ЗАСІДАННЯ ВІСІМНАДЦЯТЕ

 

        С е с і й н и й  з а л  В е р х о в н о ї  Р а д и

          У к р а ї н и.  4  ж о в т н я  2001  р о к у.

                         16 г о д и н а.

 

     Веде засідання Перший заступник Голови Верховної Ради

     України МЕДВЕДЧУК В.В.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати,  прошу підготуватися до реєстрації. Прошу народних депутатів зареєструватися.

 

     У залі  Верховної  Ради  України зареєструвалися 415 народних депутатів. Вечірнє засідання оголошується відкритим.

 

     Увімкніть мікрофон народного депутата Матвієнка.

 

     МАТВІЄНКО А.С., член Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства (виборчий округ

 17, Вінницька область).  Українська народна партія "Собор". Група "Соборність".  Вікторе Володимировичу!  Вікторе Володимировичу,  я звертаюся до вас і прошу вибачення у колег і у вас  за  свою  таку наступальність і вимогливість,  але я вас прошу,  дайте нам,  будь ласка,  пояснення.  13 вересня ми прийняли закон про вибори.  Коли він був відправлений Президенту,  ми так і не можемо зрозуміти. Ви дали інформацію Верховній Раді,  що сьогодні  закінчується  термін підписання  Президентом  цього закону,  а є інформація,  що ніби у відповідності з  датою  подання  його  до  Президента  цей  термін закінчується завтра.

 

     Отже, незрозуміло:  якщо  сьогодні на закон не буде накладено вето,  то закон вступає в силу,  чи це все-таки завтрашній день  є днем  остаточного  вирішення питання про вибори до Верховної Ради. Будь ласка, дайте нам відповідь, на що нам орієнтуватися у зв'язку з попередньою вашою інформацією.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую,   Анатолію   Сергійовичу.   Зараз   ми  це уточнимо,  і  я  вас  поінформую,  коли  останній  день  прийняття Президентом  рішення  щодо  Закону  про  вибори  до Верховної Ради України. Як сказав Роман Петрович Безсмертний (а він знає, тому що в  Адміністрації  Президента відбувається реєстрація законів,  які надходять  з  Верховної  Ради),  цей  день  -  завтра.  Я  вважав, наприклад,   що  це  сьогодні.  Зараз  ми  це  уточнимо,  ми  дали відповідне доручення.  Зараз буде відповідь,  і я вас  поінформую. Шановні колеги, ну що...

 

     Депутат Мичко. Будь ласка, увімкніть мікрофон.

 

 

 

     МИЧКО М.І.,  заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань  національної  безпеки  і  оборони  (виборчий  округ  60, Донецька  область).  Уважаемый  Виктор  Владимирович!  Я прошу вас все-таки поставить еще раз на голосование только что рассмотренный (практически во время перерыва) Закон о внесении изменений в Закон о пенсионном  обеспечении  военнослужащих.  Когда  было  объявлено голосование,  десятки  депутатов  покидали зал,  поскольку уже был перерыв,  и более 200 человек не голосовали.  Закон очень  важный. Тысячи  военнослужащих  обращались по этому вопросу,  но мы дважды принимали этот закон и получается,  что он, ну я считаю, просто по чисто техническим причинам не был сегодня принят.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колего Мичко. Ви ж бачите, зареєструвалися тільки 415 депутатів,  450-ти немає.  Коли  ми  завершимо  розгляд питань  порядку денного,  тоді,  якщо депутати будуть наполягати і погодяться,  ми до цього питання  повернемося.  Ми  переходимо  до розгляду  наступних  питань порядку денного,  шановні колеги.  Вже час, дивіться: 16.04. Треба було б щось уже робити. Правильно?

 

     --------------

 

     Cлухається Закон України про тимчасові слідчі  та  спеціальні комісії  Верховної Ради України з пропозиціями Президента України. Реєстраційний  номер  2100.  Доповідає   заступник   держсекретаря Міністерства юстиції Пасенюк Олександр Михайлович.

 

     Олександре Михайловичу,    зачекайте.    Увімкніть   мікрофон народного депутата Задорожнього.

 

 

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.,  голова Комітету Верховної  Ради  України  з питань  правової політики (виборчий округ 217,  м.  Київ).  Дякую. Шановний Вікторе Володимировичу!  Щоб уникнути зауважень,  я хотів би  звернути  вашу увагу на те,  що відповідна процедура в нас уже відбувалася в квітні. Подання комітету, яке у вас є, не передбачає подолання вето,  тому і немає необхідності вислуховувати шановного заступника державного секретаря.  Справа в тому,  що комітет ще  5 квітня  подав  до  Верховної  Ради  проект  постанови,  який зараз включений до розгляду, і подання комітету від 5 квітня залишається в силі і сьогодні.  Тоді комітет більшістю голосів прийняв рішення вважати, що вето подолано, і ми повинні звернутися до Президента з листом  щодо  підписання  цього закону.  Тому я звертаю на це вашу увагу,   Вікторе   Володимировичу.   Може,   доповідь   Олександра Михайловича  і  не  потрібна,  щоб  зараз проголосувати це подання комітету.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, погоджуєтеся з цим?

 

     ГОЛОСИ З МІСЦЬ. Так! Так!

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Сідайте, Олександре Михайловичу. Ми все знаємо (я маю  на  увазі  народних  депутатів).  Слово має співдоповідач від комітету  Шеховцов  Олексій  Дмитрович,  член  Комітету  з  питань правової політики. Будь ласка, Олексію Дмитровичу.

 

     ШЕХОВЦОВ О.Д.,  член Комітету Верховної Ради України з питань правової політики (виборчий округ 52,  Донецька область).  Шановні народні  депутати!  Вам  сьогодні  роздано  проект  постанови  від комітету,  який повторює текстуально те,  про що  говорив  депутат Задорожній. Про що йдеться? Нагадаю коротко.

 

     Закон, який ми розглядаємо,  Верховна Рада прийняла 21 грудня минулого року. 31 грудня його було подано на підпис Президенту. 23 січня цього року,  тобто через 23 дні,  Президент повернув його до Верховної Ради зі своїми зауваженнями.  Отже,  комітет, виходячи з того,  що  визначений  у  Конституції термін (15 днів) на розгляд, підписання  або  повернення  закону  Президентом  було   порушено, прийняв  рішення пропонувати Верховній Раді прийняти постанову про те,  що  на  підставі  Конституції  закон   вважається   схваленим Президентом, а йому залишається лише підписати його і оприлюднити. Саме з цією метою 8 лютого  цього  року  було  прийнято  постанову Верховної Ради, яку було направлено до Президента. Президент з цим не погодився і звернувся до нас з  листом,  у  якому  пояснив,  що оскільки  були дуже довгі новорічні свята (вісім днів),  то першим робочим днем після 31 грудня є аж 9 січня, і 15 днів слід рахувати від 9 січня.

 

     Конституційний Суд ще 7 липня 1998 року роз'яснив,  що першим днем відліку терміну, передбаченого Конституцією (15 днів) є день, наступний  за  днем  подання Верховною Радою закону до Президента, тобто в даному разі 1 січня. Конституційний Суд, добре знаючи наше законодавство  (ЦПК,  КПК),  в  якому  святкові або вихідні дні не виключаються з відліку,  цього не зробив.  Суд визначив "наступний день" і - крапка.

 

     Ну, я   розумію   позицію   прихильників  Президента,  Романа Петровича Безсмертного,  який,  очевидно,  знову буде доводити, що Президент  правий,  що  вісім днів інститут Президента не працює і має право не працювати,  але немає куди правди діти: відповідно до Конституції   і   роз'яснення   Конституційного   Суду  (абсолютно однозначного,  до речі,  і зробленого на прохання Президента) слід вважати,  що  термін  прийняття  рішення  було  пропущено,  значно пропущено - майже на тиждень.

 

     У Конституції передбачено три формальні ознаки,  три юридичні факти,  що мусять відбутися,  щоб закон вважався таким,  що набрав чинності після його  ухвалення  Верховною  Радою.  Факт  перший  - схвалення Президентом,  факт другий - підписання Президентом, факт третій - оприлюднення.

 

     Перший юридичний  факт   відповідно   до   Конституції   може відбуватися  як  за  волею  Президента,  коли він підписує закон в означений 15-денний термін,  так і поза його волею,  коли він  (не важливо,   з   яких  причин)  пропустив  цей  термін,  тоді  закон вважається юридично таким, що схвалений Президентом, незалежно від того,   чим   він   керувався.   І   тоді   закон  підписується  і оприлюднюється.

 

     Тому Верховна Рада,  на наш погляд,  має або знову звернутися до  Президента з проханням підписати цей закон (для цього потрібна звичайна більшість), або скасувати закон і почати новий розгляд.

 

     До речі,  є проект постанови (здається, автор проекту депутат Король)  про  створення  тимчасової  спеціальної комісії Верховної Ради для розробки нового тексту закону.

 

     У принципі ніщо  не  заважає  будь-якому  депутату  чи  групі депутатів  розробити  інший  проект  закону,  внести його (або хоч показати  депутатам,  щоб  його  можна  було  побачити),  можливо, взагалі розробити такий проект закону про слідчі комісії,  який би не був вихолощеним і мав би шанс бути підписаним Президентом.

 

     Маючи час,  я скажу ще про  одне,  про  що  йдеться  в  цьому проекті   постанови.   Конституція   визначає,  що  Верховна  Рада зобов'язана розглядати тільки сформульовані  поправки  Президента, тобто   ті   поправки,   які  можна  ставити  на  голосування  без редакційних змін з боку  інших  суб'єктів,  депутатів,  комітетів, цілої  Верховної Ради.  Президент запропонував додати одне слово - ми голосуємо, запропонував вилучити абзац - ми голосуємо.

 

     Адміністрація Президента,  юридична служба започаткували таку практику,  відповідно  до  якої  вони  жодного разу ще не подавали сформульовані поправки.  Вони подають довільний текст,  який потім комітети  змушені переформульовувати.  Тобто в Президента завжди є можливість сказати,  що ми врахували його поправку не так,  як він її  подавав,  і  навіть  проголосовані Верховною Радою поправки не приймати та знову повертати закон.

 

     Конкретно щодо  цього  закону  так  само  є   порушення.   Ті зауваження,  які  Президент вважає зауваженнями від 23 січня цього року,  насправді зауваженнями не  є.  Там  є  єдина  сформульована пропозиція:  скасувати  закон.  Її  справді  можна  голосувати.  І Верховна Рада цю пропозицію Президента  голосувала,  але  вона  не набрала необхідної кількості голосів.

 

     Отже, на даному етапі Президенту залишається тільки підписати і оприлюднити закон. Прошу підтримати проект постанови комітету.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги...  Увімкніть  мікрофон  народного депутата Єльяшкевича.

 

     ЄЛЬЯШКЕВИЧ О.С.,  заступник  голови  Комітету  Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності (виборчий округ 182,    Херсонська   область).   Уважаемый   докладчик!   Скажите, пожалуйста,  вел  ли  кто-то  переговоры  с   Президентом,   чтобы объяснить  Леониду  Даниловичу,  что он выполняет свои функции и в выходные дни,  и во время отпуска. И если не считать выходные дни, то как он может подписывать те или иные документы во время отпуска (это я обращаюсь к Роману Петровичу Безсмертному)?

 

     То есть если  давать  вашу  трактовку,  вы  ставите  огромное количество документов,  подписанных нашим Президентом, а мы знаем, что он у нас трудолюбивый,  он работает во время отдыха  в  Крыму, особенно он плодовит в период своего дня рождения (это,  мы знаем, всенародный праздник,  там идет огромное количество подарков). Так вот,  я  хотел бы спросить у докладчика:  кто-то разъяснял ему это или нет?

 

     ШЕХОВЦОВ О.Д.  У мене немає інформації щодо того,  щоб  хтось роз'яснював йому позицію Верховної Ради на вербальному рівні.  Ми, Верховна Рада,  постановою від 8  лютого  роз'яснили  йому  це  на законодавчому рівні.  Верховна Рада іменем народу сказала:  "Закон ухвалено".

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.  Депутат  Зварич.  Наступний   -   депутат Безсмертний.

 

 

 

     ЗВАРИЧ Р.М.,   член   Комітету   Верховної   Ради  України  у закордонних справах  (багатомандатний  загальнодержавний  виборчий округ,  НРУ).  Народний  рух України.  Шановні колеги,  ви знаєте, аргументація,  яка  тут  наведена  доповідачем,  може   видаватися абсолютно    переконливою.    І    я    особисто,   до   речі,   з формально-процесуальної точки зору,  поділяю ті позиції,  які  тут були  щойно  викладені.  Ми можемо зараз стати в позу і намагатися показати  Президентові,  що  всетаки  Верховна  Рада  краще   знає законодавство,  ніж  Президент  та  його Адміністрація.  Що це нам дасть?  Ми не матимемо закону,  який регулюватиме таку надзвичайно важливу сферу діяльності парламенту.  Я підкреслюю: це закон, який регламентує  діяльність  парламенту,  який  надає  нам  можливість здійснювати  певні,  надані нам Конституцією,  повноваження.  Того закону не буде, якщо ми будемо сьогодні ставати в позу.

 

     Тому я пропоную все-таки більш конструктивний  підхід,  який, до  речі,  відображений  у  проекті постанови,  внесеному народним депутатом Королем.  Мова йде про те,  щоб погодити ці позиції, про які  говорить  Президент у своїх зауваженнях,  а для того створити спеціальну комісію.  До  речі,  звертаю  увагу  також  на  те,  що зауваження Президента далеко не настільки принципові, що ми з ними не могли б погодитися.

 

     Я пропоную проголосувати за цей проект постанови.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Безсмертний.

 

     ШЕХОВЦОВ О.Д.  Вибачте.  Один коментар. Зрозуміло, що комітет не  міг розглядати версії щодо можливого компромісу з Президентом. Перед комітетом стояло  завдання  розглянути  питання  все-таки  з точки зору юридичних підстав.

 

     Комітет міг  би  внести  Верховній Раді пропозицію,  скажімо, скасувати закон і  почати  процес  спочатку.  Але  комітет  дійшов висновку, що для цього немає підстав.

 

     А щодо власної позиції...  Шановний пане Романе! (На жаль, ви не слухаєте). Я особисто не маю сумнівів, що будь-який закон, яким комісії  Верховної Ради будуть надаватися слідчі повноваження,  не буде підписаний Президентом, і ми все одно не досягнемо мети. Хіба що  це  буде  закон,  який  фактично  не  надасть  ніяких,  жодних повноважень. Такий закон Президент підпише, очевидно. Але нехай це зробить хтось інший.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Безсмертний.

 

 

 

     БЕЗСМЕРТНИЙ Р.П.,  член  Комітету  Верховної  Ради  України з питань  державного   будівництва   та   місцевого   самоврядування (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ,  НДП).  Фракція Народнодемократичної  партії.  Шановний  Олексію   Дмитровичу!   І все-таки  давайте торкнемося змісту цього закону.  Скажімо,  як ви дивитеся   на   його   зміст   з   точки    зору    законів    про оперативно-розшукову  діяльність,  про прокуратуру?  Відповідно до закону є декілька суб'єктів,  які можуть виконати,  скажімо,  таку дію, як витребувати документи. З вашої точки зору (ви маєте досвід роботи у трьох парламентах),  це взагалі в принципі допускається в слідстві?  Напевно,  ви  розумієте,  що  таке витребувати оригінал документа.  І як можуть оперувати цим  депутати,  які  опікуються, скажімо, певною політичною платформою? Це перше.

 

     І друге.  Чи  відомо вам,  що розпорядженням Голови Верховної Ради було створено робочу  групу  на  чолі  з  заступником  Голови Верховної  Ради Гавришем Степаном Богдановичем,  яка працювала над цим законом,  але у зв'язку з тим,  що у багатьох  нетерплячка  по відношенню  до  цього  питання,  то Верховна Рада вносить закон на обговорення,  ніякого рішення  не  приймає  і  не  дає  можливості робочій  групі  опрацювати  текст.  І  знову  ми  повертаємося  до "розбитого воза", що не дає можливості розв'язати цю проблему.

 

     Дякую вам.

 

     ШЕХОВЦОВ О.Д.  Романе Петровичу!  Щодо права депутатів подати проект  про  скасування закону і почати процес знову.  Будь ласка! Але до цього часу таких проектів не було,  і  комітет  не  міг  їх розглядати.  Я  особисто такого проекту подавати не буду,  бо я не вірю,  що  Президент  підпише  будьякий  закон,  у  якому   будуть передбачатися  слідчі повноваження комісії.  Але сьогодні є проект народного  депутата  Короля,  і  нехай  Верховна   Рада   голосує, визначається.

 

     Щодо подвійного   слідства,  подвійних  дій  слідчих.  Це  не предмет сьогоднішнього розгляду.  І все ж ви, очевидно, знаєте, що часто в практиці парламентаризму слідчі комісії справді мають такі повноваження.  Вони мають право  допитувати  свідків,  витребувати документи  і  так  далі.  І  навіть  у  цьому  законі  це  питання врегульовано.  Там  сказано:   якщо   слідчі   органи   в   рамках розслідування  порушеної  кримінальної справи потребують одночасно тих самих документів,  матеріалів,  свідчень, свідків, то переваги надаються  слідчим  правоохоронних органів.  Слідчі комісії мусять передати їм документи.

 

     На ще  минулорічне  зауваження   Президента   Верховна   Рада відреагувала  і  таку поправку внесла.  Так що це питання в даному законі вирішене: пріоритет - за слідчими органами.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Задорожній.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.  Дякую,  шановний Вікторе  Володимировичу.  Я хотів звернути увагу шановних колег,  усіх присутніх у цьому залі: я вчора доповідав рішення комітету спеціальній слідчій  комісії  і воно  було  підтримане.  Справа  в тому,  що це рішення приймалося більшістю голосів,  але не одноголосно. Чому? Тут є один момент. Я звертав увагу членів слідчої комісії на те,  яку дату слід вважати датою отримання Адміністрацією Президента цього пакета документів.

 

     Звертаю вашу увагу,  що  в  безпрецедентному  поясненні,  яке Президент  України  надіслав  до  Верховної Ради,  міститься чітка формула,  згідно з якою документ отримано практично 9 січня.  Тому там є питання, Олексію Дмитровичу, і треба виходити дійсно з того, чи потрібен Верховній Раді цей закон.  Якщо він потрібен,  то  нам треба  сідати і працювати,  якщо ні,  тоді давайте знову направимо його Президенту. Я фактично повторюю те, що говорив: давайте знову будемо  направляти,  і будемо перекидати цей камінчик то туди - то сюди.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

     ШЕХОВЦОВ О.Д.  Що додати?  Очевидно,  єдиною інстанцією,  яка могла  б  вирішити  це  питання  юридично,  є  Конституційний  Суд України,  і,  можливо,  знайдеться хтось із депутатів,  хто  стане ініціатором  такого  подання  до  суду,  з  тим  щоб  дата початку розгляду Президентом закону була уточнена.

 

     До речі, друге питання - щодо того, яке зауваження Президента вважати сформульованим,  що таке є сформульоване?  Ми ж знаємо, що практика  суду  така,  що  подібні  питання,  які   виходять   від депутатів,   від  Верховної  Ради,  розглядаються  роками.  Тобто, очевидно, Верховна Рада цього скликання вже не побачить ані закону підписаного, ані рішення суду. Ну, а Верховна Рада нехай визначає, чи розробляти новий закон, скасувавши цей.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую,  Олексію Дмитровичу, я думаю, ви абсолютно слушно  зауважили,  що  Верховна  Рада повинна визначитися.  І для цього я в першу чергу поставлю на  голосування  проект  постанови, який   запропоновано   від   імені   комітету  народним  депутатом Шеховцовим (2100 П-5),  де формулюється  звернення  до  Президента України з пропозицією підписати закон.  Я прошу народних депутатів визначитися. Даний проект постанови ставиться на голосування.

 

     "За" -194.

 

     Рішення не прийнято. По фракціях, будь ласка.

 

     Шановні колеги,  тоді є ще одна пропозиція, про яку говорив і представник комітету, і голова комітету. Є запропонований народним депутатом  Королем  проект  постанови  про  створення   Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України по доопрацюванню Закону України про тимчасові слідчі та спеціальні комісії Верховної  Ради України.  Він  розданий  вам для ознайомлення,  і я ставлю його на голосування, тому що ми повинні шукати вихід (Шум у залі).

 

     Є зауваження  у  депутатів?  Чи  треба  його  почитати?   Тут абсолютно  слушно  ставилося...  Та  зачекайте,  зачекайте.  Можна навіть поіншому сказати:  включити до  порядку  денного,  хоча  це запропоновано.  Питання стоїть так, як прозвучало у виступі колеги Зварича:  нам закон потрібен чи  ні?  Ну  відносно  Президента  ми визначилися.   Ви  бачили,  яка  була  кількість  голосів.  Проект постанови не підтримано.  Що далі? Нехай цей закон лежить у стінах Верховної Ради чи ми будемо щось робити?

 

     Увімкніть мікрофон народного депутата Короля.

 

     КОРОЛЬ В.М.,  перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і  корупцією (виборчий  округ  202,  Чернівецька область).  Спасибо.  Уважаемые народные депутаты!  По вашей воле я являюсь председателем комиссии и прекрасно понимаю,  что сегодня речь идет о том,  чтобы добиться выполнения тех заданий,  которые вы поставили передо мной и  перед членами комиссии.  Безусловно, сделать это можно, если у нас будет закон.  Поэтому  если  сегодня  идти  по  пути  просто   процедуры (отправить  запрос  в  Конституционный  Суд),  мы  не  будем иметь закона.

 

     Я предлагаю вам такой вариант (и это не мое личное мнение,  а мнение  всех членов комиссии,  к которому мы пришли,  обсуждая эту проблему):  создать рабочую группу (может, по-другому ее назвать), чтобы в течение десяти дней все согласовать и на следующей неделе, еще в этом месяце,  принять решение.  Вопросов, которые бы создали коллизию, нет.

 

     Конечно, данный  закон,  даже  если он будет подписан,  может вызвать много замечаний,  поскольку он принимался еще тогда, когда у  нас  была  другая  законодательная база (и Уголовный кодекс,  и законодательство о прокуратуре и многомного  других  законов).  Но десяти  дней  будет  вполне  достаточно,  чтобы мы с вами получили конкретный результат, - закон по отношению к которому уже никто ни вето не сможет наложить, ни сделать существенных замечаний. Десять дней - не такой уж большой срок,  но мы все-таки сможем  прийти  к положительному конечному результату - принять необходимый закон. А я уверен, что он нужен.

 

     Спасибо за внимание.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.  Шановні колеги, у мене як у головуючого є така пропозиція.  Давайте дамо доручення комітету розглянути даний проект постанови  і  наступного  разу,  18  жовтня,  запропонувати рішення  щодо  цього  закону,  зважаючи.  Але  треба,  щоб  проект постанови був запропонований комітетом  Так,  Наталіє  Михайлівно, так,  не  набрав  необхідної  кількості  голосів,  і  я  на правах головуючого уже можу зняти цей закон з розгляду. На цьому все.

 

     --------------

 

     Наступне питання  порядку  денного  -  проект  Постанови  про зупинення  повноважень судді Слов'янського міського суду Донецької області Сибільової (реєстраційний номер  8122).  Доповідає  Шишкін Віктор Іванович. Будь ласка.

 

     ШИШКІН В.І., заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань правової політики (виборчий округ 133,  Одеська область). Шановні депутати!  Я хотів би нагадати, що це подання Генерального прокурора про зупинення повноважень судді  Слов'янського  міського суду,  і  повинен доповідати цю справу суб'єкт подання.  Суб'єктом подання є Генеральна прокуратура,  тобто,  Вікторе Володимировичу, повинен  тут  бути  представник  Генеральної  прокуратури  або сам Генеральний прокурор,  бо комітет дає лише свій висновок  з  цього питання,  а  не  вносить подання.  Тому депутат Задорожній хотів з цього приводу зробити певну заяву.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Вікторе Івановичу, а ви не можете?

 

     ШИШКІН В.І. Він же голова комітету.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.  Дякую.  Шановний Вікторе  Володимировичу,  я просив би вас, якщо це можливо, перенести розгляд цього питання на півгодини.  Працівники Секретаріату  зателефонували  в  Генеральну прокуратуру.  Зараз  прибуде представник Генеральної прокуратури і доповість це питання.

 

     Мені невідомо,  чому сталася така помилка,  але  щоб  розгляд питання  не  зривати  і  не  витрачати часу,  пропоную його трошки перенести,  і  прибуде  представник  Генеральної  прокуратури,  ми зможемо його розглянути. Це дуже коротке питання.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Сідайте, Вікторе Івановичу.

 

     --------------

 

     Переходимо до розділу (я наголошую, шановні народні депутати) про  включення  до  порядку   денного   восьмої   сесії   проектів законодавчих   актів,  які  були  запропоновані  суб'єктами  права законодавчої ініціативи.

 

     Реєстраційний номер 6271 - проект Закону про внесення змін до Закону  України про охорону праці.  Я ставлю на голосування проект 6271 - про включення його до порядку денного восьмої сесії.  Прошу народних депутатів визначитися.

 

     "За" -292.

 

     Рішення прийнято.

 

     --------------

 

     Реєстраційний номер  8093  -  проект  Закону  про списання та реструктуризацію відшкодування з бюджету  сум  податку  на  додану вартість  за  станом на 1 вересня 2001 року.  Включення до порядку денного. Народний депутат Терьохін. Будь ласка.

 

     Ми не обговорюємо,  шановні колеги,  ми вирішуємо питання про включення до порядку денного.

 

     ТЕРЬОХІН С.А.,  перший  заступник  голови  Комітету Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності  (виборчий округ 214, м.Київ). Шановні народні депутати, я вам

 

     нагадую позицію  комітету  з  питань  фінансів,  який узагалі категорично заперечує проти розгляду цього законопроекту  в  нашій залі  як  такого,  що  суперечить  статті  41 Конституції України, передбачає можливість позасудового вилучення  коштів  підприємств, що може взагалі привести до нігілізму в правовій базі.  Тому,  для того щоб не збурювати суспільство,  я просив би від імені комітету цей законопроект просто не розглядати.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановний  колего  Терьохін,  я  ще раз наголошую: зараз ідеться про включення проекту до порядку денного,  а не  про розгляд по суті.  Комітет висловився по суті,  і це може предметом бути розгляду,  коли проект буде включений до  порядку  денного  і розглядатиметься в пленарному режимі.

 

     Я знову ж таки звертаю увагу всіх депутатів на те, що Кабінет Міністрів просив включити до  порядку  денного  цей  і  ряд  інших законопроектів  і  розглянути їх у пленарному режимі.  Я ставлю на голосування пропозицію  лише  про  включення  до  порядку  денного восьмої   сесії   законопроекту  8093.  Прошу  народних  депутатів визначитися.

 

     "За" -114.

 

     Рішення не прийнято.

 

     --------------

 

     Реєстраційний номер 8094 - проект Закону про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України про акцизний збір. Включення до порядку денного. Комітет підтримує. Прошу визначитися.

 

     "За" -205.

 

     Рішення не прийнято (Шум у залі). По фракціях, будь ласка.

 

     --------------

 

     Реєстраційний номер 8095 - проект Закону про внесення змін до Закону  України  про податок на додану вартість.  Про включення до порядку денного.

 

     Депутат Терьохін. Будь ласка.

 

     ТЕРЬОХІН С.А.  Шановні народні депутати! Це теж законопроект, який  суперечить  загальним правилам нарахування податку на додану вартість.  Якщо цей законопроект буде прийнятий,  то підприємства, які працюють,  скажімо,  на засадах міжнародної кооперації, в тому числі (в першу чергу) з країнами СНД і не сплачують мита, попадуть під  подвійне  оподаткування.  Якщо ми хочемо закрити наш експорт, наш імпорт,  взагалі зовнішню  торгівлю,  ми  маємо  прийняти  оцю пропозицію Кабміну.

 

     Між іншим,  я вам нагадую,  що в нас у товарообороті більш як на 60 відсотків - це імпорт енергоносіїв,  на яких  працюють  наші промисловість  і  сільське господарство.  Тому комітет категорично заперечує проти самого розгляду такого законопроекту.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Василь    Васильович    Регурецький.    Увімкніть мікрофон. Будь ласка.

 

     РЕГУРЕЦЬКИЙ В.В.,   заступник   міністра   фінансів  України. Шановні народні депутати!  Мене,  відверто кажучи,  дивує, чому ми вислуховуємо  думку  комітету,  але не вислуховуємо думки Кабінету Міністрів,  який вийшов з ініціативою розглянути ці проекти? У нас досить вагомі аргументи на противагу тому, що сказав пан Терьохін. Ми могли б назвати інші аргументи,  які ви могли б  самі  зважити. Дайте  можливість Кабінету Міністрів всі аргументи висловити,  як, до речі,  і стосовно реструктуризації.  Ми добре знаємо про що йде мова  і  хотіли  б  це  висловити  в  залі,  а ви прийняли б потім рішення.  Ну чому ви намагаєтеся заборонити  розгляд  у  залі  цих законопроектів?  Усі  вони  пов'язані з проектом бюджету,  який ми будемо розглядати 17 жовтня.  До  речі,  в  тому  проекті  теж  ці питання поставлені.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Увімкніть мікрофон депутата Матвієнкова.

 

     МАТВІЄНКОВ С.А.,  голова  підкомітету Комітету Верховної Ради України з питань промислової політики і  підприємництва  (виборчий округ  55,  Донецька  область).  Спасибо.  Я  внимательно выслушал мнение правительства и хотел бы в связи с этим  сделать  небольшую реплику.  Уважаемые члены правительства!  Вы,  пожалуйста, найдите деньги,  которые вы забрали у предприятий, занимающихся экспортом, и верните их предприятиям, потому что это их оборотные средства. А вы тут рассказываете какие-то  сказки.  Говорите  о  том,  что  вы упраздняете  векселя,  на  которых  работали  эти  предприятия (50 процентов).  То  есть  то  предприятие,   которое   экспортировало продукцию,  не  будет получать возврата НДС,  а вы помимо этого на ввозе сырья забираете у  него  еще  50  процентов  НДС.  Так  это, извините, называется снять последнюю рубашку.

 

     Поэтому решение  комитета правильное,  и вообще рассматривать эти вопросы в такой постановке, поменьшей мере - некорректно.

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Я  ставлю  на  голосування  проект   Закону   про внесення  змін  до Закону України про податок на додану вартість ( 8095) для  включення  до  порядку  денного  восьмої  сесії.  Прошу народних депутатів визначитися.

 

     "За" -101.

 

     Рішення не прийнято.

 

     --------------

 

     Реєстраційний номер 8096 - проект Закону про внесення змін до Закону  України  про  патентування  деяких  видів  підприємницької діяльності.  Комітет  висловився  за  включення  його  до  порядку денного. Депутат Терьохін це підтверджує. Прошу визначитися.

 

     "За" -174.

 

     По фракціях покажіть.

 

     Увімкніть мікрофон народного депутата Мусієнка.

 

     МУСІЄНКО І.М.,  заступник  голови  Комітету  Верховної   Ради України  у  закордонних справах (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ,  виборчий блок  СПУ  та  СелПУ).  Дякую.  Шановний Вікторе Володимировичу!  Шановні колеги! Ми не вперше стикаємося з ситуацією, коли намагаємося позбавити Кабінет Міністрів можливості виконання  його  конституційних  функцій.  Я  абсолютно не розумію такого підходу.  Кабінет  Міністрів  вносить  ряд  законопроектів, пов'язаних  з формуванням бюджету,  і зараз не йдеться про те,  чи приймаємо ми чи не приймаємо ті законопроекти.  Ідеться про те, що ми не можемо їх розглянути.

 

     Вікторе Володимировичу,  ви  ж  зустрічаєтеся  на  засіданнях Погоджувальної   ради,   Координаційної   ради.   Я   не   розумію пропрезидентських  фракцій,  які за визначенням мають підтримувати Кабінет Міністрів,  а вони голосують проти  включення  до  порядку денного  тих  законопроектів,  які  пов'язані з розглядом бюджету. Давайте ще раз обговоримо цю ситуацію і  повернемося  все-таки  до голосування.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вас колего Мусієнко підтримую.  Ми разом з вами підтримуємо  діяльність   Кабінету   Міністрів,   але   результати голосування ви бачите які.

 

     --------------

 

     Реєстраційний номер 8097 - проект Закону про внесення змін до Закону України про оподаткування прибутку  підприємств.  Включення до порядку денного. Депутат Терьохін.

 

     ТЕРЬОХІН С.А. Шановні народні депутати!

 

     В цьому  законопроекті,  який  знову ж таки не рекомендується взагалі до внесення в зал у зв'язку з його юридичною і економічною шкідливістю,  говориться про те,  що підприємства, які мають довгі цикли виробництва  (такі,  що  належать  до  суднобудівної  чи  до будівельної  промисловості)  або  ті,  які  тільки  будуються,  не зможуть видатки,  пов'язані з будівництвом переносити на зменшення своїх  податкових  зобов'язань.  Тобто  цей  законопроект фактично спрямований  на  зупинення  будьяких  інвестиційних   процесів   в Україні.  Чому  уряд,  яким  керує  відомий любитель інвестиційних процесів,  подає  такий  законопроект,  -  незрозуміло.  Тому   ми пропонуємо взагалі його не розглядати і не збуджувати суспільство.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Я   ставлю  на  голосування  проект  8097  -  про включення  до  порядку  денного  восьмої  сесії.  Прошу   народних депутатів визначитися.

 

     "За" -88.

 

     По фракціях покажіть.

 

     --------------

 

     Реєстраційний номер 7232 - проект Закону про внесення змін до статті 2 Декрету Кабінету Міністрів України про місцеві податки  і збори  -  про  включення  його  до  порядку  денного.  Комітет  це підтримує. Прошу народних депутатів визначитися.

 

     "За" -182.

 

     Рішення не прийнято. По фракціях, будь ласка.

 

     --------------

 

     Реєстраційний номер 8054 - проект Закону про внесення змін та визнання такими,  що втратили чинність,  деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Закону України про платіжні системи та переказ грошей в Україні. Прошу народних депутатів визначитися. Проект

 8054 - до порядку денного.

 

     "За" -293.

 

     Рішення прийнято.

 

     --------------

 

     Реєстраційний номер  8114  -  проект  Постанови про вирішення конфлікту, пов'язаного з терористичними актами в Сполучених Штатах Америки.  Проект  народного  депутата  Вітренко - про включення до порядку денного. Слово з мотивів голосування. Одна хвилина.

 

     ВІТРЕНКО Н.М.,  член Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій (виборчий округ

 160, Сумська область).  Шановні колеги!  Сьогодні вдень, о пів на другу,  вчинено теракт щодо Росії:  в небі  над  територією  Росії вибухнув літак, і 76 чоловік, які були в літаку, знищено.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. 78 і 12 членів екіпажу.

 

     ВІТРЕНКО Н.М. Отак навіть! Ну, я маю таку інформацію. Бачите, навіть більше.  Що це таке?  Це відповідь на те,  що Росія  надала повітряні  коридори для США,  що Росія сьогодні заграє з Північним альянсом, з НАТО, хоче підтримати Америку і виступити нібито проти терористів.  Я нагадую,  що сьогодні взагалі немає жодних доказів, що це зробив бен Ладен,  і суду над ним не було.  Немає! Це все на сьогодні  розмови.  Але  є  Україна  і  наша  відповідальність  за Україну.  Є  Конституція  України,  є  стаття  85  пункт  23,   де визначено,  що  виключно  Верховна  Рада може схвалити рішення про надання військової допомоги  іншим  країнам.  Тому  нами  внесений проект постанови,  він є в сьогоднішньому порядку денному. Я прошу вас, колеги, перш за все включити до порядку денного розгляд цього питання.  Ми повинні прийняти рішення. А після того як включимо до порядку денного, давайте попрацюємо над цим проектом.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.  Я ставлю на голосування проект  постанови 8114 - про включення його до порядку денного восьмої сесії.  Прошу народних депутатів визначитися.

 

     "За" -167.

 

     Рішення не прийнято. По фракціях, будь ласка.

 

     --------------

 

     Шановні колеги,  я оголошую інформацію, це відповідь на запит Анатолія   Сергійовича   Матвієнка.   Термін  часу  для  прийняття Президентом України рішення щодо Закону про  вибори  до  Верховної Ради  України,  який  був  проголосований  і прийнятий у цілому 13 вересня 2001 року,  закінчується 5 жовтня,  о 13 годині 45 хвилин. Про  це свідчить повідомлення,  яке надійшло до президії Верховної Ради.  Повторюю,  завтра,  о  13  годині  45  хвилин.   Володимире Романовичу,  у нас немає мотивів. Йдеться про включення до порядку денного.

 

     Я з мотивів  надам  слово  перед  розглядом  проекту.  Проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України 8120 і

 8120-1 (проекти народних депутатів Терьохіна,  Бродського). Прошу народних  депутатів  визначитися щодо включення до порядку денного восьмої сесії законопроектів 8120 і 8120-1.

 

     "За" -87.

 

     Рішення не прийнято.

 

     --------------

 

     Проект Постанови  про  підтвердження   нейтрального   статусу України,  проголошеного  Декларацією про державний суверенітет від 16 липня 1990 року,  8142.  Мова  йде  про  включення  до  порядку денного.

 

     ТЕРЕЩУК В.В.,  голова  підкомітету  Комітету  Верховної  Ради України у закордонних справах  (багатомандатний  загальнодержавний виборчий  округ,  КПУ).  Шановні  колеги народні депутати!  Я хочу звернути вашу увагу,  що цей проект постанови  роздано  на  заміну проекту,  розданого  вчора.  В  ньому  пропонується,  як нам у цій напруженій ситуації не дозволити втягнути  Україну  в  конфлікт  з будь-якого боку:  ні з боку ісламського світу, що створить для нас проблему в Криму,  ні з боку Сполучених Штатів Америки,  що  також створить проблему.  У нас для цього є законодавчі можливості. Тому в  цьому  проекті  постанови   пропонується   почати   реалізувати положення   Декларації  про  державний  суверенітет  щодо  статусу України як нейтральної держави.

 

     Для того щоб наші літаки не підривалися,  ми  повинні  тільки підтвердити  статус України як нейтральної держави,  і таким чином добитися,  щоб її поважали  у  світі,  тому  що  якраз  нейтральні держави  заслуговують  у  світі  найбільшої  поваги.  Я  прошу вас проголосувати  зараз  про  включення  цього  питання  до   порядку денного.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Увімкніть  мікрофон  народного  депутата Марченка Володимира.

 

     МАРЧЕНКО В.Р.,  член Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій (виборчий округ

 161, Сумська   область).  Прогрессивная  социалистическая  партия Украины.  Я призываю всех  депутатов  проголосовать  за  включение этого вопроса в порядок дня. Я считаю, что все, кто не проголосует за включение этого вопроса в порядок дня, будут преступниками.

 

     И если этот вопрос не будет включен  в  повестку  дня,  то  я прошу  всех депутатов,  понимающих возможные последствия этого для граждан  Украины,  просто  покинуть  зал,  не  сидеть  в  зале   с преступниками  и  не  принимать участия в голосовании,  потому что Президент принял неконституционное решение  о  предоставлении  США воздушных   коридоров.  Это  исключительно  полномочия  Верховного Совета,  и Верховный Совет эти конституционные  полномочия  должен реализовать.

 

     Еще раз прошу всех депутатов, у которых есть совесть, которые понимают ценность человеческой жизни, гибель граждан Украины из-за глупых   политических   решений,   после   голосования,  если  это предложение не пройдет, просто покинуть зал.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Увімкніть мікрофон народного депутата  Кириленка. Наступний - депутат Кармазін.

 

     КИРИЛЕНКО В.А.,  секретар  Комітету  Верховної Ради України з питань   соціальної    політики    та    праці    (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ,  НРУ). Український народний рух. Шановні колеги! Мені здається, що навіть якщо якісь ускладнення чи трагічні випадки,  у тому числі сьогодні, відбулися в Росії, то це не  означає,  що  Російська  Федерація  робить  неправильно,  коли бореться,   як  і  всі  інші  прогресивні  країни,  з  міжнародним тероризмом.  Помсту терористів не треба сприймати  як  добровільну відмову від боротьби з тероризмом. Це аксіома. Це перше.

 

     Друге. Щодо проекту,  який вноситься комуністами. Я думаю, що в політичному  плані  їм  треба  йти  далі.  Якщо  ми  позбавляємо повітряних  коридорів  Сполучені  Штати  Америки,  то  треба  бути послідовними.  Сказавши  "а",  треба  сказати  "б".  Вони  повинні запропонувати надати повітряні коридори,  очевидно,  талібам і бен Ладену.

 

     Третє. Не можна посилатися на Конституцію, якщо в даному разі є  її  порушення.  У  нас  на  території є підрозділи іншої країни

-Чорноморський флот Російської Федерації,  від якого немає  ніякої користі  і  який  не  сплачує  грошей  тому  ж  Севастополю.  А от повітряні коридори,  які  надані  іншій  країні,  -  це  порушення Конституції.  Це  є  подвійний  стандарт,  який не витримує жодної критики.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Кармазін.

 

     КАРМАЗІН Ю.А.,  голова  Комітету  Верховної  Ради  України  з питань  боротьби з організованою злочинністю і корупцією (виборчий округ 134,  Одеська область). Місто-герой Одеса, Партія захисників Вітчизни.   Група   "Солідарність".   Шановні   народні  депутати! Насправді  розглядається  питання  надто  важливе  -  це   питання державної  ваги,  питання,  від  якого  залежить  як  будуть  себе почувати громадяни України - безпечно чи ні.

 

     Давайте не плутати тероризм як злочин і тероризм як політичне явище.  Давайте  не  плутати!  Бо  все  це  переплутане  сьогодні. Сьогодні планується дійсно втягнути Україну в третю світову війну. І давайте усвідомимо це.

 

     Якщо такі  дії  є  -  це надзвичайна подія,  це питання треба обговорити.  Я не в усьому згоден із внесеним проектом  постанови, але те, що питання про підтвердження нейтрального статусу України, проголошеного Декларацією про державний суверенітет від  16  липня 1990 року, треба обговорити, - це архіважливо.

 

     Тепер я  звертаюся  до  тих,  хто  казав,  що  цього не можна робити. Я є автором пункту 7 статті 17 Конституції України, в якій записано:  "На  території  України  не  допускається  розташування іноземних військових баз".  Але коли ми приймали Конституцію, мова йшла зовсім про інше.  А зараз ставити питання треба. І я закликаю всіх не покидати залу,  поки  не  проголосуємо  за  розгляд  цього питання.  Треба запросити сюди і Президента,  і міністра оборони і подивитися,  чого американці хочуть.  Це надто важливе питання! Ми не  можемо  своїх  людей  підставляти  під  небезпеку,  щоб  у нас вибухали літаки!

 

     Дякую за увагу.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Юрію Анатолійовичу. Шановні колеги! Проект постанови  8142  ставиться  на голосування - про включення його до порядку  денного   восьмої   сесії.   Прошу   народних   депутатів визначитися.

 

     "За" -162.

 

     Рішення не прийнято. По фракціях покажіть.

 

     --------------

 

     Ставиться на   голосування  проект  Постанови  про  створення бібліотеки Верховної Ради України (реєстраційний номер 8125)  -про включення  його  до  порядку  денного.  Прошу  народних  депутатів визначитися.

 

     "За" -251.

 

     Рішення прийнято.

 

     --------------

 

     Ставиться на голосування проект  Постанови  про  забезпечення права  громадян  України  на інформацію (проект народного депутата Правденка) 8135 - про включення його до  порядку  денного  восьмої сесії. Прошу народних депутатів визначитися.

 

     "За" -230.

 

     Рішення прийнято. З процедури - депутат Круценко.

 

     КРУЦЕНКО В.Я.,   заступник  голови  Комітету  Верховної  Ради України  з  питань  аграрної  політики   та   земельних   відносин (багатомандатний  загальнодержавний виборчий округ,  КПУ).  Дякую, Вікторе Володимировичу.  Шановні колеги! Прошу включити до порядку денного  проект  Постанови  про  створення  Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України по вивченню стану виконання чинного законодавства   України  щодо  забезпечення  захисту  земельних  і майнових прав  селян  у  процесі  реформування  аграрного  сектора економіки (реєстраційний номер 8140). Цей документ розданий.

 

     Мета проекту   -   вивчити   положення  на  місцях  і  знайти можливості  більш  ефективного  впливу  і  допомоги  у   вирішенні складних   питань,   які   хвилюють  велику  кількість  сільського населення  і  не   находять   вирішення   чи   через   законодавчу неврегульованість, чи небажання окремих виконавчих структур. Прошу підтримати.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги!  Проект Постанови  про  створення тимчасової спеціальної комісії 8140 ставиться на голосування - про включення  тільки  до  порядку  денного  восьмої  сесії.  Він  вам розданий.

 

     "За" -161.

 

     Рішення не  прийнято.  По  фракціях покажіть,  будь ласка.  У наступний четвер.

 

     --------------

 

     Шановні колеги!  У нас  є  проект  Постанови  про  інформацію Кабінету  Міністрів  України  про  стратегію  подолання бідності в Україні,

 8055, 8055-1.  Ми голосували, але не прийняли рішення. Ми внесемо це  питання  до  розділу:  "Повернення  до  розгляду   раніше   не підтриманих  питань",  який у нас прийнятий відповідно з практикою нашої роботи.

 

     Для цього нам треба спочатку проголосувати  226  голосами,  а потім  голосувати  по  суті  даного  питання.  Тому  я  ставлю  на голосування  про  повернення  до   розгляду   питань,   зазначених реєстраційними номерами 8055,  8055-1.  Усі знають про що йдеться, це є у порядку денному. Прошу народних депутатів визначитися.

 

     "За" -184.

 

     Колего Матвєєв, я всім пояснюю. Згідно з Регламентом питання, яке  не  прийнято,  вважається  відхиленим.  Але  у  нас  склалася практика,  якщо ми проголосуємо  226  голосами,  то  ми  до  нього повертаємося.  Минулого разу проголосували 220 голосами, наскільки я пам'ятаю. Так що ж тут нового? По фракціях покажіть, будь ласка.

 

     -------------

 

     Слухається проект  Постанови  про  невідкладні  заходи   щодо усунення  дискримінації  в оподаткуванні суб'єктів підприємницької діяльності, створених з використанням майна та коштів вітчизняного виробництва,  та  недопущення  зниження  надходжень  до Державного бюджету України  (реєстраційний  номер  8105).  Доповідає  депутат Порошенко. Коротко, будь ласка.

 

     ПОРОШЕНКО П.О.,  голова  підкомітету  Комітету Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності (виборчий округ 12,  Вінницька область). Шановні колеги! Я хотів би подякувати вам за одноголосну підтримку цього проекту постанови, коли ми включали його   до   порядку   денного.   Мета  цього  проекту  -  усунення несправедливості,  коли імпортні  товари,  які  потрапляють  через спільні  підприємства  в  Україну без сплати мита,  акцизу та ПДВ, вимушені  конкурувати  з   продукцією,   виробленою   українськими виробниками.   І   справа   не   тільки  в  тому,  що  кошти,  які спрямовуються на соціальні  цілі,  не  потрапляють  до  державного бюджету,  а  справа  в  тому,  що  цією  ситуацією  ми  придушуємо вітчизняного виробника.

 

     Проектом цієї постанови передбачається  доручити  відповідним правоохоронним органам поінформувати Верховну Раду про заходи,  що вживаються щодо  припинення  практики  ввезення  підприємствами  з іноземними  інвестиціями  на  митну  територію  України  імпортних товарів  без  сплати  відповідних  податків.   Уряду   доручається підготувати  на  розгляд Верховної Ради законопроекти про внесення змін  до  законодавчих  актів,  які  б   унеможливлювали   подібну ситуацію.  Я  хотів би сказати,  що,  спілкуючись,  ми маємо чітку підтримку цих заходів і уряду,  і Президента,  але чомусь  ці  так звані "бізони" постійно продовжують працювати.  Таким чином, мають відповідну політичну підтримку.  Я не  хотів  би  з  цієї  трибуни когось  шантажувати,  але,  якщо якась політична сила не підтримає цього,  це означає просто,  що  вона  сама  годується  за  рахунок доходів,  які вилучаються з кишеней пенсіонерів.  Прошу підтримати цей проект постанови.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.  Шановні колеги!  Я ставлю на  голосування проект    Постанови   про   невідкладні   заходи   щодо   усунення дискримінації   в    оподаткуванні    суб'єктів    підприємницької діяльності, створених з використанням майна та коштів вітчизняного виробництва,  та недопущення  зниження  надходжень  до  державного бюджету України (реєстраційний номер 8105). У цілому.

 

     "За" -266.

 

     Дякую, рішення прийнято. По фракціях покажіть, будь ласка.

 

     --------------

 

     Ми повертаємося    до   проекту   Постанови   про   зупинення повноважень судді Слов'янського міського  суду  Донецької  області Сибільової   Л.І.,   8122.  Будь  ласка,  представник  Генеральної прокуратури,  заступник Генерального прокурора Винокуров. Коротко, будь ласка.

 

     ВИНОКУРОВ С.М.,  заступник  Генерального  прокурора.  Шановні народні  депутати!  Прокуратурою   Донецької   області   закінчено розслідування  кримінальної  справи  стосовно  судді Слов'янського міського суду Сибільової. Вона звинувачується в отриманні хабарів, вина її підтверджується.  Мали місце п'ять епізодів.  Є відеозапис одного з епізодів.  За санкцією Генерального  прокурора  проведені обшуки.  Провина її підтверджена, але вона до цього часу продовжує працювати суддею,  вона  не  відсторонена  від  своїх  обов'язків. Розслідування   справи   закінчено,   зараз   вона  знайомиться  з матеріалами справи.  Ми вважаємо,  що здійснення правосуддя  такою людиною  дискредитує суд,  тому ми просимо вас дати згоду згідно з законодавством і  зупинити  її  повноваження.  Підкреслюю,  ми  не просимо   ні   її  арешту,  ні  затримання.  Ми  просимо  зупинити повноваження і дати суду можливість розглянути справу по суті.

 

     Дякую за увагу.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Є запитання?  Шановні колеги!  Якщо є  запитання, будуть наполягати...  Сідайте,  Сергію Маркіяновичу.  Шишкін, одну хвилину, будь ласка.

 

     ШИШКІН В.І.  Шановні  колеги!  Комітет  з   питань   правової політики  розглянув  подання Генеральної прокуратури про одержання згоди на зупинення повноважень судді Слов'янського  міського  суду Донецької  області  Сибільової Людмили Іванівни і дійшов висновку, що це подання підлягає задоволенню.  Комітет також звертається  до вас   з  проханням  підтримати  подання  Генеральної  прокуратури, виходячи з тих обставин,  з тих  фактів,  які  були  досліджені  і прокуратурою, і комітетом.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Ставлю на голосування проект Постанови про зупинення повноважень судді Слов'янського міського суду  Донецької області Сибільової, 8122. Прошу народних депутатів визначитися.

 

     "За" - 290.

 

     Рішення прийнято.

 

     Шановні колеги!  Ми  вичерпали  порядок денний сьогоднішнього дня,  але є декілька пропозицій,  я ще не  закрив  засідання,  тим більше що тільки 17 година.  Увімкніть мікрофон народного депутата Альошина. Будь ласка.

 

     АЛЬОШИН В.Б., голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів     і     банківської     діяльності     (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ,  НРУ). Шановні народні депутати! Комітет  з питань фінансів і банківської діяльності вдячний за те, що був  підтриманий  в  першому  читанні  законопроект  8020  щодо внесення   змін  до  Закону  України  про  оподаткування  прибутку підприємств, який пов'язаний із законопроектом 8017. Законопроект

 8017 також  вносить  зміни  до деяких законів України у зв'язку з прийняттям Закону про інститути спільного  інвестування.  Там  так само  вносяться  зміни до Закону про ПДВ,  і це суто кодифікаційні зміни.  Тому,  для того щоб не виникало суперечностей  між  чинною редакцією Закону про податок на додану вартість, іншими законами і Законом про інститут  спільного  інвестування,  у  мене  є  велике прохання,  щоб  ми підтримали цей законопроект у першому читанні і повернулися до голосування цього законопроекту.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні  колеги!   Законопроект   8017.   Валерій Борисович  наводив  аргументи.  Ми  прийняли один законопроект,  а другий,  який  пов'язаний  із  внесенням   відповідних   змін   до законодавчих актів, ми не проголосували. Можемо повернутися (Шум у залі).  Є заперечення,  тому  працюйте  далі.  Увімкніть  мікрофон народного депутата Андресюка.

 

     АНДРЕСЮК Б.П.,  голова  Комітету  Верховної  Ради  України  з питань   національної   безпеки   і    оборони    (багатомандатний загальнодержавний   виборчий  округ,  СДПУ(о)).  Шановний  Вікторе Володимировичу!  Шановні колеги!  Я  просив  би  вас  дуже  уважно повернутися  ще  раз  і  переголосувати Закон України про внесення змін    до    Закону    України    про    пенсійне    забезпечення військовослужбовців  та  осіб  начальницького  і  рядового  складу органів внутрішніх справ з пропозиціями Президента,

 4256. Ми  вже  один  раз голосували і набрали більше 300 голосів. Але він не був підписаний. Комітет максимально врахував пропозиції Президента,  і я просив би ще раз повернутися до голосування цього закону, оскільки він був поставлений перед самою обідньою перервою і в залі фактично не було людей.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Борисе Павловичу,  що ви пропонуєте від комітету? Увімкніть мікрофон депутата Андресюка. Що треба голосувати?

 

 

 

     АНДРЕСЮК Б.П.  Вікторе Володимировичу, мова йде про подолання вето  Президента  на  цей  закон.  Я  прошу  поставити  ще  раз на голосування,  оскільки цього  закону  чекають  військовослужбовці. Мова йде про всього-навсього 40 мільйонів гривень.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую,  Борисе  Павловичу.  Є заперечення?  Можна поставити?  Є заперечення.  Шановні колеги,  давайте дотримуватися Регламенту.    Народний    депутат   Задорожній.   Повторно   буде голосуватися тільки те, що не викликає заперечень.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.  Дякую,  шановний   Вікторе   Володимировичу. Шановні  колеги!  Справа в тому,  я розумію,  що та ситуація,  яка склалася зранку,  викликала різну реакцію  в  залі.  А  Закон  про виконавче  провадження  потрібен.  Може  б,  ми могли повернутися, оскільки в комітеті одноголосно,  не дивлячись  на  представництво партій,  ми проголосували цей закон і заперечень не було?  Може б, проголосували Закон про виконавче провадження в другому читанні?

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександре  Вікторовичу,  заперечують.  Увімкніть мікрофон народного депутата Яценка.

 

 

 

     ЯЦЕНКО В.М.,  член  Комітету  Верховної Ради України з питань екологічної політики,  природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи (виборчий округ

 66, Житомирська область). Дякую. Шановний Вікторе Володимировичу! Поперше,  я  підтримую  те,  щоб  ми переголосували цей закон.  Це абсолютно необхідна річ.

 

     По-друге. Є  внесений  Кабінетом  Міністрів   України   пакет законопроектів,  які  спрямовані  на  збільшення  доходної частини бюджету.  Я не  пропоную  нічого  переголосовувати.  Просто  треба протокольно  доручити Кабінету Міністрів,  щоб вони більш ретельно попрацювали з фракціями,  тому що багато з цих законопроектів  нам подали  тільки  сьогодні  для  розгляду  на вечірньому засіданні з вимогою голосувати їх про  включення  до  порядку  денного.  І  це дійсно  дасть  можливість  суттєво  поліпшити  стан бюджету,  його структуру  і  збільшити  доходну  частину  і  відповідно  витратну частину.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Про  які  законопроекти  ви говорите,  Володимире Михайловичу?

 

     ЯЦЕНКО В.М.  Про   пакет   законопроектів,   спрямованих   на збільшення  доходної  частини бюджету,  які вніс Кабінет Міністрів України.  Необхідно дати протокольне доручення Кабінету  Міністрів доопрацювати їх ретельніше з фракціями і внести в черговий раз.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Дамо   таке   протокольне  доручення.  Наступного четверга,  18 жовтня,  повернемося  до  включення  їх  до  порядку денного. Будь ласка. Народний депутат Костицький.

 

 

 

     КОСТИЦЬКИЙ В.В.,  секретар  Комітету Верховної Ради України у закордонних справах (виборчий округ 84, ІваноФранківська область). Шановний   Вікторе   Володимировичу!   Шановні  народні  депутати! Сьогодні розглядався проект  Закону  7232  про  внесення  змін  до статті 2 Декрету Кабінету Міністрів про місцеві податки і збори. У цьому  законопроекті  передбачається  можливість  вирішення   двох проблем:   виведення  із  тіні  тих  доходів,  які  отримуються  в результаті надання місць для проживання у місцях відпочинку, які є в Україні, і зниження податкового тиску на готельне господарство.

 

     Я хотів   би   попросити   ще   раз   повернутися   до  цього законопроекту і проголосувати його в першому читанні. Комітет його підтримав.  Тоді  в  процесі доопрацювання можна було б усунути ті недоліки, через які законопроект не було прийнято.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Який номер, Василю Васильовичу?

 

     КОСТИЦЬКИЙ В.В. Номер 7232.

 

     ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! Порядок денний вичерпано, ми його виконали. Я всім дякую за роботу.

 

     Наступне засідання почнеться завтра, о 10 годині.