Проект
                                                       (24.09.99)
                                       на заміну раніше поданого
                          Закон України

                    "Про Президента України"

                  РОЗДIЛ I. ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ

     Стаття 1. Пост Президента України

     Вiдповiдно до Конституцiї України Президент України є главою
держави i виступає вiд її iменi.

     Президент України  є   гарантом   державного   суверенiтету,
територiальної   цiлiсностi   України,   додержання   Конституцiї
України, прав i свобод людини i громадянина.

     Стаття 2. Приципи дiяльностi Президента України

     Президент України у своїй дiяльностi керується принципами:

     1) верховенства права;

     2) верховенства Конституцiї та законiв  України  над  iншими
нормативно-правовими актами;

     3) прiоритету прав i свобод людини i громадянина;

     4) подiлу  державної  влади  на  законодавчу,  виконавчу  та
судову;

     5) персональної вiдповiдальнiстi за прийнятi рiшення;

     6) гласностi.

     Cтаття 3. Правова основа дiяльностi Президента України

     Президент України у своїй дiяльностi керується  Конституцiєю
України,  законами  України  та  чинними  мiжнародними договорами
України.

     Президент України  здiйснює  свої   повноваження   у   межах
встановлених   Конституцiєю   України  i  вiдповiдно  до  законiв
України.

     Стаття 4. Звання та атрибути Президента України

     Звання Президента    України    охороняється    законом    i
зберiгається за ним довiчно, якщо тiльки Президент України не був
усунений з поста в порядку iмпiчменту.

     Резиденцiя Президента України знаходиться в столицi  України
- мiстi Києвi. На будинку резиденцiї Президента України крiпиться
Державний Герб України та вивiшується Державний Прапор України.

     Стаття 5. Строк повноважень Президента України

     Президент України  обирається  строком  на  п'ять  рокiв   i
виконує   свої   повноваження  до  вступу  на  пост  новообраного
Президента України.

     Повноваження Президента України  припиняються  достроково  у
разi:

     1) вiдставки;

     2) неможливостi  виконувати  свої  повноваження  за   станом
здоров'я;

     3) усунення з поста в порядку iмпiчменту;

     4) смертi.

     Стаття 6. Виконання обов'язкiв Президента України

     Президент України не може передавати свої повноваження iншим
особам або органам.

     У разi  дострокового   припинення   повноважень   Президента
України  виконання  обов'язкiв  Президента  України  на перiод до
обрання i вступу на пост нового Президента  України  покладається
на   Прем'єр-мiнiстра   України,  а  у  разi  вакантностi  посади
Прем'єр-мiнiстра України - на особу, що виконує його обов'язки.

     Обмеження повноважень  Прем'єр-мiнiстра  України   пiд   час
виконання   ним   обов'язкiв   Президента   України   встановленi
Конституцiєю України поширюються i на iнших осiб,  якi  виконують
обов'язки Президента України.

            РОЗДIЛ II. ОБРАННЯ ТА НАБУТТЯ ПОВНОВАЖЕНЬ
                       ПРЕЗИДЕНТОМ УКРАЇНИ

     Стаття 7. Вимоги до Президента України

     Президентом України може бути громадянин України не молодший
тридцяти п'яти рокiв,  який має право голосу,  проживає в Українi
протягом  десяти  останнiх  перед  днем  виборiв рокiв та володiє
державною мовою.

     Президент України  не  може  мати  iншого   представницького
мандата,   обiймати  посаду  в  органах  державної  влади  або  в
об'єднаннях громадян,  а також займатися  iншою  оплачуваною  або
пiдприємницькою  дiяльнiстю чи входити до складу керiвного органу
чи  наглядової  ради  пiдприємства,  що  має  на  метi  одержання
прибутку.

     Стаття 8. Обрання Президента України

     Президент України  обирається  громадянами України на основi
загального,  рiвного i прямого виборчого  права  шляхом  таємного
голосування.

     Одна й та сама особа не може бути Президентом України бiльше
нiж два строки пiдряд.

     Черговi вибори  Президента  України  проводяться  в  останню
недiлю жовтня п'ятого року повноважень Президента України. У разi
дострокового припинення  повноважень  Президента  України  вибори
Президента  України  проводяться  в  перiод дев'яноста днiв з дня
припинення повноважень.

     Порядок проведення виборiв Президента  України  визначається
Законом України Про вибори Президента України.

     Стаття 9. Присяга i набуття повноважень Президента України

     Новообраний Президент  України  вступає  на  пост  з моменту
складення  ним  присяги  Українському  народовi   на   урочистому
засiданнi Верховної Ради України.

     Присяга складається Президентом України не пiзнiше нiж через
тридцять днiв пiсля офiцiйного  оголошення  результатiв  виборiв.
Президент   України,  обраний  на  позачергових  виборах  складає
присягу  у  п'ятиденний   строк   пiсля   офiцiйного   оголошення
результатiв  виборiв.  Дату  складення  присяги  визначає  Голова
Конституцiйного Суду України за погодженням з  Головою  Верховної
Ради України.

     Приведення Президента України до присяги,  зокрема перевiрку
дотримання вимог Конституцiї України до особи Президента  України
та виступ з доповiддю про це на засiданнi Верховної Ради України,
а також надання слова новообраному Президентовi України, здiйснює
Голова Конституцiйного Суду України.

     Президент України,   тримаючи   в  правiй  руцi  Конституцiю
України та в лiвiй руцi - Пересопницьке Євангелiє,  складає  таку
присягу:

     "Я, (iм'я  та  прiзвище),  волею  народу обраний Президентом
України,  заступаючи на цей високий пост,  урочисто  присягаю  на
вiрнiсть  Українi.  Зобов'язуюсь  усiма  своїми справами боронити
суверенiтет i незалежнiсть України,  дбати про благо  Вiтчизни  i
добробут   Українського   народу,   обстоювати  права  i  свободи
громадян,  додержуватися Конституцiї України i  законiв  України,
виконувати  свої  обов'язки  в  iнтересах  усiх  спiввiтчизникiв,
пiдносити авторитет України у свiтi."

     Стаття 10.   Виконання   вимог   щодо   несумiщення    посад
Президентом України

     Документами, що    пiдтверджують    виконання    новообраним
Президентом України вимог щодо несумiщення посад, є:

     1) заява про  дострокове  припинення  повноважень  народного
депутата  України,  депутата Верховної Ради Автономної Республiки
Крим або депутата мiсцевої (обласної, районної, мiської, районної
в  мiстi,  селищної,  сiльської)  ради чи повноважень сiльського,
селищного, мiського голови, якщо новообраний Президент України на
момент  його  реєстрацiї  як  кандидата  в Президенти України мав
iнший представницький мандат:

     2) рiшення  вищого  органу  пiдприємства   про   вiдкликання
новообраного  Президента  України з посади члена керiвного органу
або наглядової ради  вiдповiдного  пiдприємства,  або  довiдка  з
органу  державної  податкової  служби про виключення з Державного
реєстру суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi як фiзичної особи  -
суб'єкта  пiдприємницької  дiяльностi,  або довiдка про наявнiсть
вiдповiдної заяви про таке виключення, якщо новообраний Президент
України  на  момент  його  реєстрацiї  як  кандидата в Президенти
України входив до складу керiвного  органу  або  наглядової  ради
пiдприємства, або займався пiдприємницькою дiяльнiстю;

     3) трудова  книжка,  в  якiй  мiститься запис про звiльнення
новообраного Президента України з попереднього мiсця роботи.

     У разi, якщо новообраний Президент України не виконав вимоги
щодо несумiщення посад протягом тридцяти днiв з дня його обрання,
вiн не  допускається  Головою  Конституцiйного  Суду  України  до
складення  присяги,  а  Верховна  Рада України призначає повторнi
вибори Президента України.

     Стаття 11.  Порядок  передачi  повноважень  до  новообраного
Президента України

     Президент України,  який  не  обраний  повторно,  з  моменту
оголошення результатiв виборiв до набуття повноважень новообраним
Президентом  України  не має права:  укладати мiжнароднi договори
України, достроково припинити повноваження Верховної Ради України
(протягом  останнiх  шести  мiсяцiв своїх повноважень),  приймати
рiшення про вiдставку  Кабiнету  Мiнiстрiв  України,  утворювати,
реорганiзовувати та лiквiдовувати мiнiстерства та iншi центральнi
органи виконавчої влади.

     Президент України, повноваження якого припиняються, iнформує
новообраного   Президента   України   про  внутрiшнє  i  зовнiшнє
становище України.

     Новообраному Президенту України про стан справ  у  сферi  їх
вiдповiдальностi  доповiдають  Прем'єр-мiнiстр  України,  Мiнiстр
закордонних справ України,  Мiнiстр  оборони  України  та  Голова
Служби безпеки України.

     Новообраному Президенту  України  до  моменту  складення ним
присяги надається примiщення у резиденцiї Президента  України,  а
також  надається  у  пiдпорядкування до 10 осiб з числа державних
службовцiв апарату Президента України.

     Новообраний Президент  України  до  моменту  складення   ним
присяги  має  право:  безперешкодного  доступу  до  всiх  органiв
державної влади та отримання будь-якої  iнформацiї  вiд  них.  На
його   вимогу   усi   посадовi  особи  органiв  виконавчої  влади
зобов'язанi особисто надати необхiдну iнформацiю.

     Пiсля складення новообраним Президентом України  присяги  на
церемонiї  його  вступу  на  посаду Прем'єр-мiнiстр України подає
йому заяву про вiдставку Кабiнету Мiнiстрiв України.

      РОЗДIЛ III. ЗДIЙСНЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

     Глава 1. Вiдносини Президента України з Верховною Радою
          України, органами виконавчої та судової влади

     Стаття 12.  Вiдносини  Президента  України з Верховною Радою
України

     Президент України вправi у  будь-який  час  брати  участь  у
засiданнях  Верховної  Ради  України  та  виступати  з будь-якого
питання.

     Президент України звертається iз щорiчними та  позачерговими
посланнями  до  Верховної  Ради  України про внутрiшнє i зовнiшнє
становище України.

     Президентовi України належить право законодавчої iнiцiативи.
Законопроекти,  визначенi  Президентом  України  як  невiдкладнi,
розглядаються Верховною Радою України позачергово.

     Президент України має право вимагати  вiд  Голови  Верховної
Ради України скликання позачергової сесiї Верховної Ради України.

     Президент України   зобов'язаний   в   мiсячний  строк  дати
вiдповiдь на запит Верховної Ради України.  Вiдповiдь  Президента
України  оголошується  на  засiданнi  Верховної Ради України i за
результатами її обговорення приймається постанова.

     Для iнформування Президента України  та  представлення  його
позицiї   у  Верховнiй  Радi  України  Президентом  України  може
призначатися Представник  Президента  України  у  Верховнiй  Радi
України з числа народних депутатiв України за згодою.

     Стаття 13. Пiдписання Президентом України законiв України

     Президент України пiдписує закони,  прийнятi Верховною Радою
України,  протягом п'ятнадцяти днiв пiсля їх отримання, беручи до
виконання та офiцiйно оприлюднює.

     У разi своєї незгоди з прийнятим законом Президент України в
п'ятнадцятиденний строк пiсля  його  отримання  вправi  повернути
такий   закон   зi   своїми   вмотивованими   i   сформульованими
пропозицiями до Верховної Ради України  для  повторного  розгляду
(право вето).

     У разi  якщо Президент України протягом встановленого строку
не повернув  закон  для  повторного  розгляду,  закон  вважається
схваленим  Президентом  України i має бути пiдписаний та офiцiйно
оприлюднений в порядку, передбаченому законом.

     Якщо пiд час повторного розгляду закон буде знову  прийнятий
Верховною  Радою  України  не  менш  як  двома  третинами  вiд її
конституцiйного  складу,  Президент  України  зобов'язаний   його
пiдписати та офiцiйно оприлюднити протягом десяти днiв.

     У разi,  якщо  Президент  України не пiдписав та офiцiйно не
оприлюднив закон,  повторно розглянутий та прийнятий не  менш  як
двома третинами вiд конституцiйного складу Верховної Ради України
у визначений строк,  вiн може бути усунений  з  поста  у  порядку
iмпiчменту у зв'язку з порушенням Конституцiї України.

     Стаття 14.   Дострокове   припинення   Президентом   України
повноважень Верховної Ради України

     Президент України  може  достроково  припинити  повноваження
Верховної  Ради  України,  якщо  протягом  тридцяти  днiв  однiєї
чергової сесiї пленарнi засiдання не можуть розпочатися.

     Президент України за десять днiв офiцiйно попереджує  Голову
Верховної  Ради  України  про  можливiсть дострокового припинення
повноважень Верховної Ради України.  Якщо в  цей  строк  пленарнi
засiдання  чергової сесiї Верховної Ради України не розпочнуться,
Президент України припиняє повноваження Верховної Ради України.

     Президент України не може припинити  повноваження  Верховної
Ради   України   протягом   одного  року  з  дня  її  обрання  на
позачергових виборах,  проведених пiсля  дострокового  припинення
Президентом    України   повноважень   Верховної   Ради   України
попереднього скликання.

     Президент України не може достроково припинити  повноваження
Верховної  Ради  України  протягом  шести останнiх мiсяцiв строку
його повноважень.

     У разi   дострокового   припинення    Президентом    України
повноважень  Верховної  Ради  України  вiн  призначає позачерговi
вибори до Верховної Ради України.

     Стаття 15.  Повноваження  Президента  України  щодо  системи
органiв виконавчої влади

     Президент України:

     1) призначає    за    згодою    Верховної    Ради    України
Прем'єр-мiнiстра України та припиняє його повноваження;

     2) за поданням  Прем'єр-мiнiстра  України  призначає  членiв
Кабiнету  Мiнiстрiв  України,  керiвникiв  державних комiтетiв та
iнших прирiвняних до них центральних органiв виконавчої влади  та
припиняє їхнi повноваження на цих посадах;

     3) за  поданням  Кабiнету  Мiнiстрiв України призначає голiв
мiсцевих державних адмiнiстрацiй та припиняє їхнi повноваження на
цих  посадах,  в  тому  числi  у  зв'язку з висловленням недовiри
головi  районної  чи  обласної  державної   адмiнiстрацiї   двома
третинами депутатiв вiд складу вiдповiдної ради;

     4) припиняє  повноваження членiв Кабiнету Мiнiстрiв України,
керiвникiв  державних  комiтетiв  та  iнших  прирiвняних  до  них
центральних  органiв  виконавчої влади,  голiв мiсцевих державних
адмiнiстрацiй  у  зв'язку  з  неналежним  виконанням  ними  своїх
обов'язкiв та за порушення законодавства України;

     5) приймає рiшення про вiдставку Прем'єр-мiнiстра України та
iнших членiв Кабiнету Мiнiстрiв України;

     6) утворює,  реорганiзовує   та   лiквiдовує   за   поданням
Прем'єр-мiнiстра  України  мiнiстерства та iншi центральнi органи
виконавчої влади, дiючи в межах коштiв, передбачених на утримання
органiв виконавчої влади;

     7) затверджує  положення про мiнiстерства та iншi центральнi
органи виконавчої влади за поданням Прем'єр-мiнiстра України;

     8) має право  виступати  з  iнiцiативою  скликання  засiдань
Кабiнету   Мiнiстрiв   України  та  прийняття  рiшеннь  Кабiнетом
Мiнiстрiв України,  а також брати участь  у  засiданнях  Кабiнету
Мiнiстрiв України;

     9) має  право  скасовувати  акти Кабiнету Мiнiстрiв України,
мiнiстерств та iнших центральних органiв виконавчої влади;

     10) скасовує рiшення голiв мiсцевих державних адмiнiстрацiй,
що   суперечать  Конституцiї  та  законам  України,  iншим  актам
законодавства України;

     11) здiснює  iншi  повноваження  визначенi  Конституцiєю  та
законами України.

     Стаття 16.  Повноваження  Президента  України  щодо  органiв
судової влади

     Президент України:

     1) утворює суди у визначеному законом порядку;

     2) здiйснює перше призначення на посаду  професiйного  суддi
за поданням Вищої ради юстицiї;

     3) призначає  третину  складу  Конституцiйного  Суду України
пiсля  консультацiй  з  Прем'єр-мiнiстром  України  та  Мiнiстром
юстицiї України;

     4) призначає трьох членiв Вищої ради юстицiї;

     5) звертається до Конституцiйного Суду України за вирiшенням
питанння     про      вiдповiднiсть      Конституцiї      України
(конституцiйнiсть):  законiв  та  iнших  правових актiв Верховної
Ради України; правових актiв Верховної Ради Автономної Республiки
Крим,  а також за висновком про вiдповiднiсть Конституцiї України
чинних  мiжнародних  договорiв  України   або   тих   мiжнародних
договорiв,  що  вносяться  до  Верховної Ради України для надання
згоди на їх обов'язковiсть.

       Глава 2. Здiйсненняя повноважень Президента України
       у сферах зовнiшньої полiтики, нацiональної безпеки
                       та оборони України

     Стаття 17.   Повноваження   Президента   України   у   сферi
зовнiшньої полiтики

     Президент України:

     1) представляє Україну в мiжнародних вiдносинах;

     2) здiйснює   керiвництво   зовнiшньополiтичною   дiяльнiстю
держави, веде переговори та укладає мiжнароднi договори України;

     3) приймає рiшення про визнання iноземних держав;

     4) приймає   вiрчi   i   вiдкличнi   грамоти   дипломатичних
представникiв iноземних держав;

     5) призначає та звiльняє  глав  дипломатичних  представництв
України в iнших державах i при мiжнародних органiзацiях;

     6) присвоює вищi дипломатичнi ранги.

     Стаття 18.   Повноваження   Президента   України   у   сферi
нацiональної безпеки та оборони України

     Президент України:

     1) є Верховним Головнокомандувачем Збройних Сил України;

     2) призначає на посади та звiльняє з посад вище командування
Збройних Сил України, iнших вiйськових формувань;

     3) здiйснює   загальне  керiвництво  у  сферах  нацiональної
безпеки та оборони України;

     4) вносить до Верховної Ради України подання про  оголошення
стану  вiйни  та  приймає  рiшення  про використання Збройних Сил
України у разi збройної агресiї проти України;

     5) приймає вiдповiдно до закону  рiшення  про  загальну  або
часткову  мобiлiзацiю  та введення воєнного стану в Українi або в
окремих її мiсцевостях у разi загрози нападу, небезпеки державнiй
незалежностi України;

     6) приймає  у  разi  необхiдностi  рiшення  про  введення  в
Українi або в  окремих  її  мiсцевостях  надзвичайного  стану,  з
наступним його затвердженням Верховною Радою України;

     7) присвоює вищi вiйськовi звання.

     Стаття 19. Рада нацiональної безпеки i оборони України

     Координацiйним органом   з  питань  нацiональної  безпеки  i
оборони при Президентовi України є Рада  нацiональної  безпеки  i
оборони  України,  яка  координує  i контролює дiяльнiсть органiв
виконавчої влади у цiй сферi.

     Президент України є  головою  Ради  нацiональної  безпеки  i
оборони України.

     Рiшення Ради   нацiональної   безпеки   i   оборони  України
вводяться в дiю указами Президента України.

     Правовi засади  органiзацiї  та дiяльностi Ради нацiональної
безпеки i оборони України,  її склад,  структура,  компетенцiя та
функцiї  визначаються  законом  про  Раду нацiональної безпеки та
оборони України.

      Глава 3. Здiйснення повноважень Президента України в
                   Автономнiй Республiцi Крим

     Стаття 20.  Представництво  Президента  України в Автономнiй
Республiцi Крим

     З метою   здiйснення  повноважень  Президента  України  щодо
збереження  територiальної  цiлiсностi  України   та   додержання
Конституцiї  України  в  Автономнiй  Республiцi  Крим утворюється
Представництво Президента України в  Автономнiй  Республiцi  Крим
(далi     -     Представництво),     яке    безпосередньо    йому
пiдпорядковується.

     Представництво здiйснює iнформування Президента України  про
розвиток   соцiально-економiчних   та   полiтичних   процесiв   в
Автономнiй Республiцi Крим,  забезпечує належне  виконання  актiв
законодавства   України   Верховною   Радою   i  Радою  мiнiстрiв
Автономної Республiки Крим,  районними державними адмiнiстрацiями
i органами мiсцевого самоврядування в Автономнiй Республiцi Крим.

     Представництво складається з Представника Президента України
в  Автономнiй  Республiцi  Крим  (далi  -  Представник)  та  його
заступникiв,  якi призначаються на посади та звiльняються з посад
Президентом України.

     Органiзацiйне та      матерiально-технiчне      забезпечення
дiяльностi  Представництва  здiйснює апарат Представництва,  який
складається  з  державних  службовцiв   та   патронатної   служби
Представника.

     Представник розподiляє  обов'язки  мiж  своїми заступниками,
вiдповiдно  до  структури  i  кошторису   витрат   на   утримання
Представництва  затверджує  положення  про  структурнi пiдроздiли
його апарату та штатний розпис, призначає на посади та звiльняє з
посад  працiвникiв  апарату Представництва,  визначає їх посадовi
обов'язки,  у межах своїх повноважень видає розпорядження,  якi є
обов'язковими для виконання працiвниками Представництва.

     Представництво є    юридичною   особою,   має   печатку   iз
зображенням  Державного  Герба  України  i  своїм  найменуванням,
рахунки в установах банкiв України.  На будинку,  де розмiщується
Представництво, встановлюється Державний Прапор України i вивiска
з  Державним  Гербом України та назвою "Представництво Президента
України в Автономнiй Республiцi Крим".

     Стаття 21. Повноваження Представництва

     Представництво має право:

     1) одержувати  вiд  центральних  органiв  виконавчої   влади
України,  а  також  Верховної  Ради  i  Ради мiнiстрiв,  районних
державних  адмiнiстрацiй  i  органiв   мiсцевого   самоврядування
Автономної   Республiки   Крим   безкоштовно   iнформацiю,  копiї
документiв та матерiалiв,  необхiднi для виконання покладених  на
Представництво  завдань;  нормативно-правовi акти Верховної Ради,
Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим та їх органiв подаються
до Представництва одразу пiсля їх прийняття;

     2) брати  участь  з  правом  дорадчого  голосу  у засiданнях
Верховної Ради та Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим;

     3) користуватися  iнформацiйними   банками   даних   апарату
Президента   України,  Кабiнету  Мiнiстрiв  України,  центральних
органiв виконавчої влади України, Верховної Ради i Ради мiнiстрiв
Автономної Республiки Крим та районних державних адмiнiстрацiй;

     4) входити  з  поданням  у  Верховну  Раду,  Раду  мiнiстрiв
Автономної Республiки Крим,  мiсцевi  державнi  адмiнiстрацiї  та
органи   мiсцевого   самоврядування   у   разi   прийняття   ними
нормативно-правових актiв,  що суперечать Конституцiї  i  законам
України,  актам Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України,
iншим актам законодавства  України,  порушують  права  i  свободи
громадян,  з  вимогою про усунення цих порушень,  про що iнформує
Президента України;  таке подання пiдлягає обов'язковому розгляду
у позачерговому порядку; у разi неналежного реагування на подання
щодо незаконностi прийнятих нормативно-правових актiв Представник
вносить  пропозицiї  про  скасування чи зупинення дiї таких актiв
безпосередньо Президентовi України;

     5) порушувати у встановленому законодавством порядку питання
про  притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб,  якi вчинили
правопорушення.

     6) використовувати державнi,  в тому числi урядовi,  системи
зв'язку та комунiкацiї.

     Стаття 22.  Реагування  Президента України на акти Верховної
Ради та Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим

     З мотивiв    невiдповiдностi    нормативно-правових    актiв
Верховної  Ради Автономної Республiки Крим Конституцiї України та
законам  України  Президент  України  може   зупинити   дiю   цих
нормативно-правових  актiв  Верховної  Ради Автономної Республiки
Крим з одночасним зверненням до Конституцiйного Суду України щодо
їх конституцiйностi.

     Президент України  має право скасовувати акти Ради мiнiстрiв
Автономної Республiки Крим.

              Глава 4. Здiйснення iнших повноважень
                       Президента України

     Стаття 23. Iншi повноваження Президента України

     Президент України вiдповiдно до законiв України:

     1) призначає всеукраїнський референдум щодо змiн Конституцiї
України  та  проголошує  всеукраїнський  референдум  за  народною
iнiцiативою;

     2) призначає на посади та звiльняє з посад посадових осiб  у
випадках, передбачених Конституцiєю України;

     3) присвоює вищi спецiальнi звання i класнi чини;

     4) нагороджує      державними     нагородами;     встановлює
президентськi вiдзнаки та нагороджує ними;

     5) приймає рiшення про прийняття до громадянства України  та
припинення громадянства України;

     6) приймає рiшення про надання притулку в Українi;

     7) здiйснює помилування.

     Стаття 24. Акти Президента України

     Президент України  на  основi  та  на  виконання Конституцiї
України та законiв України видає укази  i  розпорядження,  якi  є
обов'язковими до виконання на всiй територiї України.

     Укази Президента   України  видаються  з  питань  реалiзацiї
конституцiйних  повноважень  Президента  України.  З  усiх  iнших
питань   видаються   розпорядження   Президента  України,  якi  є
обов'язковими для осiб пiдпорядкованих Президенту України.

     Акти Президента  України  з  питань,  визначених  в  частинi
четвертiй статтi 106 Конституцiї України, скрiплююються пiдписами
Прем'єрмiнiстра України i мiнiстра,  вiдповiдального  за  акт  та
його  виконання.  У  разi  непiдписання  зазначеними особами акта
Президента України такий акт  є  нечинним  i  має  бути  офiцiйно
вiдкликаний главою держави.

     Укази Президента  України  з  питань нацiональної безпеки та
оборони,  зовнiшньої  полiтики,  про  затвердження  положень  про
центральнi  органи  виконавчої  влади  та  органiзацiю  дiльностi
допомiжних органiв i служб Президента України можуть бути  актами
нормативного  характеру.  Укази  Президента  України нормативного
характеру,  набувають чинностi у порядку визначеному законом  про
нормативнi правовi акти.

     Акти Президента  України ненормативного характеру доводяться
до вiдома виконавцiв у порядку визначеному Президентом України.

          РОЗДIЛ IV. ДОСТРОКОВЕ ПРИПИНЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ
                       ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

       Глава 1. Припинення повноважень Президента України
                   у разi смертi або вiдставки

     Стаття 25.  Припинення повноважень Президента України у разi
смертi

     Повноваження Президента  України  припиняються  достроково у
разi смертi.

     Офiцiйне повiдомлення  про дострокове припинення повноважень
Президента України у зв'язку з  смертю  та  про  покладення  його
обов'язкiв  на  Прем'єрмiнiстра  України,  а  у  разi вакантностi
посади Прем'єр-мiнiстра України - на особу,  що виконує обов'язки
Прем'єр-мiнiстра  України,  здiйснює  Голова Конституцiйного Суду
України.

     Стаття 26.  Припинення повноважень Президента України у разi
вiдставки

     Президент України  протягом  строку  своїх  повноважень  має
право в будь-який час заявити про свою вiдставку.

     Вiдставка Президента  України  набуває  чинностi  з  моменту
проголошення  ним  особисто  заяви  про  вiдставку  на  засiданнi
Верховної Ради України.

     Про бажання  Президента  України  подати   у   вiдставку   в
мiжсесiйний  перiод вiн повiдомляє Голову Верховної Ради України,
який у триденний строк скликає позачергову сесiю  Верховної  Ради
України.

       Глава 2. Припинення повноважень Президента України
        у разi неможливостi виконувати свої повноваження
                       за станом здоров'я

     Стаття 27.  Iнiцiювання питання  про  дострокове  припинення
повноважень Президента України за станом здоров'я

     Питання про  дострокове  припинення  повноважень  Президента
України  за  станом  здоров'я  iнiцiюється  петицiєю,  пiдписаною
бiльшiстю вiд конституцiйного складу Верховної Ради України.

     Така петицiя вручається Головi Верховної Ради України,  який
негайно звертається з запитом до Академiї медичних  наук  України
про  подання  нею кандидатур з числа фахiвцiв-медикiв вiдповiдної
квалiфiкацiї до складу спецiальної медичної  експертної  комiсiї.
Якщо Академiя медичних наук України протягом трьох днiв не внесла
таких  кандидатур,  то  вони   вносяться   профiльним   комiтетом
Верховної Ради України.

     Склад спецiальної медичної експертної комiсiї затверджується
постановою Верховної Ради України.

     Стаття 28. Медичний висновок

     Медична експертна комiсiя приступає до  роботи  у  триденний
строк пiсля затвердження її складу.

     Для визначення  стану здоров'я Президента України в строк до
десяти  днiв  проводиться  стацiонарна  або  амбулаторна  медична
експертиза,  а у випадку незгоди Президента України на проведення
такої експертизи, проводиться заочна медична експертиза.

     За наслiдками  проведення  експертизи  медичною   експертною
комiсiєю  протягом  трьох  днiв  з  дня  закiнчення її проведення
складається мотивований висновок,  в якому  викладаються  медичнi
критерiї  здатностi  Президента України виконувати свої обов'язки
за  станом  здоров'я.  Цей  висновок  негайно  направляється   до
Верховної Ради України.

     На членiв   експертної   комiсiї   щодо  їх  прав,  гарантiй
незалежностi,  обов'язкiв та обмежень, з урахуванням правил цього
Закону  поширюються  також  норми  закону  про судову експертизу,
Кримiнального та Кримiнально-процесуального кодексiв України.

     Стаття 29. Подання Верховного Суду України

     Протягом п'яти днiв пiсля одержання  медичного  висновку  та
його  розгляду  на  засiданнi Верховною Радою України приймається
постанова  про   зупинення   процедури   припинення   повноважень
Президента  України  за  станом  здоров'я  або  про  звернення до
Верховного  Суду  України  з  проханням  надати   висновок   щодо
можливостi  виконання  Президентом  України  своїх повноважень за
станом здоров'я.  Невiд'ємним додатком такої постанови  Верховної
Ради України є медичний висновок.

     Верховний Суд  України  зобов'язаний  протягом п'яти робочих
днiв на Пленумi розглянути звернення Верховної Ради України  i  в
разi  визнання  неможливостi  Президента  України виконувати свої
повноваження за  станом  здоров'я  -  внести  до  Верховної  Ради
України вiдповiдне подання.

     У разi визнання можливим виконувати Президентом України свої
повноваження Верховний Суд України приймає вiдповiдну  постанову,
на  пiдставi  якої  процедура дострокового припинення повноважень
Президента України  у  зв'язку  з  неможливiстю  виконувати  свої
повноваження за станом здоров'я припиняється.

     Стаття 30. Рiшення Верховної Ради України

     За поданням   Верховного   Суду   України  про  неможливiсть
виконання  Президентом  України  своїх  повноважень   за   станом
здоров'я Верховна Рада України у триденний строк приймає рiшення.

     Рiшення Верховної  Ради  України  про  дострокове припинення
повноважень Президента України у зв'язку з неможливiстю виконання
ним  своїх  повноважень  за станом здоров'я вважається прийнятою,
якщо за неї проголосувала бiльшiсть  вiд  конституцiйного  складу
Верховної  Ради України i набирає чинностi негайно - з моменту її
прийняття.

     Iншi питання процедури дострокового  припинення  повноважень
Президента  України  у зв'язку з неможливiстю виконання ним своїх
повноважень за станом здоров'я, регулюються законом про регламент
Верховної Ради України.

       Глава 3. Припинення повноважень Президента України
          у разi усунення з поста в порядку iмпiчменту

     Стаття 31. Право iмпiчменту

     Президент України може бути усунений з поста Верховною Радою
України  в порядку iмпiчменту у разi вчинення ним державної зради
або iншого злочину, передбаченого Кримiнальним кодексом України.

     Проведення чергових  або  позачергових  виборiв  та  обрання
нового  складу  Верховної  Ради  України не припиняє iнiцiйованої
Верховною  Радою  України  попереднього  скликання   справи   про
iмпiчмент Президента України,  якщо нею було прийнято рiшення про
звинувачення Президента України.

     До усунення Президента України з поста в порядку  iмпiчменту
вiн користується правом недоторканностi вiдповiдно до Конституцiї
України.

     Стаття 32. Iнiцiювання iмпiчменту

     Заяву про вчинення Президентом України державної  зради  або
iншого  злочину  та  про необхiднiсть iнiцiювання iмпiчменту може
зробити народний депутат  України,  фракцiя  або  група  народних
депутатiв України, Комiтет Верховної Ради України.

     Заява має  бути  викладена  в письмовiй формi i оголошена на
пленарному  засiданнi  Верховної  Ради  України.  Головуючий   на
засiданнi  зобов'язаний  невiдкладно  надати слово для оголошення
заяви про необхiднiсть iнiцiювання iмпiчменту.

     На пiдставi  оголошеної  заяви  Комiтетом   Верховної   Ради
України з депутатської етики протягом трьох днiв проводиться збiр
пiдписiв народних  депутатiв  України  про  iнiцiювання  усунення
Президента України з поста в порядку iмпiчменту.

     Внесення в  пiдписний  лист прiзвища,  iм'я,  по батьковi та
пiдпису народний  депутат  України  здiйснює  особисто.  Народний
депутат  України  не  може вiдкликати свiй пiдпис про iнiцiювання
iмпiчменту.

     На четвертий день  збору  пiдписiв  результати  оголошуються
головуючим на засiданнi Верховної Ради України.

     За умови  збору  пiдписiв не менш нiж 226 народних депутатiв
України питання про усунення Президента України з поста в порядку
iмпiчменту  вважається iнiцiйованим i внесеним до порядку денного
Верховної Ради України без обговорення.

     Якщо буде зiбрано менш нiж 226 пiдписiв  народних  депутатiв
України,  процедура  про  iнiцiювання iмпiчменту припиняється.  В
разi вiдхилення  iнiцiювання  iмпiчменту  наведенi  в  заявi  про
необхiднiсть  iнiцiювання  iмпiчменту факти i обставини не можуть
бути використанi для повторного iнiцiювання iмпiчменту.

     Стаття 33. Проведення розслiдування

     Для проведення розслiдування  фактiв  i  перевiрки  доказiв,
викладених  в  заявi  про  необхiднiсть  iнiцiювання  iмпiчменту,
Верховна Рада  України  протягом  трьох  днiв  пiсля  iнiцiювання
iмпiчменту створює спецiальну тимчасову слiдчу комiсiю, до складу
якої включаються спецiальний прокурор i спецiальнi слiдчi.

     Питання утворення  (обрання)  та   органiзацiї   дiяльностi,
повноваження    спецiальної   тимчасової   слiдчої   комiсiї   та
спецiального прокурора i спецiальних слiдчих визначаються законом
про   тимчасовi  слiдчi  та  спецiальнi  комiсiї  Верховної  Ради
України.

     Спецiальна тимчасова  слiдча  комiсiя  повинна   представити
матерiали  розслiдування  та свої висновки i пропозицiї Верховнiй
Радi  України  не  пiзнiш,  нiж   на   дев'яностий   день   пiсля
затвердження   складу  спецiальної  тимчасової  слiдчої  комiсiї.
Термiн  розслiдування  не  може  бути  продовжений  нi  за   яких
обставин.

     Висновки спецiальної   тимчасової   слiдчої   комiсiї  мають
мiстити  перелiк  фактiв  i  обставин,  викладених  у  заявi  про
необхiднiсть iнiцiювання iмпiчменту, якi не знайшли пiдтвердження
пiд час розслiдування та мотивований висновок щодо  пiдтвердження
(повнiстю або частково) факту вчинення Президентом України дiй чи
бездiяльностi,  зазначених в заявi про  необхiднiсть  iнiцiювання
iмпiчменту, що мiстять ознаки державної зради або iншого злочину.

     На пiдставi  зроблених висновкiв спецiальна тимчасова слiдча
комiсiя  вносить  до  Верховної  Ради  України  пропозицiю   щодо
можливостi  або  неможливостi  звинувачення  Президента України в
порядку iмпiчменту.

     Стаття 34.  Розгляд  висновкiв  i   пропозицiй   спецiальної
тимчасової слiдчої комiсiї Верховною Радою України

     Висновки i пропозицiї спецiальної тимчасової слiдчої комiсiї
розглядаються протягом десяти днiв з моменту одержання матерiалiв
справи  про  iмпiчмент  Верховною  Радою України на її пленарному
засiданнi,  яке за рiшенням  Верховної  Ради  України  може  бути
закритим.   На  засiдання  Верховної  Ради  України  запрошується
Президент України та його захисник,  Голова Конституцiйного  Суду
України,  Голова  Верховного  Суду України,  Генеральний прокурор
України, члени спецiальної тимчасової слiдчої комiсiї.

     Про висновки i  пропозицiї  спецiальної  тимчасової  слiдчої
комiсiї доповiдає її голова.  Народнi депутати України, Президент
України  або  його  захисник  мають   право   ставити   запитання
доповiдачу. Президент України та його захисник мають право в ходi
обговорення  доповiдi  давати  свої  пояснення  щодо   матерiалiв
розслiдування.

     Пiд час   розгляду   висновкiв   i   пропозицiй  спецiальної
тимчасової слiдчої комiсiї обговорення проводиться вiдповiдно  до
закону  про  регламент  Верховної Ради України.  Пiсля закiнчення
обговорення слово надається Президенту України та його захиснику.

     Стаття 35.  Рiшення Верховної Ради України про  звинувачення
Президента України

     За результатами    обговорення    висновкiв   i   пропозицiй
тимчасової слiдчої комiсiї Верховна Рада України приймає  рiшення
про  звинувачення Президента України або про припинення процедури
iмпiчменту.

     Стаття 36.  Перевiрка справи  про  iмпiчмент  Конституцiйним
Судом України i отримання його висновку

     Конституцiйне подання Верховної Ради України щодо додержання
конституцiйної процедури  розслiдування  i  розгляду  справи  про
iмпiчмент  з  усiма  матерiалами  направляється Головою Верховної
Ради України до Конституцiйного Суду України протягом трьох  днiв
з моменту прийняття рiшення про звинувачення Президента України.

     Конституцiйний суд  України  розглядає  матерiали справи про
iмпiчмент iз дотриманням правил i процедур,  передбачених законом
про Конституцiйний Суд України.

     За результатами  розгляду  справи Конституцiйний Суд України
приймає  висновок  щодо   додержання   конституцiйної   процедури
розслiдування  i розгляду справи про iмпiчмент та негайно передає
його разом iз матерiалами справи Верховнiй Радi України.

     Стаття 37.  Розгляд справи  про  iмпiчмент  Верховним  Судом
України

     Голова Верховної  Ради  України  протягом  двох  днiв  пiсля
отримання висновку i матерiалiв справи вiд  Конституцiйного  Суду
України  передає  матерiали  справи  Верховному  Суду України для
пiдготовки висновку Верховного Суду України про  те,  чи  мiстять
дiяння, в яких звинувачується Президент України, ознаки державної
зради або iншого злочину.

     Голова Верховного Суду України не пiзнiше нiж за п'ять  днiв
пiсля  отримання вiд Верховної Ради України матерiалiв справи про
iмпiчмент зобов'язаний скликати Пленум Верховного Суду України.

     Висновок Верховного  Суду  України  має  бути  прийнятим  не
пiзнiше  нiж  за  сiм  днiв  з  дня  вiдкриття  засiдання Пленуму
Верховного Суду України стосовно розгляду справи про iмпiчмент.

     Висновок Верховного Суду України вважається прийнятим,  якщо
за  нього  проголосувала бiльшiсть складу Пленуму Верховного Суду
України.

     Пленум Верховного Суду України приймає мотивований  висновок
про  те,  чи  мiстять  дiяння,  в  яких  звинувачується Президент
України, ознаки державної зради або iншого злочину.

     Висновок Верховного Суду України не пiдлягає перегляду.

     Висновок Верховного Суду України разом з матерiалами  справи
про iмпiчмент негайно направляється Верховнiй Радi України.

     Стаття 38.  Прийняття  Верховною  Радою  України рiшення про
усунення з поста Президента України

     Справа про  iмпiчмент   Президента   України   розглядається
Верховною Радою України на її пленарному засiданнi не пiзнiше нiж
за сiм днiв з дня отримання висновку Верховного Суду України.

     На засiдання Верховної Ради України  запрошуються  Президент
України,  члени  Конституцiйного  Суду України,  члени Верховного
Суду  України,  Генеральний  прокурор  України,   Прем'єр-мiнiстр
України.

     Висновок Конституцiйного   Суду   України   щодо  додержання
конституцiйної процедури  розслiдування  i  розгляду  справи  про
iмпiчмент  оголошує  на  засiданнi  Верховної Ради України Голова
Конституцiйного Суду України або особа що його заступає.  Якщо за
висновком   Конституцiйного  Суду  України  визнається  порушення
конституцiйної процедури  розслiдування  i  розгляду  справи  про
iмпiчмент,   процедура   iмпiчменту   вважається  припиненою  без
обговорення i голосування,  про що Головуючий  в  Верховнiй  Радi
України  офiцiйно  повiдомляє Верховну Раду України та Президента
України.

     Висновок Верховного  Суду  України  оголошує  на   засiданнi
Верховної  Ради  України Голова Верховного Суду України або особа
що його заступає.  Якщо Верховний Суд України дiйшов висновку, що
дiяння,  в  яких  звинувачується Президент України,  не мiстять в
собi  ознак  державної  зради  або  iншого   злочину,   процедура
iмпiчменту  вважається  припиненою без обговорення i голосування,
про що головуючий в Верховнiй Радi  України  офiцiйно  повiдомляє
Верховну Раду України та Президента України.

     Якщо Верховний Суд України прийшов до висновку, що дiяння, в
яких звинувачується Президент України,  мiстять ознаки  державної
зради  або  iншого  злочину,  Головуючий  ставить  на голосування
рiшення Верховної Ради України про усунення Президента України  з
поста в порядку iмпiчменту. Рiшення вважається прийнятим, якщо за
нього проголосувало не менш нiж три чвертi конституцiйного складу
Верховної  Ради  України.  Голосування здiйснюється таємно шляхом
подачi бюлетенiв i проводиться вiдповiдно  закону  про  регламент
Верховної Ради України.

     Результати голосування    встановлюються    i   оголошуються
протягом одного й того  ж  пленарного  засiдання  Верховної  Ради
України.  Вони  пiдтверджуються  пiдписами  всiх членiв лiчильної
комiсiї  i  оформлюються  протоколом  лiчильної   комiсiї,   який
оголошується   Головою   лiчильної  комiсiї.  Протокол  лiчильної
комiсiї затверджується Верховною Радою України простою  бiльшiстю
голосiв.

     Якщо рiшення про усунення Президента України з поста не було
прийняте Верховною Радою України, процедура iмпiчменту вважається
припиненою без обговорення i голосування.  Головуючий у Верховнiй
Радi  офiцiйно  оголошує  про  припинення  процедури  iмпiчменту,
негайно  повiдомляє  про  це Президента України та засоби масової
iнформацiї.

     Стаття 39.  Припинення процедури iмпiчменту в разi вiдставки
Президента

     У будь-який   момент   процедури   iмпiчменту   до   початку
голосування у Верховнiй  Радi  України  про  усунення  Президента
України з поста,  Президент України має право подати у вiдставку.
Процедура iмпiчменту в такому разi припиняється.

     Стаття 40. Наслiдки iмпiчменту

     В разi  прийняття  Верховною  Радою  України   рiшення   про
усунення Президента України з поста,  головуючий у Верховнiй Радi
надає слово Головi Конституцiйного Суду України,  а в  разi  його
вiдсутностi особi - яка його заступає, для офiцiйного проголошеня
про усунення Президента України з поста.  Про  прийняття  рiшення
щодо  усунення  Президента України з поста негайно повiдомляються
Президент   України,   Кабiнет    Мiнiстрiв    України,    голови
дипломатичних    представництв    України,    голови    iноземних
дипломатичних представництв в Українi, засоби масової iнформацiї.

     Вiдразу пiсля оголошення постанови  Верховної  Ради  України
про  усунення  з  поста  Президента  України в порядку iмпiчменту
Голова Конституцiйного Суду України,  а в разi його вiдсутностi -
особа,  яка  його заступає,  повiдомляє про перехiд вiдповiдно до
статтi 112 Конституцiї України повноважень Президента України  до
Прем'єр-мiнiстра   України.  З  цього  моменту  всi  повноваження
Президента  України,  крiм  обмежень,  встановлених  в  ст.   112
Конституцiї України, переходять до Прем'єрмiнiстра України.

     Усунення Президента  України  з  поста  в порядку iмпiчменту
тягне  за  собою  втрату  колишнiм  Президентом   України   права
недоторканостi, втрату звання Президента України, втрату права на
вiдповiдне державне забезпечення Президента України.

     Особа, усунута  з  поста  Президента   України   в   порядку
iмпiчменту,  пiдлягає  юридичнiй  вiдповiдальностi  на  загальних
пiдставах вiдповiдно до закону.

      РОЗДIЛ V. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДIЯЛЬНОСТI ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

     Стаття 41. Апарат Президента України

     Для органiзацiйного,      iнформацiйно-аналiтичного       та
матерiально-технiчного забезпечення     дiяльностi     Президента
України,  а також для надання йому допомоги у  розробцi  полiтики
утворюється i функцiонує апарат Президента України.

     Структура, штатна  чисельнiсть апарату Президента України та
повноваження його служб i посадових осiб визначаються  Положенням
про   апарат   Президента   України,   яке   затверджується  його
розпорядженням.

     Керiвник апарату Президента України призначається на  посаду
та  звiльняється з посади Президентом України.  Президент України
може доручити Головдержслужбi провести конкурс на зайняття посади
керiвника  апарату  Президента  України.  Президент  України може
вiдхиляти запропонованi кандидатури.

     Апарат Президента  України  може  складатися   з   державних
службовцiв та полiтично призначених працiвникiв.

     Державнi службовцi   у   штатi  апарату  Президента  України
призначаються на  посаду  та  звiльняються  з  посади  у  порядку
визначеному   законом  про  службу  в  органах  державної  влади.
Припинення повноважень Президента України може бути пiдставою для
їх   переведення   Головдержслужбою  на  iншi  посади  в  органах
виконавчої влади.

     Посадовi особи апарату Президента  України  не  мають  права
давати  доручення  органам  виконавчої  влади  України та органам
мiсцевого самоврядування.

     Стаття 42.  Консультативнi,  дорадчi та допомiжнi  органи  i
служби Президента України

     Президент України  для  здiйснення  своїх повноважень вправi
створювати у межах  коштiв,  передбачених  у  Державному  бюджетi
України, консультативнi, дорадчi та допомiжнi органи i служби.

     Такi органи  i  служби  не  можуть  здiйснювати повноваження
органiв виконавчої влади.

     Питання органазацiї дiяльностi консультативних,  дорадчих та
допомiжних   органiв  i  служб  Президента  України  визначаються
Президентом України чи iншою особою за його дорученням.

     Посадовi особи таких органiв та служб не мають права  давати
доручення органам виконавчої влади України.

     Вiдносини цих  органiв  i  служб з органами виконавчої влади
регулюються законами України.

     Стаття 43. Фiнансування дiяльностi Президента України

     Питання фiнансового та  матерiально-технiчного  забезпечення
Президента  України  визначаються  законом  про  Державний бюджет
України на поточний рiк.

     Розподiл коштiв на  утримання  апарату  Президента  України,
консультативних,  дорадчих  та  iнших  допомiжних органiв i служб
Президента  України,  в  тому  числi  Представництва   Президента
України  в  Автономiнй  Республiцi  Крим  здiснюється Президентом
України або за його дорученням iншою особою.

     Питання матерiально-технiчного    забезпечення    дiяльностi
апарату  Президента України,  консультативних,  дорадчих та iнших
допомiжних органiв i  служб  Президента  України,  в  тому  числi
Представництва  Президента  України  в Автономiнй Республiцi Крим
Представництва вирiшуються керiвником апарату Президента України.

     Стаття 44.  Гарантiї   виконання   повноважень   Президентом
України

     Президент України користується правом недоторканностi на час
виконання повноважень.

     Президент України не може бути притягнений  до  кримiнальної
вiдповiдальностi, затриманий чи заарештований.

     За посягання  на  честь  i гiднiсть Президента України виннi
особи   притягаються   до   цивiльно-правової   та   кримiнальної
вiдповiдальностi вiдповiдно до закону.

     Президент України   та   члени   його  сiм'ї  забезпечується
особистою  охороною  за  рахунок  Управлiння   охорони   найвищих
посадових осiб України.

     Життя i здоров'я Президента України пiдлягають обов'язковому
державному страхуванню за рахунок державних коштiв на  суму  його
десятирiчного грошового утримання.

     Стаття 45.   Матерiально-побутове   забезпечення  Президента
України

     Президент України  за  свою   дiяльнiсть   одержує   мiсячну
заробiтну плату у розмiрi п'ятдесяти мiнiмальних заробiтних плат.

     Президент України  (та члени його сiм'ї) на перiод виконання
ним своїх обов'язкiв забезпечується службовим  житлом  у  виглядi
службової квартири в мiстi Києвi.

     Президент України  має право на щорiчну вiдпустку тривалiстю
сорок п'ять календарних днiв з виплатою допомоги для оздоровлення
в розмiрi подвiйної мiсячної заробiтної плати.

     Cтаття 46.  Соцiальнi  гарантiї пiсля припинення повноважень
Президентом України

     Пiсля припинення повноважень  Президентом  України,  в  тому
числi   i   дострокового  (крiм  iмпiчменту)  за  ним  на  перiод
працевлаштування зберiгається попередня заробiтна плата,  але  не
бiльше  одного  року,  а  у  випадку  досягнення  пенсiйного вiку
призначається  державна  пенсiя  у  розмiрi  сорока   мiнiмальних
заробiтних плат на мiсяць.

     У разi  необхiдностi  за  клопотанням  колишнього Президента
України йому та членам його сiм'ї забезпечується особиста охорона
за рахунок державних коштiв.

                      ПРИКIНЦЕВI ПОЛОЖЕННЯ

     1. Цей   Закон   набирає  чинностi  з  дня  його  офiцiйного
опублiкування.

     2. Для цiлей цього  Закону  тимчасово  до  прийняття  Закону
України  "Про  регламент  Верховної  Ради  України"  та  набрання
останнiм чинностi застосовуються вiдповiднi положення  Регламенту
Верховної  Ради  України  в  частинi,  в  якiй вони не суперечать
Закону України "Про Президента України".

     3. Визнати  таким,  що  втратив  чиннiсть  Закон  УРСР  "Про
Президента  Української  РСР"  (N1295-ХII)  вiд 5 липня 1991 року
("Вiдомостi Верховної Ради УРСР", 1991, N33, Ст.446).