Назва: Про порядок надання притулку в Україні іноземцям та особам без громадянства
Автор: Народні депутати України Г.Удовенко, Р.Безсмертний, С.Ларін
Головний комітет: Прийнято у першому читанні 29.11.2001р.

Файл у форматі MS WORD7

N
Редакція, прийнята в попередньому читанні*
Зауваження та пропозиції
Висновки, обгр.
Редакція, запропонована головним комітетом





0.
Проект
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про порядок надання притулку в Україні іноземцям та особам без громадянства



1.
Цим Законом відповідно до статті 26 Конституції України визначається порядок надання притулку, відмови у наданні та припинення притулку в Україні іноземцям та особам без громадянства.
-1- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Потребує, на наш погляд, доопрацювання визначення поняття притулку, яке дається в преамбулі законопроекту, зокрема, щодо змісту поняття "держава- походження" осіб, яким надається притулок: це держава, на території якої вони народилися; держава, громадянами якої вони є; чи держава, з території якої вони прибули на територію України? Крім того, у ст.1 та ст.9, абзаци 2 і 3 вживаються терміни відповідно "держава громадянства", "держава постійного проживання", "третя держава".


2.
Під поняттям притулок у цьому Законі розуміється захист, який надається Україною на її території іноземцям та особам без громадянства від застосування юрисдикції держави їх походження за наявності підстав, зазначених у цьому Законі.
-2- Кабінет Міністрів України
Частину другу преамбули перенести у "Розділ І. Загальні положення перед статтею 1, оскільки у цій частині дається визначення поняття притулку.


3.
Розділ I. Загальні положення



4.
Стаття 1. Підстави для надання притулку



5.
Притулок в Україні може бути наданий іноземцям та особам без громадянства, які шукають захисту від переслідувань, що становлять загрозу їхньому життю і здоров'ю або спрямовані на позбавлення волі в державі громадянства або постійного проживання за діяльність, спрямовану на захист принципів демократії, прав і свобод людини, що не суперечить цілям і принципам Організації Об'єднаних Націй.
-3- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Підстави для надання притулку ( ст. 1 законопроекту) визначаються, як уявляється, досить широко. Особливо це стосується поняття "захист принципів демократії, прав і свобод", оскільки за змістом воно значною мірою співпадає з визначенням переслідувань, зокрема, за політичні переконання, за Законом України "Про біженців" ( ст.1.)




-4- Н.д.Шаров І.Ф. (Реєстр.картка №399)
Ст. 1 після слова "переслідувань" доповнити словами " і цькувань", після слова "демократії " доповнити словами " і миру", після слова "націй" доповнити словами " нормам загальнолюдської моралі".


6.
Стаття 2. Підстави для відмови у наданні притулку



7.
Притулок в Україні не надається іноземцям та особам без громадянства, які:
-5- Н.д.Акопян В.Г. (Округ №131)
Частину першу ст. 2 частина дев"ята доповнити новим абзацом такого змісту: "пропагують релігії, а також різні культові обряди, які заборонені з причин шкоди для здоров"я людини".




-6- Кабінет Міністрів України
У статті 2 слова "іноземцям та особам без громадянства" замінити словами "іноземцю та особі без громадянства" а також підстави відмови в наданні притулку викласти в однині.


8.
- вчинили злочини проти миру, воєнні злочини, злочини проти людяності за межами України, якщо це встановлено міжнародними судовими органами;
-7- Кабінет Міністрів України
У частині 1 статті 2 слово "людяності" замінити на "людства".




-8- Н.д.Шаров І.Ф. (Реєстр.картка №399)
Абз. 1 частини першої ст. 2 після слова "миру" доповнити словами " і демократії".


9.
- вчинили міжнародні кримінальні злочини, зазначені у відповідних міжнародних конвенціях, договорах України;
-9- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Стаття 2, частина 1. Пункт 2 наприкінці доповнити текстом" згода на обв"язковість яких надана Верховною Радою України".


10.
- з поважних причин можуть розглядатися як загроза державній безпеці, здоров'ю, законним інтересам громадян України та інших осіб, які проживають в Україні;
-10- Кабінет Міністрів України
У статті 2 проекту:
абзац четвертий після слів "державній безпеці" доповнити словами "охороні громадському порядку"




-11- Н.д.Шаров І.Ф. (Реєстр.картка №399)
Абзац 3 частини першої ст.2 після слова "здоров"ю" доповнити словами " і життю".




-12- Кабінет Міністрів України
В абзаці 3 статті 2 слова " з поважних причин" виключити.


11.
- відмовилися виконати законні вимоги посадової особи органу міграційної служби або дипломатичного представництва чи консульської установи України за кордоном, пов'язані із підготовкою заяви про надання притулку до розгляду;



12.
- мають громадянство третьої держави, де вони не переслідуються;



13.
- подали зазнаки неправдиві відомості щодо підтвердження підстав для набуття притулку, як вони зазначаються в статті 1 цього Закону.
-13- Кабінет Міністрів України
в останньому абзаці слово "зазнаки" замінити словами "про себе"




-14- Кабінет Міністрів України
В останній частині статті 2 слово "зазнаки" замінити на "завідомо", а слова " як вони визначаються в статті 1" замінити на "які визначені у статті 1"




-15- Кабінет Міністрів України
У частині 4 статті 2 слово "заяви" замінити на "документів".




-16- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Нетрадиційним є термін "зазнаки", вживаний в статтях 2, 9 законопроекту.




-17- Н.д.Кармазін Ю.А. (Округ №134)
В статтях 2 та 9 слова "зазнаки" замінити словами "завідомо", оскільки саме це слово широко застосовується у законодавчій практиці, зокрема, в Крииінальному кодексі України та інших законодавчих актах України.




-18- Н.д.Кулик О.В. (Округ №145)
У статті 2 останнє речення замість слів " як вони зазначаються у статті 1 цього Закону" записати слова "згідно із статтею 1 цього Закону"


14.
Розділ II. Надання притулку



15.
Стаття 3. Порядок порушення клопотання про надання притулку
-19- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
В статтях 3, 10 та 12 законопроекту вживаються два різні поняття з одного й того ж питання: "клопотання про припинення притулку" та "подання про припинення притулку". Доцільно, на наш погляд, дати дефініцію цих термінів, зважаючи на те, що визначення "клопотання" як одного з видів звернень громадян, міститься в Законі України "Про звернення громадян".


16.
Іноземці та особи без громадянства, які знаходяться за межами України і бажають набути притулку в Україні, повинні особисто звернутися із заявою про надання притулку через дипломатичні представництва або консульські установи України за кордоном.



17.
Іноземці та особи без громадянства, які знаходяться на території України і бажають набути притулку в Україні, повинні особисто звернутися із заявою про надання їм притулку до відповідного органу міграційної служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
-20- Кабінет Міністрів України
Частину другу статті 3 і частину четверту статті 5 після слів "Іноземці та особи без громадянства, які" ( у відповідних відмінках) доповнити словами " на законних підставах в"їхали та".




-21-Кабінет Міністрів України
У частині 2 статті 3 після слів " які знаходяться на території України" додати "на законних підставах", слова "набути притулку" замінити на "набути притулок", а після слів " містах Києві та Севастополі" додати "протягом трьох робочих днів".


18.
Іноземці та особи без громадянства, які звертаються до дипломатичних представництв або консульських установ України за кордоном чи до органу міграційної служби з проханням про прийняття заяви про надання притулку в Україні, зобов'язані разом із заявою про надання притулку в Україні подати відомості, необхідні для вирішення питання про прийняття заяви.



19.
Стаття 4. Зміст заяви про надання притулку



20.
Заява про надання притулку в Україні подається на ім'я Президента України. У ній мають бути викладені обставини, що засвідчують, що іноземець або особа без громадянства має підстави на отримання притулку в Україні.
-22- Н.д.Кулик О.В. (Округ №145)
У статті 4 перший абзац викласти у такій редакції: "Заява про надання притулку в Україні подається на ім"я Президента України. У ній мають бути викладені обставини, що засвідчують наявність підстав для отримання притулку в Україні іноземцю або особі без громадянства".




-23- Кабінет Міністрів України
У частині першій статті 4 слово "засвідчують" замінити словом 2 підтверджують".


21.
Форма заяви затверджується спеціально центральним органом виконавчої влади у справах міграції.
-24- Кабінет Міністрів України
У частині другій статті 4 слово "спеціально" виключити як зайве.




-25- Н.д.Кулик О.В. (Округ №145)
У другому абзаці статті 4 виключити слово "спеціально".




-26- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Стаття 4, частина 2. Виключити слово "спеціально"


22.
Стаття 5. Підготовка заяв про надання притулку до розгляду
-27- Кабінет Міністрів України
Статті 5 та 13 доповнити положеннями, у яких передбачити порядок дії органів внутрішніх справ України стосовно іноземців та осіб без громадянства, яким відмовлено у наданні притулку або припинено притулок в Україні, і котрі законних підстав для подальшого перебування на території України не мають, а також більш чітко визначити правовий статус іноземців та осіб без громадянства ( з посиланням й на статті 6 та 11 проекту), котрим відмовлено у наданні притулку або припинено притулок в Україні.
Зважаючи на те, що переважна більшість європейських держав докладають неабияких зусиль щодо недопущення проникнення на свою територію іноземців та осіб без громадянства, які прагнуть набути статусу біженця, отримати дозвіл на проживання або притулок, а також з урахуванням положень проекту Конвенції імміграційної політики України, вбачається доцільним передбачити у законопроекті запровадження квот (граничної кількості іноземців та осіб без громадянства, котрим передбачатиметься надання притулку в Україні: діячі науки і культури, висококваліфіковані спеціалісти і робітники тощо) протягом календарного року та механізм їх формування.


23.
Дипломатичне представництво або консульська установа України за кордоном, яка прийняла у іноземця чи особи без громадянства заяву про надання притулку в Україні, здійснює попередню перевірку наявності в особи підстав для надання їй притулку і у разі позитивного висновку оформлює документи і протягом двох місяців надсилає заяву разом з іншими документами і своїм висновком до Міністерства закордонних справ.
-28- Кабінет Міністрів України
У абзацах першому і третьому ст. 5 слова "протягом двох місяців" записати перед словами "здійснює попередню перевірку"


24.
Міністерство закордонних справ у двотижневий термін надсилає заяву разом з іншими документами і своїм висновком до центрального органу виконавчої влади у справах міграції.



25.
Орган міграційної служби, що приймає у іноземця чи особи без громадянства заяву, здійснює попередню перевірку наявності в особи підстав для надання їй притулку в Україні і у разі позитивного рішення оформляє документи і протягом двох місяців надсилає заяву разом з іншими документами і своїм висновком до центрального органу виконавчої влади у справах міграції.
-29- Кабінет Міністрів України
У абзацах першому і третьому ст. 5 слова "протягом двох місяців" записати перед словами "здійснює попередню перевірку"


26.
Іноземцям та особам без громадянства, які перебувають на території України і подали заяви про надання притулку в Україні, органом міграційної служби видаються довідки встановленого зразка, що підтверджують законність їхнього перебування на території України, на строк розгляду заяви, але не більше ніж на один рік. Форма довідки затверджується центральним органом виконавчої влади у справах міграції.



27.
За відсутності підстав для отримання притулку в Україні, передбачених цим Законом, дипломатичне представництво або консульська установа України за кордоном чи орган міграційної служби приймає рішення про відмову заявникові в оформленні документів про надання притулку із зазначенням мотивів відмови і повідомляє про це іноземця або особу без громадянства у письмовій формі у тижневий термін з дня прийняття рішення.



28.
Рішення дипломатичного представництва або консульської установи України за кордоном про відмову в оформленні документів про надання притулку в Україні може бути оскаржено через цей орган до Міністерства закордонних справ в тижневий строк з дня, коли іноземець або особа без громадянства одержала повідомлення про відмову у оформленні документів з питань надання притулку в Україні, або з дня, коли їм стало відомо про відмову, яке надсилає скаргу до центрального органу виконавчої влади у справах міграції, який приймає рішення не пізніше ніж у місячний строк, або до суду.



29.
Рішення органу міграційної служби про відмову в оформленні документів про надання притулку в Україні може бути оскаржено через цей орган в тижневий строк з дня, коли іноземець або особа без громадянства одержала повідомлення про відмову у оформленні документів з питань надання притулку в Україні, або з дня, коли їм стало відомо про відмову, до центрального органу виконавчої влади у справах міграції, який приймає рішення не пізніше ніж у місячний строк, або до суду.



30.
До завершення розгляду скарги іноземця чи особу без громадянства не може бути примусово повернено до держави, де існують обставини, що передбачені статтею 1 цього Закону.
-30- Н.д.Кулик О.В. (Округ №145)
У статті 5 абзац 8 після слів "де існують обставини" доповнити словами " що змушують їх звернутись про надання притулку, передбачених статтею 1 цього Закону".


31.
Якщо іноземець чи особа без громадянства не оскаржили рішення про відмову в оформленні документів про надання притулку в Україні, орган міграційної служби вилучає у них довідки про прийняття заяв про надання притулку в Україні і повідомляє про відмову відповідний орган внутрішніх справ для вирішення питання про їхнє подальше перебування в Україні.



32.
Центральний орган виконавчої влади у справах міграції розглядає заяву, запитує висновки Міністерства закордонних справ, Міністерства внутрішніх справ та його органи на місцях і Службу безпеки України та його органи на місцях про відсутність підстав для відмови у наданні притулку, передбачених статтею 2 цього Закону, і за наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону, надсилає документи до Комісії при Президентові України з питань притулку зі своїм висновком про можливість надання іноземцю чи особі без громадянства притулку в Україні.
-31- Кабінет Міністрів України
У абзаці 10 ст. 5 слова "Міністерства внутрішніх справ та його органи на місцях" замінити словами "органи внутрішніх справ в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі".




-32- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Стаття 5, частина 10. Текст "Комісії при Президентові України з питань притулку" замінити текстом "Комісії при Президентові України з питань громадянства". Аналогічно у всьому тексті.
Недоцільно створювати ще одну комісію, коли вже існує Комісія близька за предметом діяльності.




-33- Кабінет Міністрів України
У частині десятій статті 5 слова "Службу безпеки України та його органи на місцях " замінити словами "Службу безпеки України або її регіональні органи"




-34- Н.д.Кармазін Ю.А. (Округ №134)
Крім того законопроектом пропонується створити Комісію при Президентові України з питань притулку. Вважаємо, що це робити недоречно, оскільки поряд з цією Комісією необхідно буде створити в Адміністрації Президента України робочий орган ( відділ чи управління з питань надання притулку в Україні), що потягне за собою значні фінансові витрати.
Щоб уникнути цього пропонуємо надати право попереднього розгляд заяв з питань надання притулку в Україні Комісії при Президентові України з питань громадянства і назвати її Комісія при Президентові України з питань громадянства та надання притулку, робочим органом якої стане нині існуюче Управління з питань громадянства Адміністрації Президента України, в назву якого також внести відповідну зміну.


33.
Центральний орган виконавчої влади у справах міграції може для додаткової перевірки документів повернути заяву іноземця або особи без громадянства про надання притулку в Україні органу міграційної служби, який прийняв заяву.



34.
За наявності підстав, зазначених у статті 2 цього Закону, центральний орган виконавчої влади у справах міграції приймає рішення про відмову в надсиланні документів до Комісії при Президентові України з питань притулку із зазначенням мотивів відмови і повідомляє про це іноземця чи особу без громадянства в письмовій формі у тижневий термін з дня прийняття рішення.



35.
Рішення про відмову в надсиланні документів до Комісії при Президентові України з питань притулку може бути оскаржено до суду за місцем знаходження центрального органу виконавчої влади у справах міграції.



36.
Якщо іноземець або особа без громадянства, які перебувають на території України, не оскаржили до суду рішення центрального органу виконавчої влади у справах міграції про відмову в надсиланні документів в Комісію при Президентові України з питань притулку, або після отримання рішення суду про відмову у задоволенні скарги іноземця або особи без громадянства щодо відмови в надсиланні документів в Комісію при Президентові України з питань притулку, центральний орган виконавчої влади у справах міграції вилучає в іноземця або особи без громадянства довідку про прийняття заяви про надання притулку в Україні та повідомляє про відмову відповідний орган внутрішніх справ для вирішення питання про їхнє подальше перебування в Україні.



37.
Відомості, що повідомили про себе іноземець або особа без громадянства, які подали заяви про надання притулку в Україні, є конфіденційною інформацією.



38.
Строк розгляду запитів Міністерством закордонних справ, Міністерством внутрішніх справ. Службою безпеки України не повинен перевищувати двох місяців, а загальний строк розгляду заяви центральним органом виконавчої влади у справах міграції - чотирьох місяців.



39.
Стаття 6. Попередній розгляд заяв Комісією при Президентові України з питань притулку



40.
При розгляді заяв щодо надання притулку в Україні Комісія при Президентові України з питань притулку всебічно оцінює докази заявника, висновки державних органів, інші документи.
-35- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Стаття 6, частина 1. Текст "державних органів" замінити текстом "органів державної влади".


41.
Комісія має право вимагати у справі, що нею розглядається, матеріали, документи від відповідних державних органів, інших юридичних чи фізичних осіб, які мають подати необхідну інформацію у встановлений Комісією термін.
-36- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Стаття 6, частина 2, Текст "державних органів, інших" замінити текстом "органів державної влади"


42.
Комісія може для додаткової перевірки документів повернути заяву, спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади у справах національностей та міграції, який у разі необхідності додатково запитує висновки органів, передбачених частиною третьою статті 5 цього Закону.
-37- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Стаття 6, частина 3. Виключити текст " спеціально уповноваженому"


43.
Якщо Комісія дійшла висновку про відсутність підстав для надання іноземцю або особі без громадянства притулку в Україні, вона виносить відповідне рішення із зазначенням мотивів відмови і повідомляє про це іноземця або особу без громадянства у письмовій формі у тижневий термін з дня прийняття рішення.



44.
Рішення про відмову, прийняте Комісією, може бути оскаржене до суду.



45.
Якщо Комісія дійшла висновку про наявність підстав для надання іноземцю або особі без громадянства притулку в Україні, вона вносить відповідні пропозиції на розгляд Президента України.



46.
Стаття 7. Прийняття рішень Президентом України щодо надання притулку



47.
З питань притулку в Україні Президент України видає укази.



48.
Стаття 8. Порядок виконання рішень Президента України про надання притулку



49.
Центральний орган виконавчої влади у справах міграції у тижневий термін з дня набуття чинності указу Президента України про надання притулку в Україні, видає іноземцеві або особі без громадянства відповідні посвідчення встановленого Кабінетом Міністрів України зразка замість довідок про прийняття заяви про надання притулку в Україні, що вилучаються.
-38- Кабінет Міністрів України
У ст.8 пропонуємо видачу посвідчень покласти не на центральний, а на відповідні регіональні органи.


50.
Іноземці або особи без громадянства, яким надано притулок в Україні, за винятками, встановленими Конституцією України, законами чи міжнародними договорами України користуються на території України правами і свободами, а також несуть обов'язки нарівні з громадянами України.
-39- Н.д.Кулик О.В. (Округ №145)
У статті 8 абзац 2 після слів " міжнародними договорами України" доповнити словами " згода на обов"язковість яких надана Верховною Радою України" і далі за текстом.




-40- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Стаття 8. Частину 2 після тексту "міжнародними договорами України " доповнити текстом "згода на обов"язковість яких надана Верховною Радою України".


51.
Притулок в Україні надається на п'ять років і може бути продовжений, якщо продовжують існувати підстави, за якими було надано притулок.



52.
Процедура продовження притулку відбувається у порядку, передбаченому для надання притулку, відповідно до статей 4, 5, 6, 7, 8 цього Закону.



53.
Розділ III. Припинення притулку
-41- Кабінет Міністрів України
(Міністерство внутрішніх справ України)
У розділі ІІІ проекту не визначено хто приймає рішення про припинення строку надання притулку в Україні.


54.
Стаття 9. Підстави припинення притулку



55.
Притулок в Україні припиняється, якщо особа, яка його отримала:



56.
- повернулася для постійного проживання до держави громадянства або постійного проживання;
-42- Кабінет Міністрів України
У частині 1 статті 9 слова "до держави громадянства або постійного проживання" замінити на "до держави походження".




-43- Кабінет Міністрів України
Підстави припинення притулку зазначені в абзаці 2 статті 9 розділити на три частини відповідно.


57.
- виїхала для постійного проживання в третю державу; набула громадянства України; добровільно відмовилася від притулку в Україні; отримала притулок в Україні внаслідок подання зазнаки неправдивих відомостей, підроблених чи фальшивих документів або свідомого приховування важливих для вирішення питання про надання притулку відомостей;
-44- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Нетрадиційним є термін "зазнаки", вживаний в статтях 2, 9 законопроекту.




-45- Н.д.Кармазін Ю.А. (Округ №134)
В статтях 2 та 9 слова "зазнаки" замінити словами "завідомо", оскільки саме це слово широко застосовується у законодавчій практиці, зокрема, в Крииінальному кодексі України та інших законодавчих актах України.


58.
- займається діяльністю, яка суперечить цілям та принципам Організації Об'єднаних Націй;



59.
- займається діяльністю, що становить загрозу державній безпеці, громадському порядку, здоров'ю населення України.
-46- Н.д.Шаров І.Ф. (Реєстр.картка №399)
Абзац 4 частини першої ст. 9 викласти в такій редакції: 2займаються діяльністю, що становить реальну загрозу державній безпеці, життю і здоров"ю, законним інтересам населення України".


60.
Стаття 10. Подання про припинення притулку в Україні
-47- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
В статтях 3, 10 та 12 законопроекту вживаються два різні поняття з одного й того ж питання: "клопотання про припинення притулку" та "подання про припинення притулку". Доцільно, на наш погляд, дати дефініцію цих термінів, зважаючи на те, що визначення "клопотання" як одного з видів звернень громадян, міститься в Законі України "Про звернення громадян".


61.
Подання про припинення права на притулок в Україні може подаватися особою, яка його отримала, та зацікавленими державними органами до органу міграційної служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
-48- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Стаття 10, частина 1 слова "державними органами" замінити словами "органами державної влади"




-49- Кабінет Міністрів України
У частині 1 статті 10 слово "подання" замінити на "клопотання"/


62.
Органи міграційної служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі можуть за наявності підстав для припинення притулку вносять подання про припинення притулку за власною ініціативою У поданні про припинення притулку в Україні мають бути викладені обставини, що засвідчують наявність підстав для припинення притулку, передбачених статтею 9 цього Закону.
-50- Кабінет Міністрів України
В абзаці 2 статті 10 слова "вносять подання" замінити на "подають клопотання".


63.
Стаття 11. Порядок припинення притулку в Україні



64.
Орган міграційної служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, який отримав подання про припинення притулку іноземця або особи без громадянства, або якому стало відомо про наявність підстав для припинення притулку, запрошує іноземця або особу без громадянства і пропонує подати письмове пояснення щодо цих підстав. До клопотання та письмового пояснення можуть додаватися документи для підтвердження викладених у них доказів.



65.
Неприбуття або відмова особи подати письмове пояснення не є перешкодою для розгляду клопотання про припинення права на притулок в Україні.



66.
У разі підтвердження наявності підстав для припинення права на притулок орган міграційної служби у двотижневий термін з дня отримання подання про припинення притулку надсилає його разом зі своїм висновком та іншими документами до центрального органу виконавчої влади у справах міграції.



67.
Якщо підтверджується наявність підстав для припинення притулку, що стали відомі органу міграційної служби безпосередньо, він готує подання про припинення притулку і у двотижневий термін з дня, коли йому стало відомо про наявність підстав для припинення притулку, надсилає його разом з іншими документами до центрального органу виконавчої влади у справах міграції.



68.
Якщо іноземець або особа без громадянства відмовилися подати письмове пояснення або не з'явилися на запрошення, орган міграційної служби зазначає це у своєму висновку чи поданні.



69.
Центральний орган виконавчої влади у справах національностей та міграції розглядає подання і у разі необхідності запитує висновки державних органів, передбачених частиною десятою статті 5 цього Закону.
-51- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Стаття 11, частина 6, 7, 12 слова "державних органів" замінити словами "органів державної влади"


70.
Якщо під час перевірки подання не підтвердиться наявність підстав для припинення притулку, центральний орган виконавчої влади у справах міграції приймає рішення про відсутність підстав для позбавленні притулку і у тижневий термін повідомляє про це державний орган, який подав подання, а також іноземця або особу без громадянства.
-52- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Стаття 11, частина 6, 7, 12 слова "державних органів" замінити словами "органів державної влади"


71.
У разі підтвердження наявності підстав для припинення притулку в Україні центральний орган виконавчої влади у справах міграції приймає рішення про наявність таких підстав і надсилає його копію особі, щодо якої порушується питання про позбавлення її притулку в Україні.



72.
Особа може оскаржити рішення центрального органу виконавчої влади у справах міграції про наявність підстав для припинення права на притулок до суду.



73.
Рішення суду щодо рішення спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у справах національностей та міграції про наявність підстав для позбавлення особи права на притулок в Україні є остаточним і оскарженню не підлягає.
-53- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Не відповідає нормам чинного законодавства положення абзацу 10 ст.11 зконопроекту, згідно з яким "рішення суду щодо рішення спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у справах національностей та міграції про наявність підстав для позбавлення особи права на притулок в Україні є остаточним і оскарженню не підлягає", оскільки за Конституцією України оскарженню не підлягають лише рішення Конституційного Суду України.




-54- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Стаття 11. Частину 10 виключити.


74.
Після отримання рішення суду про відмову у задоволенні скарги центральний орган виконавчої влади у справах міграції надсилає своє рішення разом з рішенням суду та іншими документами до Комісії при Президентові України з питань притулку.



75.
Якщо суд задовольнить скаргу іноземця або особи без громадянства на рішення про наявність підстав для припинення права на притулок центральний орган виконавчої влади у справах національностей та міграції протягом п'яти діб з дня отримання копії рішення суду повідомляє про нього державний орган, який подав клопотання про припинення права на притулок
-55- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Стаття 11, частина 6, 7, 12 слова "державних органів" замінити словами "органів державної влади"


76.
Загальний строк розгляду подання про припинення притулку центральним органом виконавчої влади у справах національностей та міграції не повинен перевищувати чотирьох місяців.



77.
Стаття 12. Порядок розгляду клопотання про припинення притулку в Україні Комісією при Президентові України з питань притулку
-56- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
В статтях 3, 10 та 12 законопроекту вживаються два різні поняття з одного й того ж питання: "клопотання про припинення притулку" та "подання про припинення притулку". Доцільно, на наш погляд, дати дефініцію цих термінів, зважаючи на те, що визначення "клопотання" як одного з видів звернень громадян, міститься в Законі України "Про звернення громадян".


78.
Клопотання про припинення притулку в Україні розглядаються Комісією при Президентові України з питань притулку у порядку, зазначеному у статті 6 цього Закону.



79.
Стаття 13 Виконання рішень Президента України про припинення притулку
-57- Кабінет Міністрів України
Статті 5 та 13 доповнити положеннями, у яких передбачити порядок дії органів внутрішніх справ України стосовно іноземців та осіб без громадянства, яким відмовлено у наданні притулку або припинено притулок в Україні, і котрі законних підстав для подальшого перебування на території України не мають, а також більш чітко визначити правовий статус іноземців та осіб без громадянства ( з посиланням й на статті 6 та 11 проекту), котрим відмовлено у наданні притулку або припинено притулок в Україні.
Зважаючи на те, що переважна більшість європейських держав докладають неабияких зусиль щодо недопущення проникнення на свою територію іноземців та осіб без громадянства, які прагнуть набути статусу біженця, отримати дозвіл на проживання або притулок, а також з урахуванням положень проекту Конвенції імміграційної політики України, вбачається доцільним передбачити у законопроекті запровадження квот (граничної кількості іноземців та осіб без громадянства, котрим передбачатиметься надання притулку в Україні: діячі науки і культури, висококваліфіковані спеціалісти і робітники тощо) протягом календарного року та механізм їх формування.


80.
Виконання рішень про припинення притулку покладається на органи міграційної служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.



81.
Орган міграційної служби у тижневий термін з дня набуття чинності рішення Президента України про припинення притулку в Україні вилучає у іноземця або особи без громадянства або оголошує недійсним посвідчення про надання притулку і повідомляє про це відповідний орган внутрішніх справ України.
-58- Кабінет Міністрів України
Абзац другий ст.13 проекту Закону після слів"особи без громадянства" викласти у такій редакції: "а у разі неможливості цього зробити оголошує недійсним посвідчення про надання притулку і повідомляє про це відповідний орган внутрішніх справ для вирішення питання про їхнє подальше перебування в Україні". Таке формулювання узгоджуватиметься також з абзацом дев"ятим ст.5 проекту Закону.




-59- Н.д.Толочко П.П. (Реєстр.картка №407)
Доцільно доповнити законопроект рядом положень, окремі статті присвятити, зокрема: 1) визначенню законодавства, що регулює питання, пов"язані з надання притулку; 2) повноваженням органів, які вирішують питання про притулок тощо.


82.
Розділ IV. Прикінцеві положення



83.
1. Цей Закон набуває чинності з дня його опублікування.
-60- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Прикінцеві положення, пункт 1 Слово "набуває" замінити словом " набирає"


84.
2. Кабінету Міністрів України у двомісячний термін
-61- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Прикінцеві положення, пункт 2. Перший абзац наприкінці доповнити текстом "з дня набрання чинності цим Законом"


85.
- подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів України у відповідність із Законом України "Про порядок надання притулку в Україні іноземцям та особам без громадянства";



86.
- привести рішення Кабінету Міністрів України у відповідність із цим Законом;
-62- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Прикінцеві положення, пункт 2, підпункт 2 Слово "рішення" замінити словами "нормативно-правові акти"


87.
- забезпечити перегляд і скасування центральними органами виконавчої влади України нормативних актів, що суперечать цьому Закону.
-63- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Прикінцеві положення, пункт 2, пункт 3 викласти у такій редакції: "забезпечити приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність до цього Закону".


88.
3. Рекомендувати Президенту України створити Комісію при Президентові України з питань притулку.
-64- Н.д.Беспалий Б.Я. (Реєстр.картка №404)
Прикінцеві положення, пункт 3 виключити.



* - Назви колонок таблиці подані в загальному значенні