, предметів, устаткування та обладнання, зазначених у цьому підпункті, є невід'ємною частиною інвестиційного проекту".



б) звільняється на три роки від оподаткування прибуток, одержаний від реалізації інвестиційних проектів, схвалених Радою, на новостворених підприємствах, діючих підприємствах, їх філіях та інших структурних підрозділах - платниках податку, на яких відбувалася реструктуризація, реконструкція, модернізація, перепрофілювання, в частині, одержаній від освоєння інвестицій, на підставі документів окремого (бухгалтерського, податкового) обліку, якщо інвестиції в них еквівалентні не менш як 1 млн. дол. США.


б) звільняється на три роки від оподаткування прибуток, одержаний від реалізації інвестиційних проектів, схвалених Радою, на новостворених підприємствах, діючих підприємствах, їх філіях та інших структурних підрозділах - платниках податку, на яких відбувалася реструктуризація, реконструкція, модернізація, перепрофілювання, в частині, одержаній від освоєння інвестицій, на підставі документів окремого (бухгалтерського, податкового) обліку, якщо інвестиції в них еквівалентні не менш як 250 тисяч доларів США."


ЗАКОН УКРАЇНИ

Про спеціальний режим інвестиційної діяльності
у Закарпатській області





Стаття 2. Спеціальний режим інвестиційної діяльності передбачає встановлення відповідно до цього Закону податкових і митних пільг для суб'єктів підприємницької діяльності, які уклали договір з місцевими державними адміністраціями щодо реалізації інвестиційного проекту. Форма типового договору затверджується Кабінетом Міністрів України.



8.

(частина друга)

Спеціальний режим інвестиційної діяльності передбачає:
2. Пункт 1 частини другої статті 2 Закону України "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності у Закарпатській області" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 7, ст. 51) доповнити абзацами другим і третім такого змісту:
-5- Н.д.Петренко В.О. (Реєстр.картка №279)
Пункт 1 частини другої статті 2 Закону України "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності у Закарпатській області" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 7, ст. 51) викласти у такій редакції:
Враховано


1) звільнення не більш як на 5 років від обкладення ввізним митом і податком на додану вартість під час ввезення в Україну устаткування та обладнання (крім підакцизних товарів) для реалізації інвестиційного проекту.

"1) звільнення не більш як на 5 років від обкладення ввізним митом і податком на додану вартість під час ввезення в Україну устаткування (обладнання), крім підакцизних товарів, для реалізації інвестиційного проекту.




Перелік та обсяги ввезення на митну територію України зазначених устаткування (обладнання), є невід'ємною частиною інвестиційного проекту.

9.



(абзац другий пункту першого частини другої)
"До устаткування та обладнання, зазначених у цьому пункті, належать машини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, передбаченому в інвестиційному проекті.
Під терміном устаткування (обладнання), слід розуміти машини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, що здійснюється під час реалізації інвестиційного проекту.



Перелік та обсяги ввезення устаткування та обладнання є невід'ємною частиною інвестиційного проекту".


10.
У разі відчуження зазначеного устаткування та обладнання до закінчення строку реалізації інвестиційного проекту ввізне мито та податок на додану вартість справляються як при імпорті товарів;
У зв'язку з цим абзац другий вважати відповідно абзацом четвертим.


У разі відчуження зазначеного устаткування (обладнання) до закінчення строку реалізації інвестиційного проекту ввізне мито та податок на додану вартість справляються як при імпорті товарів;"


ЗАКОН УКРАЇНИ

Про спеціальну економічну зону "Яворів"



12.


Стаття 9. Спеціальний правовий режим підприємницької діяльності та особливості оподаткування на території СЕЗ "Яворів"





1. На території СЕЗ "Яворів" у районі пункту пропуску через державний кордон України "Краковець" створюється автопорт "Краковець".
Автопорт "Краковець" розміщується на території Краковецької селищної ради загальною площею 74,5 гектара. Територія автопорту "Краковець" обмежена з заходу ділянкою державного кордону України довжиною 1500 метрів, з півдня - ділянкою автомобільної дороги Краковець - Львів довжиною 1500 метрів, з півночі і сходу - адміністративно-територіальними межами селища міського типу Краковець.
На території автопорту "Краковець" запроваджується спеціальний митний режим.
Відповідно до цього спеціального митного режиму на території автопорту "Краковець" встановлюється такий порядок ввезення (вивезення) товарів та інших предметів:




а) у разі ввезення товарів та інших предметів (крім підакцизних товарів) з-за меж митної території України на територію автопорту "Краковець" для використання в межах території автопорту ввізне мито та податок на додану вартість не справляються;
б) у разі ввезення на митну територію України з території автопорту "Краковець" товарів та інших предметів, що попередньо були ввезені з-за меж митної території України на територію автопорту "Краковець", податки сплачуються в порядку, встановленому законодавством України для оподаткування товарів, що імпортуються;
в) у разі вивезення з території автопорту "Краковець" за межі митної території України товарів та інших предметів, вироблених, у тому числі повністю, або достатньо перероблених чи оброблених на території автопорту "Краковець", вивізне мито та акцизний збір не справляються, а податок на додану вартість справляється за нульовою ставкою;
г) у разі вивезення з території автопорту "Краковець" за межі митної території України товарів та інших предметів, попередньо ввезених з-за меж митної території України на територію автопорту "Краковець", вивізне мито, податок на додану вартість і акцизний збір не справляються;
д) у разі вивезення товарів та інших предметів (крім підакцизних товарів) з митної території України на територію автопорту "Краковець" вивізне мито не справляється, а податок на додану вартість справляється за нульовою ставкою;




е) у разі ввезення товарів та інших предметів на територію автопорту "Краковець" з метою транзиту через територію автопорту митні збори справляються відповідно до законодавства України;
є) в інших випадках оподаткування здійснюється відповідно до законодавства України.
Не звільняються від оподаткування операції з ввезення на митну територію України товарів та інших предметів, повністю вироблених, достатньо перероблених або оброблених на території автопорту "Краковець".
Повністю виробленими або достатньо переробленими чи обробленими на території автопорту "Краковець" вважаються товари, які відповідають критеріям, викладеним у статті 18 Закону України "Про Єдиний митний тариф" ( 2097-12 ).
Строк перебування товарів та інших предметів на території автопорту "Краковець" не обмежується, крім випадків коли товари та інші предмети мають обмежений строк зберігання.
До митної вартості товарів та інших предметів, зазначених у пункті "б" частини першої цієї статті, не включається вартість послуг щодо зберігання товарів та інших предметів, їх дороблення, сортування, пакетування, здійснюваних на території автопорту "Краковець".




Операції з надання зазначених послуг не підлягають обкладенню податком на додану вартість.
Митний контроль за переміщенням товарів та інших предметів через межі території автопорту "Краковець" здійснюється відповідно до законодавства України з метою забезпечення дотримання державними органами, підприємствами, установами, організаціями та їх посадовими особами, а також громадянами порядку переміщення товарів та інших предметів через митний кордон України, з урахуванням норм цього Закону.
Для запобігання несанкціонованому і неконтрольованому проникненню на територію автопорту "Краковець" або за її межі фізичних осіб, транспортних засобів, а також ввезенню та вивезенню товарів та інших предметів територія автопорту "Краковець" огороджується по периметру і облаштовується відповідно до вимог Державної митної служби України.
Митне оформлення товарів та інших предметів, що переміщуються через межі території автопорту "Краковець", здійснюється відповідно до законодавства України.
За митне оформлення товарів та інших предметів, а також перебування їх під митним контролем на території автопорту "Краковець" справляються митні збори відповідно до законодавства України.
Організація робіт з облаштування митної інфраструктури і огородження території автопорту "Краковець" та їх фінансування здійснюються органом господарського розвитку і управління СЕЗ "Яворів".
Спеціальний митний режим запроваджується на території автопорту "Краковець" після затвердження Державною митною службою України акта приймання-передачі в експлуатацію об'єктів митної інфраструктури.




2. Суб'єктам СЕЗ "Яворів" надаються передбачені цим Законом пільги щодо сплати податку на прибуток підприємств, сплати ввізного мита, податку на додану вартість, збору на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття, збору до Державного інноваційного фонду та плати за землю.
3. Суб'єкти СЕЗ "Яворів", які ввозять на територію СЕЗ "Яворів" (крім території автопорту "Краковець") устаткування, обладнання та комплектуючі деталі до них (крім підакцизних товарів) для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією інвестиційних проектів, затверджених Яворівською районною державною адміністрацією, звільняються на період реалізації інвестиційного проекту, але не більше ніж на п'ять років, від сплати ввізного мита.




4. Звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення (пересилання) устаткування, обладнання та комплектуючих деталей до них (крім підакцизних товарів), які ввозяться (пересилаються) на територію СЕЗ "Яворів" суб'єктами СЕЗ "Яворів" для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією інвестиційних проектів, затверджених Яворівською районною державною адміністрацією.
У разі нецільового використання зазначеного устаткування, обладнання та комплектуючих деталей до них платник податку зобов'язаний збільшити податкові зобов'язання за наслідками податкового періоду, в якому відбулося таке порушення, на суму податку на додану вартість, що мала б бути сплачена при ввезенні (пересиланні) на митну територію України таких товарів, а також сплатити пеню, нараховану на таку суму податку виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на день збільшення податкового зобов'язання, за період від дати ввезення таких товарів до дати збільшення податкового зобов'язання.















3. Статтю 9 Закону України "Про спеціальну економічну зону "Яворів" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 15, ст. 82) доповнити частиною п'ятою такого змісту:


13.

"5. До устаткування та обладнання, зазначених у частинах третій і четвертій цієї статті, належать машини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, передбаченому в інвестиційному проекті.


14.

Комплектуючі деталі до устаткування та обладнання - частини, виготовлені згідно із самостійним комплектом документів і призначені для застосування у складі цього устаткування та обладнання.


15.

Перелік та обсяги ввезення устаткування, обладнання та комплектуючих деталей до них є невід'ємною частиною інвестиційного проекту".


16.

У зв'язку з цим частини п'яту - одинадцяту вважати відповідно частинами шостою - дванадцятою.



5. Імпорт суб'єктами підприємницької діяльності СЕЗ "Яворів" товарів та інших предметів для потреб власного виробництва на території СЕЗ "Яворів" та експорт товарів та інших предметів повністю вироблених або достатньо перероблених чи оброблених на території СЕЗ "Яворів" не підлягають ліцензуванню та квотуванню, якщо інше не встановлено міжнародними договорами України.
Повністю виробленими або достатньо переробленими чи обробленими у СЕЗ "Яворів" вважаються товари, що відповідають критеріям, викладеним у статті 18 Закону України "Про Єдиний митний тариф".
6. На зовнішньоекономічні операції, що здійснюються у СЕЗ "Яворів", поширюються режим експорту (імпорту) товарів та інші заходи нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності відповідно до законодавства України.
Кабінет Міністрів України може встановлювати обмеження щодо ввезення на митну територію України з території СЕЗ "Яворів" та вивезення з митної території України у СЕЗ "Яворів" окремих видів товарів.




7. Звільняється на п'ять років від оподаткування прибуток суб'єктів СЕЗ "Яворів", отриманий на території СЕЗ "Яворів" від реалізації інвестиційних проектів, затверджених Яворівською районною державною адміністрацією.
Прибуток таких платників податку, отриманий у наступні роки реалізації інвестиційних проектів, оподатковується за ставкою 50 відсотків діючої ставки оподаткування.
Ця норма застосовується з моменту одержання суб'єктом СЕЗ "Яворів" першого прибутку від реалізації інвестиційного проекту.
Порядок визначення прибутку, отриманого від реалізації інвестиційних проектів, установлюється Державною податковою адміністрацією України.
8. Суб'єкти СЕЗ "Яворів", які реалізують на території СЕЗ "Яворів" інвестиційні проекти, затверджені Яворівською районною державною адміністрацією, звільняються від сплати збору на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття.
9. Суб'єкти СЕЗ "Яворів", які реалізують на території СЕЗ "Яворів" інвестиційні проекти, затверджені Яворівською районною державною адміністрацією, звільняються від сплати збору до Державного інноваційного фонду.




10. Суб'єкти СЕЗ "Яворів" (власники земельних ділянок та землекористувачі на території СЕЗ "Яворів") повністю звільняються від сплати земельного податку в перші три роки реалізації на території СЕЗ "Яворів" інвестиційних проектів, затверджених Яворівською районною державною адміністрацією, а в наступні роки сплачують земельний податок за ставкою в розмірі 50 відсотків діючої ставки оподаткування. Суб'єкти СЕЗ "Яворів" (власники земельних ділянок та землекористувачі на території СЕЗ "Яворів"), які реалізують інвестиційні проекти на територіях земель, порушених від діяльності Яворівського державного гірничо-хімічного підприємства "Сірка", звільняються від сплати земельного податку.
11. Суб'єкти СЕЗ "Яворів", які проводять свою діяльність на території СЕЗ "Яворів" без створення юридичної особи (філії, відділення, відокремлені підрозділи тощо), складають відокремлений баланс фінансово-господарської діяльності у порядку, встановленому Державною податковою адміністрацією України.





ЗАКОН УКРАЇНИ

Про спеціальну економічну зону
туристсько-рекреаційного
типу "Курортополіс Трускавець"



17.

Стаття 10. Спеціальний правовий режим підприємницької діяльності та особливості оподаткування на території СЕЗ "Курортополіс Трускавець"





1. До суб'єктів СЕЗ "Курортополіс Трускавець" застосовується спеціальний правовий режим підприємницької діяльності та надаються передбачені цим Законом пільги щодо сплати податку на прибуток підприємств, податку на додану вартість, ввізного мита та плати за землю.
2. Звільняються від сплати ввізного мита суб'єкти СЕЗ "Курортополіс Трускавець", які ввозять на територію СЕЗ "Курортополіс Трускавець" зареєстровані в України в установленому законодавством порядку лікарські засоби, перелік яких визначається в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, устаткування, обладнання, комплектуючі вироби до них, програмне забезпечення об'єктів інтелектуальної власності (крім підакцизних товарів) для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією інвестиційних проектів, затверджених виконавчим комітетом Трускавецької міської ради.
У разі порушення цільового використання зазначених товарів платник податку зобов'язаний сплатити ввізне мито у встановленому законодавством порядку.




3. Звільняються від обкладення податком на додану вартість операції з ввезення (пересилання) зареєстрованих в Україні в установленому законодавством порядку лікарських засобів, перелік яких визначається в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, устаткування, обладнання, комплектуючих виробів до них, програмного забезпечення об'єктів інтелектуальної власності (крім підакцизних товарів), які ввозяться (пересилаються) на територію СЕЗ "Курортополіс Трускавець" суб'єктами СЕЗ "Курортополіс Трускавець" для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією інвестиційних проектів, затверджених виконавчим комітетом Трускавецької міської ради.
У разі порушення цільового використання зазначених товарів податок на додану вартість справляється виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче за митну вартість, перераховану в гривні за валютним (обмінним) курсом, установленим Національним банком України на день оформлення ввізної митної декларації.





4. Статтю 10 Закону України "Про спеціальну економічну зону туристсько-рекреаційного типу "Курортполіс Трускавець" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 18, ст. 139) доповнити частиною четвертою такого змісту:


18.

"4. До устаткування та обладнання, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, належать машини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, передбаченому в інвестиційному проекті.



-6-Н.д.Петренко В.О. (Реєстр.картка №279)
До підпункту 4 пункту 1 додати абзац такого змісту:




Відхилено




"У разі реалізації інвестиційних проектів, пов'язаних з діяльністю, у сфері охорони здоров'я та туристсько-рекреаційною діяльністю, до устаткування та обладнання слід також віднести меблі та інвентар, які належать до основних засобів і використовуються для облаштування приміщень за їх призначенням"

19.

Комплектуючі вироби до устаткування та обладнання - частини, виготовлені згідно із самостійним комплектом документів і призначені для застосування у складі цього устаткування та обладнання.


20.

Перелік та обсяги ввезення устаткування, обладнання та комплектуючих виробів до них є невід'ємною частиною інвестиційного проекту".


21.

У зв'язку з цим частини четверту - восьму вважати відповідно частинами п'ятою - дев'ятою.



4. Звільняється на три роки від оподаткування прибуток суб'єктів СЕЗ "Курортополіс Трускавець", отриманий на території СЕЗ "Курортополіс Трускавець" від реалізації інвестиційних проектів, затверджених виконавчим комітетом Трускавецької міської ради.
Прибуток таких платників податку, отриманий з четвертого по шостий рік реалізації інвестиційних проектів, оподатковується за ставкою 50 відсотків діючої ставки оподаткування.
Ця норма застосовується з моменту одержання суб'єктом СЕЗ "Курортополіс Трускавець" першого прибутку від реалізації інвестиційного проекту.
Порядок обчислення прибутку, отриманого від реалізації інвестиційних проектів, встановлюється Державною податковою адміністрацією України.




5. До валового доходу суб'єктів СЕЗ "Курортополіс Трускавець" з метою оподаткування не включається одержана згідно з інвестиційним проектом сума інвестицій у вигляді:
коштів;
матеріальних цінностей;
нематеріальних активів, включаючи легалізовані на території України авторські права, права на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, знаки для товарів і послуг, ноу-хау тощо, вартість яких у конвертованій валюті підтверджена згідно з законами (процедурами) країни інвестора або міжнародними торговельними звичаями, а також підтверджена експертною оцінкою в Україні.
У разі, якщо протягом звітного (податкового) періоду відбувається часткове або повне відчуження зазначеної інвестиції, суб'єкт підприємницької діяльності, який отримав інвестицію, зобов'язаний сплатити податок з прибутку, одержаного в такому звітному (податковому) періоді.




6. На території СЕЗ "Курортополіс Трускавець" справляється курортний збір з осіб, які прибули за путівками та курсівками в санаторії, будинки відпочинку, пансіонати та інші санаторно-курортні установи, в розмірах, встановлених законодавчими актами України.
7. Суб'єкти СЕЗ "Курортополіс Трускавець", які реалізують на території СЕЗ "Курортополіс Трускавець" інвестиційні проекти, затверджені виконавчим комітетом Трускавецької міської ради, суми збору до Державного інноваційного фонду перераховують у встановленому порядку до Трускавецького інноваційного фонду.
8. Надходження в іноземній валюті від реалізації продукції, товарів (робіт, послуг), вироблених або наданих суб'єктами СЕЗ "Курортополіс Трускавець" на території СЕЗ "Курортополіс Трускавець", звільняються від обов'язкового продажу.









ЗАКОН УКРАЇНИ

Про спеціальну економічну зону "Славутич"



22.

Стаття 9. Спеціальний правовий режим підприємницької діяльності та особливості оподаткування на території СЕЗ "Славутич"





1. До суб'єктів СЕЗ "Славутич" застосовується запроваджений цим Законом спеціальний правовий режим підприємницької діяльності та надаються передбачені цим Законом пільги щодо сплати ввізного мита, податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств, збору на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття, збору до Державного інноваційного фонду України та плати за землю.
2. Звільняються від сплати ввізного мита на період реалізації інвестиційних проектів, але не більше ніж на п'ять років суб'єкти СЕЗ "Славутич", які ввозять на територію СЕЗ "Славутич" для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією цих інвестиційних проектів:
матеріали,
сировину,
устаткування,
обладнання,
комплектуючі до них.
( Абзац сьомий частини другої статті 9 виключено на підставі Закону N 2013-III ( 2013-14 ) від 05.10.2000 )




Ця пільга не застосовується при ввезенні на митну територію України підакцизних товарів.
У разі нецільового використання зазначених товарів платник податку зобов'язаний сплатити ввізне мито у встановленому законодавством порядку.
3. Звільняються від оподаткування податком на додану вартість на період реалізації інвестиційних проектів, але не більше ніж на п'ять років, операції з ввезення (пересилання) на територію СЕЗ "Славутич" суб'єктами СЕЗ "Славутич" для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією цих інвестиційних проектів:
устаткування,
обладнання,
комплектуючих до них.
( Абзац п'ятий частини третьої статті 9 виключено на підставі Закону N 2013-III ( 2013-14 ) від 05.10.2000 )
Ця пільга не застосовується при ввезенні на митну територію України підакцизних товарів.
У разі нецільового використання зазначених товарів податок на додану вартість справляється виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче за митну вартість, перераховану в гривні за валютним (обмінним) курсом, установленим Національним банком України на день оформлення ввізної вантажної митної декларації.





















5. Статтю 9 Закону України "Про спеціальну економічну зону "Славутич" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 32, ст. 263; 2000 р., N 48, ст. 407) доповнити частиною четвертою такого змісту:







23.

"4. До устаткування та обладнання, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, належать машини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, передбаченому в інвестиційному проекті.




Комплектуючі до устаткування та обладнання - частини, виготовлені згідно із самостійним комплектом документів і призначені для застосування у складі цього устаткування та обладнання.


24.

Перелік та обсяги ввезення сировини, матеріалів, устаткування, обладнання та комплектуючих до них, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, є невід'ємною частиною інвестиційного проекту".


25.

У зв'язку з цим частини четверту - одинадцяту вважати відповідно частинами п'ятою - дванадцятою.



4. Звільняється на три роки від оподаткування прибуток суб'єктів СЕЗ "Славутич", отриманий на території СЕЗ "Славутич" від реалізації інвестиційних проектів, затверджених виконавчим комітетом Славутицької міської ради.
Прибуток таких платників податку, отриманий суб'єктами СЕЗ "Славутич" з четвертого по шостий рік реалізації інвестиційних проектів, оподатковується за ставкою 50 відсотків діючої ставки оподаткування.
Ця норма застосовується з моменту одержання суб'єктом СЕЗ "Славутич" першого прибутку від реалізації інвестиційного проекту.
Порядок визначення прибутку, отриманого від реалізації інвестиційних проектів, встановлюється Державною податковою адміністрацією України.




5. До валового доходу суб'єктів СЕЗ "Славутич" з метою оподаткування не включається отримана згідно з інвестиційним проектом сума інвестицій у вигляді:
коштів;
матеріальних цінностей;

нематеріальних активів, включаючи легалізовані на території України авторські права, права на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, знаки для товарів і послуг, ноу-хау тощо, вартість яких у конвертованій валюті підтверджена згідно з законами (процедурами) країни інвестора або міжнародними торговельними звичаями, а також експертною оцінкою в Україні.
У разі, якщо протягом звітного (податкового) періоду відбувається часткове або повне відчуження зазначеної інвестиції, суб'єкт підприємницької діяльності, який отримав інвестицію, зобов'язаний сплатити податок з прибутку, одержаного в такому звітному (податковому) періоді.
6. Суб'єкти СЕЗ "Славутич", які реалізують на території СЕЗ "Славутич" інвестиційні проекти, затверджені виконавчим комітетом Славутицької міської ради, звільняються від сплати збору на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття.




7. Суб'єкти СЕЗ "Славутич", які реалізують на території СЕЗ "Славутич" інвестиційні проекти, затверджені виконавчим комітетом Славутицької міської ради, звільняються від сплати збору до Державного інноваційного фонду України.
8. Суб'єкти СЕЗ "Славутич" (власники земельних ділянок та землекористувачі на території СЕЗ "Славутич") повністю звільняються від сплати земельного податку в перші три роки реалізації на території СЕЗ "Славутич" інвестиційних проектів, затверджених виконавчим комітетом Славутицької міської ради, а в наступні три роки сплачують земельний податок за ставкою в розмірі 50 відсотків діючої ставки оподаткування.
9. Імпорт суб'єктами СЕЗ "Славутич" товарів та інших предметів для потреб власного виробництва на території СЕЗ "Славутич" та експорт товарів та інших предметів, повністю вироблених або достатньо перероблених чи оброблених на території СЕЗ "Славутич", не підлягають ліцензуванню та квотуванню, якщо інше не встановлено міжнародними договорами України.




Повністю виробленими або достатньо переробленими чи обробленими у СЕЗ "Славутич" вважаються товари, що відповідають критеріям, викладеним у статті 18 Закону України "Про Єдиний митний тариф" ( 2097-12 ).
10. Суб'єкти СЕЗ "Славутич", які проводять свою діяльність на території СЕЗ "Славутич" без створення юридичної особи (філії, відділення, відокремлені підрозділи тощо), складають відокремлений баланс фінансово-господарської діяльності у порядку, встановленому Державною податковою адміністрацією України.
11. Надходження в іноземній валюті від реалізації продукції, товарів (робіт, послуг), вироблених або наданих суб'єктами СЕЗ "Славутич" на території СЕЗ "Славутич", звільняються від обов'язкового продажу.




26.
ЗАКОН УКРАЇНИ

Про спеціальний режим інвестиційної діяльності
на територіях пріоритетного розвитку в Луганській області



27.

Стаття 9. Спеціальний правовий режим інвестиційної діяльності та особливості оподаткування на територіях пріоритетного розвитку




1. До суб'єктів підприємницької діяльності під час реалізації ними інвестиційних проектів, затверджених у встановленому цим Законом порядку, застосовується запроваджений цим Законом спеціальний правовий режим підприємницької діяльності та надаються передбачені цим Законом пільги щодо сплати ввізного мита, податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств, збору до Державного інноваційного фонду України, до державного фонду сприяння зайнятості населення та плати за землю.
2. Звільняються на період реалізації інвестиційного проекту, але не більше ніж на 5 років, від сплати ввізного мита суб'єкти підприємницької діяльності, які ввозять на митну територію України сировину, матеріали, устаткування та обладнання (крім підакцизних товарів) для реалізації інвестиційного проекту у порядку, встановленому цим Законом.
3. Звільняються на період реалізації інвестиційного проекту, але не більше ніж на 5 років, від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України устаткування та обладнання для реалізації інвестиційного проекту у порядку, встановленому цим Законом..















6. Статтю 9 Закону України "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку в Луганській області" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., N 38, ст. 351) доповнити частиною четвертою такого змісту:




"4. До устаткування та обладнання, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, належать машини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, передбаченому в інвестиційному проекті.


28.


Перелік та обсяги ввезення сировини, матеріалів, устаткування та обладнання, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, є невід'ємною частиною інвестиційного проекту".


30.

У зв'язку з цим частини четверту - дев'яту вважати відповідно частинами п'ятою - десятою.



4. У разі нецільового використання, відчуження зазначених сировини, матеріалів, устаткування та обладнання до закінчення строку реалізації інвестиційного проекту ввізне мито та податок на додану вартість справляються у встановленому законом порядку
5. Звільняється на три роки від оподаткування прибуток новоствореного, перепрофільованого, реструктуризованого підприємства, що реалізує у встановленому цим Законом порядку інвестиційний проект.
Прибуток таких підприємств, одержаний від реалізації інвестиційного проекту з четвертого по шостий рік включно, оподатковується за ставкою у розмірі 50 відсотків діючої ставки оподаткування.
Ця норма застосовується з моменту одержання зазначеними підприємствами першого прибутку.
Порядок обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту, визначається Державною податковою адміністрацією України.
У разі коли протягом звітного (податкового) періоду відбувається часткове або повне відчуження інвестиції суб'єкт підприємницької діяльності, який одержав інвестицію, зобов'язаний сплатити у повному обсязі податок з прибутку, одержаного у такому звітному (податковому) періоді.




6. До валового доходу підприємства, нарахованого з метою оподаткування, не включається одержана згідно з інвестиційним проектом, що реалізується у встановленому цим Законом порядку, сума інвестицій у вигляді:
коштів;
матеріальних цінностей;
нематеріальних активів, включаючи легалізовані на території України авторські права, права на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, знаки для товарів і послуг, ноу-хау тощо, вартість яких у конвертованій валюті підтверджено згідно з законами (процедурами) країни інвестора або міжнародними торговельними звичаями, а також експертною оцінкою в Україні.




7. Звільняються від сплати зборів до Державного інноваційного фонду України та до державного фонду сприяння зайнятості населення на період до 2009 року новостворені, у тому числі у процесі реорганізації, підприємства, що реалізують у встановленому цим Законом порядку інвестиційні проекти, в яких чисельність працівників, вивільнених внаслідок ліквідації, реорганізації гірничодобувних та інших підприємств, становить у звітному податковому періоді не менш як 50 відсотків середньоспискової чисельності працюючих.
8. Звільняються від плати за землю на період освоєння земельної ділянки (планування території, будівництва об'єктів інфраструктури тощо), але не більш як на 5 років, суб'єкти підприємницької діяльності, які реалізують у встановленому цим Законом порядку інвестиційні проекти.
9. Суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють свою діяльність по реалізації у встановленому цим Законом порядку інвестиційних проектів на території пріоритетного розвитку без створення юридичної особи через філії, відділення, інші відокремлені підрозділи тощо, складають відокремлений баланс фінансово-господарської діяльності, погоджений з відповідними органами державної податкової служби України.





ЗАКОН УКРАЇНИ

Про спеціальний режим
інвестиційної діяльності на територіях
пріоритетного розвитку в
Житомирській області



31.

Стаття 9. Спеціальний режим інвестиційної діяльності





1. До суб'єктів підприємницької діяльності під час реалізації ними інвестиційних проектів, затверджених у встановленому цим Законом порядку, застосовується запроваджений цим Законом спеціальний правовий режим підприємницької діяльності та надаються передбачені цим Законом пільги щодо сплати ввізного мита, податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств та плати за землю.
2. Звільняються від сплати ввізного мита на період реалізації затверджених у встановленому цим Законом порядку інвестиційних проектів, але не більше ніж на п'ять років, суб'єкти підприємницької діяльності, які ввозять на митну територію України на території пріоритетного розвитку для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією затверджених у встановленому цим Законом порядку інвестиційних проектів:
матеріали, сировину, перелік та обсяги яких визначаються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
устаткування, обладнання та комплектуючі до них.
Ця пільга не застосовується при ввезенні на митну територію України підакцизних товарів.
У разі нецільового використання зазначених матеріалів, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них платник податку зобов'язаний сплатити ввізне мито у встановленому законодавством порядку.




3. Звільняються від оподаткування податком на додану вартість на період реалізації затверджених у встановленому цим Законом порядку інвестиційних проектів, але не більше ніж на п'ять років, операції з ввезення (пересилання) на митну територію України на території пріоритетного розвитку суб'єктами підприємницької діяльності для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією затверджених у встановленому цим Законом порядку інвестиційних проектів, устаткування, обладнання та комплектуючих до них.
Ця пільга не застосовується при ввезенні на митну територію України підакцизних товарів.
У разі нецільового використання зазначених матеріалів, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них податок на додану вартість справляється виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче за митну вартість, перераховану в гривні за валютним (обмінним) курсом, установленим Національним банком України на день оформлення ввізної вантажної митної декларації, з урахуванням пені, нарахованої на таку суму податку виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на день збільшення податкового зобов'язання, за період від дати ввезення таких товарів на митну територію України до дати збільшення податкового зобов'язання.


















7. Статтю 9 Закону України "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку в Житомирській області" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., N 2, ст. 15) доповнити частиною четвертою такого змісту:









"4. До устаткування та обладнання, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, належать машини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, передбаченому в інвестиційному проекті.


32.

Комплектуючі до устаткування та обладнання - частини, виготовлені згідно із самостійним комплектом документів і призначені для застосування у складі цього устаткування та обладнання.


33.

Перелік та обсяги ввезення сировини, матеріалів, устаткування, обладнання та комплектуючих до них, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, є невід'ємною частиною інвестиційного проекту".


35.

У зв'язку з цим частини четверту - десяту вважати відповідно частинами п'ятою - одинадцятою.



4. Звільняється на три роки від оподаткування прибуток (у частині, одержаній від освоєння інвестицій) новоствореного, перепрофільованого, реструктуризованого, реконструйованого підприємства, що реалізує на території пріоритетного розвитку затверджений у встановленому цим Законом порядку інвестиційний проект.
Прибуток таких підприємств, одержаний від реалізації інвестиційного проекту з четвертого по шостий рік включно, оподатковується за ставкою у розмірі 50 відсотків діючої ставки оподаткування.
Ця норма застосовується з моменту одержання зазначеними підприємствами першого прибутку.
Порядок обліку та обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту, визначається Державною податковою адміністрацією України.
У разі, коли протягом звітного (податкового) періоду відбувається часткове або повне відчуження інвестиції, суб'єкт підприємницької діяльності, який одержав інвестицію, зобов'язаний сплатити у повному обсязі податок з прибутку, одержаного у такому звітному (податковому) періоді.




5. До валового доходу підприємства, нарахованого з метою оподаткування, не включається одержана згідно із затвердженим у встановленому цим Законом порядку інвестиційним проектом, що реалізується на території пріоритетного розвитку, сума інвестицій у вигляді:
коштів;
матеріальних цінностей;
нематеріальних активів, включаючи легалізовані на території України авторські права, права на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, знаки для товарів і послуг, ноу-хау тощо, вартість яких у конвертованій валюті підтверджено згідно з законами (процедурами) країни інвестора або міжнародними торговельними звичаями, а також експертною оцінкою в Україні.
6. Пільги щодо сплати податку на прибуток, передбачені цією статтею, не поширюються на частину прибутку, одержану суб'єктом підприємницької діяльності від освоєння інвестицій, що були здійснені за рахунок коштів бюджетів усіх рівнів, у тому числі за рахунок Державного інноваційного фонду.




7. Звільняються від плати за землю на період освоєння земельної ділянки (планування території, будівництво об'єктів інфраструктури тощо), але не більш як на п'ять років, суб'єкти підприємницької діяльності, які реалізують на територіях пріоритетного розвитку затверджені у встановленому цим Законом порядку інвестиційні проекти.
8. Суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють свою діяльність з реалізації затверджених у встановленому цим Законом порядку інвестиційних проектів на територіях пріоритетного розвитку без створення юридичної особи через філії, відділення, інші відокремлені підрозділи тощо, складають відокремлений баланс фінансово-господарської діяльності, погоджений з відповідними органами Державної податкової служби України.
9. Суб'єкти підприємницької діяльності, що реалізують на територіях пріоритетного розвитку затверджені у встановленому цим Законом порядку інвестиційні проекти, щомісячно складають звіт про цільове використання ввезених ними матеріалів, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них відповідно до порядку, встановленого Державною податковою адміністрацією України та Державною митною службою України.
10. Пільги, передбачені цією статтею, застосовуються з моменту укладення суб'єктом підприємницької діяльності договору (контракту) з органом місцевого самоврядування.





ЗАКОН УКРАЇНИ

Про спеціальний режим інвестиційної діяльності
на території міста Харкова



36.

Стаття 7. Спеціальний правовий режим інвестиційної діяльності та особливості оподаткування у пріоритетних видах економічної діяльності на території міста Харкова




1. До суб'єктів підприємницької діяльності під час реалізації ними інвестиційних проектів відповідно до укладених з Радою договорів (контрактів) застосовується запроваджений цим Законом спеціальний правовий режим підприємницької діяльності та надаються передбачені цим Законом пільги щодо сплати ввізного мита, податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств та плати за землю.
2. Звільняються від сплати ввізного мита на період реалізації інвестиційних проектів, але не більше ніж на п'ять років, суб'єкти підприємницької діяльності, які ввозять на митну територію України
- на територію міста Харкова - для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією цих інвестиційних проектів відповідно до укладених з Радою договорів (контрактів):
матеріали і сировину, перелік та обсяги яких визначаються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
устаткування, обладнання та комплектуючі до них.
Ця пільга не застосовується при ввезенні на митну територію України підакцизних товарів.
У разі нецільового використання зазначених матеріалів, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них платник податку зобов'язаний сплатити ввізне мито у встановленому законодавством порядку.




3. Звільняються від оподаткування податком на додану вартість на період реалізації інвестиційних проектів, але не більше ніж на п'ять років, операції з ввезення (пересилання) на митну територію України - на територію міста Харкова - суб'єктами підприємницької діяльності для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією цих інвестиційних проектів відповідно до укладених з Радою договорів (контрактів), устаткування, обладнання та комплектуючих до них.
Ця пільга не застосовується при ввезенні на митну територію України підакцизних товарів.
У разі нецільового використання зазначених устаткування, обладнання та комплектуючих до них податок на додану вартість справляється виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче за митну вартість, перераховану в гривні за валютним (обмінним) курсом, установленим Національним банком України на день оформлення ввізної вантажної митної декларації, з урахуванням пені, нарахованої на таку суму податку, виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на день збільшення податкового зобов'язання, за період від дати ввезення таких товарів на митну територію України до дати збільшення податкового зобов'язання.

















8. Статтю 7 Закону України "Про спеціальний режим інвеcтиційної діяльності на території міста Харкова" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., N 32, ст. 259) доповнити частиною четвертою такого змісту:










"4. До устаткування та обладнання, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, належать машини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, передбаченому в інвестиційному проекті.


37.

Комплектуючі до устаткування та обладнання - частини, виготовлені згідно із самостійним комплектом документів і призначені для застосування у складі цього устаткування та обладнання.


38.

Перелік та обсяги ввезення сировини, матеріалів, устаткування, обладнання та комплектуючих до них, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, є невід'ємною частиною інвестиційного проекту".


39.

У зв'язку з цим частини четверту - десяту вважати відповідно частинами п'ятою - одинадцятою.



4. Звільняється на три роки від оподаткування прибуток (в частині, одержаній від освоєння інвестицій) новоствореного, перепрофільованого, реструктуризованого, реконструйованого підприємства, що реалізує інвестиційний проект відповідно до укладеного з Радою договору (контракту).
Прибуток таких підприємств, одержаний від реалізації інвестиційного проекту з четвертого по шостий рік включно, оподатковується за ставкою у розмірі 50 відсотків діючої ставки оподаткування.
Ця норма застосовується з моменту одержання зазначеними підприємствами першого прибутку.
Порядок обліку та обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту, визначається Державною податковою адміністрацією України.




5. До валового доходу підприємства, нарахованого з метою оподаткування, не включається одержана згідно з інвестиційним проектом відповідно до укладеного з Радою договору (контракту) сума інвестицій у вигляді:
коштів;
матеріальних цінностей;
нематеріальних активів, включаючи легалізовані на території України авторські права, права на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, знаки для товарів і послуг, ноу-хау тощо, вартість яких у конвертованій валюті підтверджена згідно з законами (процедурами) країни інвестора або міжнародними торговельними звичаями, а також експертною оцінкою в Україні.
У разі, якщо протягом звітного (податкового) періоду відбувається часткове або повне відчуження інвестиції, передбаченої цією частиною, суб'єкт підприємницької діяльності, який одержав інвестицію, зобов'язаний сплатити у повному обсязі податок з прибутку, одержаного в такому звітному (податковому) періоді.
6. Пільги щодо сплати податку на прибуток, передбачені цією статтею, не поширюються на частину прибутку, одержаного суб'єктом підприємницької діяльності від освоєння інвестицій, що були здійснені за рахунок коштів відповідних бюджетів, у тому числі за рахунок коштів Державного інноваційного фонду.




7. Звільняються від плати за землю на період освоєння земельної ділянки (планування території, будівництва об'єктів інфраструктури тощо), але не більше ніж на п'ять років, суб'єкти підприємницької діяльності, які реалізують інвестиційні проекти відповідно до укладених з Радою договорів (контрактів).
8. Суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють свою діяльність з реалізації інвестиційних проектів відповідно до укладених з Радою договорів (контрактів) без створення юридичної особи, через філії, відділення, інші відокремлені підрозділи тощо, складають відокремлений баланс фінансово-господарської діяльності, погоджений з відповідними органами Державної податкової служби України.
9. Суб'єкти підприємницької діяльності, які реалізують інвестиційні проекти відповідно до укладених з Радою договорів (контрактів), щомісячно складають звіт про цільове використання ввезених ними сировини, матеріалів, устаткування, обладнання та комплектуючих до них відповідно до порядку, встановленого Державною податковою адміністрацією України та Державною митною службою України.
10. Пільги, передбачені цією статтею, застосовуються з моменту укладення суб'єктом підприємницької діяльності договору (контракту) з Радою.








40.
ЗАКОН УКРАЇНИ

Про спеціальну економічну зону
"Миколаїв"




41.

Стаття 10. Особливості оподаткування та валютного регулювання на території СЕЗ "Миколаїв"





1. Суб'єктам СЕЗ "Миколаїв" надаються передбачені цим Законом пільги щодо сплати ввізного мита, податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств, збору до Державного інноваційного фонду та плати за землю.
2. Звільняються від сплати ввізного мита на період реалізації інвестиційних проектів, але не більше ніж на п'ять років, суб'єкти СЕЗ "Миколаїв", які ввозять на територію СЕЗ "Миколаїв" для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією інвестиційних проектів:
матеріали і сировину, перелік та обсяги яких визначаються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
устаткування, обладнання та комплектуючі до них.
Ця пільга не застосовується при ввезенні на територію СЕЗ "Миколаїв" підакцизних товарів.
У разі нецільового використання зазначених матеріалів, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них платник податку зобов'язаний сплатити ввізне мито у встановленому законодавством порядку.




3. Звільняються від оподаткування податком на додану вартість на період реалізації інвестиційних проектів, але не більше ніж на п'ять років, операції з ввезення (пересилання) на територію СЕЗ "Миколаїв" суб'єктами СЕЗ "Миколаїв" для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією інвестиційних проектів, устаткування, обладнання та комплектуючих до них.
Ця пільга не застосовується при ввезенні на територію СЕЗ "Миколаїв" підакцизних товарів.
У разі нецільового використання зазначених устаткування, обладнання та комплектуючих до них податок на додану вартість справляється виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче за митну вартість, перераховану в гривні за валютним (обмінним) курсом, установленим Національним банком України на день оформлення ввізної вантажної митної декларації, з урахуванням пені, нарахованої на таку суму податку виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на день збільшення податкового зобов'язання, за період від дати ввезення таких товарів на митну територію України до дати збільшення податкового зобов'язання.
















9. Статтю 10 Закону України "Про спеціальну економічну зону "Миколаїв" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., N 42, ст. 349) доповнити частиною четвертою такого змісту:










"4. До устаткування та обладнання, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, належать машини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, передбаченому в інвестиційному проекті.


42.

Комплектуючі до устаткування та обладнання - частини, виготовлені згідно із самостійним комплектом документів і призначені для застосування у складі цього устаткування та обладнання.


43.

Перелік та обсяги ввезення сировини, матеріалів, устаткування, обладнання та комплектуючих до них, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, є невід'ємною частиною інвестиційного проекту".


44.

У зв'язку з цим частини четверту - одинадцяту вважати відповідно частинами п'ятою - дванадцятою.



4. Порядок контролю за цільовим використанням сировини, матеріалів, устаткування, обладнання та комплектуючих до них, що ввозяться відповідно до цього Закону на територію СЕЗ "Миколаїв", встановлюється Кабінетом Міністрів України.
5. Операції з реалізації продукції, товарів (робіт, послуг) в межах СЕЗ "Миколаїв" по міжзаводській кооперації оподатковуються податком на додану вартість за нульовою ставкою.
6. Звільняється на три роки від оподаткування прибуток суб'єктів СЕЗ "Миколаїв", отриманий на території СЕЗ "Миколаїв" від реалізації інвестиційних проектів, затверджених Миколаївською обласною державною адміністрацією.
Прибуток таких платників податку, отриманий з четвертого по шостий рік включно від реалізації інвестиційних проектів, затверджених Миколаївською обласною державною адміністрацією, оподатковується за ставкою 50 відсотків діючої ставки оподаткування.
Починаючи з четвертого року реалізації інвестиційного проекту звільняється протягом десяти років від оподаткування частина прибутку підприємств суднобудівної промисловості - суб'єктів СЕЗ "Миколаїв", спрямована на розвиток виробництва в рамках реалізації інвестиційного проекту.




Зазначені пільги застосовуються з моменту одержання суб'єктом СЕЗ "Миколаїв" першого прибутку від реалізації інвестиційного проекту та не поширюються на частину прибутку, одержаного суб'єктом СЕЗ "Миколаїв" від освоєння інвестицій, що були здійснені за рахунок коштів бюджетів усіх рівнів та коштів Державного інноваційного фонду.
Порядок обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту, визначається Державною податковою адміністрацією України.
7. До валового доходу суб'єкта СЕЗ "Миколаїв", нарахованого з метою оподаткування, не включаються одержані відповідно до інвестиційного проекту суми інвестицій у вигляді:
коштів;
матеріальних цінностей;
нематеріальних активів, включаючи легалізовані на території України авторські права, права на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, знаки для товарів і послуг, ноу-хау тощо, вартість яких у конвертованій валюті підтверджена згідно з законами (процедурами) країни інвестора або міжнародними торговельними звичаями, а також експертною оцінкою в Україні.
У разі якщо протягом звітного (податкового) періоду відбувається часткове або повне відчуження інвестиції, передбаченої цією частиною, суб'єкт підприємницької діяльності, який отримав інвестицію, зобов'язаний сплатити у повному обсязі податок з прибутку, одержаного в такому звітному (податковому) періоді.




8. Суб'єкти СЕЗ "Миколаїв", які реалізують на території СЕЗ "Миколаїв" інвестиційні проекти, звільняються від сплати збору до Державного інноваційного фонду.
9. Суб'єкти СЕЗ "Миколаїв" (власники земельних ділянок та землекористувачі на території СЕЗ "Миколаїв"), які реалізують на території СЕЗ "Миколаїв" інвестиційні проекти, звільняються від сплати земельного податку.
10. Суми авансових платежів та попередньої оплати за контрактами підприємств суднобудівної промисловості - суб'єктів СЕЗ "Миколаїв", отримані від замовників суден, зараховуються на окремі рахунки цих суб'єктів СЕЗ "Миколаїв", не підлягають безспірному списанню та використовуються лише за цільовим призначенням відповідно до контрактних зобов'язань зазначених підприємств. Ці суми включаються до складу валових доходів таких підприємств з метою визначення прибутку, що підлягає оподаткуванню згідно з Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств", у момент здачі судна замовнику, а витрати суднобудівних підприємств, здійснені ними за рахунок авансових платежів та попередньої оплати відповідно до їх цільового призначення, включаються до складу валових витрат з метою визначення прибутку, що підлягає оподаткуванню в податковому періоді, на який припадає дата збільшення валових доходів на суму зазначених платежів.
11. Надходження в іноземній валюті від реалізації суб'єктами СЕЗ "Миколаїв" продукції, товарів (робіт, послуг), вироблених або наданих у СЕЗ "Миколаїв", не підлягають обов'язковому продажу




45.

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про спеціальний режим
інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку та спеціальну економічну зону "Порт Крим" в
Автономній Республіці Крим



46.

Стаття 14. Спеціальний правовий режим інвестиційної діяльності та особливості оподаткування і валютного регулювання на територіях пріоритетного розвитку





1. До суб'єктів підприємницької діяльності під час реалізації ними інвестиційних проектів, затверджених у встановленому цим Законом порядку, застосовується спеціальний правовий режим підприємницької діяльності та надаються передбачені цим Законом пільги щодо сплати ввізного мита, податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств, збору до Державного інноваційного фонду та плати за землю.
2. Звільняються від сплати ввізного мита на період реалізації інвестиційних проектів, але не більше ніж на п'ять років, суб'єкти підприємницької діяльності, які ввозять на митну територію України - на території пріоритетного розвитку - для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією цих інвестиційних проектів у порядку, встановленому цим Законом:
матеріали і сировину, перелік та обсяги ввезення яких визначаються у порядку, встановленому Радою міністрів Автономної Республіки Крим;
устаткування, обладнання та комплектуючі до них.
Ця пільга не застосовується при ввезенні на митну територію України підакцизних товарів.
У разі нецільового використання зазначених матеріалів, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них платник податку зобов'язаний сплатити ввізне мито у встановленому законом порядку.




3. Звільняються від оподаткування податком на додану вартість на період реалізації інвестиційних проектів, але не більше ніж на п'ять років, операції з ввезення (пересилання) на митну територію України - на території пріоритетного розвитку - суб'єктами підприємницької діяльності для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією цих інвестиційних проектів у порядку, встановленому цим Законом, устаткування, обладнання та комплектуючих до них.
Ця пільга не застосовується при ввезенні на митну територію України підакцизних товарів.
У разі нецільового використання зазначених устаткування, обладнання та комплектуючих до них податок на додану вартість справляється виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче за митну вартість, перераховану в гривні за валютним (обмінним) курсом, установленим Національним банком України на день оформлення ввізної вантажної митної декларації, з урахуванням пені, нарахованої на таку суму податку, виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на день збільшення податкового зобов'язання, за період від дати ввезення таких товарів на митну територію України до дати збільшення податкового зобов'язання.















10. Статтю 14 Закону України "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку та спеціальну економічну зону "Порт Крим" в Автономній Республіці Крим" (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., N 9, ст. 40) доповнити частиною четвертою такого змісту:









"4. До устаткування та обладнання, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, належать машини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, передбаченому в інвестиційному проекті.


47.

Комплектуючі до устаткування та обладнання - частини, виготовлені згідно із самостійним комплектом документів і призначені для застосування у складі цього устаткування та обладнання.


48.

Перелік та обсяги ввезення сировини, матеріалів, устаткування, обладнання та комплектуючих до них, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, є невід'ємною частиною інвестиційного проекту".


49.

У зв'язку з цим частини четверту - десяту вважати відповідно частинами п'ятою - одинадцятою.



4. Порядок контролю за цільовим використанням матеріалів, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них, що відповідно до цього Закону ввозяться на території пріоритетного розвитку, встановлюється Державною податковою адміністрацією України та Державною митною службою України.
5. Звільняється на три роки від оподаткування прибуток у частині, одержаній від освоєння інвестиції діючого, новоствореного, перепрофільованого, реструктуризованого підприємства, що реалізує у встановленому цим Законом порядку інвестиційний проект.
Прибуток таких підприємств, одержаний від реалізації інвестиційного проекту з четвертого по шостий рік включно, оподатковується за ставкою у розмірі 50 відсотків діючої ставки оподаткування.
Ця норма застосовується з моменту одержання зазначеними підприємствами першого прибутку.
Порядок обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту, визначається Державною податковою адміністрацією України.
У разі, коли протягом звітного (податкового) періоду відбувається часткове або повне відчуження інвестиції, суб'єкт підприємницької діяльності, який одержав інвестицію, зобов'язаний сплатити у повному обсязі податок з прибутку, одержаного у такому звітному (податковому) періоді.




6. До валового доходу підприємства, нарахованого з метою оподаткування, не включається одержана згідно з інвестиційним проектом, що реалізується у встановленому цим Законом порядку, сума інвестицій у вигляді:
коштів;
матеріальних цінностей;
нематеріальних активів, включаючи легалізовані на території України авторські права, права на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, знаки для товарів і послуг, ноу-хау тощо, вартість яких у конвертованій валюті підтверджено згідно з законами (процедурами) країни інвестора або міжнародними торговельними звичаями, а також експертною оцінкою в Україні.
7. Пільги щодо сплати податку на прибуток, передбачені цією статтею, не поширюються на частину прибутку, одержаного суб'єктом підприємницької діяльності від освоєння інвестицій, що були здійснені за рахунок коштів відповідних бюджетів, у тому числі за рахунок коштів Державного інноваційного фонду.




8. Звільняються від сплати зборів до Державного інноваційного фонду суб'єкти підприємницької діяльності, що реалізують у встановленому цим Законом порядку інвестиційні проекти.
9. Звільняються від плати за землю на період освоєння земельної ділянки (планування території, будівництва об'єктів інфраструктури тощо), але не більш як на п'ять років, суб'єкти підприємницької діяльності, які реалізують у встановленому цим Законом порядку інвестиційні проекти.
10. Валютне регулювання на територіях пріоритетного розвитку здійснюється відповідно до законодавства України з урахуванням норм, визначених цим Законом.
Надходження в іноземній валюті від реалізації суб'єктами підприємницької діяльності продукції, товарів (робіт, послуг), вироблених або наданих на територіях пріоритетного розвитку, звільняються від обов'язкового продажу.





50.
ЗАКОН УКРАЇНИ

Про спеціальний режим
інвестиційної діяльності на території пріоритетного розвитку
у Волинській області



51.

Стаття 9. Спеціальний режим інвестиційної діяльності





1. До суб'єктів підприємницької діяльності під час реалізації ними інвестиційних проектів, затверджених у встановленому цим Законом порядку, застосовується запроваджений цим Законом спеціальний правовий режим підприємницької діяльності та надаються передбачені цим Законом пільги щодо сплати ввізного мита, податку на додану вартість та податку на прибуток підприємств.
2. Звільняються від сплати ввізного мита на період реалізації затверджених у встановленому цим Законом порядку інвестиційних проектів, але не більше ніж на п'ять років, суб'єкти підприємницької діяльності, які ввозять на митну територію України - на територію пріоритетного розвитку - для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією цих інвестиційних проектів:
матеріали та сировину, перелік та обсяги ввезення яких визначаються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
устаткування, обладнання та комплектуючі до них.
Ця пільга не застосовується при ввезенні на митну територію України підакцизних товарів.
У разі нецільового використання зазначених матеріалів, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них платник податку зобов'язаний сплатити ввізне мито у встановленому законом порядку.





3. Звільняються від оподаткування податком на додану вартість на період реалізації затверджених у встановленому цим Законом порядку інвестиційних проектів, але не більше ніж на п'ять років, операції з ввезення (пересилання) на митну територію України - на територію пріоритетного розвитку - суб'єктами підприємницької діяльності для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією цих інвестиційних проектів, устаткування, обладнання та комплектуючих до них.
Ця пільга не застосовується при ввезенні на митну територію України підакцизних товарів.
У разі нецільового використання зазначених устаткування, обладнання та комплектуючих до них податок на додану вартість справляється виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче за митну вартість, перераховану в гривні за валютним (обмінним) курсом, установленим Національним банком України на день оформлення ввізної вантажної митної декларації, з урахуванням пені, нарахованої на таку суму податку виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на день збільшення податкового зобов'язання, за період від дати ввезення таких товарів на митну територію України до дати збільшення податкового зобов'язання.


















11. Статтю 9 Закону України "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності на території пріоритетного розвитку у Волинській області" (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., N 23, ст. 113) доповнити частиною четвертою такого змісту:









"4. До устаткування та обладнання, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, належать машини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, передбаченому в інвестиційному проекті.


52.

Комплектуючі до устаткування та обладнання - частини, виготовлені згідно із самостійним комплектом документів і призначені для застосування у складі цього устаткування та обладнання.


53.

Перелік та обсяги ввезення сировини, матеріалів, устаткування, обладнання та комплектуючих до них, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, є невід'ємною частиною інвестиційного проекту".


54.

У зв'язку з цим частини четверту - восьму вважати відповідно частинами п'ятою - дев'ятою.



4. Звільняється на три роки від оподаткування прибуток (у частині, одержаній від освоєння інвестицій) новоствореного, перепрофільованого, реструктуризованого, реконструйованого підприємства, що реалізує на території пріоритетного розвитку затверджений у встановленому цим Законом порядку інвестиційний проект вартістю, еквівалентною не менше ніж 200 тисячам доларів США.
Прибуток таких підприємств, одержаний від реалізації інвестиційного проекту з четвертого по шостий рік включно, оподатковується за ставкою у розмірі 50 відсотків діючої ставки оподаткування.
Ця норма застосовується з моменту одержання зазначеними підприємствами першого прибутку.
Порядок обліку та обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту, визначається Державною податковою адміністрацією України.
У разі, коли протягом звітного (податкового) періоду відбувається часткове або повне відчуження інвестиції, суб'єкт підприємницької діяльності, який одержав інвестицію, зобов'язаний сплатити у повному обсязі податок з прибутку, одержаного у такому звітному (податковому) періоді.




5. До валового доходу підприємства, нарахованого з метою оподаткування, не включається одержана згідно із затвердженим у встановленому цим Законом порядку інвестиційним проектом, що реалізується на території пріоритетного розвитку, сума інвестицій у вигляді:
коштів;
матеріальних цінностей;
нематеріальних активів, включаючи легалізовані на території України авторські права, права на винаходи, корисні моделі, промислові зразки, знаки для товарів і послуг, ноу-хау тощо, вартість яких у конвертованій валюті підтверджено згідно з законами (процедурами) країни інвестора або міжнародними торговельними звичаями, а також експертною оцінкою в Україні.




6. Пільги щодо сплати податку на прибуток, передбачені цією статтею, не поширюються на частину прибутку, одержану суб'єктом підприємницької діяльності від освоєння інвестицій, що були здійснені за рахунок коштів бюджетів усіх рівнів, у тому числі за рахунок Державного інноваційного фонду.
7. Суб'єкти підприємницької діяльності, що реалізують на території пріоритетного розвитку затверджені у встановленому цим Законом порядку інвестиційні проекти, складають звіт про цільове використання ввезених ними матеріалів, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них відповідно до порядку, встановленого Державною податковою адміністрацією України та Державною митною службою України.
8. Пільги, передбачені цією статтею, застосовуються з моменту укладення суб'єктом підприємницької діяльності договору (контракту) з виконавчим комітетом Нововолинської міської ради.



55.




56.

ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.



* - Назви колонок таблиці подані в загальному значенні