Проект
                                                    (14.05.2002)
                            Народний депутат України С.О.Москвін

                            Редакція, прийнята у першому читанні

                          ЗАКОН УКРАЇНИ

              "ПРО СТРОКОВІ ФІНАНСОВІ ІНСТРУМЕНТИ"

     Цей закон  встановлює   вимоги   до   функціонування   ринку
строкових фінансових інструментів - опціонів та ф'ючерсів, засоби
його регулювання та контролю і основні правила біржової  торгівлі
строковими фінансовими інструментами.

     Стаття 1. Поняття, що визначаються цим Законом

     (1) В цьому Законі вживаються такі поняття:

     "базовий актив"  -  цінні  папери,  товари,  кошти,  фондові
індекси;

     "базова ціна" -
     а) щодо  опціонів  - ціна,  по якій покупець опціону отримує
право купити чи продати базовий актив опціону;
     б) щодо ф'ючерсів - ціна базового активу, по якій мають бути
виконані зобов'язання сторін, що випливають із ф'ючерсу;

     "біржа" -    біржа    строкових   фінансових   інструментів,
зареєстрована згідно з вимогами цього Закону;

     "відкрита позиція" -
     а) щодо ф'ючерсу - взяті на себе  зобов'язання  передати  чи
прийняти  на визначену дату певні товари,  якщо ф'ючерси допущені
до торгівлі на біржі строкових фінансових інструментів;
     б) щодо опціону - загальна кількість непокритих реалізованих
опціонів на  визначену  дату  по  певних  товарах,  якщо  опціони
допущені до торгівлі на біржі строкових фінансових інструментів;

     "ділер" -   особа,   яка   торгує   строковими   фінансовими
інструментами за власний рахунок чи за рахунок іншої особи;

     "зареєстрована особа"  -  ділер  або радник,  зареєстрований
згідно із цим Законом;

     "клірингова установа"  - юридична особа або підрозділ біржі,
що гарантує кліринг та розрахунки за опціонами та ф'ючерсами, які
допущені до торгів на біржі;

     "Комісія" -  Державна  Комісія з цінних паперів та фондового
ринку  (державний  орган  з  питань  регулювання   ринку   цінних
паперів);

     "маржа" -   сума,   яка   згідно   із  правилами  біржи  або
клірингової установи депонується зареєстрованим ділером, хеджером
або  іншою особою,  за рахунок якої вони діють,  для гарантування
виконання зобов'язань,  що випливають із опціонів чи ф'ючерсів, і
включає:
     а) початкову маржу - кошти, які депонуються у разі прийняття
на себе зобов'язань, що випливають із опціонів чи ф'ючерсів, та
     б) варіаційну маржу - кошти,  які депонуються протягом чи  у
кінці  торгової сесії для приведення у відповідність з початковою
маржею зобов'язань,  що випливають із опціонів чи ф'ючерсів, якщо
депонована  початкова  маржа  зменшується  нижче  рівня підтримки
через несприятливі зміни ціни опціону чи ф'ючерсу;

     "неоприлюднена інформація" - інформація,  яка не поширена  у
встановленому законом порядку та поширення якої може призвести до
значної зміни курсу опціону чи ф'ючерсу або базового активу;

     "опціон" - строковий фінансовий інструмент,  згідно із  яким
покупець  отримує  право  придбати  (продати)  базовий  актив  по
встановленій базовій ціні протягом визначеного строку до дати  чи
у  встановлений  день  погашення  опціону,  а  продавець  отримує
сплачену премію та бере на себе зобов'язання  продати  (придбати)
базовий  актив  по встановленій базовій ціні протягом визначеного
строку до дати чи у встановлений день погашення опціону;

     "посадова особа"   -   керівник   підприємства,   заступники
керівника підприємства,  головний бухгалтер, заступники головного
бухгалтера або особи,  що виконують їх функції за довіреністю  по
передачі повноважень;

     "премія" - кошти,  які покупець опціону сплачує, а продавець
опціону отримує за права, що надає продавець покупцю;

     "радник" -   суб'єкт   підприємницької   діяльності,    який
займається  діяльністю  із  надання  консультаційних  послуг щодо
торгівлі  опціонами  та  ф'ючерсами  та   оприлюднює   чи   надає
споживачам свої аналітичні доповіді та звіти;

     "специфікація" -   встановлені  стандартні  умови  виконання
зобов'язань за строковими фінансовими інструментами;

     "ф'ючерс" - строковий фінансовий інструмент, який встановлює
зобов'язання  придбати  чи  продати  базовий  актив  у визначеній
кількості та якості у встановлений час у майбутньому по ціні,  що
обговорена  сторонами  на дату,  коли фінансовий інструмент почав
торгуватись на біржі;

     "хеджер" - юридична особа,  яка  залежить  від  ризиків,  що
випливають із коливань цін на базові активи,  якими вона володіє,
торгує  чи  які  виробляє,  та  компенсує  ці  ризики   торгівлею
опціонами та ф'ючерсами від свого імені та за власний рахунок, що
може призвести до зменшення ризиків,  які особа бере  на  себе  в
результаті господарської діяльності;

     Стаття 2. Реєстрація специфікації та змін до неї Комісією

     (1) На   ринку   строкових  фінансових  інструментів  можуть
обертатись лише опціони та ф'ючерси,  специфікація яких  прийнята
біржею та зареєстрована Комісією.

     (2) Після  прийняття специфікації або змін до неї виконавчим
органом біржі, біржа надає до Комісії:
     - заяву про реєстрацію специфікації або змін до неї;
     - копії специфікації або змін до неї.

     (3) Комісія  має  протягом  10  робочих  днів  зареєструвати
надані біржею специфікацію або зміни до неї, якщо:
     а) біржа гарантує забезпечення умов для проведення постійної
торгівлі опціонами та ф'ючерсами;
     б) біржа встановлює для таких опціонів та  ф'ючерсів  рівень
маржі, лімітів сесійних цінових коливань, денних торгових лімітів
та позиційних лімітів;
     в) біржа  встановила  такі умови поставки базового активу чи
виконання   зобов'язань   за   опціонами   та   ф'ючерсами,   які
відповідають  вимогам законодавства,  що регулює торгівлю базовим
активом.

     Стаття 3. Призупинення або відміна реєстрації специфікації

     Комісія може   призупинити    або    відмінити    реєстрацію
специфікації,  якщо  протягом  строку  дії  специфікації біржа не
виконує вимоги до специфікації,  що встановлені статтею  2  цього
Закону.

     Стаття 4. Вимоги  щодо  реєстрації  ділерів та  радників для
               проведення торгівлі  та  консультування  на  ринку
               строкових фінансових інструментів

     (1) Торгівля опціонами та ф'ючерсами може здійснюватись лише
хеджерами чи зареєстрованими ділерами,  чи їх представниками, які
відповідають всім вимогам, встановленим цим Законом.

     (2) Хеджери  та  їх  представники  на  біржі  чи особи,  які
проводять торгівлю опціонами та ф'ючерсами через  зареєстрованого
ділера,  не  потребують реєстрації,  якщо вони діють від власного
імені та за власний рахунок.

     (3) Консультування щодо операцій з опціонами  та  ф'ючерсами
може    здійснюватись    зареєстрованими    радниками    чи    їх
представниками,  які  відповідають  вимогам,   встановленим   цим
Законом.

     (4) Діяльністю  з  консультування щодо опціонів та ф'ючерсів
можуть займатись,  крім зареєстрованих радників, також інші особи
чи їх представники, якщо така діяльність не є основною, а саме:
     а) торговці цінними паперами;
     б) зареєстровані ділери;
     в) юридичні  особи,  метою  діяльності  яких   є   створення
інформаційного продукту, що поширюється регулярно згідно з чинним
законодавством.

     (5) Якщо  заявник  подає  заяву  про  реєстрацію   його   як
зареєстрованого  ділера  або  зареєстрованого радника та документ
про  сплату  плати  за  реєстрацію,  Комісія  має   зареєструвати
заявника, якщо:
     а) заявник має дозвіл на здійснення діяльності щодо  випуску
та обігу цінних паперів;
     б) відповідає вимогам щодо фінансового  стану,  встановленим
чинним законодавством; та
     в) попередня діяльність  заявника  чи  його  посадових  осіб
проводилась відповідно із чинним законодавством.

     (6) Якщо  протягом своєї діяльності зареєстрований ділер або
зареєстрований радник порушують вимоги цього Закону,  то  Комісія
може  видати  попередження,  застосувати адміністративні санкції,
передбачені цим Законом, чи відмінити рішення про реєстрацію.

     (7) Якщо  зареєстрований  ділер  або  зареєстрований  радник
подав  заяву  про відміну реєстрації,  то Комісія має протягом 30
календарних днів  після  отримання  заяви  відмінити  реєстрацію,
якщо:
     - виконані всі умови, встановлені цим Законом, та
     - заявник  не  має  майнових зобов'язань,  пов'язаних з його
діяльністю на ринку опціонів та ф'ючерсів.

     (8) Заява про реєстрації або  відміну  реєстрації  має  бути
подана в порядку та у формі, встановлених Комісією.

     Стаття 5. Надання  зареєстрованою  особою  повідомлення про
               зміни до документів

     Зареєстрована особа  має   протягом   п'яти   робочих   днів
повідомити Комісію за встановленою нею формою про:
     а) зміну адреси або місцезнаходження зареєстрованої особи;
     б) зміну   її   засновників  чи  акціонерів,  які  володіють
голосуючими акціями;
     в) звільнення  її  посадових  осіб  із зазначенням причин їх
звільнення;
     г) відкриття або закриття філій.

     Стаття 6. Аудит зареєстрованої особи

     Зареєстрована особа  щорічно  подає до Комісії підготовлений
згідно з чинним законодавством  аудиторський  висновок  разом  із
річною  фінансовою звітністю не пізніше 90 календарних днів після
завершення календарного року або не пізніше, ніж за тиждень після
отримання такого висновку.

     Стаття 7. Вимоги до біржі

     (1) Біржа   є   юридичною   особою,   яка  зареєстрована  як
акціонерне товариство,  мінімальний розмір статутного фонду якого
не може бути меншим суми, еквівалентній 5 млн. ЄВРО у перерахунку
за  курсом  гривні,  визначеним  Національним  банком   на   дату
реєстрації як біржі.

     (2) Біржа забезпечує зареєстрованих осіб необхідними умовами
для  торгівлі  опціонами  та   ф'ючерсами   шляхом   встановлення
конкурентного  попиту та пропозиції,  чи відкритого аукціону,  чи
порівняння виконання наказів із використанням електронної системи
обробки даних.

     (3) Засновниками  та/або  акціонерами біржі можуть бути лише
зареєстровані особи.

     (4) За рішенням Комісії біржею опціонів  та  ф'ючерсів  може
бути визнана та зареєстрована діюча фондова,  товарна або валютна
біржа,  якщо виконані вимоги до її діяльності відповідно до цього
Закону.

     Стаття 8. Реєстрація біржі

     (1) Юридична  особа  має  право здійснювати діяльність біржі
опціонів та ф'ючерсів лише після її реєстрації Комісією як біржі.

     (2) Комісія має протягом трьох місяців з дати отримання  від
заявника  заяви  про  реєстрацію  як  біржі  та інших документів,
провести її реєстрацію, якщо:
     а) заявник  має достатньо коштів,  щоб гарантувати виконання
всіх  зобов'язань,   пов'язаних   із   виконанням   опціонами   і
ф'ючерсами, що продаються на біржі;
     б) внутрішні  правила  біржі  відповідають   вимогам   цього
Закону;
     в) забезпечується ефективний нагляд за  торгівлею  опціонами
та ф'ючерсами;
     г) прийняті адекватні заходи з метою запобігання маніпуляцій
на біржі;
     д) прийняті адекватні заходи з метою забезпечення обліку  та
оприлюднення результатів торгівлі; та
     е) біржа відповідає вимогам цього Закону.

     (3) У випадку відмови у реєстрації Комісія разом з письмовим
повідомленням  про  відмову  зобо'язана надати заявнику вичерпний
перелік причин, на підставі яких було здійснено таку відмову.

     Стаття 9. Клірингова установа та її реєстрація

     (1) Розрахунково-клірингову діяльність на ринку опціонів  та
ф'ючерсів    можуть    здійснювати   клірингові   установи,   які
зареєстровані Комісією  і  постійно  відповідають  вимогам  цього
Закону.

     (2) Клірингова  установа  може  бути  підрозділом  біржі або
окремою  юридичною  особою,  через  яку  гарантується  проведення
клірингу та розрахунків за строковими фінансовими інструментами.

     (3) Клірингова установа, яка є окремою юридичною особою, має
бути зареєстрована як відкрите акціонерне  товариство,  статутний
фонд якого не може бути меншим суми,  еквівалентній 5 млн. ЄВРО у
перерахунку за курсом гривні,  визначеним Національним банком  на
дату   реєстрації,  та  отримати  ліцензію  (дозвіл)  Комісії  на
визначених нею умовах.

     (4) Клірингова установа,  яка є  окремою  юридичною  особою,
може  укладати угоди про розрахунково-клірингове обслуговування з
однією або декількома біржами.

     (5) Комісія має протягом  трьох  місяців  з  дати  отримання
заяви про реєстрацію заявника як клірингової установи провести її
реєстрацію  чи  письмово  надати   перелік   причин   відмови   у
реєстрації.

     (6) У   разі  виникнення  сумнівів  щодо  достовірності  або
повноти наданих для реєстрації документів,  Комісія має  протягом
трьох   робочих  днів  після  прийняття  документів  до  розгляду
письмово проінформувати заявника про це із встановленням переліку
недостовірних  або  відсутніх  документів,  а  у разі неотримання
письмового пояснення від заявника щодо  недостовірних  документів
чи   неотримання  документів,  які  мають  бути  надані  Комісії,
відмовити заявнику у реєстрації.

     Стаття 10. Вимоги щодо  подання  документів  зареєстрованою
                біржею або кліринговою установою

     (1) Зареєстрована  біржа  або клірингова установа подають до
Комісії копії всіх установчих документів,  внутрішні  правила  чи
будь-які  зміни  до  них  не  пізніше  п'яти  робочих  днів після
схвалення документу виконавчим органом зареєстрованої  біржі  або
клірингової установи.

     (2) Якщо  подані  документи  не  відповідають  вимогам цього
Закону,   Комісія   після   їх   розгляду   може   вимагати   від
зареєстрованої  біржі  або клірингової установи внести відповідні
зміни до документів або своїм рішенням може призупинити  операції
зареєстрованої біржі або клірингової установи.

     Стаття 11. Призупинення  або  відміна  реєстрації  біржи чи
                клірингової установи

     Якщо Комісія вважає,  що діяльність зареєстрованій біржі  чи
клірингової установи не відповідає вимогам цього Закону,  то вона
може:
     - видати  попередження  зареєстрованій біржі або кліринговій
установі,
     - призупинити або відмінити їх реєстрацію.

     Стаття 12. Звіти  бірж та клірингових установ про проведені
                операції

     (1) Зареєстрована біржа та клірингова установа  мають  вести
записи,  необхідні для належного відображення кожної операції, та
подавати до Комісії у встановлених порядку та  формі  звіти  щодо
таких операцій.

     (2) Зареєстрована   біржа  та  клірингова  установа  надають
клієнту на його вимогу письмове підтвердження проведення операції
за  наказом  клієнта  із  зазначенням  часу  та  місця проведення
операції.

     Стаття 13. Аудитор біржі та клірингової установи

     (1) Кожна зареєстрована біржа чи клірингова  установа  мають
визначити для себе аудитора.

     (2) Кожна  зареєстрована  біржа  чи  клірингова установа має
встановити  перелік  аудиторських  фірм  для  своїх   членів   та
запропонувати кожному своєму члену визначити для себе аудитора із
цього переліку.

     (3) Аудитор  члена  зареєстрованої  біржі   чи   клірингової
установи має перевірити відповідно до чинного законодавства річну
фінансову     звітність     та     іншу      інформацію      щодо
фінансовогосподарської  діяльності  членів  біржі  чи клірингової
установи з метою визначення достовірності їх  звітності,  обліку,
його   повноти   і   відповідності   чинному   законодавству   та
встановленим нормативам.

     (4) Аудитор має звітувати біржі чи кліринговій установі  про
результати аудиту в порядку, визначеному законодавством.

     Стаття 14. Надання інформації

     (1) Зареєстрована особа має надати кожному можливому клієнту
до укладення з ним договору та відкриття  для  нього  рахунку  на
його  вимогу  у  будь-якій  час інформацію у формі,  встановленій
Комісією, де розкриваються:
     - ризики,  пов'язані із торгівлею опціонами та ф'ючерсами та
обов'язки,  які  бере  на  себе  клієнт  в  результаті  укладання
договору;
     - особливості комісійних та інших витрат,  які  можуть  бути
здійснені особою;
     - специфікацію будь-якого опціону чи ф'ючерсу,  форма  якого
затверджена Комісією.

     (2) Отримання   інформації,  переліченій  у  пункті  1  цієї
статті, клієнт підтверджує письмово.

     Стаття 15. Здійснення торгівлі від імені іншої особи

     (1) Торгівля опціонами та ф'ючерсами від імені  іншої  особи
може здійснювати лише зареєстрований ділер.

     (2) Зареєстрований  ділер,  який діє від імені клієнта,  має
вимагати у строки,  встановлені біржею,  комісійну винагороду від
клієнта, розмір якої не може бути меншим ніж розмір, встановлений
правилами біржі, та затверджений Комісією.

     (3) Зареєстрований ділер,  який діє від імені  клієнта,  має
протягом  одного  робочого дня після проведення торгової операції
надати  клієнту  письмове   підтвердження   операції   у   формі,
встановленій Комісією.

     (4) Якщо   операція  із  строковим  фінансовим  інструментом
здійснювалась   протягом   місяця,   чи   залишились   непокриті,
непогашені  та невиконані опціони та ф'ючерси,  чи існує відкрита
позиція по ф'ючерсу на рахунку клієнта у зареєстрованого  ділера,
то   ділер   має   надіслати  клієнту  письмовий  звіт  у  формі,
встановленій Комісією.

     Стаття 16. Відокремлений облік коштів та майна ділером

     (1) Зареєстрований  ділер  має  вести  відокремлений   облік
коштів  та майна,  які отримані ним як забезпечення щодо опціонів
та ф'ючерсів клієнта.

     (2) Зареєстрований  ділер  не  може  використовувати  власні
кошти,  майно  та  доходи  для  внесення  маржі,  гарантування чи
забезпечення   торгівлі   опціонами   та   ф'ючерсами,   чи   для
забезпечення або збільшення кредиту іншого клієнта.

     (3) Зареєстрований  ділер може за дорученням клієнта вносити
власні  кошти  на  рахунок  клієнта  для  запобігання   зменшення
необхідної   маржі   на   рахунку   клієнта,  та  із  цією  метою
використовувати  будь-який  рахунок  клієнта,  який  ведеться   у
ділера.

     Стаття 17. Звіти ділерів

     Зареєстрований ділер   має   надавати   Комісії  звіти  щодо
операцій, проведених за власний рахунок чи за рахунок іншої особи
у формі та у термін, встановлений Комісією.

     Стаття 18. Заборонені  представницькі дії та обмеження щодо
                проведення реклами

     (1) Зареєстрованим особам забороняється із метою  проведення
торгівлі строковими фінансовими інструментами:
     - використовувати  рекламу,  яка  включає  недостовірну   та
неофіційну статистичну інформацію;
     - приховувати факти або ризики,  що випливають із  строкових
фінансових інструментів;
     - використовувати під час  здійснення  реклами  назви  іншої
особи замість своєї власної.

     (2) Зареєстрованим  особам  забороняється  використовувати у
рекламних  засобах  інформацію  щодо   своєї   власної   торгової
діяльності  чи  такої,  що  проводилась за рахунок клієнта,  крім
випадків,  коли  зареєстрована  особа  проводила   таку   торгову
діяльність в такому обсязі протягом останніх 3 років;

     (3) Зареєстрованій   особі   забороняється   розповсюджувати
рекламу, яка передбачає прогноз зміни курсу опціонів та ф'ючерсів
на  основі  розрахунків,  якщо  така  реклама  не підготовлена за
формою, затвердженою Комісією.

     (4) З метою захисту інвесторів  Комісія  може  вимагати  від
зареєстрованої  особи  надання  всіх  рекламних повідомлень,  які
використовуються чи  плануються  до  використання  щодо  торгової
діяльності з опціонами та ф'ючерсами,  та заборонити використання
такої реклами.

     Стаття 19. Заборонені операції  щодо  строкових  фінансових
                інструментів

     (1) Зареєстрованій особі та іншим особам забороняється:
     а) маніпулювати чи  робити  спробу  маніпулювати  цінами  на
опціони та ф'ючерси чи на їх базові активи;
     б) проводити операції з  опціонами  та  ф'ючерсами  з  метою
створення   враження   активної   торгівлі  ними,  зменшувати  чи
збільшувати їх ціни  з  метою  стимулювання  купівлі  чи  продажу
опціонів   та   ф'ючерсів   іншими   учасниками  ринку  строкових
фінансових інструментів;
     в) виконувати  наказ  на  торгівлю  опціонами та ф'ючерсами,
виступаючи контрагентом у торговій  операції,  а  потім  надавати
звіти про проведення торгової операції на біржі;
     г) проводити торгівлю опціонами та ф'ючерсами,  яка фактично
відбулась   раніше,   крім   випадків,  коли  торгівля  дозволена
внутрішніми  правилами  біржі,  на  якій  відбувається   торгівля
строковими фінансовими інструментами.

     (2) Зареєстрований  ділер  не може виконувати біржовий наказ
одного клієнта шляхом виконання біржового наказу іншого клієнта.

     (3) Зареєстрований ділер не може купувати  чи  продавати  за
власний  рахунок опціони та ф'ючерси,  затримуючи при цьому наказ
клієнта,  що може бути виконаний по ринковій ціні чи по ціні,  за
якою  зареєстрований  ділер  купує  чи  продає за власний рахунок
опціони та ф'ючерси.

     (4) Будь-якій особі  забороняється  торгувати  опціонами  та
ф'ючерсами   з   метою   отримання   прибутку   від  використання
неоприлюдненої інформації,  яка виникає із  наказу,  чи  не  була
поширена згідно з чинним законодавством.

     (5) Зареєстрованій особі та пов'язаним особам зареєстрованої
особи  забороняється  торгувати   опціонами   та   ф'ючерсами   з
використанням  рахунку,  до  якого  вони  мають  безпосереднє або
опосередковане  відношення  з  метою   отримання   прибутку   від
використання неоприлюдненої інформації.

     Стаття 20. Повноваження  Комісії  по контролю за виконанням
                цього Закону

     (1) Комісія здійснює контроль за належним застосуванням норм
цього Закону.

     (2) З  метою здійснення контролю за застосуванням норм цього
Закону Комісія діє у межах прав та повноважень,  які  передбачені
Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів".

     (3) Комісія може звертатись до інших міністерств та відомств
з метою отримання інформації, необхідної для проведення перевірок
згідно  із  цим  Законом  та  допомагати  іншим  міністерствам та
відомствам при проведенні ними перевірок.

     Стаття 21. Реєстрація   та    діяльність    саморегулівних
                організацій

     (1) Саморегулівною   організацією   вважається   біржа   або
юридична особа,  яка зареєстрована  Комісією  згідно  з  вимогами
цього  Закону  та  нормативних актів Комісії,  та яка представляє
зареєстрованих осіб.

     (2) Комісія має протягом одного місяця,  починаючи  із  дати
отримання  письмової  заяви  про  реєстрацію  юридичної  особи як
саморегулівної організації, провести її реєстрацію чи відмовити у
реєстрації з наданням повного переліку причин відмови.

     (3) Комісія  має  право  своїм  рішенням  призупиняти дію чи
визнавати недійсними будь-які рішення саморегулівної організації,
якщо   вони   суперечать  чинному  законодавству,  що  може  бути
оскаржене в порядку, встановленому чинним законодавством.

     (4) Саморегулівна   організація   в    межах    повноважень,
встановлених чинним законодавством, здійснює діяльність щодо:
     - розробки та впровадження правил,  стандартів та вимог щодо
здійснення операцій на ринку опціонів та ф'ючерсів;
     - сертифікації фахівців ринку опціонів та ф'ючерсів;
     - збору,  узагальнення  та  аналітичної обробки статистичної
інформації  про  професійну  діяльність  на  ринку  опціонів   та
ф'ючерсів.

     (5) Для виконання покладених на неї обов'язків саморегулівна
організація має право здійснювати  провадження  у  дисциплінарних
справах та накладати санкції по відношенню до своїх членів.

     (6) Положення  про  Дисциплінарний кодекс та Третейський суд
повинні   відповідати    вимогам    положення    про    Примірний
Дисциплінарний   кодекс   та   Третейський   суд   саморегулівної
організації, які затверджуються Комісією.

     (7) Саморегулівна   організація   має   право   представляти
інтереси  своїх  членів  в  громадських та державних установах та
організаціях.

     Стаття 22. Порушення Закону та санкції

     (1) Юридична  особа,  а  також  посадові  особи,  що  надали
передбачений цим Законом звіт Комісії,  який містить недостовірну
інформацію,  що  призвело  до  грошових   збитків   інших   осіб,
вважаються правопорушниками на ринку опціонів та ф'ючерсів,  і на
них можуть бути накладені санкції у вигляді штрафу, але не більше
ніж 5000 неоподатковуваних мінімумів громадян.

     (2) Крім  штрафу,  який встановлений у пункті 1 цієї статті,
особа,  яка є правопорушником та отримала прибуток,  розмір якого
може  бути обчислений,  має додатково сплатити штраф у розмірі не
менше суми отриманого прибутку,  але не більше потрійного розміру
прибутку.

     (3) Комісія  може  зберігати  як  конфіденційний  будь  який
документ протягом періоду часу, який є необхідним для непоширення
інформації.

     Стаття 23. Прикінцеві положення

     (1) Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

     (2) Державної  комісії з цінних паперів та фондового ринку в
шестимісячний строк розробити та затвердити документи,  прийняття
яких обумовлено цим Законом.

     (3) До   приведення  законодавства  у  відповідність  з  цим
Законом закони та  інші  нормативні  акти  України,  прийняті  до
набрання   чинності   Законом  України  "Про  строкові  фінансові
інструменти", діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

     (4) Кабінету Міністрів України:
     - забезпечити  перегляд,  зміну  та скасування в тримісячний
строк  нормативних  актів  міністерств  та   відомств   з   метою
приведення їх у відповідність з вимогами цього Закону;
     - привести свої нормативні акти у відповідність  з  вимогами
цього Закону.

     (5) Рекомендувати  Президенту  України  привести свої акти у
відповідність із цим Законом.