ЗАСІДАННЯ СОРОК ШОСТЕ

Сесійний зал Верховної Ради України

17 грудня 2002 року, 10.00 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України ЛИТВИН В.М.

ГОЛОВА. Доброго ранку шановні народні депутати, запрошені та гості Верховної Ради України. Прошу, шановні народні депутати, підготуватися до реєстрації. Увімкніть систему "Рада". Прошу зареєструватися.

10:02:29

Зареєструвалося -421

В залі зареєстровано 421 народний депутат. Ранкове засідання Верховної Ради України оголошую відкритим.

Шановні народні депутати, сьогодні, тобто 17 грудня, виповнюється 40 років нашому колезі народному депутату Івченку. Давайте привітаємо з ювілеєм, побажаємо всіляких гараздів. (О п л е с к и)

Прослухайте, будь ласка, ще одне оголошення. Відповідно до статті 4.2.2. Регламенту Верховної Ради України інформую, що представляти депутатську фракцію Соціал-демократичної партії (об'єднаної) уповноважено також народного депутата України Нестора Івановича Шуфрича.

Шановні народні депутати, відповідно до статті 2.5.2 Регламенту у вівторок ми маємо 45 хвилин для виступів уповноважених представників фракцій і груп з внесенням пропозицій, оголошенням запитів, заяв та повідомлень. Я прошу представників фракцій і груп подати заяви на виступи. А тим часом, якщо немає заперечень, я оголошу запити, які надійшли до Секретаріату. Немає заперечень?

Надійшли запити народних депутатів України:

Тимошенко і Павловського до Прем'єр-міністра України Януковича Віктора Федоровича про незадоволення відповіддю попереднього уряду на депутатський запит, вжиття заходів для збереження колективу ВАТ "Авіалінії України" та недопущення монополізму в галузі перевезень повітряним транспортом. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:04:46

За-163

Рішення прийнято.

Володимира Аніщука до Прем'єр-міністра України стосовно незадовільного стану соціально-економічного розвитку Березівського району Одеської області. Ставлю на голосування про направлення запиту. Прошу голосувати.

10:05:13

За-159

Рішення прийнято.

Володимира Пузакова до Прем'єр-міністра України стосовно проблем Кіровоградського учбово-виробничого підприємства сліпих. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:05:39

За-197

Рішення прийнято.

Олега Гуменюка до Прем'єр-міністра України щодо фінансування заходів, пов'язаних з ліквідацією наслідків стихійного лиха на території Тернопільської області. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:06:08

За-163

Рішення прийнято.

Групи народних депутатів - Каденюк, Танюк, Чубаров, Шкіль, Толочка та інші до Прем`єр-міністра України щодо прискорення фінансування невідкладних протиаварійних робіт на об'єктах історичної забудови центральної частини міста Львова, занесеної до списку світової спадщини ЮНЕСКО. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:06:45

За-194

Рішення прийнято.

Леся Танюка до Прем`єр-міністра України у зв'язку з невиконанням судових рішень стосовно виплати заробітної плати викладачам полтавського музичного училища імені Лисенка. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:07:15

За-164

Рішення прийнято.

Миколи Шершуна до міністра освіти і науки України з приводу незадовільного забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів та спеціальних шкіл-інтернатів підручниками. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:07:45

За-194

Рішення прийнято.

Володимира Яворівського до міністра охорони здоров'я України у зв'язку з незадоволенням відповіддю на запит щодо перевірки діяльності управління охорони здоров'я Львівської обласної державної адміністрації. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:08:18

За-155

Рішення прийнято.

Олега Царьова до міністра фінансів України з приводу загрози припинення функціонування установ освіти в селищі міського типу Солоне в Дніпропетровській області через незабезпечення їх опаленням з-за недостатнього фінансування. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:08:51

За-167

Рішення прийнято.

Групи народних депутатів Добкін, Іоффе, Осика та інші до Генерального прокурора України щодо надання правової оцінки публікації "Тече річка Роставиця" в газеті "Сільські вісті".

Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:09:20

За-156

Рішення прийнято.

Олександра Баранівського до Генерального прокурора України стосовно обгрунтованості постанови військової прокуратури Білоцерківського гарнізону про припинення кримінальної справи по факту автопригоди на трасі "Одеса-Київ". Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:09:51

За-122

Рішення прийнято.

Едуарда Гурвіца до Генерального прокурора України з приводу незадовільних дій правоохоронних органів міста Одеси у справах, порушених по фактах зникнення голови Київської районної адміністрації міста Одеси Ігоря Слободи та начальника управління міськвиконкому Сергія Варламова. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:10:25

За-188

Рішення прийнято.

Андрія Шкіля до Прем’єр-міністра України стосовно причин відключення теплопостачальних організацій Самбірського району Львівської області від газопостачання. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:10:53

За-162

162, рішення прийнято.

Володимира Яворівського - до Прем'єр-міністра України, повторний запит з приводу надання відомостей про кількість офіційних резиденцій Президента України та вартість їх утримання для Державного бюджету України. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:11:22

За-184

"За" - 184, рішення прийнято.

Георгія Крючкова - до Прем'єр-міністра України стосовно реагування уряду України на недружні висловлювання посла Сполучених Штатів Америки в Україні. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:11:50

За-123

"За" - 123, рішення прийнято.

Юрія Бойка - до Прем'єр-міністра України у зв'язку з незадоволенням відповіддю на запит щодо ліквідації заборгованості із соціальних виплат населенню Баришівського району та міста Березань Київської області.

Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:12:20

За-141

"За" - 141, рішення прийнято.

Павла Матвїєнка - до першого вице-прем'єр-міністра України і міністра фінансів України стосовно виділення субвенцій Лугінській селищній раді Житомирської області.

Ставлю на голосування про направлення запиту. Прошу голосувати.

10:12:48

За-119

"За" - 119, рішення прийнято.

Анатолія Кукоби до першого віце-прем'єр-мінстра України, міністра фінансів України стосовно погашення заборгованості за енергоносії установ і організацій, які фінансуються з місцевих бюджетів.

Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:13:18

За-124

"За" - 124, рішення прийнято.

Петра Симоненка - до голови Фонду державного майна України, стосовно порушення Донецьким регіональним відділенням фонду Закону України про оренду державного та комунального майна при передачі оренди Маріупольського державного морського торгового порту товариства з обмеженою відповідальністю. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:13:54

За-174

Рішення прийнято.

Миколи Томенка до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення з приводу транслювання в ефірі Першого національного телеканалу документального фільму, що містив у собі приховану рекламу наркотичних засобів. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:14:27

За-240

Рішення прийнято.

Групи народних депутатів: Яворівський та інші до Голови Верховної Ради щодо дострокового припинення депутатських повноважень народних депутатів України, що суміщають посади народного депутата з посадами у структурі виконавчої влади. Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:15:01

За-206

Рішення прийнято.

Павла Жебрівського до Міністра економіки та з питань європейської інтеграції Хорошківського про передачу очисних споруд Андрушівського спиртового заводу Житомирської області на баланс ДВП ЖКГ.

Ставлю на голосування про направлення запиту.

10:15:36

За-139

Рішення прийнято.

45 хвилин на виступи уповноважених представників фракцій і груп. Запрошую до слова народного депутата Пинзеника від фракції "Наша Україна". Підготуватися Демьохіну. Ющенко, перепрошую, але тут було написано Пинзеник.

10:16:10

ЮЩЕНКО В.А.

Шановні колеги, я хотів би звернутися до вас із позицією по поточному моменту, на якому стоїть сьогодні фракція "Наша Україна". Я переконаний, що сьогодні в парламенті України є надзвичайні обставини і тому їх пропонуємо обговорити дуже ретельно.

Перше. Три тижні назад ми розглядали в цих стінах одне питання, яке стосувалося переслідування одного із бізнесменів. Три тижні назад він покинув Україну і йому мама сказала на вокзалі такі слова: синок, більше ніколи не повертайся в цю країну. А син їй відповів: на цей раз я вас не послухаю, я колись повернуся в цю країну. От те, що відбувається сьогодні у парламенті України. Або у нас є шанс дати мільйонам людей осмислити свою поведінку і повернутися на Україну, або ми далі будемо проводити політику ізоляції.

Моє перше питання, шановні друзі до вас, як трапилося в цій країні, що аполітичний, навіть у країнах Африки, аполітичний інститут Національного банку якимись політичними силами включається у портфель політичного розподілу.

Шановні друзі! Національний банк живе під спеціальним статусом. Його голова обирається на 5 років і володіє спеціальним імунітетом. Чому? Тому що Національний банк будь-якої країни слугує інтересам стабільності, фінансової стабільності, стабільності для людини, стабільності для бізнесу, стабільності для держави. Як тільки вникає політика в центральний банк, як тільки політика добавляється до впливу його валютними авуарами і його активами, шановні, ми повертаємося з вами в 1993 рік. Тому наше прохання відносно ситуації навколо Національного банку.

Перше. Розглянути у стінах Верховної Ради це питання по повному регламенту. Запросити на цю трибуну голову Національного банку, послухати його звіт, дати оцінку і прийняти відповідне політичне рішення. Без цього, шановні друзі, ми не можемо дати здорового політичного сигналу українському суспільству, що відбувається у Національному банку, що робить із вкладами, що робить із фінансовою стабільністю. Чи наші валютні резерви завтра будуть працювати на політичну силу, яка буде іти на слідуючі вибори, чи ми забезпечимо стабільність? Я просив би, шановні народні депутати, прийняти відповідні рішення за пропоновану пропозицію. Спасибі. (О п л е с к и).

ГОЛОВА. Народний депутат Демьохін від групи "Народовладдя". Підготуватися Петру Миколайовичу... Хто? Зараз. Да, Петру Миколайовичу Симоненку.

10:19:28

ДЕМЬОХІН В.А.

Уважаемые руководители Верховного Совета! Уважаемые народные депутаты! Мы находимся сегодня на пороге принятия государственного бюджета страны и будем рассматривать в ближайшее время программу экономического и социального развития. Наша депутатская группа еще раз обращается к теме, которая, можно сказать, не сходит с уст у всех - как у избирателей, так и у депутатов. Речь идет о возвращении вкладов граждан, которые находились в бывшем Сберегательном банке СССР.

В течение 2002 года населению выплачено, примерно, столько же средств, сколько за предыдущие 5 лет вместе взятые, однако общий объем выплат не превышает одной сотой от необходимого. Таким образом, вы можете сами себе представить перспективы получения своих сбережений населением. Создана и в ноябре провела первое заседание специальная комиссия по поиску источников утраченных вкладов. Известны законодательные предложения рабочей группы при Кабинете Министров. Депутатская группа "Народовладдя" предлагает использовать процесс разгосударствления, то есть процесс приватизации как источник компенсации этих вкладов. Действительно, общий денежный потенциал приватизации сопоставим с общей суммой долга населению. Объем имеющейся в распоряжении и владении государством собственности позволяет воплотить описанную программу в жизнь. Мы только в конце предыдущей недели слушали отчет Фонда госимущества Украины, сложили себе представление о проблемах, которые сегодня имеем в процессе приватизации. Прежде всего, необходимо обеспечить планирование и реализацию действий Фонда имущества, нашего депутатского корпуса и правительства в рамках государственной программы экономического и социального развития и программы приватизации, проект которой находится сегодня у нас на рассмотрении.

Мы предлагаем определить в программе приватизации инвестиционно привлекательные объекты государственной собственности, приватизация которых позволит обеспечить поступление необходимых средств для достижения цели по выплате населению вкладов. В первую очередь должны подлежать приватизации объекты те, часть акций которых составляет менее 60 процентов в государстве. Предусмотреть в плане приватизации мероприятия по оздоровлению финансово-экономического состояния предприятий и повышение их инвестиционной привлекательности. Предусмотреть проведение открытых конкурсов по продаже определенных объектов. Главное - средства от продажи этих объектов должны направляться на финансирование защищенных статей и предусмотреть необходимо в проекте Государственного бюджета, чтобы эти деньги шли на выплату населению. Мы считаем, что данные действия приведут к позитивным последствиям. В экономику государства попадут миллиарды гривен, населению вернут сбережения, возрастет покупательная способность, будут погашены долги за энергетику, коммунальные службы.

Депутатская группа "Народовладдя" считает, что данные мероприятия станут самым главным мероприятием как Верховной Рады, так и правительства на следующий год. Спасибо за внимание.

ГОЛОВА. Петро Миколайович Симоненко від фракції Комуністичної партії України. Підготуватися Олександру Олександровичу Морозу.

10:22:59

СИМОНЕНКО П.М.

Уважаемый коллеги! Симоненко, фракция коммунистов.

политическая ситуация, которая складывается в государстве, находит отражение свое и в стенах парламента. Кризис очевиден, очевидны и те политические силы, которые ведут борьбу за передел власти и сфер влияния.

Мой депутатский запрос по Мариупольскому торговому порту - ярчайшее тому свидетельство. Крупнейший комплекс передается бандитскими методами в управление ООО, уставной капитал которого составляет 16 тысяч гривен. Поэтому и средства массовой информации показывают наши действия как деструктивные, те, который якобы направлены против интересов государства.

Еще раз хочу заявить, уважаемые избиратели, фракция коммунистов отстаивает сегодня интересы нашего трудового народа и выступает против того, чтобы Национальный банк Украины стал инструментом "дерибана", как то выражается, некто из представителей .................. кланов в руках конкретных политических или олигархических структур.

Но, уважаемые коллеги, я бы хотел привлечь ваше внимание к сегодняшнему дню. Сегодня 17 декабря, и масса чернобыльцев и те, кто два года назад протестовал против закрытия атомной электростанции, выйдут на улицы города Киева, чтобы заявить о своем протесте, который, так скажем, характеризует как раз и, отстаивая интересы свои, характеризует действия власти по поводу закрытия атомной электростанции. Это последствия политических решений. Два года назад фракция коммунистов предупреждала, что нельзя закрывать Чернобыльскую атомную электростанцию Сегодня не решены вопросы финансирования, а это вопросы строительства саркофага и его надежность в защите, так скажем, нашего народа от последствий экологической катастрофы, это проблемы выработки электроэнергии и компенсации утраты мощностей в объеме 5 процентов от общего объема вырабатываемой электроэнергии, это проблемы, которые связаны с кадрами. Выезжают люди за пределы Украины, а подготовка одного специалиста среднего звена - это от 50 до 300 тысяч долларов. Это и то, что в реакторе находится до 2008 года свежее ядерное топливо и возможные последствия от утраты контроля над этими процессами.

Еще раз фракция коммунистов, поддерживая требования чернобыльцев и жителей Славутича, заявляет, действия Президента и тех политических сил, которые поддержали в угоду Западу закрытия Чернобыльской атомной электростанции, сегодня иначе, как преступными, характеризовать не имеем права.

Вот почему я вас призываю, представителей бильшости. Вашими руками решаются проблемы, которые во многим преступны перед нашим народом. Мы призываем вас сегодня задуматься над тем, что в результате решения, которое было принято два года назад, это десятки тысяч людей остались без работы. Это проблема сегодня экологической новой катастрофы для Украины. Это отъезд специалистов. Запад обманул Украину и не компенсировал достройку на Хмельницкой и Ровенской атомной электростанции.

Поэтому мы призываем сегодня народных депутатов действовать, соизмеряя свои поступки с совестью, а не диктатом олигархов и преступных различных финансовых группировок, которые оказывают влияние на определенную часть народных депутатов. Благодарю.

ГОЛОВА. Олександр Олександрович Мороз від фракції Соціалістичної партії України. Підготуватися Гавришу.

10:26:36

МОРОЗ О.О.

Шановні колеги! До порядку денного сьогодні включено питання про звільнення голови Національного банку України. Це одна деталь.

Друга деталь чи обставина полягає в тому, що голова Національного банку знаходиться в лікарні. Відповідно до нашого законодавства звільняти з роботи людину, яка знаходиться на лікуванні, не можна. І він такий же громадянин, як і всі громадяни України.

Я з цього приводу звертаюся до головуючого, до Володимира Михайловича Литвина, до представників фракції більшості. Врахуйте цю обставину, ми повинні діяти тільки в межах, які визначені законом.

Про причини включення цього питання і тиску щодо його розгляду я говорити не буду. Я думаю, що тут всі розуміють. Мова йде навіть і не про Національний, тим паче не про інтереси України, мова йде, яким чином злютувати у відповідальності перед Адміністрацією Президента всі гілки влади, аби вони робили так, як скаже або голова Адміністрації або, скажемо, Президент.

Ось я попросив нашого юриста полковника Карнауха проаналізувати юридичну сторону цього питання. Є стаття 344 Кримінального кодексу України "Втручання у діяльність державного діяча".

Тиск на голову національного банку, намагання примусити його написати заяву, а це було справді, я можу свідчити, що це було справді так, мова йде про відповідальність, яка Кримінальним кодексом передбачає три роки ув'язнення. Якщо це робиться з використанням свого службового становища, то до 5 років.

Я розумію, що це звучить сьогодні як фантазія у нашому українському парламенті і в українській системі влади, але ми прийдемо ще до того часу, коли за такі речі люди будуть відповідати. Обов'язково. Тому пропозиція така. Ну по-перше, Генеральна прокуратура навіть, почувши це повідомлення чи взявши стенограму чи на основі звернення народного депутата зобов'язана або порушити кримінальну справу з цього приводу, або відмовити в порушенні кримінальної справи. Але це юридична процедура, яка вимагає часу. Що сьогодні робити? Якщо ви наполягаєте розглядати це питання сьогодні, незважаючи на всі ті обставини, що я говорив сьогодні по повній процедурі: виступ, обговорення і прийняття рішення. Якщо мова йде про розгляд питання по суті сьогодні голосування, то тоді за процедурою ад-хок - будь ласка, включення до порядку дня питання. Якщо ви хочете змінити Лічильну комісію, включення питання про зміну Лічильної комісії і багато інших деталей, які повинні бути повністю дотримані, тоді ми можемо говорити , що приймається рішення, наближене до правового, хоч воно ніякої правової основи не має.

У вас є досвід я звертаюся до більшості, до тих, хто організовує з Адміністрацією Президента цю всю справу, підробки печаток Верховної Ради, підробки постанов Верховної Ради - майте на увазі, такі злочини все одно будуть розслідуватися. Час настане.

Я хотів би вас попередити, щоб ми не зробили дурниць. Спасибі.

ГОЛОВА. Степан Богданович Гавриш від депутатської групи "Демократичні ініціативи". Будь ласка, підготуватися Тимошенко.

10:30:08

ГАВРИШ С.Б.

Шановний головуючий! Шановні колеги! Трагедія Дробницького яру наштовхнула мене на цей виступ, оскільки для українців є вічні теми, які не можуть зникнути з їх генетичної пам'яті, які є матеріалом для побудови нації Української держави. Ми живемо з вами в час 70-х роковин голодомору 32-33-іх років, 80-іх років, 80-річчя голодомору 21-33-іх років, 55 років голодомору 47-го. Це найпомітніші чорні віхи на довгому шляху планомірного знищення нашого народу тоталітарним сталінським режимом. У 3 етапи смерть забрала за різними оцінками від 10-ти до 15-ти мільйонів життів українців, левова частка смерті, що підточила генофонд нації, припала на голод 32-33-го років, що став найбільшою трагедією української нації.

Голодомори руйнували психологію українців, нищили їх мораль, віковічні звичаї, світосприйняття, робили покірним, байдужим до всього натовпом, який легко піддається асиміляції. Людина живе, поки її пам'ятають. Народ залишається народом, доки пам'ятає свою історію. В часи геноциду було знищено не тільки людей, а й пам'ять про них, замовчано і забуто історію українців, підмінено її історією України радянської. Більшовики розраховували правильно: без власного минулого і майбутнього українці забули, що вони українці.

Протягом 1 року в Україні загинуло стільки українців, скільки євреїв у всіх країнах, що потрапили у пекло Третього рейху протягом Другої світової війни. Жахлива доля єврейських гетто живе у серці кожного українця. А запитайте сьогодні в Києві про трагедію українського народу. Більшість про голод 30-их років практично нічого не знає.

Українці не тільки не змусили весь світ визнати свою трагедію, як це зробили євреї. Вони самі до кінця не усвідомили її. Ще у 1998-му році старанням діаспори факт українського геноциду визнав Конгрес США, а потім Міжнародна комісія юристів. Офіційно Україна досі називає голодомор трагічними подіями, все, що зроблено для відродження пам'яті про нього, подібні тихим і невиразним роковинам, та скромний пам'ятник на Михайлівській площі.

Не дивно, що найвідомішу книгу про голодомор написав іноземець, Роберт Конквест, а її видання надруковане в незалежній Україні лише в 1993 році, до того ж на кошти діаспори. Українські дослідження голодомору проводяться лише купкою ентузіастів. Одна з найважливіших особливостей суспільного розвитку, про яку рідко згадують, полягає в тому, що драматичні події стають іноді джерелом сили нації, її духовного відродження, першооснови державності. Холокост для євреїв не тільки невід'ємна частина їхньої національної свідомості, але й чинник єднання, що став спонукальним імпульсом для утворення у новітній час власної держави. Голодомор для українців повинен бути не тільки символом національної скорботи, але й чинником твердження реальної незалежності, що дотепер залишається чи не порожніми звуками.

І, нарешті, якщо почати говорити про голодомор, рано чи пізно постає питання: хто винен? Німці вибачилися перед євреями за діяння своїх батьків. Хто вибачиться перед українцями? Якщо ми з вами представники українського народу, то давайте розірвемо мовчання, що ....... його геноцид. Закінчую. І в ім'я наших загиблих предків приймемо цю трагедію джерелом відродження нації, її духовності...

ГОЛОВА. Завершуйте!

ГАВРИШ С.Б. Єднання і стимулом для подальшого розвитку заради наших нащадків.

ГОЛОВА. Слово має від фракції Блоку Юлії Тимошенко Юлія Тимошенко, підготуватися Раханському.

10:33:59

ТИМОШЕНКО Ю.В.

Шановні народні депутати, я зараз хотіла б звернутися до членів фракцій більшості. Рахуючи, що сьогодні така явка в такий день, який не передбачає голосування, у нас є таке переконання, що все ж таки сьогодні буде дотискатися питання зміни голови Національного банку. Ми знаємо як вночі агресивно збирали людей з більшості, знімали з літаків і примушували їх бути сьогодні в залі. І тому саме звернення до депутатів більшості.

Ми знаємо, що серед вас є і керівники банків, і серйозні промисловці, підприємці, серед вас є достатньо чесних людей.

І тому, ми знаємо, що за певних обставин, ви сьогодні не можете протидіяти певним дорученням, але ж знання ви повинні мати. Ви знаєте, що журналісти каналу СТБ, "Бізнес-вікна", провели повне дослідження журналістське стосовно того, що готувалось в Національному банку. Я хочу ще раз сказати вам про те, що 3 з половиною мільярда, які мали трансформуватись в 700 мільйонів доларів з національних резервів нашого Національного банку валютних, вони, безумовно, будуть відібрані, якщо ми не зможемо з вами зберегти Стельмаха на цій посаді.

Ми з повагою ставимося до Сергія Тігіпка, ми знаємо, що він не буде ініціювати подібних операцій, але ж те, що протистояти таким дорученням він не зможе, це абсолютно зрозуміло. Що мається на увазі? 3 з половиною мільярда пустих коштів, комерційні банки в примусовому порядку їх отримають, їх примусять зарезервувати 20 відсотків цього колосального обсягу коштів живими активами. Це практично кінець тим банкам, які візьмуться за цю процедуру. Ми знаємо, що після того за 5-7 відсотків від номіналу сформовані кредиторські зобов'язання перед торговим домом НАК "Нафтогаз". І вони по номіналу ці кошти реальні, живі, будуть виведені з обігу України і 700 мільйонів доларів це повна дестабілізація всієї фінансової системи України.

Я хочу, щоб ви розуміли те, що сьогодні у нас якби-то зупинена ця процедура, не гарантує нас, що через місяць або півтора те ж саме вийде, але ж без відома для нас. Хто за цим стоїть? Безумовно, без доручення Президента таке робитися не може, але ж Президент залишається і буде гвалтувати нове керівництво Національного банку. За цим стоїть 29-та людини в списку партії СДПУ(об'єднана). Я хочу звернутися до депутатів більшості. Чи готові ви сьогодні цим людям, щоб вас використали як інструмент, подарувати 700 мільйонів доларів? Прошу, знайдіть засоби як цьому протидіяти. Опозиція...

ГОЛОВА. Завершуйте.

ТИМОШЕНКО Ю.В. ...буде цього не допускати. Дякую за увагу.

ГОЛОВА. Дякую. (Оплески)

Шановні колеги, я запрошую до слова Анатолія Раханського від фракції промисловців і підприємців та "Трудової України".

10:37:25

РАХАНСЬКИЙ А.В.

Анатолій Раханський, євпаторійський виборчий округ, "Трудова Україна".

"Звернення депутатської фракції політичних партій промисловців і підприємців та "Трудова Україна". Шановні народні депутати, минуло шість років, як Україна стала членом парламентської асамблеї Ради Європи, взявши зобов'язання провести в державі правові реформи у відповідності до міжнародних норм. Терміни виконання цих зобов'язань минули два роки тому. Представники фракцій парламенту України, які утворюють постійну делегацію парламентської асамблеї вимушені на її сесіях принизливо відчитуватись за несвоєчасне виконання взятих зобов'язань. До цього часу Верховною Радою не прийняті закони, що все ще залишаються в правовому полі наших зобов'язань. Це - цивільний, цивільно-процесуальний, кримінально-процесуальний кодекси, закон про Генеральну прокуратуру, ратифікація Європейської хартії регіональних мов або мов меншин.

11 грудня цього року моніторинговий комітет парламентської асамблеї, на якому мені довелося бути присутнім, обговорював стан виконання взятих Україною зобов'язань перед Радою Європи, прийнявши рішення в першому півріччі наступного року винести це питання на сесію парламентської асамблеї з пропозицією: в разі невиконання їх, прийняти жорстке рішення до нашої держави. Тому ми звертаємось до уряду, профільних комітетів з проханням терміново опрацювати ці законопроекти і не пізніше лютого наступного року винести їх на розгляд Верховної Ради України."

Друге. Користуючись залишеним часом, дозвольте оголосити заяву міжфракційної групи "Депутати-чорнобильці".

Кабінет Міністрів України, Комітет Верховної Ради України з питань бюджету мають намір в проекті Державного бюджету України на 2003 рік призупинити дію деяких статей чинних законів України щодо соціального захисту населення. Зважаючи на статтю Конституції 22 України, вважаю, що таке рішення можливе лише в разі війни або надзвичайного економічного стану в державі.

Конституційний суд України на запит народних депутатів прийняв рішення про неконституційність призупинення дії Закону України "Про статус і соціальний захист чорнобильців". Ліквідатори наслідків аварії на ЧАЕС, як і учасники війни ціною свого життя захистили світ від катастрофи. Тому ми звертаємося до Кабінету Міністрів, до Комітету Верховної Ради з питань бюджету. В проекті бюджету на 2003 рік передбачити асигнування на виплату компенсацій і надання пільг громадянам, які постраждали внаслідок чорнобильської катастрофи та погашення заборгованості по них, що виникли в попередні роки, захистити інтереси учасників війни та інших категорій громадян.

В іншому разі пропонуємо, народні депутати, не брати гріх на душу і не голосувати за такий бюджет. Це звернення прошу вважати як запит до Кабміну і бюджетного комітету Верховної Ради України для прийняття рішення. Схвально, що новий Прем’єр-міністр з перших днів своєї роботи опікується проблемами ЧАЕС. Дякую за увагу.

ГОЛОВА. Шановні колеги, всі, хто подав заявки, мали можливість виступити.

Переходимо до розгляду питань відповідно за розкладом засідання на вівторок.

Я оголошую до розгляду проект постанови про звільнення Стельмаха з посади голови Національного банку України у зв’язку з поданою ним заяви та проект постанови про призначення Тігіпко на призначення Національного банку України.

(Ш у м у з а л і)

Є з процедури. 5 хвилин з процедури, прошу записатися.

Прошу висвітлити на табло. 5 хвилин з процедури.

Всім заспокоїтися, будемо працювати в нормальному режимі правовому.

Все!

Народний депутат Євген Кирильчук, фракція Блоку Юлії Тимошенко.

Я прошу всіх, заспокойтеся і будемо працювати.

Будь ласка.

10:41:32

КИРИЛЬЧУК Є.І.

Прошу передати слово народному депутату Сасу Сергію.

ГОЛОВА. Народний депутат Сас, будь ласка.

10:41:43

САС С.В.

Дякую, Євгене Івановичу!

Шановні народні депутати, я хочу звернути вашу увагу, що перед тим, як перейти до вирішення конкретного питання, треба звернутися до Регламенту.

Регламент говорить наступне, частина 2 статті 3.2.1: "Рішення Верховної Ради приймається лише з питань, внесених до порядку денного Верховної Ради, за винятком випадків, встановлених Регламентом. У разі порушення цієї вимоги прийняття рішення є недійсним.

Відповідно до нашого Регламенту глави 5.2 процедури розгляду питання про звільнення з посади посадових осіб, які обирає і призначає Верховна Рада, не виписано. Тому треба ad hoc прийняти рішення або користуватися вже зазначеною процедурою в Регламенті відповідно до статті 3.4.1, тобто за повною процедурою, повне обговорення питань, виступи, доповіді, співдоповіді і всі наступні, передбачені Регламентом вимоги. Дякую за увагу.

ГОЛОВА. Дякую. Будь ласка, Роман Зварич, фракція "Наша Україна".

10:43:03

ЗВАРИЧ Р.М.

Шановний Володимире Михайловичу, шановні колеги. Я би хотів привернути вашу увагу на, м'яко кажучи, недолугість в юридичному розмірі поставленого перед нами питання.

По-перше, я би хотів привернути вашу увагу, що подання Президента, яке він нібито повторно вносить, посилається на заяву Стельмаха про те, що він просить відставки за власним бажанням. Подання Президента, які були внесені попередньо, не посилалися на цю заяву, тобто Президент тоді сам ініціював цю процедуру, коли в даному випадку Президент погоджується на те, що ця процедура ініціюється самим Стельмахом.

Тобто по суті питання, яке перед нами стоїть, суттєво відмінне від питання, яке перед нами стояло тоді, коли ми його розглядали попередньо. Тому недолугість у поданні Президента якраз полягає в тому, що він нібито повторно вносить своє подання, посилаючись на заяву Стельмаха, коли в попередньому поданні цього не було.

Тому, хоч би з цього приводу, слід звернути увагу Президентові України, що він, м'яко кажучи, неправильно юридично оформив своє подання. Це, по-перше.

По-друге, оскільки, по суті, питання інше, то це вимагало...

ГОЛОВА. Регламент.

ЗВАРИЧ Р.М. Я зараз завершую. Я прошу послухати до кінця, бо те, що я говорю, є все ж таки по процедурі важливе.

По суті, питання, оскільки воно інше .

Це вимагало іншого розгляду на засіданні профільного комітету. Нам розданий документ за підписом голови цього комітету, з якого невідомо чи це питання розглядалося на комітеті, чи не розглядалося.

Тому я би просив, щоб все ж таки була формальна постанова комітету, якої у нас немає зараз, є всього-на-всього підпис під якимось документом самого голови комітету.

ГОЛОВА. Виключіть мікрофон.

Народний депутат Сіренко, будь ласка, фракція комуністів.

10:45:09

СІРЕНКО В.Ф.

Прошу передати слово керівнику фракції комуністів Петру Миколайовичу Симоненко.

ГОЛОВА. Петро Симоненко, будь ласка.

10:45:18

СИМОНЕНКО П.М.

Симоненко, фракція комуністів.

Шановні колеги! Ми розглядаємо з вами питання у зв'язку з поданою заявою голови Національного банку Стельмаха. І мені здається, що ми повинні з вами обов'язково сьогодні, розглядаючи цю заяву, запросити до виступу Стельмаха, вислухати його, поставити йому запитання, а також висловити наші думки, точки зору і оцінки відносно діяльності сьогодні Національного банку України.

Попередня інформація - Стельмах знаходиться у лікарні. Тому без його участі ні у відповідності з діючим Кодексом законів про працю, а керуючись мораллю народних депутатів, ми повинні з вами відкласти це питання. І повернеться він з лікарні, тоді ми попросимо людину, яка очолює Національний банк, з цієї трибуни, щоб вона пояснила, чому написала цю заяву.

Тому я пропоную повернутися до цього питання тоді, коли він вийде з лікарні. Якщо він не лікарняному зараз, тоді він повинен на цій трибуні бути, і ми повинні вислухати його.

ГОЛОВА. Народний депутат Слабенко, позафракційні.

10:46:37

СЛАБЕНКО С.І.

Прошу слово передати Кендзьору Ярославу Михайловичу.

ГОЛОВА. Ярослав Кендзьор, фракція "Наша Україна".

10:46:48

КЕНДЗЬОР Я.М.

Ярослав Кендзьор, Народний Руху України, фракція "Наша Україна".

Шановний Володимире Михайловичу! Шановні колеги народні депутати! Про неможливість розгляду сьогодні питання про звільнення Володимира Стельмаха з точки зору політичної висловлювався Віктор Андрійович Ющенко.

Неможливість розгляду цього питання з точки зору фінансово-економічної дуже чітко сказала Юлія Тимошенко. Я хотів би звернути увагу на морально-етичний бік цього слухання. Тут зрештою про це також говорили. Я хотів би звернутися до кандидата від більшості на можливе звільнене місце Сергія Тігіпка. Якщо у пана Сергія Тігіпка є хоч трішечки порядності і він знає, що сьогоднішній голова Національного банку...

ГОЛОВА. Завершуйте, будь ласка.

КЕНДЗЬОР Я.М. ...лежить у лікарні і по суті блокується робота у зв'язку з слуханням тих питань Верховної Ради, то я вважав би, що Сергій Тігіпко має вийти на трибуну і попросити самостійно не розглядати цього питання. Дякую.

ГОЛОВА. Дякую. Дякую. Шановні колеги! Виступили. Позиції зрозумілі. Дозвольте відповідну інформацію вам.

Я думаю, що всі ви прекрасно знаєте, давайте будемо діяти, як нас тут закликають, до Регламенту. Згідно з Регламентом, а також Загальними положеннями порядку денного відповідної сесії, тобто другої сесії, Верховна Рада передбачає такі положення у постановах про порядок денний відповідної сесії, у тому числі їх і передбачено у порядку денному другої сесії Верховної Ради і 4-го скликання. Візьміть, будь ласка, останню сторінку і прочитайте. Тобто, подібні питання вважаються включеними до порядку денного з моменту надходження до Верховної Ради України відповідного подання та проекту постанови. Це перше.

Друге. Наявність у Верховній Раді України подання Президента України про звільнення особи з посади голови Національного банку України є відповідною Конституційною підставою для розгляду Верховною Радою України цього питання.

Факт же перебування цієї особи на лікарняному не може бути перепоною в реалізації Верховної Ради України її конституційних повноважень.

Прийняте Верховною Радою України рішення про звільнення особи з посади голови Національного банку України фактично може бути виконано згідно з законодавством про працю лише після закінчення періоду тимчасової непрацездатності.

Я мав розмову вчора з Володимиром Семеновичем Стельмахом. Він сказав, що в нього пропозиція і його позиція, що тут треба визначитися хто більше зробив йому шкоди: чи "більшість", чи "меншість", яка не давала можливості йому сказати.

Шановні колеги! Давайте спокійно слухати! Що він не прийде на засідання і просив розглядати питання в цого відсутності. Подібна ситуація мала місце, я хочу ще раз наголосити, стосовно заступника голови Вищого господарського суду України Гречківського, коли в період його тимчасової непрацездатності Верховною Радою було прийнято рішення про його звільнення з посади судді.

Тому, шановні колеги! Але народний депутат Сас правий, що коли ми сьогодні підійдемо до рішення, треба визначитися і проголосувати за те, щоби ми сьогодні з цих двох питань прийняли рішення. Тому я ставлю на голосування пропозицію про те, щоби прийняти рішення з двох цих питань сьогодні. Ставлю на голосування цю пропозицію. Прошу голосувати.

10:50:32

За-231

За - 231, рішення прийнято. По фракціях прошу дати. Прошу дати по фракціях. Я все нормально зробив.

Наступне питання.

ТУРЧИНОВ О.В. Ви слово не даєте.

ГОЛОВА. Я дам, ну заспокойтеся! Будь ласка, я дам. По процедурі ми тільки що виступили, заспокойтеся! Ставлю на голосування...

(Ш у м у з а л і)

Відповідно до пропозиції двох фракцій - "Наша Україна" та Блоку Юлії Тимошенко - оголошую перерву на 30 хвилин.

ПІСЛЯ ПЕРЕРВИ

ГОЛОВА. Шановні колеги, прошу займати свої місця. Будемо продовжувати роботу. Шановні колеги, ну я прошу зайняти робочі місця, будемо продовжувати роботу. Перерву було оголошено за пропозицією двох фракцій - блоку Юлії Тимошенко і "Нашої України". Я просив би, хто від цих двох фракцій проінформує про те, які результати перерви?

ГОЛОС З МІСЦЯ. Кармазін.

ГОЛОВА. До якого рішення прийшли? Що пропонуєте? Шановні колеги, прошу сідайте. Ввімкніть мікрофон трибуни. Кармазін від двох фракцій, будь ласка, інформацію дайте.

11:26:15

КАРМАЗІН Ю.А.

Шановні народні депутати, Юрій Кармазін, "Наша Україна", "Солідарність", партія захисників вітчизни.

Шановні народні депутати, зараз дві фракції, які радились, уповноважили мене заявити про брутальні порушення Регламенту, які зараз відбулися. По-перше, до початку голосування не було оголошено, хто з депутатів відсутній, з яких причин. Внесення питання фактично до порядку денного було зроблено не в четвер, як передбачено Регламентом, а було зроблено сьогодні, не проголосувавши ad-hoc. Більше того, я думаю, що сильно здивуються і народний депутат Чікал, який знаходиться далеко за межами країни, і дай Бог йому здоров'я, бо він лікується, і народний депутат Звягільський, і народний депутат Хара, і народний депутат Зінченко, і Хомутинський, і Живаго, і Сушкевич, і Миримський. Тобто 8 чоловік, які проголосували, Миримський, кажуть, уже зараз підійшов, 7 чоловік, які проголосували за цю постанову, але їх сьогодні тут не було.

Крім того, по Миримському ми внесли... вилучили Миримського зі списку...

Значить, 7 чоловік.... 7 чоловік...

Здрастуйте, отак треба завжди робити.

Так от, 7 чоловік, які внесені зараз, як проголосувавші, фактично, їх нема.

Тому я звертаюся до Володимира Михайловича з такою пропозицією: Володимир Михайлович, по-перше, ми просимо дотримування суворого Регламент, по-друге, ми просимо порушення кримінальної справи за спробу ліквідації фінансової системи України. Те, що сьогодні відбувається, це є спроба ліквідувати і знищити фінансову стабільність в Україні. Інакше це не розцінюється.

Крім того, Володимир Михайлович Литвин, ми вас дуже поважаємо як керівника, ви за ці 6 місяців зробили суттєві кроки вперед до демократії. Але, Володимир Михайлович, ми хотіли б, щоб ви оголосили про припинення фракцій, існування фракції "ЗаЄДУ" - це перше, це вимога Регламенту, яку треба виконати. І ми просили б вас при принципових голосуваннях діяти чітко у відповідності, надати змогу Регламентному комітету зараз проголосувати і не зривати це засідання, тому що при такій політизації, ми вам дуже довіряємо, але скажіть, будь ласка, де письмова заява пана Стельмаха про те, що він просить якесь питання розглядати в його відсутності? Тим більше, питання про звіт Національного банку України. Де письмова заява?

Якщо я вам скажу, що він...

ГОЛОВА. Завершуйте.

КАРМАЗІН Ю.А. Я завершую зараз.

ГОЛОВА. Час вичерпаний.

КАРМАЗІН Ю.А. Перепрошую.

Шановні народні депутати, ви були свідками того, що народний депутат Волков на Першому телеканалі заявив, що він при ньому писав, Стельмах, заяву про звільнення. Так чи не так, Олександр Михайлович, при вас писав? А чому Стельмах писав при вас заяву? Я хочу це питання з'ясувати тут, в залі, хочу з'ясувати. Чому він не писав при мені, чому не писав при інших депутатах?

ГОЛОВА. Вимкніть мікрофон.

Шановні колеги, шановні народні депутати. Пропозиції вам зрозумілі, які прозвучали. Я хочу дати інформацію... Заспокойся! Ніякого два регламенти немає, заспокойтесь! Вивчіть Регламент тоді спочатку, тоді будете виступати!

Шановні колеги, я хочу ще раз проінформувати всіх керівників фракцій, всіх народних депутатів і присутніх в сесійній залі, що ще минулого четверга після тривалих консультацій ми домовилися, що сьогодні буде розглядатися це питання. Це перше.

Друге. Я хочу, щоб ви заспокоїлися! Друге. Відносно Регламент, Регламентного комітету. Я хотів би звернути увагу Регламентного комітету на те, що тут також зараз відбувається порушення грубе і цинічне Регламенту. Чомусь Регламентний комітет цього не помічає, працює вибірково, це вже не перше, я хочу сказати про роботу Регламентного комітету.

Друге. Третє, точніше, шановні колеги. Третє. Ви всі прекрасно розумієте, що це питання перебуває виключно у правовій площині. Ми йому зараз надаємо політичного забарвлення.

Четверте, шановні колеги. Питання... Четверте. Питання щодо включення в порядок денний для розгляду витримана, і ви це прекрасно всі знаєте, на правових засадах.

Шановні колеги, я прошу тих народних депутатів, які не погоджуються, частіше заглядати в Регламент. Я ще раз кажу, наступне питання, шановні колеги, наступне питання. Нам потрібно було визначитись, щоб ми прийняли рішення. І, дійсно, це треба зробити. Але при цьому (і ми зробили це), але при цьому я хочу наголосити, що була політична домовленість керівників фракцій з цього питання. Зараз ця політична домовленість грубо руйнується.

Тому давайте будемо спокійно продовжувати роботу. Зараз, якщо є з процедури, як процедуру розгляду цього питання , 2450, давайте визначимося, але будемо рухатися спокійно вперед. Немає заперечень? Я прошу сісти тоді всіх на місце. Достатньо. Регламентний комітет вже виступав. Я, кажу, достатньо, регламентний комітет вже виступав. Я пропоную регламентному комітету вивчити Регламент, а потім виступати.

Шановні колеги! Оголошується до розгляду...

(Ш у м у з а л і)

Шановні колеги! Я зараз оголошу. Сядьте, ви ж розумні люди, сядьте, я вас прошу.

Шановні колеги! Оголошую до розгляду проект постанови про звільнення...

Шановні колеги! У зв'язку з грубим блокування роботи Верховної Ради, я ще раз говорю, з грубим, цинічним блокуванням роботи Верховної Ради я оголошую перерву на 30 хвилин, а далі будемо дивитися.

ПІСЛЯ ПЕРЕРВИ

ГОЛОВА. Шановні колеги! Прошу зайняти свої місця. Слово коли порядок буде в залі сесійній.

Коли виривають мікрофон у мене, ви цього не помічаєте. Хорошо, я надам. Хай тільки сядуть на місце. Запропонуйте всім.

Шановні колеги! Прошу сісти на місця, будемо продовжувати роботу.

Сьогодні день Великомучениці Варвари, так я розумію.

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Тому я вам і кажу. Слава Богу, що ви згадали.

ГОЛОВА. Хай сядуть всі на місця.

Так, продовжуємо нашу роботу. Ми попередню перерву... Шановні колеги! Ми попередню перерву робили про результати того як відбулася ця перерва, про що домовилися. Виступив народний депутат Кармазін. Правильно? Зараз, одну хвилиночку. Я прошу, для того, щоб мав можливість виступити керівник Регламентного комітету, дайте можливість, сядьте всі на місця. Будь ласка.

Будь ласка, народний депутат Матвєєв. Увімкніть мікрофон.

Я ще раз говорю, заспокойтесь, будь ласка. З місця ввімкніть мікрофон.

Ну не заважайте, ви ж розумні люди.

12:08:13

МАТВЄЄВ В.Г. Я дякую.

ГОЛОВА. Для неприємностей не треба, я ще раз тобі говорю. Не треба бути нахабними, достатньо! Я ще раз говорю: я веду себе нормально, я її не вносив, там мого підпису немає, так що від мене відстаньте, будь ласка.

Включіть мікрофон, будь ласка. Треба більше ламати, тоді не буде працювати нічого.

12:08:48

МАТВЄЄВ В.Г.

Я дякую. Шановні колеги, по-перше, Володимире Михайловичу, від регламентного комітету сьогодні ще ніхто не виступав. Якщо й виступав перший заступник голови, комітету Сас, так це йому передали слово народні депутати.

По-друге, у перерві відповідно до частини третьої статті 84 Конституції України регламентний комітет перевірив щодо виконання обов'язковості про особисте голосування народних депутатів за ті чи інші рішення. І комітет повідомляє, що проведений аналіз списків реєстрації народних депутатів біля столів, інформацію Управління кадрів про колег, які перебувають у відрядженнях за розпорядженням Голови Верховної Ради, а також на лікарняному, нами встановлено, що за офіційними даними відсутні у залі, але проголосували "за", - я підкреслюю, - за офіційними даними, ми не слідча комісія. Але проголосували "за" наступні народні депутати: Бронніков, Салигін, Хомутинник, Хара, Звягільський, Сушкевич, Чікал...

(Ш у м у з а л і)

Прошу вибачення, ви не зареєструвалися. Чікал, Зінченко, Жеваго, Горбачов. Тому Комітет з питань Регламенту вважає, що голосування, яке відбулося, про розгляд питання про звільнення голови Національного банку недійсне. (О п л е с к и).

ГОЛОВА. Дякую.

МАТВЄЄВ В.Г. Дякую.

ГОЛОВА. Дякую. Шановні народні депутати! Шановний керівник регламентного комітету Валентин Григорович! Я ще раз хотів би попросити вас, щоб у вас був принциповий підхід по всіх питаннях. Блокується робота Верховної Ради. Чому не провів засідання регламентний комітет, не розглянув цього питання? Чому? Я питаю.

Друге. Ви називаєте тих людей, які присутні в залі, тому я просив би вас приймати рішення виважені, об'єктивні. Ми послухали виступ, який був від... Ще раз прошу, скажіть... Я ще раз вам говорю, я ще раз кажу, дайте мені можливість працювати. Дайте можливість працювати мені! Я вас не звинувачую, я говорю, що ви.. Вибірковий підхід. Да!

Так, шановні колеги, під час попередньої перерви, я знаю, про що я говорю, під час попередньої перерви виступали представники - ініціатори від чотирьох фракцій. Зараз там просять від більшості Ігор Шаров. Ввімкніть мікрофон. Я не роблю перевагу, я йду нормально. Ви мене не...

12:11:55

ШАРОВ І.Ф. Дякую.

Шановний Голово! Шановні народні депутати! Дозвольте від імені народних депутатів України Богатирьової, Ващук, Гавриша, Губського, Кравчука, Пєхоти, Пустовойтенка, Шарова та Гапочки зачитати проект постанови Верховної Ради України про порядок проведення голосування щодо прийняття рішень з окремих питань, що належать до повноважень Верховної Ради України і включені або згідно чинного законодавства вважаються включеними до порядку денного другої сесії Верховної Ради четвертого скликання.

У зв'язку з грубими порушеннями Конституції України, статей 3.8.1, 3.8.3, 3.8.4 та 3.8.5 Регламенту Верховної Ради України народними депутатами України - членами фракцій комуністів, Соціалістичної партії України, фракції блоку Юлії Тимошенко та фракції "Наша Україна", що проявилися у фізичному перешколженні веденню пленарних засідань Верховної Ради України 12 та 17 грудня 2002 року і призвели до зриву засідань з метою забезпечення належного функціонування єдиного законодавчого органу Верховної Ради України відповідно до статті 84 Конституції України, статті 3.6.1 Регламент у Верховної Ради України Верховна Рада постановляє:

1. Голосування щодо прийняття рішень з окремих питань, що належить до повноважень Верховної Ради України і включенні або згідно чинного законодавства вважаються включеними до порядку денного другої сесії згідно з додатком провести за правилом at-hoc на пленарному засіданні парламенту 17 грудня 2002 року іменними бюлетенями.

2. Для підрахунку голосів, що під час голосування іменними бюлетенями утворили тимчасову лічильну комісію Верховної Ради України у складі народних депутатів України: голова комісії - Заєць Володимир Володимирович, заступник голови комісії - Терещук Сергій Миколайович, секретар комісії - Фоменко Катерина Олександрівна. Члени комісії: Юлій Іоффе, Володимир Кафарський, Лев Миримський, Василь Потапов, Дмитро Святош ті Ігор Шкіря.

3. Визначений пунктами 1.2 цієї постанови порядок голосування іменними бюлетенями застосувати і в інших випадках фізичного перешкоджання веденню пленарних засідань Верховної Ради України.

Ця постанова набирає чинності з моменту її прийняття. Дякую за увагу. (Оплески)

ГОЛОВА. Шановні колеги, я прошу заспокоїтись!

Я оголошую...

(Ш у м у з а л і)

Шановні перерви, я оголошую перерву для проведення голосування оголошеної постанови. Перерва одну годину. Все!

ПІСЛЯ ПЕРЕРВИ

ГОЛОВА. Працюють мікрофони, чути, да? Шановні колеги, я прошу народних депутатів повернути мою картку для голосування, хто її вилучив незаконно.

Добре, .продовжуємо нашу роботу, шановні народні депутати. Прошу сісти на місця. Шановні народні депутати, сядьте на місця. Сіли? Заспокоїлись? Продовжуємо роботу.

Заспокойтеся, ми зустрічалися з Мішурою, і ми порозумілися з ним: він мене розуміє, я його розумію. Шановні народні депутати, я оголошую результати голосування за Постанову Верховної Ради... Шановні народні депутати...

(Ш у м у з а л і)

Шановні народні депутати! Прошу сісти на свої місця. Деяких народних депутатів я просив би на мене не дихати з відомих причин вам.

(Ш у м у з а л і)

Шановні народні депутати! Я прошу вас заспокоїтися, сядьте на свої місця.

Слово має перший заступник Голови Верховної Ради України Васильєв Геннадій Андрійович, будь ласка.

13:26:06

ВАСИЛЬЄВ Г.А.

Результати голосування за Постановою Верховної Ради України про порядок проведення голосування щодо прийняття рішення з окремих питань, що належать до повноважень Верховної Ради України і включення або згідно чинного законодавства вважаються включеними до порядку денного другої сесії Верховної Ради України четвертого скликання.

ІЗ ЗАЛУ. Ганьба!

ВАСИЛЬЄВ Г.А. Взяли участь у голосуванні 229 народних депутатів. "За" голосувало 229, проти - немає, утрималися - немає.

Таким чином Постанова Верховної Ради України про порядок проведення голосування щодо прийняття рішень з окремих питань, що належать до повноважень Верховної Ради України і включення або згідно чинного законодавства вважається включеними до порядку денного другої сесії Верховної Ради України четвертого скликання вважається прийнятою.

Відповідним питанням.....

ГОЛОС З ЗАЛУ. Що ви оголошуєте неправдиві результат?

ВАСИЛЬЄВ Г.А. ..голосуватися....... бюлетенями.

Слово надається голові Тимчасової лічильної комісії. Зайцю. Зайцю включіть мікрофон.

13:26:56

ЗАЄЦЬ В.В.

Шановні народні депутати! Тимчасова лічильна комісія просить одну годину для проведення засідання з вирішення питань порядку проведення голосувань. Дякую. (Ш у м у з а л і)

ГОЛОВА. Я прошу, ще раз повторіть, я не чую про що йде мова! Я прошу заспокоїтися.

13:27:20

ЗАЄЦЬ В.В. Шановний головуючий! Шановні народні депутати! Повторюю на біс. Тимчасова лічильна комісія просить одну годину для проведення засідання Тимчасової лічильної комісії з вирішення питань порядку проведення голосування. Дякую.

ГОЛОВА. Оголошується перерва на одну годину для того, щоб організувати роботу по проведенню голосування.

ПІСЛЯ ПЕРЕРВИ

ГОЛОВА. Шановні народні депутати, продовжуємо нашу роботу. Поверніть мою картку для голосування.

Ви знаєте, з якого приводу була оголошена перерва, працювала тимчасова лічильна комісія. Я надаю слово голові тимчасової лічильної комісії народному депутату Зайцю. Будь ласка.

Потім буде слово, потім...

Ввімкніть мікрофон, будь ласка, народного депутат Зайця.

Я сказав: голові тимчасової лічильної комісії, представнику фракції Соціал-демократичної партії (об’єднаної).

(Ш у м у з а л і)

Хай закінчить, підождіть.

(Ш у м у з а л і)

ІЗ ЗАЛУ. Оголосіть весь список, пожалуста.

ГОЛОВА. Оголосять.Оголосять, буде час.

Будь ласка, виступайте.

(Ш у м у з а л і)

ІЗ ЗАЛУ. Владимир Михайлович, кто комиссию избирал? Кто избирал комиссию?

(Ш у м у з а л і)

ІЗ ЗАЛУ. ...підписи збирають...

ГОЛОВА. Збирайте. Немає проблем. Збирайте. Немає проблем, немає проблем.

(Ш у м у з а л і).

Є народний депутат Заєць, фракція Соціал-демократичної партії України? Чому не виступає?!

(Ш у м у з а л і).

ІЗ ЗАЛУ. Він зараз прийде. Ще триває нарада.

ГОЛОВА. Я ще раз говорю, народний депутат Заєць, будь ласка, виступайте, фракція Соціал-демократичної, голова тимчасової лічильної комісії.

ГОЛОС З МІСЦЯ. У нього фальшивий протокол, у Зайця. Кто проверял?

ГОЛОС З МІСЦЯ. Шановні колеги, лічильна комісія ще не завершила свою роботу. Я прошу п'ять хвилин.

ГОЛОВА. Будь ласка, виступайте!

14:35:29

ЗАЄЦЬ В.В.

Шановний Володимире Михайловичу... Я прошу сісти, я не бачу, що там робиться.

Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати, лічильна комісія щойно закінчила свою роботу. Я прибув відразу до сесійної зали. Дозвольте, повідомити результати засідання тимчасової лічильної комісії. В роботі лічильної комісії взяли вісім із дев'яти членів лічильної комісії в складі голови комісії Зайця, Терещука - заступника, Фоменка, Іоффе, Миримського, Потапова, Святоша та Шкірі. Слухали питання про затвердження форми бюлетенів для іменного голосування зі проекту постанови про звільнення Стельмаха з посади голови Національного банку України та проекту постанови про призначення Тігіпка на посаду голови Національного банку України, про голів і перших заступників голів комітетів Верховної Ради України четвертого скликання, голови і першого заступника голови спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації про скасування результатів голосування за постанову Верховної Ради України від 21 листопада 2001 року про прийняття в другому читанні проекту закону України про Державний бюджет України на 2003 рік.

Тимчасова лічильна комісія вирішила затвердити таку форму бюлетенів для іменного голосування: чотири питання, з яких має відбутися голосування відповідно до рішення Верховної Ради України буде відбуватися при допомозі двох бюлетенів, дозвольте їх продемонструвати.

Всі бюлетені іменні. Перший бюлетень... по першому бюлетеню відбудеться голосування по проекту Верховної Ради України про звільнення Стельмаха з посади голови Національного банку України. Кожен народний депутат в іменний бюлетень має вписати своє прізвище, номер посвідчення, а також поставити своє волевиявлення, чи то за, чи проти, чи утриматися і поставити особистий підпис.

У другому бюлетені міститься три наступні питання, які мною були вже оголошені. Вимоги до оформлення такого бюлетеню були аналогічні.

При затвердженні відповідних форм бюлетенів відбулося голосування. Вісім членів комісії, які були присутні на засіданні, висловилися за, утрималися - немає, проти - немає.

Протоколи засідання Лічильної комісії скріплений відповідними підписами усіх членів Тимчасової лічильної комісії.

Тимчасова лічильна комісія вирішила провести голосування в залі президії Верховної Ради України на третьому поверсі з 15 до 17 години. Дякую. (Ш у м у з а л і)

ГОЛОВА. Шановні народні депутати, ранкове засідання Верховної Ради України оголошую закритим.

Перерва до 17 години.

Під час перерви відбудеться голосування