ЗАСІДАННЯ ЧЕТВЕРТЕ
Сесійна зала Верховної Ради
України
25 грудня 2012 року, 10 година
Веде засідання Голова Верховної
Ради України В.В.РИБАК
ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу
заспокоїтися. Добрий день, шановні народні депутати! Добрий день, гості!
Шановні друзі! Прошу народних депутатів підготуватися до реєстрації. Увімкніть
систему "Рада".
10:01:14
На сесії присутні
358 народних депутатів. Ранкове засідання Верховної Ради оголошую відкритим.
Шановні народні
депутати! 29 листопада 2012 року Центральна виборча комісія зареєструвала
народного депутата України Мармазова Євгена Васильовича, обраного 28 жовтня
2012 року у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі. Включеного до
виборчого списку Комуністичної партії України. Та 24 грудня 2012 року –
Полякова Василя Леонідовича. Обраного 28 жовтня 2012 року у загальнодержавному
багатомандатному виборчому окрузі. Включеного до виборчого списку Партії
регіонів.
Відповідно до
статті 79 Конституції України перед вступом на посаду народні депутати України
складають присягу перед Верховною Радою
України. Для складення присяги на трибуну запрошується народний депутат
України Мармазов Євген Васильович. Прошу.
МАРМАЗОВ Є.В.
Присягаю на
вірність України. Зобов'язуюсь усіма своїми діями боронити суверенітет і
незалежність України, дбати про благо Вітчизни, добробут українського народу.
Присягаюсь додержуватися Конституції України та законів України, виконувати
свої обов'язки в інтересах усіх співвітчизників. (Оплески)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибі. Для складення присяги на трибуну запрошується
народний депутат України Поляков Василь Леонідович.
ПОЛЯКОВ В.Л.
Присягаю на
вірність України. Зобов'язуюсь усіма своїми діями боронити суверенітет і
незалежність України, дбати про благо Вітчизни і добробут українського народу.
Присягаюсь додержуватися Конституції України та законів України, виконувати
свої обов'язки в інтересах усіх співвітчизників. (Оплески)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте поздоровимо народних депутатів,
побажаємо успіхів їм в роботі.
Шановні депутати,
деякі оголошення. Відповідно до статті 60 Регламенту Верховної Ради України
повідомляю про створення у Верховній Раді України сьомого скликання
міжфракційного депутатського об'єднання "За Харків, за
Слобожанщину!". Керівником міжфракційного депутатського об'єднання обрано
народного депутата України Писаренка Валерія Володимировича.
Ще одне
оголошення. Відповідно до статті 60 Регламенту Верховної Ради України
повідомляю про створення у Верховній Раді України сьомого скликання
міжфракційної групи "Галичина". Керівником міжфракційної групи
"Галичина" у Верховній Раді України сьомого скликання обрано
народного депутата України Чернегу Романа Тарасовича.
Ще одне.
Відповідно до статті 60 Регламенту Верховної Ради України повідомляю про
створення у Верховній Раді України сьомого скликання міжфракційного
депутатського об'єднання "Рівні можливості". Співголовами
депутатського об'єднання "Рівні можливості" обрано народних депутатів
України Бережну Ірину Григорівну, Геращенко Ірину Володимирівну і Кондратюк
Олену Костянтинівну.
І ще оголошення.
Відповідно до статті 13 Закону України "Про статус народного депутата
України", статті 59, 60 Регламенту Верховної Ради України та згідно
особисто поданої заяви повідомляю про входження народного депутата України
Полякова Василя Леонідовича до складу депутатської фракції Партії регіонів.
Шановні депутати,
відповідно до статті 25 Регламенту у вівторок ми маємо 30 хвилин для виступів
уповноважених представників депутатських фракцій з внесенням пропозицій, оголошень,
заяв, повідомлень.
Тому прошу
представників фракцій записатися на виступи. Іде запис. Записані на виступ від фракцій: фракція
"УДАР Віталія Кличка", Матіос. Кому? Керівнику фракції Віталію
Кличку. Прошу. 30 хвилин, по 6 хвилин від кожної фракції. Прошу.
10:08:42
КЛИЧКО В.В.
Дорогі друзі, як
завжди, під кінець року всі підбивають підсумки - підсумки року минулого. І на сьогоднішній
день, якщо ми будемо робити підсумки минулого року, вони, на жаль, невтішні для
людей. За цей рік Україна за всіма міжнародними рейтингами стала ще більш, на
жаль, корумпованою і набагато більш жорсткою для своїх громадян країною. Бідні,
на жаль, стали іще бідніші. І при цьому мільярдери зробили, збільшили набагато
свої статки.
Заборгованість по
зарплаті бюджетників досягла критичної межі. На наступний рік уряд планує
підвищити заробітну платню тільки на 13 гривень. А от власне утримання
збільшується в два з половиною мільярди.
Вибори пройшли з
серйозними порушеннями законодавства. Якщо ми будемо говорити про ті вибори,
які зараз відбулися і ми з вами є представниками людей. Якби не масове
застосування адміністративного та фінансового ресурсу, в цьому залі була б
зовсім інша більшість.
Маємо врахувати
цей крок і змінити виборче законодавство. Коли немає в країні мінімуму
демократії, не можна проводити вибори за мажоритарною системою, бо голосують за
одних, а більшість, на жаль, формують інші.
Україна послабила
свої позиції у світі. Країна фактично залишилась в міжнародній ізоляції через авторитаризм та
непрофесійність сьогоднішньої влади. Але, на жаль, влада не робить висновків.
Новий склад уряду – яскравий приклад спроби влади сховатись від реальності у
колі сім'ї та друзів. Ми побачили в уряді представників всіх головних кланів,
які вважають себе акціонерами України. Цей уряд не команда фахівців, а збірна
за принципом – "Кожному олігарху по міністру". Це призначення яскраве
свідчення не тільки наскільки влада не налаштована чути думку і настрій народу.
Що нам всім
робити в цих умовах? На наступний рік 2013 ми бачимо ключові завдання.
Перше. Ми
вимагаємо звіту Прем'єр-міністра Азарова та його команди за попередню
діяльність. Ми хочемо почути про тендери, про всі "хюндаї", про
провалені реформи.
Друге. Опозиція
контролюватиме уряд. Ми будемо перевіряти рішення щодо корупційної складової
шкоди для національних інтересів.
Третє.
"УДАР" жорстко протистоятиме будь-якій спробі змінити зовнішній
вектор нашої країни.
Четверте. Ми не
дамо зламати і підкорити Банковій нинішній парламент – зробимо все, щоб він був
незалежним органом влади.
П’яте. Ми
вимагаємо звільнення політв’язнів: Тимошенко, Луценко мають бути на свободі.
Шосте. Ми повинні
покарати всіх, причасних до фальсифікації виборів 2012 року, інакше всі
наступні вибори будуть також фальсифіковані.
Сьоме. Ми повинні
захистити Київ від
безвладдя і повернути Києву самоврядування. Вибори мера Києва повинні бути призначені не пізніше червня наступного року. Києвом
будуть керувати ті, кого оберуть тільки кияни, а не призначить влада, не призначить Президент. Виконанням цієї програми ми
сподіваємося на підтримку всіх опозиційних сил
та незалежних депутатів, ми налаштовані боротись, тому що ми знаємо, без
боротьби перемоги ніколи не буде.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ.
Спасибі. Фракція Компартії України, Петро Симоненко.
10:13:31
СИМОНЕНКО П.М.
Шановні
громадяни, шановні колеги, Компартія
України і я про це заявляю вдруге,
обурена тим, що не зважаючи на брутальне шахрайство голови Держагенства
з питань інвестицій Каськіва навколо
будівництва ??? LNG-терміналу, він і досі залишається на
посаді, а не перебуває під слідством, чи в інших місцях. Фракція Компартії
вимагає від уряду і держави негайно
звільнити з займаної посади цю людину. Ми також вимагаємо від правоохоронних органів, зокрема від Генеральної прокуратури, з вимогою порушити проти керівників Держагенства з інвестицій
кримінальну справу за фактом шахрайства
і нанесення шкоди держави, в тому
числі, і на міжнародному рівні.
Шановні колеги, фракція Компартії України,
пропонуючи антикризову антикризову
програму та антикризові закони, розуміє, що без радикальних змін у
зовнішньоекономічних стосунках, реальних
зрушень у нас в економіці, в соціальних
питаннях як і в багатьох інших, реально не
відбудеться. Тому ми і розглядаємо
приєднання України до Митного союзу
Росії, Білорусії та Казахстану,
до Євразійського економічного простору, на чому ми наполягаємо. Не як панацея
від світової соціально-економічної
кризи, Компартія реально оцінює
ситуацію і ми розуміємо, який складний шлях ще треба буде пройти всім нам. Але, на
сьогодні, і в осяжній перспективі, на
відміну від ЄС, Митний союз, це дієвий
механізм, який дозволить забезпечити реальну економіку України необхідними
природними та енергоресурсами, товарними ринками, сприятиме розвитку
промислової і сільсьхозкооперації, розвитку наукоємних виробництв, створенню
нових робочих місць, а це в свою чергу зарплати, пенсії, додаткові кошти на
соціальні програми, освіту, науку, медичне забезпечення наших громадян тощо.
Через Митний союз
для України відчиняються двері на ринку країн ШОС і БРІКС, тож історичні закиди
так званих євроінтеграторів та псевдопатріотів, мовляв вступ до Митного союзу
покладе край європейській незалежності перетворить Україну на колонію Росії і
таке інше, це повна маячня.
По-перше, не
можна втратити того, чого не маєш, сучасна Україна по вуха у боргах у світових
спекулянтів з Міжнародного валютного фонду та у торгівельній кабалі у СОТ, а
значить повністю залежить від примх цих міжнародних монстрів і яскраве
підтвердження цієї тези, це прийняття на вимогу МВФ антисоціального державного
бюджету проти якого тільки фракція комуністів проголосувала у повному складі.
Це і прийняття пенсійної реформи, це вимоги Міжнародного валютного фонду
підвищити ціни і тарифи на газ, а також зменшити фінансування всіх соціальних
програм у нас в Україні.
По-друге, попри
постійні заяви щодо підтримки енергонезалежності України, про нібито тиск та загрозу з боку Росії саме
Європейський Союз здав Україну, як то кажуть з патронками, коли дав згоду на
будівництво південного потоку. Собі вони отримали дешеві ціни на газ, а я хочу
спитати горе-реформаторів, а що робити тепер з нашою газотранспортною системою,
на металобрухт пустити? Так воно так і є насправді і якраз політика за 20
років, яка проводиться в Україні вона і говорить про те, що ось такі галузі і
принципові напрямки української економіки просто знищуються завдяки ось таким
не послідовним діям, які відбуваються у нас в Україні.
Єдине на що
спромоглися у Євросоюзі за 20 років так це крізь пальці видитися на нелегальних
мігрантів та заробітчан з України, які у пошуках куска хліба погоджуються на
будь-яку брудну та малооплачувану роботу.
Для нас
комуністів такі поняття як патріотизм та любов до рідної землі не вимарюється лише розміром
козацьких шароварів, не пов’язане із
ксенофобськими поглядами та націоналістичними
мантрами на кшталт "Україна для українців" та євроінтеграційним
шаманством. Для нас патріотизм, в першу чергу, це наполеглива важка боротьба за
те, щоб в домах було тепло, щоб люди були захищені, мали роботу і достойну
зарплату чи пенсію, щоб їх не викидали на вулицю, як зараз, щоб кожен мав змогу
незалежно від статків отримати сучасну освіту, кваліфіковану медичну допомогу,
щоб кожна людина почула себе господарем на землі, а не в приймах у закордонних
благодійників та їхніх політичних посіпак.
Україна має
зробити вибір, але це має бути вибір народу, а не олігархів. Компартія
наполягає на тому, щоб такі важливі принципові питання, які сьогодні поставило
життя перед Україною, вирішувалися саме народом України, який є єдиним джерелом влади у нас в Україні і вирішувалися на
всеукраїнських народних референдумах.
Шановні
співвітчизники, сьогодні, саме сьогодні виповнюється 95 років, коли у нас на
першому Всеукраїнському з'їзді рад, який відбувся 25-26 грудня 1917 року у
Харкові було проголошено встановлення Радянської влади в Україні. А вже через 5
років, 30 грудня, був створений Радянський Союз, у складі якого соціалістична
Україна стала країною, що з багатьох найважливіших показників розвитку входила
до першої десятки передових держав Європи і світу, країною, яка виступила
однією із засновниць Організації об'єднаних націй, країною, де була здійснена
одвічна мрія нашого народу – об'єднання історичних земель в єдиній Радянській
соціалістичній державі. Це дає нам сьогодні всі підстави говорити: все те, що
було зроблено нашими попередниками, і сьогодні дає можливість ще виживати
Україні, бо досі ще грабують і розкрадають те, що було створено за роки
Радянської влади в Радянській Україні.
Я вітаю всіх тих,
хто сьогодні дбає про минуле і думає про майбутнє. Я вітаю всіх наших громадян
з цією визначною… (Оплески)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибі. Народний депутат Шевченко,
фракція "Батьківщина".
10:19:51
ШЕВЧЕНКО А.В.
Прошу передати
Томенко.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Томенко, прошу.
10:20:05
ТОМЕНКО М.В.
Шановні колеги, шановні співвітчизники! Маю велику приємність сьогодні привітати наших братів по християнству – римо-католиків і протестантів з великим Різдвом Христовим. Христос народився!
Але в такий святковий день для дуже багатьох людей мусимо говорити про реальні речі і про реальну країну, в якій ми живемо. Вчора був знаковий, символічний день, дуже багато людей, які ще сподіваються на те, що Президент Віктор Янукович і його команда, можливо, отямиться і почне щось робити у відповідності до того, що вони обіцяли на президентських виборах, мали надію побачити новий Уряд – Уряд із стратегією, програмою і розумінням, що треба робити для людей.
Вчора ми побачили Уряд, який сформований на принципах монархізму і принципах брежнєвізму. Такого Уряду, де би була суміш людей, які забезпечені наповнювати свою кишеню і кишеню власного бізнесу, а також тих людей, які за своє життя нічого не зробили для власної країни, ще не було в українській державі. Багато експертів говорять про те, що це Уряд мрії Віктора Януковича, тому що сім'я Януковича ніколи так міцно не стояла на ногах і фінансах, як тепер, коли створено Уряд. Я не знаю, що буде робити Прем'єр-міністр? Можливо, квіти покладати, вінки чи ще щось, але зрозуміло, що міністр, Міністерство доходів або треба було назвати "Міністерство доходів сім'ї Януковича" знаходиться в правильних руках і в правильних кишенях.
Друзі, ті поодинокі люди, які вірили, що при владі є люди, які переживають за державу, мені здається, вчора всі завершилися. Для нас надзвичайно важливо не тільки сказати критично про Уряд. Для нас важливо сказати сьогодні, що не було такого грудневого періоду в українській державі, коли більшість областей не мала бюджетів, коли би міські голови від керівників Партії регіонів до "Свободи" і "Батьківщини" не знали, чим розрахуватися перед пенсіонерами і бюджетниками. Не було такого року, де кожне місто, починаючи з славної столиці Києва, у борг прибирає сніг. Не було та кого року, щоб кілька діб, як під час війни під Сталінградом, сиділи би люди в Західній Україні і не знали, хто їм допоможе.
Друзі, хто буде нести відповідальність за цю владу і за дії, які вона зробила.
Об'єднана
опозиція "Батьківщина" переконана, що ми не маємо морального права
почати святкувати Новий рік чи Різдво Христове, поки на цій трибуні не буде
старий новий Прем'єр-міністр, який скаже нам, чи має він гідність і мужність
бодай виплатити пенсію, заробітну плату людям за грудень - і нормально
перевести країну в інший рік. Поки субвенції місцевих влад, які принижуються
перед казначейством, де платіжки лежать по два-три місяці по базових виплатах,
отримати ті субвенції, які вони зобов'язані отримати, бо це ж, друзі, не те, що
вони хочуть, це те, що ви зобов'язані їм заплатити.
Коли ми почуємо
тут ключових посадовців, які скажуть, що "цей рік ми виконали зобов'язанні
перед людьми, а наступний рік будемо діяти тут"? Обирати уряд всліпу і в
темну – це ганьба, тому що ніхто не знає, для чого цей уряд зібраний. Один
віце-прем'єр-міністр відповідає за Митний союз, а другий міністр – за
Європейський Союз. У мене питання: так, врешті-решт, куди ви ведете країну: у
Митний союз, в Європейський Союз чи одночасно в Митний і Європейський Союз? Не
можемо ми залишити розхристаною країну. Країна, яку ви сьогодні зробили, - це
країна одного дня, це країна без надії, це країна, яка не знає, куди рухатись.
Тому ми як
опозиція будемо робити все, щоб тут, у парламенті, Прем'єр-міністр, урядовці
ходили, як на роботу, і інформували, що вони роблять для того, щоб виконувати
зобов'язання і Президента, і зобов'язання, які вони дали перед людьми.
Для нас
надзвичайно важливо зупинити, щоб країна жила у борг. Уряд починає ранок з тим,
що думає, у кого взяти гроші в борг: у Росії, у Китаю чи у Міжнародного
валютного фонду. Сьогодні треба повернути ті гроші, які тотально вивозяться в
офшорні зони. Ви подивіться статистику за цей рік: головний інвестор, на
другому місці по інвестиціях – Кіпр, а найбільше грошей, які повертаються, які
ввозяться в Україну, так само Кіпр. Ну, невже не зрозуміло, що сьогодні ми
мусимо зупинити не валютний податок, 15 відсотків вводити на громадян України,
а ввести податок на багатство?! Вся Європа має сьогодні солідарний податок для
багатих, невже уряд не має мужності,
сміливості сказати, що багаті люди
повинні не красти гроші з країни, а
проінвестувати країну і дати можливість
людям сьогодні впевнено себе почувати?
Я вірю в те, що ми як опозиція доможемося того, що уряд в цьому році буде звітувати, виконувати свої зобовʹязання, що Юлія Тимошенко і Юрій Луценко будуть на свободі разом з нами, тому що ганьба тій країні, де політики, яких шанує велика кількість людей, проводять Різдвяні чи новорічні свята і вже не першщий рік за гратами. Вони мусять бути разом з нами, і суспільство повинно слухати їх, і працювати разом з ними.
Я думаю, що ми доживемо до того часу, коли влада буде думати не що вона зробила для сімʹї Президента, коли українська влада буде думати, що вона зробила для України. Я в це вірю, і ми все зробимо, щоб так і було. Слава Україні!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибі.
Партія регіонів, народний депутат Кінах.
10:26:14
КІНАХ А.К.
Шановні громадяни, шановні депутати! Завершується 2012 рік – рік відповідальний як соціально-економічних, так і суспільно-політичних іспитів для українського народу і держави. У 2012 році відбулася дуже гостра, конкурента виборча кампанія по формуванню нового складу Верховної Ради. Практично у більшій частині оновлений склад Кабінету Міністрів України. Тому ми впевнені, що якраз зараз на часі необхідність проведення глибокого, деполітизованого, системного, високопрофесійного аналізу оцінки реальних результатів справ у державі.
Ми впевнені у тому, що всіх нас у цьому залі і в українському суспільстві обʹєднує
воля будувати конкурентоздатну
сучасну незалежну державу Україну. Як підтверджує світовий досвід, таких
результатів досягають тільки сконсолідовані держави. Скажемо прямо, ми мріємо
про те, щоб в Україні існувала системна опозиція, яка не руйнує державу і
економіку, не паплюжить авторитет держави у світі, а є потужним контролером
влади. Джерелом альтернативних висновків, програм, стратегій розвитку. І тільки
так можна формувати ефективну стратегію розвитку України, яка повинна нас всіх
об'єднувати, незалежно від політичного кольору.
Результати 2012
року, безумовно, складні і неоднозначні. Не зважаючи на різке погіршення
світової кон'юнктури на європейських світових ринках, ми не допустили різкого
падіння економіки. І Україна, завдяки праці, напруженій праці всього
українського народу, завершує рік з позитивними показниками валового
внутрішнього продукту, низькими темпами інфляції, про яку мріють у світі,
стабільною фінансовою системою і національною грошовою одиницею.
Хоча, безумовно,
нам не вдалося подолати ту безпрецедентну кризу, падіння економіки України в
2008-2009 роках, коли ми втратили як держава за 2 роки 27 відсотків
промислового виробництва. Парафована угода про асоційоване членство України в
Європейському Союзі зі складовою вільної торгівлі. І ми однозначно
підкреслюємо, що цей напрямок для нас незворотній. Вступ в ЄС – це не самоціль.
Наша воля будувати в Україні сучасні європейські стандарти економіки, життя,
захисту прав людини, свободи слова.
Затверджена нова
редакція стратегії національної безпеки України, воєнна доктрина, концепція
подальшого реформування і розвитку Збройних
Сил України. Це питання, які є надзвичайного національного значення,
національної безпеки. І нам разом з урядом, з Президентом необхідно втілювати
ці стратегічні документи в життя.
Україна зробила
рішучий крок, я хочу на цьому звернути вашу увагу особливо, і внесла у Світову
організацію торгівлі пакет пропозицій по захисту власних національних
економічних інтересів. Ми не можемо забувати,
що таке явище, як конкуренція, існувало, існує і буде існувати, і
Україна сьогодні зміцнює всі напрямки захисту національних економічних
інтересів по всьому периметру, незважаючи на напрямок Захід чи Схід. І коли
мова йде про створення робочих місць на українській землі, розвиток
внутрішнього національного виробництва, імпортозаміщення, локалізації
виробництва, незважаючи на особисті політичні протистояння, ми повинні приймати
ті рішення, які дають можливості реалізації нашого величезного українського
потенціалу.
Безумовно, дуже
важливо те, що в поточному році ми прийняли цілий пакет законодавства, який
дає можливість розвивати сучасне
громадянське суспільство. Указом Президента затверджена відповідно Стратегія
розвитку громадянського суспільства в Україні. Парламент затвердив цілу низку
законів України, в тому числі Закон про об'єднання громадян України. Це дуже
важливо по незворотності розвитку України на основі громадянського
демократичного суспільства і постійного діалогу держава-суспільство, і це є
запорука нашого ефективного розвитку.
Шановні народні
депутати, перед нами стоять дуже важливі завдання, і ми повинні зрозуміти, що 2013
рік – це рік, в першу чергу, внутрішніх ризиків, і тільки наша воля і праця
може їх долати. Починаючи з розвитку внутрішнього виробництва, формування
сучасної грошово-кредитної системи, енергетичної безпеки, умови для розвитку
малого, середнього бізнесу як основи для потужного середнього класу в Україні,
правова система, захист прав власника, інвестора, протидія корупції. І дуже
важливо зміцнювати те надбання, яке в нас є. За всі роки історії України не
було жодного серйозного міжнаціонального, міжрелігійного конфлікту. І це наше
надбання, і ми повинні його зміцнювати, і це нас повинно об'єднувати.
Шановні народні
депутати, фракція Партії регіонів вітає вас з наступаючим Новим роком, Різдвом
Христовим, бажає здоров'я, щастя і головне – ніколи не забувати про нашу
відповідальність перед українським народом і…
ГОЛОВУЮЧИЙ.
Об'єднання "Свобода", Олег Тягнибок. Прошу.
10:32:43
ТЯГНИБОК О.Я.
Олег Тягнибок,
фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода". Шановне товариство,
перш за все дозвольте усіх привітати, хто сьогодні святкує Різдво за
григоріанським календарем.
Ну, а для нас,
для усіх українців вчора таким собі різдвяно-новорічним подарунком був указ
Президента про призначення нового
старого уряду Азарова. І якщо задати собі запитання, чи українське суспільство
очікувало чогось нового, чогось особливого – уряду реформаторів, уряду, який би
міг забезпечити соціальні гарантії для українського суспільства, уряду, який
буде дбати про національні інтереси української держави, зрештою уряду, який
задемонструє і покаже, що ми всі, українська влада, мали би бути державними
мужами, а не тими, які одноденки, приходять для того, щоб накрасти
позаграбастувати українське майно, українську власність у свої кишені,
повивозити в офшори всі ці маєтки і працювати виключно на свої власні інтереси,
на інтереси своєї сім'ї.
Звісно, що
сталося саме так, на превеликий жаль, як і передбачало українське суспільство.
Особливих змін ми не побачили. Зрештою ми прекрасно всі розуміли, що цей уряд
залишиться таким самим як і він був до цього. Від перестановки певних окремих
чиновників абсолютно нічого не буде змінюватися. Це є маріонетковий уряд. Це є
той самий уряд Азарова, який повинен нести відповідальність за всі ті 3 роки
безчинств, які відбувалися в українській державі.
Що може очікувати
українське суспільство? Що може очікувати українська громада? Та абсолютно
нічого. Що, хіба українці можуть розраховувати на те, що буде збільшена
кількість робочих місць чи те, що цей уряд буде боротися з безробіттям? Звісно,
що ні. Чи може український дрібний і середній підприємець розраховувати на те,
що він отримає спряитливі умови для діяльності своєї, для розвитку середнього
класу в Україні? Та, звісно, ні. Ці призначення в уряді якраз це демонструють.
Чи можемо ми
розраховувати, що українська охорона здоров'я вийде на інший рівень? Та ні.
Зрештою, люди плюються, особливо в тих областях, де цей новий-старий уряд
запровадив медичну реформу, запустив оті так звані пілотні проекти. Що робиться
з українською системою охорони здоров'я? Чи можемо ми розраховувати на
підвищення стандарту, соціального стандарту в української громади? Та звичайно,
що не можемо розраховувати.
І тому ми
прекрасно собі усвідомлюємо, яку роль сьогодні віднесено цьому уряду. До речі,
можна спрогнозувати, що цей уряд буде недовговічний. Він лишень виконає своє
оце перехідне завдання для того, щоб вже через рік був створений напевно інший
уряд цією владою, тим кланом, правлячим кланом для того, щоби перемагати на
наступних виборах.
Цей уряд почав
змінювати структуру нібито своєї діяльності, але насправді він вже відкрито,
демонстративно перетворюється не в уряд реформаторів, чого очікувало українське
суспільство, а він відкрито і демонстративно перетворюється на уряд орди,
окупаційний уряд орди.
А які признаки
уряду орди? Звичайно перший – це збирати данину, збирати данину в тих, хто не
входить в систему влади.
Друге – це
звичайно, що тримати народ в покорі і тримати народ в страху. Зрештою,
збільшення фінансування міліції, збільшення фінансування прокуратури,
збільшення фінансування судів – якраз і демонструє, що Україна поступово
перетворюється на поліцейську державу. Зрештою, цей уряд він абсолютно палець
об палець не вдарить, на превеликий жаль,
для захисту національних інтересів України, а навпаки – вони будуть далі
продовжувати пригнічувати і принижувати українців.
Товариство, в
цьому уряді третина членів уряду практично це є уродженці не України, а
Російської Федерації. Ну, і звичайно, як
не обійтися без квоти Москви. Після одіозного перепризначення міністра освіти
Табачника українське суспільство не буде мати віри цьому уряду. Табачника, який
є відвертим україноненависником, який повертає совєтизацію в українську освіту.
І до речі, фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода" вносить
Постанову про створення Тимчасової слідчої комісії щодо ймовірного розкрадання 37 мільярдів коштів, якими могли розпоряджатися в Міністерстві
освіти, якими розпоряджалися в Міністерство освіти в минулому скликанні роботи
цього уряду. Замість того, щоби вкладати гроші в освіту, збільшувати кількість
шкіл, школи зменшувалися в своїй кількості, українофобія процвітала в освіті. І
ми прекрасно розуміємо, що це все відповідно є завдання північного сусіда для
знищення, розчленування української держави.
Але я ще хотів,
товариство, звернутися до усіх нас стосовно тих подій, які відбувалися протягом
останнього тижня. Коли удільні князьки на місцях, яких поставив той уряд і та
влада, собі дозволяли принижувати народних депутатів, зокрема в Житомирі, коли
губернатор так званий Сергій Рижук дозволяв собі в присутності депутатів
місцевих, журналістів місцевих обзивати народних депутатів України. Коли
народних депутатів України не пускали н сесії в Києві, не пускали на сесії, не
давали можливості виступити в Харкові, в Закарпатті, коли в Одесі щодо народних
депутатів України використовувалася сила. На морозі на людей, на підприємців,
які прийшли разом з народними депутатами, запускали воду брандспойти. Це є
ганьба, товариство! До того часу, поки не буде відповідної громади до громад і
її представників, ми не зможемо будувати міцну українську державу.
І останнє. Якщо
дозволите, 10 хвилин буквально про…
ГОЛОВУЮЧИЙ.
Закінчуйте.
ТЯГНИБОК О.Я. Я
хочу сказати про те, що нас з вами стосується, товариство. Вчора був вчинений
замах, або, зрештою, нам потрібно ще з'ясувати, на нашого колегу народного депутата
України Валерія Чернякова від фракції Всеукраїнське об’єднання
"Свобода", який їхав із сесії Закарпатської обласної ради сюди до
Києва. І в Луцьку, невідомо з якої зброї, але стріляли в автомобіль, в якому
він їхав. Куля пробила скло бокове і осіла в м'яких тканинах голови, в частині
скроневої долі. На щастя куля не пробила черепної кістки, але спричинила
відповідну травму.
Я до чого веду,
товариство. Ми зараз повинні звернутися всі разом, бо це є спільна наша справа,
це справа не тільки опозиції. Якщо вже сьогодні стріляють депутатів,
даруйте, будь ласка, це є загроза,
фактично, існуванню демократичних
чинників в українській державі. Ми повинні звернутися до Генеральної прокуратури, щоб вона взяла під свій
особливий контроль і проконтролювала цей
факт, а також факт не допуску не допуску на сесію. Якщо Генеральна прокуратура не займеться тією справою і не дасть нам відповідних висновків, то, даруйте, будь ласка, будемо апелювати до громади і
тоді питаннями тими буде займатися
українська громада. Дякую. Слава Україні!
ГОЛОВУЮЧИЙ.
Спасибі. Час для виступів вичерпано.
Тому, шановні народні депутати, продовжуємо розгляд
питань, що передбачені статтею 16 Регламенту Верховної Ради України на першій
сесії новообраної Верховної Ради. Нам
потрібно розглянути питання про перелік комітетів та предметів їх
відання, обрання голів комітетів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної
Ради України сьомого скликання, та керівництво і склад спеціальної контрольної
комісії Верховної Ради України з питань
приватизації. Це питання було погоджене з усіма керівниками депутатських фракцій.
Під час
перемовин, керівники всіх депутатських фракцій дійшли висновку щодо
необхідності внесення змін до статті 34 Закону України про комітети
Верховної Ради України. У зв'язку з
цим, вноситься пропозиція про
включення цього питання до порядку
денного нашого пленарного засідання.
Проект закону, з даного питання, вам роздано.
Тому я
ставлю на голосування для включення до
порядку денного засідання 25 грудня 2012 року проекту Закону 1158,
"Про внесення змін до статті
34 Закону України "Про комітети Верховної Ради України". Прошу голосувати.
10:42:37
За-341
По фракціям. Партія регіонів – 174,
"Батьківщина" - 68, "УДАР
Віталія Кличка" – 20, "Свобода" – 35, Компартія - 29, позафракційні – 15.
Хтось
піднімав по мотивам голосування? Прошу,
Катеринчук, народний депутат.
10:43:07
КАТЕРИНЧУК М.Д.
Микола
Катеринчук, Європейська партія України, фракція "Батьківщина".
Володимире Васильовичу,
щоб вам не заважали там. Арсеній Петрович, нехай вже скаже. Дякую Арсеній
Петрович.
Володимире
Васильовичу, ви ж обіцяли, що ми перед тим, як починаємо голосувати, кожного
дня говоримо про те, хто відсутній, потім даємо вказівку, щоб технічно заблокували
можливість голосувати тими картками людей, які відсутні. Володимир Васильович,
ви обіцяли, зробіть це будь ласка перед початком голосування, це буде доброю традицією для нового парламенту.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибі. У мене є інформація, яку мені надали,
що хворіє Партія регіонів, народний депутат Скубашевський Станіслав
Валеріанович, народний депутат Турманов Віктор Іванович, Партія регіонів,
Лукашук Олег Григорович і хворіє Мармазов Євген Васильович. Всі данні у мене є.
Турманов Віктор Іванович присутній в залі ось. Мармазов присягу приймав, але
він хворіє. (Шум у залі)
Шановні депутати!
Питання до порядку денного засідання включено. Тому я надаю слово для доповіді
народному депутату України Олександру Сергійовичу Єфремову. Прошу.
10:45:17
ЄФРЕМОВ О.С.
Шановний
Володимире Васильовичу! Шановні народні депутати! Вашій увазі пропонується для
розгляду проект Закону України про внесення змін до статті 34 Закону України
"Про комітети Верховної Ради України", реєстраційний номер 1158,
внесений народними депутатами України Єфремовим, Яценюком, Кличком, Тягнибоком
та Симоненком.
Зміни
передбачаються у частині четвертій статті 34 Закону "Про Комітети
Верховної Ради України".
Пропонується, що при формуванні складу комітетів можна допустити відхилення від
встановлених законом вимог, коли у комітеті, який налічував у своєму складі не більше десяти осіб,
обирається один заступник голови комітету, а у комітеті, який налічує від 11 до 20 осіб, перший заступник і
заступник голови комітету, а у комітеті з чисельністю від 21-ї особи і більше,
перший заступник і два заступники голови комітету.
Хочу зазначити,
що необхідність зміни положень частини 4 статті 34 Закону про комітети виникла
не сьогодні, хоча ми маємо зараз узгоджену законодавчу пропозицію. Як показує
практика, у п'ятому і шостому скликаннях питання обрання перших заступників і
заступників голів комітетів, як і питання кількісного складу, вирішувалося
шляхом прийняття Постанови Верховної Ради
України про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів. І це
зрозуміло, що кожне скликання Верховної Ради
України має ефективно виконувати своє призначення, і для цього
потрібно визначати пріоритетні галузі
для розв'язання соціально-економічних питань.
Вважаємо, що
питання формування персонального складу комітетів Верховної Ради України – це питання доцільності. Тут мають
бути враховані максимально всі пропозиції для того, щоб вищий законодавчий
орган працював ефективно, приймав виважені рішення А таке вдосконалення
редакції статті 34 дозволить підвищити роль комітетів та посилити особисту
відповідальність керівництва комітетів за їх роботу, відповідно до предметів
відання.
Зауважую, що зазначені зміни не потребуватимуть додаткових коштів, оскільки все буде в межах кошторису – це принципово. Отже, пропонується Верховній Раді України прийняти даний законопроект за основу та в цілому. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибі. Є необхідність обговорювати це питання? Немає. Тоді, шановні колеги, ставлю на голосування проект Закону (1158) про внесення змін до статті 34 Закону України "Про комітети Верховної Ради України" для прийняття за основу та в цілому. Прошу народних депутатів визначатися. Голосуємо.
10:48:19
За-358
По фракціях: Партія регіонів – 179, "Батьківщина"
– 79, "УДАР Віталія Кличка" – 23, "Свобода" – 35, Компартія
– 31, позафракційні – 11.
Закон прийнято.
Продовжуємо розгляд питання про комітети Верховної Ради
України. Питання про комітети розглядається відповідно до статті 89
Конституції України, статей 5, 6 Закону
України "Про комітети Верховної Ради України", статті 10 Закону
України "Про приватизацію державного майна" та статей 81, 82, 84
Регламенту Верховної Ради України. Проект постанови з даного питання вам
роздано. Наразі хочу зосередити увагу народних депутатів України на головному
питанні порядку денного нашої
подальшої роботи. Ми маємо вирішити одне з дуже важливих організаційних завдань
– формування комітетів. З цією метою попередньо було проведено рутинну і
водночас кропітку роботу. Результатом довготривалих дискусій стало її успішне,
на мій погляд, завершення.
Отже, ми повинні,
взявши за основу пропозиції керівників депутатських фракцій, остаточно прийняти
узгоджене рішення. Після цього Верховна Рада України може повноцінно
сконцентруватися на одному із основних покликань законодавчої діяльності.
На попередньому
засіданні я вже констатував, і хотів би наголосити ще раз: минула виборча
кампанія є предметом уваги аналітиків та істориків, а нам, політикам, треба
зосередитися на майбутньому, і насамперед на позбавленні красномовної трибунної
риторики, і тому на такій зовнішньо привабливій повсякденній законотворчій
діяльності.
Зрозуміло, що при
цьому кожна політична сила ставитиме на мету реалізацію своєї передвиборчої
програми. І тут слід звернути увагу на таке: аналіз цих програм свідчить про
те, що всі партії висловлюють своє бачення основних проблем сьогодення, які
турбують суспільство, а саме – це освіта, охорона здоров'я, пенсійна,
екологічна та аграрна політика, проблеми подолання корупції та врешті питання,
якими переймаються буквально всі, це і податкова політика.
Аналізуючи підходи до вирішення питань у цих сферах можна побачити розбіжності, але знаходяться і дотичні збіги. І саме такі місця, як на мене, мали б стати відправними в спільній законодавчій роботі українських парламентарів.
Водночас сподіваюсь, що, намагаючись зреалізувати задекларовані народу програми, всі політичні гравці докладатимуть зусиль до того, щоб дискусія у комітетах спрямовувалася передусім на розвʹязання проблем загальнодержавного характеру, що знайде своє втілення у планах їх роботи. Не менші сподівання покладаю також на те, що ці плани становитимуть основу програми розвитку законодавства на пʹятирічний період, яка у своє чергу стане реальною основою законопроектною діяльністю відповідних інститутів.
І тут, мені видається, своє вагоме слово мають парламентські комітети і, насамперед, комітет з питань правової політики.
Згідно з частиною 4 статті 82 Регламенту Верховної Ради України голови комітетів, перші заступники, заступники голів та секретарі комітетів обираються за списком у цілому без обговорення на пленарному засіданні відкритим поіменним голосуванням.
Тому, шановні народні депутати, підготуватися. Запитання? Я надам слово по процедурі. Ми давайте приймемо рішення, я всім дам слово по процедурі.
Переходимо до голосування. Ставлю на голосування…
Прошу по хвилині
кожній фракції. Прошу записатися.
Прошу, фракція
"Батьківщина", Турчинов.
10:54:51
ТУРЧИНОВ О.В.
Дякую. Ми просимо
внести одну правочку в постанову, яку зараз ми будемо приймати. Вона стосується
приведення, там технічна помилка відбулась відносно Івана Григоровича
Кириленка. За узгодженнями між фракціями, він працюватиме в Комітеті з питань
європейської інтеграції, а не спорту. Тому прохання це озвучити перед тим, як
голосувати. Дякуємо.
ГОЛОВУЮЧИЙ.
Спасибі. Приймається. Партія регіонів, хто? Немає питань? Компартія України,
Симоненко?
10:55:26
СИМОНЕНКО П.М.
Симоненко, фракція Компартії. Одна опечатка произошла, Владимир Васильевич. Левченко Ольга Владимировна записана в Комитет по будівництву, містобудуванню, житлово-комунального господарства, регіональної політики. Фракция Компартии вносила ее как членом Комитета по вопросам культуры и духовности. Поэтому прошу внести коррективу с учетом этой ошибки.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Об'єднання
"Свобода", Головко.
10:55:57
ГОЛОВКО М.Й.
Прошу передати
слово народному депутату Мохнику Андрію.
ГОЛОВУЮЧИЙ.
Прошу, передайте.
10:56:06
МОХНИК А.В.
Всеукраїнське об'єднання
"Свобода", Андрій Мохник. Ми підтримуємо власне постанову. І хотів би
зауважити ще щодо того порядку ведення сесії. Що "Свобода" і надалі
не буде допускати виступів російською мовою, які сьогодні звучать в залі від
комуністів і інших, хто нехтують Конституцією, законами України.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Всі
бажаючі виступили. Прошу, фракція Віталія Кличка "УДАР".
10:56:59
КОВАЛЬЧУК В.А.
Ковальчук.
Володимире Васильовичу, Ковальчук, фракція партії "УДАР Віталія
Кличка".
24-й Комітет з
питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної
Ради. У нас є пропозиція: Гурвіц Едуард Йосипович – член комітету, не заступник
голови комітету, а член комітету. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Гурвіц… Ще увімкніть мікрофон.
10:57:28
КОВАЛЬЧУК В.А.
Гурвіц Едуард
Йосипович – член комітету. Член комітету. Замість заступника, член комітету.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Всі? Більше зауважень немає.
Тому я ставлю на
голосування проект Постанови про перелік комітетів та предмети їх відання,
обрання голів комітетів, перших заступників, заступників голів, секретарів,
членів комітетів Верховної Ради сьомого скликання та обрання голови, першого
заступника, заступників голови, секретаря та членів Спеціальної контрольної
комісії Верховної Ради України з питань приватизації із зауваженнями, які
надали фракції: по Кириленку, по Левченку і по Гурвіцу. Прошу народних депутатів
голосувати.
10:58:54
За-339
По фракціях.
Партія регіонів – 157, "Батьківщина" – 74, "УДАР" Віталія
Кличка" – 28, об'єднання "Свобода" – 34, Компартія України – 31,
позафракційні – 15.
Постанову
прийнято, з чим я вам і поздоровляю всіх.
По мотивам голосування.
Шевченко.
10:59:31
ШЕВЧЕНКО А.В.
Ну, я,
насамперед, хотів би привітати новообраних голів, заступників, членів комітету.
Бажаю реалізувати себе і справді попрацювати на користь українському народу і
українській державі. Але я хотів би звернути увагу зараз всіх виборців на те,
що зараз відбулося.
Я звернув увагу
на те, що опозиція, всупереч усталеній парламентській традиції не отримала
можливість керувати комітетами з контрольними функціями. Я нагадаю, що в
парламенті шостого скликання такі комітети як Комітет з питань бюджету, Комітет
з питань Регламенту, Комітет з питань верховенства права були віддані опозиції,
тому що в цьому, в кожному призначенні має бути логіка. Важко уявити як,
наприклад, Комітет з питань бюджету буде контролювати бюджетну політику уряду.
Тому я хотів би
звернути увагу на те, що парламент
сьомого скликання, на жаль, починає свою роботу саме з такого не дуже
адекватного принципу розподілу роботи і обов'язків в українському парламенті.
Більшість взяла повну відповідальність на себе за те, що відбувається, і я
думаю, що це не найкращий приклад для роботи парламенту в Україні.
ГОЛОВУЮЧИЙ.
Спасибі. Я ще раз вам хочу напомнити, що ми розглянули узгоджену думку всіх
фракцій, які є в парламенті. "Свобода", хвилину. Прошу. Депутат
Швайка. Прошу.
11:00:57
ШВАЙКА І.О.
Ігор Швайка,
фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода". Товариство, я хотів би
зацитувати один документ. "Для забезпечення реалізації власної функції
опозиції має бути надано право на представництво у керівництві парламенту, а
також можливість очолити такі парламентські комітети: Комітет з питань свободи
слова та інформації, Комітет з питань бюджету, Комітет з питань боротьби з
організованою злочинністю та корупцію і Спеціальна контрольна комісія Верховної
Ради з питань приватизації." Цей документ називається "Послання про
внутрішнє і зовнішнє становище України", тобто це президентське послання
на 2012 рік.
Скажіть, будь
ласка, це Партія регіонів сьогодні виступає проти президентського послання на
2012 рік? Стосується питання Комітету з питань бюджету і Спеціальної
контрольної комісії з питань приватизації.
Так, наша позиція
була узгоджена, але я прошу пояснити, чому сьогодні підготовча комісія і Верховна
Рада відійшла від положень Послання Президента на 2012 рік. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Всі
представники фракцій… Я прошу, Гриценко,
хвилину. Прошу.
11:02:19
ГРИЦЕНКО А.С.
Шановні колеги,
пропозиції узгоджені, але, очевидно, не вичитані. Я зараз бігло подивився.
Комітет з питань національної безпеки і оборони – це 15 і Комітет з питань
боротьби з організованою злочинністю і корупцією – 2. Обидва містять один і той
же предмет відання – боротьба з тероризмом. Це неправильно. Треба проголосувати
цю зміну, оскільки це закон. Я пропоную це залишити в Комітеті з питань національної
безпеки і оборони, оскільки СБУ – головна структура саме предмет відання цього
комітету. А з другого його вилучити. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ.
Спасибі. Я думаю, що комітети в нас будуть, вони внесуть пропозицію. От
"Батьківщини" вже виступали.
Шановні друзі,
відповідно до статті 13 Регламенту
Верховної Ради України Підготовча депутатська група припиняє свою діяльність
після створення комітетів. Тому я хочу
висловити подяку народним депутатам, членам Підготовчої депутатської групи за
проведену роботу щодо організації та проведення першої сесії Верховної Ради
України сьомого скликання. Давайте їм подякуємо за роботу. (Оплески)
Шановні колеги,
опустіть, я бачу, я дам, я надам вам слово, опустіть руку, я дам.
Шановні колеги, дозвольте поінформувати вас щодо
питання про Погоджувальну раду депутатських фракцій. Відповідно до статті 73
Регламенту Погоджувальна рада депутатських фракцій створюється як
консультативно-дорадчий орган для попередньої
підготовки і розгляду організаційних питань роботи Верховної Ради.
До складу
Погоджувальної ради входять: Голова Верховної Ради, перший заступник і
заступник Голови Верховної Ради України, голови депутатських фракцій з правом
ухвального голосу та голови комітетів з
правом дорадчого голосу.
Оскільки
зазначені посадові особи у нас уже обрані, визначені голови депутатських
фракцій, то таким чином, відповідно до Регламенту, створено Погоджувальну раду,
яка починає працювати.
Прошу хвилину…
Ілик, Ілик, народний депутат Ілик.
11:05:21
ІЛИК Р.Р.
Роман Ілик,
фракція "Батьківщина", виборчий округ 121, Дрогобичина.
Шановний пане
Голово, відбулося грубе порушення Регламенту, оскільки 2 народні депутати, які
не склали присяги, увійшли в склад комітетів. Я маю на увазі Комітет з питань
бюджету і Комітет з питань митної політики, так. Де є два народні депутати
Табалови, які не приймали присягу тут в залі і є зрадниками не тільки своїх
виборців, а зрадниками українського
народу.
ГОЛОВУЮЧИЙ.
Спасибі! Спасибі, шановні депутати! У нас є комітети, то доручимо комітету.
Комітет розгляне і внесе пропозиції на сесії Верховної Ради.
Шановні народні
депутати, відповідно до пункту один частини другої статті 81 Конституції
України нам треба розглянути питання про дострокове припинення повноважень
окремих народних депутатів: Кожара Леонід Олександрович, Лавринович Олександр
Володимирович, Прасолов Ігор Миколайович, Табачник Дмитро Володимирович.
Вони написали
заяви про складання ними депутатських
повноважень. Ви знаєте, що питання не потребує
включення до порядку денного. Відповідні проекти постанов, які внесені
мною, у депутатів є, вони роздані. Тому,
я буду ставити на голосування проект Постанови (№ 1009-1) про дострокове
припинення повноважень народного депутата України Кожари Леоніда Олександровича
для прийняття і за основу,
і в цілому. Прошу голосувати.
11:07:52
За-230
По фракціях.
Партія регіонів – 160, "Батьківщина" – 21. "УДАР Віталія
Кличка" – 1, "Свобода" – 0, Компартія – 30, позафракційні – 18.
Рішення і
постанова в цілому прийнята.
Шановні колеги, ставлю на голосування проект
Постанови (1009-3) про дострокове припинення повноважень народного депутата
України Лавриновича Олександра Володимировича для прийняття за основу і в цілому. Прошу депутатів
голосувати.
11:08:50
За-234
Постанову
прийнято.
По фракціях. Партія регіонів – 172,
"Батьківщина" - 17,
"УДАР Віталія Кличка" – 0, "Свобода" – 0,
Компартія України – 29, позафракційні – 16. Постанову, в цілому, прийнято.
Шановні депутати,
ставлю на голосування проект Постанови
(1009) про дострокове припинення
повноважень народного депутата України Прасолова Ігоря Миколайовича за
прийняття за основу та в цілому. Прошу голосувати.
11:09:46
За-220
Рішення не
прийнято.
Шановні депутати!
Прасолов виконує вже обов’язки міністра тому він написав заяву, прошу
проголосувати повернутися до цього питання. Прошу голосувати, хто за те, щоб
повернутися.
11:10:39
За-222
Заспокойтесь
шановні. Рішення не прийнято.
Прошу народний
депутат Ляшко.
11:11:06
ЛЯШКО О.В.
Олег Ляшко,
Радикальна партія.
Шановний
Володимир Васильович! Шановні колеги! А я не можу зрозуміти над чим ми
сміємося, ми тут щодня розказуємо, про те, що треба дотримуватися Конституції
відповідно до Конституції людина, яка працює у виконавчій владі не має права
бути народним депутатом і не голосуємо. Тобто виходить так, що коли у власних
інтересах говоримо про дотримання Конституції, мені здається це не той випадок,
коли треба сміятися. Є вимога Конституції її треба виконувати і голосувати за
припинення повноважень, давайте повернемо в цей зал Азарова старшого, давайте в
цей зал повернемо Януковича, який до обрання Президентом був депутатом. І що ми
тоді матимемо у цій Верховній Раді?
Мені видається,
що якщо йдеться про дотримання Конституції, треба її дотримуватися, незалежно
від політичної доцільності. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, "Батьківщина", Яворівський.
11:12:10
ЯВОРІВСЬКИЙ В.О.
Володимир
Яворівський, "Батьківщина", Троєщина, місто Київ.
Шановний
Володимире Васильовичу, мені здається, що Верховна Рада сьогодні проявила дуже
сильний, консолідований колективний розум, не проголосувавши за Табачника.
Справді, така людина, як Табачник, більше потрібний парламенті. Він тут менше
принесе шкоди, аніж на посаді міністра. Через те все нормально (Оплески), і не ставте більше на
голосування. Тільки на наступній сесії. Я думаю, що це буде справедливо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пан Яворівський, голосували за Прасолова, а
не за Табачника. Слухать надо! Чечетов,
прошу. Ви попутали. Прошу, Чечетов.
11:12:59
ЧЕЧЕТОВ М.В.
Шановні народні
депутати, народний депутат Ляшко абсолютно правий: є норма Конституції, яка … (Шум у залі) яка стверджує, що неможливо
суміщати роботу у виконавчій владі з роботою у Верховній Раді . Прошу ще раз
повернутися (Шум у залі) і
проголосувати за те, щоб лишити мандата народного депутата Прасолова. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Репліку народному депутату Ляшко.
11:13:43
ЛЯШКО О.В.
Я звертаюсь до
колеги, який щойно мені дякував. У мене до вас велике прохання: не дякуйте
мені, бо чим більше ви дякуєте, тим гірше це впливає на мою репутацію як
політика. Ви мене краще критикуйте, а не дякуйте. От коли ви мене будете щодня
критикувати, я вам буду по пляшці коньяку виставляти кожний день.
Щодо дотримання Конституції, є цілком очевидна річ: депутат не має права суміщати інший мандат. І мені видається, що це не місце для дискусій. Повинна бути людина, яка призначена в Уряд, повинна скласти депутатські повноваження.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні, ви давайте пропозиції. Конституцію ми будемо нарушати чи будемо працювати по Конституції? (Шум у залі) Прошу Єремеєв народний депутат.
11:14:41
ЄРЕМЕЄВ І.М.
Володимир Васильович, 23 виборчій округ, Єремеєв Ігор Миронович.
Я вважаю, що недопустимо, коли народний депутат суміщає дві посади і вважаю, що необхідно повернутися до цього голосування – на повторне голосування. (Шум у залі)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Сейчас поставлю на голосування: повернутися до розгляду. (Шум у залі) Тому що Яворівський думав, що розглядали Табачника, а ми розглядали Прасолова. Ставлю на голосування пропозицію: повернутися до розгляду цього питання. Прошу депутатів голосувати.
11:15:38
За-224
(Шум у залі) Все, я знімаю це питання. Ідемо далі.
Шановні колеги, ставлю на голосування проект Постанови (1009-2) про дострокове припинення повноважень народного депутата України Табачника Дмитра Володимировича. (Шум у залі) Для прийняття... для прийняття за основу та в цілому. Прошу приготуватися і голосуємо. Голосуємо.
11:16:34
За-226
Рішення прийнято. Постанова затверджена.
По фракціях.
Партія регіонів – 181, "Батьківщина" – 0, "УДАР Віталія
Кличка" – 0, "Свобода" – 0, Компартія України – 30,
"Позафракційні" – 15.
Шановні народні
депутати, згідно з календарним планом… Хвилину. По мотивам голосування, фракція
"УДАР", Геращенко.
11:17:19
ГЕРАЩЕНКО І.В.
Ми вимагаємо
обговорення цього питання, щодо Табачника. І ми хочемо сказати, що опозиція, та
й не опозиція, а 90 відсотків України і українців сприймають це призначення як
ляпас Україні і українцям, як те, що Президент Янукович абсолютно нехтує думкою
тих, кого він називав своїм народом і своїми виборцями. Він все більше стає
Президентом клану, кланів, і це є не так реверанс навіть Партії регіонів, як
Москві, яка наполягала на цьому призначенні.
Табачник
визначився не тільки тим, що він є антиукраїнцем, а і тим, що він причетний до
корупційних дій, він причетний до знищення дитячих садочків, він причетний до
знищення української літератури. І це призначення сьогодні не тільки поляризує
парламент і суспільство, а ще раз стверджує, наскільки маргіналізується
українська влада і український Президент.
Ну, і ще я хочу
принагідно звернутися до пана неофіта парламентського – сина Азарова. Ваш
батько пропонує всім взяти в руки лопати і не скиглити. Покажіть приклад:
візьміть сьогодні лопату – і розчистіть отут для прикладу, будь ласка…
ГОЛОВУЮЧИЙ.
Спасибі. Будемо закінчувати.
Шановні народні
депутати, згідно з календарним планом проведення першої сесії Верховної Ради
України з 26-го по 28 грудня 2012 року народні депутати України працюють в
комітетах, комісіях і фракціях. В ці дні комітетам необхідно провести
організаційні засідання щодо створення підкомітетів, розподілу обов'язків тощо.
Це дозволить 8 січня провести засідання
комітетів і розглянути, у першу чергу, питання ратифікації, закони, повернуті з
пропозиціями Президента України, та інші нагальні питання. Тоді ми зможемо 9
січня на Погоджувальній раді розглянути
пропозиції комітетів щодо формування
розкладу засідань Верховної Ради України
на 10 та 11 січня 2013 року.
І на закінчення я хочу всіх поздоровити з Новим роком, Різдвом Хрестовим, побажати вам всім здоровʹя, успіхів на благо українського народу. (Оплески) Зі святом вас всіх!
Наступне пленарне засідання відбудеться 10 січня 2013 року. Ранкове засідання Верховної Ради України оголошую закритим.