ЗАСІДАННЯ ВІСІМНАДЦЯТЕ
Сесійна зала Верховної Ради України
18 жовтня 2011 року, 16 година
Веде засідання Перший заступник Голови Верховної Ради України А.І.МАРТИНЮК
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, прошу підготуватись до реєстрації. Увімкніть
систему "Рада". Реєструємось.
16:00:08
У сесійній залі зареєстровано 355 карток народних депутатів. Вечірнє
засідання Верховної Ради оголошую відкритим.
Шановні колеги, ми з вами маємо розглянути низку законопроектів, які
сьогодні зранку були включені до порядку денного. І в розкладі засідань на
сьогодні ви бачили: о 16 годині ми маємо розглянути питання про усунення
неузгодженостей у тексті прийнятого Закону України про внесення змін до Закону
України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (щодо стабілізації
роботи авіаційного комплексу).
Відповідно до вимог Регламенту Голова Верховної Ради підписав пропозиції до цього законопроекту, суть якого зводиться до наступного. Це відповідно до статті 131-ї: що у Додатку № 2 до зазначеного закону у найменуванні бюджетної програми за кодом програмної класифікації видатків та кредитування Державного бюджету 2601 520 слова "статутних фондів" замінити словами "статутних капіталів". І доповнити підпункт 2 пункту 1 закону словами: "У зв’язку з внесенням змін до Додатку № 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" встановити, що додаткові кошти, передбачені цим законом за бюджетною програмою за кодом програмної класифікації видатків та кредитування Державного бюджету 2601 520, спрямовуються виключно на погашення зобов’язань Харківського державного авіаційного виробничого підприємства перед закритим акціонерним товариством "Азербайджан Хава Йоларі" та здійснення витрат щодо виконання відповідних договорів". Ось такі узгодженості відповідно до статті 131 закону.
Я ставлю на голосування пропозицію про прийняття цих… про врахування редакційних неточностей для остаточного підписання законопроекту про державний… про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік". Реєстраційний номер законопроекту 9228. Прошу голосувати.
16:03:07
За-248
Рішення прийнято. Дякую. Внесли ми питання щодо неузгодженості.
Слухається питання: проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (щодо Держрезерву), реєстраційний номер 9233. Є пропозиція розглянути його за скороченою процедурою. Прошу підтримати.
16:03:47
За-213
Пропозиція підтримана.
Доповідає заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Павленко Володимир Петрович. Підготуватися Баранову. Будь ласка.
ПАВЛЕНКО В.П.
Шановний Адаме Івановичу, шановні народні депутати! На ваш розгляд вносить проект Закону про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет на 2011 рік".
Зазначеним законопроектом пропонується збільшити обсяг видатків загального фонду бюджету на 602,2 тисячі гривень за бюджетною програмою державного агентства резерву, керівництво управління у сфері державного резерву, за рахунок збільшення обсягу доходів бюджету на таку суму шляхом внесення відповідних змін до додатку 1 – "Доходи Державного бюджету України на 2011 рік" та до додатку № 3 – "Розподіл видатків Державного бюджету на 2011 рік" до Закону "Про Державний бюджет на 2011 рік".
Необхідність прийняття законопроекту обґрунтовується потребою покриття дефіциту фінансування держрезерву та створення умов для виконання ним в повному обсязі покладених на нього функцій контролю та управління у сфері державного бюджету. Прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Сідайте, будь ласка.
Баранов Валерій Олексійович, будь ласка, думка комітету.
БАРАНОВ В.О. Доповість від комітету Лук'янов, будь ласка.
ГОЛОВУЮЧИЙ. З'явилися помічники головуючого вже на засіданні.
Співдоповідачем на сесії Верховної Ради України з цього питання пропонується голова Комітету Верховної Ради України з питань бюджету Баранов, підпис: голова комітету Баранов. Ні, нехай Лук'янов доповідає, але ви ж мене не ставте… Будь ласка.
16:06:11
ЛУК'ЯНОВ В.В.
Шановний Адаме Івановичу! Шановні народні депутати і запрошені! У Комітеті з питань бюджету на засіданні 4 жовтня розглянуто поданий урядом проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" за номером 9233.
Законопроектом пропонується збільшити обсяг видатків загального фонду бюджету на 602 тисячі гривень за бюджетною програмою Державного агентства резерву керівництва та управління у сфері державного резерву за рахунок збільшення на таку суму обсягу податку на додану вартість звезених на територію України товарів.
Положення законопроекту є збалансованим щодо показників Державного бюджету, джерел покриття додаткових видатків державного бюджету є реалістичним.
Міністерство фінансів не заперечує проти прийняття зазначеного законопроекту. Головне науково-експертне управління апарату Верховної Ради в цілому підтримує внесену законодавчу пропозицію.
Слід зауважити, що законопроект не враховує зміни до Закону "Про Державний бюджет на 2011 рік", внесених законом 3768 від 22 вересня (щодо виплати заробітної плати шахтарям) та прийнятих Верховною Радою 6 жовтня поточного року відповідно до законопроекту 9228 (щодо стабілізації роботи авіаційного комплексу). Отже, потребуватимуть відповідного уточнення загальні показники державного бюджету у підпункті 1 розділу першого та підсумкові рядки додатку першого та другого з урахуванням озвучених вище змін.
За наслідками розгляду комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді проект Закону про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (9233) за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, будь ласка.
ЛУК'ЯНОВ В.В. Та в цілому як закон з урахуванням пропозицій, викладених у поданні бюджетного комітету до Верховної Ради. Прошу підтримати рішення Комітету з питань бюджету.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Сідайте, будь ласка.
Є бажаючі взяти участь в обговоренні? Крім Чорноволенка інші наполягають? Цибенко. Будь ласка, Чорноволенко.
16:08:55
ЧОРНОВОЛЕНКО О.В.
Народний депутат України Олександр Чорноволенко, Народний Рух України. Шановні друзі, оце нам такий яскравий приклад, як ми збільшуємо обсяги загального фонду бюджету, по суті, по скороченій процедурі. Немає значення на яку суму, має значення сам прецедент.
Я зараз би задав доповідачам питання, власне кажучи, заступнику міністра, який, до речі, від нас вже пішов. Сидить. Добре. Нехай скаже, які це товари ми завезли такі, що не могли передбачити, що їх необхідно було завезти? Чи це китайська гречка, яку нам казали, що це не за бюджетні кошти було завезено, чи то якісь інші товари? Бо так прорахуватися і завезти товари до державного резерву, я так зрозумів, взагалі з-за кордону, це просто абсурдно. Якщо немає грошей, якщо вони на це не передбачені, то й не треба було завозити. А якщо вони так потрібні для України, то необхідно було передбачити минулого року і ми би за це проголосували обговоривши.
А зараз ми не знаємо, які товари, ми не знаємо для чого це робилося, який результат там був досягнутий. І чи нема тут взагалі кримінальної справи, бо цілком можливо, чи товари зовсім не були потрібні в Україні. І ми два – "за", два – "проти", без питань, без нічого, намагаємось обговорювати.
Тому я вважаю, що слід припинити таку процедуру, зараз цей законопроект відхилити. Потім нормально це розглянути на комітеті, коли побачили, що і голова, і заступник комітету не дуже прагнули доповідати цей закон, бо самі не дуже чітко розуміли, для чого це все потрібно. Так він і на комітеті розглядався. А після того, по повній процедурі обговорити у Верховній Раді і тоді з чистим серцем відхилити його як такий, що наносить шкоду економіці України. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Так, будь ласка, Цибенко.
16:10:58
ЦИБЕНКО П.С.
Дякую. Фракція комуністів, Петро Цибенко. Шановні колеги, шановні громадяни України! Фракція Компартії України буде підтримувати зміни до Державного бюджету на 2011 рік в тій частині, яка передбачена. Бо ми виходимо з того, що будь-яка держава має мати певні стратегічні резерви, які могли б забезпечувати функціонування держави, всіх її структур і громадян України на випадок чи то стихійного лиха, чи якихось надзвичайних ситуацій. Але перш ніж поповнювати Державний бюджет України, в тому числі в цьому розумінні, треба дати відповідь: а чи не станеться і далі так, як останнім часом траплялось досить часто навкруги державного резерву. Бо останнім часом щось дуже часто у нас державний резерв розкрадається: розікрав – втік, розікрав – втік.
Ви знаєте, поповнення державного бюджету в цій частині наштовхує мене на питання, що виникає запитання: чи хто буде швидше – чи держава поповнювати свої резерви, чи деякі, даруйте, "миші" із цього державного резерву розкрадати його. То я хочу сказати про те, що, підтримуючи тезу про необхідність поповнення державного резерву і певних коштів до бюджету в цьому плані, ми все-таки, фракція Компартії України, хоче почути, а які зроблені запобіжники для того, щоб в черговий раз цей державний бюджет, цей державний резерв не було розкрадено, і не виявилось, що Верховна Рада опиняється знову перед необхідністю його поповнювати. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую.
Шановні колеги, обговорення питання завершено. Я хотів би лише звернути вагу увагу на наступне. Давайте не шукати чорної кішки там, де її немає. Мова йде лише про те, щоб збільшити суму видатків на управлінські функції: що в них не вистачає на телефони, в них не вистачає на проведення контрольно-ревізійної роботи і так далі і тому подібне. Тому, ну, в тому числі. Не міг заступник міністра говорити про закупівлю товарів, тому що тут йде мова про зовсім інші речі, і все тут нормально.
Я ставлю на голосування пропозицію комітету: прийняти за основу в цілому з урахуванням висновків пропозицій комітету законопроект за номером 9233 про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік". Прошу голосувати.
16:13:59
За-263
Дякую. Закон прийнятий.
Розглядається питання, немає по процедурі, подивіться в Регламенті. Розглядається питання: проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо виплати одноразової грошової допомоги при звільненні військовослужбовцям, особам рядового та начальницького складу) (реєстраційний номер 9171, 9171-1), і з мотивів немає.
Є пропозиція розглянути за скороченою процедурою. Прошу голосувати.
16:14:48
За-223
Рішення прийнято.
Будь ласка, законопроект за номером 9171, Петро Симоненко. І підготуватися Кузьмуку.
16:15:10
СИМОНЕНКО П.М.
Шановні колеги, у зв'язку з набуттям чинності
з 1 жовтня 2011 року пенсійної реформи пропонується терміново прийняти
законопроект 9171 про внесення змін до деяких законів України (щодо виплати
одноразової грошової допомоги при звільненні військовослужбовцям, особам
рядового та начальницького складу), який виправляє навмисно допущену помилку,
завдяки якій представники силових відомств при звільненні будуть отримувати
вихідну допомогу в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення, а не
в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний
календарний рік служби. Винайдена Міністерством соціальної політики України на
чолі з Тігіпком редакція зазначених законів, коли після слів "в розмірі 50
відсотків місячного грошового забезпечення" не передбачені слова "за
кожний повний календарний рік служби" зменшує, як мінімум, у 10 разів
одноразову грошову допомогу військовослужбовцям.
Враховуючи те, що військовослужбовці Збройних Сил України укладали свої
перші п'ятирічні контракти з державою в жовтні-грудні 2006 року, намагання в
такий спосіб, єзуїтський спосіб, позбавити їх вихідної допомоги, вже в
поточному році повністю відповідають логіці славнозвісного урядового
законопроекту 9127 щодо ліквідації повноцінних пільг. Тобто проблема зрозуміла.
Чисельні звернення до фракції комуністів якраз свідчать, що військові вимагають
повернути ту норму, яка була у попередніх законах.
Що я хотів би запропонувати ще додатково до того тексту, який у вас є, шановні. Я хотів би запропонувати вам, що другим пунктом відзначити, що дія зазначеного закону поширюється на військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу, які звільнилися зі служби, починаючи з 1 жовтня 2011 року. Чому? Бо ми готували цей проект, ви бачите, у вересні. І якщо б ми у вересні розглянули, то цю…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте.
СИМОНЕНКО П.М. То якщо б ми у вересні розглянули, то цю норму не треба було б записувати. Але сьогодні, як ви бачите, вже середина жовтня. І дехто почав оформлюватися за новим пенсійним законодавством. Тому я прошу якраз добавити ось цю норму, яка повністю врегулює тоді всі ці проблеми. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Голова комітету з питань національної безпеки і оборони Анатолій Степанович Гриценко.
16:17:54
ГРИЦЕНКО А.С.
Шановний Адаме Івановичу! Шановні колеги! Це та ситуація, де нам не треба ділитися на владу і опозицію, треба швидко виправити помилку. Помилку, яка була допущена, на превеликий жаль, трьома апаратами. Уряду, який вносив, Верховної Ради і Президентського, коли підписував.
І зараз справді, офіцери, які звільняються, замість 30 тисяч отримують півтори тисячі. У всіх силових структурах! І проклинають армію і нас з вами разом.
Тому два законопроекти, які були внесені, автори – Симоненко і Кузьмук, хто читав, абсолютно ідентичні. На комітеті було прийнято рішення взяти за основу законопроект Кузьмука. Відверто скажу, я голосував законопроект Симоненка, бо він був першим. Але більшість прийняла рішення рекомендувати за основу законопроект Кузьмука. Будь-який, який прийме зала, буде правильним. І я просив би, якщо є згода, для того, щоб ми швидко виправили помилку із застереженням, які висловив Петро Миколайович, якщо ми доручимо юридичному управлінню спільно з комітетами технічні речі врегулювати і прийняти його в цілому сьогодні. Нам подякують люди за те, що ми вчасно визнали помилку і її виправили. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Є необхідність обговорювати? Запишіться. Михайло Чечетов.
16:19:27
ЧЕЧЕТОВ М.В.
Уважаемый Адам Иванович! Уважаемые коллеги!
Анатолий Степанович абсолютно прав, здесь никакой политики нет. И здесь нужно
просто принять разумное решение. Я думаю, здесь будет большинство голосов,
практически 300 голосов. И здесь абсолютно идентичные законопроекты и
уважаемого Петра Николаевича, и бывшего министра обороны Александра Ивановича
Кузьмука.
Ну, коль уже комитет
поддержал законопроект Александра Ивановича Кузьмука, то мы то же самое
предлагаем поддержать решение комитета в части голосования за законопроект,
который направлен, подготовлен, Александром Ивановичем Кузьмуком. Хотя я, еще
раз повторяю, не умаляю значимости и законопроекта Петра Николаевича Симоненка.
А в целом мы с вами дадим возможность исправить ту ошибку и принять серьёзное
решение, вне всякой политики, которое внесет элемент справедливости, прежде
всего в войска. Спасибо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, Александровська.
16:20:32
АЛЕКСАНДРОВСЬКА А.О.
Прошу передать слово
коллеге Бевзу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, генерал Бевз.
БЕВЗ В.А. Я хотів би сказати, шановні колеги, що це якраз той випадок, коли завдяки Тігіпку і Міністерству соціальної політики, вроді би як вони забули включити цю категорію в пенсійне забезпечення, сьогодні приходиться окремим народним депутатам, в тому числі і народному депутату Симоненко і Кузьмуку, це питання вирулювати.
Але хотів би повідомити про те, що за 2011, 2012, 2013 рік із лав Міністерства оброни, міліції і інших силових структур буде звільнено в результаті адміністративної реформи біля 80 тисяч чоловік. Так от, 80 тисяч військовослужбовців дійсно отримали б по півтори тисячі вихідної допомоги – це ганьба для держави і для нинішнього уряду, і в тому числі і відомого ініціатора Тігіпка. Тому, я вважаю, що на сьогодні треба підтримати законопроект Симоненка 9171 в, так би мовити, і за основу і в цілому. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, Гривковський – не наполягає.
Матвієнко Анатолій.
16:21:48
МАТВІЄНКО А.С.
Українська республіканська партія
"Собор", Блок "Наша Україна – Народна самооборона".
Адаме Івановичу, я думаю, що це яскравий приклад того, як ми дуже добре можемо коментувати Регламент, але самі, хто керує, або хто модерує на засіданні сесії, його не дотримуємося. Якщо ви пам'ятаєте, як народилась ця проблема, то вона народилася в результаті того, що пенсійне законодавство ми приймали вночі, коли у цьому залі взагалі вже не було людей, і пропустили слово "кожен рік", так само і про переведення годинника, про що говорить, що Верховна Рада перетворюється на якусь, я не знаю, клоунаду, а не на серйозність.
І я хочу до вас звернутися. Ви не популяризуйте порушення Регламенту, коли є хоч у одного депутата зауваження до другого читання, ви по Регламенту не маєте права ставити закон на голосування в цілому. Чим ви керуєтеся, не зрозуміло.
Стосовно цього законопроекту. Я думаю, що треба віддати належне, що треба повернути те, що було допущено при прийнятті пенсійного законодавства, слово "кожний рік" пропущене, і Симоненко зареєстрував свій проект першим. Тому, очевидно, не треба зараз знову ж ховатися за якийсь пафос і пріоритетність регіонів, а погодитись з тим, що треба підтримати проект Симоненко і проголосувати його у першому читанні і в цілому. Я думаю, що саме так ми можемо поступити і будемо праві. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. От ходили б ви частіше на засідання, більше мені робили зауважень, а я справніше вів би засідання. Я бачив, як ви ходите. Я порівняно від вас на кожному засіданні буваю, тому я бачу.
Шановні колеги, зараз ми будемо голосувати, але, користуючись нагодою, я хотів би звернути увагу на чисто етичні моменти нашої роботи.
Шановні колеги, давайте будемо вести себе нормально. Неетично бути плагіатом. Я не називаю авторів, але так не робиться і так робити не можна, бо не один раз, на жаль, у нас так: не встигне один написати закон, як другий точно його переписує, аби засвітитися. Тому, будь ласка, ми люди серйозні, я думаю, це нас не красить, це нас абсолютно не красить.
Тому давайте, будь ласка, я ставлю на голосування законопроект за номером 9171 про внесення змін до деяких законів України (щодо виплати одноразової грошової допомоги при звільненні військовослужбовцям, особам рядового на начальницького складу. Прошу голосувати.
16:24:50
За-86
По фракціях, будь ласка. Партія регіонів – 5, "Батьківщина" – 2, "Наша Україна – Народна самооборона" – 12, комуністів – 25, "Реформи" – 20, Народна Партія – 20, позафракційні – 2.
Аналогічний закон тільки за іншим номером 9171-1 я ставлю на голосування. Прошу підтримати.
16:25:34
За-277
Шановні колеги, була пропозиція, якщо ми підтримаємо, то щоб врахувати ту поправку, ту пропозицію, яку вносив доповідач по першому законопроекту.
Будь ласка, мікрофон Симоненка.
16:25:49
СИМОНЕНКО П.М.
Симоненко, фракция коммунистов. Я к своему проекту закона, который полностью переписан просто слово в слово Кузьмуком, хочу дополнить то, что должно быть дополнено в связи с тем, что мы не в сентябре рассматриваем, а в октябре этот проект закона. Вторым пунктом этого проекта закона я предлагаю записать обязательную норму: "Дія зазначеного закону поширюється на військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу, які звільнилися зі служби, починаючи з 1 жовтня 2011 року", тобто з дня, коли у нас почала діяти пенсійна реформа. І таким чином, ми виправимо ту помилку, яка була припущена навмисно відносно цієї дуже, так скажемо, серйозної категорії наших громадян.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, якщо не буде заперечень, давайте з таким доповненням з дорученням Головному юридичному управлінню врахувати юридичні і редакційні норми, проголосувати законопроект за номером 9171-1 із доповненням, яке вніс Симоненко, в цілому як закон. Прошу голосувати.
16:27:14
За-275
Дякую. Закон прийнято.
Слухається питання – проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (щодо виплати заробітної плати робітникам держпідприємства Топаз м.Донецьк). Законопроекти за номером 9217, 9217-1.
Є пропозиція розглянути за скороченою процедурою.
16:27:53
За-215
Пропозиція підтримана.
Будь ласка, законопроект представляє… свій законопроект представляє Петро Володимирович Мельник. Будь ласка. Підготуватися Кравченко.
16:28:33
МЕЛЬНИК П.В.
Шановний Адаме Івановичу! Шановні колеги! Комітет з питань бюджету сьогодні на своєму засіданні розглянув законопроект про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2011 рік" за номером 9217-1.
Законопроектом пропонується передбачити Державному агентству з управління державними корпоративними правами та майном кошти для надання державної фінансової підтримки Державній акціонерній холдинговій компанії "Топаз" шляхом надання безвідсоткової довгострокової позики у обсязі 40 мільйонів гривень.
Джерелом покриття додаткових витрат Державного бюджету
пропонується визначити збільшення на відповідну суму надходжень податку на
додану вартість з ввезених на територію України товарів, що є реалістичним,
враховуючи стан надходжень цього податку до Державного бюджету. За
січень-вересень поточного року планові
показники на звітний період з податку на додану вартість з ввезених на територію
України товарів перевиконано на 5,3 мільярда гривень або на 8,6 процента.
Законопроект є збалансованим за показниками надходжень та витрат
Державного бюджету. Водночас слід звернути увагу, що Верховною Радою України 6
жовтня поточного року та сьогодні прийнято закони, якими внесено зміни до
Закону про Державний бюджет на 2011 рік за бюджетними показниками, а відтак
потребують відповідного коригування показники законопроекту.
Також слід зазначити, що у Додатку №2 до законопроекту не зазначено
підсумкового рядка – "всього", - який належить визначити відповідно
законодавчої пропозиції.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради у своєму
висновку до законопроекту зазначає про доцільність отримання висновку Кабінету
Міністрів щодо цього законопроекту та висловлює ряд зауважень та пропозицій.
Міністерство фінансів не заперечує щодо прийняття цього законопроекту.
Комітет прийняв рішення: рекомендувати Верховній Раді України законопроект за
номером 9217-1 за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу та
в цілому як закон з урахуванням таких змін.
У проекті закону бюджетні показники у підпункті 1…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, доповідачем, вірніше, співдоповідачем по цих
законопроектах стоїть інший член комітету. Ви поки щодо доповідаєте свій
законопроект. Їх є два. Ви розумієте, тоді спочатку ви свій законопроект, а
потім думку комітету. Ну, навіщо ви… я не розумію, чи Комітет Регламенту треба
в Комітет фінансів направити, бюджету, чи що? Тут доповідач – Лук’янов у мене,
а не Мельник. Мельник доповідає по своєму законопроекту. Поки що присядьте,
будь ласка, поки що присядьте, будь ласка.
Кравченко Микола. Так, тепер хто від комітету: Лук’янов чи Мельник? Будь
ласка.
16:31:44
МЕЛЬНИК П.В.
Пропонується у проекті закону бюджетний показник у підпункті 1 розділ I та показники у Додатку № 1 до законопроекту зазначити з урахуванням прийнятого Верховною Радою України 6 жовтня 2011 року Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (щодо стабілізації роботи авіаційного комплексу) та інших законопроектів щодо внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2011 рік". Додаток номер 2 до законопроекту доповнити рядком "всього" та визначити показники, які враховують запропоновані законопроектом зміни.
Враховуючи зазначене, Комітет з питань бюджету разом з Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради необхідно внести необхідні уточнення до додатків законопроектів у разі його прийняття при оформленні на підпис Голові Верховної Ради.
Прошу підтримати рішення комітету з урахуванням озвученого. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Обговорювати будемо? Запишіться. Будь ласка. Карпук.
КАРПУК В.Г.
Володимир Карпук. Прошу передати Павлу Жебрівському.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Павло Жебрівський.
16:33:08
ЖЕБРІВСЬКИЙ П.І.
Шановні колеги! Зарплату потрібно платити. "Топаз" – шикарне українське підприємство, яке насправді робить "Кольчугу" і інше, навігаційне обладнання, яке є високоінтелектуальним, високотехнологічним виробництвом. Але сьогодні дивує підходи…
Я розумію, що колега Кравченко, який подавав свій законопроект, він бачив, що є проблеми із виплатою заробітної плати, він хотів неначе допомогти. Але дивує від представника законопроекту, представника влади. Фактично, я розумію, що це написаний законопроект Міністерством промполітики чи зараз державна агенція.
Замість того, щоб в це підприємство дати замовлення, зробити так, щоб підприємство заробляло гроші, зробити так, щоб це підприємство працювало і заробляло, і воно може заробляти і повинно заробляти, ми сьогодні дофінансовуємо.
Я думаю, що такий підхід без техніко-економічного обґрунтування, без розуміння, на що ж у кінці кінців давши тих 40 мільйонів гривень, ми виходимо, і наскільки це підприємство реально буде окрасою української економіки, військово-промислового комплексу і взагалі української економіки, досить важко сказати. Просто латання дир, і такого даємо відчіпного, але зовсім немає ніякої потуги для того, щоб усвідомити і зробити кроки для того, щоб такі підприємства, як "Топаз" насправді були прибутковими, а вони зобов’язані бути прибутковими, і давали людям можливість заробляти гроші. І насправді український ВВП суттєво підвищився не за рахунок продажі слябів чи інших сировинних придатків, а насправді за рахунок високотехнологічної продукції.
Я думаю цей законопроект є в якійсь мірі популістським для "Тореза", але жодним чином не вирішує те питання, яке він повинен вирішувати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Алла Александровська.
16:35:09
АЛЕКСАНДРОВСЬКА А.О.
Александровская, фракция коммунистов, город Харьков.
Уважаемые коллеги, конечно же, этот законопроект нужно поддерживать. Точно так же, как мы бы поддержали и проект закона, внесенный моим товарищем по фракции Кравченко Николаем Васильевичем, который тоже касается урегулирования проблемы с долгами по заработной плате на этом предприятии.
Проблема очень серьезная, и сегодня в бюджетном комитете мы этот вопрос обсуждали и говорили, что нужно потребовать от правительства, чтобы они все-таки проинформировали о том, каким же образом будет решаться проблема не только этого, очень важного, стратегически важного для нас оборонного предприятия, но и вообще предприятий и не только оборонного комплекса.
Сегодня коммунисты Украины проводят акцию: "Работа, защита, зарплата". У нас работа – это общественные приемные. И мы принимаем людей, которые приходят к нам с этими проблемами, с проблемами долгов по заработной плате, невыплаченными средствами при увольнении работника. И я рада, что хотя бы этим законопроектом мы урегулируем один небольшой вопрос.
Но такие же проблемы существуют и в моей Харьковской области, такие же долги по заработной плате существуют и на заводе Шевченко, на заводе "Хемс" и на серьезном оборонном предприятии – заводе имени Малышева. Поэтому рассматривая этот законопроект, и конечно же поддерживая, я предлагаю его поддержать. Я обращаю внимание, что правительство здесь предложило и поддержало, вернее, интересный механизм, который позволяет решить эту проблему, но это не решает проблему отрасли оборонной в целом и не лишает проблему долгов по заработной плате в Украине в целом.
Поэтому я от фракции коммунистов настаиваю на том, что правительство должно на одном из дней правительства в пятницу, не в эту, так в следующую, доложить нам всем, как собирается оно решать проблемы с долгами по заработной плате. Потому что одним законом по конкретному предприятию вопрос не решишь, и не можем мы вносить законопроекты по каждому предприятию в отдельности. Есть проблемы, которые правительство должно решать в целом.
Поэтому фракция коммунистов будет голосовать, но обращать внимание на необходимость урегулирования проблемы в Украине.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Смітюх Георгій.
16:37:22
СМІТЮХ Г.Є.
Прошу передати слово Сухому.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ярослав Сухий.
16:37:28
СУХИЙ Я.М.
Дякую. Шановні колеги, мою точку зору поділяє народний депутат України Григорій Смітюх, тому ми домовилися, що я озвучу нашу позицію.
Справа в тому, що розгляд законопроекту дає нам привід вивчити і проаналізувати стан роботи державних казенних підприємств. Якщо ми зараз на такому високому рівні вже говоримо про заборгованість по зарплаті, то уявіть собі, що там відбувається. Справа навіть не в тій заборгованості по заробітній платі, справа в тому, як, яка, не дивно, має місце, справа в тому, як держава використовує потенціал державних казенних підприємств.
Для прикладу. Запорізьке державне казенне підприємство "Іскра". Шановні колеги, "Євро-2012" з бюджету на це щастя пішло вже майже 100 мільярдів гривень. Скажіть, будь ласка, чи залучено до реконструкції українських аеропортів Державне казенне підприємство "Іскра"? Нуль. А може "Топаз"з унікальними кольчугами? Нуль. То ви мені вибачте, це не практика і не політика до державних казенних підприємств. А може держава чи уряд, в кінці кінців, дали право запорізькому Державному казенному підприємству "Іскра" самостійно виходити на міжнародний ринок, самостійно укладати контракти, самостійно займатися поставкою своєї продукції запасних частин? Нічого подібного.
Я пам’ятаю свої диспути з Валерієм Іванович Мальовим, царство йому небесне, коли ми намагалися пробити все-таки право Державне казенне підприємство, аби вони мали можливість самим розпоряджатися своїми знаряддями, особливо поставкою запасних частин. Був період, коли Запорізьке державне казенне підприємство "Іскра" виходило з біди виробляючи, виготовляючи інвалідні коляски. Їх і зараз, ці інвалідні коляски не замовляє уряд, бо має можливість десь закупити на стороні, напевно, з якимись бубновими інтересами.
Ще одне. Запорізьке державне казенне підприємство Титано-магнієвий комбінат – ізюминка, "ляля" української економіки. Де вона зараз, в якому вона стані?
Колеги, я пропоную цей законопроект …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, обговорення питання завершено.
Я прошу не лінуватись записуватись. Можна записатись? Можна записатись.
Каплієнко, одна хвилина. Немає мотивів, є фракція, від якої…
16:39:47
КАПЛІЄНКО В.В.
Дякую. Шановні колеги, депутатська група "Реформи заради майбутнього", включаючи сьогодні обидва законопроекти, виходила з наступного. Дійсно, "Топазу" треба допомагати. Дійсно, підприємство, яке на слуху. Дійсно, підприємство, навіть через яке Україна отримала певні санкції. Пам'ятаєте, це наші "кольчуги".
Але два законопроекти лежать зовсім в іншій площині. Перший – нібито хоче допомоги (9217), але з порушенням чотирьох законів. Другий хоче допомогти, але не визначає, а в яком фінансово-економічному стані знаходиться "Топаз", якими активами він володіє і звідки взагалі виникла ця заборгованість.
І у разі, якщо одне державне підприємство не розраховується з іншим і через це страждає робочий колектив, то може варто прикласти якихось зусиль, щоб взяти до відповідальності тих державних посадовців, які працюють на цих підприємствах.
Не дивлячись на це, депутатська група "Реформи заради майбутнього" підтримує в першому читанні законопроект 9217-1 з урахуванням того, що ми звернемо увагу на те, що державне підприємство повинно дбати про…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, шановні колеги, обговорення питання завершено. Але я ще раз наполягаю і прошу авторів, суб'єктів законодавчої ініціативи. Ну, майже кожен законопроект, який стосується змін до бюджету, переписуємо так, як каже бюджетний комітет. Тому я звертаюсь до всіх, хто пише і в тому числі до Кабінету Міністрів, крім Міністерства фінансів, інші відомства, коли ви пишете законопроекти і втручаєтесь в державний бюджет, перш за все проведіть консультації з профільним комітетом, як правильно написати для того, щоб ми потім постійно не редагували в ході розгляду. Ще раз наголошую, це стосується і Кабінету Міністрів, крім Міністерства фінансів, і це стосується, на жаль, наших колег.
Я ставлю на голосування пропозицію про прийняття за основу законопроекту 9217, законопроект Кравченка. Хоча тут, колеги, дійсно прав комітет. Тут є ідея законопроекту, але вона, на жаль, не реалізована, комусь ці гроші підуть. Але ставлю на голосування 9217.
16:42:23
За-34
Не підтримано.
Тоді 9217-1 я пропоную підтримати пропозицію комітету: прийняти в цілому як закон з урахуванням пропозицій комітету. Прошу голосувати.
16:42:51
За-261
Веде засідання Голова Верховної Ради України В.М.ЛИТВИН
ГОЛОВУЮЧИЙ. "За" – 261. Закон, ми закон приймали, да? Закон прийнято. Дякую.
Шановні народні депутати, шановні колеги, оголошується до розгляду проект Закону про внесення змін до Закону України "Про захист суспільної моралі". Доповідач – народний депутата України Павло Унгурян. Співдоповідач – голова підкомітету Комітету з питань свободи слова та інформації Володимир Іванович Ландік.
Комітет пропонує розглядати питання за скороченою процедурою. Прошу голосувати.
16:43:50
За-219
Рішення прийнято.
Так, Павло Якимович, будь ласка.
16:43:58
УНГУРЯН П.Я.
Шановні колеги, вашій увазі пропонується дуже важливий закон для нашої держави, для нашого суспільства. Це фактично у новій редакції ось такої товщини підготовлений Закон про захист суспільної моралі.
Останній закон, який був проголосований ще майже 10 років тому, фактично дав змогу нам в Україні наводити лад у справі захисту наших дітей, захисту молоді, підлітків, українських сімей у справі суспільної моралі. Тому, на жаль, сьогодні українське суспільство, український інформаційний простір стали занадто відкритими для різного роду бруду, для різного року порнографії, для різного роду руйнівних факторів української нації.
Саме тому виникла потреба в тому, щоби вдосконалити законодавство на цю тему. Я дуже радий, що теми суспільної моралі, захисту моралі і духовності нашого суспільства здатні об'єднувати український політикум, здатні об'єднувати Верховну Раду. Наприклад, під цим законом як співавтори підписалися депутати з усіх парламентських фракцій, із фракції Партії регіонів – це Юлія Льовочкіна, Володимир Олійник і Григорій Самофалов. Це фракція "Наша Україна", це фракція Комуністичної партії, це фракція Народної Партії, фракція "БЮТ" і фракція НУНС, тобто всі парламентарі делегували цих представників для співавторства в цьому дуже важливому законі.
Що, власне, цей закон має на меті? Привести у відповідність наше законодавство із технічним прогресом, який дозволяє, на жаль, сьогодні дуже серйозно злочинним угрупуванням, дільцям, які наживаються на горі дітей, на горі батьків, розповсюджувати ганебну інформацію…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, будь ласка.
УНГУРЯН П.Я. через різні засоби інформаційного впливу. Саме тому багато термінів, багато понять приводяться у відповідність і блокується можливість такого розповсюдження. Це дуже і дуже важливо і комітет пропонує підтримати в першому читанні, взяти за основу. Прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Володимир Іванович Ландік, будь ласка, від комітету, голова підкомітету Комітету з питань свободи слова та інформації.
16:46:46
ЛАНДІК В.І.
Шановний головуючий! Шановні колеги! На думку авторів законодавчої ініціативи, прийняття нової редакції Закону України про захист суспільної моралі та внесення змін до деяких законодавчих актів України дозволить перетворити сферу захисту суспільної моралі у надійний механізм захисту інформаційного простору України від продукції, що негативно впливає на суспільну мораль.
Адже, з огляду на призначення цього закону, передбачені ним новації мають встановити правові основи захисту суспільства від розповсюдженої продукції, що негативно впливає на суспільну мораль.
Законопроектом пропонується також врегулювати окремі суспільні відносини, які складають предмет регулювання інших законодавчих актів. Зокрема діяльності Національної комісії України з питань захисту суспільної моралі.
До загальних недоліків законопроекту слід віднести стиль викладення деяких законодавчих пропозицій у спосіб, який не власний правовим нормам. Тому ця законодавча новела має декларативний характер.
Також в документі зустрічається повтор одних і тих же положень. Але це все можна врегулювати в другому читанні.
Комітет розглянув законопроект про внесення змін до Закону України про захист суспільної моралі, (реєстраційний номер 1732), внесений народними депутатами Унгуряном, Мовчан, Григорович та іншими. І ухвалив рекомендувати Верховній Раді України прийняти його в першому читанні за основу. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам також, Володимире Івановичу.
Шановні колеги! Прошу записатись на обговорення цього питання. Будь ласка, прізвища народних депутатів виведіть на табло. Юлія Ковалевська, фракція Партії регіонів.
16:48:42
КОВАЛЕВСЬКА Ю.С.
Юлія Ковалевська, фракція Партії регіонів. Шановні колеги, протягом тривалого часу в суспільстві накопичувалися і складалися, і формувалися певні духовно-моральні цінності, що згодом стали етичними нормами. Але, на жаль, останнім часом ці надбання багатьох поколінь знецінилися.
Всупереч традиціям нашого народу розкутість граничить із розпустою, свобода із вседозволеністю. Все більшого масштабу набувають пияцтво, наркоманія, расизм, насилля та жорстокість. Все вищезгадане знищує духовність, християнські і національні традиції, руйнує інститут сім'ї.
В Україні з 2003 року діє Закон "Про захист суспільної моралі", що встановлює правові основи захисту суспільства від розповсюдження продукції, яка негативно впливає на суспільну мораль. Автори проекту вважають, що він застарілий і потребує удосконалення. Слушна думка, але слід зауважити при тому, що і запропонований проект має низку недоліків, які детально прописані у висновку Головного науково-експертного управління.
На моє глибоке переконання визначення термінів у законах повинно бути більш чітким. Автори ж проекту пропонують, наприклад, декілька тверджень, які треба дуже серйозно доопрацьовувати. Статті 5, 7, 9 законопроекту носять суто декларативний характер. Вже попередній виступаючий казав, що пропонується створити спеціальний колегіальний державний орган, нацкомісію України з питань захисту суспільної моралі, але це відноситься до повноважень Президента України і відбувається за поданням Прем'єр-міністра.
Недоліків чимало, але проблема морального занепаду нашого суспільства стоїть надто гостро щоб зволікати і шляхи її вирішення треба шукати сьогодні і зараз, адже назріла ситуація, коли суспільну мораль необхідно захищати вже на законодавчому рівні, бо це вже йдеться про подальшу долю держави. Я пропоную взяти його за основу і доопрацювати до другого читання. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Степан Давимука, фракція "БЮТ - "Батьківщина".
16:50:49
ДАВИМУКА С.А.
Шановні колеги! В останні роки інформаційні технології розвиваються надзвичайно бурхливо і тому подібні закони вимагають періодичного корегування. За останній час набралося дуже багато інформації про ті небезпеки, які власне йдуть з інформаційного простору України. І, на жаль, інформаційний простір України є відкритий для всіх вітрів, тому потрібні структури, потрібні механізми відповідного захисту і відповідної державної політики в цьому плані. Кожна держава має в тій чи іншій мірі прямі або опосередковані механізми захисту свого інформаційного простору. Тому цей закон, ця пропозиція є актуальною, її терба підтримати. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Литвин передає право на виступ Олегу Зарубінському, так? Будь ласка.
16:52:04
ЗАРУБІНСЬКИЙ О.О.
Олег Зарубінський, фракція Народної Партії. Шановний Володимире Михайловичу, шановні колеги, правильно зазначали попередні виступаючі, що у законопроекті є недоліки – це факт, як, відверто кажучи, у будь-якому системному, комплексному проекті закону, який подається до першого читання, бо легше внести два слова у вигляді змін до чогось, ніж сформувати об'ємний, системний законопроект. Але в ньому є багато позитивів, які, мені здається, дають можливість нам підтримати його для подальшого розгляду у другому читанні.
Серед таких позитивів я виділив би те, про що ще не говорили, для того, щоб не повторюватись. У статті 10 законопроекту забороняється вживання нецензурних, лайливих і брутальних слів у продукції друкованих засобів масової інформації, теле- і радіопрограмах, що розповсюджуються протягом ефірного часу у добовому відрізку з 6.00 до 23.00 годин.
Відверто кажучи, мені здається, що цю норму можна було і на цілу добу поширити, бо не зрозуміло, чому з телеекранів нормальні люди з нормальною психікою, не хворі повинні весь час чути лайку, нецензурщину у буквальному сенсі цього слова. Причому, чим далі розвивається, наприклад, телеринок, тим більше цієї нецензурщини. Можливо, вона комусь подобається, можливо, хтось спілкується тільки такою мовою, але не треба поширювати це на всіх громадян України. Це категорична вимога, і правильно, законопроекту, щоб з телевізорів не лунали оці ганебні фрази, ганебні слова. Я наполягаю на тому, що це правильна норма у законопроекті.
Як правильна норма у законопроекті і те, що постійне педалювання, я би навіть сказав смакування сцен насильства, натуралізму кривавих сцен, це є просто неприпустимо. І це є не тільки, шановні автори законопроекту, в художніх творах, це є в новинах. Якщо ви подивитеся на деякі наші центральні канали …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, завершуйте.
ЗАРУБІНСЬКИЙ О.О. Якщо ви подивитесь на деякі наші центральні, підкреслюю, канали, то там формується сітка таким чином. Спочатку 10-15 хвилин показуються жертви ДТП в натуралізованому вигляді, очевидно, за Фрейдом, щоб всіх злякати. Страх, він же найбільше діє, людина приковується до телебачення. Так рейтинги робить свої телебачення, це ганебна практика. Другий сюжет: мати з'їла свою дитину. Третій сюжет подібного роду і так далі. Це треба припиняти колись.
Дякую суб'єктам законодавчої ініціативи.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. (Оплески)
Так, будь ласка, Геннадій Самофалов, мікрофон.
16:55:09
САМОФАЛОВ Г.Г.
Уважаемый Владимир
Михайлович, уважаемые коллеги! Я не буду говорить по сути законопроекта, он
действительно системный, объемный. Я хочу сказать одно, что он не просто
появился вдруг. Инициативной группой из 42 человек, где академики, доктора
наук, педагоги, психологи, юристы, философы, 3 года работали над этим проектом
закона. И сегодня он получился в принципе нормальным.
Да, там есть некоторые
недостатки, особенно технические правки. Я думаю, что ко второму чтению мы их
почистим и исправим. Поэтому я просил бы поддержать в первом чтении этот проект
закона. Спасибо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Микола Кульчинський, будь ласка, мікрофон.
16:55:49
КУЛЬЧИНСЬКИЙ М.Г.
Шановні колеги, шановний Володимире Михайловичу! Я мушу висловити свою позицію, і вона незвична для тих виступів, які звучали переді мною. Бо я глибоко переконаний, що дорога в пекло вимощена добрими намірами. Із часів Савонароли всі, хто боровся за мораль, ця боротьба кінчалася вогнищами інквізиційними або спаленням книжок, концтаборами німецькими і сталінськими, советскими. Через те до цього законопроекту треба підходити дуже обережно. Я пропонував би його відправити на доопрацювання, оскільки щоб з водою не вихлюпати і дитину.
Оскільки ми можемо, і це особливо для демократичного суспільства особлива цінність під маркою боротьби із порнографією чи… і такими неморальними іншими речами, так би мовити, придушувати свободу слова. Це торкається Інтернету. Ці статті не дуже точно виписані.
Далі. Я хочу дізнатися, що таке агресивний націоналізм. Чому це скрізь вживається саме цей термін. В той же час як "великодержавний шовінізм", який є в Україні певною загрозою й по сьогоднішній день, і "расизм" – ці терміни відсутні в багатьох речах, а це речі, які для України важливі на сьогодні, бо український націоналізм, я підкреслюю, на сьогодні зберігає свою демократичну роль, бо він відстоює права української нації, яка віками була переслідувана і компенсаторних механізмів українська держава для українців ще й не створила. Отже ж… і багато інших речей є в цьому законопроекті, який насторожує.
Насторожує, що суспільство втратить і певні принципи свободи слова, і ми мусимо тут діяти за таким принципом: свобода інформації не мусить… свобода слова не мусить звужуватися в жодному разі.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, будь ласка.
КУЛЬЧИНСЬКИЙ М.Г. Отже прошу підтримати мою пропозицію і відправити законопроект на доопрацювання і більш серйозного ставлення до багатьох питань, які висловлені… понять, які висловлені в законопроекті. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Євген Царьков, фракція комуністів.
16:58:31
ЦАРЬКОВ Є.І.
Фракция коммунистов будет
голосовать за этот законопроект и
выступила соавтором этого законопроекта. Но я хочу одни цитату прочитать, чтобы
все понимали, что идет сегодня война между капиталом и моралью. И вот один из
гуру телевидения – Константин Эрнст – недавно сказал следующее, это прямая
фраза: "Современное телевидение должно предлагать свои услуги любому
клиенту, как уличная проститутка, оно должно быть убедительным. Никто больше не
будет относиться к нам, как к церкви, куда нужно приходить в определенное время
и день. Телеканалы – это не кинотеатр с большими красочными постерами, которого
остается лишь озаботить продажей билетов. Мы будем преследовать людей повсюду,
любыми средствами, как спецназ".
И, действительно, сегодня они это и делают: они разрушают
нашу мораль. И, конечно же, этот закон не "кодекс строителей
коммунизма", но это один шаг к тому, чтобы понимать, что без цензуры,
нормальной цензуры, которая есть в каждом цивилизованном обществе, наше
общество будет разложено в кратчайшие сроки. И вспомните даже советскую
цензуру, которая пускала все доброе: и Джека Лондона, и Твена, - и оберегала
нас от всего этого мусора, который с Запада на нас сыплется.
Поэтому просим поддержать законопроект. Ко второму
чтению…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні
депутати, обговорення законопроекту завершено. Комітет пропонує прийняти за
основу. Головне науково-експертне управління вважає за доцільне рекомендувати
направити законопроект на доопрацювання.
Шановні народні депутати, ставлю на голосування спочатку пропозицію про
прийняття за основу проекту Закону про внесення змін до Закону України
"Про захист суспільної моралі" (реєстраційний номер 7132). Прошу
голосувати.
17:00:23
За-276
Рішення прийнято. Дякую.
Шановні народні депутати, оголошую до розгляду проект Закону про внесення змін до Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів України щодо вдосконалення процедур здійснення конфіскації (реєстраційний номер 9208). Доповідач – міністр юстиції Лавринович Олександр Володимирович.
Є пропозиція, шановні колеги, розглянути питання за скороченою процедурою. Прошу голосувати.
17:01:03
За-218
Рішення прийнято.
Прошу підготуватися від комітету.
ЛАВРИНОВИЧ О.В. Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати! Проект Закону, запропонований для вирішення питань, які у нас накопичилися протягом певного часу, які стосуються конфіскації майна, і є наслідком рекомендацій групи "Держава проти корупції" після звіту, який вони оприлюднили після відвідання України.
Представленим законопроектом пропонується внести зміни до Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів. Ми таким чином забезпечуємо виконання оціночного звіту, і на сьогодні можливість призначення спеціальної конфіскації у нас передбачена безпосередньо в статтях або в частинах статей, особливої частини Кримінального кодексу і лише за окремі злочини, серед яких можна назвати порушення авторського права і суміжних прав, контрабанду, вивезення, виготовлення або збут і розповсюдження порнографічних предметів і деяких інших.
При цьому застосування спеціальної конфіскації допускається лише щодо майна, яке використовувалося з метою вчинення злочину або було предметом злочину і виключно після набрання законної сили обвинувальним вироком.
Положення проекту забезпечує єдиний підхід до застосування спеціальної конфіскації. Для цього пропонується вилучити із санкцій всіх статей особливої частини Кримінального кодексу положення, які дозволяють їх застосовувати.
У той же час кодекс доповнюється новим розділом "Спеціальна конфіскація", норми якого є імперативними та універсальними. Згідно з пропонованими положеннями вказаного розділу Кримінального кодексу спеціальна конфіскація застосовується судом не залежно від виду вчиненого злочину та обов’язково в усіх випадках, коли гроші, цінності або інше майно, одержані внаслідок вчинення злочину або є доходами від такого майна, коли призначались для фінансування або матеріального забезпечення злочинів, або винагороди за їх вчинення, або були предметом злочину крім тих, що були об’єктом злочинних дій в цьому…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Мікрофон, будь ласка.
ЛАВРИНОВИЧ О.В. У цьому випадку вони повертаються власнику або законному володарю.
Хочу сказати, що внесення цих змін дозволить нам систематизувати загальний підхід і концептуально змінити підхід щодо конфіскації у третіх осіб не залежно від того, чи був вирок, чи ні, якщо доведено, що ці засоби були використані з метою скоєння злочину, під час скоєння злочину, або стали прибутком чи здобутком внаслідок вчинення злочину. Прошу підтримати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Від комітету буде виступати Володимир Лещенко, будь ласка.
17:04:08
ЛЕЩЕНКО В.О.
Шановний Володимире Михайловичу! Шановні народні депутати! Проект Закону України про внесення змін до Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів України щодо вдосконалення процедури здійснення конфіскації (реєстраційний номер 9208), поданий Кабінетом Міністрів України надійшов для опрацювання до комітету лише 27 вересня 2011 року. А висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради надійшов лише сьогодні.
З наведених вище причин даний законопроект комітетом не розглядався. Але члени комітету встигли висловити свої думки. У першу чергу слід відмітити, що проект за своїм змістом є таким, що потребує ретельного вивчення. Крім того, оскільки запропоновані зміни можуть торкатися значної частини суспільства, то може виникнути необхідність його громадського обговорення.
Також необхідно зазначити, що згідно висновку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України за результатами розгляду в першому читанні, законопроект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Експерти висловили низку слушних зауважень і пропозицій, в яких, в тому числі, вбачається, що законопроект потребує внесення змін до глави 83 Цивільного кодексу України. Зміни до якої проектом не запропоновані, а отже, не будуть предметом розгляду в першому читанні, що призведе до порушення статті 116 Регламенту Верховної Ради України.
З урахуванням викладеного, Верховній Раді України пропонується повернути даний законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи, тобто Кабінету Міністрів України, для детального доопрацювання. Прошу підтримати цю пропозицію. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, прошу записатися на обговорення цього питання.
Будь ласка, Григорій Смітюх фракція Партії регіонів.
17:06:29
СМІТЮХ Г.Є.
Шановний Володимире Михайловичу, шановні колеги! Я особисто буду голосувати проти цього закону. І саме з тих позицій, що таке враження, що вводиться дуже багато розуміння того, що треті особи після введення таких норм, які пропонуються цим законопроектом, можуть в незаконний спосіб позбавлені законного, так сказати, законним майном, яке вони внаслідок тих, чи інших процесів були, набули права власності. Це одне питання.
І друге питання. Якщо ми сьогодні говоримо про декриміналізацію нашого суспільства, а особливо в економічній сфері, то це закон ніяк не впливає або полегшує відповідальність тих чи інших осіб, які безпосередньо мають відношення до скоєння злочинів.
Я погоджуюся з тією позицією, що безперечно, що деякі норми, які потребують сьогодні вдосконалення цієї процедури внаслідок того, якщо законну силу набрав той, чи інший вирок суду, який вступив в законну силу, то, безперечно, правоохоронні органи повинні мати прозору і ясну процедуру. Але я задаю собі питання, чи цим законом набуває такої практики, що це ясність, чіткість, і так далі, і так далі, коли людина, саме людина-громадянин, забезпечує свої права, згідно Конституції України. На мій погляд, вона не відображає. Тобто, з однієї сторони, ми полегшуємо роботу правоохоронним органам, а, з іншої сторони, на мій погляд, ми погіршуємо право людини відстоювати свої права, в тому числі і в судовому порядку.
Тому я призиваю за цей закон не голосувати, а відправити цей закон на повторне перше читання. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тарас Чорновіл.
17:08:09
ЧОРНОВІЛ Т.В.
Шановний Володимире Михайловичу, шановні колеги народні депутати України. Наша депутатська група після тривалої дискусії дійшла висновку, що даний законопроект не покращує ситуацію.
Перше, його форма, оформлення виписання передбачає вже проблеми. Тому що дійсно потрібно вносити зміни до інших законопроектів. Це процедура, яку ми не можемо пройти по 116 статті.
Але є інший момент, який теж, крім всього іншого, що було сказано зараз перед цим паном Григорієм Смітюхом, я хотів би наголосити. Нас турбує той момент, що там, де має бути чітко розподілено все, щоб не було більше можливості якогось суб'єктивного підходу, крайнє суб'єктивного, цей суб'єктивний підхід фактично формується. До цього в принципі в нашому Кримінальному кодексі виписувалося по кожній статі, по якій може бути застосована конфіскація. Очевидно, що треба провести ще раз аналіз, по яких статтях треба добавити, по яких зняти. Натомість вводиться в принципі непогана, її загалом можна підтримати, норма про спеціальну конфіскацію, але вона робиться як універсальна. А дальше – на розгляд слідчого, на розгляд судді чи по статті застосовувати цю конфіскацію, чи ні. Ті норми, які виписані в цьому законі, вони не дають, на наш погляд, достатньої певності, що не буде певних зловживань і корупційних дій.
Тому ми вважаємо, що законопроект заслуговує на увагу, але у вигляді доопрацювання або повторного першого читання. Треба уникнути тих проблем, які можуть погіршити ситуацію для громадян України.
Наша депутатська група, підтримуючи ідею того, що в ході загальної декриміналізації злочинів, переведення відповідальності на саме на грошову, на фінансову, що ми при цьому всьому не повинні створити умов, при яких може появитися негатив для громадян. Саме суб'єктивне застосування закону. Ми вважаємо, що закон треба відправити на доопрацювання.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, хто ще наполягає на виступі? Не бачу.
Шановні колеги, ставлю на голосування
пропозицію про прийняття за основу проекту Закону про
внесення змін до Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів України
щодо вдосконалення процедур здійснення конфіскації (реєстраційний номер 9208).
Прошу голосувати.
17:10:49
За-244
Рішення прийнято.
Шановні народні депутати, пропонується вашій увазі проект Закону про
внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011
рік" (щодо збору за забруднення навколишнього природного середовища).
Доповідач голова Комітету з питань бюджету Баранов Валерій Олексійович.
Шановні колеги, давайте розглянемо це питання за скороченою процедурою.
Прошу голосувати за цю пропозицію.
17:11:29
За-229
Будь ласка.
17:11:37
БАРАНОВ В.О.
Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати, мною та
народним депутатом Пеклушенком внесено на розгляд Верховної Ради проект Закону
про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011
рік" за реєстраційним номером 9294.
Законопроект розроблено з метою створення умов для цільового використання коштів, які надходять у поточному році до державного та місцевих бюджетів від збору за забруднення навколишнього природного середовища. Такий збір справлявся до 2011 року, зараховувався він до спеціального фонду державного бюджету – 30 процентів і місцевих бюджетів – 70 процентів та був джерелом формування відповідно державного і місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища. Податковим кодексом зазначений збір тепер не встановлено. І замість нього запроваджено екологічний податок. Але відповідно до "Перехідних положень" цього кодексу, в поточному році зараховується цей збір за останній звітний період 2010 року та суми в рахунок погашення податкового боргу у порядку та на умовах, які діяли до цього 2011 року.
За даними Казначейства, протягом січня-вересня надходження даного збору до зведеного бюджету становили 417 мільйонів гривень. У тому числі і до державного бюджету 125 мільйонів, і місцевих бюджетів – 292 мільйонів гривень.
Однак, Законом "Про Державний бюджет на 2011 рік" збір за забруднення навколишнього природного середовища не визначено джерелом доходів спеціального фонду. Тому законопроектом передбачено у спеціальному фонді державного бюджету 30 процентів збору за забруднення навколишнього природного середовища у сумі 125 мільйонів гривень і спрямуванням на здійснення природоохоронних заходів.
Положення закону є збалансованими. Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради підтримує цю ініціативу. Міністерство фінансів підтримує. Комітет з питань бюджету сьогодні підтримав цей законопроект.
Під час розгляду додатково підтримана пропозиція про доповнення зазначеного законопроекту нормою щодо уточнення…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Мікрофон будь ласка.
БАРАНОВ В.О. Щодо уточнення напрямку використання субвенцій місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій для бюджету міста Донецька.
Крім того, в даному законопроекті потрібно уточнити підсумкові показники доходів і видатків державного бюджету відповідно до останньої редакції Закону про бюджет на 2011 рік, з урахуванням прийнятих законопроектів про внесення змін до нього. Насамперед щодо стабілізації роботи авіаційного комплексу, який ми сьогодні прийняли та сьогодні додатково вже прийнятих до розгляду цього законопроекту.
Поряд з тим, необхідно редакційно уточнити назву збору і запропоновані зміни до статті 7 Закону "Про Державний бюджет на 2011 рік". Комітет ухвалив таке рішення: рекомендувати Верховній Раді проект Закону про внесення змін за номером 9291 до бюджету прийняти за основу і в цілому.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, сідайте.
Шановні колеги, нема потреби обговорювати це питання? Мова йде про те, щоб кошти були використані на місцях для того, щоб вони дали відповідну користь. Комітет пропонує прийняти цей законопроект за основу і в цілому.
Я ставлю на голосування пропозицію про… Відмініть голосування. Будь ласка, Кирило Куликов, мікрофон.
17:15:15
КУЛИКОВ К.Б.
Я як член бюджетного комітету підтримую ці законопроекти, це дійсно комітетом було розглянуто і це важливо. Але, на жаль, вас не було, ми розглядали інший законопроект про, 9217-1 і 9217. Так от закон 9217, комуніста Кравченка, він мав на увазі перерахунок 10 мільйонів на підприємство "Топаз". І Міністерство фінансів зробило висновок, що цих коштів немає.
А коли ми голосували і проголосували в цьому залі за законопроект 9217-1, там було 40 мільйонів і ці 40 мільйонів ми знайшли. То в мене просте запитання до Міністерства фінансів. Що дійсно відбувається, яким чином може відбуватись ситуація, коли 10 – немає, а 40 – є? Дуже дякую, перепрошую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Я попрошу підготувати звернення до Міністерства фінансів для того, щоб ми з'ясували цю обставину, з приводу якої щойно виступав народний депутат Кирило Куликов.
Шановні народні депутати, я ставлю на голосування пропозицію про прийняття за основу і в цілому проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (щодо збору на забруднення навколишнього природного середовища) з врахуванням пропозиції комітету. Прошу голосувати.
17:16:46
За-269
Закон прийнято.
Шановні народні депутати, ми з вами зранку обговорювали питання, яке…
Ми закон прийняли. Шановні колеги, ми з вами зранку обговорювали питання, яке стосується встановлення часу. Були у нас жаркі дебати, після того ми з'ясували всі деталі і погодили пропозицію, яка стосується до того, якщо Верховна Рада України приймає відповідну постанову, тоді є Постанова Кабінету Міністрів України, і відбудеться переведення в останню неділю цього ж місяця на годину назад. Після того надійде проект закону від Кабінету Міністрів України, і ми врегулюємо цю проблему з врахуванням всіх обставин. І у процесі консультації ми погодили і зняли всі застереження і застороги, які з цього приводу звучали. Тому у нас є всі необхідні можливості прийняти це зараз рішення для того, щоб була визначеність і ясність і для державних установ, для уряду і для наших громадян.
Тому я ставлю на голосування пропозицію про повернення до розгляду проекту постанови реєстраційний номер 9297. Прошу голосувати. Прошу підтримати.
17:18:16
За-292
Ми повернулись до розгляду постанови.
Ставлю на голосування пропозицію про прийняття проекту постанови як постанови (реєстраційний номер 9297). Прошу голосувати.
17:18:44
За-295
Рішення прийнято.
Я дякую всім народним депутатам, всім фракціям за те, що в процесі консультації ми вийшли на зважене рішення, яке потрібно для країни, всім, я наголошую, дякую. (Оплески)
Шановні народні депутати, оголошується до розгляду проект Закону про професійний розвиток працівників на виробництві (реєстраційний номер 9161).
Є пропозиція розглянути це питання за скороченою процедурою. Прошу голосувати.
17:19:30
За-219
Рішення прийнято.
Доповідач – перший заступник міністра соціальної політики Надрага Василь Іванович, співдоповідач – голова підкомітету Комітету з питань соціальної політики та праці Світлана Олександрівна Шмельова. Будь ласка.
НАДРАГА В.І.
Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати! Проект закону розроблено урядом на виконання Державної програми економічного і соціального розвитку України з метою правового врегулювання системи професійного навчання працівників на виробництві, оскільки на даний час чинна система професійного навчання кадрів на виробництві не у повній мірі дає змогу роботодавцю самостійно готувати свої робочі кадри відповідно до потреб виробництва.
Зокрема, не дивлячись на те, що на підприємствах можуть на високому професійному рівні підготувати працівника, більшість підприємств, не маючи ліцензії на освітню діяльність, здійснюють неформальну підготовку робочих кадрів. При цьому, працівнику не видаються документи про здобуття кваліфікації. Так, наприклад, на даний час у класифікаторі професій налічує 8 тисяч професій. Проте, система профтехосвіти забезпечує підготовку лише 500 професій. Таким чином, система профтехосвіти не задовольняє потреби сучасного виробництва у повному обсязі, тому з метою врегулювання цієї проблеми урядом розроблений даний законопроект.
Прийняття законопроекту надасть можливість забезпечити виробництво кваліфікованими кадрами, сприяти підвищенню професійного рівня працівників відповідно до вимог сучасного виробництва та забезпечення на цій основі випуску конкурентоспроможної продукції на світових ринках; зниженню рівня виробництва… виробничого травматизму, спричиненого недостатньою кваліфікацією працівників.
Реалізація положень проекту закону не потребує додаткових витрат із Державного бюджету.
Шановні народні депутати! Враховуючи спрямування положень даного законопроекту на підвищення проблеми підготовки кваліфікованих робочих кадрів для сучасного виробництва прошу вас прийняти цей законопроект у першому читанні. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Світлана Олександрівна Шмельова, голова підкомітету Комітету з питань соціальної політики та праці, будь ласка. Відмовляється від виступу?
Прошу записатися, шановні колеги, на
обговорення цього питання. Будь ласка, прізвища народних депутатів. Тарас Чорновіл.
17:22:15
ЧОРНОВІЛ Т.В.
Прошу передати слово моєму колезі Курилу.
17:22:22
КУРИЛО В.С.
Шановні народні депутати, законопроект, який пропонується Кабінетом
Міністрів, про професійний розвиток працівників на виробництві, на наш погляд,
його можна в першому читанні підтримати. Хоча, на наш розсуд, це достатньо
паліативний законопроект. І в цілому необхідно приймати нам Закон про
національну рамку кваліфікацій.
Цей закон, про національну рамку кваліфікацій, у нас є в парламенті, і
він уже один раз виносився, не пройшов, але зараз доопрацьований і повинен йти.
Але, в той же час, поки в нас немає Закону про національну рамку кваліфікацій,
який існує в більшості країн світу на сьогоднішній день, все-таки можна
прийняти в першому читанні і цей законопроект, який не вирішує усіх питань щодо
підготовки робітників безпосередньо на виробництві, але який необхідний. Тому
що сьогодні це вимога роботодавців уже стоїть: про те, що роботодавець повинен
мати змогу таку: готувати кадри і проводити їх кваліфікацію. У зв’язку з тим,
що з’являються нові виробництва, достатньо складні виробництва, а в той же час
не всі працівники можуть займати відповідні посади, ми вважаємо, що в першому
читанні необхідно підтримати і працювати далі.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, хто ще наполягає на обговоренні
цього питання? Немає.
Шановні колеги, ставиться на голосування пропозиція про прийняття за основу проекту Закону про професійний розвиток працівників на виробництві, реєстраційний номер 9161. Разом з тим інформую, що комітет виклав критичні зауваження і пропонує повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Такої ж думки Головне науково-експертне управління.
Ставлю на голосування пропозицію про прийняття проекту за основу, 9161.
17:24:54
За-252
Рішення прийнято.
Шановні народні депутати, всі питання, які планувалися до розгляду сьогодні, розглянуто. Отже, вечірнє засідання Верховної Ради України оголошую закритим. Завтра ми продовжимо роботу у пленарному режимі з 10-ї години ранку за розкладом на середу 19 жовтня. Дякую.