|
||||||||||||||||||
ЗАСІДАННЯ СТО СЬОМЕ Частина п'ята Сесійний зал Верховної Ради України. 4 година 20 хвилин./Продовження/. Веде засідання Голова Верховної Ради України МОРОЗ О.О. ГОЛОВА. Стаття 113: "Кабінет Міністрів України є вищиморганом у системі органів виконавчої влади. Кабінет Міністрів України відповідальний перед ПрезидентомУкраїни та підконтрольний і підзвітний Верховній Раді України умежах, передбачених у статтях 85, 87 Конституції України. Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керуєтьсяКонституцією України і законами України, актами ПрезидентаУкраїни". Ставлю на голосування те, що я прочитав. СИРОТА М.Д. Шановні колеги, прохання підтримати статтю вцілому. 3 ГОЛОВА. Це стаття 113. "За" - 305. Прийнято. СИРОТА М.Д. Наступна стаття 114. ГОЛОВА. Стаття 114: "До складу Кабінету Міністрів Українивходять Прем'єр-міністр України, перший віце-прем'єр-міністр,віцепрем'єр-міністр і міністри. Члени Кабінету Міністрів Україниповинні володіти державною мовою. Прем'єр-міністр України призначається Президентом України зазгодою більше ніж половини від конституційного складу ВерховноїРади України". Ну, призначення є і в тих повноваженнях, тут воно записаноідентично. "Персональний склад Кабінету Міністрів України призначаєПрезидент України за поданням Прем'єр-міністра України. Прем'єр-міністр України керує роботою Кабінету МіністрівУкраїни, спрямовує її на виконання Програми діяльності КабінетуМіністрів України, схваленої Верховною Радою України. Прем'єр-міністр України входить з поданням до ПрезидентаУкраїни про утворення, реорганізацію і ліквідацію міністерств таінших центральних органів центральної виконавчої влади в межахкоштів, передбачених державним бюджетом України на утримання цихорганів". 4 СИРОТА М.Д. Шановні народні депутати! Є поправка, яка булазапропонована Президентом і Прем'єр-міністром України. Вонастосується першої частини статті, а саме: до складу КабінетуМіністрів України входять Прем'єрміністр України, першийвіце-прем'єр-міністр, три віце-прем'єр-міністри і міністри. Комісія підтримала цю пропозицію Президента і просить усіхнародних депутатів погодитися з Президентом і Прем'єр-міністром уцьому питанні. ГОЛОВА. Будь ласка, прошу уваги! З цією поправкою івраховуючи, що про призначення буде записано так, як мипроголосуємо в пакеті, голосуємо цю статтю. СИРОТА М.Д. Прохання підтримати з поправкою Президента. ГОЛОВА. Голосується стаття 114. "За" - 306. Прийнято. Стаття 115. Доповнення є? Депутат Кузьменко. Будь ласка. КУЗЬМЕНКО С.Л. Олександре Олександровичу! У мене, власнекажучи, доповнення до частини другої цієї статті. 5 Оскільки ми її не будемо поки що голосувати, я прошурозглянути доповнення. Ми не передбачили ситуації, коли Президентпропонує кандидатуру, а Верховна Рада з нею не погоджується. Япропоную /моя поправка 35 на сторінці 546/ доповнити частинудругу такою нормою: "Якщо протягом 60 днів жодна кандидатура напосаду Прем'єр-міністра, запропонована Президентом, не отримаєпідтримки, Верховна Рада за поданням Голови Верховної Радисамостійно призначає Прем'єрміністра". ГОЛОВА, Будь ласка, пропозиція депутата Кузьменка ставитьсяна голосування /Шум у залі/. "За"-135. Пропозиція депутата Болдирєва зводиться до того, щоб знятивимогу про те, що члени Кабінету Міністрів повинні володітидержавною мовою, оскільки Президентом знято цю вимогу. Я звертаюся до вас: що означає володіти мовою? От коли виприїхали в Німеччину, наприклад, і розумієте, про що говорять, виволодієте мовою чи ні? /Шум у залі/. Володієте? Володієте. А хтокритерій визначає? Ану давайте подивимося, як княжили тут, у Києві, ті, щослова не знали руського, ні діалекту ніякого, і нормальнокняжили! Мені здається, що член Кабінету Міністрів повинен володітидержавною мовою безперечно! І Закон про державну службу, і Законпро мови вимагають такого володіння, але записувати це тут - цеприниження /Шум у залі/. 6 Президент, так, він представляє державу за кордоном і такдалі. І він повинен, безумовно, прекрасно володіти українськоюмовою. Член Кабінету Міністрів повинен згідно із законом володітимовою. Та в Конституції це записувати не треба. Я ставлю на голосування пропозицію про вилучення цьогоречення. Це пропозиція Президента. "За" - 239 /Шум у залі/. Я не хочу, щоб публікували список по фракціях. Я й так знаю,хто голосує проти. Проте це не зовсім чемно по відношенню доПрезидента /Шум у залі/. Що? Не було такої пропозиції, депутатеБолдирєв? /Шум у залі/. Учора розповсюдили її серед депутатів: у статті 114 частинупершу викласти в такій редакції: "До складу Кабінету МіністрівУкраїни входять Прем'єр-міністр України, першийвіце-прем'єр-міністр, три віце-прем'єр-міністри і міністри". Цете, що пропонує Президент. Пропозицію вам роздано. Прошу їїпроголосувати, будь ласка, підтримайте Президента. "За" - 283. По фракціях, будь ласка, опублікуйте список. Президент звертається і буде потім говорити, що не врахувалийого зауваження. Чому так? От у нас Суслов і Азаров володіють українською мовою, алеговорять російською. Це заважає комусь? Азаров навіть дуже гарноговорить українською, але... 7 Ще раз пропозицію Президента ставлю на голосування,підтримайте її, це ж нормальна пропозиція. "За" - 292 /Шум у залі/. Як виняток ще раз ставлю на голосування. Тарасе Кияк, голосуйте. Професор же повинен бути... Вам женіхто не докоряє за те, що ви німецькою говорите. "За" - 308. Спасибі. У цілому з цією поправкою голосуємо статтю 114. Без другої частини /Шум у залі/. Та подивіться, це написано. Учора із супровідною Президентапередали мені. То чого ж ви говорите? СИРОТА М.Д. "Та виключає вимогу до членів Кабінету Міністрівволодіти державною мовою, оскільки це не норма Конституції". Цевже рішення комісії /Шум у залі/. ГОЛОВА. Хвилиночку! Заспокойтеся. Машина перегрілася... Ще раз стаття 114 голосується без частини другої.Правильніше, частина друга - умовно, ну ви знаєте чому. "За" - 314. Прийнято. Стаття 115: "Кабінет Міністрів складає повноваження передновообраним Президентом України. Прем'єр-міністр України, інші члени Кабінету МіністрівУкраїни мають право заявити Президентові України про своювідставку. 8 Відставка Прем'єр-міністра України має наслідком відставкуусього складу Кабінету Міністрів України. Прийняття Верховною Радою України резолюції недовіри додіяльності Кабінету Міністрів України має наслідком відставкуКабінету Міністрів України. Кабінет Міністрів України, відставка якого прийнятаПрезидентом України, за його дорученням продовжує виконувати своїповноваження до початку роботи новосформованого КабінетуМіністрів України, але не довше ніж шістдесят днів. Прем'єр-міністр України зобов'язаний подати ПрезидентовіУкраїни заяву про відставку Кабінету Міністрів України зарішенням Президента України чи Верховної Ради України /резолюціянедовіри/". Тут, ви бачите, є деякі процедурні моменти, які потрібнобуде виписати в разі заміни основної принципової позиції. Та це -редакційні поправки. Депутат Безсмертний. Будь ласка. БЕЗСМЕРТНИЙ Р.П., член Комісії Верховної Ради України впитань державного будівництва, діяльності Рад і самоврядування/Макарівський виборчий округ, Київська область/. ШановнийОлександре Олександровичу! Шановні колеги! Мене дуже турбує заразнаша подальша робота над тією нормою, яку ми ввели в комплекстрьох проблем, - це символіка, Крим і Прем'єрміністр /Шум узалі/. 9 Олександре Олександровичу! Шановні колеги! Я прошу вас,послухайте, будь ласка. Зверніть увагу, що по тексту скрізьПрем'єрміністр пов'язаний із Кабінетом Міністрів. Ми ніде непередбачили відставку окремо Прем'єрміністра, усе - тількиспільно. Так от, якщо ми зараз приймаємо норму про те, щоПрем'єрміністр призначається і звільняється за згодою ВерховноїРади, то точнісінько в такий статус ставимо весь склад КабінетуМіністрів. Я прошу вас, не треба йти до цього, тому що відразу ж намдоведеться міняти всі повноваження Верховної Ради щодо КабінетуМіністрів, повноваження Президента щодо призначень конкретнихосіб, процедуру призначення за поданням Прем'єр-міністра. Томудавайте проголосуємо за ту пропозицію, яка закладена тут. Ще одне, Олександре Олександровичу, ми вже зробили одну такугрубу помилку, коли щодо Генерального прокурора вчинилиточнісінько так. Через три дні ми її поправили. Майте на увазі,що, йдучи на цей варіант, ми послаблюємо повноваження ВерховноїРади, тому що вона вже сама відправити у відставку не зможе затакою нормою Прем'єр-міністра, а отже, і Кабінет Міністрів. Томуя прошу вас залишити ту норму, яка діє, щоб і Верховна Рада моглавідправити Прем'єр-міністра у відставку, а отже, і КабінетМіністрів. І це дуже добре, тому що міністри зобов'язаніпіклуватися один про одного, як і про Прем'єрміністра, їхвідповідальність пов'язана. Зрозумійте, Президенту не так просто відправити у відставкуПрем'єр-міністра і весь склад Кабінету Міністрів, адже цеперсональна відповідальність. 10 Прошу вас залишити ту модель, яка подана Тимчасовоюспеціальною комісією. Дякую. Вибачте, що я вас затримав. ГОЛОВА. Романе Петровичу! Оскільки ви займалися в комісіїцією проблемою дуже детально, то таке запитання: а якпов'язується тут взаємозалежність складу Верховної Ради,більшості Верховної Ради, яка буде наступною, із КабінетомМіністрів? Узгоджується це? Наскільки будуть взаємозалежати складВерховної Ради і особистість Прем'єр-міністра? БЕЗСМЕРТНИЙ Р.П. Шановні колеги! Під час попередніхконсультацій ми навіть були зійшлися на тому, щоб записати, щоПрезидент подає кандидатуру на надання згоди за рекомендацієюбільшості Верховної Ради, тобто парламенту України. Однак цюнорму ми не стали записувати, тому що ще не визначено, яка будемодель виборів: чи мажоритарна, чи мажоритарно-пропорційна. Тахочемо ми цього чи не хочемо, якщо Верховна Рада дає згоду, то цеозначає, що вона формує ту більшість, яка дає згоду напризначення цієї конкретної особи. Тому й використано механізм надання згоди, а не рішення проякесь призначення чи обрання. ГОЛОВА. Давайте визначимося так. Ми голосуємо зараз у ційредакції, що пропонує комісія. І якщо потрібно буде внестиредакційні заміни або привести у відповідність, 11 то тоді вже все буде залежати від того голосування. А покищо голосуємо у цій редакції, яку дає комісія. СИРОТА М.Д. Прохання підтримати цю редакцію, шановні колеги. ГОЛОВА. Ставлю на голосування. "За" - 304. Прийнято. Стаття 116: "Кабінет Міністрів України: 1/ забезпечує державний суверенітет і економічнусамостійність України"... Далі, ви бачите, написано "актівПрезидента України". Буде написано "указів", так я розумів? Чи"указів і розпоряджень"? Тут і скрізь по тексту буде написано"указів і розпоряджень" Президента замість "актів Президента". 2/ вживає заходів щодо забезпечення прав і свобод людини ігромадянина; 3/ забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційноїта податкової політики; політики в галузі праці і зайнятостінаселення"... І так далі відповідно до функцій. 4/ Розробляє і здійснює загальнодержавні програмиекономічного, науково-технічного, соціального і культурногорозвитку України; 5/ забезпечує рівні умови розвитку всіх форм власності;здійснює управління об'єктами державної власності відповідно дозакону; 12 6/ забезпечує розроблення і виконання прийнятого ВерховноюРадою України державного бюджету України та подає звіт про йоговиконання Верховній Раді України; 7/ здійснює заходи щодо забезпечення обороноздатності інаціональної безпеки України, громадського порядку, боротьби зізлочинністю; 8/ організовує і забезпечує здійснення зовнішньоекономічноїдіяльності України, митної справи; 9/ спрямовує і координує роботу міністерств, інших органіввиконавчої влади; 10/ виконує інші функції, визначені Конституцією України,законами України та актами Президента України". Доповнення до цього переліку є, яке треба було бпроголосувати, щоб можна було потім у цілому проголосувати? Депутат Азаров. Будь ласка. АЗАРОВ М.Я. Уважаемые народные депутаты! Мы вносилипоправку, которая, к сожалению, комиссией не была учтена:исключить из пункта 3:"у питаннях, пов'язаних із проведеннямгрошової та кредитної політики, Кабінет Міністрів Українипогоджує свої дії з Національним банком України". Вот эту фразумы предлагали исключить. ГОЛОВА. Повторіть, будь ласка. АЗАРОВ М.Я. Из пункта 3 исключить фразу:"у питаннях, пов'язаних із проведенням грошової та кредитноїполітики, Кабінет Міністрів України погоджує свої дії зНаціональним 13 банком України". Это очень принижает роль исамостоятельность Кабинета Министров. СИРОТА М.Д. Шановні колеги! Комісія не підтримує цю норму зцілого ряду причин. Хай чи Терьохін, чи Гетьман, чи Кужель пояснять, у чому питання. ГОЛОВА. Депутат Терьохін. ТЕРЬОХІН С.А. Дякую. Шановні колеги! Ми з вами прийнялиформулу, за якою Рада Національного банку визначає грошову такредитну політику, яка у свою чергу затверджується ВерховноюРадою. Кабінет Міністрів виконує також функцію регулювання грошовоїта кредитної політики, але ця функція є пріоритетом Національногобанку України. Для того щоб не створювати два центри визначеннягрошової та кредитної політики, і була запропонована така схема,підтримана Тимчасовою спеціальною комісією. Таке правило працює,практично, в усіх країнах світу. Тому прошу не підтримуватипропозицію про зняття цієї формули. Дякую. ГОЛОВА. Пропозиція уряду. Будь ласка, Олександре ІвановичуЄмець. ЄМЕЦЬ О.І. З цього ж приводу є пропозиція уряду, підписанаПрем'єр-міністром. І вона збігається з пропозицією, яку зачитавАзаров, - вилучити цю частину. Тут є дві проблеми. В одній норміми записали, що визначає грошову та кредитну політику РадаНаціонального банку, а тут уже записуємо, що її визначаєНаціональний банк. Є суперечність навіть між цими двома нормами.І крім того, ця норма некоректна, уряд її пропонує вилучити. 14 ГОЛОВА. Михайле Дмитровичу, а ми записали у функціяхНаціонального банку чи в іншому місці, хто мав визначати напрямицієї політики, чи ні? СИРОТА М.Д. Так, стаття 100. ГОЛОВА. То тоді, може, тут другий раз не треба писати? СИРОТА М.Д. Це просто координація статті100 і статті 116. ГОЛОВА. Давайте поставимо в такому плані це питання: хто зате, щоб цю норму залишити в цій редакції? "За" - 184. Одну хвилинку! Я знаю, як голосують... Річ у тому, що цепоправка до частини... СИРОТА М.Д. Комісія підтримує дану норму, шановні колеги. ГОЛОВА. Хто за те, щоб залишити в цій редакції цей рядок? "За" - 186. СИРОТА М.Д. Комісія підтримує, а комісію не підтримують... ГОЛОВА. Не вистачає голосів. Ще які зауваження? 15 Тоді давайте проголосуємо третій пункт без цього рядка, щобзафіксувати якусь позицію, будь ласка. СИРОТА М.Д. Не рядка, а цього речення... ГОЛОВА. Перший і .другий пункти не викликають заперечень?Тоді перший, другий і третій пункти без цього рядка ставляться наголосування. СИРОТА М.Д. Після "природокористування" в третьому пунктірешту пропонується вилучити. ГОЛОВА. "За" - 298. Ще трохи... Не встигли проголосувати два чоловіки. ОлександрМиколайович проголосував би, так його немає. Будь ласка. "За" - 325. Прийнято. Четвертий пункт: "розробляє і здійснює загальнодержавніпрограми..." Немає заперечень? Будь ласка. Депутат Шейко. ШЕЙКО П.В. Шановні колеги! Моя поправка 22 на сторінці 557.Записано, що її враховано. Проте вона зовсім не врахована. Тут написано: "розробляє і здійснює загальнодержавніпрограми" і далі за текстом. І декому здається, що це абсолютнопрогресивна формула, яка підпадає, скажімо, під статус ринковоїекономіки. А виходить абсолютно навпаки, тому що 16 програма - це документ, який визначає адресність і строкивиконання, тут чітко встановлюються фінансові, матеріальні ітрудові ресурси, а також передбачається виконання робіт і наданняпослуг. Тобто фінанси закладаються, яких немає сьогодні і не будедовго ще. Отже, це та ж централізація, що є сьогодні. Я пропоную замість "програми" записати "прогнози і плани".Це якраз ті документи, які в умовах ринкових відносин маютьрекомендаційний характер, я підкреслюю, рекомендаційний характердля всіх форм власності. Якраз на макрорівні в них передбачаютьсяцілі, пріоритети, досягнення яких здійснюється за допомогоюекономічних, правових регуляторів. Отже, я пропоную замість слова "програми" записати "прогнозиі плани". СИРОТА М.Д. Комісія вважала, що прогнози і плани входять впоняття "програми" шановні. Не можна, напевне, зробити програмубез прогнозу і без плану. Проте, якщо ми помиляємося, то давайтевизначатися. ГОЛОВА. Ставлю на голосування пропозицію депутата Шейка /Шуму залі/. "За" - 146. Та поправки запропонували і внесли... Ну, я вам ще кажу:була поправка депутата Лазаренка, яку озвучив ОлександрІванович... СИРОТА М.Д. Шановні колеги, це не вилучено - те, що 17 каже Вадим Петрович, просто воно не проголосовано 300голосами. Та ми не підтримали й вилучення теж. ГОЛОВА. Так воно ж у іншому рядку є /Шум у залі/. Та це ж нея наробив. Не йдіть до мене, будь ласка, сядьте там, я вам надамслово з місця. Будь ласка, йдіть на трибуну. Консультації перед трибуною непроводьте. Прошу. ГЕТЬМАН В.П. Шановні народні депутати! Я не знаю, що ви тутробили, тому що ви ж доручили нам займатися питанням... Тадивіться, що ми маємо в третьому пункті. Ми маємо чітко виписаніфункції Кабінету Міністрів у галузі фінансів, цінової,інвестиційної політики. А ви мені скажіть, хто буде займатисягрошовою і кредитною політикою? А грошовою і кредитною політикоюзаймається центральний банк, який погоджує свої дії з КабінетомМіністрів. Ви взяли та й вилучили ту частину - тепер незалишилося функції грошової і кредитної політики. Цей пункт треба так залишити, як він є. До речі, піднімітьКонституційний договір, і ви побачите, що ця норма повністю, одиндо одного відповідає Конституційному договору. ГОЛОВА. Вадиме Петровичу, а якщо у статті 100 написано:"розробляє основні засади грошово-кредитної політики та здійснюєконтроль за її проведенням". Це не те ж саме. Стаття 100,написано: "Рада Національного банку України розробляє основнізасади грошово-кредитної політики та здійснює контроль за їїпроведенням" /Шум у залі/. 18 Вадиме Петровичу, що ви хочете? Є пропозиція доголосувати ту поправку до статті 116. СИРОТА М.Д. Прохання підтримати, шановні колеги.Підтримайте, будь ласка. ГОЛОВА. Ставлю на голосування ще раз. "За" - 255. Ідемо далі по пунктах. Тоді подивимося. Так, щодо програм мивизначилися. Немає заперечень стосовно пункту 4? Проголосуйтепункт 4. СИРОТА М.Д. Прохання підтримати, шановні колеги. ГОЛОВА. Увага! Голосується пункт 4. "За" - 321. Прийнято. З приводу пункту 5 слово надається депутату Носову. НОСОВ В.В. Шановні депутати! По-перше, четвертий пункт требапідкоректувати. Є повноваження Верховної Ради: затвердженнязагальнодержавних програм економічного, науково-технічного,національно-культурного розвитку та охорони довкілля. А тутохорона довкілля з четвертого пункту випала. Треба це доповнити.Вийшло так, що Верховна Рада затверджує, а виконувати нема кому. По-друге, треба записати /в синій книжці на сторінці 321 ємоя поправка 32/: "розробляє і здійснює", а далі додаємо:"затверджені". 19 ГОЛОВА. Будь ласка, пропозиція депутата Носова ставиться наголосування. Прошу підтримати. "За" - 256. Як комісія ставилася до цього? СИРОТА М.Д. Комісія не змогла підтримати цього. Комісіявважає, що не всі ж програми Кабінету Міністрів повинназатверджувати Верховна Рада України. ГОЛОВА. А під виконання цих програм гроші бюджетні требапередбачати? СИРОТА М.Д. Не під усі програми, шановні колеги. ГОЛОВА. Михайло Васильович Чечетов просить слова. Будьласка. ЧЕЧЕТОВ М.В., заступник голови Комісії Верховної РадиУкраїни з питань економічної політики та управління народнимгосподарством /Юнокомунарський виборчий округ, Донецька область/.Уважаемые коллеги! Мы с вами будем скоро рассматривать во второмчтении проект Закона о государственных программах. Там оченьчетко выписаны механизм разработки и механизм финансовогообеспечения этих программ. Поэтому нет необходимости сюдазаписывать. 20 СИРОТА М.Д. 321 депутат проголосував за цей пункт 4. Уже жвін затверджений. Давайте голосувати пункт 5. ГОЛОВА. Ставлю на голосування пункт 5 у редакції комісії. СИРОТА М.Д. Прохання підтримати. "За" - 333. ГОЛОВА. Пункти 6, 7, 8, 9 і 10, на мій погляд, не викликаютьзаперечень. СИРОТА М.Д. Прохання підтримати. Абсолютно вивірені норми,шановні колеги. ГОЛОВА. Пункти 6-10 ставлю на голосування. "За" - 335. У цілому голосується стаття 116. СИРОТА М.Д. У цілому в редакції комісії? ГОЛОВА. У редакції комісії. "За" - 324. 21 Давайте тепер проголосуємо з поправкою, яку пропонувавдепутат Гетьман. Правильніше, яку комісія записала спочатку і яказаписана в Конституційному договорі. Я ставлю на голосування. "За" - 215. Ну, було 224, більше... /Шум у залі/. Вибачте, було 324... СИРОТА М.Д. Шановні, ми ж проголосували в редакції комісії! ГОЛОВА. Депутат Гетьман. Говоріть, будь ласка. ГЕТЬМАН В.П. Шановні, якщо так сталося, що грошово-кредитнафункція випала взагалі з Конституції і Кабінет Міністрів іНаціональний банк її не здійснюють, тоді в статті 100, на яку випосилалися, має бути: "Рада Національного банку Українирозробляє основні засади грошово-кредитної політики та здійснюєконтроль за її проведенням Національним банком України". І тодіможна все це залишити. 22 Стаття 117: "Кабінет Міністрів України в межах своєїкомпетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковимидо виконання. Акти Кабінету Міністрів України підписує Прем'єр-міністрУкраїни. Нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України,міністерств та іншіх центральних органів виконавчої владипіддягають реєстрації в порядку, встановленому законом". СИРОТА М.Д. Підтримайте, будь ласка. ГОЛОВА. Можна в цілому голосувати? Ставлю на голосуваннястаттю 117. "За" - 338. Стаття 118. СИРОТА М.Д. Щодо статті 118 комісія прийняла ряд поправок,шановні колеги. До першої частини додали слова: "містах Києві таСевастополі". Звучить так: "Виконавчу владу в областях і районах,містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державніадміністрації". Це на прохання Президента було зроблено. І восьма частина. Було написано: "Рішення місцевих державнихадміністрацій..." Комісія погодилася а тим, щоб персоніфікувати:"Рішення голів державних адміністрацій", у вас це є, шановніколеги, у розданому тексті. Будь ласка, подивіться. 23 То з урахуванням думки комісії в цілому, будь ласка,проголосуйте статтю 118. У статті 118 комісія зробила двадоповнення, врахувавши зауваження Президента в цьому плані. ГОЛОВА. Давайте не поспішити. Увага! Вадиме Петровичу!Депутате Меркушов! Сядьте на свої місця. Володимире Миколайовичу, ставайте на місце... Давайте непоспішати, це дуже серйозна стаття, і треба поступово її пройти. "Виконавчу владу в областях і районах здійснюють місцевідержавні адміністрації" /Шум у залі/. Уважно слухайте! Стаття 118: "Виконавчу владу в областях ірайонах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державніадміністрації. Особливості здійснення виконавчої влади в містах Києві таСевастополі визначаються окремими законами. Склад місцевих державних адміністрацій формують тапризначають голови місцевих державних адміністрацій. Голови місцевих державних адміністрацій призначаються напосаду і звільняються з посади Президентом України за поданнямКабінету Міністрів України. Голови місцевих державних адміністрацій при здійсненні своїхповноважень є відповідальні перед Президентом України і КабінетомМіністрів України, підзвітні та підконтрольні органам виконавчоївлади вищого рівня. Місцеві державні адміністрації підзвітні і підконтрольніРадам у частині повноважень, делегованих їм відповіднимирайонними чи обласними Радами. 24 Місцеві державні адміністрації підзвітні і підконтрольніорганам виконавчої влади вищого рідня. Рішення голів державних адміністрацій, що суперечатьКонституції України та актам законодавства України, можуть бутискасовані Президентом України або головою державної адміністраціївищого рівня відповідно до закону. Обласна чи районна Рада може висловити недовіру головівідповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чогоПрезидент України приймає рішення і дає обгрунтовану відповідь. Якщо недовіру голові районної чи обласної адміністраціївисловили дві третини від складу відповідної Ради, ПрезидентУкраїни приймає відставку голови місцевої державноїадміністрації". Будь ласка. СТРЕТОВИЧ В.М. Олександре Олександровичу! Шановні колеги! Цепитання дебатувалося дуже довго на засіданні Тимчасовоїспеціальної комісії, остання поправка внесена сьогодні: якщонедовіру голові районної чи обласної адміністрації висловили неменше ніж дві третини. Бо якщо це конституційна норма, тодібудуть вимагати тільки дві третини. Ні на один голос більше, ніна один голос менше - тільки дві третини. А в цілому я прошу вас підтримати, оскільки в останніх двохчастинах цієї статті закладено той елемент впливупредставницького органу на місцеву адміністрацію, згідно з якимі буде здійснюватися керівництво. 25 ГОЛОВА. Я ставлю запропоновану редакцію на голосування. "За"- 305. Прийнято. Депутат Шейко. ШЕЙКО П.В. Шановні колеги! В останній частині цієї статтіпросто технічно пропущено одне слово: "Якщо недовіру головірайонної чи обласної адміністрації..." Пропущено слово"державної". У всіх частинах цієї статті йдеться про районні іобласні державні адміністрації. СТРЕТОВИЧ В.М. Це можна вписати без голосування. Редакційноупущено було... ГОЛОВА. Депутат Грабар. ГРАБАР М.Ф. шановні народні депутати! Я пропоную незаписувати, що Президент приймає відставку голови адміністрації,бо тоді Президенту відводиться пасивна роль. Треба датиповноваження Президенту просто звільнити з роботи, якщо двітретини Ради висловили недовіру голові адміністрації. Тобтозамість "приймає відставку" записати "звільняє з роботи". СТРЕТОВИЧ В.М. Я можу прокоментувати. Якщо дві третинивідповідної Ради висловили недовіру, то голова цієї Радизобов'язаний подати у відставку і Президент повинен її прийняти.Ми починаємо привчати державних службовців до кодексу честі. Якщотобі не довіряють, наберися хоробрості і, будь ласка, іди увідставку. 26 ГОЛОВА. Ви наполягаєте на голосуванні, Миколо Федоровичу? СТРЕТОВИЧ В.М. Проголосована стаття в цілому. Якщо в когосьє якісь зміни, то я не знаю, чи вони вплинуть на результатголосування. ГОЛОВА. Депутату Пилипчуку надається олово. ПИЛИПЧУК В.М. Шановні колеги! Я хочу звернути вашу увагу натаке положення: "Рішення голів місцевих державних адміністрацій,що суперечать Конституції України та чинному законодавству,зупиняються відповідно до закону". Тут слід було б написати: "єнечинними з моменту прийняття". ГОЛОВА. Ставлю на голосування пропозицію депутата Пилипчука. "За" - 152. СТРЕТОВИЧ В.М. Я думаю, що якраз ця норма - відповідно дозакону - і передбачає ті випадки, коли такі рішення будутьскасовуватися. ГОЛОВА. Шановні депутати, от послухайте, як ми зараз цікавоорганізували вертикаль державної виконавчої влади. 27 Вищий орган виконавчої влади в нас уряд, так? /Шум у залі/. Та я знаю, що проголосовано. Місцеві адміністрації призначаються через голову. Вонинесамостійні будуть. Уряд не буде мати відповідного впливу. СТРЕТОВИЧ В.М. Чому? Ви знаєте, Олександре Олександровичу,що наша комісія приступила до підготовки законопроектів проКабінет Міністрів і про місцеві державні адміністрації, де чітковсе випише, як це має бути на підставі тих засад, які є вКонституції. Я думаю, що все буде відкориговано. ГОЛОВА. Стаття 119: "Місцеві державні адміністрації навідповідній території забезпечують: 1/ виконання Конституції України, законів України, актівПрезидента України, Кабінету Міністрів України та інших органіввиконавчої влади; 2/ законність і правопорядок, додержання прав і свободгромадян; 3/ виконання державних і регіональних програмсоціально-економічного та культурного розвитку, програм охоронидовкілля, а в місцях компактного проживання корінних народів інаціональних меншин також програм їхнього національного ікультурного розвитку; 28 4/ підготовку та виконання відповідних обласних те районнихбюджетів; 5/ звіт про виконання відповідних бюджетів та програм; 6/ взаємодію з органами самоврядування; 7/ реалізацію інших, наданих державою та відповідними Радамиповноважень". СТРЕТОВИЧ В.М. Одну секунду! В розданому сьогодні документіна вимогу Президента прийнято пункт 7 такого змісту: "здійсненнянаданих їм повноважень щодо управління державним майном". Інакшепропадає орган, який робить це на відповідній території. ГОЛОВА. Одну хвилинку, ми прийняла закон, де віднесли ціповноваження до місцевих Рад. Як же так може бути? Ми заразпереключаємо це на адміністрації, і Ради відсторонюються зовсім. ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Як Ради можуть управляти майном? ГОЛОВА. А дуже просто. Так, як зараз. Я ставлю в цілому наголосування. А потім будемо голосувати поправки. СТРЕТОВИЧ В.М. Олександре Олександровичу, оперативнеуправління майном здійснює виконавчий орган - місцева державнаадміністрація. 29 ГОЛОВА. Спокійно, не говоріть, коли йде голосування. "За" - 276. Голосуємо без цієї поправки, вона регулюється законом, ідосить того, що в законі. Ставлю на голосування статтю 119 без поправки: "Здійсненнянаданих їм повноважень щодо управління державним майном". "За" - 297. Ще раз, будь ласка. "За" - 304. Прийнято. Доповнення які? Стаття 120: "Члени Кабінету Міністрів України, керівникицентральних та місцевих органів виконавчої влади України не маютьправа поєднувати свою службову діяльність з іншою роботою, крімвикладацької, наукової та творчої, здійснюваної у позаробочийчас, входити до складу правління чи ради підприємства, що має наметі одержання прибутку. Організація, повноваження і порядок діяльності КабінетуМіністрів України, інших центральних та місцевих органіввиконавчої влади визначаються Конституцією України та законамиУкраїни". СТРЕТОВИЧ В.М. Є пропозиція підтримати. ГОЛОВА. Голосуйте. "За" - 322. 30 СТРЕТОВИЧ В.М. Розділ VІІ. ГОЛОВА. Розділ VII "Прокуратура". Назва... /Шум у залі/. Усебуде проголосовано. Ну, вони ж виписують... Стосовно Криму детекст? Ну, так і зроблять. Чого ж ви вимагаєте відразу? Текстбуде роздано на руки, і будемо голосувати. Будь ласка, не біжітьдо мене. Я не буду робите те, що ви говорите, до тих пір, поки небуде зроблено як слід. Назва "Прокуратура" голосується. "За" - 298. Назва "Прокуратура" ставиться на голосування. Будь ласка. "За" - 295. По фракціях результат голосування опублікуйте. Рух і"Державність", ви що, думаєте, що найбільші патріоти України?Чого ви сюди прийшли, Зарудний? Не закінчили роботу, я ж не можувам підкласти долоні... 31 СИРОТА М.Д. Шановні колеги! Давайте повернемося доголосування в пакеті... Ну, давайте не в пакеті /Шум у залі/. Шановні колеги, треба ж прийняти Конституцію... Правильно,із статтею 20. Якщо ми всі підемо, то Конституції не приймемо, аякщо залишимося, то, врешті-решт, приймемо. Давайте разом шукатишляхи її прийняття /Шум у залі/. ГОЛОВА. Ставиться на голосування назва розділу:"Прокуратура". Будь ласка. "За" - 261. Ще раз ставлю це на голосування /Шум у залі/. Тільки буде готова - відразу ставлю. Покладіть мені на стіл,роздайте депутатам - і будемо голосувати /Шум у залі/. Як небудемо? У пакеті будемо голосувати. СИРОТА М.Д. Зараз, одну секундочку. Тільки не хвилюйтеся...Шановні колеги, прохання зайняти робочі місця /Шум у залі/. ГОЛОВА. Голосується назва розділу:"Прокуратура". Голосуйте. СИРОТА М.Д. Прохання підтримати, шановні колеги. "За" - 279. 32 ГОЛОВА. Ще раз ставлю це на голосування... Підготують,роздадуть - і будемо голосувати. СИРОТА М.Д. Підтримайте, шановні колеги. "За" - 293. ГОЛОВА. Це вже нікуди не годиться - не проголосувати однеслово. Назву розділу: "Прокуратура" - ставлю на голосування. СИРОТА М.Д. Шановні колеги! Комісія просить підтримати назвурозділу. Прохання проголосувати "за". "За" - 298. ГОЛОВА. Є інші пропозиції? Немає. Ставлю ще раз наголосування назву розділу: "Прокуратура". СИРОТА М.Д. Шановні колеги, давайте підтримаємо цюпропозицію /Шум у залі/. ГОЛОВА. Сядьте на місце... /Шум у залі/. "За" - 299. Ще раз ставлю на голосування. 33 СИРОТА М.Д. Прохання проголосувати за назву розділу:"Прокуратура". "За" - 302. ГОЛОВА. Сядьте, будь ласка, на місця. Стаття 121: "Прокуратура України становить єдину систему, наяку покладаються: 1/ державне обвинувачення у суді; 2/ представництво інтересів громадянина або держави в судаху випадках, визначених законом; З/ нагляд за додержанням законів органами, які проводятьоперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство; 4/ нагляд за додержанням законів при виконанні судовихрішень у кримінальних справах, а також при застосуванні іншихзаходів примусового характеру, пов'язаних з обмеженням особистоїсвободи громадян". СИРОТА М.Д. Нагадую, що ми проголосували в "Перехіднихположеннях" термін п'ять років. Комісія просить вас підтримати цю статтю в цілому. ГОЛОВА. Стаття 121 голосується в цілому. За умови, що в"Перехідних положеннях"... 34 СИРОТА М.Д. Ми вже проголосували за термін "п'ять років",шановні колеги. ГОЛОВА. Голосуйте. "За" - 279. Слово має депутат Старовойтова. СТАРОВОЙТОВА Г.М. Уважаемый Михаил Дмитриевич! Уважаемыенародные депутаты! Я прощу обратить внимание, что в "Переходныхположениях" у нас есть два пункта, которые касаются прокуратуры.Это пункты 9 и 13. Так вот, когда мы голосовали статьи 29 и 30, срок пять летмы внесли в пункт 13. А в пункте 9, который имеет отношение кстатье 121, срок не оговорен, но мы приняли замечание Президентаи исключили последнее предложение, с чем я согласна... СИРОТА М.Д. Правильно, ми це запропонували, і це рішеннякомісії було підтримане. Шановні колеги, Галина Максимівна роз'яснила, прошупідтримати. ГОЛОВА. Депутат Жир. Потім - депутат Кочерга. 35 ЖИР О.О., голова Комісії Верховної Ради України з питаньзаконності і правопорядку /Марганецький виборчий округ,Дніпропетровська область/. Шановні колеги! Я прошу хвилинкууваги. ГОЛОВА. Одну хвилинку! Ви можете сісти? Не галасуйте, сядьтеабо хоча б по-людськи поверніться до людей... СИРОТА М.Д. Шановні колеги! Прохання сісти на свої місця. ГОЛОВА. Депутате Зарудний! Усі ж ваші поправкипроголосовані. Чому ви ходите? Сядьте на місце. СИРОТА М.Д. Шановні колеги! Давайте ставитись один до одноготолерантно. Займіть, будь ласка, свої робочі місця. ЖИР О.О. Шановні колеги! Прошу хвилинку уваги. Комісією зпитань законності внесено поправки до розділу "Прокуратура". Але,шукаючи шляхи погодження проекту, ми пропонуємо... ГОЛОВА. Депутате Танюк, можна поводитися тихіше? Забраликартку, то хоч за двері вийдіть. Так же не можна!.. /Шум у залі/. СИРОТА М.Д. Не нагнітайте обстановку, шановні колеги /Шум узалі/. 36 ЖИР О.О. Ще раз повторюю. Шукаючи компромісу, мипогоджуємося з тим, щоб залишити цей розділ у тому вигляді, уякому він виписаний у проекті, враховуючи, що в пункті 13"Перехідних положень" ми продовжили існуючі повноваженняпрокуратури на п'ять років. Дуже прошу народних депутатівпідтримати цю позицію. Дякую. СИРОТА М.Д. Шановні колеги! Ви почули роз'яснення депутатівЖира і Старовойтової. Прохання комісії підтримати статтю 121. ГОЛОВА. Ви це підтримуєте, Вікторе Герасимовичу? Так?Депутату Кочерзі слово. КОЧЕРГА В.Г. Уважаемые коллеги! Я понимаю, что вы оченьустали и в общем-то при таком небольшом количествезарегистрированных народных депутатов сложно отстоять позиции.Вот я вас хочу отослать к поправке 3 в синей книжке. Шестьнародных депутатов - Гармаш, Гмыря, Долженко, Дроботов, я иПейгалайнен - предлагают оставить в качестве одного из важнейшихнаправлений деятельности прокуратуры "вищий нагляд за точнимвиконанням і однаковим застосуванням на всій території УкраїниКонституції та законів України усіма органами державногоуправління і місцевого самоврядування..." Тобто залишити запрокуратурою загальний нагляд. Я считаю, что это очень серьезная функция, без выполнениякоторой в Украине значительно снизится уровень законности иправопорядка. 37 Поэтому я прошу еще раз внимательно посмотреть /это настранице 326 синего тома/ и поддержать наше предложение, чтобы запрокуратурой осталась функция общего надзора. СИРОТА М.Д. Шановні колеги, увага! Комісія пропонуєпідтримати статтю 121 з урахуванням того, що сказали ГалинаМаксимівна Старовойтова і Олександр Олександрович Жир. ГОЛОВА. І Віктор Герасимович підтримує це. Ставлю не голосування. "За" - 313. Стаття 122: "Прокуратуру України очолює Генеральнийпрокурор України, який призначається на посаду та звільняється зпосади Президентом України за згодою Верховної Ради України". СИРОТА М.Д. Ми домовилися вже, що призначається за згодою, азвільняється і Президентом, і Верховною Радою. Шановні колеги, цевже було проголосовано у двох розділах. Давайте погодимося з цим. ГОЛОВА. Далі. "Строк повноважень Генерального прокурораУкраїни - п'ять років". Ставлю статтю в цілому з цією поправкою на голосування. СИРОТА М.Д. Це вже проголосовано у двох попередніх розділах,прохання підтримати. 38 ГОЛОВА. Ставлю на голосування статтю 122 в цілому. "За" - 315. Прийнято. Стаття 123: "Організація та порядок діяльності прокуратуриУкраїни визначаються законом". Немає заперечень? Ставлю на голосування. "3а" - 326. Прийнято. Розділ УІІІ "Правосуддя". Голосується назва. "За" - 316. Прийнято. До статті 124 проекту Конституції є зауваження? Стаття ставиться на голосування в цілому. СИРОТА М.Д. Шановні колега! Стаття 124. Комісія проситьпідтримати. ГОЛОВА. Одну хвилинку. Немає заперечень до статей зправосуддя? /Шум у залі/. "За" - 316. Прийнято. Можна голосувати статті 126 - 131 включно? Ні? До якоїстатті у вас зауваження? Одну хвилинку, спокійно. Не можна. СИРОТА М.Д. Та можна, шановні депутати, можна. ГОЛОВА. Спокійно. Які зауваження, Юрію Олексійовичу?Депутату Буздугану слово. БУЗДУГАН Ю.О., голова Комісії Верховної Ради України зпитань соціальної політики та праці /Новоселицький виборчийокруг, Чернівецька область/. Дякую. Шановні колеги! У мене єзауваження до статті 131, і я пропоную останню частину їївилучити. 39 ГОЛОВА. Яку частину? БУЗДУГАН Ю.О. Останню в статті 131. СИРОТА М.Д. "Очолює Вищу раду юстиції Президент України". ГОЛОВА. Хвилинку. Стаття 131 береться за контроль, так бимовити. Юрію Олексійовичу, у вас до статті 131 претензії? Доякої? До статті 127. Стаття 126. Ставиться в цілому наголосування. СИРОТА М.Д. Статті 125 і 126. Комісія пропонує ці дві статтіпідтримати, шановні колеги. Підтримайте, будь ласка. "За" - 307. 40
| ||||||||||||||||||
Карта
сайту | Адміністратор |