ЗАСІДАННЯ ШІСТДЕСЯТ ДРУГЕ
Сесійний зал Верховної Ради України
26 грудня 2008 року, 16:00 година
Веде засідання Голова Верховної Ради України В.М.ЛИТВИН
ГОЛОВУЮЧИЙ. Запросіть народних депутатів, будь ласка, до сесійної зали. Я розумію, що ми закінчили (перерви всього було 20 хвилин),тому...
Шановні народні депутати, прошу підготуватися до реєстрації.
Увімкніть систему „Рада”.
16:04:57
Зареєструвались картками в сесійній залі 411 народних депутатів. Вечірнє засідання Верховної Ради України оголошую відкритим.
Шановні колеги, ми домовлялися з вами, що о 16 годині і прийняли таке рішення у разі того, якщо буде комітет разом з урядом готові робити відповідну доповідь, ми повернемося до розгляду проекту Закону „Про Державний бюджет України на 2009 рік”. Перед цим, перед тим, шановні колеги, як розпочати розгляд питання, дозвольте декілька слів.
Цілком очевидно, що надзвичайно складний документ. Цілком очевидно, що це той проект і та пропозиція, які внесенні урядом. Цілком зрозуміло, що ми сьогодні повинні говорити про те, якщо уряд бере на себе відповідальність, то Верховна Рада має сказати, будь ласка, виконуйте цей документ, а ми будемо здійснювати необхідний контроль за реалізацією цього документу, зрозуміло приймаючи ті рішення, які необхідні для того, щоб економіка і країна мали належний розвиток.
Шановні колеги, зрозуміло очевидно і те, що скільки б ми не працювали, то очевидно доходну частину збільшено не буде. А уже збільшили на 2 мільярди, от говорить Олександр Сергійович. Ну далі очевидно вже нікуди. Можна буде приймати рішення шляхом перерозподілу тих можливостей, які є. У цьому зв’язку нам, очевидно, варто було принципово подивитися, які є першочергові ті сфери, які не можуть чекати, про які говорили наші колеги. І я сподіваюся, що Кабінет Міністрів разом із бюджетним комітетом їх врахували.
З урахуванням цього, шановні колеги, я прошу обмінятися думками. Давайте 10 хвилин, прошу записуватися. Прошу висвітлити на табло прізвища народних депутатів, що записалися.
Олександр Єфремов, фракція Партія регіонів. Будь ласка.
16:07:35
ЄФРЕМОВ О.С.
Спасибо. Владимир
Михайлович, вы знаете, чем дальше мы
едем, тем больше позора, наверное, мы получаем.
Мы получаем
додаткови пропозиции к Государственному бюджету. Здесь нам уряд рассказывал и
Министерство финансов о том, что денег нет и больше не будет. Однако,
появляются в расходной части 200 миллионов на мистецкий арсенал. Вот у меня
возникает вопрос: совесть есть у тех людей, которые в период крызы закладывают
такие суммы? Или это расчет за вчерашний перелет Тимошенко с Ющенко на самолете
из Крыма?
Вы знаете, просто
диву даешься, когда, с одной стороны, идет обращение к народу о том, что
заботятся о народе, а, с другой стороны, вот такой цинизм по расходованию
средств. Это не расходование, это разбазаривание. Это не бюджет, это какая-то
система договоренностей с двух сторон, которые есть. Давайте мы, наверное,
правильно называть все своими именами. Спасибо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Народний депутат Гайдаєв, фракція комуністів.
16:08:36
ГАЙДАЄВ Ю.О.
Спасибо. Уважаемый
Владимир Михайлович, уважаемые коллеги! Я сейчас посмотрел разбивку бюджета,
проекта бюджета на медицину, и, вы знаете, я немножечко, совершенно удивлен.
Для примера.
Централизованная попрограммная закупивля рентгенологического оборудования. В
прошлом году было 270 миллионов, в этом году – ноль.
Дальше. Детская
онкология. Детская онкология, то, что меньше денег дали значительно, на
закупивлю оборудования – ноль. Дальше. Взрослая онкология – то же самое. У нас
что, онкология, меньше стало онкологических больных?
Репродуктивное здоровье. В стране демографический кризис, рождаемость в два раза меньше, чем смертность, в три раза уменьшаются. Это я говорю о необходимых просто мерах.
Программа экстренной медицинской помощи, подумайте, скорая помощь – выделяется 0 гривен 0 копеек.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Олег Зарубінський, фракція „Блоку Литвина”.
16:09:51
ЗАРУБІНСЬКИЙ О.О.
Шановний Володимире Михайловичу, шановні колеги, я так думаю, що в цій залі не знайдеться жодного депутата, який міг би згадати, що якийсь минулий бюджет був прийнятий на ура. Не було такого, давайте відверто скажемо. Завжди є потреба і намагання, щоб витрати були набагато більшими.
З іншого боку, завжди є ті кошти, які збираються. І тому, мені здається, що на сьогоднішній день потрібно не скиглення з приводу того, що щось когось не влаштовує. Безумовно, бюджет не те що не ідеальний, він кризовий. Я вже казав, він кризовий і за змістом, і за своєю формою.
Але тут варто, мені здається, просто поставити на шальки терез, що важливіше – відстоювати свою політичну позицію, ідеологічну позицію, набирати бали перед виборцями у такому популістсько-пропагандистському плані, або дати можливість виборцям, щоб вони у січні місяці одержували і зарплати, і …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Володимир Бондаренко, фракція „Блоку Юлії Тимошенко”.
16:11:03
БОНДАРЕНКО В.Д.
Я прошу передати слово Анатолію Ягоферову.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Ягоферов. Будь ласка, мікрофон.
БОНДАРЕНКО В.Д. Ягоферова, я сказав.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я сказав, щоб увімкнули мікрофон Ягоферова.
16:11:28
ЯГОФЕРОВ А.М.
Шановні народні депутати, я з Луганщини, і весь час чую від Олександра Сергійовича Єфремова, що він каже про совість. Хоча я можу вас завірити і клянусь своїм здоров’ям, що кажу правду. У цієї людини совісті ніколи не було і, мабуть, вже не буде, бо…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу виступати по суті, будь ласка.
ЯГОФЕРОВ А.М. … її придбати просто неможливо.
Сьогодні Олександр Сергійович увесь час звинувачує уряд, звинувачує уряд в прийнятті бюджету, але в нього є в цьому, на мій погляд, особиста зацікавленість. Ви, мабуть, знаєте, що відомий „Комунбанк” вже отримав рефінансування, навіть невідомо за що і під що, під які роботи...
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу виступати по суті питання, яке ми обговорюємо.
ЯГОФЕРОВ А.М. Тому я, і зараз подзвонили виборці і казали, що не можна мовчать, а треба зараз приймати бюджет.
Тому я просив би депутатів не прислуховуватися тих людей, котрим це дуже особисто невигідно. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я ще раз прошу виступати по суті обговорюваного питання. Я вимушений буду вимикати мікрофон. Народний депутат Кармазін Юрій Анатолійович, фракція "Наша Україна – Народна Самооборона”.
16:12:45
КАРМАЗІН Ю.А.
Юрій Кармазін, Партія захисників вітчизни, "Наша Україна – Народна Самооборона”.
Шановні народні депутати, мені дивно, коли зараз говорять, що те не врахували чи те врахували бюджетний комітет. Та не може він зараз все врахувати. І ті, хто сильно кричать, що поганий бюджет, я вам кажу, що зараз безболісно для вашого бізнесу можна витягнути з цього бюджету півтора-два мільярди зайве закладених як підтримка вашого бізнесу. Треба викинути його звідти! Але для цього потрібне постатейний ґрунтовний розгляд бюджету. І потім перекидання на освіту, на науку, на бібліотеки, звісно, на те, щоб не давати чужому кіно. Звісно, на те, що краще свою армію годувати, аніж чужу. І розробки, і космічна програма у нас в загоні, і еталонна програма у нас в загоні, і всі інші програми! Але це треба робити, коли буде прийнято проект в першому читанні. Тому давайте ми приймем його, а потім давайте прозоро будемо розподіляти…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тарас Чорновіл, фракція партії регіонів.
16:13:56
ЧОРНОВІЛ Т.В.
Шановні колеги, у мене немає сумніву, що все одно рано чи пізно цей бюджет буде прийнятий і проголосований в основних параметрах тих, які є зараз. Гірше те, що ми вже бачимо: від кожного відкладання він стає гіршим і гіршим, він стає не реалістичнішим, в нього появляються речі, про які вже і згадували і той же самий „Мистецький арсенал”, який можна було спокійно за пожертвування громадян робити, а не за рахунок бюджетних коштів і тому як на мене було би краще зараз не відтягувати, бо ми дістанемо його ще в гіршому стані, ніж маємо зараз. З кожним наступним відкладанням він гіршає.
Моя мотивація щодо голосування зводиться до одного, я дивлюся на аргументи опонентів прийняття бюджету. Там сказано і абсолютно справедливо, що дута доходна частина, але там же сказано, що абсолютно недостатня витратна. Вибачте, коли до такого абсурду доводимо, то мабуть все-таки це є найголовніший аргумент, що за нього треба голосувати. Ми його все-одно будем переглядати і, дай Боже, щоб не в напрямку секвестру.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Олег Ляшко, фракція "Блок Юлії Тимошенко".
16:14:58
ЛЯШКО О.В.
Олег Ляшко, "Блок Юлії Тимошенко". Дякую.
Шановні представники уряду! До мене отут в перерві, поки ми працювали над доопрацюванням бюджету, звернувся народний депутат Карпук Володимир Георгійович, який пообіцяв, що віддасть свій голос за бюджет (до цього він не голосував) за умови, коли уряд врахує його пропозиції по Міністерству охорони здоров`я. тому ми переговорили з урядом, і уряд враховує ці пропозиції. Я хочу запропонувати під мікрофон. 10 мільйонів гривень – на ОХМАТДИТ на капітальний ремонт, 10 мільйонів гривень - на реконструкцію будівлі Науково-практичного медичного центру дитячої кардіології та кардіохірургії, 100 мільйонів гривень – на виконання Державної програми створення єдиної системи надання екстреної медичної допомоги на період до 2010 року, 50 мільйонів гривень – на виробництво фільмів національного виробництва. Це про те, про що казав В’ячеслав Кириленко….
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити, будь ласка. Цікаві пропозиції.
16:16:10
ЛЯШКО О.В.
50 мільйонів гривень – на фільми національного виробництва. У зв`язку з цим в абзаці 8 частини 1 статті 76 законопроекту суму 500 змінити на суму 330.
Дякую за увагу. І ми сподіваємся, що народний депутат Карпук Володимир Георгійович і інші народні депутати від фракції "Наша Україна”, які дбають про країну і про людей завдяки яким вони отут сидять…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Мікрофон. Шановні колеги! Шановний колего Олег Ляшко! Я прошу, шановний колего, все було у вас гарно за винятком останніх 30 секунд. Будь ласка, давайте не нагнітати пристрасті, я вас прошу!
Народний депутат Карпук, фракція „Наша Україна – Народна Самооборона”.
16:16:59
КАРПУК В.Г.
Володимир Карпук, „Наша Україна”.
Я попрошу ще потім в кінці репліку одну хвилину. А зараз повинен сказати, що такого бюджету щодо охорони здоров’я, як в цьому році, я вже за останні роки не пригадую. По основному фонду зменшено фінансування на 700 мільйонів, тому що в цьому залі приймалися вже й законопроекти, і бюджет на спасіння різноманітних галузей. Але охорона здоров’я, яка давно знаходиться в кризі, не профінансована і не профінансована урядом. І оті пропозиції, які озвучив пан Олег – дякую йому за це, що часу мені менше треба, - це пропозиції Міністерства охорони здоров’я, які уже є невідкладними, це пропозиції від усієї медицини, а не суто від мого імені.
А я повинен сказати, що те фінансування не забезпечить найболіснішого. Вже говорили про цукровий діабет, тому що 15 мільйонів на всю Україну – це будуть звернення численні народу завтра вже. І тому треба переглянути суттєво по фінансуванню по охороні здоров’я.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, хвилина на репліку. Будь ласка. Депутат Карпук, мікрофон. Щоб потім не виступав.
16:18:14
КАРПУК В.Г.
І хочу сказати, що, дійсно, по охороні здоров’я треба суттєво переглянути. Немає фінансування сільської медицини. Як ми можемо там підтримувати здоров’я людей, коли немає невідкладної допомоги, екстреної допомоги? Якщо попередні роки хоча би було фінансування по спеціальному фонду на санітарний транспорт, то зараз немає навіть фінансування по спеціальному фонду.
І хотів би ще сказати уже не від медицини тим людям, фракції, яка має золоту акцію. Хочу нагадати голосування 2008 року, коли приймався бюджет, і коли всі „хотєньчики”, як говорять, були задоволені, а в кінцевому результаті не проголосували, тому що образили лідера фракції, якому не дали слова на одну хвилину.
Тому не можна приймати поспіхом такі важливі речі, особливо те, що стосується здоров’я людей.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Пеклушенко, фракція Партія регіонів.
16:19:17
ПЕКЛУШЕНКО О.М.
Уважаемые коллеги, уважаемые избиратели, мы последних два месяца вам говорили, что власть, Владимир Михайлович, Иван Григорьевич, это не должности, которые вы занимаете. Власть – это ответственность, ответственность большинства. Вы постоянно, господин Томенко, говорите о том, что у вас есть большинство. Если есть большинство, почему нет вашего бюджета? Первое.
Второе, бюджет – это уравнение, где уравнены две части. Можно решить уравнение с двумя, с тремя неизвестными, но у вас бюджет – это уравнение с десятью неизвестными. Поэтому Партия регионов говорит: спасибо членам Бюджетного комитета, которые сегодня поддержали мосты Запорожья и выделили 100 миллионов, это капля в море, но это лучше, чем ведро слез, которые вы хотели нам дать. Сегодня мы за 26 часов добавили 1,5 миллиарда. Я предлагаю поработать…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте можливість завершити думку Олександру Пеклушенко. Будь ласка, мікрофон.
16:20:31
ПЕКЛУШЕНКО О.М.
Спасибо, Владимир Михайлович.
Я предлагаю поработать еще 4 раза по 26 часов, и мы выйдем на предложения Партии регионов.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, ми обмінялися думками. Давайте зараз поступимо… Репліка, Олександр Єфремов, будь ласка, мікрофон.
16:20:56
ЄФРЕМОВ О.С.
Вы знаете, уважаемые коллеги, есть прописная и всем известная нам истина, если у людей нет аргументов, они переходят к оскорблениям. Я вообще-то удивлен, что у наших коллег во фракции БЮТ вот присутствуют такие народные депутаты, которые не имеют ни стыда, ни совести, ни элементарной культуры. И вступать в пререкание с такими больными людьми считаю ниже своего достоинства.
Спасибо, всего доброго.
ГОЛОВУЮЧИЙ.
Шановні народні депутати, пропонується продовжити розгляд питання в такий спосіб: зараз я попрошу голову, якщо ви не заперечуєте Бюджетного комітету – 5 хвилин, 5 хвилин – на запитання, після того, відповідно уряд висловить свою точку зору з урахуванням пропозицій, які вже щойно прозвучали. П’ять хвилин і п’ять хвилин на запитання. Якщо буде потреба, обміняємося думками, і тоді вийдемо на прийняття чи неприйняття рішення. Бажано прийняти рішення.
Слово має голова Комітету з питань бюджету Деркач Микола Іванович.
16:22:19
ДЕРКАЧ М.І.
Шановний Володимир Михайлович, шановні народні депутати, шановні члени уряду, запрошені! Комітет з питань бюджету пропонує до розгляду Верховної Ради додаткові пропозиції до проекту Закону "Про Державний бюджет на 2009 рік”.
Додаткові пропозиції до проекту закону сформовані з урахуванням обговорення законопроекту, яке відбувалося на пленарному засіданні Верховної Ради вчора та пропозицій народних депутатів на засіданні Комітету з питань бюджету сьогодні вранці. Не буду всі їх перелічувати. Вони були озвучені сьогодні на ранковому засіданні Верховної Ради заступником міністра фінансів Мярковським Анатолієм Івановичем.
Нагадаю лише про основні. Відповідно субвенцію міському бюджету міста Запоріжжя на будівництво автотранспортної магістралі через річку Дніпро в місті Запоріжжі у обсязі 100 мільйонів гривень.
Пропонується додаткові бюджетні призначення Міністерству внутрішніх справ в обсязі 500 мільйонів гривень, які забезпечуються в межах, фактично, обсягу надходжень адміністративних штрафів у сфері безпеки дорожнього руху.
До видатків, що здійснюються за рахунок стабілізаційного фонду, додатково включено утилізацію боєприпасів і твердого ракетного палива, розселення та облаштування депортованих кримських татар та осіб інших національностей, які були депортовані з території України.
І все ж варто зауважити, що реальні можливості бюджету 2009 року досить обмежені, навіть за оптимістичного сценарію економічного розвитку. Тому оптимальним таким, який би задовольнив усі інтереси, саме цей бюджет бути не може. Проте прийнятий бюджет – це практичний крок на шляху до подолання негативних наслідків кризи.
Комітет з питань бюджету пропонує прийняти проект Закону про Державний бюджет на 2009 рік за номером 3000 у першому читанні та в цілому, як закон, з врахуванням пропозицій Комітету з питань бюджету, який поданий Верховній Раді 25 грудня та додаткових пропозицій Комітету з питань бюджету, які вам роздані сьогодні.
Дякую за увагу. Прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! Прошу записатись на запитання п’ять хвилин, достатньо п’ять, чи більше? Десять, будь ласка, давайте десять.
Народний депутат Кульчинський, будь ласка.
16:24:52
КУЛЬЧИНСЬКИЙ М.Г.
Шановний доповідачу! І все-таки знову ж не чути (сюди дивіться, будь ласка), не чути, жодних з ваших вуст не прозвучало, що буде відбуватись з українським військом, жодної копійки не додано? Разом з тим ви говорите на утилізацію, додано на утилізацію військового озброєння, але це не фінансування армії, яка… От я хочу вас спитати, чому така затята впертість тих хто працює над бюджетом, не дати фінансування українському війську?
ДЕРКАЧ М.І. Спасибо за вопрос.
В стабилизационном фонде есть три миллиарда 900 и на утреннем заседании выступая депутат Гриценко говорил о том, что вместе с правительством они эту сумму обговаривают на какие статьи. Я подтверждаю и будут докладывать представитель правительства Мерковский Анатолий Иванович о том, что положение дел, как они до чего договорились. Увеличить за счет загального фонда бюджета возможности нет.
Я еще раз подчеркиваю, скажите пожалуйста,
подавая то или иное предложение комитет соответствующий должен четко выполнять
Бюджетный кодекс. Где четко в 40 статье сказано, подавая предложение по
увеличению расходов Государственного бюджета должны вносить предложение по
увеличению доходной части бюджета. Потому если говорить честно и откровенно
только два депутата внесли предложение, говорил, Жебривский и Поляков, где
вносили предложение по увеличению и естественно
расходы. Поэтому, если
принципиально говорить, комитет по…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте можливість завершити.
ДЕРКАЧ М.І. Я подчеркиваю еще раз, сейчас идет консультации и обговорення, чтобы
эти 3 миллиарда 900 были расписаны, но не только на Министерство обороны, это
моя точка зрения, но и на другие силовые ведомства, где есть тоже проблемы и
технического переоснащения и так далее. Будем перевыполнять бюджет, у нас есть
возможность вернуться в любое время по первому кварталу погоды и так далее. А
сегодня наши усилия должны быть направлены все на выполнение доходной части
бюджета и вывод экономики из кризиса, а в том числе из тени. Вот чем мы должны
заниматься сегодня, бюджет и так по всем оценкам слишком оптимистичен, и
перебрасывать с одной статьи на другую, вы знаете, это не лучшее дело.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Шкутяк, фракція „Наша Україна – Народна Самооборона”.
16:27:37
ШКУТЯК З.В.
Зіновій Шкутяк, група «За Україну!», фракція „Наша Україна”.
Микола Іванович, ви надзвичайно досвідчена людина і прекрасно розумієте, що ми тут три дні б’ємось за видаткову частину, справа не у видатковій частині, справа в доходній частині. І ми прекрасно розуміємо, що сьогодні є проблеми з дохідною частиною нашого бюджету. Скажіть, будь ласка, чому бюджетний комітет, чому Уряд не запропонував таку просту причину, яка сьогодні є ще в нас резерв, це детінізація нашої економіки, будь ласка, нехай представлять нам програму детінізації економіки самих, по самих найпростіших, по самих найскромніших таких даних, сьогодні 30-40 відсотків нашої економіки в тіні. Скорочення її на декілька відсотків дає додаткові імпульси у бюджет, а підняття податків це є тупиковий момент, він навпаки в кінців-кінців дасть невиконання цього бюджету. Тому я вас…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити питання, будь ласка. Все у вас. Будь ласка, Микола Іванович.
ДЕРКАЧ М.І. Уважаемый коллега, спасибо за такой вопрос, я
полностью поддерживаю части подачи законопроектов, которые бы выводили
экономику с тени, я об этом говорил и вчера на своем заседании. Но я считаю
часть законопроектов, которые приняты уже или в первом чтении, они косвенно все-таки
выводят отдельные, так сказать, бизнес проекты из тени. А что касается
комплекса, я полностью здесь поддерживаю и просил бы в месте с вами уряд у
ближайшее время подать соответствующие законопроекты. И подтверждаю еще раз
как, и вы и статистики, что не менее 25 процентов находится в тени, и это бы
позволило доходную часть выполнять.
Поэтому
обращение, и крупному бизнесу, и малому и среднему, если все говорят за народ
Украины, за Украину, так давайте, как из той песни: сначала подумаем о Родине, а потом уже о
себе.
ГОЛОВУЮЧИЙ.
Народний депутат Кармазін фракція
«Наша Україна – Народна Самооборона».
16:29:48
КАРМАЗІН Ю.А. Юрій Кармазін. Партія захисників Вітчизни. "Наша Україна-Народна Самооборона".
Шановний Миколо Івановичу! Безумовно, я дуже співчуваю я бачу в якому ви темпі працюєте, але в мене таке питання. Чи передбачаєте ви більше врахування фінансування на державні програми? Саме державні програми які вже затверджені і прийняті, тобто, космічної галузі на 10 відсотків у нас поки що. Хоча ми приймали з вами програму – програма еталонної бази, еталони – 80 відсотків застарілі. Все. Труба буде державі. Але все одно на 10 відсотків може на 12 фінансується. Програма, навіть, боротьби зі СНІДом , з туберкульозом, з усім цим лихом, де ми на першому місці. Ми також, фінансуємо наскільки то відсотків. От саме по державним програмам чи буде у нас збільшення? Чи ви бачите такі джерела поповнення при тому, якщо все піде нормально. І, слава Богу, якщо Президента дослухається звільнить голову Нацбанку, і гривня стабілізується.Чи бачите ви тут кореляцію і залежність цих питань?
Дякую.
ДЕРКАЧ М.І. Спасибо, за очень важный вопрос. Я поддерживаю все
программы государственные, конечно, безусловно надо определить приоритет. И то,
что при разработке проекта бюджета правительства по отдельным программам,
невозможно, пропорционалить и так далее на разном уровне находится реализация
той или иной программы. Конечно, средств недостаточно.
Но, ваше выступление, ваше предложение о том,
что акцентировать на государственных программах, которые для государства, для нации в целом важные. Дай
Бог, чтобы выполнялся бюджет. Мы к ним вернемся и ваши предложения будут
рассмотрены.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Вернидубов передає право на виступ Пеклушенку Олександру, фракція Партії регіонів.
16:31:45
ПЕКЛУШЕНКО О.М.
Уважаемый Николай
Иванович! Уважаемый Владимир
Михайлович! Сегодня вы не примете
бюджет, я могу ошибаться, но мне кажется,
в понедельник вас, більшість, соберет
Президент, озвучит вам, по сути дела то, что предлагает Партия регионов на 20
миллиардов, вы подумаете и согласитесь.
Зачем вам ждать понедельника? Примите предложение Партии регионов на 20
миллиардов и проголосуем. Обязательно учтите 6 миллиардов, которые дала наша
коллега Татьяна Бахтеева по здравоохранению. Если думать о стране, то надо
думать о здоровье, о здоровье детей и
пенсионеров.
Не тяните время, принимайте 20 миллиардов и мы
поддержим.
ДЕРКАЧ М.І. Александр Николаевич! Спасибо за очень важное
предложение. Но я думаю, что мы с вами, прежде всего, много говорили, дебатировали о том, что, и я
лично занимался, вы знаете, только доходами, распределением в рабочую группу
даже не входил, чтобы не влиять на ту,
или иную программу, ту, или иную
программу, или ту, или иную область. Кроме, конечно, Запорожского моста, я здесь с вами был всегда солидарен.
Что касается 20
миллиардов. Не реально! Я не думаю, что кто-то может внести такое предложение,
увеличить расходы. Если кто-то внесет, где доходы такие будут, с удовольствием
в комитете рассмотрим. И потом была
здесь перед так сказать выступлением депутатов, в отношении того, что
еще час, два, три пройдет, еще увеличатся расходы. Если вы возьмете решение комитета вчера, которое я
докладывал, а я имею право только решение комитета докладывать и сегодняшнего,
вы должны внимательно посмотреть, что изменилось. 500 миллионов, которые по МВД
– это внесли предложение именно
Министерство внутренних дел о том, что увеличить на 500 именно, они гарантируют
поступление в бюджет административных
штрафов и...
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте
можливість завершити.
ДЕРКАЧ М.І. Исходя из динамики, которая сегодня есть, к
сожалению, правонарушения увеличиваются, здесь будет, я думаю, что не меньше 2
миллиардов, из них: миллиард – будет местный бюджет, государственный бюджет.
Поэтому если кто-то, ну, просто для того, чтобы сказать в зале, я бы попросил
все это просчитывать.
Второе. Мы
попросили еще раз убедительно на комитете правительство о том, что те кредиты,
которые были выданы ранее правительством для того, чтобы увеличить расходную
часть бюджета увеличить, поработать для того, чтобы возврат этих кредитов был несколько раньше, то есть,
кому давались отсрочки, прекратить и так далее. Поэтому никаких изменений по
доходной части кроме того, что я сказал, не было. Поэтому, пожалуйста, не
говорите, если вы глубоко не изучили этот вопрос.
Спасибо за
вопрос, Александр Николаевич.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Анатолій Степанович Гриценко, фракція "Наша Україна - Народна Самооборона".
16:34:42
ГРИЦЕНКО А.С.
Дякую.
Шановні колеги, я хотів би, щоб ви підтвердили, я потім ще у виступі деталізую, вам, очевидно, відома та робота, яка була проведена сьогодні комітетом спільно з Прем’єр-міністром і міністром фінансів. Згідно з результатами цієї роботи, нам вдалося знайти порозуміння і із стабілізаційного фонду до загального фонду перевести один мільярд тридцять два мільйони гривень, які підуть у Міноборони – 495 мільйонів, на продовольче забезпечення і комунальні послуги; Головне управління розвідки Міноборони – 105,7 мільйона; Служба безпеки України – 300 мільйонів; Служба зовнішньої розвідки – 64,3; Управління державної охорони – 40 мільйонів; Держспецзв’язку – 9,5 і 3,6 відповідно і МНС – 14,8 мільйона. Тобто, якщо ви підтвердите, що це попаде, тоді ми можемо голосувати за цей документ.
ДЕРКАЧ М.І. Я попросил бы на этот вопрос, поскольку
распределения у меня его нет и мы на комитете на утреннем заседании не было, я
попросил правительство подтвердить этот вопрос. У меня нет его. Я говорю только
за то, что в комитете рассматривалось, другое я не имею права. Если
правительство подтверждает, …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Міністерство фінансів дало підтвердження.
ДЕРКАЧ М.І. Я лично только «за» двумя руками. Все.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, народний депутат Самойленко передає своє право на питання колезі Попову, фракція Партії регіонів, будь ласка.
16:36:05
ПОПОВ О.П.
Спасибо большое.
Николай Иванович,
вы хорошо знаете, тарифы на жилищно-коммунальные услуги резко растут. Сегодня
уже местные бюджеты не имеют возможности рассчитываться за потребленные
коммунальные услуги школ, детских садов, других бюджетных учреждений. На
энергосбережения на следующий год рекордно низкая цифра, практически, она
сведена к нулю. Ни одна государственная программа сегодня, которая утверждена и
как законы, и как постановления Кабинета Министров на следующий год не
финансируется.
Вот у меня вопрос к вашему комитету. Ну сколько должно быть взорваться домов, замерзнуть людей в домах, сколько аварийных ситуаций и других негативных проблем должен быть в жилищно-коммунальном секторе, чтобы наконец-то можно было понять, что на эту отрасль хотя бы какое-то финансирование нужно выделять. Мое конкретное предложение, давайте заберем деньги у „Мистецького арсеналу” 200 миллионов и отдадим на одну с государственных программ, например, «Питна вода України”.
ДЕРКАЧ М.І. Спасибо за вопрос. Знаю, что
он очень болючий. Давайте не связывать аварии, пусть разберутся комиссии в чем там причина, но я полностью
поддерживаю о том, что нужно на энергосбережение не 700 тысяч как там,
миллионов, предусматривается и по местным бюджетам должны работать наша и
ассоциация город и так далее, изыскивать резервы. Я полностью говорю, что надо
эту программу финансировать, будем выполнять доходную часть бюджета, давайте вернемся, как и к программам,
который говорил коллега Кармазин и так далее. На этом этапе я не вижу пока
возможности.
Что касается снятия, ставьте в зале это предложение, проголосует зал, вопросов нет, все в руках парламента.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Микола Іванович, дякую, час уже
вичерпаний, сідайте, будь ласка.
Анатолій Іванович Мярковський, будь ласка. Ну тоді на трибуну. Перший віце-прем’єр Олександр Валентинович Турчинов, 5 хвилин і 10 на запитання, достатньо буде? Будь ласка. Секретаріат, я прошу врахувати, зачинені ж можливості.
ТУРЧИНОВ О.В.
Шановний Голово! Шановні народні депутати! Я в першу чергу хочу подякувати членам бюджетного комітету, які працюють в складних умовах працюють і вдень, і вночі для того, щоб все ж таки наша країна була з бюджетом.
Я зразу хочу сказати, що ми з вами повинні балансувати бюджет, я про це говорив і на ранковому засіданні, і повторюю ще раз, в межах реальної доходної частини. Це перша аксіома і мені приємно, що більшість народних депутатів це розуміють.
По-друге, я погоджуюся з тими позиціями, про які сказав голова бюджетного комітету і хочу зробити деякі уточнення, які ми обговорили і підтримуємо, виходячи із ініціатив народних депутатів. Я хочу ще раз для стенограми озвучити позицію, про яку говорив народний депутат Гриценко, голова комітету.
Зокрема. Дійсно, ми погодилися перевести до загального фонду 1 мільярд 32 мільйона, по розподілу яких Анатолій Степанович вже доповів Верховній Раді. І я єдине хочу уточнити, щоб не було подвійного обчислювання по Управлінню державної охорони ми тоді приймаємо цифру, яку озвучив Анатолій Степанович замість тої, яка до цього озвучувалась Міністерством фінансів.
Наступне питання. В цьому ж ресурсі мільярд 173 мільйона чітко фіксується на оборонне замовлення Міністерства оборони, Головного управління розвідки тощо.
100 мільйонів – на пожежну техніку Міністерства надзвичайних ситуацій і тут депутати про це говорили.
700 мільйонів - Міністерство внутрішніх справ і решта ресурсу будуть розподілятися Кабінету Міністрів за узгодженням з профільним комітетом. Це позиція - ми її підтверджуємо.
Крім цього, я за домовленістю озвучу ще одну позицію, яку ми підтримали ініційовану „Нашою Україною”. Крім тих правок, які оголосив для стенограми депутат Ляшко, і ми підтверджуємо згоду на ці пропозиції, я ще озвучую додаткові.
Пункт 4 статті 2 викласти в редакції: „Збір на спеціальне використання лісових ресурсів державного значення без індексації” і наступні питання. На бюджетну програму створення захисту лісових насаджень (код 1901070) 90 мільйонів. Бюджетна програма ведення лісових і мисливських господарств 22 мільйона.
Крім того, ви знаєте, ми дуже серйозно аналізували ситуацію, яка склалася із місцевими бюджетами. І були пропозиції озвучені як більшості народних депутатів, так і від опозиції. І ми прийняли рішення зробити перерозподіл у межах стабілізаційного фонду для того, щоб збільшити, я підкреслюю, трансферти місцевим бюджетам на два мільярди. (О п л е с к и). Це серйозна позиція. Я думаю, що вона повинна знайти підтримку. Чомусь не аплодують представники Регіонів, комуністів я дякую за підтримку. Ми, дійсно, повинні з вами підтримати місцеві бюджети, даже коли буде нам складно деякі питання зводити.
Тому, шановні колеги, я дуже прошу, враховуючи ситуацію, складну ситуацію, ситуацію, коли Україна повинна прийняти виклик і подолати наслідки світової глобальної фінансово-економічної кризи, ми не можемо входити в новий рік без бюджету. Тому я прошу відкинути всі політичні, будь-які корпоративні інтереси і проголосувати за складний, але ж реальний бюджет країни.
Дякую і сподіваюся на підтримку.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Запишіться на запитання. На запитання, будь ласка, запишіться, шановні колеги.
Шановні колеги, я прошу не керувати. Ми домовилися, що будуть питання. Є питання, давайте ми їх поставимо.
Народний депутат Гордієнко, фракція комуністів.
16:43:30
ГОРДІЄНКО С.В.
Прошу передати слово Мартинюку.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Адам Мартинюк, будь ласка.
16:43:35
МАРТИНЮК А.І.
Дякую. Мартинюк, фракція комуністів.
Шановні колеги, Олександре Валентиновичу, ми, дійсно, аплодувала фракція за те, що ви хоча б два мільярди додали місцевому самоврядуванню. Хоча, на превеликий жаль, цього не вистачить, бо їм треба десь близько семи. Але хоч і це, і це добре, бо ви пригадуєте, що коли починали розглядати бюджетні питання, фракція комуністів у тому числі наполягала на збільшенні асигнувань.
Я ще раз нагадаю про розмову, яка у мене була із керівниками деяких міст. Наприклад, мер Знаменки говорить, що йому на рік треба на те, щоб взагалі виплатити зарплату і так далі і нічого іншого, 44 мільйони, йому дають тільки 28. Тобто як йому жить? Так що добре, що хоча б 2 мільярди, але якби ви де накинули 2 мільярди, то може було б ще краще.
ТУРЧИНОВ О.В. Дякую, Адаме Івановичу.
Я думаю, що коли ми з вами реалізуємо антикризову програму, яку запропонував уряд і яка підтримана економічним комітетом, сподіваюсь, буде підтримана в Верховною Радою, то ми сподіваємось з вами, що уже протягом першого-другого кварталу будемо вносити зміни до бюджету країни для того, щоб дійсно ще додатково збільшити і на соціальні програми ресурс і, безумовно, для місцевого самоврядування.
Крім того, я сподіваюсь, шановні колеги, що ми з вами все ж таки приймемо, не зважаючи на те, що не відбувалась підтримка Верховної Ради проекту, внесеного Кабінетом Міністрів щодо податку на нерухомість, йдеться виключно про категорію заможних громадян, я підкреслюю, саме заможних громадян У випадку підтримки цього закону ми додамо ще значний ресурс місцевим бюджетам. І я прошу наступного сесійного тижня все-таки повернутись до розгляду цього питання.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Сербін, фракція „Блоку Юлії Тимошенко”.
16:45:39
СЕРБІН Ю.С.
Шановний Олександр Валентинович, ми вчора прийняли Закон про стабілізацію ситуації у будівельній галузі. Ще у червні цього року ми повинні були розпочати будівництво житла за державної підтримки.
Що мається на увазі? Що держава вносить для тих людей, які мають право на додаткове житло, 30 відсотків. І це не обов’язково перший внесок, це може бути другий, третій. І це має ефект мультиплікатора, тобто, надавши, наприклад, мільярд, ми можем отримати будівельних робіт на 3 мільярди і надати житло людям, які мають на це право. Як ви відноситесь до того, щоб включити у стабілізаційних фонд (ми розуміємо, що ситуація дуже важка) хоча б 1 мільярд у стабілізаційній фонд для того, щоб ми розпочали цю програму.
Ми не розпочали у цьому році чому? В квітні Мінрегіонбуд уже розподілив ці всі об'єкти, але в червні, ви знаєте, завалили бюджет, і так ми не почали будувати таке житло. То чи можливо в стабілізаційний фонд включити…
ТУРЧИНОВ О.В. Шановні колеги, дійсно, одна із серйозних проблем, яку треба вирішити в межах антикризової програми, це розвиток саме будівельної галузі, яка знаходиться в дуже складному зараз, в дуже складній ситуації.
Що стосується іпотечних схем кредитування. Ви знаєте, що в стабілізаційному фонді, і в проекті бюджету, який ми зараз обговорюємо, є ресурс, який ми виділяємо державним банкам, в тому числі, я думаю, що цей ресурс піде саме на іпотечний напрямок в межах, які ми узгодимо з профільним комітетом. Тому в принципі саме за такою схемою цей процес буде працювати.
Більше того, для того щоб активізувати приток інвестицій, ви знаєте, ми прописали і узгодили текстову статтю в Законі про бюджет відносно державних гарантій під інвестиції, де будуть залучатись виключно українські будівельні компанії. І я думаю, що саме це також буде серйозно сприяти покращанню ситуації в будівельному комплексі. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Бевз, фракція комуністів.
16:48:04
БЕВЗ В.А.
Дякую, Володимире Михайловичу.
Шановний Олександр Валентинович, таке запитання. Ситуація надзвичайно складна в системі виконання покарань. Майже 140 тис. утримується засуджених, із них кожний шостий – це туберкульоз. Є велике прохання знайти і надати допомогу в системі, тому що вона в надзвичайно складному стані. Це - перше.
І друге. Вихідна допомога особовому складу – мінус 50 млн.
І останнє. Джерело, де знайти гроші: університет Поплавського, наскільки нам відомо, виділяється 140 млн. Я вважаю, що в даному випадку з культурою Поплавського можна було би і утриматись, а кошти перерозподілити на систему виконання покарань. Дякую.
ТУРЧИНОВ О.В. Шановні колеги, ви побачили, що нема окремої строчки в бюджеті, яка раніше була щодо інституту, про який ви… університету, про який ви говорили. Що стосується закладів Міністерства культури, фінансування якого, ну давайте відверто говорити, не на достатньому рівні, воно достатньо обмежено, мені здається, що Міністерство культури в межах тих призначень все ж таки зможе об`єктивно забезпечити, скажемо так, і використання ресурсів, і дати прогнозований нами з вами результат. Я би не переводив площину окремих університетів, окремих політичних чи інших діячів. Давайте все ж таки говорити, що студенти, де б вони не вчились, вони повинні отримувати ресурс відповідно до бюджетного замовлення. І через це треба дивитися на фінансування університетів. Повірте, що ні Мінкульт, ні Міносвіти не дасть можливості якісь університети фінансувати поза бюджетного замовлення. Воно ітак достатньо обмежено буде в 2009 році.
Що стосується фінансування системи виправних закладів…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну дивіться, Катерина Ващук, фракція „Блоку Литвина”.
16:50:19
ВАЩУК К.Т.
Шановний Олександр Валентинович, я хочу запитати, чому уряд так не любить село? 20 мільярдів кредитів, які нічим обслуговувати і ні за що повернути. 300 мільйонів ви так і залишили. На що хочете находите, на все треба, але скажіть, якщо не буде хліба, якщо весною ми не виоремо і не посіємо, про що ми будемо говорити в цій залі? Що ми пояснимо людям, коли у них будуть забирати куплену техніку, будуть не давати можливість працювати банки, бо кредити не пролонгують, не буде чим платити відсотки, і не буде за що отримати кредити нові навесні. Не буде посіяно нічого! Це сама найбільша дира, яка тільки може бути в бюджеті, і вона буде мати найстрашніші наслідки. Дякую.
ТУРЧИНОВ О.В. Дякую, пані Катерина. Уряд любить село і уряд любить вас за вашу принципову позицію в цих питаннях. І я хочу сказати, шановні колеги, ви знаєте, коли ми обговорювали доходну частину бюджету, незважаючи на всі складнощі, які будуть очікувати саме доходи бюджету наступного року, уряд не пішов на жодні зміни в питаннях пільгового оподаткування села. Погодьтесь, жодних змін – пропозицій було багато, - але ж жодних змін не було. Фіксований податок, фактично жодна галузь сьогодні в країні не має такого пільгового оподаткування, яке має аграрний комплекс.
Що стосується серйознішої проблеми, про яку ви сказали: відносно повернення кредитних ресурсів. По-перше, я сподіваюсь, що після принципової оцінки цих питань, яку сьогодні дала Верховна Рада: в питаннях кредитно-грошової політики Національного банку тощо, - ситуація тут покращиться. Крім того, уряд вносить, і я сподіваюсь, що найближчого сесійного тижня це питання буде розглянуто…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте можливість завершити.
ТУРЧИНОВ О.В. Дякую. Комплексний закон, який стосується наведення порядку в цьому напрямку, в тому числі і проблеми, розв’язання проблем невідповідності курсу кредитного, який брали позичальники, і тої ситуації, яка склалась сьогодні. Це буде стосуватись в першу чергу і агропромислового комплексу. Я дуже сподіваюсь, що цей закон буде розглянутий в такому екстремальному режимі, дуже швидко, і буде прийнято рішення, яке розв’яже це питання. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Найдьонов, фракція комуністів, ваше запитання.
16:53:20
НАЙДЬОНОВ А.М.
Прошу передать слово Гайдаеву.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Гайдаєв, будь ласка.
16:53:23
ГАЙДАЄВ Ю.О.
Александр Валентинович, вернемся к медицине, потому что я медик. Резко уменьшились, в 2 раза, расходы на сердечно-сосудистые, сосудисто-мозговые заболевания. Это при том, что 70 процентов смертей на Украине именно от этих заболеваний. Я считаю, это просто недопустимо. Здесь нужно увеличить количество денег, потому что инфаркт и инсульт еще никто не отменил.
И второе: закупка инсулинов. Я уверен, что вы знаете, что в результате децентрализации покупки инсулина в 2008 году его цена увеличилась, это когда доллар был 5, ровно на 40 процентов. Опять мы наступаем на те же грабли и в этом году не централизовали закупки инсулина, а децентрализовали. Я считаю, что это абсолютно неправильно и буду вас просить посприяти в этом. Тем более, что министр тоже этого же мнения. И, конечно, на программу скорой помощи, я здесь согласен с Карпуком Владимиром Григорьевичем, минимум 100 миллионов надо, потому что все под богом ходим. Скоро…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте можливість завершити.
16:54:33
ГАЙДАЄВ Ю.О. Я все уже. Спасибо. И так много.
ТУРЧИНОВ О.В. Дякую за питання. Ви знаєте була озвучена пропозиція, ми дійсно, на медицину збільшуємо незначну реальну суму, про що говорив народний депутат Ляшко.
В той же час я хочу звернутися до фракції комуністів. Ви знаєте, я думаю, що ми б могли з вами зробити серйозний перерозподіл ресурсної бази бюджету при одній умові: де ми знімаємо, і де ми додаємо? Тут треба брати політичну відповідальність, але ж, на даль, шановні колеги, я звертаюсь до Комуністичної фракції, ми не відчули вашу готовність голосувати за державний бюджет.
І у нас, на жаль, виходить ситуація, що благих побажань багато, а взяти на себе відповідальність, проголосувати за ці побажання – тут не вистачає позицій.
Тому коли ми готові голосувати, зараз 5 хвилин перерву і говорити, з кого зняти і де додати. Ми додамо, але ж треба брати відповідальність і за те, з кого знімати. Коли така готовність єсть, будь ласка, ми готові йти на зустріч.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Час вичерпаний.
ТУРЧИНОВ О.В. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу сідати.
Шановні колеги, давайте таким чином, обговорення 15 хвилин достатньо буде? (Ш у м у з а л і) Достатньо? Ну, давайте 15 хвилин, будете наполягати – ми продовжимо. Записуйтесь, будь ласка, на виступи в обговореннях.
А я просив би Кабінет Міністрів пропозиції, які будуть звучати фіксувати, можливо якісь там будуть уточнення, які потребують реалізацій і пропозицій.
Будь ласка, прізвища народних депутатів, що записалися? Так, народний депутат Гордієнко, фракція комуністів.
16:56:31
ГОРДІЄНКО С.В.
Шановні колеги! Сергій Гордієнко, фракція Компартії України.
От сьогодні ми навіть вийшли на заключному етапі, і так обговорюємо бюджет,і плачемо, що нема коштів. Ну, давайте подивимося, після багатьох етапів, які тут були в залі, додатково з’являється стаття вже в цьому, що пропонував бюджетний комітет, 500 мільйонів на „Мистецький арсенал”. І ми забаганки Президента інші виконуємо в цій складні надзвичайній ситуації.
Люди України криком кричать:на інсуліни немає, на швидку допомогу немає невідкладну, на інше немає! Зате плюс 89 мільйонів на утримання Президента, на „Мистецькі арсенали” і не все те, що воно, фактично, безболісно для бюджету можна сьогодні вилучити прямо в ході цього засідання, перерозподілити саме кошти, і це об’єднає і сесійну залу. І люди України зрозуміють, що вони є тим, хто створює бюджет, і вони потрібні Україні, а не те, що хворому, незрозуміло кому, неадекватну… ні людині приходить до голови оці всі вносити саме пропозиції.
Ми за умов, що там залишаться позиції ті, що сьогодні благополуччя Президента України і ті надумані абсолютно його забаганки ми голосувати ні я за яких умов не будемо.
Веде засідання Перший заступник Голови Верховної Ради України О.В.ЛАВРИНОВИЧ
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тулуб Сергій Борисович, будь ласка.
16:58:27
ТУЛУБ С.Б.
Уважаемые коллеги! Часть зала аплодировала решению Правительства увеличить местные бюджеты на 2 миллиарда гривен. Но вот это могут кричать только те люди, которые совсем не понимают, о чем идет речь.
А речь идет о том, что уже на конец текущего года местные бюджеты имеют дефицит в размере около 8 миллиардов гривен, а на следующий год проект бюджета предлагает его увеличить еще на 6,7 миллиарда гривен, как минимум. Это не расчеты оппозиции, это расчеты Ассоциации городов Украины.
Прежде всего этих средств не хватит на медикаменты, на питание и, очень важно, на жилищно-коммунальные услуги, потому что уже сегодня вы видите ситуацию по городам, когда НАК вынужден ограничивать подачу газа на предприятия коммунальной теплоэнергетики. Мы что, хотим дождаться, чтобы в январе или феврале на самом деле больницы и школы остались без тепла, чтобы люди в жилых домах не получили этих важных услуг? Но ведь вы это сегодня действительно провоцируете. Действительно! Но если вы не верите оппозиции, спросите у мера, спросите у руководителя коммунального предприятия. Да среди вас же есть люди, которые это прекрасно понимают, зачем же вы доводите ситуацию до абсурда?
Четыре государственных программы в сфере жилищно-коммунального хозяйства, все жизненно важные. Ни одна же из них проектом бюджета ни на копейку не финансируется. Это не „Питна вода України”, это не обновление электротранспорта, изношенного на 90 процентов. И многие другие, но разве не понятно, что в условиях роста цен на энергоносители нужно заниматься энергосбережением. Деньги предлагаются в общем-то такие сказочные, виртуальные, потому что они заложены в фонд, который еще может не сформироваться как и в 2008 году.
Зачем же такие риски закладывать? Ну нельзя же так поступать не честно по отношению и к населению, и к местному самоуправлению. Нельзя такой бюджет принимать! Возьмите время, возьмите антракт, посоветуйтесь, внесите изменения!
И я уже делал предложение, если вы выделяете
200 миллионов гривен на „Мистецький арсенал”, давайте их перераспределим, ну
хотя бы сто миллионов на „Питну воду”, и хотя бы сто миллионов на обновление
городского электротранспорта.
Если я что-то
говорю неправильно, сидит министр, спросите объективно ли я выступаю. Но если
вы примите такой бюджет, вы просто заставите все население Украины быть
заложниками ужасной вперед ситуации.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Білорус Олег Григорович, будь ласка.
17:01:58
БІЛОРУС О.Г.
Шановний Головуючий, шановні колеги народні депутати, сьогодні день трауру і ми повинні задуматися над долями людей, і робити все для того, щоб такі випадки не повторювались. І якщо ми сьогодні не приймемо відповідальне політичне громадянське державне рішення, то такі трагедії можуть бути продовжені і траури в Україні можуть стати системою.
В мене таке враження, що після всіх зусиль з боку Уряду, який здається за ці дні і ночі зробив неможливе, як Ісус Христос пробуючи нагодувати 50-мільйоне населення одним буханцем хліба, обмеженим бюджетним ресурсом. Невже в нас не хватить відповідальності думаючи про громадян, про сімї, про народ, проголосувати за цей мінімум для того, щоб дати надію, щоб зняти траур і щоб кожен громадянин сказав бюджет малий, бюджет бідний, але він є і він дасть міні мору якусь зарплату і кусок хліба кожному. Я закликаю ще і ще раз подумати про тих, хто більше, ніж ми тут, чекає цей Державний бюджет.
У бюджеті є ще деякі резерви, в бюджетуванні також. Ви знаєте, що слухаючи звіти щорічно по виконанню бюджету ми бачимо, що при всіх труднощах і проблемах перехідні залишки бюджетних ресурсів складають мільярди, уряд використає цей ресурс. І ми можемо ставити питання про щоквартальне корегування бюджету, адаптацію його доходу, виконання програми дій уряду, плану соціально-економічного розвитку, і це звичайно дасть деякий додатковий ресурс дохідної частини бюджету. Не можна упиратися рогом і казати, з одного боку, відкладемо бюджет розгляд до „нових віників”, а з другого боку, просити все нові й нові мільярди, отримуючи згоду на них. Якщо та чи інша фракція уже отримала додатково декілька мільярдів, то як кажуть треба, і совість мати і за людей подумати.
Я закликаю всіх представників, всіх народних депутатів…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Терещук Сергій Миколайович.
17:05:17
ТЕРЕЩУК С.М.
Шановні колеги! Шановний Олександр Валентинович! Депутати "Блоку Литвина" наполягаючи на тому, щоб все-таки збільшити виділення коштів у сільське господарство дуже добре розуміють ті проблеми, які сьогодні є з наповненням бюджету. Але ми разом з тим і вдячні за те, що уряд все-таки підтримав збереження пільгового законодавства, яке в певній мірі підтримкою для сільського господарства.
Але разом з тим ми не можемо не акцентувати увагу на ті проблеми, які сьогодні є. Повірте, Олександре Валентиновичу, сьогодні в сільському господарстві ситуація набагато гірша ніж у 98 році, коли була криза. Вона гірша через те, що сільське господарство за кредитоване – 50 мільярдів в АПК із них 27 мільярдів у сільському господарстві. Уявіть, що може бути після нового року. Тому, розуміючи всі проблеми ті, які є сьогодні ми все-таки просимо звернути увагу саме на цю статтю.
Наступне питання. Якщо на рослинництво і тваринництво 500 мільйонів на підтримку, що в 7 разів менше ніж минулий бюджет давав – рослинництво можна виправити за рік за два.
Ну яка ситуація сьогодні в тваринництві? Поголів’я скорочене, в Україну завезли близько півмільйона тонн м’яса, якщо можна це назвати м’ясом. Сьогодні ми увійшли в СОТ і згідно тих стандартів, під якими підписалися, сьогодні лише 5-10 відсотків молочної продукції відповідає світовим стандартам.
Ви знаєте, шановні колеги, в Росії введено таке поняття, як „молочні напої”, молока скоро і в нас не буде, будемо користуватися виключно молочними напоями. Я вже не кажу, що це робочі місця для сотень тисяч людей. Це здоров’я нації, продуктів немає сьогодні, тих продуктів, якими можна харчуватися. Тих продуктів, якими можна харчуватися, тих продуктів, які можна давати дітям. Тому ми просимо на дві основних статті підтримку. Це насамперед кредити, відсотки по кредитах, щоб якимось чином можна було дати, продовжити життя господарствам і підтримка тваринництва. Хоча село – це не тільки сільське господарство. Це сотні тисяч людей із їх проблемами і з цієї ділянки, яку мають у власності 20 сотих, 2 гектари, живуть люди на селі і для них дуже важливо, яка буде ціна. Я вже не кажу, що аграрний фонд практично на наступний рік ми не будемо фінансувати. Аграрний фонд – це сьогодні по суті єдиний спосіб якимось чином утримати ціни.
Тому фракція „Блоку Литвина”, розуміючи проблему, просить вас врахувати нашу пропозицію і все-таки добавити, наскільки це можливо, видатки на кредити, це перше, на підтримку тваринництва. Хоча б ці дві статті профінансувати і підтримати сільське господарство, а потім уже будемо по ходу дивитися, наскільки можливо буде перерозподілити кошти, якщо вони будуть в бюджеті. А вони будуть тоді, коли буде працювати промисловість і коли буде працювати сільське господарство. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Борисов Валерій Дмитрович, будь ласка.
17:08:15
БОРИСОВ В.Д.
Шановний головуючий, шановні колеги! Ми вже достатньо плідно обговорили такий документ, як Державний бюджет України. Він на сьогоднішній день з документу, який був антикризовим, фактично перетворюється в документ, який в максимальній мірі задовольняє потреби і агропромислового комплексу, і наших військових, і силових структур, і промисловості, і будівництва мостів, і деякі питання, пов’язані із субвенціями до місцевих органів державної влади. Я думаю, що на сьогоднішній день це є документ, який в наші, дійсно, кризові часи, відображає ті можливості і ті намагання і бажання уряду більшості, яка на сьогоднішній день підтримує цей уряд для того, щоб можна було сьогодні цей бюджет затвердити і дати можливість увійти в новий рік з новим фінансовим документом, даючи можливість уряду все ж таки працювати і приймати розпорядче рішення щодо порядку використання стабілізаційного фонду, затвердження програм, в яких передбачено у цьому стабілізаційному фонді дуже багато наших пропозицій, які сьогодні уряду треба дати можливість реалізувати через прийняття цілий перелік нормативних актів, які потребують цього прийняття.
Тому, я би просив вас, шановні колеги, шановні мої колеги з „Нашої України”, пропозиції, яких в максимальній мірі враховані майже на сто мільйонів і питання кінематографії, і інші питання, які вносились, все ж таки, подивитися на реалії очима, в першу чергу, громадян України, а вже у другу чергу, тих політичних діячів, які сьогодні представляють певні політичні напрямки і течії, які, на жаль, сьогодні існують у фракції „Наша Україна”.
Щоб я ще попросив, це уряд, це у стенограмі було, але щось воно не було визначено у виступі Першого віце-прем’єра і представників Міністерства фінансів, це громадські об’єднання „Просвіта” – 800 тисяч гривень і Комітет держфінпослуг – 900 тисяч гривень. Я хотів би ще раз сказати, що підтвердивши те, що просто було у стенограмі, а у виступі не було озвучено, я все ж таки закликаю на сьогоднішній день цей бюджет проголосувати, прийняти і нормально на сьогоднішній день з тим, що ми виконали свою справу роз’їхатись відпочивати. Дякую. (О п л е с к и)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, Анатолій Степанович Гриценко, будь ласка. І депутатів запрошуйте до сесійної зали.
17:11:53
ГРИЦЕНКО А.С.
Шановний Володимире Михайловичу! Шановні колеги! Я голосував проти цього документу, але нарешті були почуті вимоги нашого комітету, відбулося два цикли обговорення за участю Прем’єр-міністра і виконуючого обов’язки міністра фінансів. Я хотів би поінформувати колег про те, що нам вдалося досягти і подякувати уряд за крок на зустріч.
Додатково до загального фонду фінансування силових структур буде переведено із стабілізаційного фонду 1 мільярд 32 мільйони гривень, зокрема, для стенограми, Міністерство оборони за програмою 2101020, на продовольче забезпечення та комунальні послуги 495 мільйонів гривень.
На Головне управління розвідки Міністерства оборони за програмою 5961010 на грошове забезпечення, комунальні послуги та енергоносії, забезпечення діяльності військових аташе, здійснення спеціальних заходів, загалом 105,7 мільйонів гривень.
Для Служби безпеки оборони, для Служби безпеки України, програма 1521010 - на грошове забезпечення 300 мільйонів гривень.
Для Служби зовнішньої розвідки, програма 6621010 - поточні видаки з розвідувальної діяльності, заходи спецпризначення, комунальні послуги, загалом 64,3 мільйона гривень.
Управління державної охорони, програма 6601020, також за загальним фондом - 40 мільйонів гривен.
Держспецзв’язку, дві програми 6641020, на захист інформаційних ресурсів - 3,6 мільйона гривень і програма 6641040 функціонування національної системи конфіденційного зв’язку – 9,5 мільйонів гривень.
Останнє, Міністерство надзвичайних ситуацій, програма 3203020 створення і зберігання страхового фонду документацій - 14,8 мільйонів гривень.
Друге, що вдалося досягти, це зафіксувати у стабілізаційному фонді стаття 76 на загальну суму 2 мільярди 778 мільйонів гривень, чіткі інфраструктурні проекти. Зокрема, „Корвет” – багатофункціональний ракетний комплекс, цифровий зв'язок, модернізація вертольотів і літаків, літак АН-70 і кардинальне підвищення витрат на заходи із утилізації як звичайних боєприпасів, так і ракетного палива твердого.
Приємно, що і ми визнаємо це як важливий крок на зустріч, уряд погодився включити до цієї статті положення, яким передбачити, що розподіл та перерозподіл вищезазначених видатків здійснюється Кабінетом Міністрів за узгодженням з профільним комітетом. Це важлива річ для всіх наших силових структур.
Я пропоную підтримати цей проект. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
В’ячеслав Кириленко мікрофон, будь ласка.
Запросіть депутатів до сесійної зали. Будь ласка.
17:14:41
КИРИЛЕНКО В.А.
В’ячеслав Кириленко депутатська група „За Україну”.
Шановний Володимире Михайловичу, шановні колеги і шановні виборці! Ми говоримо уже цілий день, але так виходить, що про одне і теж, але без руху. Нам дуже приємно, що уряд і „Блок Тимошенко” згадали, що є українська культура і з барського плеча дали 100 мільйонів. Так я вам хочу сказати, що поки я день тут сиджу, так депутати від БЮТу вже мільярдів 10 віртуальних роздали, аби тільки голосували.
Тому я закликаю до відповідальної політики. І ми як українська сила говоримо, що будь ласка, знайдіть можливість профінансувати Міноборони хоча би на рівні цього 2008 року. Для цього потрібно не 495 мільйонів із стабфонду в загальний, а 3 мільярда гривень України, для того, щоби забезпечити фінансування на рівні цього року. Ті цифри, які стоять в бюджеті Міноборони говорять про те, що фінансування в наступному році буде на рівні 60 відсотків від цього. А ми не можемо зробити так, щоб країна була беззахисною, і уряд не може, і це не цікавить. Давайте вирішимо це питання, а тоді будемо приймати бюджет. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шановні колеги, ми завершили виступи. Будь ласка, щодо тих пропозицій, які прозвучали у виступах народних депутатів. Уряд, будь ласка, ваша точка зору, які позиції підтримані або не підтримані з відповідною аргументацією.
І зараз будемо приймати рішення.
ТУРЧИНОВ О.В. Шановні колеги, я уже в своєму виступів говорив про узгоджену позицію з головою комітету Анатолієм Гриценко. Крім того я погоджуюсь, коли випало із стенограми, то я підтверджую ті позиції, які лунали у виступі народного депутата Борисова.
І, шановні колеги, я ще раз хочу сказати, що все, що можна було, весь ресурс до копійки фактично розписаний. І будь-які пропозиції ми можемо сприймати тільки як збалансовані. Тому що, на жаль, тут багато лунало пропозицій, але у жодній пропозиції не було речей, де взяти суму, з чого списати. А це також політичне рішення, політичне рішення, яке треба було приймати і за яке треба голосувати, шановні колеги.
Тому я дякую всім, хто виступав, народним депутатам. І я дуже сподіваюся, що саме сьогодні, а не 31 грудня, все ж таки ми у Верховній Раді затвердимо бюджет. Дякую. Сподіваюся на підтримку.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шановні народні депутати! Будь ласка, народний депутат Гордієнко, озвучте пропозицію ще раз. Запросіть депутатів. Я зараз все ж, з вашого дозволу, узагальню результати обговорення, і будемо переходити до прийняття рішень. Будь ласка.
17:17:33
ГОРДІЄНКО С.В.
Шановний Олександре Валентиновичу, була моя пропозиція 89 мільйонів, які на утримання Адміністрації Президента України і 200 мільйонів на мистецький арсенал перерозподілити, якщо ми не можемо, то хоч дати на саме швидку допомогу, інсулін і інше, те, що дає життєзабезпечення людині. Зніміть і перерозподіліть.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, Олександр Турчинов.
ТУРЧИНОВ О.В. Я вибачаюся. Колеги, у випадку, коли фракція комуністів говорить, що вона буде голосувати за бюджет, ми ставимо це з вашою пропозицією. Будь ласка.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, прошу уваги! Прошу уваги! Шановні колеги, я прошу всіх депутатів сісти на місця, припинити ходити. Нам треба прийняти відповідальне рішення. Чи ми будемо продовжуватися колотитися завтра, в неділю, в понеділок і до 31 числа, бо кожне наступне рішення буде гіршим попереднього, про це вже говорили. Це перше. Я просив би, колеги, це врахувати.
Друге. Нам треба зняти будь-які підстави для політичного протистояння, яке буде наростати в Україні, і ми це розуміємо, за умови, як не буде позитивного рішення щодо бюджету. Це буде взаємне звинувачення, війна без переможців. Цілком очевидно, що можна прогнозувати, що у країні почнеться некерований хаос. І давайте ми цю позицію зафіксуємо, і що ми також будемо усвідомлено до цього ставитись.
Друге. Шановні колеги, Кабінет Міністрів подав проект бюджету. Те, що встигла Верховна Рада України разом з Кабінетом Міністрів зробити, це говорить про те, що Кабінет Міністрів бере виключно на себе відповідальність за прийняття і реалізацію цього бюджета. Давайте зафіксуємо цю позицію і приймемо відповідне рішення.
Ще один момент, шановні колеги, ми начебто призупинили процес наростання політичного протистояння, начебто призупинили. Верховна Рада України запрацювала. Ми зараз зірвемо цю ситуацію. Які будуть наслідки? Це не намагання переконати вас. Я просто вас прошу, шановні колеги, як і кожен, очевидно, це розуміє, що нам треба, очевидно, прийняти цей бюджет, але зафіксувати, якщо це можна, у прикінцевих положеннях, уряду, прошу уваги, подати, наприклад, давайте за результатами роботи першого кварталу зміни до бюджету і передбачити, у першу чергу, але у першу чергу побачити, фін снування тих витрат, про які говорили В’ячеслав Кириленко говорив щодо Збройних сил України, тобто Міністерства оборони України.
І ми по повинні прийняти рішення і тут чітко сказати не лише у Верховній Раді, а для всіх, що це рішення буде зреалізовано не так, як це було у минулому. Заслухаємо інформацію, звіт уряду і відповідно вийдемо на прийняття рішення. Треба це у прикінцевих положеннях записати з врахуванням того, як працюють ті закони, які прийняті, з врахуванням того, які ми ще рішення приймем, які будуть результати господарювання.
От з врахуванням цього, очевидно, нам треба перейти до розгляду питання.
Будь ласка, ви хотіли сказать щось? Перший віце-прем’єр Олександр Турчинов.
ТУРЧИНОВ О.В. Шановний Володимире Михайловичу, я єдине що прощу, що стосується змін до бюджету. Давайте реально дивитись на ситуацію. За всіма розрахунками тільки наприкінці півріччя ми можемо мати епіцентр тих процесів, які відбуваються сьогодні в світовій економіці. І саме тому, я би просив, зможемо ми в першому кварталі – ми зробимо зміни в першому кварталі. Але ж записати „протягом першого півріччя”, „до закінчення першого півріччя”. Чим раніше ми це зробимо, тим краще. Але ж все-таки не ставити уряд, коли ми нездатні будемо виконати ваші доручення. А нам хочеться виконувати всі доручення Верховної Ради.
І ще раз хочу сказати, було зауваження депутата Ключковського, всі озвучені позиції мною і Міністерством фінансів, внесені „Нашою Україною”, залишаються, їх ніхто не знімає. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, дві було пропозиції. Давайте перейдемо до голосування. Давайте ми тоді зафіксуємо рішення таке : „До 1 травня Кабінету Міністрів внести відповідний проект”. Буде рішення компромісне, зробивши акцент на ті проблеми, про які ми щойно сказали. З урахуванням цього, шановні колеги, і відповідно до статті Регламенту 28, я її зачитаю: „Право головуючого на пленарному засіданні (пункт 11) проводити рейтингове сигнальне голосування для прогнозування результатів голосування питання порядку денного пленарного засідання Верховної Ради України”. Щоб побачити готовність, я поставлю на сигнальне голосування. Ні? (Ш у м у з а л і). Ну, я ставлю на сигнальне голосування, щоб побачити. Зніміть голосування. Ладно.
Шановні колеги, тому оскільки ви наполягаєте, я ставлю на голосування пропозицію комітету. Потім прошу, щоб ми не поверталися двадцять разів, пропозицію Комітету з питань бюджету прийняти проект Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік”, поданий Кабінетом Міністрів України, реєстраційний №3000 за основу та в цілому як закон з урахуванням пропозицій Комітету Верховної Ради України з питань бюджету до законопроекту, які викладені в листі комітету, а також пропозицій уряду, які були озвучені і погоджені. Прошу голосувати. Із тією правкою, яку ми сказали про внесення змін до бюджету.
17:23:57
За-226
Заспокойтесь.
Шановні колеги, я прошу вас заспокоїтись.
Тепер друга пропозиція. Бюджет прийнято. Заспокойтеся. У зв’язку із цим, нам, очевидно, варто було б поставити на голосування про відміну тієї постанови, яку ми голосували, про... Я ставлю на голосування пропозицію про скасування постанови Верховної Ради України про проведення пленарного засідання Верховної Ради України 29, 30 і 31 грудня у... 29, це Погоджувальна рада, 30 і 31 – пленарні засідання, прошу голосувати. Логіки немає, шановні колеги. Прошу голосувати
17:24:57
За-249
Рішення прийнято.
Шановні народні депутати, дозвольте подякувати за роботу, привітати з Різдвяними і новорічними святами, побажати українському народу і всім щастя і витримки, і перемогти оці негаразди, які ми переживаємо.
Верховна Рада продовжить роботу у пленарному режимі відповідно до календарного плану нашої роботи у 2009 році.
Дякую, до побачення.