|
||||||||||||||||||
ЗАСІДАННЯ СТО СЬОМЕ (П'ятниця, 28 червня 1996 року) Частина шоста Сесійний зал Верховної Ради України. 5 година 30 хвилин./Продовження/. Веде засідання Голова Верховної Ради України МОРОЗ О.О. ГОЛОВА. Стаття 127. Яке ваше зауваження, депутате Болдирєв? БОЛДИРЄВ Ю.О. Уважаемые коллеги! Уважаемый Председатель!Часть третья статьи 127 противоречит второй части статьи 24,которая нами уже принята. В статье 24 сказано: "Не може бутипривілеїв чи обмежень на підставі мови". А здесь написано, что надолжность судьи может быть рекомендован гражданин, который"володіє державною мовою". Таким образом мы входим в противоречиес частью второй статьи 24 и частью второй статьи 38. Это надо изъять так же, как мы сделали в норме, касающейсявице-премьеров. СИРОТА М.Д. Шановні колеги! А якщо, не дай Боже, суддя неволодітиме державною мовою, що тоді? Прохання спочаткупроголосувати статтю 127 в редакції комісії, шановні колеги /Шуму залі/. 3 ГОЛОВА. Я прошу уваги! Юрію Олексійовичу, якщо робити якісьпослаблення, то можна було б записати: "знати державну мову вмежах, потрібних для судочинства". Будь ласка, ставимо цю статтю на голосування в цілому зпоправкою депутата Болдирєва. СИРОТА М.Д. Там немає такої поправки! Немає такої поправки.Не треба з голосу це робити. Шановні колеги, прохання статтю 127проголосувати в редакції комісії. ГОЛОВА. Зніміть з голосування! СИРОТА М.Д. Не можна на ходу робити поправки... ГОЛОВА. Стаття 127 ставиться на голосування в запропонованійредакції. Спочатку в такій. СИРОТА М.Д. Шановні колеги! Давайте не шукати того, чого тамнемає. Давайте проголосуємо статтю 127 в редакції комісії. ГОЛОВА. Нехай говорить тою, яка потрібна для роботи... Та,будь ласка, спокійно. "За" - 287. СИРОТА М.Д. Шановні колеги! Суддя оголошує вирок іменемУкраїни, якою він не володітиме державною мовою, то як же віноголосить вирок?! Прохання підтримати редакцію комісії. 4 ГОЛОВА. Ще раз ставлю на голосування статтю 127. СИРОТА М.Д. Підтримайте, будь ласка, шановні колеги, я васпрошу. ГОЛОВА. "За" - 304. СИРОТА М.Д. Спасибі вам. ГОЛОВА. Стаття 120: "Перше призначення на посадупрофесійного судді строком на п'ять років здійснює ПрезидентУкраїни"... СИРОТА М.Д. Зауважень не було. ГОЛОВА. Немає зауважень до цієї статті? Є зауваження?Депутат Грабар. ГРАБАР М.Ф. Шановні народні депутати! У мене була пропозиціязакріпити в цій статті взаємодію не тільки гілок виконавчої тазаконодавчої, я й законодавчої та судової влади, тобто записатитак: "Голова Верховного Суду України обирається на посаду тазвільняється з посади Верховною Радою України за поданням ПленумуВерховного Суду строком на п'ять років у порядку, встановленомузаконом". 5 СИРОТА М.Д. Шановні колеги! Ми вже голосували цю норму. Вонане знайшла підтримки. Давайте залишимо статтю 126 в редакціїкомісії. Ми ж встановили чіткий поділ влади на судову, виконавчу ізаконодавчу. Давайте погодимося з цим поділом, шановні колеги. ГОЛОВА. Ще раз ставлю на голосування статтю 120 у цілому. "За" - 305. Стаття 129. По суті, це загальна, така класична стаття, меніздається. СИРОТА М.Д. Справді, це класична стаття. Прохання підтриматистаттю 129. ГОЛОВА. Стаття 129 ставиться на голосування. Не підказуйте,прошу. "За" - 323. Поправку депутата Грабаря ми голосували? Одну секундочку... СИРОТА М.Д. Вона розглядалася в розділі "Верховна РадаУкраїни". ГОЛОВА. Ви наполягаєте, так? Ставлю на голосування поправкудепутата Грабаря. Будь ласка, спокійно. 6 СИРОТА М.Д. Комісія не підтримує цю поправку. ГОЛОВА. "За" - 108. Стаття 130: "Держава забезпечує фінансування та умови дляфункціонування судів"... Ставлю на голосування цю статтю. СИРОТА М.Д. Прохання підтримати, шановні колеги. Стаття 130. ГОЛОВА. Голосуйте, будь ласка. "За" - 336. Прийнято. Стаття 131. Оскільки була пропозиція вилучити її, то яспочатку ставлю на голосування пропозицію про вилучення цієїстатті, оскільки вона змінена. Так передбачено Регламентом. СИРОТА М.Д. Комісія категорично проти вилучення цієї статті. ГОЛОВА. Ставлю на голосування пропозицію про вилучення цієїстатті. "За" - 139. Не вистачає голосів. Ні, це не те. Пропозиція про неприйнятність голосуєтьсятоді, коли проект суперечить Конституції, іншим законам чи 7 Регламенту. А ця стаття нічому не суперечить, просто це нованорма. Давайте її розглядати. Слово має депутат Буздуган. Спокійно! БУЗДУГАН Ю.О. Шановні колеги! Ми вже прийняли статтю 6,перша частина якої гласить: "Державна влада в Україніздійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу тасудову". Звертаю вашу увагу, що даний розділ називається"Правосуддя", а стаття 131 стосується Вищої ради юстиції. Я пропоную останній абзац вилучити, оскільки він суперечитьпринципу, уже проголосованому 348 голосами. Дякую. СИРОТА М.Д. Шановні колеги! У більшості країн таку радуочолює глава держави. Комісія пропонує залишити останню частину. ГОЛОВА. Депутат Шеренін. За ним - депутат Головатий. ШЕРЕНІН Ю.Л. Уважаемые коллеги! Так как проголосовали противисключения этой статьи, предлагаю рассмотреть поправку 143. Встатье записано: "В Украине действует Высший совет юстиции". Таккак это новый орган, то относительно него может быть многоспоров. Поэтому давайте запишем так: "Организация, полномочия ипорядок его деятельности определяется законом". Уже потом закономопределим полностью функции и деятельность этого органа. Прошупроголосовать. 8 ГОЛОВА. Голосується поправка депутата Шереніна. "За" - 214. Не вистачає голосів. От якби простою більшістю, то пройшлаб. Яка пропозиція?.. Депутате Буздуган, будь ласка, ще раз повторіть, і япоставлю на голосування. БУЗДУГАН Ю.О. Дякую. Моя поправка зводиться до зняттяостанньої частини статті 131. СИРОТА М.Д. Комісія не підтримує цього, шановні колеги. ГОЛОВА. Депутат Угаров. Спокійно... /Шум у залі/. УГАРОВ Г.Ю., голова підкомісії Комісії Верховної РадиУкраїни з питань економічної політики та управління народнимгосподарством /Мелітопольський міський виборчий округ, Запорізькаобласть/. Уважаемые коллеги? Я прошу обратить ваше внимание/несколько уже ослабевшее, конечно/ на то, что в Конституциювводится новый орган - Высший совет юстиции, и мы сразуопределяем его полномочия, которые могут оспариваться еще оченьдолго. Депутат Шеренин внес очень хорошее предложение, котороезвучит так: "В Україні діє Вища рада юстиції. Організація,повноваження та порядок її діяльності визначаються законом".Чтобы не было проблем, кто возглавляет, кто определяет, какие 9 полномочия, все определит закон, потому что это новый орган.Можно написать "конституционным законом", так как это в веденииКонституции, но это надо решить после. Я предлагаю проголосоватьза формулировку, которая прозвучало. Спасибо. ГОЛОВА. Голосується пропозиція депутата Буздугана - знятиостанній абзац цієї статті: "Очолює Вищу раду юстиції ПрезидентУкраїни". Ставиться на голосування пропозиція депутата Буздугана. Будьласка. СИРОТА М.Д. Комісія не підтримує. ГОЛОВА. Голосуємо. "За" - 209. Голосів не вистачає. Пропозиція депутатів Шереніна й Угарова голосується, будьласка. "За" - 235. Теж не підтримається. Депутат Кочерга просить слова. Будь ласка. КОЧЕРГА В.Г. Уважаемые коллеги! Я еще раз хотел быобосновать предложение, которое внес Юрий Буздуган. Как вы заметили, предлагается, чтобы Президент возглавлялВысший совет юстиции. К функциям этого Высшего совета относится"внесення подання про призначення на посади або усунення з посадисуддів". 10 Мы знаем, что одной из функций Президента является"призначення на перших п'ять років". Получается, что Президентпредлагает, Президент и утверждает. Как в той украинской песне:"Сам п'ю, сам гуляю, сам стелюся, сам лягаю". Давайте жразъединим эти функции, если считаем, что судебная власть - этоотдельная ветвь государственной власти. Я еще раз прошу поставить на голосование. ГОЛОВА. Як виняток, враховуючи, що ми інші статті інколи тежголосували двічі,.ставлю пропозицію депутатів Кочерги,Буздугана й інших на голосування. СИРОТА М.Д. Комісія не підтримує цього. ГОЛОВА. Будь ласка, голосуйте. "За" - 223. Не проходить. СИРОТА М.Д. Дайте, будь ласка, слово депутату Шишкіну, він -один із авторів цієї редакції. ГОЛОВА. Слово депутату Шишкіну. Увага! ШИШКІН В.І. Коллеги! Понятно, что это новый институт,который трудно воспринимается... ГОЛОВА. Вікторе Івановичу, на трибуну станьте, будь ласка,бо не чути... ШИШКІН В.І. Коллеги! Я понимаю, что это новый институт,который трудно воспринимается. До нашего заседания я неоднократнопросил встречи с любой фракцией, чтобы разъяснить, для чего мывводим этот институт. Да, действительно, он новый. Но пустькаждый сегодня вспомнит себя во время приема избирателей наизбирательном участке. Сколько вы получаете жалоб на 11 судебные органы? Вы их не должны получать, это не ваше дело.Но кто сегодня будет контролировать судебный корпус непредвзято?Обращаю ваше внимание на слово "непредвзято". Определенныйконтроль со стороны Министерства юстиции сегодня есть, но толькоопределенный. Это только одна из трех ветвей государственнойвласти - исполнительная. В правовых системах Западной Европы введен смешанныйинститут контроля - из представителей различных ветвейгосударственной власти. И называется он высшим советоммагистратуры. Слово "магистратура" не было понятно, назвалиВысшим советом юстиции. Формируется он из представителей органов,не зависимых друг от друга /здесь есть представители судебнойвласти, законодательной и исполнительной/, что заранее исключаетвозможность плановости. Более того, юридическая власть формируется из представителейпрокуратуры, от суда, адвокатуры - отдельно от каждого, будемговорить, субъекта процесса, которые имеют разные интересы всамом судебном процессе: прокуратура - обвинение, адвокатура -защита, а суд - нейтральный. То есть этот процесс исключаетсегодня плановость при формировании судебного корпуса. Вот чтосамое важное. Сегодня в нашу комиссию приходят жалобы, обвиняютквалификационную комиссию в плановости, потому что там половинаили более половины судей. А этот орган мы предлагаем формироватьтаким образом, чтобы приоритет какой-либо из властей исключался.Поэтому этот институт в таком качестве сегодня надо принять науровне Конституции. 12 ГОЛОВА. Депутате Головатий. Хвилиночку, депутат Ілясевичтакож одержить слово. Обов'язково. ГОЛОВАТИЙ С.П. Шановний Голово! Шановні народні депутати! Статтею 131 передбачено, справді, новий інститут. Як міністрюстиції я маю зараз безпосереднє відношення до поданнякандидатур на призначення суддів... Я просив би вашої уваги,шановні народні депутати. ГОЛОВА. Сергію Петровичу, я це прошу вже другий день... ГОЛОВАТИЙ С.П. Я прошу вашої уваги! Це - новий інститут.Сьогодні подання кандидатур на призначення суддів здійснюєміністр юстиції - тобто я. Але я прошу вас змінити цей порядок,тому що це не повинен робити представник виконавчої влади. Це маєробити новий інститут, до якого входять представники парламенту,Президента, правничої професії: адвокати, нотаріуси, судді. Для того щоб створити незалежну судову владу, треба створитицей новий інститут. Тому пропоную вам підтримати інститут Вищоїради юстиції, що передбачено першою частиною статті 131, такомпетенцію Вищої ради. ГОЛОВА, Сергію Петровичу, може, ви одразу дасте роз'яснення/бо ніхто не заперечує проти нового інституту/, хто повиненочолювати. Може, було б краще, якби це був Голова КонституційногоСуду або Голова Верховного Суду?.. 13 ГОЛОВАТИЙ С.П. У тих країнах, де існує такий інститут, йогоочолює глава держави, тому що він є арбітром між гілками влади. Ярозумію, що сьогодні це, можливо, не буде сприйнято. Але це так. Тому я пропонував би прийняти першу частину статті 131 - проінститут Вищої ради юстиції з трьома її повноваженнями - іпропустити ту частину, яка передбачає, з кого вона складається,залишивши для закону. А далі включити положення про те, хтовходить до Вищої ради юстиції за посадою. ГОЛОВА. Ви вже чотири хвилини говорите. Дякую. Сідайте, будьласка. СИРОТА М.Д. Шановні колеги! Прохання підтримати цю статтю. Поставте, будь ласка, на голосування пропозицію комісії. ГОЛОВА. Хвилиночку, Михайле Дмитровичу. Я розумію, щохвилює. Давайте визначимося. Врешті-решт, може бути й так, може йінакше, тому що в організації державної влади, мабуть, не требаарбітра. У нас арбітром є Конституційний Суд, який дає оцінку,порівнює і навіть тлумачить закон, як ми передбачили. Томудавайте визначатися. Депутате Алексєєв, будь ласка. За ним - депутат Ілясевич. АЛЕКСЄЄВ В.Г. Спасибо, Александр Александрович. Я хотел быподдержать предложение Сергея Петровича Головатого в том, чтобыосвободить его от назначения судей и создать орган, 14 который будет этим ведать. Но я также прошу вас исходить изтого, что у нас провозглашен принцип разделения власти. Предлагаю проголосовать за эту статью без последнего абзаца,поскольку с ним судебная власть превращается даже не в ветвьвласти, а просто... ГОЛОВА. Ну добре, давайте так: стаття у цілому голосуєтьсябез останнього абзацу. "За" - 310. Прийнято. Слово депутату Ілясевичу. У нього є доповнення. ІЛЯСЕВИЧ Я.М., член Комісії Верховної Ради України з питаньоборони і державної безпеки /Яворівський виборчий округ,Львівська область/. Шановні колеги депутати! Прошу уважновислухати. Річ у тому, що є чотири мотиви, які варто врахувати. Передусім слід сказати, що ми правильно зробили, не надалиПрезиденту право очолювати цей орган, тому що згідно зі статтею 6про поділ влади на виконавчу, законодавчу і судову Президентпросто юридично не має права його очолювати. Це один мотив. Але позбавивши Президента права очолювати, ми фактично непоставили нікого на чолі Вищої ради. 15 Я вважаю, що суди повинні вирішувати питання в основному непро порушення з боку законодавчої влади, а про порушення з бокувиконавчих гілок влади. І саме тому цей орган не може очолюватипредставник виконавчої влади. Друге. Застосування... ГОЛОВА. Який номер вашої поправки, Ярославе Михайловичу? ІЛЯСЕВИЧ Я.М. Прошу вислухати мої мотиви, ОлександреОлександровичу. ГОЛОВА. Я прошу вибачити. Говоріть... ІЛЯСЕВИЧ Я.М. Очолювати Вищу раду юстиції повинна людина,незалежна від виконавчої влада. Контрольні функції у всьому світізакріплені за конгресом, за парламентом. Тому, на мій погляд, очолювати Раду юстиції повинен ГоловаВерховної Ради. СИРОТА М.Д. Ну, шановні колеги, це не можна змішувати. ГОЛОВА. Прошу уваги! Я пропоную:оскільки ми не завершили формування цього інституту... ЯрославеМихайловичу, не зачіпайте сусідів. Я пропоную, щоб ми записали: "Очолює Вищу раду юстиціїГолова Конституційного Суду". 16 СИРОТА М.Д. Та в нього ж інших проблем буде дуже багато.Законом визначимося, шановні колеги. Давайте ми це не будемоприймати "з коліс", як у будівництві... ГОЛОВА. Розділ ІX. "Територіальний устрій України".Голосується назва розділу. СИРОТА М.Д. Шановні колеги, проголосуймо назву"Територіальний устрій", а далі - в комплексі. Підтримайтепропозицію комісії. ГОЛОВА. "За" - 296. Увага! Назва розділу ІХ голосується ще раз. СИРОТА М.Д. Шановні колеги, підтримайте, будь ласка, назвурозділу, тут усього дві статті... ГОЛОВА. "За" - 345. Назву розділу прийнято. Статті 132 і 133 викликають якісьзаперечення? СИРОТА М.Д. Шановні колеги! Одне доповнення було внесено встаттю 133: "райони в містах". 17 ГОЛОВА. Зрозуміло. Після слова "міста" іде "райони вмістах". СИРОТА М.Д. Так, "міста, райони в містах..." Це враховано. ГОЛОВА. Депутат Олексєєнко. ОЛЕКСЄЄНКО В.К., заступник голови Комісії Верховної РадиУкраїни з питань агропромислового комплексу, земельних ресурсівта соціального розвитку села /Мар'їнський виборчий округ,Донецька область/. У нас есть города, в подчинении которых естьрайоны. Например, Васильков. И район такой есть. Это обязательнонадо здесь отразить. Такие районы есть, и в законодательстве ониесть. ГОЛОВА. Давайте ми проголосуємо спочатку одне... СИРОТА М.Д. А потім проголосуємо доповнення. У статтійдеться про адміністративно-територіальний устрій, шановніколеги. А депутат Олексєєнко говорить дещо інше. Давайтепроголосуємо статті 132, 133 в редакції комісії... ГОЛОВА. Спокійно. Якщо є і місто, і район, де це місто єрайцентром, то воно входить у цю систему. СИРОТА М.Д. Правильно, входить. ГОЛОВА. Заспокойтеся, усе правильно. Голосуються статті 132і 133 в цілому. 18 СИРОТА М.Д. Прохання підтримати. ГОЛОВА. Голосуємо. "За" - 351. Доповнення якесь є в депутата Ратушного. Будь ласка. Ну, вінпідняв руку. РАТУШНИЙ М.Я., член Комісії Верховної Ради України з питаньборотьби з організованою злочинністю і корупцією /Збаразькийвиборчий округ, Тернопільська область/. Я хочу внести доповнення,але воно, уже зрозуміло, не буде підтримане. Ми проголосували всістатті про Автономну Республіку Крим. Я прошу депутатів, якізакликали приймати в пакеті, і тих, що чекають пакету іпогодження консенсусом, врахувати, що ми вже в Конституціїзакріпили існування Автономної Республіки Крим... ГОЛОВА. Не розказуйте мені, я ще не читав нічого. РАТУШНИЙ М.Я. Я вам розказую, Олександре Олександровичу... СИРОТА М.Д. Шановні колеги, можна тихіше? Нічого ж не чути. РАТУШНІЙ М.Я. Тоді треба взагалі зняти питання про АвтономнуРеспубліку Крим. Поки в Криму не буде області, там не будепорядку. 19 СИРОТА М.Д. Не чути ж нічого. Треба в пакеті заразголосувати. ГОЛОВА. Депутат правильно сказав, але на голосуванні ненаполягає. Спокійно. Тепер підійшли до пакета. Прошу уваги! СИРОТА М.Д. Увага! Спокійніше. ГОЛОВА. Перед тим треба проголосувати назву розділу:"Автономна Республіка Крим" /Шум у залі/. Одну хвилиночку... Таніде не дінеться, зараз і стаття 20 піде. Назву проголосуймо ідалі голосуємо статтю 20 у пакеті /Шум у залі/. "За" - 278. Я поясню зараз. Назву ж можна проголосувати. Ще раз - назварозділу. "За" - 277. СИРОТА М.Д. Давайте проголосуємо в пакеті, не будемо одинодного мучити. ГОЛОВА. Ну, гаразд. Одну хвилиночку. СИРОТА М.Д. Прохання пакет оголосити і проголосувати ірозділ, і статтю 20 пакетом... У якому вигляді, зараз скажемо.Невже ви думаєте, що не сказавши будемо голосувати? 20 ГОЛОВА. Одну хвилинку. Володимире Миколайовичу, сядьте. СИРОТА М.Д. Причому це голосується не в поіменному режимі,тому що Верховна Рада вже прийняла рішення. ГОЛОВА. Увага! Ще раз пояснюю суть пакета. Щоб не було недовіри один до одного, не було ніякихзастережень, ми домовилися і вибрали процедуру для одногоголосування, проголосувавши більше як 300 голосами за те, щобстаттю 20 проголосувати разом із статтями, що стосуються Криму. Стаття 135 звучить так: "Автономна Республіка Крим маєКонституцію /статут/ Автономної Республіки Крим, яку приймаєВерховна Рада Автономної Республіки Крим та затверджує ВерховнаРада України не менш як двома третинами її конституційногоскладу". Секунду. І в пакеті було ще питання про призначення ізвільнення Прем'єр-міністра /Шум у залі/. СИРОТА М.Д. Їх два в пакеті: Крим і символіка, шановніколеги /Шум у залі/. Спокійніше, шановні колеги, спокійніше! Без Прем'єра - пакет із двох пунктів:Автономна Республіка Крим /у редакції, запропонованій кримчанами/і символіка. ГОЛОВА. Олександр Миколайович був присутнім, коли робочагрупа визначала, що в пакеті - розділ про Крим і стаття просимволіку /Шум у залі/. 21 Головою комісії був Євген Кирилович Марчук. Будь ласка,ідіть на трибуну. СИРОТА М.Д. Давайте вислухаємо Євгена Кириловича. ЄвгенеКириловичу, може, з трибуни? Увага! МАРЧУК Є.К. Шановні колеги! Народження компромісноговаріанта щодо Криму відбувалося складно. ГОЛОВА. Увага! Сядьте всі! МАРЧУК Є.К. На даний момент вноситься такий взаємопов'язанийпакет. Доповнити статтю 135 частиною першою такого змісту, якийзачитав тільки що Олександр Олександрович: "Автономна РеспублікаКрим має Конституцію /статут/ Автономної Республіки Крим, якуприймає Верховна Рада Автономної Республіки Крим та затверджуєВерховна Рада України не менш як двома третинами конституційногоскладу Верховної Ради України". Тобто Автономна Республіка Криммає Конституцію. Це - серйозний компроміс. Стаття 20: "Державними символами України є Державний прапор,Державний герб України та Державний гімн України. Державний прапор України - синьо-жовтий стяг із двохрівновеликих горизонтальних смуг. Головним елементом Державного герба України є Знак КняжоїДержави Володимира Великого /Малий Державний герб України/.Великий Державний герб України встановлюється окремим законом,схваленим не менш як двома третинами конституційного складуВерховної Ради України. 22 Державний гімн України - національний гімн на музикуВербицького із словами, затвердженими, схваленими не менш якдвома третинами конституційного складу Верховної Ради України". Тобто порядок використання державних символів Українивстановлюється законом, схваленим не менш як двома третинамиконституційного складу Верховної Ради України. "Столицею України є місто Київ". Ось такий варіант вносить робоча комісія. ГОЛОВА. Зрозуміло. Ставлю на голосування... Кримчани, у чомусправа? Будь ласка, депутате Пшенична. Увага! ПШЕНИЧНА О.М. Шановні колеги! Я хочу довести до вашоговідома, що пропонують депутати від Криму. Гадаю, ви погодитесь ізнами. "Автономна Республіка Крим є невід'ємною складовою частиноюУкраїни і в межах повноважень, визначених цією Конституцією таКонституцією Автономної Республіки Крим, самостійно вирішуєпитання, віднесені до її відання. Конституція Автономної Республіки Крим приймається ВерховноюРадою Криму і затверджується Верховною Радою України". Це стаття134. І стаття 136, частина друга. "Верховна Рада АвтономноїРеспубліки Крим у межах своїх повноважень приймає закони, рішеннята постанови, які є обов'язковими до виконання в АвтономнійРеспубліці Крим". 23 Шановні колеги! Що стосується законів, то вони не будутьпорушувати правового поля України. СИРОТА М.Д. Шановні кияни! Ви знаєте, який проект внесено нареферендум - у ньому немає поняття Автономної Республіки Крим,немає Конституції Криму. А тут є і Автономна Республіка Крим, іКонституція Криму /Шум у залі/. ГОЛОВА. Прошу уваги! Перший проект з цього приводу зачитав Євген КириловичМарчук. Ставлю цей пакет на голосування. Голосування непоіменне. "За" - 278. Давайте, як варіант, у пакеті з текстом, що зачитала ОльгаМиколаївна. Ставлю на голосування. "За" - 93. СИРОТА М.Д. Шановні колеги! Що ж ви робите? На що виштовхаєте Україну?! Давайте, шановні колеги, проголосуємо за те, щопропонується. ГОЛОВА. Прошу уваги! Давайте так: вилучимо з цього текстуслово "статут". СИРОТА М.Д. Не беріть на себе... ГОЛОВА. Давайте вилучимо "статут". "Автономна РеспублікаКрим має Конституцію" ,- щоб було зрозуміло. Тим більше, що 24 Конституцію ми тут уже затвердили. Ставлю на голосування. СИРОТА М.Д. У пакеті, але без слова "статут". Проханняпідтримати, шановні колеги. ГОЛОВА. "За" - 258. Я не можу перевірити результати по фракціях, це ж непоіменнеголосування. Ще раз хочу вам сказати: яка різниця, на чому оступитися йзірвати прийняття Конституції - чи на одному, чи на другому?Треба зараз у пакеті приймати, щоб не зірвати. Ще раз ставлю на голосування в пакеті. СИРОТА М.Д. Шановні колеги! 22 голоси відділяє нас відприйняття Конституції. Підтримайте, будь ласка. ГОЛОВА. Текст, який зачитав Євген Кирилович, без слова"статут" ставлю на голосування. "За" - 286. Олено Василівно Крандакова, будь ласка. КРАНДАКОВА О.В., секретар Комісії Верховної Ради України зпитань бюджету /Кіровський виборчий округ, Автономна РеспублікаКрим/. Шановні депутати! Ми тут усі люди дорослі. За нами заразспостерігає вся країна. Ми сміливо пішли на цей крок, кинувши 25 виклик нашій долі. Та я не розумію, у чому річ. Коли мидомовлялися доробляти проект, шукати згоди - ішли на це з чесниминамірами. Прийшовши до залу, ми - якась одна сторона - ці наміризабули. Люди добрі, хто крутить хвостом,- повставляйте картки. Неможна гендлювати долею цілої країни. Будьте чесними. СИРОТА М.Д. Шановні колеги! Від вашого рішення залежить доляУкраїни. ГОЛОВА. Будь ласка, не ходіть по залу, не шукайте злочинців.Це в нас перетворюється вже на погану традицію. Сідайте на місце. СИРОТА М.Д. Прохання заспокоїтися і зайняти свої робочімісця. ГОЛОВА. Депутат Азаров. АЗАРОВ М.Я. Уважаемые народные депутаты! Я считаю, что текомпромиссные предложения по Крыму, безусловно, должны устраиватькрымчан. Теперь - о тех элементах компромисса, которые предложеныпо символике. Один из промежуточных вариантов содержал такоепредложение: элементом большого государственного герба должныбыть, во-первых, малый герб и, во-вторых, символика ЗапорожскойСечи. Почему это выбросили? Ну, а если украинский герб... 26 СИРОТА М.Д. Це є в тексті, є /Шум у залі/. ГОЛОВА. Одну хвилиночку! Тут же нічого про Запоріжжя незаписано - у тому варіанті, що читав Євген Кирилович. Там цьогоне згадується /Шум у залі/. Депутате Гуров, будь ласка. Тільки за символіку, якщо можна,не агітуйте, бо за символіку голосують. Не голосують за Крим. ГУРОВ В.М., заступник голови Комісії Верховної Ради Україниз питань базових галузей та соціально-економічного розвиткурегіонів /Кривбасівський виборчий округ, Дніпропетровськаобласть/. Уважаемые депутаты, друзья! Я за весь конституционныйпериод впервые вышел на трибуну и первый раз выступаю. И вышелпотому, что дальше мне, ветерану промышленности Украины,человеку, который прошел Крым и Рим... Судьба у меня страшная: в1937 году отца репрессировали, я воспитывался со стариками - сдедушкой и бабушкой, и никто в меня не вложил ни копейки. Но,если уж так смотреть, обижен ли я до мозга костей той властью?Ничего подобного. День и ночь работая, получил ордена, получилславу,- получил все! И никакой обиды на то, что было, нет. Потомучто жизнь - есть жизнь. Дальше. Пришла эта власть, я опять награжден орденом,который вручил мне Президент Кучма. И то у меня есть, и то у меняесть. Я единственный, по-видимому, человек, у которого такаясудьба. 27 Левые говорят: "Мы - за народ". "Народ нас не поймет". Я 35лет отработал в мартеновском цехе, не выходя из него /вот здесьметаллурги сидят, они, наверное, знают, что шахта и мартен -близнецы-братья/. Поехал в округ. 30 тысяч рабочих"Криворожстали" собрал, поговорил с ними. Об этой символике ниодин человек и слова не сказал. Да, это почетно, это -государство. Но разве сейчас это вопрос номер один? Разве .дляметаллургов, для шахтеров, для горняков это вопрос номер один? Я вам еще раз хочу сказать: если вы прикрываетесь народом,то разберитесь. Представитель восточных областей уже сказал, чтотакое народ. Я из Кривбасса, а рабочие Кривбасса - побратимыгорняков. И я говорю, что это сейчас не главное. Главное -принять Конституцию, потому что пролетариат спрашивает: что же вытам делаете?! Поэтому еще раз говорю: давайте придем к согласию, давайтепримем Конституцию. Со всем остальным мы разберемся. Просто прошу, призываю васкак труженик, как представитель пролетариата и как человек,который прошел жизнь и что-то в жизни сделал. И в то время, и вэто... И никаких обид. Надо, чтобы Украина стала настоящейУкраиной /Оплески/. ГОЛОВА. Депутат Самофалов. Дамо ще йому слово від фракції. 28 САМОФАЛОВ Г.Г., голова підкомісії Комісії Верховної РадиУкраїни з питань бюджету /Дзержинський виборчий округ, Донецькаобласть/. Уважаемые коллеги! Я крайне редко выступаю с этойтрибуны. Вы знаете мою позицию по Крыму, вы знаете, как яголосовал по вопросу символики. Но сегодня я должен сказать, чтодля себя сделал выбор во имя государства, во имя согласия нашегонарода. Я считаю, что по Крыму позиция наших депутатов-крымчанудовлетворена сегодня стопроцентно. И по символике компромисс ужедостигнут. Переходить эту грань нельзя. Поэтому я вас прошу: давайте во имя нашего народа поддержимэто решение. Это уже будет 99 процентов /Оплески/. ГОЛОВА. Депутате Буздуган, будь ласка. БУЗДУГАН Ю.О. Шановні колеги! Уже 18 з половиною годин мипрацюємо в цьому залі. Усі втомилися, і я прошу зараз на хвилинкузаспокоїтися. Десь годин чотири тому я піднімався до журналістів, і вонимені сказали, що всім нам тут уже присвоїли почесне званняучасників конституційного процесу, Адміністрації Президента -ліквідаторів конституційного процесу, а собі -жертвконституційного процесу. Думаю, вони постраждали від цьогопроцесу більше, ніж наші дружини. Тепер стосовно компромісу. Я для себе бачу таку останнюможливість. Депутат Пшенична внесла свою пропозицію. Я так 29 розумію /зараз Сергій Петрович мене поправить/, що нас невлаштовує слово "законів". Правильно? То, може, ми запишемо"нормативних актів" і "компетенції" /це вже є в статтях 137 і138/ і проголосуємо в пакеті весь розділ з тими пропозиціями, якітут звучали. Гадаю, це може стати тим самим компромісом. ГОЛОВА. Прошу уваги! Норму, яку прочитала депутат Пшенична,із поправками депутата Буздугана і в пакеті зі статтею 20 ставлюна голосування. Будь ласка. "За" - 230. СИРОТА М.Д. Шановні колеги! Давайте проголосуємо те, щозапропонував Євген Кирилович Марчук. Голосуйте, будь ласка. ГОЛОВА. Одну хвилинку. Текст, який запропонував ЄвгенКирилович Марчук, без слова "статут" ставлю на голосування. СИРОТА М.Д. Шановні колеги, підтримайте, будь ласка. ГОЛОВА. "За" -289. Ну я прошу, як виняток, проголосувати ще раз. Голосуваннянепоіменне. ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Второй вариант - референдум по проектуКонституционной комиссии. Вот это второй вариант! 30 ГОЛОВА. Не треба погрожувати. Тут немає людей, які бояться.Треба визначатися, бо виникає питання: заради чого ми стількичасу витратили на все це? Сядьте, будь ласка, і не хитайтеголовою... Ставлю ще раз на голосування, останній варіант. СИРОТА М.Д. Прохання підтримати /Шум у залі/. ГОЛОВА. "За" - 294. СИРОТА М.Д. Шановні колеги, не вистачає всього шести голосів/Шум у залі/. ГОЛОВА. Депутате Яковенко, говоріть. ЯКОВЕНКО О.М., голова Комісії Верховної Ради України зпитань молоді, спорту і туризму /Єнакіївський виборчий округ,Донецька область/. Уважаемые товарищи! Прошу внимания! Я хочуспросить тех, кто увязывает эти два вопроса в комплексе.Уважаемые коллеги, чего вы боитесь, неужели вы думаете, что мы непроголосуем по вопросу символики? Будем мы голосовать, неволнуйтесь. Только торговаться не нужно. Давайте разделим эти два вопроса, проголосуем первый вопрос,затем второй - и закроем проблему. Наши принципиальные позиции отэтого не изменятся. 31 Давайте друг друга не обманывать, не тянуть время. Мы ужегораздо больше поработали и гораздо больше сделали. ГОЛОВА. Прошу уваги! Не перший день ми тут разом сидимо,щоб агітувати один одного за щось таке, щоб гарантія буланаперед. Передоплати тут немає... Я не один раз ужепереконувався, коли домовляються про одне, а потім проголосувалиі забули, кажуть: "Ні, ми такого не говорили". Яка різниця, начому зірвати конституційний процес - чи на статті 136 чи настатті 20? Щоб не було цього... /Шум у залі/. Вони за змістом зв'язані. Зони зв'язані нормами Конституції- це статті одної Конституції. СИРОТА М.Д. Однакової ваги... ГОЛОВА. Коли я ставлю на голосування варіант, якийзапропонувала депутат Пшенична, то знаю, хто висмикує картки ідумає, що цим він притисне іншу сторону. 32 А в іншої сторони теж вистачає голосів, щоб блокуватиголосування, коли її щось не влаштовує. То в мене виникає запитання: чи ми зможемо дійти згоди, і зякого боку повинен бути зроблений крок назустріч /Шум у залі/. Одну хвилинку! Я розумію те, що ми ставимо одне й те жпитання на голосування кілька разів, ображає депутатів. Я цечудово розумію. Але в нас немає іншого шляху. Щоб завершитироботу, ми повинні пройти через це /Шум у залі/. А який є інший вихід?.. Давайте спробуємо. Одну хвилинку,увага! Я нічого не буду розділяти, бо тоді я буду крайнім, а яцього не хочу, будьте ви разом зі мною. Отже, ще таке. Варіант щодо Криму, який зачитав ЄвгенКирилович, без слова "статут" і другий варіант щодо символіки. Як варіант спробуємо. Ставлю на голосування. 33 "За" - 183. СИРОТА М.Д. Голосуйте, як ви вважаєте за потрібне, алеголосуйте спокійно. ГОЛОВА. Ще раз ставлю на голосування. "За" - 294. Теж не вистачає голосів. Підкажіть мені, що робити. СИРОТА М.Д. Ще раз поставте на голосування /Шум у залі/. ГОЛОВА. Я кажу депутату Мовчану: голосуйте за той варіант,який підтримує більшість депутатів. Тоді вистачить голосів. А товиходить так: правильно те, що ви вважаєте. Ще раз ставлюваріант, який прочитав Євген Кирилович, без слова "статут". СИРОТА М.Д. Ще раз голосується поправка депутата Марчука.Проголосуйте "за". ГОЛОВА. Євгене Кириловичу, будь ласка, зачитайте ще раз, безслова "статут" /Шум у залі/. МАРЧУК Є.К. Шановні народні депутати! Ми підійшли саме дотого кульмінаційного моменту, коли вирішується доля Конституції.У роботі над цим пакетом досягнуто максимального компромісу щодоКриму. У першому, другому і третьому варіантах не було положення,яке вноситься тепер. Автономна Республіка 34 Крим /а не Кримська Автономія/ має Конституцію, а неСтатут... Конституція приймається Верховною Радою Криму ізатверджується Верховною Радою України /Шум у залі/. Що ще треба для кримських депутатів, для жителів Криму? Якіще потрібні параметри? ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Мова, стаття 20... МАРЧУК Є.К. Щодо статті 20... Прошу уваги! Я звертаю увагуна те, що серед нас є шість депутатів /всього тільки шість!/, якіне дозволяють прийняти позитивне рішення /Шум у залі/. Я їх знаю,бачу їх, не всіх, але чотирьох я бачу і знаю, хто не голосує. Ядо них звертаюся: уважно прочитайте статтю 20, якщо вас щосьлякає. Великий державний герб встановлюється окремим законом, якийбуде тут прийматися, і ви будете брати участь у голосуванні ійого прийнятті /Шум у залі/. Державний гімн України - Національний гімн на музикуВербицького, на слова, які будуть затверджені законом, схваленимконституційною більшістю Верховної Ради. Ви /я знову звертаюся дошести депутатів/ будете брати участь у цьому голосуванні івносити свої пропозиції. Опис та порядок використання державних символіввстановлюється законом, який також тут буде прийматися. І ви,шість народних депутатів, братимете участь у прийнятті цьогозакону. Що тут страшного? Яка тут закладається антидемократичнанорма? 35 Трьома законами з додержанням усіх процедур буде прийматисявсе те, що вас лякає, і ви будете брати участь в опрацюванні цихзаконів. Я ще раз звертаюся і з проханням, і з пропозицією:давайте усвідомимо значимість моменту і проголосуємо за цей пакет/Шум у залі/. ГОЛОВА. Михайле Дмитровичу, ідіть за трибуну і не агітуйте.Не можна агітувати. Ставлю на голосування. "За" - 299. Давайте ще раз поставимо на голосування /Шум у залі/.Депутат Єгудін просить слова. Будь ласка, спокійно. Депутат Єгудін. ЄГУДІН В.І., член Комісії Верховної Ради України з питаньагропромислового комплексу, земельних ресурсів і соціальногорозвитку села /Красногвардійський виборчий округ, АвтономнаРеспубліка Крим/. Александр Александрович! Уважаемые коллеги!Коллеги, я ведь к вам обращаюсь. Прошу одну минутку внимания /Шуму залі/. 36 ГОЛОВА. Я прошу уваги. Вислухайте депутата. ЄГУДІН В. І. Уважаемые коллеги, крымчане просят сегодня.../Шум у залі/. Я прошу вас, товарищ Марченко, не перебивать.Сегодня нас не устраивает еще одна норма, которую заложили безнас. Конституция Крыма должна утверждаться Верховным СоветомУкраины простым большинством голосов, а не двумя третями. Такбыло... /Шум у залі/. Мы эту норму применяли уже. Я васубедительно прошу эту норму записать сегодня. ГОЛОВА. Ставиться на голосування пропозиція депутата Єгудіна- затверджувати Конституцію Криму простою більшістю голосив. СИРОТА М.Д. Давайте проголосуємо, шановні колеги.Підтримайте, будь ласка, ініціативу кримчан /Шум у залі/. "За" - 298. 37 ГОЛОВА. Увага! Я прошу "наглядачів" сісти на свої місця.Чого ви бігаєте по залу? Чого ви жестикулюєте? Сідайте на місце іпроголосуйте. СИРОТА М.Д. Це поправка, яку вніс депутат Єгудін, шановніколеги. ГОЛОВА. Сядьте всі на свої місця! /Шум у залі/. СИРОТА М.Д. Спокійно, шановні колеги. Прохання сісти іпроголосувати з поправкою, яку вніс депутат Єгудін, тобто зпоправкою кримських депутатів. ГОЛОВА. Одну хвилинку... Пропонується ще такий варіант. Упакеті дати статтю 20 /другий варіант/, а розділ про Крим - уредакції розділу "Автономія Крим"... Давайте проголосуємо цюпропозицію в пакеті з поправкою депутата Єгудіна. СИРОТА М.Д. Так, проголосуємо в пакеті з поправкою депутатаЄгудіна. Це перший варіант, про який говорив депутат Марчук, безслова "Статуту". Давайте проголосуємо в пакеті цей варіант. ГОЛОВА. Михайле Дмитровичу, ваша місія - не агітувати, аповідомляти позицію комісії /Шум у залі/. Я оголосив пропозицію депутата Ковтунця, а саме -проголосувати в пакеті і текст розділу "Автономія Крим" безслова "Статут" і другий варіант статті про символіку. Пропозиціюдепутата Ковтунця ставлю на голосування... 38 Ще раз прошу всіх сісти на місце. Депутати Білоус, Терьохін,ще раз прошу вас: не ходіть "наглядачами", сядьте. Пропонується такий варіант... Будьте уважні! Пропонується проголосувати у загальному пакеті другийваріант статті про символіку, який я зачитував, і статус Криму врозділі "Автономія Крим" простою більшістю, тобто непоіменно.Ставлю на голосування. "За" - 145. Попросіть депутатів, щоб додержувалися тиші. СИРОТА М.Д. Увага, шановні колеги! Прошу тиші! ГОЛОВА. Депутати скаржаться, що не чули про те, що депутатЄгудін вносив поправку, яка передбачає, що Конституція Кримузатверджується Верховною Радою України простою більшістю голосів.Я оголошував це? СИРОТА М.Д. Багато депутатів не почули. ГОЛОВА. І стаття 20 разом з цією поправкою, яку прочитавЄвген Кирилович, приймається простою більшістю. СИРОТА М.Д. Без слова "Статут", просто "Конституція".Шановні кримчани, усі ваші поправки повністю враховані. Усіповністю! ГОЛОВА. Ставлю цю пропозицію на голосування. "За" - 202. 39 СИРОТА М.Д. Голосуйте, шановні кримчани, голосуйте! /Шум узалі/. ГОЛОВА. Чого ви кричите? /Шум у залі/. СИРОТА М.Д. Шановні депутати, не зривайте засідання...Що виробите? Схаменіться, люди добрі, українці! Для телеглядачів скажу ще таке, Ми погодилися на КонституціюКриму. Ми погодилися на нормативно-правові акти Верховної РадиКриму. Ми погодилися на Автономну Республіку Крим... Мипогодилися на всі вимоги кримчан /Шум у залі/. 40 Шановні колеги, ще є один варіант, дозвольте зачитати. ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ніяких зачитувань. Має бути область... /Група депутатів скандує: "Область!Область!" / СИРОТА М.Д. То якби ж тільки від вас залежало це, СтепанеІльковичу, і від мене... ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. У дим перетвориться, в ніщо... СИРОТА М.Д. Так і Україна, не дай Боже, може перетворитися вніщо. ХМАРА С.І. Не панікуй, не панікуй... СИРОТА М.Д. Я не панікую /Шум у залі/. Ніколи ще крики йістерика не допомагали у вирішенні державних питань /Шум у залі/.Так, а чого ж тоді істерику тут влаштовувати? Добре. Займайтесвої місця і проголосуємо ще раз /Шум у залі/. Заспокойтеся,шановні колеги! Займіть свої місця, і ще раз спробуємо розв'язатицю складну проблем. Прохання не розпалювати один одного. Шановніколеги, в кого міцні нерви, допоможіть іншим заспокоїтися.Керівники груп і фракцій, допоможіть своїм членам заспокоїтись ізайняти свої місця. Давайте ще раз спробуємо знайти вихід.Депутати з групи "Центр", покажіть приклад, займіть свої місця/Шум у залі/. 41 Шановні колеги! Перед референдумом, може, ще спробуємоприйняти Конституцію? Не треба піддаватися емоціям. Спокійно! Длятого щоб прийняти рішення, треба заспокоїтись і зайняти своїмісця /Шум у залі/. ГОЛОВА. Заспокойтеся, будь ласка, всі і сядьте на своїмісця. СИРОТА М.Д. Шановні колеги, займіть, будь ласка, свої місця.Через три години буде реєстрація ранкового засідання. У нас доранкового засідання є ще час... /Шум у залі/. Займіть, будьласка, свої місця, шановні колеги. ГОЛОВА. Сідайте всі і продовжимо роботу. Все йде нормально.Подивіться на годинник - 6.49. Якраз зарядку вдома хтось робить.Треба побігати, зробити обтирання, а в нас таких людей багато. СИРОТА М.Д. Шановні колеги, прохання зайняти місця. ГОЛОВА. Сідайте, будь ласка, сідайте всі /Шум у залі/. СИРОТА М.Д. Керівники депутатських груп і фракцій,допоможіть своїм колегам зайняти робочі місця. 42 ГОЛОВА. Прохання зайняти свої місця... Сядьте всі на місця! СИРОТА М.Д. Шановні колеги, давайте ще раз обговоримо цюситуацію. Можливо, хтось не зрозумів, що було зачитано. Я хочу щераз зачитати статтю 20: "Державними символами України..." ГОЛОВА. Одну хвилиночку, Михайле Дмитровичу, хай сядуть усіна свої місця, до тих пір, поки не буде в залі тиші, працювати неможна. Тепер я звертаюся до тих ініціаторів, хто гонить сюдипоперед себе депутатів. Ви думаєте, що цим щось виграєте? Це жвикликає лише зло. СИРОТА М.Д. Тільки не побийтеся, шановні колеги, буде всенормально. ГОЛОВА. І от люди прибігли... Такі в нас люди. Ну що ж визробите? Таке у нас суспільство... Поправку записати нормально неможе, а з кулаками підступати сюди - він мастак. 43 СИРОТА М.Д. Можна вже читати? Шановні колеги, дозвольте зачитати статтю 20 ще в однійредакції: "Державними символами України є Державний прапор України,Державний герб України та Державний гімн України. Державний прапор України - синьо-жовтий стяг із двохрівновеликих горизонтальних смуг. Великий Державний герб України встановлюється з урахуванняммалого Державного герба України та герба Війська запорізького напідставі закону, прийнятого двома третинами конституційногоскладу Верховної Ради України. Головним елементом великого Державного герба України є ЗнакКняжої держави Володимира Великого /малий Державний гербУкраїни/. Державний гімн України - національний гімн на музикуВербицького із словами, затвердженими законом, схваленимконституційною більшістю Верховної Ради України. Опис та порядок використання державних символів Українивстановлюється законом, схваленим конституційною більшістюВерховної Ради України. Столицею України є місто Київ". Тут з'явився новий елемент - "герб Війська запорізького". Шановні колеги, давайте пропозицію, яку вніс Євген КириловичМарчук, поставимо в пакеті на голосування /Шум у залі/. Давайтеспочатку проголосуємо в пакеті. Якщо не пройде - тоді окремо/Шум у залі/. Давайте в пакеті... 44 Що ви втрачаєте? /Шум у залі/. Ну якщо нерви не витримують,то затисніть їх у кулак. ГОЛОВА. Розумієте, так примітивно ставиться недалекогляднезавдання. От ми, мовляв, тепер окремо випишемо статтю 20, а тодіпокажемо... Що ж ви виграєте? Нічого ж не вийде! Чи одна статтяне проголосована, чи інша - Конституція все одно не прийнята /Шуму залі/. Депутат Ампілогов. АМПІЛОГОВ В.Ф., член Комісії Верховної Ради України з питаньбазових галузей та соціально-економічного розвитку регіонів/Пролетарський виборчий округ, Донецька область/. УважаемыйАлександр Александрович! Уважаемые коллеги! Мне лично оченьнеприятно будет уходить отсюда, если мы не выполним ту задачу,которую поставили себе. Не хочется выглядеть идиотами, самымиобыкновенными идиотами. И если мы это допустим, то, думаю,кое-кто получит большую благодарность и большую медаль за то, чтопомог сорвать принятие Конституции Украины. И все мы отлично знаем, почему это происходит, кто кому икакие дает команды. Казалось бы, создали все условия. Голосованиенепоименное, конституция Крыма, в которой будет предусмотрено,что Верховный Совет Крыма имеет право издавать законы всоответствии с нормами, которые заложены в Конституции, чтоВерховный Совет будет принимать статьи о Крыме 45 простым большинством, что вопросы по символике поручаетсяподготовить комиссиям и каждый, сидящий в зале, слева, справа и вцентре, может предложить текст гимна, герб, символику. Все можнопредложить. И сегодня проблема состоит не в вопросах символики, ав том, что нет желания принять Конституцию. Мне, честно говоря, обидно, что мы столько времени здесьпотратили ради выполнения чьих-то заказов. Всем нам, уважаемыедепутаты, нужно будет возвращаться в округа. А вот кем - этовопрос. Но, я думаю, если не депутатами, то тогда лучше туда неприезжать. Поступайте согласно своей совести и примите решение.Не надо обманывать друг друга. Спасибо /Шум у залі/. ГОЛОВА. Михайле Дмитровичу, ще раз прочитайте текст, будьласка. СИРОТА М.Д. Шановні колеги, може, я когось дратую, і ви неможете проголосувати. То я згоден сидіти в залі, тількипроголосуйте. ГОЛОВА. Давайте проголосуємо так, як сказав депутатАмпілогов від імені фракції і від себе, мабуть. Стаття 20 здоповненнями, про які сказав Михайло Дмитрович щодо герба Військазапорізького. СИРОТА М.Д. Та ви ж козаки, нащадки козацтва! 46 ГОЛОВА. Ще раз повторюю, щодо статей про АвтономнуРеспубліку Крим врахувати те, що говорили депутат Єгудін ідепутат Ампілогов. Я прошу вас, не розмахуйте руками. Тут немаєлише одних патріотів України чи "ура-патріотів". Усі люблятьУкраїну по-своєму. У когось є своє розуміння, свої пристрасті,але ж земля -то одна, держава одна. Чому ми не віримо тому, що говорить, наприклад, депутатЄгудін, кримчани? І чому треба обов'язково робити так, як сказавтой, хто ходить по залу і перевіряє, хто як голосує, хто взявкартку, а хто не взяв? /Шум у залі/. Я ж знаю, що витягають картки з різних боків. Витягнувкартку, поклав у кишеню, і він біжить сюди брати приступомтрибуну, щоб не було результату /Шум у залі/. Ще раз повторюю: ставитиму на голосування те, про що говоривдепутат Ампілогов, те, про що говорив депутат Єгудін щодо Криму,те, про що говорив депутат Сирота стосовно доповнення до статті20. Тільки в пакеті, інакше я не буду ставити на голосування, бознаю, що це буде нескінченна справа. Ставлю на голосування.Голосування непоіменне. "За" - 302 /Оплески/. 47
| ||||||||||||||||||
Карта
сайту | Адміністратор |