ЗАСІДАННЯ ДВАДЦЯТЬ ПЕРШЕ
Сесійний зал Верховної Ради України
4 квітня 2006 року, 16.00 година
Веде засідання Голова Верховної Ради України ЛИТВИН В.М.
ГОЛОВА. Шановні народні депутати! Я прошу зайняти свої місця, будемо продовжувати роботу. Я ще раз хочу сказати. Ви повинні, мабуть, знати мене за чотири роки роботи. Якщо я сказав, що без згоди Верховної Ради ми не будемо приймати рішення, по яким немає компромісу, так воно і буде. Сядьте на місця.
Прошу підготуватися до реєстрації. Я ще раз хочу сказати, що не буде розглядатися питання про приведення до присяги суддів, поки у нас немає порозуміння. Так що давайте будемо далі працювати, сядьте на місця.
Прошу підготуватися до реєстрації. Увімкніть систему „Рада”.
16:02:01
Вечірнє засідання Верховної Ради України оголошую відкритим.
Шановні народні депутати! Оголошується до розгляду Закон України про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення та соціального захисту військовослужбовців з пропозиціями Президента України від 16.03.2006 року, реєстраційний номер 3718-2.
Доповідач Заступник міністра фінансів Матвійчук Володимир Макарович. Немає? Будь ласка, Георгій Корнійович Крючков. Будь ласка, позиція комітету.
16:03:00
КРЮЧКОВ Г.К.
Президент України повернув для розгляду ще раз закон, про який доповів Головуючий. По трьох позиціях: Президент не підтримує пропозицію про підвищення на 10 відсотків пенсій в разі втрати годувальника для членів сімей військовослужбовців та інших осіб, які мають право на відповідну пенсію і загинули чи померли або пропали безвісти.
Він відмовився підтримати пропозицію про підвищення на п'ять відсотків розміру пенсій за вислугу років військовослужбовцям, учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесеним до першої, другої категорії, і пропозицію надавати батькам, дружинам, чоловікам, якщо вони не взяли повторний шлюб, військовослужбовців, які мають право на відповідну пенсію у разі, коли такі особи загинули, померли чи пропали безвісти під час проходження служби права на отримання пенсії за віком або по інвалідності чи за вислугу років та пенсії в разі втрати годувальника.
Ми вважаємо, що ці пропозиції є такими, що неприйнятні. Така позиція Головного науково-експертного управління. Головне юридичне управління при прийнятті цього закону не висловило будь-яких зауважень. Зазначення про те, що не вказані додаткові бюджетні видатки, ми спростуємо тим, що пропонується закон, щоб він набрав силу з першого січня 2007 року. Тому ці питання будуть вирішенні при прийнятті бюджету. У зв'язку з цим пропонуємо вето Президента відхилити.
ГОЛОВА. Шановні колеги, я прошу вас, поставте картки на місце. Ми розглядаємо виключно зараз закони, які стосуються вето Президента. Питання приведення до присяги і суддів Конституційного Суду сьогодні не буде розглядатися. Давайте тоді працювати. Ми ж з вами домовилися, і ви погодилися, і приходила делегація на переговори до мене…
Так, будь ласка, покажіть реєстрацію депутатів на табло. По фракціях, будь ласка, дайте. Так, присутні:
Регіони України – 58.
Зараз вставляють картки. Зараз, зачекаєм тоді давайте.
Блок Тимошенко – 36, Народна партія – 34, „Наша Україна” - 38, СПУ – 28, Народний блок - 20, СДПУ(о) – 15.
Далі, будь ласка. Українська народна партія - 16, Народний рух України – 16, Партія промисловців, підприємців – 11, „Відродження” – 9, „Реформи і порядок” – 13, позафракційні – 19.
Таким чином - прошу уваги, шановні народні депутати! - вноситься на голосування пропозиція комітету про подолання вето Президента України на Закон України "Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення та соціального захисту військовослужбовців". Реєстраційний номер 3718-2. Прошу голосувати.
16:07:38
За-233
Рішення не прийнято.
Яка позиція комітету, будь ласка, Георгій Корнійович Крючков.
Шановні колеги, ви змобілізуйтесь, бо закони просто палите.
16:07:51
КРЮЧКОВ Г.К.
Пропонується прийняти закон з урахуванням зауважень Президента.
ГОЛОВА. Я ставлю на голосування: про схвалення Закону України про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення та соціального захисту військовослужбовців з урахуванням пропозицій Президента України, а відтак в новій редакції. Реєстраційний номер 3718-2. Прошу голосувати.
16:08:30
За-253
Закон прийнято.
Оголошується до розгляду Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження єдиних норм соціального захисту працівників освіти, культури та охорони здоров‘я” з пропозиціями Президента України про скасування Закону від 17.03.2006 року. Реєстраційний номер 7013. Михайло Васильович Лобода, будь ласка. А, є… Перший заступник фінансів Матвійчук Володимир Макарович.
Будь ласка, Володимире Макаровичу. Підготуватися від комітету.
МАТВІЙЧУК В.М.
Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати! Прийнятий Верховною Радою України 23 лютого 2006 року Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо запровадження єдиних норм соціального захисту працівників освіти, культури та охорони здоров‘я” не може бути підписаний Президентом, виходячи з таких підстав.
Законом передбачається внесення змін до статті 57-ї Закону України „Про освіту”, статті 77-ї Основ законодавства про охорону здоров’я та статті 29-ї Основ законодавства про культуру щодо встановлення окремим категоріям працівників освіти, охорони здоров’я, культури додаткових пільг та гарантій. Зокрема, пропонується встановити педагогічним, науково-педагогічним, медичним та фармацевтичним працівникам, а також працівникам культури, які працюють у державних та комунальних закладах відповідно освіти, охорони здоров’я та культури, розташованих у селищах і селах щомісячну доплату у розмірі 25 відсотків від посадового окладу. Пенсіонерам, які раніше працювали у сфері культури у селах та селищах, які проживають в таких населених пунктах право безплатного користування житлом з опаленням і освітленням у межах встановлених норм. Крім того, для медичних та фармацевтичних працівників, а також для працівників культури передбачається законодавче закріплення їх права на одержання надбавок за вислугу років щорічну грошову винагороду за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків, допомогу на оздоровлення.
Не заперечуючи необхідність посилення соціального захисту зазначених категорій осіб, разом з тим, у поданні Президента зазначено, що реалізація цього Закону, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, наприклад, 400 гривень, потребуватиме додаткових видатків у сумі, майже 4,3 мільярда гривень. У тому числі, встановлення доплат педагогічним працівникам та науково-педагогічним в обсязі, майже 0,7 мільярда гривень. Встановлення інших надбавок, доплат та винагород медичним працівникам – близько 3 мільярдів гривень. І встановлення пільг працівникам культури 0,6 мільярда гривень.
Такий додатковий обсяг бюджетних видатків реально не може бути забезпечено необхідними фінансовими ресурсами. Пропозицій же щодо джерел покриття таких витрат на порушення вимог статті 27 бюджетного кодексу при прийнятті Закону не було подано і Закон не містить таких норм.
З огляду на викладене, закон, що надійшов Президентом пропонується відхилити. Дякую.
ГОЛОВА. Дякую. Будь ласка, позиція комітету. Михайло Васильович, з місця, да? Мікрофон ввімкніть, будь ласка. Шановні колеги, прошу уваги, це дуже важливий Закон, якого чекають всі працівники соціальної сфери.
16:11:59
ЛОБОДА М.В.
Так, комітет Верховної Ради з питань охорони здоров’я, материнства та дитинства розглянув ці пропозиції Президента і вносить пропозиції, я прошу підтримати, подолати вето.
ГОЛОВА. Так, шановні колеги, прошу уваги. Спочатку буде ставитись на голосування пропозиція Президента України. Пропозиція Президента України зводиться до того, що потрібно відхилити цей Закон. А потім, якщо не буде прийнята пропозиція Президента, будемо ставити на голосування вето.
Я ставлю на голосування пропозицію Президента України про відхилення Закону України „Про внесення змін до деяких законів України” щодо запровадження єдиних норм соціального захисту працівників освіти, культури та охорони здоров’я, реєстраційний номер 7013-1. Прошу визначатися.
16:13:15
За-44
Рішення не прийнято.
Прошу уваги. Шановні колеги, ставиться на голосування пропозиція комітету про подолання вето Президента України на Закону України „Про внесення змін до деяких законів України” щодо запровадження єдиних норм соціального захисту працівників освіти, культури та охорони здоров’я, реєстраційний номер 7013-1. Прошу голосувати.
16:14:00
За-276
Рішення не прийнято. Закон відхилено. По фракціях, будь ласка.
„Регіони України” – 57, комуністів - 51, Блок Тимошенко – 33, Народна партія – 36, „Наша Україна” – 1, СПУ – 28, Народний блок – 20, СДПУ(о) – 15, Українська народна партія – 15, Народний Рух України, Партія промисловців і підприємців України – 0, „Відродження” – 3, „Реформи і порядок” – 2, позафракційні – 15.
Цибенко, будь ласка, мікрофон.
16:14:40
ЦИБЕНКО П.С.
Спасибі. Фракція комуністів, Цибенко, голова Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів.
Шановні колеги, шановні громадяни України. Закон, щодо якого ми намагалися зараз подолати вето Президента, надзвичайно важливий, він потрібний закон. Тим більше в рік, який оголошений роком села, запровадження 25-відсоткової доплати людям, які зіслані в село, я думаю, що це маленька компенсація за ті умови, в яких людина працює. Я дуже просив би колег ще раз повернутися до цього закону, проголосувати його. Ще раз наголошую, мова йде про уніфікацію норм для всіх галузей культури. По-друге, запровадження 25-відсоткової доплати за роботу на селі. І в принципі цей закон надзвичайно потрібний і важливий.
Тому, шановні колеги, я просив би вас все-таки підтримати пропозицію про повернення до голосування цього документа і подолати вето Президента на цей закон. Дякую.
ГОЛОВА. Сергій Шевчук, будь ласка. І запросіть депутатів до сесійної зали. Потім Кармазін.
16:15:44
ШЕВЧУК С.В.
Дякую. Сергій Шевчук, фракція БЮТ.
Шановні колеги, ми завершуємо свою роботу в цій каденції. І оцей законодавчий акт, який ми зараз розглядаємо, може буде одним із тих успішних кроків, які може зробити Верховна Рада цього скликання.
Йдеться про пільги працівникам гуманітарної сфери, медикам, працівникам культури, освіти, пільги, яких вони зачекалися. Я хочу сказати, що по оплаті праці медичних працівників в Україні медики займають 29 позицію. Оплата праці українських медиків значно нижча, ніж в Білорусії, а з недавнього часу у декілька раз менша, ніж в Росії.
Тому наше прохання переконливе, шановні колеги, повернутися до розгляду цього питання і проголосувати подолання вето Президента. Це буде справедливо до тих людей, які безкорисливо служать народу України. Спасибі.
ГОЛОВА. Дякую. Кармазін, будь ласка, мікрофон, і будемо голосувати.
16:16:49
КАРМАЗІН Ю.А.
Шановні колеги депутати. Юрій Кармазін. Я хотів би, щоб ви уважно подивилися на цей закон. Ні медикам, ні вчителям, ні працівникам культури немає з кого брати в селі гроші, немає з кого. Це у містах вони собі додатково беруть кошти, а в селах.
Тому пропонується всього-на-всього передбачити з першого січня 2007 року 25 відсотків надбавки до посадового окладу, щоб там трималися спеціалісти, щоб там вони жили, щоб там росли їхні сім’ї.
Тому я не розумію тих депутатів, які сьогодні до цього відносяться так і дивляться на те, що немає грошей, ніколи не буде грошей, якщо не хотіти зробити для людей краще.
Я просив би вас підтримати зараз і проголосувати ще раз і подолати вето. Прийде уряд, який знайде, де шукати гроші, який знайде гроші. Треба злиденність викорінити.
ГОЛОВА. Шановні колеги, я просив би, щоб ви уважно подивились на цей закон. Йдеться про те, що він вводиться в дію з 1 січня 2008 року. йдеться про те, що передбачити забезпечення тих людей, які безпосередньо працюють на селі: медики, освітяни, працівники культури. Ми ж нічим не ризикуємо, бюджетом цього року і наступного року. Цілком очевидно, що бюджет же буде зростати.
Прошу уваги, я ставлю на голосування. Хто за те, щоб повернутися до розгляду Закону України, реєстраційний номер 7013-1, прошу голосувати. Повернутися до розгляду закону.
16:18:52
За-276
Ми повернулися до розгляду цього закону. Давайте підтримаємо наш майбутній уряд, щоб вони могли працювати на виріст і вишукували кошти для реалізації цього закону з 2008 року.
Я ставлю на голосування про подолання вето на закон Президента, на Закон України „Про внесення змін до деяких Законів України” (щодо запровадження єдиних норм соціального захисту працівників освіти, культури та охорони здоров’я), реєстраційний номер 7013-1. Прошу голосувати. Прошу голосувати. Йде голосування.
16:19:41
За-289
Рішення не прийнято. По фракціях, будь ласка. „Регіони України” – 58, комуністів – 51, Блок Тимошенко – 33, Народна партія – 37, „Наша Україна” – 3, СПУ – 28, Народний блок – 20, СДПУ(О) – 15, Українська народна партія – 17, Народний рух України – 0, Промисловці і підприємці – 3, „Відродження” – 7, Реформи і порядок - 3, Позафракційні – 14.
Оголошується до розгляду Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про перелік об’єктів державної власності, що не підлягають приватизації" з пропозиціями Президента України про скасування Закону від 17.03.2006 року. Реєстраційний номер 8019-6. Доповідач Перший заступник міністра економіки Сергій Андрійович Романюк, будь ласка, коротко, підготуватися Демьохіну.
РОМАНЮК С.А.
Шановні народні депутати! Цей закон не може бути підписаний Президентом України з таких підстав. Положенням цього закону на період з 2006 по 2007 роки вноситься заборона на приватизацію пакета акцій, що належить державі в статутному фонді Відкритого акціонерного товариства „Укрнафта”. Закон був прийнятий Верховною Радою одноособово без залучення Кабінету Міністрів, що є з порушенням статті 5 Закону України про приватизацію державного майна, згідно з якого перелік об’єктів права держвласності, що не підлягають приватизації, затверджуються Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів.
Крім цього слід додати, що належний державі пакет акцій ВАТ „Укрнафта” в розмірі 50 відсотків плюс одна акція передана до статутного фонду Національна акціонерна компанія „Нафтогаз України”, яку включено до переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, яка затверджена законом про перелік об’єктів права держвласності, що не підлягають приватизації. Виходячи з цього Президент України пропонує відхилити даний закон. Дякую.
ГОЛОВА. Будь ласка, Володимир Демьохін. Немає?
Кириченко, будь ласка, мікрофон.
16:21:59
КИРИЧЕНКО Л.Ф.
Уважаемые депутаты! Я
хочу обратить ваше внимание всех, смотрите, второй раз повторно ветируется
Президентом данные законы. Что в основу кладется? В основу кладется то, что
якобы мы можем принимать данные законы только с посылки решения Кабинета Министров.
Если так ставится вопрос, то вообще, зачем нужна Верховна Рада? Я считаю, что
мы должны показать, что Президент не прав. Президент, прежде всего, нарушает
закон Верховной Рады ветируя данные заклнлпроекты.
И, на самом деле,
показать о том, что Верховная Рада
сегодня есть тот орган, который должен решать данные вопросы.
Я прошу вас, пожалуйста,
поддержать ветирование данного законопроекта. Спасибо большое.
ГОЛОВА. Дякую. Шановні колеги, тут складається парадоксальна ситуація. Відповідно до вимог Закону, Кабінет Міністрів має подавати до Верховної Ради України програму приватизації. На превеликий жаль, ми цього документа не отримали і, водночас, Президент висловлюється за те, що Кабінет Міністрів має подавати пропозиції, а пропозицій немає.
Відтак, я ставлю на голосування першою пропозицію Президента України про відхилення Закону України „Про внесення змін до статті 1 Закону України „Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації”. Реєстраційний № 8019-6. Прошу визначатися.
16:23:43
За-9
Шановні колеги, тепер прошу уваги. Давайте до голосування перейдемо.
Вноситься на голосування пропозиція комітету про подолання вето Президента України на Закон України „Про внесення змін до Закону України „Про перелік об’єктів державної власності, що не підлягають приватизації”. Реєстраційний № 8019-6. Ідеться про „Укрнафту”. Прошу голосувати.
16:24:33
За-239
Рішення не прийнято.
Шановні колеги, то може таким чином поступити. Тут написано, що забороняється приватизацію проводити протягом 2006-2007 рр. Давайте додамо 2008 рік і проголосуємо в новій редакції і направимо на розгляд Президенту України.
Будь ласка, мікрофон Олександра Олександровича Мороза.
16:25:05
МОРОЗ О.О.
Шановні колеги, я перш за все звертаюся до фракції „Нашої України”. Ви погляньте аргументацію міністерства. Не можна заборонити приватизацію, бо об’єднання входить в НАК „Нафтогаз України”, якому заборонено займатися приватизацією. Але ми знаємо, що відповідно до указу попереднього Президента НАК займався цими питаннями. Я б просив би, якщо це так, то тим більше можна голосувати за цей закон, за подолання вето. І ті, хто готували Президенту вето, очевидно, ну, не дали йому змоги осмислити те, що він пропонує. Тому давайте, захищаючи і інтерес держави, бо „Укрнафта” – це надзвичайно важлива галузь. І, захищаючи, в тому числі авторитет Президента, проголосуємо разом за подолання вето і збереження в державній власності цього об’єднання.
ГОЛОВА. Так, що ми тоді. Ні. До 2008 року?
Шановні колеги! так немає застережень, якщо ми поставимо, що заборонити приватизацію до 2008 року? Тобто в новій редакції пропонується прийняти цей закон з уточненням, включаючи такий рік, 2008 рік. 2006, 2007, 2008 рік забороняється приватизація „Укрнафти”. Я ставлю на голосування цю пропозицію, реєстраційний номер – 8019-6 у новій редакції. Прошу голосувати.
16:26:59
За-242
Закон прийнято.
Оголошується до розгляду Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації” з пропозиціями Президента України про скасування Закону від 17.03.2006 року. Реєстраційний номер – 6310-1. Доповідач перший заступник Міністра економіки Сергій Романюк. Будь ласка.
РОМАНЮК С.А. Шановні народні депутати, закон не може бути підписаний Президентом України з таких підстав. Законом встановлюється заборона приватизації на 2006-7 роки відкритого акціонерного товариства Завод „Маяк”. Цей, це підприємство є основним за видом економічної діяльності, не належить до об’єктів права держвласності, які, відповідно до Закону України про приватизацію держмайна, не підлягають приватизації.
Я хочу додати, що рішення про приватизацію київського заводу „Маяк” було прийнято ще у 95-му році наказом Фонду державного майна. Виходячи з викладеного, Закон України „Про внесення змін до статті 1 Закону про перелік об’єктів державної власності, що не підлягають приватизації”, пропонується відхилити.
ГОЛОВА. Дякую, сідайте будь ласка. Позиція комітету та ж сама. Ну. Шановні колеги, давайте таким чином поступимо. Бо тут аналогічні застереження, що не подана програма була. Будь ласка, депутат Майко. Мікрофон. Да, будь ласка, будь ласка.
16:28:38
МАЙКО В.І.
Володимир Михайлович, по-перше, не зрозуміло чому цей закон в такій формуліровці приймається. Ми прийняли закон на шостий рік тільки заборона. І він був прийнятий в першому читанні. Як він поспів попасти до Президента, зовсім не зрозуміло. Це декілька днів було, неділю чи дві назад.
Тому не зрозуміло, як цей закон взагалі сюди попав? Була зміна редакції, де в новій редакції на 2006 рік заборона. І такий прийнятий закон. Як появився знову закон на 2006-2007 рік, зовсім не зрозуміло.
ГОЛОВА. Я думаю, що це якраз було в той момент, коли ви не були в сесійній залі. Бо Верховна Рада України прийняла цей закон 23 лютого, а не декілька днів тому назад. А Президент України відповідним чином розглянув і прислав нам. Що, правий?
Шановні колеги, тут у нас виникли оскільки різночитання, я вибачаюсь перед шановним колегою.
Давайте ми можливо таким чином. Зараз поставимо на голосування пропозицію Президента про відхилення, а потім проголосуємо „У 2006 – 2008 років” в новій редакції. Нема застережень?
Я ставлю перше на голосування пропозицію Президента України про відхилення Закону України ( реєстраційний номер 6310-1), який стосується підприємства „Маяк”. Прошу визначатись.
16:30:45
За-22
Рішення не прийнято.
Ставиться на голосування пропозиція про прийняття у новій редакції, додавши, що мораторій на приватизацію цього підприємства поширюється на 2006 – 2008 роки. Прошу голосувати у новій редакції закон 6310-1.
16:31:22
За-254
Закон прийнято.
Оголошується до розгляду Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо соціального захисту населення, яке проживає в зонах спостереження” з пропозиціями Президента України про скасування Закону від 21.03.2006 року. (Реєстраційний номер 5753).
Доповідач - заступник Міністра фінансів Мярковський Анатолій Іванович, підготуватися Володимиру Броннікову.
МЯРКОВСЬКИЙ А.І.
Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати.
Президентом України застосовано право вето щодо підписання прийнятого Верховною Радою 23 лютого 2006 року Закон України „Про внесення змін до деяких законів України щодо соціального захистку населення, яке проживає в зонах спостереження”. Пропонованим законом змінами до Закону „Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку” передбачається визначити, що населення території на яких розміщуються підприємства по видобуванню уранових руд, ядерної установки, об’єкти призначенні для поводження з радіаційними відходами з 1 січня 2007 року мають право на встановлення особливого режиму енергоспоживання, створення соціальної інфраструктури в зоні спостереження, а також щорічний медичний моніторинг в зоні спостереження.
Законом також пропонується внести зміни до статті 17 закону України „Про електроенергетику” щодо обов’язкового врахування в роздрібних тарифах на електроенергію для населення, яке проживає в зоні спостереження, соціально-економічних компенсацій ризику проживання в цій зоні, а також щодо врахування обсягів таких компенсацій при здійсненні регулювання тарифів на електричну енергію вироблену на атомних електростанціях.
Пропозиції Президента щодо зазначеного закону полягають у наступному: запровадження щорічного медичного моніторингу населення в зоні спостереження потребуватиме додаткових 2,4 мільярда гривень на рік, виходячи з того, що у такі зоні проживає 6 мільйонів чоловік, а медичний моніторинг однієї людини коштує близько 400 гривень на рік. Проте, джерел покриття таких видатків всупереч статті 27 Бюджетного кодексу не передбачено, як, між іншим, і для покриття видатків на створення соціальної інфраструктури в зоні спостереження.
За цих обставин реалізація зазначених положень закону може привести до розбалансування бюджету, що не відповідає проголошеному статтею 95 Конституції України принципу щодо прагнення держави до збалансованості бюджету та недофінансування інших соціальних програм.
Розширення умов соціально-економічної компенсації за рахунок створення соціальної інфраструктури призведе до надання подвійної компенсації зазначеному населенню, оскільки Законом України „Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку” однією з умов соціально-економічної компенсації вже визначено використання частини коштів, які інвестуються у будівництво підприємств по видобуванню уранових руд, ядерних установок, об’єктів призначених для поводження з радіоактивними відходами для будівництва об’єктів соціального призначення. Введення особливого режиму енергозбереження приведе до збільшення дотацій населенню в розрахунку на рік 170,2 мільйона гривень.
Тому пропозиції Президента стосуються того, щоб відхилити зазначений закон України. Дякую.
ГОЛОВА. Дякую. Сідайте, будь ласка.
Володимир Бронніков, мікрофон увімкніть.
16:34:52
БРОННІКОВ В.К.
Уважаемые коллеги! Мы помним, как Президент недавно презентовал программу энергетического развития. Мы помним, что там более 20 атомных блоков нужно создать в ближайшее время. Но Президент, как гарант нации, забыл о том, что нужно обеспечить безопасность людей, которые будут жить и работать вблизи этих атомных блоков. А ведь мы прошли с вами Чернобыль. Поэтому комитет категорически настаивает на преодолении вето Президента, а Президенту надо разобраться, что советует ему правительство, думают ли они выполнять ту энергетическую программу, которую утвердил указом Президент? Прошу преодолеть вето.
ГОЛОВА. Так, шановні народні депутати, я просив би вас, щоб ви взяли ці пропозиції і вчиталися в них. Тут написано, що заданими Міністерства фінансів запровадження щорічного медичного моніторингу населення в зоні спостереження потребуватиме два мільярди 400 млн. гривень. Це просто, одну хвилиночку, ця цифра взята зі стелі, бо якщо б порахувало Міністерство фінансів, то, очевидно, у нас 16,7 млрд. спрямовується на охорону здоров'я. То відніміть ви там те, що йде у розрахунку на одну людину. Бо якщо йти за вашою логікою, за логікою Міністерства фінансів, то треба всій Україні лягти і умирати, бо у вас завжди не вистачає коштів.
Хотілося, переселили б Міністерство фінансів в Кіровоград, де уранові там копальні є, і звідтіля ми побачили б одразу, які будуть звучати пропозиції. Замість того, щоб говорити про те, які рішення прийняти потрібно нам, тупо, вибачте за це слово, постійно немає коштів. Так, як на дітей війни нема коштів, ні на що немає коштів. Коли сиділи тут в опозиції, розповідали про те, які величезні кошти приховуються. (Оплески)
Тому я ставлю на голосування першу пропозицію – першу пропозицію Президента України про відхилення Закону України „Про внесення змін до деяких законів України щодо соціального захисту населення, яке проживає в зонах спостереження”. Реєстраційний номер 5753. Прошу визначатись.
16:37:26
За-24
Рішення не прийнято. По фракціях нема що ставити.
Прошу уваги! Я ставлю на голосування
пропозицію комітету про подолання вето Президента на Закон України “Про внесення змін до деяких
законів України щодо соціального захисту населення, яке проживає в зонах
спостереження”. Реєстраційний номер
5753. Прошу голосувати.
16:38:06
За-254
Рішення не
прийнято.
Шановні
колеги, там було написано, що з 1 січня 2007 року вводиться цей закон.
Давайте запишемо „з 1 липня 2007 року”,
може до цього часу з`являться гроші. І приймемо його в новій редакції. Ну а що
робити?
Ставлю на
голосування про прийняття у новій
редакції з уточненням дати введення цього закону в дію з 1 липня 2007 року.
Прошу голосувати.
16:38:47
За-253
Рішення
прийнято. Закон тобто прийнято в новій редакції.
Будь ласка,
Юрій Кармазін з мотивів.
16:39:02
КАРМАЗІН
Ю.А.
Юрій
Кармазін.
Шановні
народні депутати! Шановний Володимире
Михайловичу! Ну ви бачили що написано, що
розбалансовує бюджет на цей рік,
коли закон приймається на наступний рік, на 2007 рік. Як же він може
розбалансовувати бюджет, якого ще немає? Як можна розбалансовувати те, чого
немає? Ми всі обіцяли, що людям буде
плата за ризик. Ми говорили, що
частина цих коштів піде компенсуватися, бо треба зараз добудовувати ті ядерні
енергоблоки. Що ж ми зараз думаємо, люди? Я звертаюся до тих, хто не голосував.
Хто буде сьогодні жити ще там? Чому
сьогодні всі люди від`їжджають звідти і
шукають десь роботи? І потім нам
кажуть, що подвійне використання коштів
є. тому я вважаю, що той, хто готував ці
пропозиції для Президента, просто не має душі. Я не кажу вже про інше.
Я не кажу про розум, бо інакше він же подивився б в Закон „Про Державний бюджет”, і подивився, що на 2007 рік робиться, а не 2006-й рік.
Тому я категорично заперечую проти такої постановки. Треба ці речі називати своїми іменами, Володимире Михайловичу.
ГОЛОВА. Дякую.
Оголошується до розгляду Закон України “Про внесення змін до Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" щодо компенсації населенню 30-кілометрової зони ризику за розміщення атомних електростанцій” з пропозиціями Президента України про скасування Закону від 21.03.2006 року. Реєстраційний номер 8123. Доповідач – заступник міністра, палива та енергетики Тітенко Сергій Михайлович.
Будь ласка.
ТІТЕНКО С.М.
Шановний Володимире Михайловичу, шановний Адаме Івановичу, шановні народні депутати!
Прийнятий Верховною Радою 25 лютого цього року Закон України “Про внесення змін до Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" щодо компенсації населенню 30-кілометрової зони ризику за розміщення атомних електростанцій” не може бути прийнятий з наступних підстав.
У запропонованому законопроекті 50-відсоткова знижка плати за користування електроенергією навколо атомних електростанцій не відповідає світовим стандартам щодо розміру компенсації ризику для відповідних груп населення. Цей розмір складає 70 відсотків від діючого тарифу на електроенергію для відповідних груп населення. Зазначений вид компенсації вже встановлений 10 березня 1999 року і діє на цей час згідно з постановою Національної комісії з регулювання електроенергетики.
Крім того, зазначена норма не належить до сфери регулювання закону, про який йде мова. Відповідно до частини другої статті 12 цього закону види і обсяги надання компенсації мають встановлюватися Кабінетом Міністрів за погодженням з місцевими органами державної влади та самоврядування на підставі науково-економічного обгрунтування.
Поширення зазначеної знижки оплати за користування електроенергією одночасно з прийнятим нещодавно Верховною Радою Законом „Про внесення змін до деяких законів України щодо соціального захисту населення”, яким встановлюється соціально-економічні компенсації ризику для населення, що проживає в зонах спостереження навколо атомних електростанцій. Відомо, що розміри зон спостереження не завжди співпадають з тридцятикілометровими зонами навколо АЕС. Це призведе до встановлення подвійних пільг та плутанини з впровадженням цих заходів.
Крім того, зауваження полягають ще в наступному: якщо в минулому році компенсація склала 85 мільйонів гривень, то при встановленні пільгових 50% призведе до того, що в цьому році вона складе 170 мільйонів, що вдвічі перевищує розмір 2005 року. Одночасно, на цю цифру промислові споживачі, аграрії, бюджетні організації, будуть сплачувати більше за електроенергію, ніж на цю годину.
Встановлення преференцій однім споживачам за рахунок інших теж суперечить статтям Конституції. З огляду на зазначене, прошу підтримати пропозицію Президента щодо відхилення Закону, про який іде мова. Дякую за увагу.
ГОЛОВА. Так, дякую вам. Мікрофон Володимира Броннікова, будь ласка, ввімкніть.
16:43:38
БРОННІКОВ В.К.
Уважаемые коллеги, Верховная Рада уже сделала все для этого правительства, которое нам организовало ту энергетическую систему, которая действует сейчас в Украине, ту энергетическую систему, когда уже принято постановление об очередном росе цен на газ для населения, о очередном росте цен на электроэнергию. И ничего не хочет сделать для того, для тех людей, которые производят эту электроэнергию, которые живут ….. атомных станций.
Поэтому я прошу Верховную Раду вернуться к своим решениям, которые были приняты в феврале и скасувати вето президента. Надо ж помогать нашему президенту, разбираться с тем топливно-энергетическим комплексом, который сейчас действует в Украине. Спасибо.
ГОЛОВА. Шановні колеги, я прошу уваги, я хотів би звернути вашу увагу на останні слова, що цей Закон суперечитиме статтям 21 і 24 Конституції України, якими гарантовано рівність конституційних прав громадян та неможливість надання привілеїв за ознаками місця проживання. Але водночас у нас є, для прикладу, гірські райони, де є певні преференції для людей. Тобто там Конституція в цьому плані не суперечить, а тут вона, виходить, суперечить.
Тому я ставлю пропозицію першою на голосування Президента України про відхилення Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку” (щодо компенсації населення 30-кілометрової зони ризику за розміщення атомних електростанцій. Реєстраційний номер 8123. Прошу визначатися.
16:45:48
За-17
Рішення не прийнято.
Шановні колеги, може, давайте поступимо таким чином, щоб закон залишився. Напишемо не з 1 січня 2007 року, а напишемо з 1 липня 2007 року і приймемо його у новій редакції. Немає застереження?
Я ставлю на голосування цю пропозицію. Прошу голосувати. Це закон номер 8123.
16:46:29
За-214
Рішення не прийнято.
Хто за те, щоб повернутися до розгляду закону 8123, прошу голосувати.
16:46:57
За-232
Повернулися до розгляду.
Я ставлю на голосування про прийняття Закону України, реєстраційний номер 8123 у новій редакції. Маю на увазі уточнення, вводиться в дію з 1 липня 2007 року.
Прошу голосувати.
16:47:28
За-238
Закон прийнято. По фракціях, будь ласка.
„Регіони України” – 58, комуністів – 48, Блок Тимошенко – 9, Народна партія – 38, „Наша Україна” – 2, СПУ – 27, Народний блок – 17, СДПУ(о) – 15, Українська народна партія - 3, Народний Рух України – 1, „Промисловців і підприємців” – 1, „Відродження” – 6, „Реформи і порядок” – 0, позафракційні – 13.
Оголошується до розгляду Закон України "Про внесення змін до Закон України "Про статус гірських населених пунктів в Україні” з пропозиціями Президента України про скасування закону від 22.03.2006 року, реєстраційний номер 7387. Доповідач перший заступник міністра економіки Сергій Романюк. Підготуватися від комітету.
РОМАНЮК С.А.
Шановний народні депутати, прийнятим законом передбачається зміна висотного критерію віднесення населених пунктів до категорії гірських, зокрема зменшення показника висоти з 400 до 350 метрів над рівнем моря, а показники крутизни схилів, на яких розміщені сільськогосподарські угіддя, до дев’яти градусів.
Запровадження цієї норми збільшить кількість гірських населених пунктів приблизно в два рази, а кількість населення зросте в декілька разів. Запропонована законом норма щодо встановлення суб’єктам підприємницької діяльності доплат за рахунок Держбюджету у розмірі до 50 відсотків від ціни реалізованої сільськогосподарської продукції, яка вироблена у місцевостях, що віднесені до гірських, суперечить бюджетному законодавству, згідно з яким виключно Законом про Державний бюджет визначаються будь-які видатки на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків.
Не підтримуються доповнення до статті шість діючого закону щодо щорічного передбачення бюджетних призначень на компенсацію суб’єктам підприємницької діяльності всіх форм власності, які здійснюють свою діяльність на території гірських населених пунктів, втрат, пов’язаних з виплатою надбавок до заробітної плати, оскільки обов’язкове фінансування організацій, які не є бюджетними установами за рахунок Держбюджету, суперечить бюджетному законодавству.
Поданим законом передбачається, що розмір державних пенсій та всіх, передбачених чинним законодавством видів державної матеріальної допомоги громадяни, які одержали статус особи, що працює і проживає на території гірських населених пунктів, збільшується на 20%, але розмір підвищення повинен становити не менше 20% прожиткового мінімуму. Внесення запропонованої в законопроекті зміни є соціально несправедливими та призведе до необґрунтованого підвищення розміру пенсій особам, які не набули права на мінімальний розмір пенсії.
Законом передбачається доповнити статтю 6 Закону України нормами щодо прийому на навчання до державних вищих навчальних закладів, професійно-технічних навчальних закладів та курсів для професійного навчання поза конкурсом та гарантованої виплати підвищеної на 50% стипендії студентам незалежно від місця навчання на території України.
Реалізація вказаної норми потребує додаткових бюджетних коштів, а також суперечить нормам 53, статті 53 Конституції України. Поданим законом передбачається надати право особам, що не проживають постійно в гірських населених пунктах, але працювали в них 10 років до надання останнім статусу гірських, чи продовжують працювати на перерахунок та призначення пенсії, виходячи з заробітної плати за попередні роки, збільшеної на 20%.
Згідно з законом „Про загальне державне пенсійне страхування” до зарплати для обчислення пенсії враховуються суми виплат, з яких було фактично обчислені та сплачені страхові внески до Пенсійного фонду. Наданим законом пропонується обчислювати пенсію з зарплати, з якої не було сплачено страхові внески.
Враховуючи вищевказане, Президент пропонує відхилити Закон України „Про внесення змін до Закону України „Про статус гірських населених пунктів України”.
ГОЛОВА. Дякую. Будь ласка, позиція комітету. Іван Федорович Томич є? Ну комітет пропонує подолати вето.
Шановні колеги, першою ставиться на голосування пропозиція Президента про відхилення Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про статус гірських населених пунктів України”, реєстраційний номер 7387.
16:52:10
За-22
Пропозиція Президента не підтримана. Добре.
Вноситься на голосування пропозиція комітету про подолання вето Президента України на Закон України Про внесення змін до Закону України „Про статус гірських населених пунктів в Україні” – реєстраційний номер 7387. Прошу голосувати.
16:52:47
За-267
Рішення не прийнято. Закон…
Так, будь ласка, Манчуленко, мікрофон.
16:53:01
МАНЧУЛЕНКО Г.М.
Георгій Манчуленко, 203 округ фракція Української Народної Партії.
Шановний Голово! Шановні колеги!
Це багатостраждальний закон і довго ми його розглядали, нарешті прийняли, особливо те, що стосується зменшення висоти з 400 до 350 метрів і крутизни схилу з 12 до 9 градусів, я знаю наскільки позитивно були сприйняті жителями окремих районів Чернівецької області такі нововведення. І прикро, що накладено вето, тим паче, що вводиться цей закон аж з нового бюджетного року. Я думаю, що під це можна було б реально вишукати кошти в державному бюджеті.
Тому в мене є пропозиція, Володимире Михайловичу, можливо ввести його не з 1 січня 2007 року, як пропонувалося, або з 1 липня 2007 року бо з 1 січня 2008 року, але це вкрай потрібно для людей, які живуть в гірських населених пунктах. Дякую.
ГОЛОВА. Євген Гірник, будь ласка.
16:54:11
ГІРНИК Є.О.
ГОЛОВА. Так, ви ж тільки голосуйте, чого ж ви не голосуєте.
ГІРНИК Є.О. Євген Гірник.
В принципі там цілий комплекс законів відхилених, а чомусь тільки на один закон зсилається. Тому саме вето підготовлено відповідною службою абсолютно некоректно, а, по-друге, я підтримую пропозицію Георгія Манчуленка внести корективу з 1 липня 2007 року щодо прорахунку відповідним міністерством ні економіки, ні фінансів бюджетному комітету не давало відповідних підрахунків, вони не перевірені. Тому прошу прийняти в новій редакції.
ГОЛОВА. Так, будь ласка, Юрій Кармазін, потім Михайло Мельничук.
16:54:53
КАРМАЗІН Ю.А.
Юрій Кармазин. Шановні народні депутати, сподіваюся, що ви переконалися, що як зараз проголосовано абсолютно незаконно узаконення фальшування виборів і заборона перевірки їх, що вже вплинуло на суди. Бо у Мелітополі суддя каже: „Та прийміть же політичне рішення”. Боже, судді, та які ж вам політичні рішення?! Читайте Закон – це для тих, хто сподівається.
Так і зараз, для тих, хто сподівався, жителі гірських населених пунктів побачте, хто вас зраджує сьогодні, хто підсовує такі вето.
Тому я пропоную ще раз поставити і подолати. І з 1 січня 200 року платити цим людям, які проживають в надзвичайно важких умовах, які сьогодні в повенях, скільки населених пунктів бідкаються. А спробуйте виростити там врожай! А спробуйте вивчити там дитину. Що ж ви робите? Давайте ми подолаємо це вето „дурацьке”.
ГОЛОВА. Михайло Мельничук, будь ласка, фракція Соціалістичної партії України. Прошу підготуватися до голосування.
16:56:06
МЕЛЬНИЧУК М.В.
Михайло Мельничук, фракція Соціалістичної партії України, Чернівецька область.
Шановний Володимире Михайловичу, шановні колеги, мова йде про те, що ці законопроекти ми розглядали на виїзному засіданні аграрного комітету на Івано-Франківщині. Хто хоча б раз знайомився, як живуть наші горяни, гірське населення, той ніхто не зробить так, як зробили деякі депутати з фракцій.
Давайте, шановні, підтримаємо прийняття цих законів, подолаємо вето. Якщо ні, то, безумовно, треба прислухатися до пропозиції Манчуленка і Гірника. Тому що конче потрібно нам сьогодні нам підтримати це населення. Мова ведь не йде, що там проживає 100 тисяч, мова йде про 30-40 тисяч, які отримають статус гірського населеного пункту і покращать це життя наших громадян.
Я пропоную, Володимир Михайлович, ось пропозицію Манчуленка проголосувати і все-таки підтримати даний закон.
ГОЛОВА. Так. Шановні народні депутати. Вноситься на голосування пропозиція про повернення до розгляду закону України, реєстраційний номер – 7387. Прошу голосувати.
16:57:58
За-235
Повернулись. Тепер я ставлю дві пропозиції.
Перша пропозиція звучала про подолати вето, а тоді якщо ні, будемо визначатись
щодо термінів. Не треба? Тоді зразу ставлю на голосування пропозицію про
прийняття у новій редакції Закон
України "Про внесення змін до Закону України "Про статус гірських населених
пунктів в Україні" з уточненням дати введення його в дію з 1 липня 2007
року. Прошу голосувати.
16:58:43
За-256
Закон прийнято.
Оголошується до розгляду Закон України „Про внесення змін до статті 16 Закону України "Про статус народного депутата України" і статті 188-19 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо розгляду депутатського звернення" з пропозиціями Президента України про скасування Закону від 28.03.2006 року. Реєстраційний номер – 3159-1. Доповідач заступник Міністра юстиції Інна Ємельянова. Будь ласка.
ЄМЕЛЬЯНОВА І.І.
Дякую. Шановний Володимире Михайловичу! Шановні народні депутати України! Прийнятий Верховною Радою Закон „Про внесення змін до статті 16 Закону "Про статус народного депутата України" і про внесення змін до статті 188 з позначкою 19 Кодексу України про адмінправопорушення” не був підписаний з таких підстав.
Законом пропонується встановити право народного депутата направляти депутатські звернення не тільки керівнику будь-якого державного органу чи органу місцевого самоврядування, чи підприємства, установи, організації, чи об’єднання громадян, але будь-якій посадовій чи іншій особі зазначених органів, підприємств, установ, організацій. І при цьому встановлюється обов’язок, що відповідь народному депутату має надати саме та особа, до якої звернувся народний депутат, при цьому, ця особа не обов’язково має бути керівником.
Зазначене не відповідає низці законів, інших актів законодавства, які передбачають, що саме керівники органів державної влади, органів місцевого самоврядування представляють зазначений орган, який вони очолюють, у зносинах з іншими органами і в тому числі у зносинах з народними депутатами України.
Крім того, за чинною редакцією зараз статті 16 Закону про статус народного депутата, передбачено право народного депутата бути присутнім при розгляді його депутатського звернення. І при цьому, про своє бажання бути присутнім при розгляді цього звернення народний депутат повідомляє зазначеного керівника будь-якого органу, до якого він звернувся. Зараз в прийнятому законі виключаються ці положення, які передбачали право депутата вибирати: бути присутнім чи не бути присутнім. Але при цьому покладається обов’язок на ту чи іншу посадову особу, до якої звернулись, завчасно, не пізніше одного дня до розгляду депутатського звернення поінформувати народного депутата про розгляд його депутатського звернення.
Але, при цьому я хотіла привернути вашу увагу. Що таке депутатське звернення? Це в тому числі і звернення, - дати офіційне роз’яснення, викласти позицію будь-якого органу. Тобто будь-яка посадова особа при розгляді звернення, зокрема, до міністерства юстиції дати офіційне роз’яснення норми законодавства, на будь-яке звернення народного депутата має повідомляти за один день про розгляд цього звернення. Навіть, якщо депутат про це не просить.
В зв’язку з цим, за цих обставин запроваджені, Президент вважає, що запроваджені цим законом положення, не можуть бути підтримані. І пропонує відхилити зазначений закон. Прошу підтримати. Дякую.
ГОЛОВА. Володимир Григорович Матвєєв, голова комітету. Будь ласка, позиція комітету.
17:02:09
МАТВЄЄВ В.Г.
Шановний Володимире Михайловичу, шановні колеги.
Вчора на засіданні Погоджувальної ради я інформував про те, що в зв’язку з направленням Президентом України заветованого Закону України „Про внесення змін до статті 16 Закону України „Про статус народного депутата” і статті 188-19 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо розгляду депутатського звернення”, він надійшов до Верховної Ради тільки 28 березня цього року.
Комітет не мав можливості його розглянути по суті. І розглядати-то взагалі нічого, так як Президент пропонує цей закон скасувати.
Тому визначатися Верховній Раді України, як ви пам’ятаєте, ми його з вами приймали у цьому залі. Тому прошу голосуванням визначитися щодо пропозиції Президента України. Дякую.
ГОЛОВА. Дякую. Шановні колеги, ставиться першою на голосування пропозиція Президента України про відхилення Закону України „Про внесення змін до статті 16 Закону України „Про статус народного депутата України” і статті 808-19 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо розгляду депутатського звернення”, про відхилення.
17:03:57
За-16
Рішення не прийнято.
Ставлю на голосування пропозицію другу про подолання вето Президента України на Закон України „Про внесення змін до статті 16 Закону України „Про статус народного депутата України” і статті 188-19 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо розгляду депутатського звернення”. (Реєстраційний номер 3159-1). Прошу голосувати.
Про депутатів уже йде, будь ласка, то вже ваше право.
17:04:38
За-219
Закон відхилено.
Оголошується до розгляду Закон України з пропозиціями Президента "Про внесення змін до статті 20 Закону України "Про статус народного депутата України" про скасування Закону від 17.03.2006 року.
Інна Ємельянова, будь ласка. Це дуже важливий закон, треба його зараз проголосувати нам, шановні колеги, це стосується всіх.
ЄМЕЛЬЯНОВА І.І. Дякую.
Шановний Володимире Михайловичу! Шановні народні депутати України! Прийнятий Верховною Радою Закон "Про внесення змін до статті 20 Закону "Про статус народного депутата " не був підписаний Президентом у зв’язку з тим, що він не відповідає Конституції України. Так пропонованими зміни передбачається встановити, що колишні народні депутати, які після свого працевлаштування втратили роботу, зараховуватися до резерву кадрів Головного управління державної служби, але при цьому вони матимуть право на виплату матеріально допомоги. Розмір цієї матеріальної допомоги це 50 відсотків заробітної плати з врахуванням всіх надбавок, які отримують народні депутати діючого скликання.
За цих обставин Президент вважає, що виокремлення таких осіб, як колишні народні депутати, які після свого працевлаштування втратили роботу і матимуть право на виплату цієї матеріальної допомоги у розмірі 50 відсотків, суперечитиме статті 24 Конституції України, яка говорить про рівність всіх громадян перед законом і про те, що не може бути за тими чи іншими ознаками встановлено чи привілеїв, чи обмежень.
Слід також відзначити, що були проведені відповідні прорахунки Міністерством фінансів і прораховано, що відновлення зазначених виплат лише одному колишньому народному депутату буде призводити до виплат в розмірі 120 тисяч гривень на рік. Прогнозувати скільки це буде в загальному розмірі неможливо, тому що неможливо прорахувати скільки народних депутатів будуть потребувати після втрати роботи навіть ті народні депутати, які були депутатами ще першого скликання. І, наприклад, через 10 років втратили роботу.
У зв’язку з цим Президент вважає, що цей закон у зв’язку з тим, що він порушує статтю 24 Конституції, не може бути підписаний і підлягає відхиленню. Прохання підтримати. Дякую.
ГОЛОВА. Дякую. Будь ласка, Валентине Григоровичу, позиція комітету.
Позиція комітету аналогічна, на розгляд Верховної Ради? Народних депутатів запросіть до сесійної зали, будемо рішення приймати, яке визначає їх долю.
17:07:17
МАТВЄЄВ В.Г.
Я дякую. Я говорив зразу по обом законам, які розглядаються, що стосується предмету відання Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради. І я мав на увазі, що і цей закон, заветований Президентом України, з пропозицією його, з пропозицією скасувати, прийнятий Верховною Радою закон також, не розглянутий комітетом. Тому повинна визначитися Верховна Рада України з цього питання. Дякую.
ГОЛОВА. Шановні народні депутати, зараз поставимо на голосування в такій послідовності: пропозиція Президента України – відхилити, друга пропозиція – подолати вето з урахуванням того, що всі ви думаєте про свою перспективу. Тому я ставлю на голосування першу пропозицію Президента України про відхилення Закону України „Про внесення змін до статті 20” Закону України „Про статус народного депутата України”. Реєстраційний номер 8714, про відхилення.
17:08:43
За-15
Рішення не прийнято.
Прошу уваги! Ставиться на голосування друга пропозиція – про подолання вето Президента України на Закон України „Про внесення змін до статті 20” Закону України „Про статус народного депутата України”. Реєстраційний номер 8714. Прошу голосувати. Голосуйте, це для вас. Шановні колеги, голосуйте, це ж для вас рішення.
17:09:21
За-284
Рішення не прийнято. Не встигли?
Я ставлю на голосування про повернення до розгляду цього закону. Розосередьтесь нормально.
17:09:48
За-309
Повернулись.
Я ставлю на голосування про подолання вето Президента України на закон 8714. Прошу голосувати.
17:10:16
За-307
Рішення прийнято.
Оголошується до розгляду Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про загальний військовий обов'язок і військову службу" з пропозиціями Президента України від 03.04.2004 року. Реєстраційний номер 8047.
Шановні колеги, до цього закону Президент висловив свої зауваження, вони всі враховані і погоджені, тобто погоджені із Кабінетом Міністрів, з міністром оборони. Є всі підстави прийняти у новій редакції цей закон з урахуванням пропозицій Президента України.
Я ставлю на голосування цю пропозицію про прийняття Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про загальний військовий обов'язок і військову службу" у новій редакції з пропозиціями Президента України. Реєстраційний номер 8047. прошу голосувати.
17:11:35
За-288
Закон прийнято.
Оголошується до розгляду проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус народного депутата України" та Постанови Верховної Ради України "Про положення про посвідчення народного депутата України і нагрудний знак "Народний депутат України". Реєстраційний номер 6016. це пропонується зняти з розгляду проект закону. Немає застережень? Я ставлю на голосування цю пропозицію. Реєстраційний номер 6016. Прошу голосувати. Зняти з розгляду, да.
17:12:23
За-222
Шановні колеги, нам потрібно зняти з розгляду, просто технічне питання.
Ставлю на голосування: про зняття з розгляду проекту Закону (реєстраційний номер 6016) та постанови відповідної Верховної Ради України. Прошу голосувати про зняття з розгляду.
17:12:57
За-303
Рішення прийнято.
Шановні колеги, оголошується до розгляду проект Закону про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Хорватія про військово-технічне співробітництво.
Немає заперечень, щоб прийняти рішення? Немає.
Я ставлю на голосування: про схвалення проекту Закону України про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Хорватія про військово-технічне співробітництво, реєстраційний номер 0330. Прошу голосувати. Прошу голосувати.
17:13:48
За-199
Рішення не прийнято.
Хто за те, щоб повернутися до розгляду проекту Закону 0330, прошу голосувати. Ну, застережень же не було, шановні колеги! Прошу уваги! Прошу всім голосувати! Голосуйте, будь ласка.
17:14:15
За-211
Рішення не прийнято.
Оголошується до розгляду проект Закону про ратифікацію Угоди між Урядом України та Урядом Його Величності Султана і Янг Ді-Пертуана Брунею Даруссаламу про сприяння та взаємний захист інвестицій та протоколу до цієї угоди. Реєстраційний номер 0331. У кого є застереження щодо такого документу?
Я ставлю на голосування про схвалення проекту Закону реєстраційний номер 0331. Зачитувати більше не буду його. Прошу голосувати.
17:15:11
За-247
Спрацювала. Шановні колеги, так, одну хвилиночку. Оголошується до розгляду проект Закону про реабілітацію жертв політичних репресій в Україні протягом 2001 – 2004 років. Ми його розглядали. У нас з технічних причин не вистачило просто, шановні колеги, голосів.
Прошу уваги, я ставлю на голосування про повернення до розгляду проекту Закону про реабілітацію жертв політичних репресій в Україні, протягом 2001-2004 років. Реєстраційний номер 7813. Прошу голосувати. Прошу голосувати.
Всі голосують, всі голосують, шановні колеги.
17:16:14
За-198
Прошу зосередьтесь, будь ласка, вставте картки. Я ставлю на голосування про повернення до розгляду проекту…
ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)
ГОЛОВА. Є тут все, є, спрацювало…
ІЗ ЗАЛУ. Володимире Михайловичу.
ГОЛОВА. Що?
ІЗ ЗАЛУ. Не працює система, другий раз вже не працює.
ГОЛОВА. Зараз перевіримо. Перевірте, будь ласка. Що не працює система. Вставте картки, будь ласка, правильно всі. Прошу уваги.
Я ставлю на голосування пропозицію про повернення до розгляду проекту Закону про реабілітацію жертв політичних репресій в Україні протягом 2001-2004 років, реєстраційний номер 7813. Прошу голосувати. Йде голосування, прошу голосувати.
17:17:30
За-209
Не вистачає бажання.
Ну, давайте на позитивні ноті закінчимо, а то у нас зараз нічого не залишиться, як переходити до інших питань, які ви не хочете розглядати.
По фракціях, будь ласка.
„Регіони України” – 2, комуністів – 0, Блоку Тимошенко – 37, Народна партія – 25, „Наша Україна” – 36, СПУ – 21, Народний блок – 20, СДПУ(О) – 2, Українська народна партія – 18, Народний Рух України -16, промисловців і підприємців – 5, „Відродження” – 7, „Реформи і порядок” – 11, позафракційні – 9.
Так, шановні колеги, ще раз ставлю на голосування: хто за те, щоб повернутися до розгляду проекту закону, реєстраційний номер 7813? Прошу голосувати. Повернутися до розгляду. Голосуйте, будь ласка.
17:18:44
За-218
Рішення не прийнято.
Так, прошу уваги, ставиться на голосування питання про включення до порядку денного проекту Закону про оголошення природних територій м. Хмільника Вінницької області курортом державного значення. Реєстраційний номер 8158-1. Прошу голосувати.
17:19:21
За-215
Рішення не прийнято.
Хто за те… прошу уваги. Хто за те…
Та все працює, я дивлюся тут. У нас на табло спрацьовує, я дивлюся. Картки на табло спрацьовують. Зараз перевіримо ще раз.
Хто, шановні колеги, за те, щоб повернутися до розгляду питання про включення до порядку денного проекту Закону про оголошення природних територій міста Хмільника Вінницької області курортом державного значення. Реєстраційний номер 8158-1, прошу голосувати.
17:20:18
За-201
Рішення не прийнято. Питання не включено до порядку денного.
Таким чином, шановні народні депутати, що будемо далі працювати, да? Я прошу уваги. Давайте домовимося таким чином. Прошу заспокоїтися, шановні колеги.
Ми домовилися таким чином давайте. Що 26 квітня, прошу уваги, я прошу заспокоїтися. 26 квітня, зараз ми не приймемо жодного рішення, немає вже карток. 26 квітня о 10 годині відбудуться парламентські слухання. Я думаю, що всім треба бути. Планетарна трагедія, 20 років Чорнобильської катастрофи. Десь, я думаю, дві-три години нам потрібно для того, щоб провести парламентські слухання. Після того ми урочисто закриємо сесію Верховної Ради України. Тобто завершимо роботу Верховної Ради України четвертого... Я хотів би, Ярославе Михайловичу, ви не приміряйте свою позицію на інших людей. Якщо я говорю, значить точно.
ІЗ ЗАЛУ. Я вам вірю.
ГОЛОВА. Я вам теж вірю. Ми тоді урочисто закриємо роботу Верховної Ради України четвертого скликання з усіма необхідними заходами, присвяченими цій визначній історичній події. Немає застережень?
Тобто вечірнє засідання Верховної Ради України оголошую закритим. Робота у комітетах, фракціях і округах до 26... Немає голосів. Да. При необхідності, коли буде ваше наполягання, скличемо засідання.