(14.05.2002)

                           ПРОПОЗИЦІЇ

              до Закону України "Про внесення змін
          до Закону України "Про пенсійне забезпечення
           військовослужбовців та осіб начальницького
           і рядового складу органів внутрішніх справ"

     Цей Закон,  прийнятий  29  листопада  2001 року в результаті
другого повторного розгляду, не може бути підписаний, оскільки не
узгоджується  з  нормами  інших законів,  не враховує економічних
можливостей держави,  а окремі пропозиції Президента  України  на
порушення   частини   четвертої  статті  94  Конституції  України
парламентом не враховано.

     1. Статтею  3  Закону  передбачено  підвищення  максимальних
розмірів  пенсій  за вислугу років військовослужбовцям та особам,
на  яких  поширюється  чинність  Закону  України  "Про   пенсійне
забезпечення   військовослужбовців   та   осіб  начальницького  і
рядового складу органів внутрішніх справ", на 5 відсотків.

     Необхідність підвищення   пенсій   зазначеним   особам    не
заперечується.  Але  розрахунки свідчать,  що введення в дію цієї
норми потребуватиме додаткових  видатків  із  Державного  бюджету
України    в   сумі   близько   10   млн.грн.   на   рік.   Проте
фінансово-економічне обгрунтування та  пропозиції  щодо  покриття
цих витрат у Законі,  що розглядається,  відсутні.  Це суперечить
статті 27 Бюджетного  кодексу  України,  згідно  з  якою  в  разі
виникнення  чи збільшення видатків із Державного бюджету України,
місцевих бюджетів мають бути визначені й  відповідні  джерела  їх
покриття.

     Тому пропоную статтю 3 Закону виключити.

     2. Відповідно  до  частини  третьої статті 43 Закону України
"Про   пенсійне   забезпечення   військовослужбовців   та    осіб
начальницького   і  рядового  складу  органів  внутрішніх  справ"
визначення порядку  і  розмірів  посадових  окладів,  окладів  за
військові або спеціальні звання, надбавок за вислугу років, вчене
звання і науковий ступінь,  кваліфікацію і умови служби віднесено
до компетенції Кабінету Міністрів України.  Дане положення Закону
слід зберегти і надалі.

     Установлення порядку  обчислення  пенсій  із  сум  грошового
забезпечення   в   розмірах,  що  виплачувалися  особам  на  день
звільнення  зі  служби,  або   в   розмірах,   установлених   для
відповідних  категорій  осіб  на  день призначення пенсії,  як це
встановлено статтею 5 Закону, що розглядається, створює умови для
обчислення пенсій у розмірах, неадекватних грошовому забезпеченню
військовослужбовців та інших осіб,  яке вони одержували  протягом
служби,  та їх завищенню за рахунок додаткових надбавок,  наданих
напередодні звільнення зі служби.

     Уведення в дію цього порядку потребує збільшення  бюджетного
фінансування на виплату пенсій за підрахунками Кабінету Міністрів
України на 400 млн.грн.  Проектом Державного бюджету  України  на
2002  рік такі додаткові витрати не передбачено.  Внесені Законом
зміни не узгоджуються  і  з  вимогами  згаданої  вище  статті  27
Бюджетного   кодексу  України,  відповідно  до  якої  закони,  що
впливають на формування доходної чи видаткової частини  бюджетів,
мають  бути офіційно оприлюднені до 15 серпня року,  який передує
плановому.

     Виходячи з  наведеного,  пропоную  статтю   5   Закону,   що
розглядається, виключити.

     3. Статтею  1  Закону  осіб начальницького складу податкової
міліції,    осіб     начальницького     і     рядового     складу
кримінально-виконавчої системи віднесено до осіб начальницького і
рядового складу органів внутрішніх справ.

     Таке рішення не відповідає  реальності.  Податкова  міліція,
органи   та   установи  кримінально-виконавчої  системи  тепер  є
окремими самостійними органами і не належать  до  складу  органів
внутрішніх справ.

     З огляду  на  викладене,  з метою запобігання неоднозначному
розумінню положення про те,  що особи,  які працюють у податковій
міліції чи кримінально-виконавчій системі,  нібито є працівниками
органів внутрішніх справ, пропоную у статті 1 слова "(далі - осіб
начальницького  і  рядового  складу  органів  внутрішніх  справ)"
виключити.

     Щоб привести Закон у відповідність з його сферою регулювання
пропонується:

     у назві  Закону  слова  "та  осіб  начальницького і рядового
складу  органів  внутрішніх   справ"   замінити   словами   "осіб
начальницького  і  рядового  складу  органів  внутрішніх справ та
деяких інших осіб";

     доповнити преамбулу словами "(далі - особи,  які мають право
на пенсію за цим Законом)";

     у тексті  Закону  слова  "особи  начальницького  і  рядового
складу  органів  внутрішніх  справ"  у  всіх  відмінках  замінити
словами  "особи,  які  мають  право  на  пенсію за цим Законом" у
відповідних відмінках.

     Президент України                               Л.КУЧМА