Назва: Про внесення змін до Закону України ''Про списання заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) платників податків у зв'язку з реформуванням сільськогосподарських підприємств''
Автор: Народні депутати України - члени Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин
Головний комітет: Комітет Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин

N
Редакція, прийнята в попередньому читанні*
Зауваження та пропозиції
Висновки, обгр.
Редакція, запропонована головним комітетом
0.
ЗАКОН УКРАЇНИ


ЗАКОН УКРАЇНИ
1.
Про внесення змін до Закону України "Про списання заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) платників податків у зв'язку з реформуванням сільськогосподарських підприємств"


Про внесення змін до Закону України "Про списання заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) платників податків у зв'язку з реформуванням сільськогосподарських підприємств"
2.
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:


Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
3.
1. Внести до Закону України "Про списання заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) платників податків у зв'язку з реформуванням сільськогосподарських підприємств" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., N 21, ст. 164) такі зміни:


1. Внести до Закону України "Про списання заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) платників податків у зв'язку з реформуванням сільськогосподарських підприємств" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., N 21, ст. 164) такі зміни:
4.
1) назву Закону після слів "про списання" доповнити словами "та реструктуризацію";


1) назву Закону після слів "про списання" доповнити словами "та реструктуризацію";
5.
2) статтю 1 викласти в такій редакції:


2) статтю 1 викласти в такій редакції:
6.
"Стаття 1. Списати з колективних та інших сільсько-господарських підприємств усіх форм власності і господарювання, включаючи буряконасіннєві та цукрові заводи, цикорієсушильні заводи, державні племінні заводи і державні племінні станції, державні кінні заводи, державні насіннєві господарства, переробні льоно-, конопле-, хмелезаводи, комбікормові заводи, обслуговуючі підприємства (ремонтно-транспортні, агротехсервісні, по агрохімічному обслуговуванню сільського господарства, матеріально-технічному забезпеченню), міжгосподарські будівельні організації, ветеринарно-санітарні заводи, наукові установи Української академії аграрних наук та їх дослідні господарства, аграрні заклади освіти та їх навчально-дослідні господарства, селекційногібридні центри та сортовипробувальні станції (дільниці), рибницькі та рибальські господарства, а також з колективних та інших сільськогосподарських підприємств, які реформувалися у приватні (приватно-орендні) підприємства, селянські (фермерські) господарства, господарські товариства, сільськогосподарські кооперативи, інші суб'єкти господарювання (далі - приватні формування) та стали правонаступниками цих підприємств або щодо яких прийнято рішення про їх ліквідацію, суми заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів усіх рівнів,
-1-
Законом, що розглядається, значно розширено перелік підприємств, заборгованість яких зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) списуватиметься у зв'язку з реформуванням аграрного сектора економіки, а також передбачено реструктуризацію заборгованості підприємств бурякоцукрової галузі за державними позичками, наданими в 1994 - 1999 роках. При цьому списання заборгованості поширюється на суміжні з сільським господарством галузі, а також на державні підприємства агропромислового комплексу.
Запровадження зазначених норм Закону призведе до скорочення надходжень до бюджетів усіх рівнів та державних цільових фондів на суму більш як 800 млн. грн., проте джерел покриття платежів, що будуть списані не визначено. Таким чином, Закон, про який йдеться, прийнято з порушенням частини третьої статті 95 Конституції України, в якій визначено прагнення держави до збалансованості бюджету України, та частини першої статті 34 Закону України "Про бюджетну систему України", яка вимагає передбачати джерела покриття втрат доходів бюджету.
Відхилено

"Стаття 1. Списати з колективних та інших сільсько-господарських підприємств усіх форм власності і господарювання, включаючи буряконасіннєві та цукрові заводи, цикорієсушильні заводи, державні племінні заводи і державні племінні станції, державні кінні заводи, державні насіннєві господарства, переробні льоно-, конопле-, хмелезаводи, комбікормові заводи, обслуговуючі підприємства (ремонтно-транспортні, агротехсервісні, по агрохімічному обслуговуванню сільського господарства, матеріально-технічному забезпеченню), міжгосподарські будівельні організації, ветеринарно-санітарні заводи, наукові установи Української академії аграрних наук та їх дослідні господарства, аграрні заклади освіти та їх навчально-дослідні господарства, селекційногібридні центри та сортовипробувальні станції (дільниці), рибницькі та рибальські господарства, а також з колективних та інших сільськогосподарських підприємств, які реформувалися у приватні (приватно-орендні) підприємства, селянські (фермерські) господарства, господарські товариства, сільськогосподарські кооперативи, інші суб'єкти господарювання (далі - приватні формування) та стали правонаступниками цих підприємств або щодо яких прийнято рішення про їх ліквідацію, суми заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів усіх рівнів, в тому числі реструктурованої відповідно до чинного законодавства, з урахуванням сум заборгованості зі сплати пені (крім сум пені, нарахованих за порушення строків розрахунків за здійснення операцій у сфері зовнішньоекономічної діяльності), штрафних та фінансових санкцій, нарахованих відповідно до законодавства, станом на 1 травня 2000 року";

Пенсійного фонду України і Фонду соціального страхування України, в тому числі реструктурованої відповідно до чинного законодавства, з урахуванням сум заборгованості зі сплати пені (крім сум пені, нарахованих за порушення строків розрахунків за здійснення операцій у сфері зовнішньоекономічної діяльності), штрафних та фінансових санкцій, нарахованих відповідно до законодавства, станом на 1 травня 2000 року";
-2-
Оскільки в Україні діє солідарна система пенсійного забезпечення, та списання заборгованості перед Пенсійним фондом України та Фондом соціального страхування України платникам, визначеним у статті 1 зазначеного Закону, ставить їх у більш привілейоване становище порівняно з платниками інших галузей народного господарства і може призвести до виникнення заборгованості з виплати пенсій та грошової допомоги, а також ставить під загрозу реалізацію прийнятого рішення щодо підвищення пенсійних виплат. Такий підхід суперечить частині четвертій статті 13 Конституції України, яка проголошує рівність перед законом усіх суб'єктів права власності, оскільки держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки.
Враховано


7.
3) статтю 2 доповнити частиною другою такого змісту:


3) статтю 2 доповнити частиною другою такого змісту:
8.
"Реструктуризувати підприємствам бурякоцукрової галузі заборгованість до державного резерву за надані відповідними рішеннями Уряду України в 1994-1999 роках і не повернуті позички за матеріально-технічні ресурси терміном на 60 місяців рівномірним погашенням боргу, починаючи з 1 жовтня 2004 року";


"Реструктуризувати підприємствам бурякоцукрової галузі заборгованість до державного резерву за надані відповідними рішеннями Уряду України в 1994-1999 роках і не повернуті позички за матеріально-технічні ресурси терміном на 60 місяців рівномірним погашенням боргу, починаючи з 1 жовтня 2004 року";
9.
4) у статтях 3 і 4 слова "підприємств, які реформувалися" замінити словами "підприємств усіх форм власності і господарювання, а також тих, які реформувалися або щодо яких прийняті рішення про їх ліквідацію".


4) у статтях 3 і 4 слова "підприємств, які реформувалися" замінити словами "підприємств усіх форм власності і господарювання, а також тих, які реформувалися або щодо яких прийняті рішення про їх ліквідацію".
10.
2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
-3-
Ураховуючи наведене та керуючись частиною другою статті 8 Конституції України, якою визначено, що закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй, пропонуємо Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про списання заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) платників податків у зв'язку з реформуванням сільськогосподарських підприємств" скасувати як неприйнятний та прискорити прийняття Закону України "Про оздоровлення суб'єктів підприємницької діяльності".
Відхилено

2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

* - Назви колонок таблиці подані в загальному значенні