Назва: Про строкові фінансові інструменти
Автор: Народний депутат України С.О.Москвін
Головний комітет: Прийнятий за основу 21 грудня 2000 року

Файл у форматі MS WORD7

N
Редакція, прийнята в попередньому читанні*
Зауваження та пропозиції
Висновки, обгр.
Редакція, запропонована головним комітетом





0.
Проект (16.12.99)



1.
ЗАКОН УКРАЇНИ



2.
"Про строкові фінансові інструменти"
-1- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Викласти назву в новій редакції:
"Про строкові біржові контракти"



3.
Цей закон встановлює вимоги до функціонування ринку строкових фінансових інструментів - опціонів та ф'ючерсів, засоби його регулювання та контролю і основні правила біржової торгівлі строковими фінансовими інструментами.
-2- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Викласти преамбулу в новій редакції:
"Цей закон встановлює вимоги до обігу строкових біржових контрактів - опціонів та ф'ючерсів, засоби його регулювання та контролю і основні правила біржових операцій з ними."


4.
Стаття 1. Поняття, що визначаються цим Законом
-3- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Викласти статтю 1 в новій редакції:
"Стаття 1. Поняття, що визначаються цим Законом


5.
(1) В цьому Законі вживаються такі поняття:
В цьому Законі вживаються такі поняття:


6.
"базовий актив" - цінні папери, товари, кошти, фондові індекси;
"базовий актив" - цінні папери, товари, гроші, фондові індекси, відсоткові ставки за кредитами, банківські метали, майнові права;


7.
"базова ціна" -
"базова ціна" -


8.
а) щодо опціонів - ціна, по якій покупець опціону отримує право купити чи продати базовий актив опціону;
а) щодо опціонів - ціна, за якою одна сторона опціону отримує право купити чи продати базовий актив опціону, а друга сторона бере зобов'язання відповідно продати або придбати базовий актив;


9.
б) щодо ф'ючерсів - ціна базового активу, по якій мають бути виконані зобов'язання сторін, що випливають із ф'ючерсу;
б) щодо ф'ючерсів - ціна базового активу, за якою мають бути виконані зобов'язання сторін, що випливають із змісту ф'ючерсу;


10.
"біржа" - біржа строкових фінансових інструментів, зареєстрована згідно з вимогами цього Закону;
"біржа" - спеціалізована біржа строкових біржових контрактів або товарна біржа чи організатор торгівлі цінними паперами, що отримала відповідну ліцензію на організацію операцій зі строковими біржовими контрактами;


11.
"відкрита позиція" -
"відкрита позиція" -


12.
а) щодо ф'ючерсу - взяті на себе зобов'язання передати чи прийняти на визначену дату певні товари, якщо ф'ючерси допущені до торгівлі на біржі строкових фінансових інструментів;
а) щодо ф'ючерсу - взяті на себе стороною ф'ючерсу зобов'язання передати чи прийняти на визначену дату базовий актив якщо ф'ючерси допущені до здійснення операцій з ними на біржі;


13.
б) щодо опціону - загальна кількість непокритих реалізованих опціонів на визначену дату по певних товарах, якщо опціони допущені до торгівлі на біржі строкових фінансових інструментів;
б) щодо опціону - загальна кількість непокритих опціонів на визначену дату по певному базовому активу, якщо опціони допущені до операцій з ними на біржі;


14.
"ділер" - особа, яка торгує строковими фінансовими інструментами за власний рахунок чи за рахунок іншої особи;
"ділер" - банк, що має ліцензію на право здійснення діяльності з торгівлі цінними паперами або торговець цінними паперами, що здійснює операції зі строковими біржовими контрактами, які передбачають їх оплату за власний рахунок чи за рахунок іншої особи, при умові внесення такого банку або торговця цінним паперами до реєстру ділерів строкових біржових контрактів біржі, на якій вони передбачають здійснювати операції із строковими біржовими контрактами;


15.

"кліринг" - визначення взаємних зобов'язань, що передбачає взаємозалік та/ або погашення зобов'язань збігом боржника і кредитора в одній особі, забезпечує та гарантує розрахунки за строковими біржовими контрактами, укладеними на біржі;


16.
"зареєстрована особа" - ділер або радник, зареєстрований згідно із цим Законом;



17.
"клірингова установа" - юридична особа або підрозділ біржі, що гарантує кліринг та розрахунки за опціонами та ф'ючерсами, які допущені до торгів на біржі;
"клірингова установа" - юридична особа або підрозділ біржі, що здійснює кліринг;


18.
"Комісія" - Державна Комісія з цінних паперів та фондового ринку (державний орган з питань регулювання ринку цінних паперів);



19.
"маржа" - сума, яка згідно із правилами біржі або клірингової установи депонується зареєстрованим ділером, хеджером або іншою особою, за рахунок якої вони діють, для гарантування виконання зобов'язань, що випливають із опціонів чи ф'ючерсів, і включає:
"маржа" - сума, яка згідно із правилами біржі або клірингової установи депонується ділером або іншою особою, за рахунок якої вони діють, для гарантування виконання зобов'язань за строковими біржовими контрактами, і включає:


20.
а) початкову маржу - кошти, які депонуються у разі прийняття на себе зобов'язань, що випливають із опціонів чи ф'ючерсів, та
а) початкову маржу - гроші, які депонуються у разі прийняття на себе зобов'язань за строковими біржовими контрактами;


21.
б) варіаційну маржу - кошти, які депонуються протягом чи у кінці торгової сесії для приведення у відповідність з початковою маржею зобов'язань, що випливають із опціонів чи ф'ючерсів, якщо депонована початкова маржа зменшується нижче рівня підтримки через несприятливі зміни ціни опціону чи ф'ючерсу;
б) варіаційну маржу - гроші, які депонуються протягом чи у кінці торгової сесії для приведення у відповідність з початковою маржею зобов'язань, що випливають із строкових біржових контрактів;


22.
"неоприлюднена інформація" - інформація, яка не поширена у встановленому законом порядку та поширення якої може призвести до значної зміни курсу опціону чи ф'ючерсу або базового активу;
"неоприлюднена інформація" - інформація, яка не поширена у встановленому законом порядку та поширення якої може призвести до значної зміни ціни строкових біржових контрактів або базового активу;


23.
"опціон" - строковий фінансовий інструмент, згідно із яким покупець отримує право придбати (продати) базовий актив по встановленій базовій ціні протягом визначеного строку до дати чи у встановлений день погашення опціону, а продавець отримує сплачену премію та бере на себе зобов'язання продати (придбати) базовий актив по встановленій базовій ціні протягом визначеного строку до дати чи у встановлений день погашення опціону;
"опціон" - строковий біржовий контракт, згідно із яким покупець отримує право придбати (продати) базовий актив за встановленою базовою ціною протягом визначеного строку до дати чи у встановлений день погашення опціону, а продавець отримує сплачену премію та бере на себе зобов'язання продати (придбати) базовий актив за встановленою базовою ціною протягом визначеного строку до дати чи у встановлений день погашення опціону;


24.

"операції із строковими біржовими контрактами" - дії з укладення строкових біржових контрактів, припинення зобов'язань за строковими біржовими контрактами та/або заміни сторони в зобов'язанні за строковими біржовими контрактами;


25.
"посадова особа" - керівник підприємства, заступники керівника підприємства, головний бухгалтер, заступники головного бухгалтера або особи, що виконують їх функції за довіреністю по передачі повноважень;




26.
"премія" - кошти, які покупець опціону сплачує, а продавець опціону отримує за права, що надає продавець покупцю;



27.
"радник" - суб'єкт підприємницької діяльності, який займається діяльністю із надання консультаційних послуг щодо торгівлі опціонами та ф'ючерсами та оприлюднює чи надає споживачам свої аналітичні доповіді та звіти;



28.
"специфікація" - встановлені стандартні умови виконання зобов'язань за строковими фінансовими інструментами;
"специфікація" - встановлені стандартні умови виконання зобов'язань за строковими біржовими контрактами;


29.

"строковий біржовий контракт" - договір з відстроченим виконанням зобов'язання щодо купівлі або продажу базового активу на біржі;


30.

"уповноважений орган" - уповноважений орган центральної виконавчої влади у сфері регулювання ринку строкових біржових контрактів;


31.
"ф'ючерс" - строковий фінансовий інструмент, який встановлює зобов'язання придбати чи продати базовий актив у визначеній кількості та якості у встановлений час у майбутньому по ціні, що обговорена сторонами на дату, коли фінансовий інструмент почав торгуватись на біржі;
"ф'ючерс" - стандартизований строковий біржовий контракт, який встановлює зобов'язання придбати чи продати базовий актив у визначеній кількості та якості у встановлений час у майбутньому за ціною, що встановлена сторонами на дату укладення на біржі."


32.
"хеджер" - юридична особа, яка залежить від ризиків, що випливають із коливань цін на базові активи, якими вона володіє, торгує чи які виробляє, та компенсує ці ризики торгівлею опціонами та ф'ючерсами від свого імені та за власний рахунок, що може призвести до зменшення ризиків, які особа бере на себе в результаті господарської діяльності;



33.

-4- Н.д.Деркач А.Л. (Округ №159), Н.д.Волков О.М.(Округ №208)
Ввести до статті 1 термін "кліринг" (або "клірингова діяльність") і надати його визначення.



34.
Стаття 2. Реєстрація специфікації та змін до неї Комісією
-5- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Викласти статтю 2 в новій редакції:
"Стаття 2. Реєстрація специфікації та змін до неї


35.
(1) На ринку строкових фінансових інструментів можуть обертатись лише опціони та ф'ючерси, специфікація яких прийнята біржею та зареєстрована Комісією.
1. Операції із строковими біржовими контрактами можуть здійснюватись, якщо їх специфікація прийнята біржею та зареєстрована уповноваженим органом.


36.
(2) Після прийняття специфікації або змін до неї виконавчим органом біржі, біржа надає до Комісії:
2. Після прийняття специфікації або змін до неї виконавчим органом біржі, біржа надає до уповноваженого органу:


37.
- заяву про реєстрацію специфікації або змін до неї;
- заяву про реєстрацію специфікації або змін до неї;


38.
- копії специфікації або змін до неї.
- копії специфікації або змін до неї.


39.
(3) Комісія має протягом 10 робочих днів зареєструвати надані біржею специфікацію або зміни до неї, якщо:
3. Уповноважений орган зобов'язаний протягом 10 робочих днів зареєструвати надані біржею специфікацію або зміни до неї, якщо:


40.
а) біржа гарантує забезпечення умов для проведення постійної торгівлі опціонами та ф'ючерсами;
а) біржа гарантує забезпечення умов для проведення постійних операцій зі строковими біржовими контрактами;


41.
б) біржа встановлює для таких опціонів та ф'ючерсів рівень маржі, лімітів сесійних цінових коливань, денних торгових лімітів та позиційних лімітів;
б) біржа встановлює для строкових біржових контрактів рівень маржі, лімітів сесійних цінових коливань, денних торгових лімітів та позиційних лімітів;


42.
в) біржа встановила такі умови поставки базового активу чи виконання зобов'язань за опціонами та ф'ючерсами, які відповідають вимогам законодавства, що регулює торгівлю базовим активом.
в) біржа встановила такі умови поставки базового активу чи виконання зобов'язань за строковими біржовими контрактами, які відповідають вимогам законодавства, що регулює торгівлю базовим активом."


43.
Стаття 3. Призупинення або відміна реєстрації специфікації
-6- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Викласти статтю 3 в новій редакції:
"Стаття 3. Призупинення або відміна реєстрації специфікації


44.
Комісія може призупинити або відмінити реєстрацію специфікації, якщо протягом строку дії специфікації біржа не виконує вимоги до специфікації, що встановлені статтею 2 цього Закону.
Уповноважений орган може призупинити або відмінити реєстрацію специфікації, якщо протягом строку дії специфікації біржа не виконує вимоги до специфікації, що встановлені статтею 2 цього Закону або відбулися з порушенням вимог цього Закону при здійсненні операцій із строковими біржовими контрактами за цією специфікацією."


45.
Стаття 4. Вимоги щодо реєстрації ділерів та радників для проведення торгівлі та консультування на ринку строкових фінансових інструментів
-7- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Викласти статтю 4 в новій редакції:
"Стаття 4. Вимоги щодо реєстрації ділерів


46.
(1) Торгівля опціонами та ф'ючерсами може здійснюватись лише хеджерами чи зареєстрованими ділерами, чи їх представниками, які відповідають всім вимогам, встановленим цим Законом.
1. Операції із строковими біржовими контрактами можуть здійснюватись лише ділерами, які відповідають всім вимогам, встановленим цим Законом та зареєстрованими тією біржею, на якій ділери передбачають здійснювати операції із строковими біржовими контрактами.


47.
(2) Хеджери та їх представники на біржі чи особи, які проводять торгівлю опціонами та ф'ючерсами через зареєстрованого ділера, не потребують реєстрації, якщо вони діють від власного імені та за власний рахунок.
2. Якщо торговець цінними паперами подає заяву про внесення його до реєстру ділерів та документ про оплату реєстрації, біржа може внести його до реєстру ділерів, якщо:
а) заявник відповідає вимогам щодо фінансового стану, встановленим чинним законодавством, правилам, положенням та стандартам біржі;
б) попередня діяльність заявника чи його посадових осіб проводилась відповідно до чинного законодавства.



48.
(3) Консультування щодо операцій з опціонами та ф'ючерсами може здійснюватись зареєстрованими радниками чи їх представниками, які відповідають вимогам, встановленим цим Законом.
3. Якщо протягом своєї діяльності ділер порушує вимоги цього Закону, то біржа може видати попередження, накласти санкції, передбачені її внутрішніми нормативно-правовими актами чи відмінити рішення про внесення його до реєстру ділерів.


49.
(4) Діяльністю з консультування щодо опціонів та ф'ючерсів можуть займатись, крім зареєстрованих радників, також інші особи чи їх представники, якщо така діяльність не є основною, а саме:





50.
а) торговці цінними паперами;



51.
б) зареєстровані ділери;



52.
в) юридичні особи, метою діяльності яких є створення інформаційного продукту, що поширюється регулярно згідно з чинним законодавством.



53.
(5) Якщо заявник подає заяву про реєстрацію його як зареєстрованого ділера або зареєстрованого радника та документ про сплату плати за реєстрацію, Комісія має зареєструвати заявника, якщо:



54.
а) заявник має дозвіл на здійснення діяльності щодо випуску та обігу цінних паперів;




55.
б) відповідає вимогам щодо фінансового стану, встановленим чинним законодавством; та



56.
в) попередня діяльність заявника чи його посадових осіб проводилась відповідно із чинним законодавством.



57.
(6) Якщо протягом своєї діяльності зареєстрований ділер або зареєстрований радник порушують вимоги цього Закону, то Комісія може видати попередження, застосувати адміністративні санкції, передбачені цим Законом, чи відмінити рішення про реєстрацію.




58.
(7) Якщо зареєстрований ділер або зареєстрований радник подав заяву про відміну реєстрації, то Комісія має протягом 30 календарних днів після отримання заяви відмінити реєстрацію, якщо:
4. Якщо ділер подав заяву про виключення його з реєстру ділерів, то біржа має протягом 30 календарних днів після отримання заяви виключити заявника з реєстру ділерів, якщо:


59.
- виконані всі умови, встановлені цим Законом, та
- заявник не має майнових зобов'язань, пов'язаних з його діяльністю щодо строкових біржових контрактів;


60.
- заявник не має майнових зобов'язань, пов'язаних з його діяльністю на ринку опціонів та ф'ючерсів.
- виконані всі умови, встановлені цим Законом, внутрішніми нормативно-правовими актами біржі


61.
(8) Заява про реєстрації або відміну реєстрації має бути подана в порядку та у формі, встановлених Комісією.
5. Заява про внесення до реєстру або виключення з реєстру має бути подана в порядку та у формі, встановленими біржею."


62.

-8- Н.д.Деркач А.Л. (Округ №159), Н.д.Волков О.М.(Округ №208)
В пунктах (5), (6) та (7) замінити словосполучення "зареєстрований ділер або зареєстрований радник" на "зареєстрована особа".


63.
Стаття 5. Надання зареєстрованою особою повідомлення про зміни до документів
-9- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Викласти статтю 5 в новій редакції:
"Стаття 5. Надання ділером інформації біржі


64.
Зареєстрована особа має протягом п'яти робочих днів повідомити Комісію за встановленою нею формою про:
Ділер має протягом п'яти робочих днів повідомити біржу за встановленою нею формою про:


65.
а) зміну адреси або місцезнаходження зареєстрованої особи;
а) зміну свого місцезнаходження;


66.
б) зміну її засновників чи акціонерів, які володіють голосуючими акціями;
б) зміни в складі засновників або учасників (акціонерів);


67.
в) звільнення її посадових осіб із зазначенням причин їх звільнення;
в) звільнення посадових осіб із зазначенням причин їх звільнення;


68.
г) відкриття або закриття філій.
г) відкриття або закриття філій або представництв."


69.
Стаття 6. Аудит зареєстрованої особи
-10-Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Викласти статтю 6 у новій редакції.


70.
Зареєстрована особа щорічно подає до Комісії підготовлений згідно з чинним законодавством аудиторський висновок разом із річною фінансовою звітністю не пізніше 90 календарних днів після завершення календарного року або не пізніше, ніж за тиждень після отримання такого висновку.



71.
Стаття 7. Вимоги до біржі
-11-Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Викласти статтю 7 у новій редакції.


72.
(1) Біржа є юридичною особою, яка зареєстрована як акціонерне товариство, мінімальний розмір статутного фонду якого не може бути меншим суми, еквівалентній 5 млн. ЄВРО у перерахунку за курсом гривні, визначеним Національним банком на дату реєстрації як біржі.




73.
(2) Біржа забезпечує зареєстрованих осіб необхідними умовами для торгівлі опціонами та ф'ючерсами шляхом встановлення конкурентного попиту та пропозиції, чи відкритого аукціону, чи порівняння виконання наказів із використанням електронної системи обробки даних.



74.
(3) Засновниками та/або акціонерами біржі можуть бути лише зареєстровані особи.




75.
(4) За рішенням Комісії біржею опціонів та ф'ючерсів може бути визнана та зареєстрована діюча фондова, товарна або валютна біржа, якщо виконані вимоги до її діяльності відповідно до цього Закону.



76.
Стаття 8. Реєстрація біржі
-12-Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 8 вважати відповідно статтею 6 та назву статті викласти в такій редакції:
"Стаття 6. Реєстрація біржі"


77.
(1) Юридична особа має право здійснювати діяльність біржі опціонів та ф'ючерсів лише після її реєстрації Комісією як біржі.
-13-Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Частину 1 статті 8 вважати частиною 1 статті 6 та викласти у такій редакції:
"1. Юридична особа, створена як спеціалізована біржа строкових біржових контрактів або товарна біржа чи організатор торгівлі цінними паперами, мають право здійснювати діяльність біржі щодо операцій зі строковими біржовими контрактами лише після їх реєстрації уповноваженим органом як біржі та отримання ліцензії згідно з вимогами законодавства."


78.
(2) Комісія має протягом трьох місяців з дати отримання від заявника заяви про реєстрацію як біржі та інших документів, провести її реєстрацію, якщо:
-14-Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Частину 2 статті 8 вважати частиною 2 статті 6 та викласти у такій редакції:
"2. Уповноважений орган зобов'язаний протягом місяця з дати отримання від заявника заяви про реєстрацію як біржі та інших документів, прийняти рішення:
- про реєстрацію біржі;
- про відмову в реєстрації."


79.

-15-Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Доповнити новою частиною 3 такого змісту:
"3. Реєстрація біржі здійснюється, якщо:


80.
а) заявник має достатньо коштів, щоб гарантувати виконання всіх зобов'язань, пов'язаних із виконанням опціонами і ф'ючерсами, що продаються на біржі;
а) біржа є юридичною особою, яка визнається уповноваженим органом як спеціалізована біржа строкових біржових контрактів, а також товарна біржа чи організатор торгівлі цінними паперами, що має спеціалізований підрозділ з організації торгівлі строковими біржовими контрактами;


81.
б) внутрішні правила біржі відповідають вимогам цього Закону;
б) мінімальний розмір статутного фонду біржі становить не менше суми, еквівалентної 1 000 000 ЄВРО у перерахунку за офіційним курсом гривні до ЄВРО, визначеним Національним банком України на дату подання заяви про реєстрацію біржі;


82.
в) забезпечується ефективний нагляд за торгівлею опціонами та ф'ючерсами;
в) біржа гарантує виконання всіх зобов'язань, пов'язаних із виконанням строкових біржових контрактів, або має договір про розрахунково-клірингове обслуговування із зареєстрованою в установленому порядку кліринговою установою;


83.
г) прийняті адекватні заходи з метою запобігання маніпуляцій на біржі;
г) внутрішні правила біржі відповідають вимогам цього Закону та передбачають:
- постійний нагляд за виконанням строкових біржових контрактів;
- заходи з метою запобігання зловживань при виконанні строкових біржових контрактів;
- забезпечення обліку та оприлюднення результатів виконання договорів.


84.
д) прийняті адекватні заходи з метою забезпечення обліку та оприлюднення результатів торгівлі; та



85.
е) біржа відповідає вимогам цього Закону.
е) правила та умови участі ділерів у здійсненні операцій зі строковими біржовими контрактами не є дискримінаційними щодо окремих учасників;


86.

ж) правила здійснення операцій зі строковими біржовими контрактами та гарантування їх виконання відповідають вимогам законодавства."


87.

-16- Н.д.Деркач А.Л. (Округ №159), Н.д.Волков О.М.(Округ №208)
Вилучити підпункт е) пункту (2) статті 8.


88.
(3) У випадку відмови у реєстрації Комісія разом з письмовим повідомленням про відмову зобов'язана надати заявнику вичерпний перелік причин, на підставі яких було здійснено таку відмову.
-17- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Частину 3 Статті 8 замінити частиною 4 відповідно статті 6 такого змісту:
"4. У випадку відмови у реєстрації уповноважений орган зобов'язаний у письмовому повідомленні про відмову вказати заявнику вичерпний перелік причин, на підставі яких було здійснено таку відмову."


89.
Стаття 9. Клірингова установа та її реєстрація
-18- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 9 вважати відповідно статтею 7 та викласти у такій редакції:
"Стаття 7. Клірингова установа


90.
(1) Розрахунково-клірингову діяльність на ринку опціонів та ф'ючерсів можуть здійснювати клірингові установи, які зареєстровані Комісією і постійно відповідають вимогам цього Закону.
1. Кліринг щодо зобов'язань за строковими біржовими контрактами можуть здійснювати клірингові установи, що мають ліцензію на здійснення розрахунково-клірингової діяльності, отриману в порядку, встановленому законодавством, і відповідають вимогам цього Закону


91.
(1) Клірингова установа може бути підрозділом біржі або окремою юридичною особою, через яку гарантується проведення клірингу та розрахунків за строковими фінансовими інструментами.

2. Клірингова установа може бути підрозділом біржі або окремою юридичною особою, через яку гарантується проведення клірингу за строковими біржовими контрактами. Правила клірингової установи щодо здійснення операцій зі строковими біржовими контрактами та процедури гарантування їх виконання повинні відповідати вимогам цього Закону.


92.
(3) Клірингова установа, яка є окремою юридичною особою, має бути зареєстрована як відкрите акціонерне товариство, статутний фонд якого не може бути меншим суми, еквівалентній 5 млн. ЄВРО у перерахунку за курсом гривні, визначеним Національним банком на дату реєстрації, та отримати ліцензію (дозвіл) Комісії на визначених нею умовах.
3. Клірингова установа, яка є окремою юридичною особою, має бути зареєстрована як відкрите акціонерне товариство, статутний фонд якого становить не менше суми, еквівалентної 2 000 000 ЄВРО у перерахунку за курсом гривні до ЄВРО, визначеним Національним банком України на дату реєстрації уповноваженим органом.


93.
(4) Клірингова установа, яка є окремою юридичною особою, може укладати угоди про розрахунково-клірингове обслуговування з однією або декількома біржами.
4. Клірингова установа, яка є окремою юридичною особою, може укладати договори про кліринг з одним або декількома біржами.


94.
(5) Комісія має протягом трьох місяців з дати отримання заяви про реєстрацію заявника як клірингової установи провести її реєстрацію чи письмово надати перелік причин відмови у реєстрації.
5. Уповноважений орган зобов'язаний протягом одного місяця з дати отримання заяви про реєстрацію заявника як клірингової установи та інших документів, прийняти рішення:
- про реєстрацію клірингової установи;
- про відмову в реєстрації."


95.
(6) У разі виникнення сумнівів щодо достовірності або повноти наданих для реєстрації документів, Комісія має протягом трьох робочих днів після прийняття документів до розгляду письмово проінформувати заявника про це із встановленням переліку недостовірних або відсутніх документів, а у разі неотримання письмового пояснення від заявника щодо недостовірних документів чи неотримання документів, які мають бути надані Комісії, відмовити заявнику у реєстрації.




96.
Стаття 10. Вимоги щодо подання документів зареєстрованою біржею або кліринговою установою
-19- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 10 вважати відповідно статтею 8 та викласти у такій редакції:
"Стаття 8. Вимоги щодо подання документів зареєстрованою біржею або кліринговою установою


97.
(1) Зареєстрована біржа або клірингова установа подають до Комісії копії всіх установчих документів, внутрішні правила чи будь-які зміни до них не пізніше п'яти робочих днів після схвалення документу виконавчим органом зареєстрованої біржі або клірингової установи.
1. Зареєстрована біржа або клірингова установа, що мають відповідні ліцензії, подають до уповноваженого органу копії всіх установчих документів, внутрішні правила чи будь-які зміни до них не пізніше п'яти робочих днів після схвалення документу виконавчим органом біржі або клірингової установи.


98.
(2) Якщо подані документи не відповідають вимогам цього Закону, Комісія після їх розгляду може вимагати від зареєстрованої біржі або клірингової установи внести відповідні зміни до документів або своїм рішенням може призупинити операції зареєстрованої біржі або клірингової установи.
2. Якщо подані документи не відповідають вимогам цього Закону, уповноважений орган після їх розгляду може вимагати від зареєстрованої біржі або клірингової установи, що мають відповідні ліцензію, внести відповідні зміни до документів або своїм рішенням може призупинити операції зареєстрованої біржі або клірингової установи."


99.
Стаття 11. Призупинення або відміна реєстрації біржі чи клірингової установи
-20- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 11 вважати відповідно статтею 9 та викласти у такій редакції:
"Стаття 9. Призупинення або відміна реєстрації біржі або клірингової установи.


100.
Якщо Комісія вважає, що діяльність зареєстрованій біржі чи клірингової установи не відповідає вимогам цього Закону, то вона може:
У разі порушення біржею чи кліринговою установою законодавства, їх статуту та правил, уповноважений орган має право:


101.
- видати попередження зареєстрованій біржі або кліринговій установі,
- видати попередження зареєстрованій біржі або кліринговій установі,


102.
- призупинити або відмінити їх реєстрацію.
- призупинити або відмінити реєстрацію."


103.
Стаття 12. Звіти бірж та клірингових установ про проведені операції
-21- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 12 вважати відповідно статтею 10 та викласти у такій редакції:
"Стаття 10. Звіти бірж та клірингових установ про проведені операції


104.
(1) Зареєстрована біржа та клірингова установа мають вести записи, необхідні для належного відображення кожної операції, та подавати до Комісії у встановлених порядку та формі звіти щодо таких операцій.
1. Зареєстрована біржа та клірингова установа зобов'язана вести облік, необхідний для належного відображення кожної операції, та подавати до уповноваженого органу у встановлених порядку та формі звіти щодо таких операцій.


105.
(2) Зареєстрована біржа та клірингова установа надають клієнту на його вимогу письмове підтвердження проведення операції за наказом клієнта із зазначенням часу та місця проведення операції.
2. Зареєстрована біржа та клірингова установа надають на вимогу ділера письмове підтвердження проведення операції за наказом цього ділера із зазначенням часу та місця проведення операції."


106.
Стаття 13. Аудитор біржі та клірингової установи
-22- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 13 вважати відповідно статтею 11 та викласти у такій редакції:
"Стаття 11. Аудит зареєстрованих ділерів, біржі та клірингової установи


107.
(1) Кожна зареєстрована біржа чи клірингова установа мають визначити для себе аудитора.
1. Кожний зареєстрований ділер, біржа чи клірингова установа підлягають обв'язковому аудиту.


108.
(2) Кожна зареєстрована біржа чи клірингова установа має встановити перелік аудиторських фірм для своїх членів та запропонувати кожному своєму члену визначити для себе аудитора із цього переліку.
2. Ділер щорічно подає до біржі підготовлений згідно з чинним законодавством аудиторський висновок разом із річною фінансовою звітністю не пізніше 90 календарних днів після завершення календарного року або не пізніше, ніж за тиждень після отримання такого висновку.


109.
(3) Аудитор члена зареєстрованої біржі чи клірингової установи має перевірити відповідно до чинного законодавства річну фінансову звітність та іншу інформацію щодо фінансово-господарської діяльності членів біржі чи клірингової установи з метою визначення достовірності їх звітності, обліку, його повноти і відповідності чинному законодавству та встановленим нормативам.
3. Аудитор (аудиторська фірма) зобов'язаний перевірити відповідно до чинного законодавства річну фінансову звітність та іншу інформацію щодо фінансово-господарської діяльності ділерів з метою визначення достовірності її звітності, обліку, його повноти і відповідності чинному законодавству та встановленим нормативам.


110.
(4) Аудитор має звітувати біржі чи кліринговій установі про результати аудиту в порядку, визначеному законодавством.
4. Аудитор (аудиторська фірма) надає висновок біржі чи кліринговій установі про результати аудиту в порядку, визначеному законодавством."




111.
Стаття 14. Надання інформації
-23- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 14 вважати відповідно статтею 12 та викласти у такій редакції:
"Стаття 12. Надання інформації


112.
(1) Зареєстрована особа має надати кожному можливому клієнту до укладення з ним договору та відкриття для нього рахунку на його вимогу у будь-якій час інформацію у формі, встановленій Комісією, де розкриваються:
1. Ділер зобов'язаний надати кожному можливому клієнту до укладення з ним договору та відкриття для нього рахунку на його вимогу у будь-якій час інформацію у формі, встановленій уповноваженим органом, де вказуються:


113.
- ризики, пов'язані із торгівлею опціонами та ф'ючерсами та обов'язки, які бере на себе клієнт в результаті укладання договору;
- ризики, пов'язані з операціями зі строковими біржовими контрактами, та обов'язки, які бере на себе клієнт в результаті укладання договору;


114.
- особливості комісійних та інших витрат, які можуть бути здійснені особою;
- особливості комісійних та інших витрат, які можуть бути здійснені особою;


115.
- специфікацію будь-якого опціону чи ф'ючерсу, форма якого затверджена Комісією.
- специфікацію будь-якого строкового біржового контракту, форма якого затверджена уповноваженим органом.


116.
(2) Отримання інформації, переліченій у пункті 1 цієї статті, клієнт підтверджує письмово.
2. Отримання інформації, вказаної у пункті 1 цієї статті, клієнт підтверджує письмово."


117.
Стаття 15. Здійснення торгівлі від імені іншої особи
-24- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 15 вважати відповідно статтею 13 та викласти у такій редакції:
"Стаття 13. Здійснення операцій від імені іншої особи


118.
(1) Торгівля опціонами та ф'ючерсами від імені іншої особи може здійснювати лише зареєстрований ділер.
1. Операції зі строковими біржовими контрактами від імені іншої особи може здійснювати лише ділер.


119.
(2) Зареєстрований ділер, який діє від імені клієнта, має вимагати у строки, встановлені біржею, комісійну винагороду від клієнта, розмір якої не може бути меншим ніж розмір, встановлений правилами біржі, та затверджений Комісією.
2. Ділер, який діє від імені клієнта, має право вимагати у строки, встановлені біржею, комісійну винагороду від клієнта, розмір якої не може бути меншим ніж розмір, встановлений правилами біржі.


120.
(3) Зареєстрований ділер, який діє від імені клієнта, має протягом одного робочого дня після проведення торгової операції надати клієнту письмове підтвердження операції у формі, встановленій Комісією.
3. Ділер, який діє від імені клієнта, зобов'язаний протягом одного робочого дня після проведення операції надати клієнту письмове підтвердження операції у формі, встановленій біржею.


121.
(4) Якщо операція із строковим фінансовим інструментом здійснювалась протягом місяця, чи залишились непокриті, непогашені та невиконані опціони та ф'ючерси, чи існує відкрита позиція по ф'ючерсу на рахунку клієнта у зареєстрованого ділера, то ділер має надіслати клієнту письмовий звіт у формі, встановленій Комісією.
4. Якщо операція зі строковими біржовими контрактами здійснювалась протягом місяця, чи зобов'язання за строковими біржовими контрактами не припинені на встановлену дату, чи існує відкрита позиція по ф'ючерсу на рахунку клієнта у ділера, то ділер має надіслати клієнту письмовий звіт у формі, встановленій біржею."


122.
Стаття 16. Відокремлений облік коштів та майна ділером
-25- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 16 вважати відповідно статтею 14 та викласти у такій редакції:
"Стаття 14. Відокремлений облік грошей та майна ділером


123.
(1) Зареєстрований ділер має вести відокремлений облік коштів та майна, які отримані ним як забезпечення щодо опціонів та ф'ючерсів клієнта.
1. Ділер має вести відокремлений облік грошей та майна, які отримані ним під забезпечення виконання зобов'язань за строковими біржовими контрактами клієнта.


124.
(2) Зареєстрований ділер не може використовувати власні кошти, майно та доходи для внесення маржі, гарантування чи забезпечення торгівлі опціонами та ф'ючерсами, чи для забезпечення або збільшення кредиту іншого клієнта.
2. Ділер не може використовувати власні гроші, майно та доходи для внесення маржі, гарантування чи забезпечення строкових контрактів, чи для забезпечення або збільшення кредиту іншого клієнта.


125.
(3) Зареєстрований ділер може за дорученням клієнта вносити власні кошти на рахунок клієнта для запобігання зменшення необхідної маржі на рахунку клієнта, та із цією метою використовувати будь-який рахунок клієнта, який ведеться у ділера.
3. Ділер може за дорученням клієнта вносити власні гроші на рахунок клієнта для запобігання зменшення необхідної маржі на рахунку клієнта, та із цією метою використовувати будь-який рахунок клієнта, який ведеться у ділера."


126.
Стаття 17. Звіти ділерів
-26- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 17 вважати відповідно статтею 15 та викласти у такій редакції:
"Стаття 15. Звіти ділерів


127.
Зареєстрований ділер має надавати Комісії звіти щодо операцій, проведених за власний рахунок чи за рахунок іншої особи у формі та у термін, встановлений Комісією.
Ділер зобов'язаний надавати біржі звіти щодо операцій, проведених за власний рахунок чи за рахунок іншої особи у формі та у строк або термін, встановлений біржею."


128.
Стаття 18. Заборонені представницькі дії та обмеження щодо проведення реклами
-27- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 18 вважати відповідно статтею 16 та викласти у такій редакції:
"Стаття 16. Заборонені представницькі дії та обмеження щодо проведення реклами


129.
(1) Зареєстрованим особам забороняється із метою проведення торгівлі строковими фінансовими інструментами:
1. Ділерам забороняється з метою проведення операцій зі строковими біржовими контрактами:


130.
- використовувати рекламу, яка включає недостовірну та неофіційну статистичну інформацію;
- використовувати рекламу, яка включає недостовірну та неофіційну статистичну інформацію;


131.
- приховувати факти або ризики, що випливають із строкових фінансових інструментів;
- приховувати факти або ризики, що випливають зі строкових біржових контрактів;


132.
- використовувати під час здійснення реклами назви іншої особи замість своєї власної.
- використовувати під час здійснення реклами назви іншої особи замість своєї власної.


133.
(2) Зареєстрованим особам забороняється використовувати у рекламних засобах інформацію щодо своєї власної торгової діяльності чи такої, що проводилась за рахунок клієнта, крім випадків, коли зареєстрована особа проводила таку торгову діяльність в такому обсязі протягом останніх 3 років;
2. Ділерам забороняється використовувати у рекламних засобах інформацію щодо своєї власної торгової діяльності чи такої, що проводилась за рахунок клієнта, крім випадків, коли ділер проводив таку торгову діяльність в такому обсязі протягом останніх 3 років;


134.
(3) Зареєстрованій особі забороняється розповсюджувати рекламу, яка передбачає прогноз зміни курсу опціонів та ф'ючерсів на основі розрахунків, якщо така реклама не підготовлена за формою, затвердженою Комісією.
3. Ділерам забороняється розповсюджувати рекламу, яка передбачає прогноз зміни ціни строкових біржових контрактів на основі розрахунків, якщо така реклама не підготовлена за формою, затвердженою уповноваженим органом.


135.
(4) З метою захисту інвесторів Комісія може вимагати від зареєстрованої особи надання всіх рекламних повідомлень, які використовуються чи плануються до використання щодо торгової діяльності з опціонами та ф'ючерсами, та заборонити використання такої реклами.
4. З метою захисту інвесторів уповноважений орган може вимагати від ділера надання всіх рекламних повідомлень, які використовуються чи плануються до використання щодо діяльності зі строковими біржовими контрактами, та заборонити використання такої реклами."


136.
Стаття 19. Заборонені операції щодо строкових фінансових інструментів
-28- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 19 вважати відповідно статтею 17 та викласти назву у такій редакції:
"Стаття 17. Заборонені операції"


137.
(1) Зареєстрованій особі та іншим особам забороняється:
-29- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Частину 1 статті 19 вважати частиною 1 статті 17 та викласти у такій редакції:
"1. Особам, що здійснюють діяльність, на ринку строкових біржових контрактів, забороняється:


138.
а) маніпулювати чи робити спробу маніпулювати цінами на опціони та ф'ючерси чи на їх базові активи;
а) маніпулювати чи робити спробу маніпулювати цінами при здійсненні операцій зі строковими біржовими контрактами чи на їх базові активи;


139.
б) проводити операції з опціонами та ф'ючерсами з метою створення враження активної торгівлі ними, зменшувати чи збільшувати їх ціни з метою стимулювання купівлі чи продажу опціонів та ф'ючерсів іншими учасниками ринку строкових фінансових інструментів;
б) здійснювати операції зі строковими біржовими контрактами з метою створення враження активної діяльності з цими щодо них, зменшувати чи збільшувати базові ціни з метою стимулювання здійснення операцій зі строковими біржовими контрактами іншими ділерами;


140.
в) виконувати наказ на торгівлю опціонами та ф'ючерсами, виступаючи контрагентом у торговій операції, а потім надавати звіти про проведення торгової операції на біржі;
в) виконувати наказ щодо строкових біржових контрактів, виступаючи контрагентом у операції, а потім надавати звіти про проведення цієї операції на біржі;


141.
г) проводити торгівлю опціонами та ф'ючерсами, яка фактично відбулась раніше, крім випадків, коли торгівля дозволена внутрішніми правилами біржі, на якій відбувається торгівля строковими фінансовими інструментами.
г) повторно проводити операції зі строковими біржовими контрактами, якщо зобов'язання за ними вже припинені."


142.
(2) Зареєстрований ділер не може виконувати біржовий наказ одного клієнта шляхом виконання біржового наказу іншого клієнта.
-30- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Частину 2 статті 19 вважати частиною 2 статті 17 та викласти у такій редакції:
"2. Ділер не може проводити операції зі строковими біржовими контрактами за власний рахунок, затримуючи при цьому наказ клієнта, що може бути виконаний за ринковою ціною чи за ціною, яку пропонує ділер."


143.

-31-Н.д.Деркач А.Л. (Округ №159), Н.д.Волков О.М.(Округ №208)
Вилучити пункт (2) статті 19. Відповідно треба змінити нумерацію наступних пунктів.


144.
(3) Зареєстрований ділер не може купувати чи продавати за власний рахунок опціони та ф'ючерси, затримуючи при цьому наказ клієнта, що може бути виконаний по ринковій ціні чи по ціні, за якою зареєстрований ділер купує чи продає за власний рахунок опціони та ф'ючерси.
-32-Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Частини 3, 4 та 5 статті 19 вважати відповідно частинами 3, 4 та 5 статті 17 та викласти їх у такій редакції:
"3. Будь-якій особі забороняється проводити операції зі строковими біржовими контрактами з метою отримання прибутку від використання не оприлюдненої інформації, яка виникає із наказу, чи не була поширена згідно з чинним законодавством.


145.
(4) Будь-якій особі забороняється торгувати опціонами та ф'ючерсами з метою отримання прибутку від використання неоприлюдненої інформації, яка виникає із наказу, чи не була поширена згідно з чинним законодавством.
4. Ділеру та пов'язаним з ним особам, забороняється проводити операції зі строковими біржовими контрактами з використанням рахунку, до якого вони мають безпосереднє або опосередковане відношення з метою отримання прибутку від використання не оприлюдненої інформації.


146.
(5) Зареєстрованій особі та пов'язаним особам зареєстрованої особи забороняється торгувати опціонами та ф'ючерсами з використанням рахунку, до якого вони мають безпосереднє або опосередковане відношення з метою отримання прибутку від використання неоприлюдненої інформації.
5. Ділер, та пов'язаним з ним особам забороняється приймати та виконувати розпорядження або зміни до розпорядження клієнтів щодо здійснення операцій зі строковими біржовими контрактами без фіксації точного часу їх одержання. Розпорядження або зміни до розпорядження клієнтів щодо здійснення операцій зі строковими біржовими контрактами надаються ділеру та пов'язаним особам з ділера виключно в письмовій формі;"


147.

-33-Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Доповнити статтю нової частиною 6 такого змісту:
"6. Ділеру та пов'язаним з ним особам забороняється розкривати та/або розповсюджувати інформацію розпоряджень або змін до розпоряджень клієнтів щодо здійснення операцій зі строковими фінансовими інструментами, окрім випадків, передбачених законом."


148.
Стаття 20. Повноваження Комісії по контролю за виконанням цього Закону
-34- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 20 вважати відповідно статтею 18 та назву статті викласти у такій редакції:
"Стаття 18. Уповноважений орган"


149.
(1) Комісія здійснює контроль за належним застосуванням норм цього Закону.
-35- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Частини 1 та 2 статті 20 вважати відповідно частинами 1 та 2 статті 18 та викласти у такій редакції:
"1. Уповноважений орган визначається Кабінетом Міністрів України у встановленому законодавством порядку.


150.
(2) З метою здійснення контролю за застосуванням норм цього Закону Комісія діє у межах прав та повноважень, які передбачені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів".
2. Уповноважений орган здійснює контроль за належним застосуванням норм цього Закону."


151.
(3) Комісія може звертатись до інших міністерств та відомств з метою отримання інформації, необхідної для проведення перевірок згідно із цим Законом та допомагати іншим міністерствам та відомствам при проведенні ними перевірок.
-36- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Частину 3 статті 20 вважати відповідно частиною 3 статті 18 та викласти у такій редакції:
"3. З метою здійснення контролю за застосуванням норм цього Закону уповноважений орган діє у межах повноважень, які передбачені цим Законом та іншими нормативно-правовими актами."


152.

-37- Н.д.Деркач А.Л. (Округ №159), Н.д.Волков О.М.(Округ №208)
Пункт (3) статті 20 викласти в такій редакції:
"(3) Комісія може звертатись до інших міністерств та відомств з метою отримання інформації, необхідної для проведення перевірок згідно із цим Законом та допомагати іншим міністерствам та відомствам при проведенні ними таких перевірок."


153.

-38- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Доповнити статтю новою частиною 4 такого змісту:
"4. Уповноважений орган може звертатись до інших органів державної виконавчої влади з метою отримання інформації, необхідної для проведення перевірок згідно із цим Законом, та допомагати іншим органам державної виконавчої влади при проведенні ними таких перевірок."


154.

-39- Н.д.Франчук А.Р. (Округ №10)
Статтю 20 доповнити пунктом такого змісту:
"Комісія встановлює вимоги та порядок звітності учасників ринку строкових фінансових інструментів, які здійснюють професійну діяльність на ринку строкових фінансових інструментів, відповідно до законодавства України".


155.
Стаття 21. Реєстрація та діяльність саморегулівних організацій
-40- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 21 вилучити.



156.
(1) Саморегулівною організацією вважається біржа або юридична особа, яка зареєстрована Комісією згідно з вимогами цього Закону та нормативних актів Комісії, та яка представляє зареєстрованих осіб.



157.
(2) Комісія має протягом одного місяця, починаючи із дати отримання письмової заяви про реєстрацію юридичної особи як саморегулівної організації, провести її реєстрацію чи відмовити у реєстрації з наданням повного переліку причин відмови.



158.
(3) Комісія має право своїм рішенням призупиняти дію чи визнавати недійсними будь-які рішення саморегулівної організації, якщо вони суперечать чинному законодавству, що може бути оскаржене в порядку, встановленому чинним законодавством.



159.
(4) Саморегулівна організація в межах повноважень, встановлених чинним законодавством, здійснює діяльність щодо:



160.
- розробки та впровадження правил, стандартів та вимог щодо здійснення операцій на ринку опціонів та ф'ючерсів;



161.
- сертифікації фахівців ринку опціонів та ф'ючерсів;



162.
- збору, узагальнення та аналітичної обробки статистичної інформації про професійну діяльність на ринку опціонів та ф'ючерсів.



163.
(5) Для виконання покладених на неї обов'язків саморегулівна організація має право здійснювати провадження у дисциплінарних справах та накладати санкції по відношенню до своїх членів.



164.
(6) Положення про Дисциплінарний кодекс та Третейський суд повинні відповідати вимогам положення про Примірний Дисциплінарний кодекс та Третейський суд саморегулівної організації, які затверджуються Комісією.



165.
(7) Саморегулівна організація має право представляти інтереси своїх членів в громадських та державних установах та організаціях.



166.
Стаття 22. Порушення Закону та санкції
-41- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 22 вважати відповідно статтею 19 та викласти у такій редакції:
"Стаття 19. Порушення Закону та санкції



167.
(1) Юридична особа, а також посадові особи, що надали передбачений цим Законом звіт Комісії, який містить недостовірну інформацію, що призвело до грошових збитків інших осіб, вважаються правопорушниками на ринку опціонів та ф'ючерсів, і на них можуть бути накладені санкції у вигляді штрафу, але не більше ніж 5000 неоподатковуваних мінімумів громадян.
За порушення вимог цього Закону юридичні та фізичні особи несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством."


168.
(2) Крім штрафу, який встановлений у пункті 1 цієї статті, особа, яка є правопорушником та отримала прибуток, розмір якого може бути обчислений, має додатково сплатити штраф у розмірі не менше суми отриманого прибутку, але не більше потрійного розміру прибутку.
-42- Н.д.Деркач А.Л. (Округ №159), Н.д.Волков О.М.(Округ №208)
Пункт (2) статті 22 викласти в такій редакції:
"(2) Крім штрафу, який встановлений у пункті 1 цієї статті, особа, яка є правопорушником та отримала прибуток, розмір якого може бути обчислений, має додатково сплатити штраф у розмірі суми отриманого прибутку."


169.
(3) Комісія може зберігати як конфіденційний будь який документ протягом періоду часу, який є необхідним для непоширення інформації.
-43- Н.д.Деркач А.Л. (Округ №159), Н.д.Волков О.М.(Округ №208) Пункт (3) статті 22 скасувати.


170.
Стаття 23. Прикінцеві положення
-44- Н.д. Москвін С.О. (Округ №383)
Статтю 23 вважати відповідно статтею 20 та викласти у такій редакції:
"Стаття 20. Прикінцеві положення


171.
(1) Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.


172.
(2) Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в шестимісячний строк розробити та затвердити документи, прийняття яких обумовлено цим Законом.
2. Кабінету Міністрів України протягом місяця визначити уповноважений орган центральної виконавчої влади у сфері регулювання ринку строкових біржових контрактів.


173.
(3) До приведення законодавства у відповідність з цим Законом закони та інші нормативні акти України, прийняті до набрання чинності Законом України "Про строкові фінансові інструменти", діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
3. До приведення законодавства у відповідність з цим Законом закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються у частині, що не суперечить цьому Закону, якщо інше не передбачено цим Законом.


174.
(4) Кабінету Міністрів України:
4. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня опублікування цього Закону:


175.
- забезпечити перегляд, зміну та скасування в тримісячний строк нормативних актів міністерств та відомств з метою приведення їх у відповідність з вимогами цього Закону;
- підготувати і подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законів України у відповідність із цим Законом;
- привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;


176.
- привести свої нормативні акти у відповідність з вимогами цього Закону.
- забезпечити прийняття актів, необхідних для реалізації цього Закону;
- забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їхніх нормативно-правових актів у відповідність з цим Законом.


177.
(5) Рекомендувати Президенту України привести свої акти у відповідність із цим Законом.
5. Частину другу статті 2 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (1775-14) (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., N 36, ст. 299; 2001 р., N 11, ст. 45) після слів "діяльності з надання фінансових послуг" доповнити словами "організації операцій зі строковими біржовими контрактами".



* - Назви колонок таблиці подані в загальному значенні