ЗАСІДАННЯ ЧОТИРНАДЦЯТЕ

 

Сесійний зал Верховної Ради України. 26 травня 1994 року, 10 година.

 

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України МОРОЗ О.О.

 

     ГОЛОВА. Доброго  ранку,  шановні  народні  депутати і гості, журналісти!  Прошу   депутатів   підготуватися   до   реєстрації. Увімкніть, будь ласка, систему. Прошу реєструватися.

 

     У залі зареєструвався 251 депутат. Ми можемо працювати.

 

     Я просив би всіх вас /безперечно, це стосується і мене/, щоб ми розпочинали засідання вчасно,  о 10 годині, хоча розумію, що в організаційний  період це забезпечити важко.  Ви відчуваєте це по собі.  Ще і  зараз  підходять  люди  з  фракцій  і  продовжується розпочата вчора робота.

 

     Що ми  будемо робити сьогодні?  Я хочу доповісти про те,  що вчора Рада керівників фракцій провела засідання і зробила  перший підхід  до  розподілу  комісій  Верховної  Ради між фракціями для того,  щоб рекомендувати на посади керівників цих  комісій  своїх представників.

 

     3

 

     У цілому  ми  зійшлися  на  такій  методиці.  Я  з  нею  вас ознайомлю, прошу уваги.

 

     У розрахунках  ми  виходили  тільки  з  офіційної  кількості депутатів  у  тій  чи  іншій фракції.  Я розумію,  що ця цифра на сьогоднішній день,  на даний момент,  ще не остаточно  фіксована. Трошки пізніше я скажу, що потрібно буде з цього приводу зробити, але у вчорашніх розрахунках ми  виходили  із  того,  що  офіційно зареєстровано у нашому Секретаріаті,

 

     Далі. На  підставі довідки про чисельність комісій,  виданої вчора /тепер  ми  уточнимо  її/,  розподіл  розраховується  таким Чином.   Усього   у   нас   336   депутатів,   повноваження  яких підтверджені.  Отже,  на одне місце  в  Президії  пропадає  трохи більше  12  депутатів.  Із  цього  розрахунку  по  фракціях місця розподіляється таким чином:  "Соціалісти" - Голова Верховної Ради і 25 членів фракції.

 

     "Аграрники України"  -  заступник  Голови і 33 члени фракції /це, я ще раз повторюю, на вчорашній день/.

 

     "Комуністи України" - 87 членів фракції.

 

     "Єдність" - заступник Голови і 27 членів фракції.

 

     Тобто Голова  і  заступники,  оскільки  вони  на   той   час представляли   свої   фракції,   свої   квоти,   так  би  мовити, використали.  Це  щоб  був  справедливий  підхід  до   формування Президії.

 

     Названим вище групам відводяться три місця, які вже зайняті, плюс одинадцять,

 

     4

 

     Далі. "Центр" - 41 депутат.

 

     "Рух" - 27 депутатів.

 

     "Реформи" - 26 депутатів.

 

     "Державність" -  26  депутатів.  На  них   припадав   десять комісій.

 

     На решту  депутатів,  які  не  зафіксували  себе  в  якихось фракціях, - три комісії. Там 41 депутат.

 

     Але ці цифри не остаточні,  це поки що  умовно,  я  далі  це поясню.

 

     Що робимо далі? До одинадцятої години ми остаточно уточнюємо склад фракцій,  так,  як це передбачено положенням. Як переходити із  фракції  у фракцію - почитайте в положенні пункт 2.3 /якщо не помиляюся/.  Там про це зазначено. Уточнені списки Фракцій голови фракцій  віддають  до Секретаріату.  Ці списки віддрукують,  і до дванадцятої години буде підготовлено новий розподіл.

 

     Далі. Ви всі одержали перелік, де зазначено назви комісій та кімнати,  де  можна  зібратися.  До одинадцятої години ви ще може щось уточните.  Я знаю,  що ви вже провели пропорційний до  свого складу  розподіл  у  ті  комісії,  які ми з вами вчора визначили, тобто,  хто в яку комісію записався, той знає, де зібратися. Тому цей список я не оголошую.

 

     5

 

     Ми також   домовилися   раніше  і  вчора  теж  говорили,  що кількісний склад комісій не  буде  жорстко  фіксованим  /скажімо, 12,4 депутата/,  маючи на увазі плюс-мінус два, бо він залежить і від професійної підготовки депутатів,  і від того,  чи має  змогу фракція за своїм складом пропорційно розподілити своїх до комісій і так далі. Тобто невеликий люфт повинен бути. Але головним чином кількісний  склад  залежатиме  від професійної підготовки того чи іншого  депутата  і,  може,  волі  фракції,  якщо  він  керується партійною дисципліною.

 

     Після цього  комісії  збираються  і  називають з урахуванням деяких  моментів  /я  зараз  про  них  скажу/  кандидатури  голів комісій.  Ви  маєте познайомитися один з одним,  запропонувати до керівництва ту чи іншу  кандидатуру  /можете  дві  запропонувати, якщо у вас розійдуться думки/,  розглянути коло ключових проблем, які, на вашу думку, повинні стати предметом роботи цієї комісії.

 

     У вас на засіданнях  будуть  присутні  представники  апарату Секретаріату,  які передадуть ваші пропозиції головам фракцій,  а голови  фракцій  о  12  годині  зберуться  в  залі  Президії  для остаточної підготовки списку кандидатур голів комісій, які будуть внесені вам на голосування.

 

     Попередньо скажу  для  орієнтації:  голови  фракцій   учора, засідаючи,  досягли  згоди  щодо  частини комісій.  Таких комісій набирається десять. Щодо шести комісій /я також їх назву/ не було суперечки,   але  кандидатури  не  названо.  Тобто  орієнтація  в основному йде на позицію членів комісій, тих людей, що зберуться. А  є  комісії,  де  інтереси  пересіклися,  і  треба  буде в Раді керівників фракцій шукати компроміси,  для того щоб ми  в  пакеті запропонували вам той список, про який я говорив.

 

     6

 

     У вас є перелік комісій.  Там зазначено,  щоб вам легше було орієнтуватися,  у яких кімнатах вони збиратимуться.  Тому ви собі помітки  можете  зробити.  Прізвищ я не називатиму,  назву тільки групи, які претендують на ту чи іншу комісію.

 

     Комісія з питань правової політики,  державного будівництва, діяльності  Рад  і самоврядування - група "Єдність".  Тут не було суперечок поки що.  Голови фракцій не  заперечували.  У  принципі можна погодитися.

 

     Комісія з питань соціальної політики та праці. Тут суперечок не було взагалі. Ініціатива може бути навіть за комісією, тому ми визначимося пізніше.

 

     Комісія з питань охорони здоров'я, материнства і дитинства - "Центр".

 

     Комісія з питань молоді,  спорту  і  туризму  -  ті,  що  не увійшли до фракцій.

 

     Комісія з  питань  науки  та  народної освіти.  Тут інтереси зіткнулися: "Державність" і комуністи...

 

     Комісія з   питань   культури   і    духовності.    Інтереси пересікаються: Рух і комуністи. /Сміх у залі/.

 

     Прошу уваги. Думаю, у нас буде привід для того, щоб сміятися в багатьох випадках. Не треба сміятися. Це все серйозні речі.

 

     Комісія з питань економічної політики та управління народним господарством - група "Єдність".

 

     Комісія з  питань бюджету - незалежні,  будемо говорити так, депутати. Повторюю, це все ще орієнтовно.

 

     Комісія з  питань  фінансів  і  банківської   діяльності   - "Реформи" і селянська фракція. /Сміх у залі/.

 

     7

 

     Я просив би тих, кому дуже смішно, користуватися приказкою: сміється той, хто сміється після сесійного засідання.

 

     Комісія з питань базових галузей  та  соціально-економічного розвитку регіонів - "Центр".

 

     Комісія з     питань     паливно-енергетичного    комплексу, транспорту, і зв'язку - поки що комуністи.

 

     Комісія з  питань  агропромислового   комплексу,   земельних ресурсів  та соціального розвитку села - селяни.  Я так зрозумів, що ніхто інший не претендує. І ніхто не сміється, зверніть увагу.

 

     Комісія в закордонних справах і зв'язках із СНД -  комуністи і "Центр".

 

     Комісія з  питань  екологічної  політики.  Поки  що ніхто не претендував. Селяни?...

 

     Комісія з питань Чорнобильської катастрофи. Поки що вільна.

 

     Комісія з питань ядерної політики та ядерної безпеки - Рух і "Державність?  Як варіант,  я так розумію.  Якщо ні, то... /Шум у залі/.  Вибачаюсь, я забув, що не підзвітний Івану Олександровичу в даному випадку.

 

     Комісія з   питань  законності  і  правопорядку.  Називалися комуністи...

 

     Комісія з питань  боротьби  з  організованою  злочинністю  і корупцією - "Реформи" і комуністи.

 

     Комісія з питань оборони і державної безпеки - "Державність" і соціалісти.

 

     Комісія з   питань   Регламенту,   депутатської   етики   та забезпечення діяльності депутатів. Поки що ніхто не брався.

 

     Комісія законодавчого  забезпечення свободи слова та засобів масової інформації - Комуністи.  /Оплески/.  Є пропозиція... Одну хвилинку. І Рух /Оплески/. Ще більш бурхливі оплески. Може, зразу і вирішимо?

 

     8

 

     Комісія з питань судово-правової реформи  та  процесуального законодавства. Будь ласка, одна з основних комісій Верховної Ради поки що вільна.

 

     Комісія з  питань  прав  людини,   національних   меншин   і міжнаціональних  відносин.  Поки  що вільна.  /Шум у залі/.  Будь ласка,  не підказуйте.  Ви ще матимете змогу висловитися з  цього приводу в комісіях і фракціях.

 

     Комісія по законодавчому забезпеченню статусу жінок і сім'ї. Думаю, хай жінки між собою визначаться.

 

     Другий мікрофон.

 

     СЕМЕНЮК В.П.,   завідуюча   відділом   Ружинської   районної державної    адміністрації    /Андрушівський    виборчий   округ, Житомирська область/.  Шановні товариші! Я хочу звернути увагу на те, що вчора ми, напевне, дуже поспішали. Особливо щодо жінок, Ми втомилися  і  в  кінці   прийняли   поспішне   рішення.   У   нас переплітаються дві.  комісії:  Комісія з питань охорони здоров'я, материнства і дитинства й комісія,  яку  ми  затвердили  в  кінці нашого засідання. Дунаю, що сьогодні нам слід усе-таки ці комісії об'єднати.  Якщо врахувати попередній аналіз прийнятих  рішень  і пропозицій,  які  розглядалися,  то приходимо до висновку,  що ці питання можна розглядати спільно, й прошу це зробити. Усе-таки ми матимемо меншу кількість комісій. Це буде економічно вигідно.

 

     ГОЛОВА. Прошу уваги,  дорогі депутати!  Ми гаємо час. Робота буде  дуже  напружена.  Сьогодні  ви  дуже  переконливі  у  своїй аргументації, так

 

     9

 

     само, як і вчора були переконливі в протилежній..Я думаю, ми можемо розглядати будь-які пропозиції  щодо  зменшення  кількості комісій.  Це тільки вітатиметься. Але я хотів би знати думку всіх жінок і думку решти депутатів.  Ніно Іванівно,  ви вчора  вносили пропозицію з цього приводу.

 

     Перший мікрофон. /Шум у залі/.

 

     Я не  надаватиму  слова  для  виступу,  тому  не  шикуйтеся. Вирішимо це одне питання - і все.

 

     Ніно Іванівно, будь ласка.

 

     КАРПАЧОВА Н.І.,    доцент    Сімферопольського    державного університету  Імені  М.В.  Фрунзе  /Алуштинський  виборчий округ, Республіка  Крим/.  Александр  Александрович!  Позвольте  сказать несколько  слов.  Уважаемые депутаты!  Я очень признательна,  что вчера в нашем парламенте депутаты поддержали постановку  проблемы законодательного,  правового обеспечения статуса женщин,  который во всем цивилизованном мире рассматривается как  составная  часть статуса  прав человека.  И если уж объединять,  то не Комиссию по законодательному обеспечению статуса женщин и семьи  с  Комиссией по  охране  здоровья,  материнства  и детства.  Вдумайтесь в это, господа.  Если  уж  объединять   Комиссию   по   законодательному обеспечению  статуса  женщин  и  семьи,  то только с Комиссией по правам  человека.  Ибо  статус  женщин  сегодня  на  уровне   ООН рассматривается как составная статуса прав человека! Я звертаю на це вашу увагу, шановні!

 

     Это первое.

 

     И второе.  К сожалению,  у нас не "родилась" фракция женщин. Вы   знаете,  что  в  этом  зале  именно  женщины  при  поддержке большинства  мужчин  первоначально  провалили  создание   фракции женщин. К великому сожалению.

 

     10

 

     Поэтому сегодня   решать  вопрос,  быть  или  не  быть  этой комиссии,  я считаю,  нетолерантно по той причине,  что у нас все депутаты  в  равном  статусе  и имеют равный императивный мандат. Вчера мы  приняли  решение,  и  вопрос  может  стоять  только  об объединении  Комиссии  по  законодательному  обеспечению  статуса женщин и семьи с Комиссией по вопросам прав человека.

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВА. Шановні депутати,  давайте не будемо... Ви хочете це ж сказати,  так? Якщо це, то тоді не треба. Я прошу уваги! Ще раз перший мікрофон. Слухаємо тільки жінок. Прошу.

 

     ПІМЕНОВА Н.П., заступник голови Кримського республіканського комітету     профспілки    працівників    споживчої    кооперації /Сімферопольський виборчий округ,  Республіка Крим/.  Что правда, то правда:  единства среди женщин нет.  И не потому,  что мы друг друга не уважаем. Все-таки я, как и большинство, наверное, женщин /и  не  побоюсь  этого  сказать/ хотела бы обратить внимание всех мужчин на то,  что вчерашнее решение было поспешным.  И поэтому я присоединяюсь  к  предложению,  прозвучавшему  перед выступлением Нины Ивановны,  объединить  две  комиссии,  как  было  раньше.  А мужчины  помогут защищать интересы женщин,  материнство,  семью и охранять здоровье будущих поколений. /Оплески/.

 

     ГОЛОВА. Третій мікрофон,  останній.  Більше не даємо слова з цього приводу.

 

     11

 

     ГРИГОРОВИЧ Л.С., лікар Івано-Франківської обласної клінічної лікарні /Снятинський виборчий округ,  Івано-Франківська область/. Шановні колеги народні депутати!  Я хотіла акцентувати вашу увагу на тому,  що ми повинні розумно розібратися.  Щоб було видно,  що парламент  України  дійсно  розуміє,  що  є якісь нагальні жіночі проблеми в Україні, на які потрібно звернути увагу. Чи наша жінка завантажена  занадто,  чи ні,  чи нам потрібно жінку рятувати від тих навантажень, чи навпаки? Це перше.

 

     Друге. Як обласний дитячий лікар  і  спеціаліст,  власне,  з материнства і дитинства я знаю, що в цій комісії я працюватиму як фахівець.  Та,  мабуть,  ці питання певною мірою  є  прерогативою жінки.

 

     Я гадаю,  що  ми  повинні подумати розумно і подивитися,  що залишається для комісії,  яка розглядатиме проблеми  жіноцтва.  Я переконана,    що   Маргарет   Тетчер   стала   прем'єр-міністром Великобританії завдяки своєму великому розуму і тому,  що вона  в цьому відношенні переважила всіх чоловіків.  Мені б хотілося, щоб у нашому парламенті жінку поважали перш за все як професіонала, а не як жінку. /Оплески/.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВА. Давайте  домовимося так.  Оскільки в нас зараз немає прямої трансляції,  бо це наша організаційна робота, то чоловікам не будемо надавати слова,  щоб вони, так би мовити, не втручалися в дискусію в  даному  випадку.  /Шум  у  залі/.  Усе,  не  треба, Володимире Олександровичу,  у нас 336 чоловік,  які пройшли через передвиборну кампанію,  вони скажуть з будь-якого приводу розумне слово.

 

     12

 

     Вважаю, треба   об'єднати  комісії,  тобто  дати  можливість жінкам працювати за своїм фахом  і  переконанням,  бо  в  нас  не вистачав  економістів,  у  нас  не  вистачає  лікарів,  у  нас не вистачає юристів.  То що ми зробимо?  Ну зберемо їх докупи, а там не буде кому слово сказати.  Гадаю,  вони будуть впливові в інших комісіях,  а в принципі проблеми жіноцтва будуть відстоюватися  у Комісії з питань прав людини. Думаю, що це буде правильно.

 

     Тому я  ставлю  на  голосування  пропозицію  про  об'єднання Комісії по законодавчому забезпеченню статусу  жінок  і  сім'ї  з Комісією  з  питань  прав людини,  власне кажучи,  про ліквідацію комісії, так би мовити, з проблем жіноцтва. Прошу проголосувати.

 

     "За" - 206. Приймається.

 

     Прошу уваги,  заспокойтеся,  будь ласка,  шановні  депутати. Миколо  Івановичу,  ну  чого  ви так зраділи?  Ліквідована тільки жіноча комісія.  Це не означає,  що жінок тут немає,  ну що ви... /Шум у залі/.

 

     Таким чином,  у  нас  на  одну  комісію  припадатиме  більша кількість депутатів - приблизно на 0,6-0,7,  не більше. Оце і вся відмінність.  І  на  керівництво  цими  комісіями не претендували ніякі фракції.  Тобто це не внесло якогось дисонансу в ту роботу, яку ми розпочали.

 

     Далі будемо  йти  таким  чином.  Орієнтовний  склад  комісій збирається у тих аудиторіях,  які  визначені,  а  голови  фракцій збираються тут о 12 годині. Ми проведемо засідання голів фракцій, а Пленарне засідання почнемо о 16  годині,  на  якому  розглянемо пакет  кандидатур  голів  комісій  і приймемо відповідне рішення. Якщо у нас залишиться час, я на це сподіваюся, ми проведемо перше слухання проекту Регламенту, як у нас записано в порядку денному. З доповіддю виступить депутат Носов.  І розглянемо інші  питання, які - вже включені до порядку денного.

 

     13

 

     Оце орієнтовний  план  на  сьогодні.  Чи  є у вас запитання, зауваження щодо цього плану?

 

     Прошу уваги, бо це може стосуватися всіх. Будь ласка, перший мікрофон.

 

     БРИТ В.П.,    провідний    інженер    Запорізької   дирекції меліоративних систем,  що будуються /Приазовський виборчий округ, 3апорізька  область/.  Александр  Александрович!  Два дня назад я через Секретариат передавал вам предложение по организации работы сессии Верховного Совета на эту неделю. Поскольку вы на них никак не прореагировали,  я их продублирую от  микрофона.  мы  работаем сейчас  в  таком режиме,  как будто у нас в стране все тихо,  все спокойно,  все благополучно и нет никаких проблем.  Мы отстаем  в своей  работе  от  первоначально намеченного графика рассмотрения неотложных  вопросов  по  меньшей  мере  на  неделю.  Я  не  буду перечислять  организационные вопросы,  которые мы уже должны были рассмотреть,  но не рассмотрели, и без чего мы не можем двигаться дальше,  перейти  к  рассмотрению  жизненно  важной  для  Украины проблеми - выхода республики из острого  социально-экономического кризиса.  Поэтому  у  меня  такое  предложение.  Для  того  чтобы рассмотреть все намеченные  на  эту  неделю  вопросы,  наверстать упушенное,  27 числа,  в пятницу, работать полный рабочий день до 18 часов,  а в субботу работать по сокрашенному рабочему дню - до 14 часов.  Работать без перерыва,  включая первую неделю июня,  а вторую неделю депутата  должны  работать  в  своих  избирателъных округах.

 

     Прошу поставить на голосование.

 

     14

 

     ГОЛОВА. Вікторе  Петровичу,  ми це питання розглянемо окремо на пленарному засіданні.  Зараз у нас і так не вистачає часу. щоб скоріше робити ті справи,  про які ви говорите,  треба сформувати відповідні робочі органи.

 

     Другий мікрофон.

 

     ХМАРА С.І.,  народний депутат України /Залізничний  виборчий округ,  Львівська  область/.  Шановний  Голово!  Шановні  народні депутати!  Мені сьогодні сумно спостерігати те, що відбувається в цьому залі.  Я хотів би нагадати і Голові,  і народним депутатам, що ми є найвищий законодавчий орган,  для якого закон -  це  щось святе.   І   саме  Верховна  Рада  має  бути  прикладом,  взірцем дотримання законності.

 

     Події позавчорашнього  і  вчорашнього  дня  засвідчили,   що Верховна   Рада   стала   взірцем  порушення  законів,  будь-яких процедурних правових правил.  Мене не цікавить,  кого буде обрано заступниками Голови Верховної Ради.  Я кажу - буде! Мене цікавить те,  що  вони  не  були  обрані,  була  демонстрація  сваволі   й беззаконня.

 

     Шановні народні  депутати!  Уявіть  себе  на  місці рядового громадянина України,  в якій сьогодні панує атмосфера беззаконня, сваволі, безкарності, безвідповідальності...

 

     ГОЛОВА. Я прошу вимкнути другий мікрофон. /Шум у залі/.

 

     Будь ласка, третій мікрофон.

 

     ДЕПУТАТ /не  представився/.  Уважаемые  депутаты!  Уважаемый Председатель! Мне кажется, что вчера

 

     15

 

     вечером мы приняли не одно, а два поспешных решения. Поэтому я  предлагаю  поставить на голосование вопрос о создании комитета по делам СНГ.  Вчера уже выступал депутат Азаров и говорил, что в парламентах   и   России,   и   Беларуси,   и   Казахстана   есть соответствующие  комитеты.  И  для  совместной  работы  с   этими комитетами      необходимо      соблюдать     принцип     равного представительства.

 

     Предлагаю проголосовать этот вопрос повторно, как мы сделали с  Комиссией  по  законодательному  обеспечению  статуса женщин и семьи.

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВА. Прошу всіх сісти на місця.  Сядьте,  будь ласка,  на місце!

 

     Ми вчора  почали  розглядати  питання про Формування комісій Верховної Ради.  Його розгляд  не  припинено.  Однак  раз  у  раз порушуються побічні питання, не передбачені порядком денним. Тому прошу обговорювати це  питання,  інакше  ми  не  будемо  рухатися вперед.

 

     Другий мікрофон

 

     СИМОНЕНКО П.М.,  народний  депутат України /Красноармійський виборчий  округ,  Донецька  область/.  Фракция  коммунистов.  Уже прошло  40  минут,  а на 11 часов назначена встреча руководителей фракций. С учетом того, что наша фракция самая крупная, прошу вас дать  нам  возможность  поработать до 12 часов,  чтобы мы вышли с окончательно согласованными предложениями,  то есть прошу  начать заседание  комиссий  в 12 часов,  чтобы товарищи смогли принять в нем участие.

 

     16

 

     ГОЛОВА. Тобто  зміщуємо  початок  засідання  комісій  на  12 годину.  Немає заперечень?  Треба голосувати?  Ні. Приймається. З трибуни.

 

     МОВЧАН П.М., народний депутат України /Коломийський виборчий округ,   Івано-Франківська  область/.  Шановний  Голово!  Шановні колеги!  У мене  пропозиція.  Ми  зробили  дуже  важливу  справу: визначилися  з  комісіями.  Тепер  треба  визначити найважливіше: статус голів комісій.  Ви знаєте, скільки було нарікань з приводу того,   що   голови  комісій  парламенту  попереднього  скликання зловживали своїм становищем.  Неодноразово в  цьому  залі  лунали звинувачення з приводу певних пільг,  розриву в зарплаті.  Думаю, ви підтримаєте мене і мою ідею як люди,  що  сповідують  принципи соціальної  справедливості.  Зарплата має бути однакова для всіх. Тоді не спокушатиме ця посада.  Якщо вони хочуть працювати, нехай працюють. Бони скажуть своїм виборцям, що працюють заради справи, а не заради заробітку і певних пільг.  Машини, які закріплювалися за  ними,  повинні бути закріплені за комісіями,  і користуватися ними мають усі члени комісії на  рівних  правах.  Так  само  і  з дачами.

 

     Прошу вас,  шановні  комуністи,  соціалісти,  підтримайте цю пропозицію.  Тоді відпаде багато тих,  хто зазіхає на  ці  посади заради користі. Якщо хоче працювати, то треба працювати.

 

     Дякую. /Оплески/.

 

     ГОЛОВА. Павле  Михайловичу!  Ми  це  питання  розглянемо  на вечірньому засіданні.

 

     17

 

     Із цього питання?  Тоді підійдіть  сюди,  ми  його  вирішимо окремо.

 

     Ще раз  прошу:  уточнені  списки  членів фракцій обов'язково передайте в Секретаріат.

 

     Повторюю для тих,  хто не зрозумів: до 12 години ви працюєте у фракціях,  а з 12 години - у комісіях за адресами, які у вас є. О 13 годині збираються голови фракцій.

 

     Оголошується перерва для проведення засідань  у  фракціях  і комісіях.

 

     18