ЗАСІДАННЯ ТРИДЦЯТЬ ШОСТЕ
Сесійний зал Верховної Ради України
30 жовтня 2008 року, 16.30 година
Веде засідання Голова Верховної Ради України ЯЦЕНЮК А.П.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Реєструємося, колеги.
16:30:18
В залі 439 народних обранців зареєстровано. Вечірнє пленарне засідання оголошується відкритим.
Колеги, значить, коротка інформація. Я не знаю, чи Терьохін є зараз в залі, чи немає. Щойно ми завершили засідання, я у вас прошу вибачення за те, що ми затримали відкриття вечірнього пленарного засідання.
Але, комітет завершив на 68 сторінок формування другого читання даного законопроекту. На превеликий жаль, рішення комітету остаточного не прийнято і я розписав доручення на два комітети, це комітет з економічної політики і комітет Миколи Яновича Азарова, щоб вони розглянули цю таблицю і винесли власні рішення. Це те, до чого ми сьогодні щойно прийшли і що, власне кажучи, було розписано в Постанові Верховної Ради України. Тобто остаточного, узгодженого варіанту, де були б рішення трьох комітетів немає, навіть немає рішення комітету Терьохіна.
Для того, щоб були враховані всі пропозиції, щоб ми зараз не пороли гарячку і не приймали законопроект, який не отримає необхідної кількості голосів, запропонована наступна позиція керівниками фракцій. Зараз засядуть два додатково комітети і до законопроекту 3309-4/п ми перейдемо завтра вранці.
Друге питання, яке стосується черговості розгляду питань порядку денного. На порядку денному у нас другим питанням стоїть законопроект 0916, 0917 – це Закон України „Про судоустрій”. Дуже дискусійний законопроект, тому я би пропонував, щоб ми цей законопроект розглянули в другому читанні і відправили його потім на третє читання.
Зараз пішла дискусія про те, що розглядати. Законопроект містить 900 поправок, з яких 300 точно треба проголосувати. І якщо ми ввійдемо в процедуру розгляду другого читання, то ми потім не зможемо її перервати для того, щоб розглядати антикризовий законопроект.
Але, щоб все було по-чесному і по Регламенту, то ми прийшли до наступного рішення. Якщо зараз буде 226 голосів, то ми будемо по черговості розглядати законопроект у другому читанні і передачу на третє про судоустрій. Якщо 226 голосів не буде, то ми сьогодні пройдемо тільки економічні ратифікації ті, які стосуються фінансування. Зрозуміла позиція? Тобто я ставлю на голосування питання... Давайте, запитуйте, не буяньте, не буяньте, я вас прошу. Записуйтесь.
Микола Комар.
16:33:14
КОМАР М.С.
Коновалюку передайте, пожалуйста, слово.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Коновалюк.
16:33:22
КОНОВАЛЮК В.І.
Шановні колеги, ви знаєте, мені неприємно про це говорити, але уже терпіння закінчується. Ви знаєте, якщо стоїть за мету продемонструвати непрацездатну Верховну Раду, то це вдається. Я, ви знаєте, здивований, тому що другого вересня ми затвердили порядок денний. Невже в державі не вистачає проблем, щоб парламент дійсно ефективно працював? Арсеній Петрович, мене дивує ваша особиста у цьому поведінка, ви (не???) зневажаєте сьогодні не Верховну Раду, не народними депутатами, не тими виборцями, які сюди нас делегували. Ви знаєте, якщо ви зробили гнучку заяву, пафосну про те, що ви подали у відставку, будь ласка, встаньте та сідайте у залі і працюйте. Але я переконаний, що нам потрібно сьогодні дійсно, знаєте, не керуватися вказівками Банкової, а забезпечувати нормальну роботу. Тому мене дивує, чому ми не розглядаємо питання комунальні, питання охорони здоров’я, безліч питань, які сьогодні хвилюють виборців. Ми прийшли зранку, - зневажлива перерва.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Петро Симоненко.
16:34:26
СИМОНЕНКО П.М.
Симоненко, фракція комуністів.
Шановні колеги, я переконаний, що ми обов’язково повинні завершити розгляд питання щодо заходів виходу з кризи. Бо я вчора був у Запоріжжі і дуже тривожна ситуація. Вона торкається найпотужніших підприємств, це і Запорізький автомобільний завод, це і „Запоріжсталь”, це Алюмінієвий завод, це „Днепроспецсталь”, Трансформаторний, це Феросплавний, Тітаномагнієвий. Дуже серйозна ситуація, яка загрожує в цілому енергетичній… економічній безпеці нашої держави. Тому я переконаний, що треба в першочерговому порядку завершити розгляд цього питання і економіка України, тобто керівники, фінансово-банківська структура повинна знати, в якому напрямку, в яких форматах буде діяти.
Відносно ратифікації. Я запропонував би взагалі зараз не розглядати питання ратифікації. Ми ще не визначили напрямки виходу з кризи, а беремо на себе зобов’язання перед іншими державами в умовах кризи виконувати те, що…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Сергій Сас.
16:35:37
САС С.В.
Дякую, Арсеній Петрович.
Прошу передати слово Івану Григоровичу Кириленко.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Кириленко.
16:35:44
КИРИЛЕНКО І.Г.
Шановний Арсеній Петровичу, шановні колеги! Позиція фракції незмінна. Ми пропонували, пропонуєм колегам обов’язково завершити розгляд законопроекту, який унеможливлює або мінімізує наслідки фінансової світової економічної кризи для економіки і фінансової системи України. Да, він сьогодні на дану хвилину ще не готовий. Плюс дано доручення Голови Верховної Ради ще двом профільним комітетам його розглянути. Дійсно, закон непростий. Багато поправок. Ми готові і сьогодні продовжити роботу, щоб розглянути цей закон. Як варіант можна почати його розглядати завтра. Судоустрій викликає надзвичайно багато питань. Він був прийнятий в цьому залі, коли парламенту вже не було, коли він був нелегітимний. Тому до нього можна повертатись, тільки в першому читанні розглядати. Позиція фракції незмінна. Давайте спочатку вирішим те, що сьогодні потрібно країні і людям. Потім переходити до інших законів. Ми проти того, щоб цей закон ставити сьогодні на розгляд, про судоустрій
ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Кармазін.
16:36:48
КАРМАЗІН Ю.А.
Юрій Кармазін, Партія захисників Вітчизни, демократична частина блоку „Наша Україна – Народна Самооборона”.
Шановні народні депутати, я звертаюсь до вас з тим, щоб ми все-таки, Арсеній Петрович, зараз взяли і дочекалися чи викликали де зараз знаходиться Тєрьохін, хай він доповідає, хай іде вже питання, розглядається. Ми зараз маємо розглядати тільки ті питання, які можуть об’єднати зал, тільки ці питання. Це значить, що ми маємо розглянути антикризові заходи. Це значить, що ми маємо зробити ратифікації. Ми вчора зробили чотири… ратифікували дуже серйозні міжнародні угоди. Я в жодному засобі масової інформації, по телебаченню, в репортажах не побачив, що ця робота зроблена. Я закликаю сьогодні засоби масової інформації адекватно сприймати і всі вдачі і невдачі Верховної Ради.
Тому давайте сьогодні це зробимо, ратифікуємо і приймемо і заспокоїмо…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колоцей.
16:37:58
КОЛОЦЕЙ Ю.О.
Спасибо большое.
Я прошу передать слово Александру Стояну, моему коллеге.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр Стоян, будь ласка.
16:38:07
СТОЯН О.М.
Шановний головуючий, ви знаєте, пане Яценюк, я уже не перший термін в парламенті і такої неповаги, як у вас є до депутатів, не було.
16 годин. Ви Голова парламенту. Чому ви не вийшли і не сказали причину, чому ми 40 хвилин тут гуляємо? Чому ми гуляємо три тижні, не розуміючи, що робиться? А ми знаємо, що робиться. „Блок Юлії Тимошенко” боїться, що там буде пункт про фінансування в цьому законі і вони хочуть його завалити. Але ж ви казали, що треба терміново все зробити, щоб антикризові заходи прийняти. Давайте ми зараз приймемо хоча би затвердимо стабілізаційний фонд – це перше. По-друге, давайте ми повернемося до закону Лукаш, до закону Ляпіної, який наша політична сила підтримує, розглянемо, а потім підемо далі.
Але я хочу ще раз сказати. Пане Яценюк, ви молода людина, поважайте парламент, поважайте колег. Якщо є якісь причини – виходьте і говоріть. Хватить гратися в дурника. Я вибачаюсь.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, час на обговорення завершився. Основне, щоб не останній термін в парламенті, це дуже важливо.
Те, що стосується порядку денного, я ще раз хочу зазначити, колеги. Він визначається керівниками фракцій. Якщо хтось запрацювався в інших місцях, то ще раз нагадую Регламент Верховної Ради України. Тут невійськова організація, а тут є чіткий порядок прийняття рішень. Якщо керівники фракцій знаходяться у Голови Верховної Ради і заступники Голови Верховної Ради також знаходяться в кабінеті і навіть затрималися, то офіційно Голова Верховної Ради вибачився за всіх, і за заступників, і за керівників фракцій, і сказав, що ситуація наступна: немає остаточного рішення комітетів. Раз немає рішення, значить ми не можемо допускати законопроект до розгляду. Наступне питання порядку денного є дуже дискусійне. Але при цьому я чітко зазначаю, що щоби приступити до його розгляду треба проглянути близько 900 поправок, але щоб не було дискусій, що у нас є свавілля у стінах парламенту, я ставлю на голосування. Якщо 226 голосів набереться, то ми приступаємо до розгляду Закону про судоустрій, якщо ні, розглядаємо ратифікаційні документи. Прошу голосувати.
16:40:39
За-206
Рішення не прийнято.
Колегію, тишина! (Ш у м у з а л і) Переходимо тепер до розгляду… Покажіть по фракціям, спокійно, спокійно. Переходимо до розгляду ратифікаційних документів. ( Ш у м у з а л і)
Будь ласка, колега Лавринович.
ЛАВРИНОВИЧ О.В. Шановні колеги, ми зараз продемонстрували новітні підходи до парламентської процедури, коли у нас є порядок денний і передбачено розгляд закону у другому читанні, звичайно, що це може потребувати спеціального рішення парламенту, щоб його почати розглядати. І ми тут зробили такий цікавий підхід. Тобто таким чином ми повинні зараз по кожному питанню голосувати чи у першому, чи у другому читанні, приступаєм до розгляду чи не приступаєм, є зразу 226 чи ні, чи можливо ми будем розглядати так, як записано у Регламенті Верховної Ради, щоб наші новації не перекреслювали взагалі парламентаризм, як явище, і не перекреслювали авторитет Верховної Ради України.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я прошу. Ви хочете висловитись, так Запишіться, будь ласка, 5 хвилин висловитись з мотивів і перейдем до розгляду питань порядку денного.
Мойсик, будь ласка.
16:42:31
МОЙСИК В.Р.
Передайте, будь ласка, Кириленку В’ячеславу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, В’ячеслав Кириленко.
16:42:35
КИРИЛЕНКО В.А.
В’ячеслав Кириленко, „Наша Україна”.
Шановні колеги! Шановні виборці! Ми вісімнадцять днів закликали колег по парламенту із „Блоку Тимошенко” припинити блокувати трибуну. От через вісімнадцять днів вони прийняли таке рішення і трибуну розблокували. Тепер ми є свідками того як уже третю добу комітет профільний, який очолює представник фракції „Блоку Тимошенко” не може дати в зал жодної таблиці для того, щоб депутати могли прийняти свідоме рішення по антикризовому пакету. Цим самим демонструється небажання швидко ухвалювати антикризові законопроекти.
Тому ми закликаємо фракцію БЮТ прискорити роботу над антикризовим законопроектом, не затримувати парламент і весь реальний сектор економіки, бо із-за того, що вони відтягують час не приймається жодне рішення, і вирішувати обидві кризи економічну і політичну.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колега Бондаренко, чи міг би я вас попросити не кричати? Дякую. Вечерко.
16:43:47
ВЕЧЕРКО В.М.
Вечерко, Партия регионов.
Слово передаю депутату Стояну.
16:43:54
СТОЯН О.М.
Шановні колеги, ну, що я вам скажу. Ви вчора чули як дружно голосували за антикризові заходи і казали, що це конче потрібно Україні, вночі працювали, комітет день працював, невідомий, нам повинні були подати ці заходи. Сьогодні щось відтерміновується, мабуть, щось там нести кується у них, про щось не домовились, уже, мабуть, Україні не потрібні антикризові заходи. Але я хочу підтримати колегу Лавриновича, який сказав, якщо ми зараз підемо по такій схемі, що нам треба голосувати, що не треба голосувати, тоді, будь ласка, і ратифікацію поставте на голосування, або давайте так, пане Яценюк, затвердили порядок денний і будемо йти за порядком денним. Не маніпулюйте, знову я підкреслюю, Верховною Радою, ви спікер, а не начальник Верховної Ради, йдіть по проекту, який ми затвердили, проекту роботи парламенту. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Корж, будь ласка.
16:44:47
КОРЖ В.Т.
Прошу передати слово Сергію Соболєву.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Сергій Соболєв.
16:44:52
СОБОЛЄВ С.В.
Соболєв, „Блок Юлії Тимошенко”.
Шановні колеги, шановні виборці! Зараз відбулась унікальна подія: в період дії Указу Президента про розпуск парламенту попереднього скликання парламент попробував проголосувати два законопроекти, які не відповідають ні Конституції України, ні духу законності в Україні. 35 чоловік пропрезидентської фракції на чолі з В'ячеславом Кириленко підтримали Партію регіонів в спробі розвалити Верховний Суд України і всю судову систему. І це відбувається в умовах, коли країна перебуває в світовій фінансовій кризі.
Саме тому наша фракція вважає, що єдиний варіант зараз – це відправити працювати всіх в комітети і завтра зранку винести єдиний погоджений законопроект, який буде давати можливість вийти з фінансової кризи. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Петро Миколайович Симоненко.
16:46:00
СИМОНЕНКО П.М.
Симоненко, фракція комуністів.
Шановні колеги, я пропоную не розглядати сьогодні і взагалі, доки ми не приймемо рішення щодо антикризових заходів, ратифікацію міжнародних угод. Чому? А тому, що ми поки що не визначилися, які напрямки нашої діяльності - вони є публічними чи є секретними. А ось тут, коли я подивився, так скажемо, питання щодо ратифікації, це пов'язано все з обміном і захистом таємної інформації, секретної інформації. Це в умовах кризи дуже серйозні проблеми, і не можна розглядати так, поки ми не визначимо певні, так скажемо, напрямки сьогодні і шляхи, які ми будемо виходити з кризи, що треба буде, так скажемо, засекречувати, в яких напрямках, так скажемо, діяти спільно з якими державами і таке інше.
Я пропоную, шановні колеги, зрозуміти, що це – держава, а не село якесь. І в даному випадку ми повинні в першу чергу прийняти рішення, яке має відношення до антикризових заходів і тільки після цього розглядати…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Село трогать не треба… Катерина Тимофіївна Ващук.
16:47:13
ВАЩУК К.Т.
Це правда, Арсенію Петровичу.
Шановні колеги, Верховна Рада щойно почала працювати більш-менш конструктивно. Нам не треба зараз такі великі дебати і сварки напередодні прийняття дуже відповідальних, напевне доленосних в якійсь мірі для України рішень. Сьогодні комітет працював до 3-ої години, просто технічно багато чого не встигли зробити. І такий закон буде поданий, вивчений. Комітет фінансів і банківської діяльності його теж виявив бажання розглянути і має таке доручення. Але, Арсеній Петрович, для того аби ми не були заложниками формування кожен раз порядку денного радою фракцій, у нас маса неприйнятих законів, готуймо ширше….
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити.
16:48:26
ВАЩУК К.Т. Пропозиція така. У нас є багато дуже толкових неприйнятих законів і їх кожен можна розцінювати як антикризовий, бо вони стосуються економіки і виробництва. Тому порядок денний не треба звужувати, а готувати набагато ширший, аби ми працювали допоки не готові якісь радикальні і дуже важливі закони. Інші ми приймати можемо.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, ще раз повертаюся до прийняття законопроекту про запобігання наслідкам фінансової кризи. Законопроект відформатований комітетом 68 сторінок. Остаточного рішення немає, тому що працює комітет Терьохіна, Ткаченка і Азарова. Якщо зробити так, щоб завалити законопроект, то його зараз треба внести в зал, і він буде успішно завалений. Якщо треба, щоби прийняти рішення, і це рішення дійсно допомогло державі і людям вийти з кризи, то до завтрашнього ранку вони знову пропрацюють в такому ж складному режимі, як вони сьогодні працювали: практично до ночі і цілий день.
Друге: що стосується висловлювання окремих колег. Якщо окремі колеги хочуть підняти власний опущений рейтинг за рахунок інших, то це не найкраще місце, де можна робити: у Верховній Раді. Будь ласка, є інші місця: прес-поінти і все інше.
Я пропоную перейти до розгляду питань порядку денного: 0069 – ратифікація. По тих ратифікаціях, які висловлював Петро Миколайович, і в кого є заперечення, будь ласка, в процесі розгляду законопроекту буде дискусія.
Перед розглядом законопроекту, В’ячеслав Анатолійович, у вас була репліка, вам потрібно давати репліку чи непотрібно? Непотрібно.
Друге питання. По ратифікаціях я пропоную скорочену процедуру. Приймається? Ставлю на голосування скорочену процедуру.
16:50:54
За-230
Дякую. Рішення прийнято.
Я оголошую розгляд законопроекту 0069. Прошу, Наталія Євгенівна Бойцун.
ГОЛОВУЮЧИЙ. П’ять хвилин, колеги. У зв’язку із тим, що ми змінили черговість розгляду питань, під’їдуть зараз доповідачі, 5 хвилин.
… Поки перерва, Ганна Миколаївна просить слова. Будь ласка, одна хвилина. Включіть з трибуни Ганні Миколаївні.
16:56:16
ГЕРМАН Г.М.
Шановні колеги, чи бачили в світі хоч один парламент, де понад 400 депутатів чекають одного клерка лише тому, що Голова парламенту не може забезпечити нормальний процес роботи і що Кабінет Міністрів абсолютно має ні за що український парламент? Я вважаю, що це є ганебно і я вважаю, що така практика змушує нас ще раз серйозно подумати про зміну вищого керівника парламенту.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ура, товариші! Я підтримую цю ідею, Ганна Миколаївна. Ви як народний депутат, я вас прошу внести постанову, домовитися із своєю фракцією, з якою я не можу домовитися уже місяць, звільніть на кінець-то цього Голову парламенту! Ви можете посісти це місце, ви наведете порядок.
Будь ласка, Бойцун, доповідайте.
Наталія Євгеніївна, я оце хотів почати, напевно, з того запитання: скажіть, будь ласка, а оце нормально, що заступник міністра економіки заставляє очікувати, ну, не 400 депутатів, тут, хай дасть Бог, буде 250, але Бог з ним? Оце нормальне явище? Скажіть, от ви ж – державний чиновник, я робив в уряді, ви робили в уряді? Ну, вибачте, ну, так не робиться! Ну, ми деградували повністю як державна служба, як влада! От що діється, люди! От що… Куди ще треба вас запрошувати, щоб ви вчасно приходили? Хто має запрошувати?
Доповідайте, будь ласка.
БОЙЦУН Н.Є.
Шановний Арсеній Петрович, шановні депутати! Я прошу вибачення. Попередження було. Я працюю на Львівській площі, тому, як тільки було повідомлено, дуже швидко зібралася до вас.
Дуже перепрошую, все, що… звинувачення – все приймається. Навіть один депутат не повинен чекати жодного представника уряду. Повірте, ми дуже поважаємо Верховну Раду. Прошу вибачення ще раз!
Шановні народні депутати! Проект Закону про ратифікацію Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Албанія про торговельно-економічне співробітництво розроблено з метою виконання внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання чинності Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Албанія про торговельно-економічне співробітництво.
Відповідно до Закону України „Про міжнародні договори України” зазначена угода підлягає ратифікації Верховною Радою України шляхом прийняття закону про ратифікацію.
Прийняття зазначеного закону є необхідною передумовою набуття чинності Угодою між Урядом України та Урядом Республіки Албанія про торговельно-економічне співробітництво, яка стане правовою основою для стабільного торговельно-економічного співробітництва.
Зазначена угода закріплює надання договірними сторонами одна одній режиму найбільшого сприяння з усіх питань відносно експорту та імпорту товарів, що походять з країн сторін відповідно до принципів СОТ. Кожна з договірних сторін надаватиме товарам, які походять з території однієї з договірних сторін або призначених для території іншої договірної сторони, недискримінаційний режим стосовно використання кількісних обмежень та надання ліцензій.
Прийняття закону сприятиме розвитку двосторонніх економічних відносин, активізації ділових кіл обох держав шляхом обміну візитами делегацій та бізнесменів, організації ярмарки, проведення виставок.
Прошу підтримати проект Закону України про ратифікацію Угоди...
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити.
БОЙЦУН Н.Є. Прошу підтримати проект Закону України про ратифікацію Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Албанія про торговельно-економічне співробітництво. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу сідати. Олег Григорович, будь ласка.
17:00:44
БІЛОРУС О.Г.
Шановні народні депутати, в теорії дипломатики є постулат: якщо дипломат запізнився на одну хвилину, він запізнився назавжди, на все життя. Давайте не запізнюватися.
Комітет у закордонних справах розглянув проект Закону про ратифікацію Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Албанія про торговельно-економічне співробітництво і прийняв рекомендаційне рішення просити Верховну Раду затвердити цю міжнародну угоду. Доповідач доповіла. Є всі необхідні підтримки. Головне науково-експертне управління Верховної Ради також вважає доцільним ратифікувати цю угоду. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Два – за, два – проти. Євген Кирильчук.
17:01:58
КИРИЛЬЧУК Є.І.
Дякую. Євген Кирильчук, фракція "Блоку Юлії Тимошенко".
Відомо, що хоч Албанія й невеличка країна, але вона дуже важливі товари купляє в Україні. Я вважаю, щоб не розводити велику дискусію, треба підтримати цю угоду.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Андрій Парубій.
17:02:21
ПАРУБІЙ А.В.
Парубій Андрій, фракція „Наша Україна – Народна Самооборона”.
Комітет після довгої дискусії одноголосно підтримав цей проект закону, і також фракція „Наша Україна – Народна Самооборона” підтримує ратифікацію даного проекту, тому закликаємо усіх в залі підтримати цей законопроект. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, переходимо до процедури голосування. Ставлю на голосування про прийняття за основу й в цілому законопроекту 0069 Закон про ратифікацію Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Албанія – надання згоди на обов’язковість даного міжнародного договору. Прошу голосувати. Увага, колеги, голосуємо. Вистачає голосів, вистачає, колеги.
17:03:13
За – 228.
Рішення прийнято. Прийнятий законопроект.
По фракціях прошу показати. Партія регіонів – 1, "Блок Юлії Тимошенко" – 154, "Наша Україна – Народна Самооборона" – 53, комуністи – 0, "Блок Литвина" – 20.
Наступний законопроект 0073. Будь ласка, прошу на трибуну.
Виходьте, виходьте, я вас по імені не знаю, просто, от зараз представитесь, хто ви. Вас в Кабміні багато.
Так, який це законопроект, номер? 0076, Едуард Іванович?
0073, прошу доповідайте.
КУЗНЄЦОВ Е.І. Дякую.
Шановний Арсеній Петрович! Шановні народні депутати! Дозвольте розпочати свій виступ із вдячністю всім народним депутатам за підтримку Загальнодержавної науково-технічної космічної програми на 2008-2012 роки і запевнити вас, що працівники ракетно-космічної галузі країни і надалі докладатимуть всіх зусиль для того, щоб авторитет нашої високотехнологічної держави знаходився на гідному рівні в світі.
Підтвердженням цього є запропонований вашій увазі Закон України про ратифікацію рамкової Угоди між Україною і Європейським космічним агентством щодо співробітництва у використанні космічного простору в мирних цілях.
Ця угода підписана 25 січня 2008 року є першим із трьох кроків для вступу України у Європейське космічне агентство і має надзвичайно важливе політичне значення. Так як всі держави, які входять до Європейського космічного агентства, визнали Україну важливим і потужним учасником космічної діяльності в Європі і підтримали підписання цієї угоди з боку європейської спільноти.
Просування до цієї угоди було досить тривалим. Перший крок на цьому шляху - це визнання в третьому році в „Білій книзі” європейської космічної політики під головуванням Єврокомісії, що Україна є потужним гравцем на європейському просторі. Після цього було підготовлено і підписано угоди про співробітництво з французьким космічним агентством, про участь в проекті „Галілео”. Україна стала учасником ряду європейським проектів, зокрема семи наукових, та бере участь в створенні малого європейського ракетоносія „Вега”. Наше співробітництво - це не сировинний сектор, а сфера високої технологічної продукції.
Протягом п’яти років ряд установ галузі на чолі з науково-дослідним технологічним інститутом приладобудування виконували роботи по створенню європейського колайдера. Це стосується виготовлення з гнучких друкованих мікрокабелю для комунікаційних з’єднань колайдерів. Ці роботи розраховані до 2015 року. Національним космічним агентством проведено ряд наукових конференцій, симпозіумів, виставки космічної техніки в європейських країнах, Міжнародний семінар з космічного права під егідою ООН, в якому взяло участь понад 22 країни та ряд цілих закладів. Все це...
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити.
КУЗНЄЦОВ Е.І. Все це сприяло підготовці названої угоди між Україною та Європейським космічним агентством.
Шановні народні депутати, прийняття Закону України про ратифікацію зазначеної Угоди з метою набуття нею чинності, дасть можливість реалізувати спільні з європейською стороною заходи та ініціативи, які мають взаємний інтерес для науково-технічної, промислової, інноваційної діяльності, що відповідає національним інтересам України. Прошу підтримати. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу сідати, будь ласка.
Співдоповідає Володимир Миколайович Вечерко. Будь ласка, Володимир Миколайович.
17:07:05
ВЕЧЕРКО В.М.
Шановний Голово, шановні народні депутати, законопроект, який пропонується вашій увазі, є надзвичайно важливим для України, оскільки ратифікація зазначеної Угоди створить правове підґрунтя для співпраці між Україною та Європейським космічним агентством і його членами у сфері дослідження та використання космічного простору в мирних цілях. Угода визначає перелік сфер співробітництва між сторонами, а саме: космічні науки, дослідження сонячної системи, моніторинг довкілля, запобігання стихійним лихам, телекомунікацій, супутникова навігація, ракети-носії тощо.
Угодою передбачається механізм її виконання, а також принципи обміну інформацією та даними, що регулюють питання привілеїв та імунітетів, обміну персоналом, вирішення суперечок та відповідальності. Угода носить рамковий характер, тому в кожному конкретному випадку укладатимуться спеціальні імплементаційні угоди. У рамках співробітництва, угода створює можливість здійснювати обмін фахівцями, у відповідній сфері проводити спільні конференції, семінари, сприяти обміну інформацією та спільному виконанню міжнародних космічних проектів, що сприятиме розвитку космічної сфери в Україні та підніме її статус як космічної держави, у широкому контексті прийняття законопроекту сприятиме поглибленню науково-технічного співробітництва між України та Європейським Союзом.
Комітет з питань європейської інтеграції вважає за доцільне рекомендувати Верховній Раді України схвалити проект Закону про ратифікацію Угоди між урядом України та Європейським космічним агентством щодо співробітництва у використання космічного простору в мирних цілях. Таке рішення комітету узгоджується з висновком Головного науково-експертного управління апарату Верховної Ради України.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Два - за, два - проти.
Володимир Яворівський.
17:09:30
ЯВОРІВСЬКИЙ В.О.
Володимир Яворівський, "Блок Юлії Тимошенко", місто Кіровоград.
"Блок Юлії Тимошенко" у повному своєму складі проголосує за ратифікацію цієї угоди, тим більше, що дуже просив Верховну Раду підтримати цей законопроект мер міста Києва пан Черновецький, космічну програму підтримати, вона йому дуже подобається.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Стойко.
17:09:53
СТОЙКО І.М.
Дякую. Фракція „Наша Україна-Народна Самооборона” також підтримує даний законопроект. Він повністю відповідає українським інтересам і тому я прошу нашу залу всіх депутатів підтримати дану угоду.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Анна Герман.
17:10:11
ГЕРМАН Г.М.
Партія регіонів завжди підтримувала всі інноваційні проекти, всі проекти, які йдуть на користь Україні. І на цей раз теж буде підтримувати цей законопроект.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, ставиться на голосування законопроект 0076, проект Закону про ратифікацію Угоди між урядом України та Європейським космічним агентством щодо співробітництва у використанні космічного простору в мирних цілях.
Колеги, прошу голосувати за надання згоди Верховною Радою України за основу і в цілому. Голосуємо.
17:10:56
За-380
Персональне „дякую” Ганні Миколаївні за космос.
0073, Шандра Володимир Миколайович, прошу.
Бачите, справи почали виправлятися після нищівної критики керівництва парламенту і уряду з’явилися урядовці. Дякую, Володимир Миколайович!
ШАНДРА В.М.
Дякую. Шановний пане Голово, шановні народні депутати! Міжнародний досвід свідчить, що ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій, як природного, так і техногенного характеру, часто потребує мобілізації сил і засобів не тільки однієї країни, але й залучення допомоги з боку інших держав.
Запропонована до ратифікації угода між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Узбекистан, визначає принципи, форми і механізми співробітництва у галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
Угода спрямована на реалізацію наступних завдань:
надання взаємної допомоги при ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
забезпечення зв’язку між компетентними органами сторін;
організація конференцій та навчальних візитів фахівців;
дослідницьких програм та програм з розвитку курсів підготовки експертів, включаючи обмін викладачами відповідних навчальних закладів та спеціалістами, які навчаються за запитом однієї зі сторін;
спільне планування, розробка та виконання наукових дослідницьких програм;
обмін інформацією, а також технологіями в галузі запобігання надзвичайним ситуаціям і ліквідація їх наслідків.
Ратифікація цієї угоди дозволить підвищити ефективність вирішення питань щодо попередження та ліквідації небезпечних для життя, здоров’я людей, майна, або довкілля, наслідків стихійного лиха, техногенної аварії, або катастрофи на міжнародному рівні.
Проект закону розглянутий на профільному комітеті і рекомендований до схвалення Верховною Радою України. Прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Володимир Миколайович. Прошу сідати.
Олег Григорович, будь ласка.
17:13:15
БІЛОРУС О.Г.
Комітет у закордонних справах розглянув законопроект і вважає, що цей законопроект є дуже важливим, дійсно, визначає принципи, форми і механізми продуктивного співробітництва у галузі попередження надзвичайних ситуацій і ліквідацій наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру.
Прийняття цього закону і його реалізація не потребуватимуть додаткових витрат з Державного бюджету України.
Головне науково-експерте управління вважає можливою ратифікацію Угоди. Просимо підтримати рекомендаційне рішення комітету щодо ратифікації цього законопроекту.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олег Григорович.
Два - за, два – проти.
Чорновіл Тарас В’ячеславович.
17:14:23
ЧОРНОВІЛ Т.В.
Шановні колеги, між Україною і Узбекистаном нагромаджено достатнього багато досвіду ще старих часів, коли наші служби запобігання надзвичайних ситуацій співпрацювали ще у рамках Союзу. На сьогоднішній день цей досвід можна використовувати. Ми можемо задіювати відповідні зусилля обох країн. Крім того, передбачається взаємна допомога у випадку загрози екологічної, яких у нас теж є багато спільних обставин і тому є прохання від комітету, це абсолютно корисний для України на взаємовигідних рамках підписана Угода, прохання від комітету підтримати ратифікацію цього договору.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Анатолій Матвієнко.
17:15:05
МАТВІЄНКО А.С.
Партія „Собор”, фракція "Наша Україна - Народна Самооборона".
Я думаю, що природні катаклізми і техногенні виклики, які стоять перед нами у силу зношеності наземних і підземних комунікацій потребують взагалі від Верховної Ради серйозної розмови на предмет того, як нам передбачити, не допустити, а тим більше, ліквідувати можливі наслідки. Я думаю, що це важливий крок об’єднання зусиль з іншими державами і тому фракція "Наша Україна - Народна Самооборона" пропонує ратифікувати. Але, разом з тим, ми наголошуємо, що цю тему ми маємо окремо, очевидно, запланувати для того, щоб обговорити її більш комплексно. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, ставиться на голосування
про прийняття за основу і у цілому Закон про ратифікацію Угоди між Кабінетом
Міністрів та Урядом Республіки Узбекистан, законопроект номер 0073. Прошу
голосувати.
17:16:14
За-372
Бачте, робоча пішла, колеги, пішла.
0075, Наталя Євгенівна, будь ласка.
БОЙЦУН Н.Є.
Шановний Арсенію Петровичу! Шановні народні депутати! Проект закону
розроблено з метою виконання внутрішньодержавних процедур необхідних для
набрання чинності Угодою між урядом України та Урядом Республіки Парагвай про
торгівельно-економічне співробітництво.
Вона була підписана 12 лютого 2008 року в місті Києві. З української
сторони її підписав міністр економіки Богдан Данілішин, з парагвайської міністр
закордонних справ Парагваю Рамірес.
Відповідно до Закону України „Про міжнародні договори України” зазначена
угода підлягає ратифікації Верховною Радою України шляхом прийняття закону про
ратифікацію.
Прийняття зазначеного закону є необхідною передумовою набуття чинності
цією угодою, якою передбачено розвиток торгівельно-економічного співробітництва
між двома державами на основі рівноправності та взаємної вигоди. Запровадження
на взаємній основі режиму найбільшого сприяння в усіх питаннях
торгівельно-економічного співробітництва після вступу до СОТ. Надання, сприяння
участі українських та парагвайських підприємств у виставах, презентаціях, які
проходять на території держав договірних сторін.
Прийняття закону дозволить реалізувати положення зазначеної угоди, а це в
свою чергу сприятиме розвиткові двостороннього економічного співробітництва,
зокрема, шляхом розробки та обміну технічною документацією, технологіями,
іншими продуктами інтелектуальної власності, надання технічних послуг шляхом
обміну або підготовки спеціалістів.
Угодою також передбачається створення спільної міжурядової комісії з
економічного, промислового та науково-технічного співробітництва.
Реалізація зазначеного закону не потребуватиме додаткових видатків з державного бюджету. Після ратифікації зазначеної угоди вплив на видаткову частину можливий тільки в разі проведення засідань двухсторонньої міжурядової комісії з питань економічного співробітництва. Це буде здійснюватись за рахунок кошті, передбачених за бюджетною програмою забезпечення двохстороннього співробітництва України з іноземними державами та міжнародними організаціями. Прошу підтримати проект закона. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, прошу сідати.
Олег Григорович, будь ласка.
17:18:56
БІЛОРУС О.Г.
Комітет у закордонних справах розглянув і цей рамочний документ і просить Верховну Раду ратифікувати Угоду між Урядом України та Урядом Республіки Парагвай про торговельно-економічне співробітництво. Думаю, що для України дуже важливо розширяти зовнішні ринки, в тому числі за рахунок таких країн Південної Америки як Бразілія, Парагвай, Уругвай, де, до речі, велика українська громада. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, два - за, два - проти, є бажання? Нема? Тоді переходим до процедури голосування.
Ставлю на голосування про прийняття за основу і в цілому законопроекту 0075, надання згоди на Угоду між Урядом України та Урядом Республіки Парагвай. Прошу голосувати.
17:20:05
За-235
Дякую, колеги.
Парламент працює, працює, як швейцарський годинник в українському корпусі. 0079 – переходим, наступний законопроект. Це ратифікація Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Казахстан. Микола Миколайович, будь ласка.
ГАЛАМБА М.М.
Заступник Голови Служби безпеки Галамба. Шановний Голово, шановні депутати! На ваш розгляд подається проект Закону України про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів та Урядом Республіки Казахстан про взаємний захист секретної інформації.
Зазначений міжнародний договір розроблено на виконання доручення Кабінету Міністрів України з метою створення правових засад для поглиблення співробітництва між Україною та Казахстаном у сфері оборони, економіки, науки і техніки, зовнішніх відносин державної безпеки та охорони правопорядку.
Угоду підписано 30 травня 2005 року. Угода за своїм змістом повністю відповідає міжнародній практиці. Відповідно до положень Закону України „Про державну таємницю” угода для набрання чинності підлягає ратифікації Верховною Радою України. Проект Закону України щодо ратифікації зазначеного міжнародного договору погоджено без зауважень.
За висновком Міністерства юстиції України проект закону відповідає нормам Конституції. Витрат з державного бюджету на реалізацію цього закону та угоди не передбачається.
Таким чином угода після набрання нею чинності могла б сприяти підвищенню ефективності взаємовигідного співробітництва України з Республікою Казахстан. Прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Прошу сідати.
Олег Григорович, будь ласка.
17:22:10
БІЛОРУС О.Г.
Комітет в закордонних справах уважно розглянув проект Закону України про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Казахстан про взаємний захист секретної інформації. І вважає, що ця ратифікація, дійсно, стала необхідністю для створення правових засад захисту секретної інформації, яка здійснюється між сторонами у ході політичного, економічного, військового, науково-технічного співробітництва в рамках важливих контрактів, які зростають між нашими двома державами. Хто володіє інформацією, той володіє світом. Сьогодні це ще більш важливо.
Додаткових витрат з державного бюджету не передбачається, бо це режимний законопроект. Головне науково-експортне управління підтримує ратифікацію вважаючи, що вона відповідатиме національним інтересам України.
Комітет з питань національної безпеки і оборони також рекомендує ратифікувати зазначену Угоду. Просим підтримати рекомендаційне рішення комітету – ратифікувати цю угоду. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Два – за, два – проти.
Камчатний.
17:23:50
КАМЧАТНИЙ В.Г.
Камчатний, „Блок Юлії Тимошенко”, Харківщина.
Безумовно, „Блок Юлії Тимошенко” буде підтримувати цей законопроект, тому що для нас дуже важливо подальше поглиблення відносин і зміцнення наших відносин з братським казахським народом, у тому числі у питання секретного обміну інформації.
Але у нас є питання до представника Служби безпеки України. Чи не настав час вам вибачитись перед Прем`єр-міністром України, можливо, і у відносинах із Казахстаном була якась державна зрада з боку Прем`єр-міністра України, в якій ви її звинуватили. Коли ви вибачитесь за ці безпідставні звинувачення уряду України у зраді інтересів України?
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги. У нас не передбачені запитання, відповіді – скорочена процедура. Переходимо до голосування законопроекту номер 0079 про прийняття за основу і в цілому Закону України про ратифікацію Угоди між Кабінет Міністрів та Урядом Республіки Казахстан. Прошу всіх підтримати Кабінет Міністрів і Казахстан.
17:25:01
За-240
Колеги, дякую.
Прошу показати по фракціям. Партія регіонів – 6, „Блок Юлії Тимошенко” – 153 – не допрацьовуєм, „Наша Україна – Народна Самооборона” – 61, комуністи – 0, „Блок Литвина – 20. Дякую, колеги.
Наступний законопроект 0081. Прошу Микола Миколайович. Микола Миколайович, давайте 0078 – Угода з Пакистаном, а потім перейдем на наступну угоду.
ГАЛАМБА М.М. Шановні народні депутати, на ваш розгляд подається проект Закону про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Ісламської Республіки Пакистан про взаємну охорону секретної інформації. Зазначений міжнародний договір розроблено на виконання доручення Кабінету Міністрів України з метою створення правових засад для поглиблення співробітництва між Україною та Пакистаном у сфері національної безпеки та охорони правопорядку по лінії протидії тероризму, наркобізнесу, міжнародним злочинним угрупованням, а також при здійсненні військово-технічного співробітництва.
Угоду підписано в листопаді 2006 року. Угода за своїм змістом повністю відповідає міжнародній практиці, забезпечує виключно рівноправний, партнерський характер взаємовідносин між сторонами, зобов'язаними вживати необхідних заходів щодо охорони отриманої або спільно створеної у ході співробітництва секретної інформації.
Проект Закону України щодо ратифікації зазначеного міжнародного договору погоджено без зауважень. За висновком Міністерства юстиції України проект закону відповідає нормам Конституції України. Витрат з Державного бюджету на реалізацію цього закону та угоди не передбачається. Таким чином, угода після набрання нею чинності буде сприяти підвищенню ефективності взаємовигідного співробітництва України з Ісламською Республікою Пакистан. Прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Прошу сідати.
Олег Григорович, будь ласка.
17:27:17
БІЛОРУС О.Г.
Комітет у закордонних справах також уважно розглянув проект Закону 0078 про ратифікацію Угоди між Кабміном України і Урядом Ісламської Республіки Пакистан про взаємну охорону секретної інформації і вважає, що така ратифікація є необхідністю для створення правових засад захисту секретної інформації і для стимулювання політичного, економічного, військового, науково-технічного співробітництва.
Додаткових витрат Державний бюджет не понесе. Головне науково-експертне управління підтримує ратифікацію, вважаючи її відповідною національним інтересам України. Прошу підтримати рекомендаційне рішення Комітету в закордонних справах про ратифікацію цієї угоди.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олег Григорович.
Колеги, нема бажань два „за, два „проти”?
Є? Прошу, будь ласка, записуємося. Камчатний.
17:28:33
КАМЧАТНИЙ В.Г.
Камчатний, "Блок Юлії Тимошенко", Харківщина.
Безумовно, питання обміну секретною інформацією України і Пакистану є надзвичайно важливим, і ми при голосуванні з відповідальністю віднесемось до цієї теми. Але я вдруге звертаюсь до цього пана Галамби. Я офіцер Служби безпеки України в запасі, колишній. Я як офіцер офіцера вас закликаю. Якщо ви офіцер, вибачтесь перед Прем'єр-міністром за те, що 5 хвилин тому вимагав від вас. Це ганьба для вас як офіцера.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую колезі Камчатному. Переходим до процедури голосування.
Шановні колеги, ставиться на голосування про прийняття за основу і в цілому законопроекту 0078 – ратифікація Угоди між Кабміном та Урядом Ісламської Республіки Пакистан. Прошу голосувати, колеги.
Зупиніть процедуру голосування! (Ш у м у з а л і)
Я ще раз ставлю питання на голосування. Я вибачусь. А ви проголосуйте, а потім зайдете до мене в кабінет, ми потім всьо влаштуєм. Добре, дорогі друзі?
Колеги! У мене в кабінеті зустрінемся: колега Камчатний, заступник голови Служби безпеки наш колега Галамба і всі офіцери СБУ чинні, ті, які були, і ті, які будуть. Я вас прошу проголосувати за законопроект.
Іван Григорович! (Ш у м у з а л і) Іван Григорович! Я прошу вас, я ставлю на голосування законопроект.
Ставлю на голосування законопроект 0078. Прошу голосувати. Пакистан тут ні до чого. Прошу голосувати. А потім до мене в кабінет зайдете.
17:30:40
За-103
Рішення не прийнято.
Ой, Господи! Дай, Боже, розуму! Олег Григорович, включіть. Ну, це ж ви не на своєму місці. Хочете слова – встаньте. Будь ласка, з мотивів голосування.
17:31:16
БІЛОРУС О.Г.
Шановні колеги, дорогі мої БЮТівці, „регіонали” і „українці”! Ми з вами не в театрі оперети – ми з вами в найвищому органі влади України. Що про нас будуть говорити і думати ісламський світ, Пакистан, де ми шукаємо своїх партнерів торгово-економічних, якщо сьогодні ж інформація піде про цей скандал, нічим не спровокований? Я закликаю вас всіх не грати з великими державами світу, бо ми також потребуємо ратифікацію наших законопроектів в їх парламенті. Я був у Туреччині і з великою натугою добивався ратифікації шести законопроектів парламентом Турції, Туреччини.
Прошу повернутись і серйозно віднестись до цього, рамочного, законопроекту.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! Андрій Анатолійович, я вас знаю як мудрого чоловіка. Як колишній міністр закордонних справ я прошу – потім ми з’ясуємо усі стосунки, - але нератифікація цього акту буде мати дуже серйозні наслідки. Все, дальше я не говорю нічого.
Я прошу, колеги повернутися до голосування. Да, Андрій Анатолійович. Включіть Андрію Анатолійовичу Кожем’якіну мікрофон.
17:32:37
КОЖЕМ’ЯКІН А.А.
Шановний Арсеній Петрович, шановні колеги! Олег Григорович, ми проголосуємо за цей законопроект тільки тому, що ви нас попросили про це. Сьогодні представляє Службу безпеки України в котрий раз, в котрий раз вже багато років виконуючий обов’язки пан Наливайченко. Ми хотіли б побачити цю людину на трибуні хоч один раз.
Сьогодні прийшов пан Галамба – людина, яка, дійсно, досить поважна, вона очолює всю контррозвідку в Україні. Ви знаєте, ця контррозвідка – вона працює проти шпигунів. І в тому числі вони, цей підрозділ, цей підрозділ розробляв і перевіряв інформацію щодо так званого шпіоноскандалу з Прем’єр-міністром. Ми б хотіли почути якісь слова, їх нема. Їх нема і не буде, це погано. Тому наша політична сила, скажімо, так себе і веде в цій ситуації.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановний Андрій Анатолійович, я думаю, що це питання ми обов’язково розглянемо в окремому режимі. Я вас повідомляю, що виконую чий обов’язки голови Служби безпеки знаходиться у Донецьку на збіговиську СБУ. Там загальна нарада ваших колег, Андрій Анатолійович, загальна нарада. Тому я прошу вас, ставлю на голосування про повернення до голосування щодо питання про ратифікацію.
Колеги, я прошу голосувати.
17:34:13
За-234
Тепер ставлю на голосування про прийняття за основу і в цілому законопроекту 0078. Прошу голосувати.
17:34:35
За-237
Дякую персонально Андрій Анатолійович, вам і всім колегам депутатам.
Переходимо до наступного законопроекту 0081. Микола Миколайович, прошу. Будь ласка, будь ласка.
ГАЛАМБА М.М. Шановні народні депутати, на ваш розгляд подається проект Закону про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Королівства Норвегія про захист інформації з обмеженим доступом. Зазначений міжнародний договір розроблений на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2004 року з метою створення правових засад для обміну інформацією з обмеженим доступом в ході співробітництва між Україною та Норвегією. Угоду підписано у вересні 2006 року. Угода забезпечує виключно рівноправний партнерський характер взаємовідносин між сторонами, зобов’язує вживати необхідних заходів щодо охорони отриманої або спільно створеної у ході співробітництва інформації з обмеженим доступом.
Проект Закону України щодо ратифікації зазначеного міжнародного договору погоджено без зауважень. За висновками Мінюсту проект Закону відповідає нормам Конституції України, витрат з Державного бюджету на реалізацію цього закону не передбачається. Ратифікація угоди не тягне за собою прийняття нових або коригування існуючих законодавчих актів України. Отже, угода після набрання нею чинності буде сприяти підвищенню ефективності взаємовигідного співробітництва України з Королівством Норвегія.
Дякую за увагу і прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Микола Миколайович.
Олег Григорович, будь ласка.
17:36:42
БІЛОРУС О.Г.
Комітет у закордонних справах розглянув проект Закону України про ратифікацію угоди між Кабінетом Міністрів (підкреслюю) України і урядом Соціалістичної Республіки В’єтнам про взаємну охорону секретної інформації, документ 0082.
Ратифікація даної угоди також зумовлена необхідністю створення правових засад захисту інформації, обмін якою здійснюється між сторонами в ході політичного, економічного, військового, науково-технічного співробітництва. Державний бюджет не несе додаткових витрат. Головне науково-експертне управління підтримує ратифікацію як таку, що відповідає національним інтересам.
Комітет з національної безпеки і оборони також рекомендує Верховній Раді ратифікувати зазначену угоду.
Прошу підтримати рекомендаційне рішення Комітету у закордонних справах і ратифікувати цю угоду.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Колеги, переходимо до голосування?
Два „за”, два „проти”. Записуємося. Бондаренко Володимир.
17:38:14
БОНДАРЕНКО В.Д.
Шановні колеги, шановний Арсенію Петровичу і шановні слухачі! Інцидент, який щойно відбувся в залі стосовно голосування, повинні ми всі розуміти однаково: ми не проти ратифікації того чи іншого акту, який сьогодні пропонується. Мова йде про специфічну ситуацію, яка виникла у зв’язку з тим, що ці проекти доповідає людина, яка є заступником виконуючого обов’язки голови СБУ і який специфічну розробляв, очевидно, операцію або очолював по дискредитації Прем'єр-міністра України Юлії Тимошенко. Тому в залі реакція з нашої фракції абсолютно негативна на його появу на цій трибуні.
І тому ми не проти співробітництва з Пакистаном. Ми проти того, щоб люди, які носять високі звання офіцерські, ганьбили свою офіцерську честь такими розробками таких дискредитуючих матеріалів. Щоб в Україні ми не поверталися до 37 року, щоб образ Берії не виникав на трибуні Верховної Ради і таке інше. Тому було поставлено так питання.
Я зробив це роз’яснення свідомо, знаючи про те, що дехто не зрозумів чому так голосувалося. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тарас Чорновіл, будь ласка.
17:39:27
ЧОРНОВІЛ Т.В.
Шановні колеги, я би був дуже вдячний, якби з теми міжнародної політики ратифікації ми прибрали повністю внутрішню політику. Просто треба читати міжнародні договори.
У цьому договорі розписано чітко процедуру. А що ж це за такі страшні таємниці, якими ми обмінюємося? Про якісь політичні речі, ще щось? Ні, обмінюємося інформацією при допомозі у кримінальних справах. А це конфіденційна інформація. Для цього виписано. Обмінюємося інформацією, там, де міждержавні готуються угоди, іде конфіденційна інформація. Якщо вона випливе на зовні, втрати будуть для обох сторін, у тому числі для України. Обмінюємося попередніми планами по візитах, по забезпеченню безпеки осіб, які, скажімо, приймають участь у візитах, і велетенська кількість інших речей.
Цей закон не визначає навіть саме коло речей. Є теми, які в одній країні і в другій визначені як конфіденційна або секретна інформація. І саме в законі, в договорі обумовлено, яким чином передається інформація, які особи безпосередньо цим займаються, як врешті-решт маркуються конверти із секретною інформацією. Як ми можемо це все перетворювати на політику і десь це принижувати у міжнародних відносинах. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги.
Олег Григорович, я хотів би ще раз нагадати, що мова йде про ратифікацію угоди з Норвегією, 0081.
Колеги, ставиться на голосування законопроект за основу і в цілому 0081 ратифікація Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Королівства Норвегія. Прошу голосувати.
17:41:13
За – 239.
Прошу показати по фракціях. Партія регіонів – 3, "Блок Юлії Тимошенко" – 154, "Наша Україна - Народна Самооборона" – 62, комуністи – 0, "Блок Литвина" – 20.
Прошу 0082. Миколо Миколайовичу, прошу.
ГАЛАМБА М.М. Шановні народні депутати, на ваш розгляд подається проект Закону про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Соціалістичної Республіки В'єтнам про взаємну охорону секретної інформації. Зазначений міжнародний договір розроблено на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 12 червня 2000 року. Угоду підписано 21 жовтня 2005 року. Угода за своїм змістом повністю відповідає міжнародній практиці, забезпечує виключно рівноправний партнерський характер відносин між сторонами, зобов’язує вживати необхідних заходів щодо охорони отриманої або спільно створеної в ході співробітництва секретної інформації. Проект закону України щодо ратифікації зазначеного міжнародного договору погоджено без зауважень. За висновком Мін’юсту проект закону відповідає нормам Конституції України. Витрат з Державного бюджету на реалізацію цього закону не передбачається. Ратифікація угоди не тягне за собою прийняття нових або коригування існуючих законодавчих актів. Отже угода після набрання нею чинності буде сприяти підвищенню ефективності взаємовигідного співробітництва між Україною та Республікою В’єтнам. Дякую за увагу і прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Олег Григорович. Будь ласка. Ви доповідали вже В’єтнам, тому, якщо можна, коротко.
17:43:03
БІЛОРУС О.Г. Я доповідав цю угоду, але я хочу звернути увагу керівників урядових організацій, що ця угода, як і багато інших, проходить у нас процедуру ратифікації 3,5 роки. А є угоди, які чекають на ратифікацію по шість років. В нормальній державі це не нормально. Давайте наводить порядок в нашій договірній практиці. Комітет в закордонних справах просить Верховну Раду прийняти ратифікаційне рішення. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, є бажання висловлюватися? Немає.
Ставлю на голосування про прийняття за основу і в цілому законопроекту 0088, ратифікацій Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Соціалістичної Республіки В’єтнам. Прошу голосувати.
17:44:05
За-237
Рішення прийнято. Дякую.
І останній законопроект. Прошу, Микола Миколайович, прошу вас.
ГАЛАМБА М.М. Шановні народні депутати, на ваш розгляд подається проект Закону України про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіка Албанія про взаємну охорону секретної інформації.
Зазначений міжнародний договір розроблено на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 18 березня 2003 року. Угоду підписано 5 лютого 2008 року. Угода за своїм змістом повністю відповідає міжнародній практиці, забезпечує виключно рівноправний партнерський характер взаємовідносин між сторонами.
Проект Закону України щодо ратифікації зазначеного міжнародного договору погоджено без зауважень. За висновками Мін’юсту проект закону відповідає нормам Конституції України. Витрат з Державного бюджету реалізація закону не потребує. Ратифікація угоди не тягне за собою прийняття нових або корегування існуючих законодавчих актів України.
Отже, угода після набрання нею чинності буде сприяти підвищенню ефективності взаємовигідного співробітництва України з Республікою Албанія. Дякую за увагу. Просив би підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Олег Григорович, будь ласка.
17:45:35
БІЛОРУС О.Г.
Комітет в закордонних справах розглядав і цю угоду і в основному підтримує положення, які представив нам доповідач. Але варто сказати, що в нас дискусія професійна і без зауважень з боку Комітету у закордонних справах ніколи не буває і не буде.
Головне, що ця угода рамочна, що вона підписана з країною, яка скоро стане важливою для нас як партнер, хоч і невеликою країною, як тут говорилося. Державний бюджет не понесе додатково навантаження. Науково-експортне управління вважає, що вона відповідає національним інтересам України. Комітет з питань національної безпеки і оборони також підтримує ратифікацію цієї угоди. Прошу підтримати рекомендаційне рішення комітету і ратифікувати угоду з Албанією.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, є два „за”, два „проти”? Немає? Є. Колеги, я прошу, вже будемо голосувати. Просить два ”за”, два „проти”, давайте записуйтесь.
Кириленко Іван Григорович.
17:47:00
КИРИЛЕНКО І.Г.
Прошу передати слово Юрію Прокопчуку, депутату.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, слово Прокопчуку.
17:47:05
ПРОКОПЧУК Ю.В.
Шановні колеги, безперечно, всі законопроекти, ми надалі, це важливо, будемо підтримувати, але я прошу вибачення, вимушений під час проведення інших питань оголосити те, що які жахи відбуваються в нас в країні і саме з енергетикою, яка була колись приватизованою і продана в чужі руки.
Повідомляю, буквально декілька годин назад була відключена Коряцька районна лікарня Рівненщини від електроенергії. Зараз там знаходяться дев’ять новонароджених, чотири людини в реанімації відповідно в тяжкому стані і, безперечно, дані дії керівництва невтручання голови адміністрації обласної і районної, це є як злочин проти територіальної громади і взагалі проти України.
Я роблю з цієї трибуни запит до Генерального прокурора і до всієї прокуратури, надати належну оцінку і відповідно притягнути до кримінальної відповідальності тих, хто у цьому винен. Люди в цьому невинні. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
ПРОКОПЧУК Ю.В. І негайно включіть світло в Корецькій районній лікарні. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Володимир Олександрович, ви хочете також щось сказати? Включіть мікрофон ще колезі Яворівському і колезі Камчатному. Будь ласка, немає проблем, колеги, у нас часу досить.
17:48:26
ЯВОРІВСЬКИЙ В.О.
Арсеній Петрович, я люблю ваш гумор, мабуть, ніхто його так не любить і не розуміє, як я. Так, що тут у нас все зрозуміло.
Я просто хотів принагідно нагадати, що Албанія, справді, дуже симпатична і показова держава. Подивіться, вони… Здавалося б, ну справді, бідна країна, з їхнім там Цеденбалом, якщо не помиляюся. Пам’ятників було більше, ніж у нас Леніну. Але на сьогоднішній день... (Ш у м у з а л і) Да, да, це Монголія, да.
Через те я це веду до того, що вони на сьогоднішній день… різниці немає ніякої між тими і тими. Але на сьогоднішній день вони вже давно в Євросоюзі. Вони фактично вже на сьогоднішній день є у НАТО. І все це через те, що фактично у них монолітна влада на відміну від нас влада монолітна і через те їх сьогодні вже прийнято в усі європейські структури.
А цю ратифікацію ми підтримуємо обов’язково тому, що Прем’єр-міністр не була в Албанії і через те, я думаю, що пан Галамба не вів розслідування по Албанії щодо національної зради Прем’єр-міністра.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Камчатний ви також? Включіть ще мікрофон Камчатного.
17:49:46
КАМЧАТНИЙ В.Г.
Дякую, Арсенію Петровичу. Чомусь не спрацювала кнопка, хоча там повинно було два „за” висвітитися, я натискав її.
Я не буду згадувати про пана Галамбу, хай він уже заспокоїться, досить його згадувати прізвище. Я просто хочу сказати про інше. Я керівник Групи „Дружби” міжпарламентської між Україною і Албанією. Я був у цій країні і хочу закликати всіх проголосувати за. Це, дійсно, невеличка рамкова угода, але я хотів би звернути увагу Міністерство закордонних справ на те, що надзвичайно великий потенціал є розвитку наших відносин з Албанією, а на сьогодні в Албанії немає навіть нашого посольства.
Ці функції виконує посольство в Греції, пан Цибух. Це треба надзвичайно швидко робити, там дуже є багато позитивних і перспективних справ і тем в розвитку відносин з Албанією. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, колеги. Завершилося обговорення.
Ставлю на голосування про прийняття за основу і в цілому законопроекту 0084, надання згоди на обов’язковість міжнародного договору, а саме: Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Албанія.
Прошу голосувати.
17:51:14
За-237
Рішення прийнято.
У нас сьогодні надзвичайно активна робота трьох фракцій і я хотів би подякувати і „Блоку Литвина”, „Нашій Україні – Народній Самообороні” та „Блоку Юлії Тимошенко” за те, що завдяки діяльності саме цих трьох фракцій були пройдені всі акти законодавства.
Тепер, колеги, увага! Тільки що в мене відбулося декілька телефонних розмов з керівниками комітетів, останній з Терьохіним. Значить, готова порівняльна таблиця до законопроекту Президента України щодо подолання наслідків світової фінансової кризи.
Завтра о 9-ій ранку остаточне засідання комітету. В 9.30 я запрошую до себе керівників трьох комітетів, керівників фракцій і уряд.
Я зразу хотів би зазначити народним депутатам України, які бажають працювати, але інколи засідання парламенту не відкривається вчасно. Ми відкриємо о 10-ій засідання і точно нам треба буде з керівниками фракцій ще попрацювати годину над узгодженим варіантом рішення.
Тому, таблиця готова, засідання комітету буде завтра о 9-ій ранку, в 9.30 у мене зустріч керівників фракцій і уряду, і керівників комітетів, в 10 відкриваємо засідання зразу з годинною перервою і на 11-ту годину будемо розглядати перший президентський законопроект.
Дякую. Оголошую закритим пленарне засідання.