Проект
                                                      (22.09.98)
                                                вноситься народним
                                                депутатом України
                                                Лавриненком М.Ф.
                          Закон України

       Про тимчасові слідчі комісії Верховної Ради України

     Розділ І ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

     Стаття 1.  Законодавство  про  статус   тимчасових   слідчих
комісій Верховної Ради України

     Статус тимчасових  слідчих  комісій  Верховної  Ради України
визначається Конституцією України та цим Законом.

     Організація і  порядок  їх  діяльності  встановлюється   цим
Законом.

     Стаття 2.   Мета   створення   тимчасових   слідчих  комісій
Верховної Ради України.

     Верховна Рада України створює тимчасові слідчі  комісії  для
проведення  розслідування  з  питань,  що  становлять  суспільний
інтерес.

     Стаття 3.  Підзвітність тимчасових слідчих комісій Верховної
Ради України

     Тимчасові слідчі комісії підзвітні Верховній Раді України.

     Термін попереднього    звіту    встановлюється    Постановою
Верховної Ради України при  створенні  таких  комісій.  Наступний
звіт  заслуховується  із  завершенням  роботи  тимчасової слідчої
комісії, однак не пізніше як через три місяці у разі необхідності
тривалого терміну її діяльності.

     Стаття 4.  Принципи  діяльності  тимчасових  слідчих комісій
Верховної Ради України

     Тимчасові слідчі  комісії  організовують  свою   роботу   на
принципах законності, об"єктивності та колегіальності.

     Засідання тимчасових  слідчих комісій Верховної Ради України
проводяться  у  закритому  режимі.  Матеріали  розслідування   та
висновки  з  них  не  можуть підлягати гласності без відповідного
рішення Верховної Ради України.

     Про окремі організаційні питання роботи таких комісій за  їх
рішенням   можуть   надаватися   повідомлення   засобам   масової
інформації.

     Стаття 5. Значення термінів у цьому Законі:

     Інтерес - усвідомлена  потреба  людини,  соціальних  верств,
груп населення.

     Законний інтерес  -  усвідомлена потреба людей,  задоволення
якої передбачене нормами права.

     Суспільний інтерес - інтерес,  що охоплює потреби соціальних
груп,  населення  в  створенні  владою  відповідних  умов  для їх
існування  та  розвитку  на  основі  розподілу  та   використання
державних   коштів   чи  коштів  територіальних  громад.  Поняття
"суспільний інтерес" та  "громадський  інтерес"  є  близькими  за
значенням.

     До питань,  що  становлять суспільний інтерес належать такі,
як  правомірне  здійснення  програм   соціально-економічного   та
кульжтурного   розвитку   України   чи   певних  регіонів,  міст;
правомірне  використання   коштів   та   матеріальних   ресурсів,
передбачених   державним   та   місцевими  бюджетами;  законність
землекористування,   розробки   земельних   надр,    користування
атмосферним  повітрям,  водними  та  іншими природними ресусами в
межах території України, природними ресурсами її континентального
шельфу,  виключної (морської) економічної зони; охорона довкілля;
стан захисту суверенітету і  територіальної  цілісності  України,
забезпечення   її  економічної  та  інформаційної  безпеки;  стан
державної та комунальної власності, національного доходу, а також
стан    дотримання    органами    державної    влади,   місцевого
самоврядування та адміністрацією (власниками)  інших  установ  та
підприємств   усіх   форм   власності  загальних  обов"язків,  що
зазначені Конституцією  України,  та  гарантованих  нею  прав  та
свобод  громадян.  Всі ці питання можуть розглядатися в контексті
засобів реалізації суспільних (громадських) інтересів.

     РОЗДІЛ II  ПОВНОВАЖЕННЯ  І  ОБОВ"ЯЗКИ   ТИМЧАСОВИХ   СЛІДЧИХ
КОМІСІЙ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

     Стаття 6.  Повноваження тимчасових слідчих комісій Верховної
Ради України

     Тимчасові слідчі комісії мають право:

     1) вимагати  необхідну  для  розслідування  інформацію   від
державних   органів,   їх   посадових   осіб,  органів  місцевого
самоврядуванння, інших установ і підприємств усіх форм власності,
їх   керівників.  Інформація,  що  становить  державну  таємницю,
надається згідно правил, встановлених чинним законодавством;

     2) на вільний доступ до інформації та документів,  що  мають
пряме  чи  опосередковане  відношення  до предмету розслідування,
отримувати їх копії;

     3) викликати будь-яку особу для дачі пояснень;

     4) брати пояснення від будь-яких осіб,  що мають причетність
до справ, що розслідуються тимчасовими слідчими комісіями;

     5) проводити допит свідків, здійснювати експертизи та слідчі
експерименти;

     6) звертатись  за  допомогою  і  отримувати  її   від   усіх
державних   органів   та  їх  посадових  осіб  при  розслідуванні
визначених Верховною Радою України питань;

     7) користуватись           послугами            прокуратури,
контрольно-ревізійних   органів,   фахівців   Рахункової  палати,
наукових  консультантів  та  консультантів  постійних   комітетів
Верховної Ради України;

     8) на  безперешкодний  доступ  в установи та на підприємства
всіх форм власності для з"ясування питань, пов"язаних з предметом
рослідування;

     Cтаття 7.  Обов"язки  тимчасових  слідчих  комісій Верховної
Ради України

     Тимчасові слідчі комісії зобов"язані:

     1) вести протоколи та стенограми своїх засідань;

     2) вести облік всієї інформації та документів,  що надходять
в   комісії   в   ході  розслідування,  а  також  копій  вихідних
документів;

     3) приводити до  присяги  свідків,  експертів,  інших  осіб,
причетних до подання доказів тимчасовій слідчій комісії,  а також
тих фахівців,  хто  причетний  до  роботи  у  справі  дослідження
(вивчення) доказів;

     4) проводити збір інформації,  матеріалів та документів, які
мають  ознаки  відповідних  доказів   у   справі   розслідування,
здійснювати їх дослідження з метою встановлення істини;

     5) на  основі  всебічного  аналізу досліджених фактів робити
висновки та пропозиції для  внесення  на  розгляд  на  пленарному
засіданні Верховної Ради України;

     6) доповідати  сесії  Верховної  Ради  України  про  хід  та
результати   розслідування   у   відповідності   з    визначеними
завданнями;

     7) здавати  в  архів  Верховної  Ради України всі протоколи,
стенограми своїх засідань, а також матеріали розслідувань разом з
висновками   та   пропозиціями.  У  разі  направлення  матеріалів
тимчасової слідчої комісії до Генеральної прокуратури чи до суду,
в архів здаються їх копії.

     Стаття 8.  Забезпечення тимчасових слідчих комісій Верховної
Ради України інформацією

     На запити та звернення тимчасових слідчих комісій  Верховної
Ради  України  в  процесі  здійснення  ними своїх повноважень всі
органи  державної  влади  і  органи   місцевого   самоврядування,
підприємства,   установи   та   організації  незалежно  від  форм
власності та їх посадові особи зобов"язані  надавати  інформацію,
що   стосується   об"єктів   депутатського   розслідування  та  є
необхідною для здійснення перевірок.

     Посадові особи органів і підприємств,  що  перевіряються,  у
разі  відмови  або  ухилення  від  своєчасного надання необхідної
інформації або документації на вимогу тимчасової слідчої комісії,
а   також   за   надання   недостовірної   інформації  підлягають
притягненню до відповідальності у порядку,  встановленому  чинним
законодавством України.

     РОЗДІЛ III   ОРГАНІЗАЦІЯ  І  ПОРЯДОК  ДІЯЛЬНОСТІ  ТИМЧАСОВИХ
СЛІДЧИХ КОМІСІЙ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

     Стаття 9.  Створення тимчасових  слідчих  комісій  Верховної
Ради України

     Тимчасові слідчі    комісії   створюються   для   проведення
розслідування  з  питань,  що  становлять   суспільний   інтерес,
рішенням  парламенту,  якщо за відповідну постанову проголосувала
не менш як одна третина від конституційного складу Верховної Ради
України.

     Підставами для   призначення   та  проведення  депутатського
розслідування можуть бути повідомлення про порушення  Конституції
України  або  інших нормативно-правових актів державними органами
та  посадовими  особами,   органами   місцевого   самоврядування,
адміністрацією (власниками) установ,  підприємств будь-якої форми
власності відносно  питань,  що  становлять  суспільний  інтерес;
повідомлення   про   обставини,   які   загрожують  суверенітету,
територіальній цілісності України або її екологічним, політичним,
економічним  та  культурним  інтересам;  повідомлення  про масове
порушення прав та законних інтересів громадян та їх об"єднань.

     Постанова Верховної Ради України  про  створення  тимчасової
слідчої комісії повинна визначити:

     1) назву комісії;

     2) завдання комісії;

     3) кількісний і персональний склад комісії;

     4) термін попереднього звіту про виконання завдань;

     5) заходи кадрового, матеріально-технічного, інформаційного,
організаційного забезпечення;

     6) інші державні  органи,  що  зобов"язані  співпрацювати  з
комісією у справі розслідування.

     Стаття 10.    Правоможність   тимчасових   слідчих   комісій
Верховної Ради України

     Будь-яка тимчасова слідча  комісія  Верховної  Ради  України
правоможна проводити свої засідання,  якщо на них присутні більше
половини народних депутатів України від її загального складу. Всі
рішення на цих засіданнях приймаються більшістю голосів присутніх
членів комісії шляхом відкритого голосування.

     Засідання робочих  комісій  по  допиту  свідків  та   взяття
пояснень   від  посадових  осіб  та  інших  суб"єктів  по  справі
розслідування проводиться в присутності не менше  трьох  народних
депутатів України-членів тимчасової слідчої комісії.

     Стаття 11.  Організація  роботи  тимчасової  слідчої комісії
Верховної Ради України

     1. Своє перше засідання тимчасова слідча  комісія  проводить
не  пізніше  як  через  дві  доби  з  дня її створення.  На цьому
засіданні  більшістю  голосів  від   присутніх   членів   комісії
обираються  її  голова,  заступник  голови  та секретар,  а також
затверджується процедура її діяльності та план роботи.

     2. Комісія для виконання визначених Верховною Радою  України
завдань може створювати робочі групи за певними напрямками. До їх
складу повинно входити не менше трьох народних депутатів України,
а  також  можуть  залучатися  потрібні  фахівці.  Про  це комісія
приймає відповідне рішення.

     3. Для  забезпечення  відповідних  умов  роботи   тимчасової
слідчої  комісії  утворюється  секретаріат,  до  якого входить не
менше двох осіб з числа постійних працівників  апарату  Верховної
Ради України.

     4. В  міру необхідності для дослідження визначених завданням
тимчасової слідчої комісії питань  можуть  залучатися  на  посади
головних консультантів,  консультантів та спеціалістів відповідні
фахівці на умовах оплати праці за угодою.  На одну  таку  комісію
виділяється не більше п"яти посадових окладів.

     Прийом на  таку  роботу  відповідних  фахівців та розірвання
(припинення)  угоди  з  ними  здійснюється  керівництвом  апарату
Верховної  Ради  України  за поданням голови чи заступника голови
тимчасової слідчої комісії.

     5. Діловодство  тимчасової  слідчої  комісії   здійснює   її
секретаріат.

     Стаття 12.  Координація роботи в тимчасових слідчих комісіях
Верховної Ради України

     1. Обов"язки по  координації  роботи  в  тимчасових  слідчих
комісіях  та  організації  в  них  відповідних  умов  для слідчої
діяльності покладаються на їх голів та заступників.

     2. Голова тимчасової слідчої комісії:

     а) забезпечує розробку плану роботи комісії;

     б) організовує  роботу  членів  комісії,  її   секретаріату,
консультантів   та   залучених   до  неї  фахівців  на  виконання
визначених завдань, координує їх діяльність;

     в) піклується про забезпечення комісії належними умовами  та
виконання  затвердженного  тимчасовою  слідчою  комісією плану її
роботи,  здійснює з цією метою необхідні подання та звернення  до
відповідних інстанцій;

     г) підписує  документи,  з яких комісією прийняте відповідне
рішення, та протоколи її засідань;

     д) головує на засіданні тимчасової слідчої комісії Верховної
Ради України;

     е) інформує  членів  тимчасової слідчої комісії про офіційні
документи, листи, що надійшли до комісії;

     є) здійснює  зв"язок  з  відповідними  державними  органами,
органами  місцевого  самоврядування,  їх  посадовими  особами  та
іншими установами, що мають відношення до справи розслідування;

     ж) забезпечує    дослідження    матеріалів     депутатського
розслідування та підготовку висновків і пропозицій з них;

     з) відповідає  за  передачу до архіву Верховної Ради України
протоколів   тимчасової    слідчої    комісії    та    матеріалів
розслідування;

     и) за рішенням комісії запрошує на її засідання чи засідання
робочих груп певних осіб;

     і) приймає тексти присяги,  що приносять  певні  особи,  які
причетні до подання доказів або у справі дослідження доказів;

     ї) контролює  дотримання  членами тимчасової слідчої комісії
вимог  кримінально-процесуального   законодавства   України   при
одержанні та дослідженні (вивченні) доказів;

     й) у разі неодноразового ухилення народних депутатів України
від виконання ними обов"язків члена  тимчасової  слідчої  комісії
інформує  про  це  голів  їх  фракцій  та  Голову  Верховної Ради
України;

     к) виконує інші  функції,  передбачені  рішеннями  Верховної
Ради України.

     3. Заступник голови тимчасової слідчої комісії:

     а) виконує  обов"язки  Голови  тимчасової  слідчої комісії у
разі його відсутності,  або неможливості  виконувати  їх  з  його
боку;

     б) виконує  за  дорученням  Голови тимчасовї слідчої комісії
окремі його функції,  а також завдання по організації роботи цієї
комісії;

     в) підписує  відповідні  документи у разі відсутності Голови
тимчасової  слідчої  комісії,  або  неможливості  ним  робити  це
самостійно.

     4. Секретар тимчасової слідчої комісії:

     а) бере  участь  у складанні плану роботи тимчасової слідчої
комісії та розробці звернень у відповідні органи та  установи,  а
також інших вихідних документів;

     б) контролює ведення діловодства комісії та її секретаріату,
підписує разом з Головою тимчасової слідчої комісії протоколи  її
засідання;

     в) веде   облік   засідань  тимчасової  слідчої  комісії  та
присутніх на засіданнях;

     г) контролює виконання рішень тимчасової слідчої комісії  та
забезпечення її членів необхідними документами та матеріалами;

     д) контролює  виконання  плану  роботи комісії та графіку її
дій;

     e) готує матеріали тимчасової слідчої комісії до передачі їх
в архів Верховної Ради України.

     5. Член тимчасової слідчої комісії:

     а) приймає  участь  в  усіх  засіданнях  тимчасової  слідчої
комісії та відповідної робочої групи, до складу якої він входить;

     б) працюючи  в  тимчасовій  слідчій  комісії,   дотримується
прийнятої   нею   процедури,   а  при  одержанні  та  дослідженні
(вивченні) доказів діє узгоджено  з  іншими  членами  комісії,  а
також   у   відповідності   до  вимог  кримінально-процесуального
законодавства України та встановлених цим Законом;

     в) сумлінно виконує визначені для нього доручення комісії;

     д) проявляє активність і самостійну ініціативу при виконанні
завдань  тимчасової слідчої комісії та доручень її голови чи його
заступника, виходячи також з правових норм, передбачених статтями
40,  76,  86  Конституції  України  та  Законами  "Про  звернення
громадян", "Про статус народного депутата України";

     е) вносить пропозиції  щодо  організації  роботи  тимчасової
слідчої   комісії   та   опрацювання   матеріалів   депутатського
розслідування та висновків з них;

     є) викладає  свою  окрему  думку  як  додаток  до   рішення,
висновку  чи  пропозицій,  у разі не згоди з позицією більшості в
комісії.

     Стаття 13.  Порядок діяльності  тимчасової  слідчої  комісії
Верховної Ради України

     1. На   засіданні   будь-якої   тимчасової  слідчої  комісії
вирішуються питання :

     а) обрання голови, його заступника та секретаря комісії;

     б) затвердження плану та процедури роботи комісії;

     в) утворення робочих груп комісії за  напрямками  визначених
завдань;

     г) залучення   для   отримання  доказів  та  їх  дослідження
працівників   прокуратури,   правоохоронних   органів,   наукових
консультантів, експертів та інших фахівців;

     д) розробки   схем  по  отриманню  та  дослідженню  доказів,
узгодження структури і форм відповідних документів, звернень;

     е) розподілу доручень;

     є) запрошення свідків, посадових осіб та інших для одержання
відповідних пояснень та доказів;

     ж) повідомлення   в   засобах  масової  інформації  відносно
організації роботи комісії;

     з) відрядження  членів  цієї  комісії   у   зв"язку   з   її
діяльністю;

     и) ухвалення висновків та пропозицій комісії;

     і) затвердження  тексту  звіту про роботу тимчасової слідчої
комісії та визначення  доповідача  звіту  перед  Верховною  Радою
України.

     Комісія розглядає й інші питання, передбачені цим Законом та
Законами  "Про  звернення  громадян"  і  "Про  статус   народного
депутата   України"   стосовно   перевірок   дотримання   законів
державними   органами    та    органами    об"єднань    громадян,
підприємствами, установами та організаціями, а також депутатських
розслідувань.

     2. Робочі групи,  що входять до  складу  тимчасових  слідчих
комісій,   здійснюють   перевірки   певних   фактів,   подій   як
безпосередньо на місцях їх виникнення, так і опосередковано через
витребування  відповідних  документів  та  матеріалів,  отримання
пояснень та доказів.

     Доступ таких  груп  на  відповідні  об"єкти   забезпечується
шляхом  пред"явлення  посвідчення осіб,  уповноважених тимчасовою
слідчою комісією, чи посвідчення народного депутата України.

     3. Право народних депутатів України,  які  беруть  участь  в
депутатських   розслідуваннях,   на  ознайомлення  з  необхідними
документами й матеріалами та на отримання пояснень від  будь-яких
осіб  визначено  нормами  Закону  України  "Про  статус народного
депутата України".

     4. Від імені тимчасової слідчої комісії до будь-якого органу
чи   посадової  особи  за  наданням  необхідних  для  дослідження
(вивчення)  документів  звертається  голова  комісії   або   його
заступник.

     5. Тимчасові  слідчі  комісії  можуть  доручати  відповідним
органам проведення оперативно-розшукових дій, передбачених статею
8 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність",  а саме в
частині 1 пунктами:

     1) опитувати  осіб  за   їх   згодою,   використовувати   їх
добровільну допомогу;

     2) проводити  контрольні  закупки  товарів з метою виявлення
фактів протиправної діяльності;

     3) брати   участь   у   перевірці    фінансово-господарської
діяльності підприємств, установ, організацій та окремих осіб;

     4) витребувати,  збирати  і  вивчати  документи та дані,  що
характеризують діяльність підприємств,  установ,  організацій,  а
також  спосіб  життя окремих осіб,  підозрюваних у підготовці або
вчиненні злочину, джерело та розміри їх доходів;

     6) відвідувати  жилі  та  інші  приміщення  за   згодою   їх
власників  або  мешканців  для  з"ясування обставин вчиненого або
такого,  що готується,  злочину,  а також збирати  відомості  про
протиправну   діяльність   підозрюваних   або   осіб,  щодо  яких
проводиться перевірка;

     11) здійснювати візуальне спостереження в громадських місцях
із   застосуванням   фото-,  кіно-  і  відеозйомки,  оптичних  та
радіоприладів, інших технічних засобів;

     15) використовувати   за   згодою   адміністрації   службові
приміщення,   транспортні   засоби  та  інше  майно  підприємств,
установ,  організацій,  а так само за згодою осіб -  житло,  інші
приміщення, транспортні засоби і майно, які їм належать.

     6. Для  розгляду  попередньо  визначених питань на засідання
тимчасових  слідчих  комісій  чи  їх  робочих  груп  можуть  бути
запрошені будь-які особи, присутність яких визнана необхідною.

     7. Тимчасові  слідчі  комісії завчасно,  але не пізніш як за
три дні,  в  письмовій  формі  повідомляють  керівництво  органів
влади,  підприємств,  установ  і  організацій,  представники яких
викликаються на засідання.

     В повідомленні запрошеним вказується час і місце  засідання,
з  якого  питання  необхідна  їх  присутність,  які  матеріали та
документи необхідно мати з собою.

     Виклик свідків  та  інших  осіб  для  надання   пояснень   в
тимчасовій слідчій комісії здійснюється в порядку,  передбаченому
кримінально-процесуальним кодексом України.

     Запрошена особа зобов"язана своєчасно прибути  на  засідання
тимчасової слідчої комісії чи її робочої групи.

     8. Свідки, експерти, інші особи, причетні до подання доказів
тимчасовій слідчій комісії, приносять присягу такого змісту:

     "Зобов"язуюся повідомляти   тимчасовій    слідчій    комісії
Верховної Ради України достовірні факти,  які стали мені відомі у
справі ........................  не приховуючи і не  змінюючи  їх
навмисно,    говорити    тільки   правду.   Я   усвідомлюю   свою
відповідальність за порушення цього обов"язку".

     9. Експерти,  спеціалісти та інші особи,  причетні до роботи
тимчасової   слідчої  комісії  у  справі  дослідження  (вивчення)
доказів, приносять присягу такого змісту:

     "Зобов"язуюся повідомляти   тимчасовій    слідчій    комісії
Верховної  Ради України достовірні дані,  відомі мені в міру моїх
спеціальних (професійних) знань,  сумлінно їх використовувати при
дачі   висновків   і   їх   формулюванні.   Я   усвідомлюю   свою
відповідальність за порушення цього обов"язку".

     10. Одночасно з  принесенням  присяги  ці  особи  підписують
текст   аналогічного   змісту.   Відповідно   до   ст.  178,  179
Кримінального   кодексу   України   вони    попереджаються    про
відповідальність  за дачу завідомо неправдивих показань і відмову
від дачі показань.

     У разі порушення особами, зазначеними в ч. 8, 9 цієї статті,
присяги  тимчасова  слідча  комісія  направляє  матеріал  про  це
Генеральному прокурору України.  Ці особи несуть відповідальність
згідно з Кримінальним кодексом України.

     11. Протоколи  всіх  слідчих  дій тимчасової слідчої комісії
оформляються    у    відповідності    з    вимогами    ст.     85
Кримінально-процесуального  кодексу  України  (КПК),  а  висновки
експертів - відповідно з вимогами ст.200 КПК.

     12. На  час  діяльності  тимчасових   слідчих   комісій   їх
протоколи та оригінали документів зберігаються в сейфі.

     13. В  процесі  дослідження  матеріалів  розслідування кожен
член   тимчасової   слідчої   комісії   працює   з   ксерокопіями
витребуваних  документів,  що  не  виключає  його звернення до їх
оригіналів, при необхідності консультується з фахівцями, радиться
з консультантами комісії.

     Всі зауваження,  висновки  та  пропозиції щодо досліджуваних
матеріалів та фактів (доказів) члени тимчасової  слідчої  комісії
викладають  письмово  та  подають  їх на ім"я голови цієї комісії
через її секретаріат або безпосередньо.

     14. По завершенню депутатського розслідування чи  поетапного
виконання  визначених  комісією  завдань  проводиться  підсумкове
засідання тимчасової слідчої  комісії,  на  якому  узагальнюються
висновки  та  пропозиції,  що  надійшли  від членів комісії та її
експертів,  і  приймається  відповідне  рішення.   Про   все   це
повідомляється Голова Верховної Ради України.

     Стаття 14.  Вимоги  щодо  висновків та пропозицій тимчасової
слідчої комісії:

     1. Результати депутатського розслідування  тимчасова  слідча
комісія  викладає  у  письмовому  висновку,  який повинен містити
відомості про:

     а) факти   й   обставини,   які   стали    підставами    для
розслідування;

     б) факти,   встановлені   комісією,   і   докази,  якими  це
підтверджується;

     в) факти, що не підтвердилися, і причини цього.

     2. Комісія,   при   підготовці   висновку    щодо    кожного
встановленого   нею   факту,  проводить  голосування.  Результати
голосування з  зазначенням  кількості  голосів,  поданих  "за"  і
"проти", вказуються у висновку.

     3. Пропозиції  тимчасової слідчої комісії повинні вказувати,
що й кому слід робити надалі з висновками у разі затвердження  їх
парламентом.   Вони  можуть  бути  оформлені  у  вигляді  проекту
постанови Верховної Ради України.

     Тимчасова слідча комісія може подавати Голові Верховної Ради
України  окремі  пропозиції щодо встановлення ступеню секретності
її документів,  якщо вони мають відношення до державної  таємниці
або впливають на таємницю слідства.

     Висновки і   пропозиції  тимчасових  слідчих  комісій  не  є
вирішальними для слідства і суду.

     Стаття 15.  Завершення  роботи  тимчасових  слідчих  комісій
Верховної Ради України

     1. Після  закінчення депутатського розслідування і складання
мотивованого висновку  та  пропозицій  тимчасова  слідча  комісія
надсилає  їх  Голові Верховної Ради,  а після включення в порядок
денний сесії відповідного питання доповідає про них на пленарному
засіданні.  Верховна  Рада України проводить обговорення доповіді
тимчасової слідчої комісії та приймає відповідне рішення.

     2. Повноваження  тимчасових  слідчих  комісій   припиняються
автоматично  з  прийняттям  Верховною  Радою  України остаточного
рішення щодо результатів роботи  цих  комісій,  а  також  у  разі
припинення повноважень Верховної Ради, яка створила цю комісії.

     Стаття 16. Реагування на висновки тимчасових слідчих комісій
Верховної Ради України

     Після розгляду звітів тимчасових  слідчих  комісій  Верховна
Рада України своїми постановами:

     1) затверджує   висновки  і  пропозиції  тимчасових  слідчих
комісій або відхиляє їх для доопрацювання;

     2) у  разі  необхідності  направляє   матеріали   тимчасових
слідчих  комісій  до  Генеральної  прокуратури для їх вивчення та
правової оцінки;

     3) може  направити  висновки  тимчасових   слідчих   комісій
Президенту  України  чи Прем"єр-міністру України для відповідного
реагування на них;

     4) може прийняти рішення  про  публікацію  цих  висновків  в
газеті "Голос України" та інших засобах масової інформації чи про
відповідну заяву.

     РОЗДІЛ ІV  ГАРАНТІЇ   ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ   ДІЯЛЬНОСТІ   ТИМЧАСОВИХ
СЛІДЧИХ КОМІСІЙ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

     Стаття 17.  Гарантії  правового  статусу  членів  тимчасових
слідчих комісій Верховної Ради  України  та  осіб,  залучених  до
роботи у них

     За будь-який  вплив  на членів тимчасових слідчих комісій та
осіб,  залучених до роботи в них,  з метою перешкодити  виконанню
ними їх повноважень або добитися прийняття рішення, що суперечить
чинному законодавству України,  насильницькі дії, образу, а також
розповсюдження неправдивої інформації щодо них винні особи несуть
відповідальність, встановлену законодавством України.

     Оскарження дій членів тимчасової слідчої комісії,  осіб, які
виконують  її  доручення,  здійснюються  у  встановленому законом
порядку.

     Стаття 18.  Соціальний і правовий захист осіб, що працюють у
тимчасових слідчих комісіях Верховної Ради України

     Особа, яка   залучається  до  виконання  завдань  тимчасової
слідчої комісії Верховної Ради України,  перебуває  під  захистом
держави.  На неї розповсюджуться вимоги ч. 2 ст.13 Закону України
"Про оперативно-розшукову діяльність".

     Стаття 19.  Відшкодування витрат на забезпечення  діяльності
тимчасових слідчих комісій Верховної Ради України

     Фінансування витрат,   пов"язаних  з  діяльністю  тимчасових
слідчих комісій, здійснюється за рахунок кошторису, передбаченого
Верховною Радою Україною.