(14.05.2002)
                           Пропозиції

            до Закону України "Про приєднання України
              до Міжнародної конвенції про цивільну
        відповідальність за шкоду від забруднення нафтою"

     Закон України   "Про   приєднання   України  до  Міжнародної
конвенції про цивільну відповідальність за шкоду від  забруднення
нафтою", прийнятий  Верховною  Радою України 7 березня 2002 року,
не може бути підписаний Президентом України з такцих підстав.

     Статею 3  Закону   компетентними   судовими   органами,   що
розглядають позови про відшкодування шкоди за забруднення нафтою,
визначено господарські суди України.  Крім того, пунктом 2 статті
4 Закону  доручається  Кабінету Міністрів України у шестимісячний
термін з дня набрання чинності  Законом  розробити  і  подати  до
Верховної Ради   України  проект  Закону  України  про  створення
спеціалізованих екологічних судів.

     У зв'язку  з  цим  слід  зазначити,  що  за  своєю  правовою
природою  екологічні  спори  (а  саме  до них належать позови про
відшкодування шкоди за забруднення нафтою) є спорами  про  захист
порушених  прав або оспорюваних і охоронюваних законом інтересів,
розв'язання  яких  відповідно  до  законів  України  належить  до
компетенції  загальних  та  спеціалізованих  господарських  судів
(стаття 3  Закону  України  "Про  господарські  суди",  стаття  1
Господарського   процесуального   кодексу   України,   стаття   2
Цивільного процесуального кодексу України).

     Таким чином,  у спеціальному визначенні господарських  судів
компетентними судовими   органами,   що  розглядають  позови  про
відшкодування шкоди  за  забруднення   нафтою,   немає   потреби,
оскільки розгляд  цієї  категорії спорів і так віднесено законами
до їх компетенції.

     Як зазначалоя вище,  не обумовлюється специфікою екологічних
спорів і створення спеціалізованих екологічних судів, які до того
ж не повною мірою вписуються в судову систему України.  Не  можна
також не  враховувати,  що  створення  їх  призведе до додаткових
витрат з Державного бюджету України.

     З огляду на викладене пропонується статтю 2 та абзац  третій
пункту 2 статті 4 із Закону виключити.

     Президент України                          Л.Кучма